ChristianMatch
 


Forum

Berichten van RODJER101
ChristianMatch forum index » Berichten van RODJER101
Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:10
BerichtOnderwerp: donderdag 5 juli gebedsroom
 
We gaan samen met CM leden bidden om ons Koning van hemel en het heelal groot te maken voor zijn grote liefde die Hij aan de mens gaaf

19] 1 Toen liet Pilatus Jezus geselen. 2 De soldaten vlochten een kroon van doorntakken, zetten die op zijn hoofd en deden hem een purperen mantel aan. 3 Ze liepen naar hem toe en zeiden: ‘Leve de koning van de Joden!’, en ze sloegen hem in het gezicht. 4 Pilatus liep weer naar buiten en zei: ‘Ik zal hem hier buiten aan u tonen om u duidelijk te maken dat ik geen enkel bewijs van zijn schuld heb gevonden.’ 5 Daarop kwam Jezus naar buiten, met de doornenkroon op en de purperen mantel aan. ‘Hier is hij, de mens,’ zei Pilatus. 6 Maar toen de hogepriesters en de gerechtsdienaars hem zagen begonnen ze te schreeuwen: ‘Kruisig hem, kruisig hem!’ Toen zei Pilatus: ‘Neem hem dan maar mee en kruisig hem zelf, want ik zie niet waaraan hij schuldig is.’ 7 De Joden zeiden: ‘Wij hebben een wet die zegt dat hij moet sterven, omdat hij zich de Zoon van God heeft genoemd.’ 8 Toen Pilatus dat hoorde werd hij erg bang. 9 Hij ging het pretorium weer in en vroeg aan Jezus: ‘Waar komt u vandaan?’ Maar Jezus gaf geen antwoord. 10 ‘Waarom zegt u niets tegen mij?’ vroeg Pilatus. ‘Weet u dan niet dat ik de macht heb om u vrij te laten of u te kruisigen?’ 11 Jezus antwoordde: ‘De enige macht die u over mij hebt, is u van boven gegeven. Daarom draagt degene die mij aan u uitgeleverd heeft de meeste schuld.’ 12 Vanaf dat moment wilde Pilatus hem vrijlaten. Maar de Joden riepen: ‘Als u die man vrijlaat bent u geen vriend van de keizer, want iedereen die zichzelf tot koning uitroept pleegt verzet tegen de keizer.’ 13 Pilatus hoorde dat, liet Jezus naar buiten brengen en nam plaats op de rechterstoel op het zogeheten Mozaïekterras, in het Hebreeuws Gabbata. 14 Het was rond het middaguur op de voorbereidingsdag van Pesach. Pilatus zei tegen de Joden: ‘Hier is hij, uw koning.’ 15 Meteen schreeuwden ze: ‘Weg met hem, weg met hem, aan het kruis met hem!’ Pilatus vroeg: ‘Moet ik uw koning kruisigen?’ Maar de hogepriesters antwoordden: ‘Wij hebben geen andere koning dan de keizer!’ 16 Toen droeg Pilatus hem aan hen over om hem te laten kruisigen. Joh 19:1-16

bidders

Herman Knipoog smiley
Marthe Knipoog smiley
Rodjer Knipoog smiley


Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 5 juli 2012, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:59
BerichtOnderwerp: samen bidden op cm op 21 Juni
 
19 Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent! 20 Onze voorouders vereerden God op deze berg, en bij u zegt men dat in Jeruzalem de plek is waar God vereerd moet worden.’ 21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden. Johannes 4:19-21

ook hier op CM kunnen we bidden
Ieder donderdag om 20 uur en 21 uur in de gebedsroom

Bidders
Martha
Herman
Rodjer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 14:54
BerichtOnderwerp: gebedroom op donderdag 14 juni
 
RODJER101 schreef:
we gaan weer bidden Vurig en eensgezind daar voor gaan welke week op donderdagavond er voor bij ons Hemelse Vader

12 Daarop keerden de apostelen van de Olijfberg terug naar Jeruzalem. Deze berg ligt vlak bij de stad, op een sabbatsreis afstand. 13 Toen ze in de stad waren aangekomen, gingen ze naar het bovenvertrek waar ze verblijf hielden: Petrus en Johannes, Jakobus en Andreas, Filippus en Tomas, Bartolomeüs en Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Simon de IJveraar en Judas, de zoon van Jakobus. 14 Vurig en eensgezind wijdden ze zich aan het gebed, samen met de vrouwen en met Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broers.
Handelingen 1:12-14
Herman Knipoog smiley
Martha Knipoog smiley
Rodjer
Knipoog smiley


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tmeEawP4GTI


Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 14 juni 2012, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 12:19
BerichtOnderwerp: gebedroom op donderdag 14 juni
 
RODJER101 schreef:
we gaan weer bidden Vurig en eensgezind daar voor gaan welke week op donderdagavond er voor bij ons Hemelse Vader

12 Daarop keerden de apostelen van de Olijfberg terug naar Jeruzalem. Deze berg ligt vlak bij de stad, op een sabbatsreis afstand. 13 Toen ze in de stad waren aangekomen, gingen ze naar het bovenvertrek waar ze verblijf hielden: Petrus en Johannes, Jakobus en Andreas, Filippus en Tomas, Bartolomeüs en Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Simon de IJveraar en Judas, de zoon van Jakobus. 14 Vurig en eensgezind wijdden ze zich aan het gebed, samen met de vrouwen en met Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broers.
Handelingen 1:12-14
Herman Knipoog smiley
[/color]Martha Knipoog smiley
Rodjer[/b] Knipoog smiley

Dag broeders en zusters,



Ik stuur jullie deze mail met de vraag om gebed.

Mijn nichtje Rebecca (dochter van Saby) in Canada is vandaag opnieuw op haar arm gevallen die nog maar net hersteld is van een breuk en is nu dus opnieuw gebroken.



Bidt voor genezing, wijsheid, kracht, liefde, geduld, …



Als je deze mail wilt doorsturen, voel je vrij. Hoe meer mensen bidden, hoe beter.





In Christus verbonden,

Jan & Petra
Jan is oudste bij ons in de kerk


Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 14 juni 2012, 12:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 00:28
BerichtOnderwerp: gebedroom op donderdag 14 juni
 
we gaan weer bidden Vurig en eensgezind daar voor gaan welke week op donderdagavond er voor bij ons Hemelse Vader

12 Daarop keerden de apostelen van de Olijfberg terug naar Jeruzalem. Deze berg ligt vlak bij de stad, op een sabbatsreis afstand. 13 Toen ze in de stad waren aangekomen, gingen ze naar het bovenvertrek waar ze verblijf hielden: Petrus en Johannes, Jakobus en Andreas, Filippus en Tomas, Bartolomeüs en Matteüs, Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Simon de IJveraar en Judas, de zoon van Jakobus. 14 Vurig en eensgezind wijdden ze zich aan het gebed, samen met de vrouwen en met Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broers.
Handelingen 1:12-14
Herman Knipoog smiley
Martha Knipoog smiley
Rodjer
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 14 juni 2012, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:39
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 31 mei
 
MARTHA725 schreef:
Luister,
wees stil
broeder en zuster
hoor zijn stem
luister, stil, luister

Luister
wees stil, luister
naar de merel die zingt
vogels die fluiten
het geluid van wind door de bomen, bloemen
en het gras

Luister
wees stil,
de specht, de koekkoek
hun geluiden
is uitdaging aan jou

Luister
wees stil
Hoor Zijn stem
door alles heen
stilte, beloften
liefde en vreugd

Luister
wees stil
Hij heeft je beloofd
vreugde, liefde
blijdschap en kracht

Luister
wees stil,
Dank voor zijn genade
hij houdt van jou,
Zijn armen zijn om je heen


( mooi gedicht van Joke van der Lelie )






Hoi allemaal,

Morgen alweer de laatste dag van de maand, dan wordt de heerlijke meimaand afgesloten, en gaan we richting zomer Lachende smiley

We nodigen je uit om met ons mee te bidden en te danken,
we dragen zieken, ziekten, noden, problemen aan Hem op, zeker staat dank, lof en ere op de 1e plaats Lachende smiley

We houden bidstond elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 in de gebdsroom,
je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Smiley die vol vragen zit

Getuigenissen naar aanleiding van gebed zijn altijd fijn om te horen, we ervaren steeds weer Gods kracht, liefde en aanwezigheid , en delen dat graag met je.

Vrij ben je om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten.

Voorbedelijst;
Voorbede voor;

Marjo
Sander
Cees
Dirk en Corrie
Peter
Ad
Clasien
Jeanettte
2 families die grote noden hebben













Op de voorbedelijst staan namen van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.

We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe,

Warme lentegroetjes,

Martha Lachende smiley
Herman Verlegen lachende smiley
Rodjer Verlegen lachende smiley

en medebidders Lachende smiley

Opwekking 713 - Als U het huis niet bouwt

http://youtu.be/ZYa6CRsyVlo


Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 31 mei 2012, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 15:38
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 17 mei -... meer kracht
 
Ook Jezus heeft het nodig om bij zijn vader te zijn om kracht te vragen wat er zal gebeuren in de volgen de uren
Lukas 22:34-46
39 Hij vertrok en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg. De leerlingen volgden hem. 40 Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’ 41 En hij liep bij hen weg, tot ongeveer een steenworp ver, en knielde daarna neer om te bidden. Hij bad: 42 ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’
43 Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. 44 Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond. 45 Toen hij na zijn gebed opstond en terugliep naar de leerlingen, zag hij dat ze van verdriet in slaap waren gevallen, 46 en hij zei tegen hen: ‘Waarom slapen jullie? Sta op en bid
dat jullie niet in beproeving komen.’


Op donderdag 17 mei komen we samen in de gebedsroom om Hem te eren en te prijzen
Wat Hij voor ons gedaan heeft
Zijn leven geven voor zijn vrienden
Om ons vrij te kopen van al onze zonden


[b]Rodjer Knipoog smiley
Herman Lachende smiley
Moppie Knipoog smiley
En nog anderen meedebidders


Laatst aangepast door
RODJER101
op dinsdag 15 mei 2012, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 15:36
BerichtOnderwerp: Donderdaggebedsroom - ... voor meer gebed
 
HERMAN968 schreef:
Bedoeling is dat we hart krijgen in gebed. De heer moet het huis bouwen.
We bidden voor Gods Geest: dat kwaadheid en verdriet worden omgezet in mildheid. Dat beleden wordt wat moet beleden worden zodat de weg vrij gemaakt wordt tot God. Dat vergiffenis de weg vrijmaakt tot een diepere verbondenheid. Dat God inwerkt in onze harten en Zijn liefde alles vrijmaakt wat in duisternis is, dat mistigheid opklaart én verbittering de plaats ruimt voor verbetering..


Bidden kan op verlerlei manieren: alleen in een kamertje of samen in een gebedsteam in je kerk, thuis, ... en zelfs via chat. Iedereen heeft zijn manier. Ik lees op veel profielen hoe belangrijk gebed geacht wordt, doch ook hoe iedereen vind dat hij/zij er nog in wil/moet groeien. Mooi toch!
.

Van harte welkom op donderdagavond van 20 tot 21 u.
Gebedspunten kunnen worden doorgemaild.

Herman en de andere bidders
Verliefde smiley Lachende smiley Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=LEqdvjarH8w&feature=endscreen

Met de ogen van Jezus[b][i] Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
 
HERMAN968 schreef:
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen
en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw
dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt
Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit
niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.

De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met
het eren van onze God.
“Vader met geheven handen
breng ik U mijn dank en eer
‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus die is Heer” (lied 167).

Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag.
Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).

Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee
we naar God uitreiken.

Verder gebedspunt:
- moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller);
- leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen
"Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23.
Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn?
Welkom

Herman en medebidders

een prachtig liet voor deze avond in de gebedsroom
http://www.youtube.com/watch?v=1ZU-cadjIq4&feature=related


Herstel ons eerste liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RODJER101 (63)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 1 maart 2012, 13:05
BerichtOnderwerp: Gebedsroom 1 maart - leren liefhebben, hart voor mensen
 
HERMAN968 schreef:
Vanavond ontmoeten we elkaar in de gebedsroom van 20 tem 21 u. Iedereen is welkom om samen God te loven en te eren. We bidden voor de zieken en leggen onze zorgen voor Hem af. Telkens ervaren we de vreugde van het gebed en het samenzijn.

Laten we een begin maken voor verandering in ons hart en leren liefhebben hoe Jezus heeft liefgehad. De kracht van de liefde van God kan enorm veel veanderen, dat is de basis van ons geloof, ons gebed :"Dat we meer en meer gaan lijken, gaan liefhebben zoals Jezus."

"We zijn geschapen om lief te hebben, maar ook om geliefd te worden!"

Herman, Martha, Rodjer, Vandam
Knipoog smiley Lachende smiley Verliefde smiley

Vanmiddag vroeg Herman voor een passen liedje maar we weten ook dat Herman zijn laatste keer is in de gebedsroom omdat hij een vriendin heeft en voor zijn afscheid wil ik hem en Gemma opwekking 378 spelen

http://youtu.be/WAeObxSHSqg
Rodjer




Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 1 maart 2012, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RODJER101
Pagina 1 van 1