ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:50
 
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op woensdag 16 januari 2013, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:59
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Je weet nooit van te voren of iets goed is of niet, dus uitsluiting krijg je gewoon niet.
Wat mijns inziens belangrijk is, is hoe je met elkaar omgaat.
Vind je hier iemand die samen met jou God als leidraad heeft?
Is het iemand die jou respecteert en waardeert en in je waarde laat?
Is het iemand de ménselijk is, en niet ego?

Wat zegt je geweten, 'voelt' het goed?
Hoor je diep van binnen dat welbekende stemmetje wat zegt...neeeee, niet doen, niet goed!
Of hoor je... ja! ondanks schulden, ondanks strafblad, Ja! dit is de persoon die voor mij is bedoelt, dit is degene die op mij heeft gewacht.

Is het lust wat zijn kop op steekt?
Lust is geen springplank naar liefde, daar kan je beter proberen aan voorbij te zien.

En denk je ondanks alles, 'dit is em'?
Nou, vertrouw dan maar op God. want Hij doet echt geen onbezonnen dingen maar wat Hij soms wel doet snappen wij niet.
En dan is het een daad van liefde om maar gewoon te volgen...

Volgen en Vertrouwen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:10
 
LYDIA448 schreef:
Je weet nooit van te voren of iets goed is of niet, dus uitsluiting krijg je gewoon niet.
Wat mijns inziens belangrijk is, is hoe je met elkaar omgaat.
Vind je hier iemand die samen met jou God als leidraad heeft?
Is het iemand die jou respecteert en waardeert en in je waarde laat?
Is het iemand de ménselijk is, en niet ego?

Wat zegt je geweten, 'voelt' het goed?
Hoor je diep van binnen dat welbekende stemmetje wat zegt...neeeee, niet doen, niet goed!
Of hoor je... ja! ondanks schulden, ondanks strafblad, Ja! dit is de persoon die voor mij is bedoelt, dit is degene die op mij heeft gewacht.

Is het lust wat zijn kop op steekt?
Lust is geen springplank naar liefde, daar kan je beter proberen aan voorbij te zien.

En denk je ondanks alles, 'dit is em'?
Nou, vertrouw dan maar op God. want Hij doet echt geen onbezonnen dingen maar wat Hij soms wel doet snappen wij niet.
En dan is het een daad van liefde om maar gewoon te volgen...

Volgen en Vertrouwen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.. Knipoog smiley



Dankjewel voor jou schrijven .

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:23
 
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..

Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten??
Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!!
Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:24
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.




Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Nou, dat wil nog wel eens verschillen, is er verschil tussen iemand die wat gedaan heeft, of iemand die een strafblad heeft.
Niet echt veel, maar van de laatste is het bekend, het mooie van dat iets bekend is, je eigenlijk al weet, of er verbetering is.
Is dat niet het geval, dan zou ik zo wie zo afhaken, maar is dat wel het geval, kan je gewoon door gaan met liefhebben.

In een tijd als deze, zijn er nog maar weinig zonder schuld, aangezien de meerderheid een woning heeft die is gekocht.
80% heeft een lening, en een lening is schuld, wel één die je dient af te betalen, anders knikkeren ze je het huis uit waarin je woont.
En je blijft met de restwaarde zitten die je nog moet afbetalen, daar zou ik mij dus niet ongerust over hoeven te maken, overal zijn er hulptroepen voor.

En dan nog rest mij te zetten dat: je jezelf beter kan afvragen, als je iemand tegen komt waar je voor zou kunnen vallen
En niets van het bovenstaande heeft, of die overal wel eerlijk is aan gekomen, en als die een blanko strafblad zou hebben.
Moet je eigenlijk banger zijn dat die er wel eens één kan krijgen, ééns moet de eerste keer zijn.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:36
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

eh hoi Anita, soms moet je even een metertje of 10 boven je situatie uitstijgen om alles weer in het juiste perspectief te zien, het heet ook: nuchter zijn, ik denk dat je net zo goed ook ooit nog wel eens >iemand anders< kan tegenkomen die je net zo aardig en interessant kan vinden en vindt en die geen strafblad, schulden of weet ik wat heeft Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken

probeer het nou maar even te laten, ik heb besloten momenteel ook even iets laten waar ik nog wel even mee had willen doorgaan (het ageren tegen bezoekers met een sociale handicap die te vaak aan het jennen, sarren en "zuigen" zijn in de chatroom, wie weet werkt negeren Knipoog smiley dan toch wel) maar ik merk vandaag al dat het even laten ervan én wat anders gaan doen, me weer veel meer energie geeft

ps het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:19
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..

Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten??
Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!!
Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!

Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:17
 
WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.


eh, elke relatie heeft te maken met kwetsbaarheid van beide partners van tijd tot tijd, niet alleen maar van de kant van één partner, maar als je elkaar al zolang en zover kent resp. echt om elkaar geeft enz wordt of is dat van minder belang, dat wordt dan beschermd door het geheel van de overige kwaliteiten van de relatie

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:18
 
WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.

Klopt Willem kan me volledig in jou tekst vinden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:38
 
WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.

Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 17:55
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:36
 
FRANKT627 schreef:
Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten.

Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde
Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Smiley die vol vragen zit Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:56
 
PETRA373 schreef:
Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde
Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Smiley die vol vragen zit Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft Twijfelende smiley

eerst latten is sowieso al risky, dan loop je min of meer kans op sex voor het huwelijk en als dat om de een of andere reden niet goed gaat maakt de ander de lat uit en ben je nog alleen én een beetje "gebruikt" en dat wil je niet, zo zie ik dat Coole smiley met zonnebril en het is net als met cup-a-soup dat zouden meer mensen moeten laten (deze vergelijking wringt een beetje maar goed)


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:05
 
PETRA373 schreef:
Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde
Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Smiley die vol vragen zit Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft Twijfelende smiley

Zo hebben we allemaal wat, Petra.

In mijn geval zullen mannen zich kunnen afvragen waarom ik nooit getrouwd geweest ben, want dan zal er mogelijk wel iets mis met mij kunnen zijn.

Het is in alle gevallen makkelijker een partner te vinden wanneer je jonger bent. Op onze leeftijd hebben we nu eenmaal al het nodige achter de kiezen.
Het is dan ook niet alleen onwil of vastgeroest zijn waarom verhuizen niet makkelijk is.

Ik ben ook geen voorstander van latten, ik zou ook het liefst willen trouwen, maar er kunnen omstandigheden zijn die dat belemmeren.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen situatie is dat idd niet zo makkelijk: ik heb de zorg voor mijn beide ouders en mocht ik nog weer aan het werk komen, dan zal het niet zo makkelijk zijn om ergens anders werk te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:07
 
WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.

idd, tevens hebben we geen Geest van God gekregen, van angst. Waar vertrouwt men op. Ook hierin is God aanwezig, zolang we Hem zoeken en vragen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:12
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Je geeft het zelf al deels aan.
angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Is dat positief of negatief?

Als het negatief voor jou overkomt en zijn negatieve gevolgen heeft, dan is het antwoordt toch duidelijk van de Heer.
Het is vaak een strijd tussen "menselijke" prikkels en "geestelijke" weten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:22
 
JOSINA022 schreef:
Zo hebben we allemaal wat, Petra.

In mijn geval zullen mannen zich kunnen afvragen waarom ik nooit getrouwd geweest ben, want dan zal er mogelijk wel iets mis met mij kunnen zijn.

Het is in alle gevallen makkelijker een partner te vinden wanneer je jonger bent. Op onze leeftijd hebben we nu eenmaal al het nodige achter de kiezen.
Het is dan ook niet alleen onwil of vastgeroest zijn waarom verhuizen niet makkelijk is.

Ik ben ook geen voorstander van latten, ik zou ook het liefst willen trouwen, maar er kunnen omstandigheden zijn die dat belemmeren.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen situatie is dat idd niet zo makkelijk: ik heb de zorg voor mijn beide ouders en mocht ik nog weer aan het werk komen, dan zal het niet zo makkelijk zijn om ergens anders werk te vinden.

Dat zijn inderdaad ook wel punten, werk, de mensen voor wie je moet zorgen, jij bv je ouders, een ander zijn of haar kinderen. Toen we jong waren kon je gewoon je leven effe veranderen, hadden we vaak niet zoveel verantwoordelijkheden en vonden makkelijk een andere baan.
Over mij denken mensen vast waarom is zij gescheiden Smiley die vol vragen zit Doe ik wel over anderen gescheiden mensen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:47
 
PETRA373 schreef:
Dat zijn inderdaad ook wel punten, werk, de mensen voor wie je moet zorgen, jij bv je ouders, een ander zijn of haar kinderen. Toen we jong waren kon je gewoon je leven effe veranderen, hadden we vaak niet zoveel verantwoordelijkheden en vonden makkelijk een andere baan.
Over mij denken mensen vast waarom is zij gescheiden Smiley die vol vragen zit Doe ik wel over anderen gescheiden mensen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.

Als je dan toch wilt dat de man met je gaat trouwen om niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen waarom moet die dan uit je buurt zijn? Kan een man die verder woont en van je houdt dan niet bij je komen wonen of met je trouwen?

En latten is niet uitgevonden zodat de mannen hun lusten kunnen botvieren hoor. Het zijn niet alleen de mannen die lusten hebben. Ik heb hier op CM enkele vrouwen 'gesproken' die meer lusten hebben dan je van een man zou verwachten. Latten heeft echt niets, maar dan ook niets met lusten of seks te maken. En als ik sommige teksten lees van bepaalde vrouwen dan zie ik daar ook lusten in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:21
 
ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita

Je kan het nooit weten zeker.

Ik zelf zou uitkijken, eerst een tijd vrienden, geen intimiteit, kijken hoe is tie met zijn vrienden, mensen in zijn kerk.....(evntueel familie, als tie daar mee omgaat...
Is degene erg beschadigt, zo ja, hoe erg, en zo ja, kán je hem dan wel helpen....
Ik zou zelf ook zorgen dat ik betrokken zou worden bij zijn vrienden en mensen van de kerk met wie hij omgaat...
Daaruit kan je veel informatie verkrijgen....

.
En ja, wat deed ie? Hoe ziet ie dat nu? Wat was de reden?

En over schulden; je hebt 3 soorten schulden.
1. Schulden omdat degene gewoon onverantwoord dingen op afbetaling kocht, rood stond, lening aanging, die die never nooit kan afbetalen.
2. iemand met een beetje schuld, te overzien, zo 2 á 3000 euro.
3. iemand die schulden heeft omdat ie zijn huis heeft verkocht, en er veel minder voor kreeg dan dat ie ervoor had betaald. Dat zie je vaak, en kan betrokkene niets aan doen.

Nou, met het 1ste geval kan je uitkijken denk ik. 3de kan hij niets aan doen.
2de, nou ja, is degene aan het aflossen, ook al is het bij wijze van spreken een beetje per maand, of....blijft degene lenen, geld vragen, klagen over te weinig geld etc.
Maar ja, met internet daten moet je mi sowieso uitkijken.

Deze tips kan ik je geven...

Belangrijkste: bewaak je grenzen, geef geen geld elke keer, blijf voorlopig eerst vrienden, kijk of je een vriendschap op kan bouwen, anders is er geen basis.

Als je namelijk geen vriendschap kan opbouwen, kan een relatie niet, en ja, als iemand verliefd is, is tie blind. Liefde maakt blind.

Geef het de tijd, blijf vrienden, of werk aan een vriendschap en ga met de mensen van zijn kerk om en met de mensen met wie hij ook omgaat.

Sterkte....vertrouw op je intuitie, van God gekregen en ook op je instinct, wat vertellen ze je?

En ook: Beter een goed vriend erbij na een half jaar, dan een verbroken relatie waar vrienden zijn, voorlopig, niet meer zou kunnen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:29
 
PETRA373 schreef:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.

Quote:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen.

OOk dat!!!

En Willem ze reactie moet ik nog lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:12
 
MARITIME853 schreef:
Je geeft het zelf al deels aan.
angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Is dat positief of negatief?

Als het negatief voor jou overkomt en zijn negatieve gevolgen heeft, dan is het antwoordt toch duidelijk van de Heer.
Het is vaak een strijd tussen "menselijke" prikkels en "geestelijke" weten...


Dit was ook het antwoord wat ik net kreeg van een pastoraal medewerker die zo maar even langs kwam, ik denk het heeft zo moeten zijn.
Heb veel van alles wat er beschreven is hier inderdaad wel dat ik lees ja dat weet ik wel , dankjewel wel aan jullie allen want ik kan veel dingen op een rijtje zetten en weet dat ik niet alleen zo denk dat schept vreugde aan mijn hart maar ook van de HEER.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:19
 
ALTJE848 schreef:
Wat houd mij tegen waarom wel en waarom niet zou ik de relatie aangaan.
Vertrouw volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat ik wil dat het goed komt .

Hoe weet ik dat het goed is ?

Anita


Ik heb even de reactie van jou in de "ik" vorm gezet.
"Jij" is iemand anders, in dit geval de lezer.

Mijn vraag is: Wat betekend het voor jou om op de Heer te vertrouwen?
Wat zegt de Heer zelf hoe iemand(jij) op Hem kan vertrouwen?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:30
 
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:36
 
ALTJE848 schreef:
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita

Lachende smiley Het gedicht zegt het Anita.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:56
 
MARITIME853 schreef:
Lachende smiley Het gedicht zegt het Anita.


Komt zo maar ineens uit mijn binnenste niet over nagedacht hoor.
Knipoog smiley een knipoog van mijn hemelse Vader.
Verliefde smiley Liefdevolle ogen die me aankijken.
Daar wil ik wel voor gaan mij richten op Hem.
Hem in de ogen kunnen kijken telkens weer zonder oponthoud.
Dan is mijn leven zoals HIJ het van mij verlangt.
Dan zijn al de gevoelens van hier voor niet meer nodig ook.
En zijn de vragen overbodig want Hij voorziet in alle dingen.
Een lied komt bij me binnen :stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God.
Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief zijn vrede woont in mij ,
zie naar Hem op want ik weer Hij is mij steeds nabij.
Enzovoorts
Ja nu ik dit schrijf en ik heb gebeden is het de Vader die me aankijkt en zegt ik geef je mijn vrede mijn vrede geef ik jouw.

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:13
 
FRANKT627 schreef:
Als je dan toch wilt dat de man met je gaat trouwen om niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen waarom moet die dan uit je buurt zijn? Kan een man die verder woont en van je houdt dan niet bij je komen wonen of met je trouwen?

En latten is niet uitgevonden zodat de mannen hun lusten kunnen botvieren hoor. Het zijn niet alleen de mannen die lusten hebben. Ik heb hier op CM enkele vrouwen 'gesproken' die meer lusten hebben dan je van een man zou verwachten. Latten heeft echt niets, maar dan ook niets met lusten of seks te maken. En als ik sommige teksten lees van bepaalde vrouwen dan zie ik daar ook lusten in.

Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover

En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:14
 
PETRA373 schreef:
Sommigge mensen doen het wel alleen voor de lusten en willen niet d e lasten frank, en daarmee bedoel ik ook mannen en vrouwen, tenminste zo denk ik erover

En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.

En trouwens ik bv zelf zou niet weten hoe ik een relatie op afstand zou moeten combineren met me gezin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:16
 
ALTJE848 schreef:
Komt zo maar ineens uit mijn binnenste niet over nagedacht hoor.
Knipoog smiley een knipoog van mijn hemelse Vader.
Verliefde smiley Liefdevolle ogen die me aankijken.
Daar wil ik wel voor gaan mij richten op Hem.
Hem in de ogen kunnen kijken telkens weer zonder oponthoud.
Dan is mijn leven zoals HIJ het van mij verlangt.
Dan zijn al de gevoelens van hier voor niet meer nodig ook.
En zijn de vragen overbodig want Hij voorziet in alle dingen.
Een lied komt bij me binnen :stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God.
Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief zijn vrede woont in mij ,
zie naar Hem op want ik weer Hij is mij steeds nabij.
Enzovoorts
Ja nu ik dit schrijf en ik heb gebeden is het de Vader die me aankijkt en zegt ik geef je mijn vrede mijn vrede geef ik jouw.

anita

Fijn om dit van je te lezen, "stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God" soms komt het voor dat het niet anders kan. Lachende smiley Knipoog smiley

klik op plaatje.



Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:24
 
Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken

Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....

Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...

En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen.
Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen.
En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.

En, hij wordt er ook niet beter van.

Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.

Dat kan jij alleen doen.

En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.

S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 23:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:29
 
PETRA373 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.

Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" Twijfelende smiley
In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........

Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
Pagina 1 van 11