ChristianMatch
 


Forum

Berichten van RENE838
ChristianMatch forum index » Berichten van RENE838
Auteur Bericht
RENE838 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
Dit soort discussies doet mij vaak denken aan Zacheus, de tollenaar.
Iedereen wist dat hij fout zat, daar was geen twijfel over.
En wat deed Jezus, datgene wat niemand verwachte. Hij nodigde hem uit om maaltijd met hem te hebben.
Tijdens die maaltijd kwam hij tot inzicht/berouw. Wat er besproken is staat er niet, volgens mij, maar het resultaat was er wel.


Blijkbaar zijn er meer wegen naar Rome dan alleen maar het gebruik van bijbelteksten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENE838 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
Wat mij vaak opvalt, en van andere hoor ik het ook (lees ik het ook), waarom mensen toch altijd hun gelijk willen hebben. Gezien de enorme diversiteit aan kerken en stromingen is het gewoon onhaalbaar dat iedereen hetzelfde denkt.

Leer van elkaar, maar bovenal, respecteer elkaar en laat elkaar in waarde.

Zoals in dit topic al eerder werd gezegd: qua leeftijd zijn we volwassen, qua gedrag...................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENE838 (51)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:29
BerichtOnderwerp: bijbelstudie als wapen
 
Tja, als ik lees in profielen hoe vaak daar het woord "respect" bij staat of "elkaar in waarde laten" als uitgangspunt bij iemands persoonlijkheid dan is dat uiteraard heel mooi.
Alleen als je dan vervolgens ziet hoe sommige mensen elkaar "te lijf" gaan dan denk ik...........respect ?? of elkaar in waarde laten ??????????

Laten we wel bedenken dat dit forum openbaar is.
Stel dat hier een niet-christen zou komen en ziet hoe wij met elkaar om gaan. Ik mag niet voor een ander denken maar een gedachte die bij mij zou komen is: "laat ze het lekker onderling uitvechten". Dat CM een afspiegeling is van de christelijk samenleving mag een feit zijn maar of dit forum een voorbeeld is van respectvol gedrag ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RENE838
Pagina 1 van 1