ChristianMatch
 


Forum

Dilemma of niet………..
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROOSJE140





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 02:39
 
Dilemma of niet………..

Hoe weet je of de partner die je kiest ook de man/vrouw is die de Heer voor je in petto heeft. Als de Heer iemand voor je in petto heeft, op welke wijze komt deze dan op je pad. En hoe/wanneer/waar zal dat dan blijken, dat deze persoon voor jou de ware is. Op welke wijze werkt de Heer, Zijn wegen zijn immers ondoorgrondelijk. Die vragen komen regelmatig weer naar boven.

- Stel dat je er van uitgaat, dat de ware vanzelf wel op je pad komt.
Hoe zou de Heer dan werken, als je (bijna) nooit de deur uit komt,
gewoon niets onderneemt.
Werkt de Heer ook via internet? Dat kun je je afvragen en welke
criteria hanteer je dan.

Ik hoorde eens van een vrouw die in de dienst op zondagmorgen een woord kreeg van de Heer, via de gastspreekster. Ze liep rechtstreeks op deze vrouw af en zei:”de Heer heeft een man voor jou. Kijk op het internet”. De gastspreekster was juist iemand die heel huiverig was voor dit soort voorspellingen, maar ze moest wel want de Heer gaf haar deze woorden in en leidde haar rechtstreeks naar deze vrouw. Deze vrouw echter dacht, als de Heer iemand voor mij bestemd heeft, komt hij sowieso wel op mijn pad. Zij heeft dagen, maanden, jaren gewacht en niet het internet geraadpleegd en is nog steeds alleen.

Waarom zou de Heer niet via de hedendaagse communicatiemiddelen kunnen werken?

Ik geloof dat de Heer zeer zeker 2 mensen bij elkaar kan brengen, die hij voor elkaar bestemd heeft. Echter heb je ook met 2 persoonlijkheden te maken met elk eigen keuzes en eigen interpretaties van signalen. Als één van beiden deze signalen of woorden van de Heer mist of niet verstaat, dan sla je de plank volledig mis. Zouden beiden dan toch niet het recht hebben op geluk, zou de Heer hen dan op aarde bewust alleen laten blijven? Ik geloof dat de Heer ons in die gevallen ook een eigen keuze laat maken, zo staat het ook in de bijbel. Dat wij mogen huwen met wie wij willen, mits in den Here !

- Is dat niet wonderbaarlijk, dat als wij bang zijn, dat wij Zijn signalen
niet zullen verstaan, niet zullen oppakken of gewoon niet zo
lang kunnen wachten en wij zo eenzaam zijn, zo ongelukkig, zo
zielsalleen tussen zo veel mensen om ons heen.
Is het niet geweldig, dat de Heer dan zegt:”Toe maar mijn kind, kies je
partner, je zielsverwant, een lieve man/vrouw om samen
het leven te delen en elkaar tot steun te zijn. Alleen gun ik je iemand
die ook Mij liefheeft en zijn/haar leven aan mij heeft
gegeven. Slechts dan rust hierop Mijn zegen!” Is dat niet geweldig dat
de Heer zoveel vertrouwen in ons heeft, dat Hij gelooft
dat wij het goede zullen kiezen en dan vierkant achter deze keuze zal
gaan staan, mits de partner Hem ook liefheeft, Hem ook
toebehoort!”

Heer, leer mij Uw weg te gaan, Uw wil te verstaan juist als het gaat om een partner voor dit aardse leven. U weet wat goed is voor mij. Heer, leer mij wat U wilt dat ik doen zal. Uw wil geschiede. Dank U Heer. Amen.

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen de weg niet vindt:
neem mijn hand in uwe handen
en geleid mij als een kind.

--------------------------------


Laatst aangepast door
ROOSJE140
op zondag 10 juni 2012, 02:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 08:26
 
mooi onderwerp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 08:51
 
ROOSJE140 schreef:
- Is dat niet wonderbaarlijk, dat als wij bang zijn, dat wij Zijn signalen
niet zullen verstaan, niet zullen oppakken of gewoon niet zo
lang kunnen wachten en wij zo eenzaam zijn, zo ongelukkig, zo
zielsalleen tussen zo veel mensen om ons heen.
Is dat niet geweldig dat de Heer zoveel vertrouwen in ons heeft, dat Hij gelooft dat wij het goede zullen kiezen en dan vierkant achter deze keuze zal gaan staan..

... mooi gezegd : geen angst, geen kramp, gezond verstand gebruiken, daar is al zoveel mee gewonnen... Hij geeft ons Zijn vertrouwen mee; mooi uitgangspunt. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 juni 2012, 08:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 09:28
 
JOL252 schreef:
... mooi gezegd : geen angst, geen kramp, gezond verstand gebruiken, daar is al zoveel mee gewonnen... Hij geeft ons Zijn vertrouwen mee; mooi uitgangspunt. Knipoog smiley



Het is prachtig gezegd......maar waarom gaat er dan zoveel mis in de liefde en relaties? De realiteit is wat anders denk ik......Als je verliefd bent maak je soms wel verkeerde keuzes en dan is dat gezonde verstand toch weleens weg... Engeltje smiley
En angst en kramp? Een andere relatie ga je aan met de ervaringen die je hebt gehad in vorige relaties, juist waar die misliep en daardoor ben je een stuk wijzer geworden......
Kritischer? dat wel........maar dat zie ik niet in het rijtje staan..... Knipoog smiley

God zorgt dat het weer goed komt, dat geloof ik dan weer wel...., op Zijn wijze en Zijn manier.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 10 juni 2012, 09:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:27
 
ROOSJE140 schreef:
Dilemma of niet………..

Hoe weet je of de partner die je kiest ook de man/vrouw is die de Heer voor je in petto heeft. Als de Heer iemand voor je in petto heeft, op welke wijze komt deze dan op je pad. En hoe/wanneer/waar zal dat dan blijken, dat deze persoon voor jou de ware is. Op welke wijze werkt de Heer, Zijn wegen zijn immers ondoorgrondelijk. Die vragen komen regelmatig weer naar boven.

- Stel dat je er van uitgaat, dat de ware vanzelf wel op je pad komt.
Hoe zou de Heer dan werken, als je (bijna) nooit de deur uit komt,
gewoon niets onderneemt.
Werkt de Heer ook via internet? Dat kun je je afvragen en welke
criteria hanteer je dan.

Ik hoorde eens van een vrouw die in de dienst op zondagmorgen een woord kreeg van de Heer, via de gastspreekster. Ze liep rechtstreeks op deze vrouw af en zei:”de Heer heeft een man voor jou. Kijk op het internet”. De gastspreekster was juist iemand die heel huiverig was voor dit soort voorspellingen, maar ze moest wel want de Heer gaf haar deze woorden in en leidde haar rechtstreeks naar deze vrouw. Deze vrouw echter dacht, als de Heer iemand voor mij bestemd heeft, komt hij sowieso wel op mijn pad. Zij heeft dagen, maanden, jaren gewacht en niet het internet geraadpleegd en is nog steeds alleen.

Waarom zou de Heer niet via de hedendaagse communicatiemiddelen kunnen werken?

Ik geloof dat de Heer zeer zeker 2 mensen bij elkaar kan brengen, die hij voor elkaar bestemd heeft. Echter heb je ook met 2 persoonlijkheden te maken met elk eigen keuzes en eigen interpretaties van signalen. Als één van beiden deze signalen of woorden van de Heer mist of niet verstaat, dan sla je de plank volledig mis. Zouden beiden dan toch niet het recht hebben op geluk, zou de Heer hen dan op aarde bewust alleen laten blijven? Ik geloof dat de Heer ons in die gevallen ook een eigen keuze laat maken, zo staat het ook in de bijbel. Dat wij mogen huwen met wie wij willen, mits in den Here !

- Is dat niet wonderbaarlijk, dat als wij bang zijn, dat wij Zijn signalen
niet zullen verstaan, niet zullen oppakken of gewoon niet zo
lang kunnen wachten en wij zo eenzaam zijn, zo ongelukkig, zo
zielsalleen tussen zo veel mensen om ons heen.
Is het niet geweldig, dat de Heer dan zegt:”Toe maar mijn kind, kies je
partner, je zielsverwant, een lieve man/vrouw om samen
het leven te delen en elkaar tot steun te zijn. Alleen gun ik je iemand
die ook Mij liefheeft en zijn/haar leven aan mij heeft
gegeven. Slechts dan rust hierop Mijn zegen!” Is dat niet geweldig dat
de Heer zoveel vertrouwen in ons heeft, dat Hij gelooft
dat wij het goede zullen kiezen en dan vierkant achter deze keuze zal
gaan staan, mits de partner Hem ook liefheeft, Hem ook
toebehoort!”

Heer, leer mij Uw weg te gaan, Uw wil te verstaan juist als het gaat om een partner voor dit aardse leven. U weet wat goed is voor mij. Heer, leer mij wat U wilt dat ik doen zal. Uw wil geschiede. Dank U Heer. Amen.

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen de weg niet vindt:
neem mijn hand in uwe handen
en geleid mij als een kind.

--------------------------------

Wat mooi omschreven, we kunnen bidden om een leuke man, maar dan zitten wachten en niets ondernemen? Wil god zelf ook niet dat we zelf ook stappen zetten en dan vertrouwende erop dat jezus met ons meegaat, ons beschermt tegen verkeerde keuzes schrijven we ons in op een datingsite..... Want met alles waar we ombidden, wil god niet denk ik dat we passief wachten tot god het ons schenkt,of voor ons doet, maar verwacht hij van ons zelf ook wat inzet toch??????
Dus heb ik me hier ingeschreven, veel succes en hoop dat je een lieve man vind voor jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is prachtig gezegd......maar waarom gaat er dan zoveel mis in de liefde en relaties? De realiteit is wat anders denk ik......Als je verliefd bent maak je soms wel verkeerde keuzes en dan is dat gezonde verstand toch weleens weg... Engeltje smiley
En angst en kramp? Een andere relatie ga je aan met de ervaringen die je hebt gehad in vorige relaties, juist waar die misliep en daardoor ben je een stuk wijzer geworden......
Kritischer? dat wel........maar dat zie ik niet in het rijtje staan..... Knipoog smiley
God zorgt dat het weer goed komt, dat geloof ik dan weer wel...., op Zijn wijze en Zijn manier.....

Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik zeg ook "uitgangspunt" en houd ook rekening met al wat je wijzer bent geworden. Toch ga ik uit van nieuw vertrouwen waar je van uit mag aan.... ik reageerde ook vooral op die ene zinsnede Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 juni 2012, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 11:33
 
Het is goed op God te vertrouwen maar dat moet natuurlijk niet tot een passieve en afwachtende houding leiden. Het lijkt vroom maar is het helemaal niet. Bid en werk is weliswaar een calvinistische kreet maar het toont wel waar het om gaat: je moet er ook wat voor doen en de geboden mogelijkheden benutten. God werkt vaak via de medemens.

En wat er is er mis met de mogelijkheid van het daten via Internet? In de behoudende kringen is het dan meteen al van het was er vroeger niet en dus is het niet goed. Allemaal angst. Het is niet voor niets zo populair en blijkt ook heel vaak goed te werken. Bid ook om wat boerenverstand en gebruik dat. Maar passief afwachten moet je niet verwarren met een groot Godsvertrouwen.

Mooi stukje verder.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 juni 2012, 20:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:26
 
[quote=WILLEMIJN232][quote=JOL252]Waarom gaat er zo veel mis?
Mijn gedachte hierbij is, wat verwachten wij? wat verwacht ik?
En wat gaat er mis? Allereerst, ook als we biddend bezig zijn, en God ons geeft het hart aan iemand te geven, en daar zelfs beloften bij geeft, wil niet zeggen dat het dan gaat zoals wij graag willen. Jacob, op de vlucht, werd gek op iemand, maar moest eerst 7 jaar werken, en werd wakker naast de verkeerde in zijn ogen. Maar, hier moest wel Juda uit geboren worden. Geloof niet dat Jacob op dat moment dat heeft gezien. Maar hij ging ook niet achterover zitten, en wachten. Hij ging meteen praten over haar wie hij wel lief had. En ging meteen aan de slag om er weer 7 jaar voor te knokken.
Al met al, of dat allemaal goed is geweest laat ik maar even terzijde, het gaat er mij om, dat Gods weg niet wil zeggen: niets doen.
Maar ook niet, dat Gods weg wil zeggen, ik wil iets, en morgen is het er.

En handelen van uit angst en kramp? Lijkt mij niet dat dit een basis is om een relatie met iemand aan te gaan. Als leven vanuit het vertrouwen dat God ons geeft wat goed voor ons is, dan is dat niet aanwezig. Wat niet zeggen wil dat we niet kunnen vallen voor verleiding, dat we niet zwak kunnen zijn. We zijn en blijven mens, maar wel met een God, die ALLES regeerd. En dan kan het zijn, dat uit Bathseba Salomo geboren moest worden, ondanks dat het ontstaan van de relatie tussen haar en David niet echt de schoonheidsprijs verdient.

Ik ga er van uit, dat God niet voor niets mensen bij elkaar brengt. En invullen naar alles wat ik zelf wil is niet echt moeilijk, maar als het anders lijkt te gaan, dan te blijven vertrouwen, is niet vanzelf. En dan zelf wegen inslaan is begrijpelijk, maar niet altijd waardevol voor de mensen die het betreft. Zie hierbij Abraham, die wachten wel wat lang vond duren, en Hagar nam om Gods weg een handje te helpen. Hoeveel pijn is daaruit ontstaan binnen een leefomgeving, die daarvoor goed was (voor zover je dat kan lezen). Dus keuzes die we maken, zijn niet altijd de beste


Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 10 juni 2012, 12:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 12:44
 
THOMAS968 schreef:
Het is goed op God te vertrouwen maar dat moet natuurlijk niet tot een passieve en afwachtende houding leiden.

En wat er is er mis met de mogelijkheid van het daten via Internet?
Thomas

Ik denk bij het eerste, dat vertrouwen juist niet tot een passieve en afwachtende houding leidt. Als je vind dat je advocaat moet worden, en de capasiteiten hebt, en je volgt geen opleiding, dan wordt je het echt niet hoor. En er zijn best voorbeelden dat God Zijn almacht toont, door mensen niets te laten doen, en Zelf te werken. Maar dat zijn in mijn ogen allemaal bijzondere gevallen. In mijn ogen dus niets mis met de Calvinistische gedachten.

In alle tijden werkt God volgens mij door middelen van die tijd. Hoe verantwoordelijk gaan we met dingen van deze tijd om, is veel meer een vraag, dan de vraag of we ze mogen gebruiken.
Toen de boekdrukkunst werd uitgevonden, is het Christendom enorm uitgebreid. Wat niet wil zeggen dat het alleen maar zegeningen bracht. En zo denk ik ook over radio, tv en internet. Bij goed gebruik is een contactsite een echte zegen, een dating site klinkt mogelijk wat negatief. Dat is in mijn ogen ook pas aan de orde, als je eerst een contact heb gelegd Knipoog smiley
Voorbeeld van gebruik van middelen: Paulus gebruikte het altaar van de onbekende god om het evangelie te brengen, dus middelen gemakshalve maar afkeuren lijkt mij niet onze taak.
Lui afwachten onder een vroom jasje, lijkt me verre van Bijbels.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op zondag 10 juni 2012, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:10
 
Heel mooi! dit onderwerp. Bij het lezen van het vers dat je er bij schreef heb ik dat lied even geluisterd. Het vers er voor vind ik ook heel mooi. Bij dit onderwerp


Heer, ik wil uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij/zij, die durft geloven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al uw luister
als ik in de hemel kom!

Mooi om alles wat er geschreven is te lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:40
 
JOL252 schreef:
... mooi gezegd : geen angst, geen kramp, gezond verstand gebruiken, daar is al zoveel mee gewonnen... Hij geeft ons Zijn vertrouwen mee; mooi uitgangspunt. Knipoog smiley

Ja inderdaad mooi gezegd God heeft ons ons gezonde verstand gegeven. Daarom geloof ik ook niet dat we stilletjes moeten gaan zitten afwachten tot onze partner voorbij komt. Wel dat we al onze stappen in afhankelijkheid van hem moeten doen. En dat kan natuurlijk best via internet zijn maar misschien ook alleen biddend opzien naar Hem
Hij weet of de keuze die wij gemaakt hebben de goede is of niet en zal die als wij in vertrouwen op Hem leven bijsturen


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 10 juni 2012, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:03
 
ROELANDE345 schreef:
Ja inderdaad mooi gezegd God heeft ons ons gezonde verstand gegeven. Daarom geloof ik ook niet dat we stilletjes moeten gaan zitten afwachten tot onze partner voorbij komt. Wel dat we al onze stappen in afhankelijkheid van hem moeten doen. En dat kan natuurlijk best via internet zijn maar misschien ook alleen biddend opzien naar Hem
Hij weet of de keuze die wij gemaakt hebben de goede is of niet en zal die als wij in vertrouwen op Hem leven bijsturen

yep... mooie combi is dat. Afhankelijk van God en vertrouwen maar ook weten dat Hij vertrouwen heeft in je. Ik denk ook dat Hij op Zijn beurt weer "afhankelijk" is van de stappen/beslissingen die wij nemen... waar geen beweging is kan Hij ook niet helpen sturen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:14
 
JOL252 schreef:
yep... mooie combi is dat. Afhankelijk van God en vertrouwen maar ook weten dat Hij vertrouwen heeft in je. Ik denk ook dat Hij op Zijn beurt weer "afhankelijk" is van de stappen/beslissingen die wij nemen... waar geen beweging is kan Hij ook niet helpen sturen....

Ja inderdaad!
Heb ooit (inde grijze oudheid hihi) een toespraak van Joni Tada, toen Eareckson, gehoord waarin zij een mens vergeleek met een vliegtuig,. zij zei als een vliegtuig veilig op de basis blijft staan kan het in geen enkele richting gestuurd worden maar als het begint met vliegen kun je altijd nog bijsturen.
Vond ik wel een mooie vergelijking. gewoon op weg gaan in afhankelijkheid van Hem. Hij stuurt je wel bij indien nodig


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 10 juni 2012, 14:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:25
 
JOL252 schreef:
yep... mooie combi is dat. Afhankelijk van God en vertrouwen maar ook weten dat Hij vertrouwen heeft in je. Ik denk ook dat Hij op Zijn beurt weer "afhankelijk" is van de stappen/beslissingen die wij nemen... waar geen beweging is kan Hij ook niet helpen sturen....

stilstaand water gaat stinken, levend water is gezond.

Geloof ook, dat God wacht op werk
Hij wil er ook in gekend worden, maar laat een mens nooit alleen, die op Hem ziet, en het verwacht van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:41
 
WILLEM618 schreef:
stilstaand water gaat stinken, levend water is gezond.

Geloof ook, dat God wacht op werk
Hij wil er ook in gekend worden, maar laat een mens nooit alleen, die op Hem ziet, en het verwacht van Hem.



Mooie voorbeelden een vliegtuig en stilstaand water!!

Afwachten =
• wachten tot het gebeurt
daar lees ik( zoals Willen eerder al beschreef) weinig van in de bijbel.

Verwachten=
•ergens vanuit gaan.
Dat komt in de bijbel best vaak voor. We kunnen er van uit gaan dat als we het van Hem verwachten en luisteren we de goede richting op gaan. En om de juiste richting op te kunnen gaan moet je wel in beweging komen .Hij stuurt ons wel bij. (Als we ons willen laten sturen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:43
 
mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:29
 
PETRA411 schreef:
mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?

Wanneer neem je die beslissing?
Die neem je samen denk ik. als ik voor mijzelf spreek dan gaat dat vanzelf je chat msn, of beld elkaar. en als dat allemaal goed voelt wil ik de ander wel eens in de ogen kijken. Non verbale reacties zien. Het ligt er ook aan met welke verwachting(en) of doel je de ander wil ontmoeten denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALINDA313





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 17:00
 
Hmmm...maar wat ook kan: de één blijft thuis zitten met de gordijnen dicht en dan komt er toevallig een hele leuke postbode langs...en ze leven nog lang en gelukkig.
De ander zoekt zich een ongeluk en staat ervoor open en blijft toch alleen.

Wat ik wil zeggen is: wat je ook wel of niet doet, de één ontmoet wel iemand en de ander niet! (Al vergroot je natuurlijk je kansen wel als je op een datingsite staat...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 20:35
 
PETRA411 schreef:
mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?

Petra, met alle respect maar mensen zijn meestal geen verstandelijke wezens als het om dit soort dingen gaat. Ga op je gevoel af zonder naief te zijn. Wissel foto's uit en vooral: bel elkaar op en voer een gesprek. Dat zegt enorm veel. Chatten is prima en een unieke nieuwe mogelijkheid om een gesprek te voeren zonder ballast. Maar in het echt komt het vooral ook op noin-verbale communicatie en chemie aan. Daar is niks mis mee. Een relatie is meer dan vriendschap en het gevoel speelt een grote rol. Gelukkig maar. Persoonlijk zou ik zeggen: zorg dat je een goed beeld krijgt via de chat (1 op 1) bel elkaar op, wissel een foto uit en ontmoet elkaar op een wat neutrals plaats. Je voelt wel aan als het zover is. Wie weet lukt het en zo niet dan heb je een mooie middag toch? De combinatie van vertrouwen en actie zoals Willem die omschrijft, vind ik niet zo gek.


Thomas, vreest niet.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 juni 2012, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:18
 
THOMAS968 schreef:
Petra, met alle respect maar mensen zijn meestal geen verstandelijke wezens als het om dit soort dingen gaat. Ga op je gevoel af zonder naief te zijn. Wissel foto's uit en vooral: bel elkaar op en voer een gesprek. Dat zegt enorm veel. Chatten is prima en een unieke nieuwe mogelijkheid om een gesprek te voeren zonder ballast. Maar in het echt komt het vooral ook op noin-verbale communicatie en chemie aan. Daar is niks mis mee. Een relatie is meer dan vriendschap en het gevoel speelt een grote rol. Gelukkig maar. Persoonlijk zou ik zeggen: zorg dat je een goed beeld krijgt via de chat (1 op 1) bel elkaar op, wissel een foto uit en ontmoet elkaar op een wat neutrals plaats. Je voelt wel aan als het zover is. Wie weet lukt het en zo niet dan heb je een mooie middag toch? De combinatie van vertrouwen en actie zoals Willem die omschrijft, vind ik niet zo gek.


Thomas, vreest niet.

Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Knipoog smiley
Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:22
 
PETRA411 schreef:
Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Knipoog smiley
Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word.

Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:28
 
HERMAN968 schreef:
Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee Knipoog smiley Lachende smiley


Vertrouw op God maar zet je fiets op slot las ik hier eens op het forum.......
Dus wees ook een beetje realistisch......en dan is soms degene waar je zo gezellig mee chat op CM iemand waar je na een middagje helemaal genoeg van hebt (of al eerder maar ja, fatsoenlijk blijven he) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:37
 
HERMAN968 schreef:
Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee Knipoog smiley Lachende smiley

Erger u niet! Verbaas u alleen!!! Verraste, verbaasde smiley mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan Knipoog smiley wie de schoen past trekke hem aan! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:39
 
YES356 schreef:
Erger u niet! Verbaas u alleen!!! Verraste, verbaasde smiley mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan Knipoog smiley wie de schoen past trekke hem aan! Lachende smiley

Prachtig evangelie Jo, doe zo verder en .... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Vertrouw op God maar zet je fiets op slot las ik hier eens op het forum.......
Dus wees ook een beetje realistisch......en dan is soms degene waar je zo gezellig mee chat op CM iemand waar je na een middagje helemaal genoeg van hebt (of al eerder maar ja, fatsoenlijk blijven he) Knipoog smiley


tja.. wat is fatsoen.. Directheid is niet altijd wat mensen wensen maar ja, jezelf in drie knopen leggen en de hele tijd "uitzitten" dus terwijl je eigenlijk al weet .. kweenie... ?? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:43
 
PETRA411 schreef:
Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Knipoog smiley
Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word.

Is niet zo erg hoor, je leeft tenslotte. Genieten mag echt, al denken sommigen, veelal voorzien van een opgeheven vingertje, van niet.



Thomas, genieten hoeft niet altijd met mate.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 juni 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:46
 
JOL252 schreef:
tja.. wat is fatsoen.. Directheid is niet altijd wat mensen wensen maar ja, jezelf in drie knopen leggen en de hele tijd "uitzitten" dus terwijl je eigenlijk al weet .. kweenie... ?? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit


Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... Knipoog smiley maar een kopje koffie is toch wel het minste he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... Knipoog smiley maar een kopje koffie is toch wel het minste he?

.... en eerlijk duurt het langst. Blijf echter vriendelijk in alle omstandigheden. Gewoon fatsoen toch. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... Knipoog smiley maar een kopje koffie is toch wel het minste he?

nou dat zeker, je moet tenslotte op koffie weer naar huis. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:50
 
JOL252 schreef:
nou dat zeker, je moet tenslotte op koffie weer naar huis. Clown smiley

... samen met je kater. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3