ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HELEEN296
ChristianMatch forum index » Berichten van HELEEN296
Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 11:37
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Shanita zegt:

"En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.

Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten."


Ik ben het zo eens met Pieter dat je niet alles op jezelf moet betrekken en vooral deze verhalen niet. Dit onderwerp plaats je er zomaar weer tussen. Misschien leuk om over de eindtijd te filosoferen in een 'vrije' (?) groep en daarover een film te kijken, maar net als op het forum denk je dat veel onderwerpen jouw leven raken.

Zie het als positief en meedenken en dat van personen die je niet persoonlijk kent! Net als jou reageer ik ook overal op (dat zit gewoon in mij; mening geven) maar je moet je niet laten meeslepen. Nog even een moederlijke tip van mij!


Laatst aangepast door
HELEEN296
op zaterdag 7 april 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 april 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: kinderen
 
Wegens omstandigheden ziet mijn dochter haar vader nooit alleen en ga ik altijd bij de vader van mijn dochter koffiedrinken en zijn we altijd met z'n drieen. Ik merk dat dit best voor vertrouwen zorgt. Als een kind ziet dat haar vader en moeder ondanks de scheiding gewoon bij elkaar zitten over koetjes en kalfjes aan het praten is alles niet zo beladen. Ik snap dat dit niet bij alle exen lukt, maar het is wel iets om naar te streven. Ook als je gescheiden bent, neem tijd voor elkaar en probeer weer een band op te bouwen. Ik weet natuurlijk dat dit lang niet altijd kan en dat dit bij ons zo gegroeid wegen omstandigheden. Ook voor jezelf is het prettiger als je weer redelijk met je ex kunt opschieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 1 april 2012, 12:31
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
[quote=MARISKA601]Gaat het hier nog ergens over?
Mag men geen commentaar leveren op de TS?

Het is gewoon niet leuk dat er word gezegd dat vrouwen van boven de 50 grijs en oma zijn.

Alsof die 50+ers niet meer mee mogen doen op de dating markt...
Valt mee dat de TS het nog niet had over rimpels...
Ik weet van iemand die geen vrouw met een kunstgebit wilt...



Oftewel er is niks mee met vrouwen die 50+ zijn een kunstgebit hebben,grijze haren en rimpels....
(een enkele 50+er is al oma....)

Nou ik heb het stukje even teruggelezen en weet bijna zeker dat als ik 50 plus ben en vast grijs (want de eerste grijze haren komen al) ik er heel hard om kan lachen, net als hopelijk de man met minder gezichtsvermogen. Maar goed misschien zette hij ook zijn stok in bij minder gewenste dames........... Misschien iets effectiever dan over nachtdiensten beginnen. Dit stukje is helemaal niet bedoeld om vrouwen van 50 en ouder negatief neer te zetten, maar gewoon grappig beschreven hoe speeddaten kan gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 23:45
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarom hebben alleenstaanden zonder kinderen het moeilijker? Ik denk dat iedereen die met weinig rond met komen het moeilijk heeft, met , zonder, gezin of alleenstaand....

Ik had het in dit verband niet meer over geld en over met weinig rondkomen, maar dus over het onderwerp alleenstaande moeders en dan het aspect dat als je alleenstaand bent zonder kinderen. Het is een voorrecht moeder te zijn, ook als je alleenstaand bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
WILLEMIJN232 schreef:
Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald....
En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar..... Engeltje smiley

Tuurlijk klopt helemaal, maar ik zeg niks meer over geld. Het gaat daar zoveel over, niet alleen dit onderwerp op het Forum. Ik vind het vaak een beetje negatief en natuurlijk weet ik ook dat het leven niet alleen liefde is, maar dat is wel het beste voor een kind. En soms moet je geld dan laten voor wat het is! Ik wilde het bespreken van dit onderwerp ook weer een andere kant op duwen, maar dat komt er niet van, wat Esther ook al eerder concludeerde! 't is toch wel veel wee en weinig wel wat ik lees! Laat ik nog tot slot noemen dat ik veel respect hebt voor alleenstaanden zonder kinderen; volgens mij is dat nog moeilijker dan met!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 15:04
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 13:10
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeg maar wanneer en hoe laat...

Nou bedankt voor je aanbod, maar ga toch maar weer slepen met de boodschappen op de fiets en zal hier maar niet schrijven wanneer en hoe laat om leedvermaak te voorkomen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 12:58
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Shantine; mooi dat het je oplucht hier je levensloop neer te zetten en dat een opluchting is, alle sterkte daarmee. Ik kan me voorstellen dat zo'n levensloop nu ook nog invloed op je leven heeft!

Wel vind ik dat je bepaalde meer niet-persoonlijke dingen wat te zwart-wit voorstelt of beschrijft, maar dat heb je ook snel als je alleen dingen opschrijft zonder emoties/gezichtuitsdrukking erbij.....

Bijv:
Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.
En zo raken die mensen in een impasse.

Ik geloof niet dat iemand niet op kamers kan wegens vloer of gordijnen. Of er ligt of hangt al wat, of je koopt het allergoedkoopste bij een Leen Bakker, Kwantum enz. of een bekende heeft nog wat voor je! En er zijn nog meer mogelijkheden die die persoon zelf kan oplossen!

Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie. En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren

Met die rijke mensen die soms idd een flatje kopen voor hun kind en dat soms weer verhuren aan kinderen die ouders hebben die geen flatje kunnen kopen krijgen we heel wat belasting binnen, zodat we geld kunnen overhouden dat iedereen kan studeren!
Het is echt stukken beter dat rijke mensen hun geld dat ze vaak zelf verdiend hebben en al belasting over hebben betaald uitgeven en als ze dat mooi vinden tbv hun kinderen! Heel menselijk om als je geld hebt ervan te genieten hoor, wat weg te geven en je kinderen met mate te verwennen en te verzorgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 22:57
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
HANNAH810 schreef:
haha nu wordt ie wakker........... Clown smiley

maar ik vind het ook een leuke actie, hoor heleen; even babbelen als (pleeg-)moeders onder elkaar.

Ja precies, alleen leest iedereen mee! Dus het enige wat ik kan verklappen is dat mijn dochter morgen jarig is en ik vroeg wakker gemaakt wordt en ik komend weekend 12 meiden over de laminaatvloer krijg en zaterdag mooi kan zeggen dat ik dat in mijn eentje toch maar mooi gedaan heb of zal ik toch even iemand charteren met een auto voor de boodschappen....... (zie plaatje chatuleumLachende smiley.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan kun je beter op het Libelle forum een topic openen. Grote kans dat daar geen vaders meelezen...

De Libelle schijnt vrij veel door mannen te worden gelezen, die ook actief op allerlei forums zijn......

Je kunt je uberhaupt afvragen wat een forum als op CM met daten te maken heeft. Maar goed dat is dan weer een ander forumonderwerp......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
WILLEMIJN232 schreef:
Eh, ik weet er alles van.......de laatste is net klaar met haar studie........dus hoe ze bij dat idee komen dat kinderen boven de achttien minder kosten? Mijn ervaring is wat anders......Nu deed ik het met liefde maar dat is wat anders..... Engeltje smiley met liefde worden collegegelden en kamerhuren niet betaald....

Oja is ook zo, was ik even vergeten nu aan te denken! Bedankt voor de tip! Wat dat betreft zit ik nu in de goede jaren, de middelbare school kost weinig en geen NSO meer betalen. Proberen het potje voor studie aan te vullen en als ze later een dikke baan heeft mag ze mij mee op vakantie nemen.......! En als het echt niet te betalen is dan maar leven zonder studie, maar dat kan ik me haast niet voorstellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
LEANNE226 schreef:
Die potjes verdwijnen he.......de alleenstaande ouderkorting wordt afgebouwd(de aanvullende is al verdwenen),levensonderhoud voor kinderen onder de 30 is veranderd in onder de 18 jaar,de algemene heffingskorting zit al in de afbouw.......en als je het probeert op te vangen door meer te gaan werken gaan je kindgebondenbudget,zorgtoeslag en huurtoeslag ook nog omlaag......
Over een poosje is alleen de kinderbijslag nog over als tegemoetkoming voor ouders Twijfelende smiley

Dat zou kunnen! Ik mag wel redelijk veel werken wil ik de hele pot van alleenstaande ouder gebruiken! Dat levensonderhoud gewijzigd is naar tot 18 jaar vind ik echt goed. Daarboven kunnen kinderen eigen kost verdienen! Ik merk dat ik met kind boven de 12 jaar al minder moederzorg en meer werktijd overhoud! En als je meer gaat werken en de toeslagen gaan naar beneden, dat is logisch want dan kun je dus ook zelf je geld verdienen en heb je de toeslag niet nodig. Kinderbijslag is leuk. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander iets kleiner gaat wonen en weer 1 auto voor de deur krijgt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:04
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
SHANITA130 schreef:
Dit onderwerp heet 'Armoede in Nederland', maar 'we' moeten er maar niet over praten als 'we' plek hebben om een afwasmachine neer te zetten?

Er zijn ook alleenstaande moeders met een sd-uitkering, die geen werk kunnen vinden, en dus niets aan die pot hebben.

Als je niet kunt werken wegens gezondheid of dat er geen baan is niet leuk!
Ik heb zelf nooit een sd-uitkering gehad en niet met die hoogte van die uitkering geleefd en de daarbij behorende potjes, maar zit er niet ver boven en weet wat het is met weinig toch leuk te hebben door grote dingen te laten.
En ben heel dankbaar voor het extra potje die er voor mijn situatie is. Maar goed het onderwerp heet idd armoede in Nederland en ik denk dus dat dat relatief is met veel andere landen. Nu weet ik dat je niet alles kunt vergelijken maar de grens wat wij armoede in Nederland noemen ligt in andere landen stukken lager! Dus of je nu werkt of niet ik denk dat we in Nederland een goed sociaal systeem hebben en daar allemaal dankbaar voor mogen zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:47
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
Leuk topic en denk dat het goed is in dit onderwerp niet teveel op elkaars meningen te reageren maar elkaar eens wat complimenten te geven hoe we het doen als alleenstaande moeders. Het moederen is niet zo moeilijk vind ik, maar je moet idd er op letten dat je meer bent dan een moeder. Dat is wel eens moeilijk. Ik heb ook geen weekend alleen omdat mijn kind altijd bij mij is (niet door de reden dat ik de vader afhou, maar een soort van overmacht). ook als ik een avond alleen heb heb je nog geen vrij omdat je dan toch moet ophalen e.d. en ga je ook niet gelijk uit, dus zit je opeens alleen! De ene keer is dat leuk de andere keer niet. Daarom is het goed dat om te draaien en vooraf te bepalen dat je op stap gaat. 1 keer in de maand staat vast en ga ik heerlijk dansen enz. Nu ik dit schrijf denk ik idd dat moet ik meer gaan doen. Goed plan voor deze zomer. Natuurlijk heb ik doordat ik 1 kind heb makkelijk een oppasadres. Dat is voor moeders met meerdere kinderen wel eens lastiger. Dus zet hem op of haar op bedoel ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:14
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
PIETER649 schreef:
Er is hier een gezin met 3 kinderen en als ik dan zie hoe snel die vaatwasser vol zit hier, denk ik dat hooguit de 4e vaatwasser luxe is bij zo´n groot gezin.
Bij zo´n groot gezin zullen er toch ook wel kinderen zijn die kunnen (helpen met) afwassen?
Das honderden jaren goed gegaan toch?

Armoede in Nederland?!

Dankzij een potje 'veel belasting terug als je werkt en alleenstaande moeder bent' kan ik met een part-time baan rondkomen en goed voor mijn kind zorgen. Dat ervaar ik als luxe! En ach zolang je nog een huis heb waarin je een vaatwasser zou kunnen plaatsen moeten we maar niet over armoede praten, maar gewoon de afwasborstel ter hand nemen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 17:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARIO216 schreef:
Morgen ben ik waarschijnlijk op tv. RTL4 half 5 of anders in de herhaling a.s. zaterdag om 15.30 uur. Het is een serie van 7 delen geloof ik.

Belevenis op zich. Welk programma is het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:28
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
Verliefd, verloofd, getrouwd, gescheiden. Je bent nog zoveel meer dan deze status. Toen ik zelf net gescheiden was dacht ik zelf ook nu ben ik gescheiden, maar verder veranderde ik eigenlijk niet veel, dat komt dus omdat je veel meer bent dan dat en vooral jezelf mag blijven! Ik denk eigenlijk ook nooit als ik met een vrouw praat die getrouwd is oh die is getrouwd...... Nergens voor nodig en ook hoef je wat mij betreft er niet bij te zeggen wie wie verlaten heeft. Het is geen schande en ik denk dat het wel zonde is net als bv roddelen, maar als je iemand ooit hebt horen roddelen zeg je ook niet aldoor 'die heeft geroddeld', zo zeggen mensen ook echt niet aldoor 'die is gescheiden'! Ik vind dat niet van deze tijd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:28
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
m

Laatst aangepast door
HELEEN296
op donderdag 15 maart 2012, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 13:19
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Wat een discussie hier,maar ja daar is een Forum voor. Maar Gerrit en Willemijn menselijk gesproken lijken jullie geen match Lachende smiley!

Dat is toch eigenlijk ook een beetje het doel van deze website ipv je gelijk halen......

Leuke zondag allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296 (54)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 23:00
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Ik leef al best wel lang van een laag parttime-inkomen.
Het lukt omdat ik als alleenstaande moeder al mijn belasting terugkrijg, huursubisidie, kinderbijslag enz. Mijn kind is nu wat ouder en ik wil graag meer werken. Toch wel leuk als je iets meer kunt doen. Aan de andere kant je vaste lasten laag houden (denk aan geen auto, niet te veel huisdieren, geen abonnementen, niet te veel goede doelen steunen en standaard kleding in de uitverkoop) en je kunt daarnaast nog heel veel leuke kleine dingen doen!
Vanmiddag stond ik in de stad. Wilde leuke laarzen kopen (50%), maar heb toch wat op te ruime voet geleefd. Op E 5,- niet voldoende saldo...... Kijk op dat momenten mis ik dan een man, die zegt lieverd wacht maar ik betaal het graag voor je........... (misschien beetje oppervlakkige reactie maar je moet de lol van het leven (ook het financiele) een beetje voor ogen houden! Succes en probeer bv ook als het kan je inkomen uit te breiden met vrijwilligerswerk en/of simpel folderwijkje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HELEEN296
Pagina 1 van 1