ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DJES101
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DJES101
Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CARMEN073 schreef:
Een atheist kan net zo goed zichzelf en anderen liefhebben. Staat bij hem/haar God dan ook op de 1e plaats ondanks het feit dat hij of zij daar niet in gelooft?

GrZ!

DIT WAS ALLEEN BEDOELT ALS ANTW OP HERMAN ...WAAR HIJ YES EN HEIDE AANSPREEKT.
DUS UITGAANDE VAN EEN CHRISTEN IN WOORD EN DAAD !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. Engeltje smiley [/i][/color]

IK denk dat .. als je jezelf kan lief hebben en anderen UIT,DOOR EN TOT GOD KOMT
dus staat GOD op de EERSTE PLAATS .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 09:56
BerichtOnderwerp: oordelen
 
YES356 schreef:
[/b]sorry DJES voor het off topic gaan Knipoog smiley

sorry aanvaard! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 06:06
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=HEIDE115]AMEN!

MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !
IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????

OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..

ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....

ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!


Laatst aangepast door
DJES101
op woensdag 20 juni 2012, 07:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:55
BerichtOnderwerp: oordelen
 
YES356 schreef:
Mooi open stukje DJES .


Een mooi stuk dat ik ook las kwam dit in voor:
“Een goede manier om niet in deze valkuil te vallen is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de (voor)oordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn”

amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: oordelen
 
Hallo lieve mensjes van cm....
Bedankt voor alle reactie s.
Even een klein voorbeeldje..
Ik loop met mijn broer over straat,door de wijk heen waar ook mijn werk is.
Vele ouders kom ik dan tegen en zegt ze vriendelijk gedag..
Op en dag heb ik een gesprek met een ouder,
tussen het gesprek door zegt ze tegen me ..joh ik zag je van de week nog lopen met je MAN.
Ik kijk haar verbaast aan ,en zeg tegen haar ohh nou dat is vreemd want mijn man is al 6 jaar overleden....
Dit is natuurlijk geen oordelen maar ik bedoel er mee te zeggen ga niet zomaar wat invullen als je iets ziet,of hoort.....
Dit maak ik heel veel mee ..als ik ergens loop of iets aan iemand vraag is soms het antwoord of vraag..waar is je man ..of vind je man dat goed ...zomaar van iets uitgaan is soms niet goed .
Natuurlijk kan men niet weten dat mijn man is overleden ,maar mijn antw is vaak wel heel direct mijn man is overleden .
Om zo te laten zien dat men soms moet opletten HOE men de vragen stelt.
Achter elk persoon schuilt een verhaal/verleden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 10:49
BerichtOnderwerp: een hand vol..klachten
 
VRIJGEZEL390 schreef:
Je blijft me verbazen Djes Lachende smiley

dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:21
BerichtOnderwerp: wokken in dordrecht
 
DJES101 schreef:
ik ga mee Knipoog smiley

nou waar blijven alle reactie s! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 07:27
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd...
 
SHANITA130 schreef:
Hallooo,

Ik wou gebed vragen. Ja, nou weet ik dat er ook gebed is gevraagd voor iemand die heel ernstig ziek is, en mijn vraag om gebed daarbij in het niet kan vallen...

Toch zit ik ergens heel erg mee. Nou ik ben bezig in me huis en die moet leeg zijn, want aanstaanden donderdag wordt er het een en ander gebracht. ik heb ook wel hulp van vriend.

Nou zit ik met het volgende probleem. Ik draag best veel verdriet met me mee. Of ik heb best veel verdriet. Nou denk ik daar natuurlijk niet altijd aan. Nou is het zo, als ik fijne afleiding heb, bijvoorbeeld schilderen, lekker buiten ofzoiets, dan kan ik dat redelijk van me afzetten.

Het is juist zo, als ik dingen moet doen, waar ik echt totaal helemaal geen zin in heb, ja, dan komt dat verdriet.

Want het is veel makkelijker om dat verdriet niet te voelen, om veel te slapen, leuke series te kijken ed.

Maar ja, nu heb ik paar dagen vrij en kan ik die dingen niet doen, want er moeten hier dingen gebeuren in mijn huis.

Ik wou vragen of jullie voor mij willen bidden, dat het me lukt, me spullen naar de schuur te brengen, en op te ruimen enzo, de komende dagen zodat 'ze' donderdag mijn spullen kunnen leveren.
Én niet geheel onbelangrijk, ook bidden voor het samenwerken met een vriend van mij in me huis.

Alvast bedankt!

NB: Ja, ik weet het, mijn probleem lijkt veel kleiner, als die van iemand die heel erg ziek is, en toch is het voor mijzelf een heel groot probleem, gewoon achter elkaar dingen doen die moeten gebeuren.

Lieve shanita
Ik zal voor je bidden hoor ,ik begrijp precies wat je bedoeld!
Geen probleem is minder dan een ander probleem!
Want het is een probleem....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: wokken in dordrecht
 
LIENTJE810 schreef:
heey leuk om te zien dat iedereen zo positief is om niet het een eeuwig discussie te laten worden en over te gaan naar actie dacht ik zelf om de datum was te zetten op donderdag 19juli.

wie ga er mee???? hoor meer zielen hoe meer vreugde zeg ik maar zo!!

hopend op een gemengde groep met leeftijden

ik ga mee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 17:14
BerichtOnderwerp: wokken in dordrecht
 
LIENTJE810 schreef:
zo te zien heeft iemand de organisatie overgenomen;)
hoor wel hoe het afloopt

hey lientje had je al een datum in gedachten ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 14:12
BerichtOnderwerp: Humor
 
YES356 schreef:
Zo moeilijk is Nederlands niet, je moet alleen maar goed lezen.

ANTILOOP = middel tegen diarree

BEDACHT = naast bed nummer zeven

ACHTERAF = min acht

PAPIER = zwaarlijvige Ier

MINISTER = heel kleine ster

KRAKELING = zoontje van een inbreker

KAARSRECHT = recht om kaarsen te vervaardigen

VERTROUWEN = In het buitenland trouwen

UURWERK = werk dat per uur betaald wordt

MINIMAAL = kleine maaltijd

PANAMA = vader laat moeder voorgaan

POLITICUS = zoen van een politieagent

EILEIDER = autoritaire kip

KOEPON = nachtgewaad voor rund

OORDEEL= lel van oor

PALING = vader van chinees meisje

SUPER-DE-LUXE = onbetaalde benzine

VERZUIPEN = drinken in het buitenland

Een dag niet gelachen…………………..
Knipoog smiley

LEUK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 05:53
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Ik begin het verband een beetje kwijt te raken.
zielsbanden zijn er mijns inziens met mensen van een gelijke strekking. Broeders en zusters in Christus zijn mijns inziens met een zielsband aan elkaar verbonden, al voel je die niet altijd. Maar ook de natuurlijke mens heeft een zielsband, in vijandschap tegen God.
En heel het oordelen en veroordelen, geeft aan dat een mens nog wat is. Weten we wie we zijn, en waartoe we in staat zijn, dan geloof ik er niet in, dat er nog behoefte is aan oordelen en veroordelen. Dan word het een wonder, dat we nog voor zoveel bewaard worden.

AMEN!
En een stempel geven aan zonde, alles wat een mens doet uit zichzelf, is zonde. Er is niemand die God zocht, ook niet één. Maar God maakt, en geeft, dat Hij zoekt, en die mens gaat ook zoeken. Maar dat is genade, nooit iets wat we op onze naam kunnen zetten. Dus waarom geoordeeld over een ander?

over hoe ik denk over sex, ben ik al uitgebreid op ingegaan, dus is duidelijk denk ik. En anders hoor ik het graag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 08:26
BerichtOnderwerp: Dilemma of niet………..
 
mooi onderwerp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
YES356 schreef:
Psalm 139 : 14
Doorgrond m', en ken mijn hart, o HEER;
Is 't geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef m', en zie, of mijn gemoed
Iets kwaads, iets onbehoorlijks voed';
En doe mij toch met vaste schreden
Den weg ter zaligheid betreden.

Vanuit dat goede denken,van uit God. mogen en moeten we dingen denken en vinden. En dat in de wereld laten horen en zien tot Zijn eer. Dat is naar mijn idee de persoonlijke opdracht die God ons gaf. Dus wat we zelf (uit en door Hem) denken en vinden is wel degelijk van belang. Vest op prinsen geen vertrouwen maar op God uw Heer

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:33
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe is nu je eigen blik van kijken hierover? Dat mis ik een beetje in dit verhaal...

JA DAAR BEN IK NU OOK AL EEN TIJDJE BENIEUWD NAAR!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: wokken in dordrecht
 
LIENTJE810 schreef:
wie lijkt het gezellig om met een groep te gaan wokken!!
laat het me weten en dan kunnen we met ze alle een datum prikken
Knipoog smiley

WAT EEN LEUK IDEE!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:14
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
ANITA695 schreef:
Hallo manna

Ja ik doe dat wel niet dat ik ze niet mag maar de telefoonlijst te lang word en er nooit iemand terug belt wat moet je er dan mee ??

VERWIJDEREN DUS

En heb nu een vaste telepraatluisterlijn met mijn hemelse Vader
die stoort niet, geen ruis op de lijn , geen valse meningen , of uitgesproken rebelse woorden .

Hij luistert geeft mij rust zonder lust met Hem kan ik uren praten en zo vul ik mijn lege gaten omdat Hij mij geeft wat de wereld niet geven kan ik luister naar zijn plan niet naar mensen met wensen in hun hart en steeds weer een nieuwe start even bellen afspreken hier of daar wat is dat een groot gevaar.
Teleurstellingen te over wat is het het mijn wil of Zijn wil geschiede.
Ik stel mijn vertrouwen volledig op Hem geen tel nummers er bij hoef ik ze ook niet te verwijderen .
En ga nu dat doen wat Hem welgevallig is blind vertrouwen gaan in Jezus naam en de telefoon bij me elke minuut van de dag hang ik aan de lijn en dat vind ik heel fijn .
Zijn tel nummer kan ik niet verwijderen want dan belt Hij mij en zegt
Ik hou van jou luister je nou heb t goede met je voor maar luisteren is zo moeilijk hoor open je ogen je oor en je hart , maak vandaag net als ik een nieuwe start bel met de lijn naar boven want alle vreugde liefde en rust en geluk komt van boven ..


wens je dat allemaal toe in je leven omgeven door mensen dat blijven mooie wensen ga niet alleen maar in Jezus naam Hij gaat voor je aan

groet anita

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=PETRA411]jij ook fijne dag Knipoog smiley
En ik trek het me ook niet aan meer, uit hermans reactie haal ik uit, dat hij me woorden verkeerd begrijpt, en is oke herman,kan gebeuren. En ik ben er echt van overtuigd herman zijn reacties opzijn manier goed bedoeld. en hoop dat iedereen zich vrij voelt om verder te schrijven hier, ook herman. Wie weet schrijf ik ook weleen keer goedbedoeld woorden bij iemand neer waarmee die persoon zich gekwetst voelt,ofzo
En ben blij dat herman gereageert heeft. Op zijn manier, met zijn woorden wil hij het dan ookgoed maken en het is goed. Lachende smiley[/quote

PRACHTIG PETRA !WAT EEN VOORBEELD MAG JE ZIJN VOOR VELE MET DEZE REACTIE
LATEN WE DAAROM NIET ACHTEROM KIJKEN WANT DIE KANT GAAN WE NIET OP ...WE MOGEN VOORUIT KIJKEN..
EEN FIJNE DAG!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 10:50
BerichtOnderwerp: verkoop wat je hebt, en volg MIJ (de rijke jongeling)
 
WILLEM618 schreef:
De bereidheid van mensen is niet zo groot, als je het mij vraagt. Alles overgeven en in geloof en vertrouwen leven, is in alles afzien van eigen kunnen. HET IS VOLBRACHT, betekend ook, dat er niets van ons bij hoeft, maar ook niet bij kan.
En dat Abraham slaagde, was niet het opofferen van zijn kind, maar van zijn eeuwig leven. Izak was zijn kind, waaruit de Heere Jezus geboren moest worden. Dat offerde hij op. En die vraag lijkt toch bijhoorlijk onmogelijk, lijkt mij. Zit je 20 jaar te wachten op de uitvoering van een belofte van God, en vervolgens mag je die belofte gaan offeren. En niet Abraham slaagde, maar God die dat geloof in hem gegeven had. En in dat vertrouwen, dan is het leven nooit hulpeloos. Maar ik kan niet zeggen dat het altijd een feestje is. Toen David gezalft was tot koning over Israël, toen moest hij vluchten. Was dat altijd een feest? Toen hij zei "David nu zeide in zijn hart: Nu zal ik een der dagen door sauls hand omkomen (Sam 27:1)". En later, toen hij op de vlucht was voor zijn eigen zoon? En heel het boek Job is een opeenvolging van onmogelijkheden. Toen job op de ashoop zal, zal hij echt niet hebben geroepen dat het een feestje was. Maar wel is waar, dat het soms uitzichtloos kan lijken, het is nooit hopeloos. Maar dat is niet omdat het om Abraham, David, of Job ging, maar omdat God zelf zorgt dat Zijn werk door gaat. Hij gaf geloof, en dan kan je alles hebben, omdat Hij het heeft gedaan.
HET IS VOLBRACHT, dat is het enige wat teld. Maar onze ogen zijn niet altijd zo groot dat we dat zien, maar als God Zijn Geest zend, DE TROOSTER, dan is het wel een uitzien naar dat feest, wat niet in dit leven werkelijkheid word, maar na dit leven.

Van wie veel gegeven is, zal veel geëist worden. Rijken zijn er, de Bijbel staat er ook vol mee, en geloof ook, dat als God voorspoed geeft, dat rijkdom ook een zegen is. Maar ook een verantwoording. Maar voor zowel rijkdom als voor armoede geld, dat het wel een verleiding is. spreuken 30: 8-9:
armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels;
Opdat ik, zat zijnde, U dan niet verloochene, en zegge: Wie is de Heere? of dat ik, verarmd zijnde, dan niet stele, en den Naam mijns Gods aantaste.
Ik denk dat alles, waarin we niet zien op God, maar ons hart er op zetten, ons van God afhoud. Maar geeft ons God geloof, dan is het goed wat God doet.

PRACHTIG!AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wat het respect en openheid betreft: de waarheid is soms niet leuk om te horen. Leuk of niet leuk het dient verteld te worden zoals het is.
En dat kan best wel hard aankomen. Maar ja, wat heb je liever: de leugen of de waarheid?

hoererij is ook betaald dat klopt, maar het is niet in een verbond (huwelijk). En dat andere sex voor het huwelijk is ook niet in een verbond(huwelijk) en wordt niet betaald. We zeggen dan: mannen kies tussen betaald sex en gratis sex. Hoererij en sex voor het huwelijk is allebei niet in een verbond. Het verschil is de ene is betaald en de andere is gratis. Allebei buiten het verbond en dat valt allebei onder hoererij.

Wat de teksten betreft: ik citeer ze alleen maar, ik heb ze niet verzonnen. Wat de context betreft: ik vind ze heel duidelijk.

Wat dat zwart wit betreft: de bijbel is zwart wit. Het is hel of hemel. Er is geen middenweg in het hiernamaals.

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/sBcyFPHJCmE

Laatst aangepast door
DJES101
op zondag 3 juni 2012, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 09:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Vaak wenden we ons tot God omdat we
door het leven door elkaar geschud worden,
om dan te ontdekken dat het God was die ons wakker schudde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 09:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Leerling: Meester, er leven twee wolven in mij,
de wolf van het goede en de wolf van het kwade.
Welke zal overwinnen?

Meester: diegene die je voedt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 08:42
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn zieke nicht.
 
Zal voor jullie bidden hoor!
Dat ZIJN wil geschiede in deze.
heel veel sterkte en liefde wens ik jullie toe !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 07:45
BerichtOnderwerp: hoe bouw jij een band op met de kinderen van je vriend(-in)?
 
ZEELAND736 schreef:
Ik draai het even om...ook al blijft dat hetzelfde....
Hoe gaat mijn vriend om met mijn kinderen...
Zelf heb ik net als wat Nicky schrijft...totaal geen problemen met de kinderen van een ander...ik hou van kinderen...om het even hoe ze zijn...
Juist had ik het voorrecht de oudste zoon mijn vriend nog net te hebben ontmoet voor onze relatie stuk liep...een lieve jongen...
Anders verliep het mijn dochter...een autistisch dochter...
In het begin verliep dat redelijk, maar de laatste maanden ook niet meer..
Doordat dat botste...hadden wij ook woorden...
Niet dat ik alles pikte wat ze zei, want soms leek het net of ze hem behandelde als een vriendje inplaats van een volwassene...
Ik kon niet altijd aan haar kant staan...en hadden wij weer onenigheid.
Nu wist hij wel wat er met haar was, maar hoe er mee om te gaan is weer een ander verhaal...DAT...weet ik als moeder des te meer..dat is HEEL moeilijk...Want ook zonder vriend hier in huis is dat vaak heel zwaar!!!

Toch weet ik dat het ook 1 van de redenen is geweest...niet de grootste...van het beëindigen van onze relatie...
Voor mijn exvriend ook heel moeilijk...
Maar doordat het toch een dochter is met veel zorgen zou het niet alleen met hem op problemen gestuit hebben...
En ik werd zodoende ook weer veel herinnert aan de thuissituatie tijdens mijn huwelijk.
Ik probeerde...(en nog) er wel met haar over te praten...maar dan laat ze niet veel los...

sterkte !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 16:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad,
Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben.

PRACHTIG !
GISTEREN DE HELE DAG ROND GELOPEN MET DE WOORDEN IS GOD VERANDERD?
ZIJN WOORD STAAT VAST ...MOOI OM DIT DAN NU TE LEZEN .
ERE ZIJ GOD!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 07:35
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
HERMAN968 schreef:
Mooi Petra, mooi Verliefde smiley

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 09:12
BerichtOnderwerp: tijd
 
Van wie is het?

Er leefde ooit een wijze nederige vrouw. Regelmatig kwamen er jongeren bij haar om gezellig bij elkaar te zijn. Op een dag kwam een hoogmoedige jongere bij het huis van de vrouw aan. Hij was vast besloten de eerste te zijn die de vrouw met woorden kon verslaan. Behalve sterk, was de jongere ook sluw en wist hij iedere zwakheid van zijn tegenstander uit te buiten. Hij had de gewoonte om te wachten tot die als eerste in de aanval zou gaan om te zien waar haar zwakheden lagen en sloeg dan met genadeloze kracht en snelheid toe. Niemand had het in een gevecht lang tegen hem uitgehouden.
Tegen het advies van zijn vrienden in accepteerde de vrouw datook hij in hun midden was. Toen de jongere een meningsverschil kreeg met de vrouw, begon de jongere de vrouw uit te schelden en grove beledigingen naar haar hoofd te slingeren.
Hij begon ook letterlijk met spullen te gooien en spuugde haar verschillende keren in het gezicht. Urenlang bleef hij zo doorrazen. Maar de vrouw reageerde niet. Kalm en bewegingsloos liet zij de storm over zich heen gaan. Toen de jongere zichzelf tenslotte had uitgeput, gaf hij het op. Beschaamd draaide hij zich om en stapte het huis uit. Ontdaan en teleurgesteld over het feit dat zij zich in het openbaar zo vreselijk had laten beledigen en vernederen, kwamen de andere jongere om de vrouw heen staan en vroegen haar: 'Hoe kon u dat nu over u heen laten gaan? Zoiets vernederends! Waarom hebt u dat allemaal over uzelf laten zeggen?'
De vrouw zweeg eerst een tijdje, ondertussen elke jongere diep in de ogen kijkend.
Toen antwoordde zei: 'Als iemand je iets wil geven, maar je neemt het niet aan, VAN WIE IS HET DAN?'

AANGEPAST!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101 (55)





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 08:38
BerichtOnderwerp: at the foot of the cross
 
At the Foot of the Cross


Fearing the battle was over
and I'd already lost the war,
I was tired of trying and failing.
I just couldn't fight anymore.

So, dragging my battle-scarred body,
I crawled to the foot of the cross.
And I sobbed. "Oh please, Father forgive me.
But I tried...I tried.. and still lost."

Then the air grew silent around me.
I heard his voice just as clear as the dawn:
"Oh, My child, though you are tired and weary,
you can't stop, you have to go on."

At the foot of the Cross , where I met Him,
At the foot of the Cross, where He died,
I felt love, as I knelt in His presence .
I felt hope, as I looked in His eyes.

Then He gathered me lovingly to Him,
as around us God's light clearly shone.
And together we walked though my lifetime
to heal every wound I had known.

I found bits of my dreams, long forgotten ,
and pieces of my life on the floor.
But I watched as He tenderly blessed them,
and my life was worth living once more.

I knew then why I had been losing.
I knew why I had not grown.
At the foot of the Cross came the answer:
I'd been fighting the battle alone .

At the foot of the Cross, where I met Him,
At the foot of the Cross, where He died,
Then I knew I could face any challenge
together--just my Lord and I
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DJES101
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 5 van 8