ChristianMatch
 


Forum

alleenstaande moeders
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ESTHER420





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 13:43
 
ik stap hier uit.
Jammer...


Laatst aangepast door
ESTHER420
op zondag 25 maart 2012, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 13:46
 
ESTHER420 schreef:
mij leek het leuk om dit toppic te openen.
Om ervaringen, leuke en minder leuke dingen uit te wisselen en te delen.
Voor herkenning en medeleven en voor opbouw en bemoediging.

Zal ik gelijk maar de aftrap geven?
Ik ben alleenstaande moeder van 2 geweldige jongens van 5 en bijna 4.
Mensen zeggen wel eens: 'dat is zwaar.'
Dan zeg ik altijd: 'het is niet zwaar, momenten zijn zwaar.'
Het is idd anders dan samen opvoeden, maar ik voel me er in gedragen.
Wel mis ik iemand om ook dit deel van mijn leven mee te delen.

Nou jij... Knipoog smiley


Het heeft natuurlijk wel als voordeel dat je niet zo hoeft te bakkeleien over de opvoeding maar dat alleen kan beslissen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 13:51
 
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 15:47
 
Ook ik ben alleenstaande moeder van 3 lieve kinderen, 2 jongens van 5 en bijna 13 jaar en een meisje van 9 jaar. Hun vader is 2 jaar geleden overleden, een scheiding door de dood dus.
Men zegt vaak, je staat er nu wel alleen voor, maar dan zeg ik, ja, dat is zo, maar toch voelt het niet zo. Ik voel, dat God mij hier doorheen draagt. Ook heb ik mensen in mijn omgeving, die ik altijd om advies kan vragen en die me willen helpen, als het nodig is.
Toch mis ik wel die ene speciale, die ons leven weer compleet zou maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 15:49
 
PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader!

@ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op zondag 25 maart 2012, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 16:51
 
Er zijn natuurlijk ook alleenstaande vaders. Knipoog smiley

Dat werd ook al gezegd hiervoor zie ik net....

Dan krijg je de "alleenstaande ouder".


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 17:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 17:15
 
PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Ja, dat is gemeen. Als "wraak" de kinderen vervreemden van hun vader.
Heb ik weleens over gehoord.


Shanita, wat kunnen mensen gemeen zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 17:17
 
REBEKKA369 schreef:
Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader!
@ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen.
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 17:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....

Hoi Chatuliem, dat zegt Rebekka toch ook? Dat ze de vader betrekt bij dingen? Ze zegt dat ze het juist heel belangrijk vind dat ze de band met hun vader houden. Reageer je niet tegen de verkeerde per ongeluk, of snap ik het nu niet meer?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....



Sommige vaders maken ook bewust een andere keuze Chatuliem.......dus misschien wat minder primair reageren?
En mijn opmerking over alleen beslissen kreeg ik van een gelukkig getrouwde vriendin......die vertelde mij...het is toch wel lekker als je het alleen kan beslissen en geen gebakkelei hebt.....en zo zie je maar weer: het gras is altijd ergens anders groener..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:03
 
ESTHER420 schreef:
mij leek het leuk om dit toppic te openen.
Om ervaringen, leuke en minder leuke dingen uit te wisselen en te delen.
Voor herkenning en medeleven en voor opbouw en bemoediging.

Zal ik gelijk maar de aftrap geven?
Ik ben alleenstaande moeder van 2 geweldige jongens van 5 en bijna 4.
Mensen zeggen wel eens: 'dat is zwaar.'
Dan zeg ik altijd: 'het is niet zwaar, momenten zijn zwaar.'
Het is idd anders dan samen opvoeden, maar ik voel me er in gedragen.
Wel mis ik iemand om ook dit deel van mijn leven mee te delen.

Nou jij... Knipoog smiley

gelijk op topic Lachende smiley
ik denk niet dat je topic de bedoeling was om over het hoederecht te discussieren.
Buiten dit herken ik hetzelfde in jou verhaal. 2 van men kinderen zijn inmiddels de deur uit, en al lijkt het soms best gezellig met z'n tweetjes (ik en men jongste dochter)
ikzelf mis ook wel een aanvulling in de opvoeding en het gezinsleven dat ik haar niet kan bieden. ik moet inderdaad ook alle beslissingen zelf nemen.
om de simpele reden dat de vader alle verantwoordelijkheid maar bij mij legt.
Het lastige is dat ik dan ook beide rolpatronen moet vervullen.
Nooit kan ik eens zeggen: "ga het maar eens aan pa vragen"
Maar verder zie ik dan ook een rust hier die ik ervoor nooit gekend heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:24
 
Ik ben in die rol gegroeid,in de loop van de jaren went het en ik moet zeggen,het gaat best lekker,ik zie in ons gezin geen andere of grotere problemen dan bij een ander(ook al kan ik mijn pubers wel eens....... Knipoog smiley )

Ik vond het fulltime moederen de valkuil,je raakt je eigen ik kwijt.Het is ontzettend belangrijk naast de opvoeding een volwassen leven te leiden,te praten met volwassenen.Ook je eigen ontwikkeling is belangrijk,eens lekker uitgaan,weg van thuis kunnen zijn door werk of andere bezigheden,anders val je na jaren in een diep gat want je kinderen vliegen uit.........

Opnieuw een relatie opbouwen is natuurlijk fantastisch maar als je niet eens voor je eigen gezin kunt zorgen kun je echt de zorg voor een ander(gezin)er niet bij hebben dus is en blijft je eigen gezin de basis van waaruit je weer iets opbouwt.

ps.Er zijn op CM ook vele alleenstaande vaders en die doen het lang niet gek Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISE438





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:27
 
Zelf vind ik zelfstandig ouder beter klinken dan alleen staande moeder Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISE438





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 18:27
 
Zelf vind ik zelfstandig ouder beter klinken dan alleen staande moeder Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER420





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 19:18
 
Oké allemaal, je kan discusiëren over alleenstaande moeder/vader/ouder en wat dan ook.
Maak gerust een topic daarover.
Of speciaal een topic voor alleenstaande vaders of ouders, waar jij je thuis in voelt.
Dit topic is niet om vaders buiten te sluiten of niet op waarde te schatten.
Mijn kids hebben een super papa, dat mag best gezegd worden.
Alleenstande vaders verdienen net zo veel lof als alleenstaande moeders.

Ik heb bewust gekozen voor alleenstaande moeder te nemen als titel.
Idd om elkaar op te bouwen en lief en leed te delen.
Vrouwen onder elkaar.

Dus... poging 2?


Laatst aangepast door
ESTHER420
op zondag 25 maart 2012, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER420





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 19:24
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben in die rol gegroeid,in de loop van de jaren went het en ik moet zeggen,het gaat best lekker,ik zie in ons gezin geen andere of grotere problemen dan bij een ander(ook al kan ik mijn pubers wel eens....... Knipoog smiley )

Ik vond het fulltime moederen de valkuil,je raakt je eigen ik kwijt.Het is ontzettend belangrijk naast de opvoeding een volwassen leven te leiden,te praten met volwassenen.Ook je eigen ontwikkeling is belangrijk,eens lekker uitgaan,weg van thuis kunnen zijn door werk of andere bezigheden,anders val je na jaren in een diep gat want je kinderen vliegen uit.........

Dat herken ik.. je moet bewust tijd nemen voor jezelf.
Ik merk dat als ik dat niet doe, terwijl ik er wel aan toe ben, dat ik dan kortaf wordt en minder kan hebben van de kids.
Ik geniet van een weekeind voor mezelf alleen, maar dan is een weekeind wel lang genoeg.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 19:33
 
ELISE438 schreef:
Zelf vind ik zelfstandig ouder beter klinken dan alleen staande moeder Knipoog smiley

Ik eigenlijk ook, nu ik er zo over denk. als je zonder partner die bij je thuis woont je kind opvoed, hoef je nog helemaal niet 'alleen te staan'.
Kan je vrienden enzovoort hebben.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 20:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....

Soms gaat het om beslissingen die hem simpelweg niets aangaan. En ik ga echt niet om elk dingetje overleggen, terwijl dat anders vaak wel de normaalste gang van zaken was.
Je blijft uiteindelijk samen verantwoordelijk voor je eigen kinderen, dus als er belangrijke dingen zijn probeer ik dat wel zoveel mogelijk samen te bespreken.
Ik heb er niet voor gekozen om de vader van mijn kinderen buitenspel te zetten!! Sommige vader (cq moeders) kiezen door hun eigen gedrag voor bepaalde consequenties.
En ook mijn kinderen bellen elke dag. Als ze bij mij zijn bellen ze met hun vader en andersom bellen ze met mij. Althans, we stellen ze altijd in de gelegenheid. Mijn dochter belt elke dag, mijn zoon heeft niet altijd die behoefte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:15
 
REBEKKA369 schreef:
Soms gaat het om beslissingen die hem simpelweg niets aangaan. En ik ga echt niet om elk dingetje overleggen, terwijl dat anders vaak wel de normaalste gang van zaken was.
Je blijft uiteindelijk samen verantwoordelijk voor je eigen kinderen, dus als er belangrijke dingen zijn probeer ik dat wel zoveel mogelijk samen te bespreken.
Ik heb er niet voor gekozen om de vader van mijn kinderen buitenspel te zetten!! Sommige vader (cq moeders) kiezen door hun eigen gedrag voor bepaalde consequenties.
En ook mijn kinderen bellen elke dag. Als ze bij mij zijn bellen ze met hun vader en andersom bellen ze met mij. Althans, we stellen ze altijd in de gelegenheid. Mijn dochter belt elke dag, mijn zoon heeft niet altijd die behoefte.
Kijk daar hebben we al iets. Het feit dat je als vrouw ruzie met je man hebt, betekent niet dat je zomaar de kinderen kunt gebruiken als middel om hem te straffen. En volgens mij gaat hem alles aan wat de kinderen betreft, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk daar hebben we al iets. Het feit dat je als vrouw ruzie met je man hebt, betekent niet dat je zomaar de kinderen kunt gebruiken als middel om hem te straffen. En volgens mij gaat hem alles aan wat de kinderen betreft, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op zondag 25 maart 2012, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:47
 
Leuk topic en denk dat het goed is in dit onderwerp niet teveel op elkaars meningen te reageren maar elkaar eens wat complimenten te geven hoe we het doen als alleenstaande moeders. Het moederen is niet zo moeilijk vind ik, maar je moet idd er op letten dat je meer bent dan een moeder. Dat is wel eens moeilijk. Ik heb ook geen weekend alleen omdat mijn kind altijd bij mij is (niet door de reden dat ik de vader afhou, maar een soort van overmacht). ook als ik een avond alleen heb heb je nog geen vrij omdat je dan toch moet ophalen e.d. en ga je ook niet gelijk uit, dus zit je opeens alleen! De ene keer is dat leuk de andere keer niet. Daarom is het goed dat om te draaien en vooraf te bepalen dat je op stap gaat. 1 keer in de maand staat vast en ga ik heerlijk dansen enz. Nu ik dit schrijf denk ik idd dat moet ik meer gaan doen. Goed plan voor deze zomer. Natuurlijk heb ik doordat ik 1 kind heb makkelijk een oppasadres. Dat is voor moeders met meerdere kinderen wel eens lastiger. Dus zet hem op of haar op bedoel ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ESTHER420





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:47
 
hierbij stop ik maar met dit topic...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:06
 
REBEKKA369 schreef:
Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..

Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik ben ook in gesprek met mijn ex over mijn kinderen, maar ga niet met elke vraag meteen naar hem toe. En nogmaals je gaat niet voor niets scheiden en soms is het contact met je ex moeilijker dan je zelf zou willen (om welke reden dan ook). En wat ook belangrijk is: je ex moet er ook wel voor openstaan!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..



Misschien ook omdat jij zelf die keuze maakt omdat te doen en daar ook actief aan meewerkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:53
 
REBEKKA369 schreef:

Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.






Ik ken je van iets dichterbij, rebekka; en ik denk dat je het super goed doet!!


hannah.......investeerden maar meer ouders zoveel in hun kinderen!


.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 maart 2012, 08:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:58
 
HELEEN296 schreef:
Leuk topic en denk dat het goed is in dit onderwerp niet teveel op elkaars meningen te reageren maar elkaar eens wat complimenten te geven hoe we het doen als alleenstaande moeders. Het moederen is niet zo moeilijk vind ik, maar je moet idd er op letten dat je meer bent dan een moeder. Dat is wel eens moeilijk. Ik heb ook geen weekend alleen omdat mijn kind altijd bij mij is (niet door de reden dat ik de vader afhou, maar een soort van overmacht). ook als ik een avond alleen heb heb je nog geen vrij omdat je dan toch moet ophalen e.d. en ga je ook niet gelijk uit, dus zit je opeens alleen! De ene keer is dat leuk de andere keer niet. Daarom is het goed dat om te draaien en vooraf te bepalen dat je op stap gaat. 1 keer in de maand staat vast en ga ik heerlijk dansen enz. Nu ik dit schrijf denk ik idd dat moet ik meer gaan doen. Goed plan voor deze zomer. Natuurlijk heb ik doordat ik 1 kind heb makkelijk een oppasadres. Dat is voor moeders met meerdere kinderen wel eens lastiger. Dus zet hem op of haar op bedoel ik!

he, wat leuk; je zit dus in dezelfde situatie als ik, Heleen;
ik ben ook fulltime pleegmoeder omdat jeugdzorg mijn ex-echtgenoot uit de pleegouder-rol heeft geplaatst.
het maakt het inderdaad wel eens wat ingewikkelder om een afspraak te plannen.
wat dat betreft denk ik soms wel eens; t is toch wel een luxe als je kinders om het andere weekend bij een ex doorbrengen. het levert sloten vrij te besteden tijd op!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:46
 
Inderdaad, soms heb je't gevoel dat je zoveel alleen moet regelen en doen. Je loopt jezelf vaak voorbij. Ik heb dan weer ergens de mogenlijkheid dat de (overblijvende) jongste dochter ook wel eens kan gaan logeren bij haar broer en zus.
Dus pas de laatste jaren kan ik ook eens iets plannen voor mezelf, en weten dat ze in goede handen is.
Als ze bij men ex op bezoek was, kon ik op elk moment een telefoontje verwachten dat ik ze maar terug moest oppikken omdat het daar niet werkte Twijfelende smiley
Maw, zelfs al was ze op visite, kon ik vroeger nog niet met een gerust hart ergens eens naar toe voor mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 13:54
 
ESTHER420 schreef:
Oké allemaal, je kan discusiëren over alleenstaande moeder/vader/ouder en wat dan ook.
Maak gerust een topic daarover.
Of speciaal een topic voor alleenstaande vaders of ouders, waar jij je thuis in voelt.
Dit topic is niet om vaders buiten te sluiten of niet op waarde te schatten.
Mijn kids hebben een super papa, dat mag best gezegd worden.
Alleenstande vaders verdienen net zo veel lof als alleenstaande moeders.

Ik heb bewust gekozen voor alleenstaande moeder te nemen als titel.
Idd om elkaar op te bouwen en lief en leed te delen.
Vrouwen onder elkaar.

Dus... poging 2?
Dan kun je beter op het Libelle forum een topic openen. Grote kans dat daar geen vaders meelezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN296





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 18:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan kun je beter op het Libelle forum een topic openen. Grote kans dat daar geen vaders meelezen...

De Libelle schijnt vrij veel door mannen te worden gelezen, die ook actief op allerlei forums zijn......

Je kunt je uberhaupt afvragen wat een forum als op CM met daten te maken heeft. Maar goed dat is dan weer een ander forumonderwerp......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4