ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FLYAWAY134





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 21:44
 
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 21:59
 
FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Hallo Flyaway.

Ik ken het wel wat je schrijft maar ik heb altijd wel de dingen kunnen doen die ik wilde en eigelijk nooit geld tekort gekomen maar ja rare bkkensprongen kun je er niet van doen maar ook nu ik alleen aow heb kan ik er nog van leven dus gewoon leuke dingen doen en genieten van de mooie dagen.
Sjalom.
martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLYAWAY134





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 22:11
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Flyaway.

Ik ken het wel wat je schrijft maar ik heb altijd wel de dingen kunnen doen die ik wilde en eigelijk nooit geld tekort gekomen maar ja rare bkkensprongen kun je er niet van doen maar ook nu ik alleen aow heb kan ik er nog van leven dus gewoon leuke dingen doen en genieten van de mooie dagen.
Sjalom.
martin

je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 08:22
 
FLYAWAY134 schreef:
je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben.
ik herken dit zeker wel want ik zelf momenteel weer werkloos na een baan van 2 jaar gehad te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 09:08
 
FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Met alle respect, maar 25 jaar bijstand, het is maar net de situatie waar je in verkeerd.
Als het nooit anders is geweest, dan is er niets anders dan je eigen er bij neer te leggen, dat het geen vetpot is ben ik met je eens.
Op het moment (3jaar) zit ik in de ziekte wet, ik heb altijd ruim modaal verdient , mijn vrienden kopen de ene na de andere auto.
De mijne valt uit elkaar, en ik wil ook een andere, en in mijn huidige situatie zit dat er niet in.
De enige optie is werken, en zo lang ik dat niet kan, kan ik die andere auto wel vergeten.
En of ik dat erg vind, nou erg niet, maar wel een beetje balen, per slot van rekening werken zij er voor en ik krijg het.
En het klinkt misschien gek, maar ik worstel er meer mee, dat ik het krijg en zij er voor moeten werken.
De keerzijde van dit leven, de een heeft geen geld om zijn gaten te vullen
En de ander heeft geen vrije tijd, om zijn/haar geld op te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:00
 
FLYAWAY134 schreef:
je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben.


Ik vraag me dan meer af of er in die 25 jaar geen moment geweest is dat je uit de bijstand kon komen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:09
 
GERRIT084 schreef:
Met alle respect, maar 25 jaar bijstand, het is maar net de situatie waar je in verkeerd.
Als het nooit anders is geweest, dan is er niets anders dan je eigen er bij neer te leggen, dat het geen vetpot is ben ik met je eens.
Op het moment (3jaar) zit ik in de ziekte wet, ik heb altijd ruim modaal verdient , mijn vrienden kopen de ene na de andere auto.
De mijne valt uit elkaar, en ik wil ook een andere, en in mijn huidige situatie zit dat er niet in.
De enige optie is werken, en zo lang ik dat niet kan, kan ik die andere auto wel vergeten.
En of ik dat erg vind, nou erg niet, maar wel een beetje balen, per slot van rekening werken zij er voor en ik krijg het.
En het klinkt misschien gek, maar ik worstel er meer mee, dat ik het krijg en zij er voor moeten werken.
De keerzijde van dit leven, de een heeft geen geld om zijn gaten te vullen
En de ander heeft geen vrije tijd, om zijn/haar geld op te maken.

Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:32
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...

Hier is GEEN blijvende stad, we moeten rekenschap afleggen voor de rechterstoel van Christus.
Ik ben tevreden wat ik heb ondanks zit ik ruim 3 jaar in de WAO. Rijk zijn in God ben je echt gelukkig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 10:45
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...



Kan allemaal zo zijn maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen al vrij snel niet kunnen/willen werken.......en daar dan ook nog erg dramatisch over kunnen doen.......Wat echt niet kan dat kan niet....maa rik denk dat als ik zonder werk zou zitten en voor inkomen moest zorgen wel het eerste de beste aan zou pakken wat er op mijn pad kwam......
Als ik aan het eind van de week moe en utgeteld ben omdat ik een vrij pittige baan heb en vrij veel uren maak zeggen mensen die niet werken ook wel eens.....je moet juist dankbaar zijn dat je werkt....zo weet ik er ook nog wel een paar denk ik dan.....
Mischien moeten we ook niet te gauw denken van ik kan niet werken???
De verantwoording wat je wel of niet kan ligt nog altijd bij jezelf.......
Mijn kinderen hebben naast hun studie altijd werk gehad....en soms ook niet werk wat ze nu als prachtig ervaarden....maar het motto was, als je geld wilt hebben moet je werken......en ik vind dan als ouder dat ze dan juist eens ervaarden hoe het is om van alles te doen en dat je daar niet minder van wordt......Waarom hebben de meeste Polen in Nederland wel werk?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 10:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:37
 
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.
Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:44
 
LEANNE226 schreef:
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.
Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........

Tegen wie zeg je dit Leanne??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:46
 
LEANNE226 schreef:
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.
Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........


Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:49
 
LEANNE226 schreef:
Mensen met aow,wao,anw en wajong zitten in dezelfde financiele situatie,sterker nog,er zijn veel werkende mensen die niet rond kunnen komen.
Kijken naar jezelf is moeilijker dan kijken naar een ander.Ik mis in je verhaal de moed om te veranderen,om je eigenwaarde op te bouwen,te laten zien wie je bent en wat je kunt.
Heel jammer want het leven is zelden uitzichtloos.........
jammer leanne
normaal ben ik het vaak met je eens maar momenteel ff niet.
ik ken namelijk iemand die 38 jaar gewerkt heeft met GOEDE aflevering
van zijn werk maar nu door de recessie eruit gevlogen is.
En hij heeft wel een gezin te onderhouden. Dus ik kan van deze mensen wel begrijpen dat ze moedeloos worden om op 52 jarige leeftijd nog te moeten solliciteren naar ander werk.Dus vaak wordt er gezegd je kan werken als je wilt gaat dus nooit altijd op
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Niet iedereen kan die omslag van denken maken om daar uit te komen....maar of het leven dan uitzichtloos is? Geen idee en ik hoop ook van niet eigenlijk....Bij uitzichtloos denk ik meer aan mensen die ernstig ziek zijn en weten dat ze niet mer beter worden......Maar dat kan beroepsdeformatie zijn..... Knipoog smiley

Nee hoor,zo denk ik ook Knipoog smiley
Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen

@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:51
 
Ik denk dat het momenteel dat je dankbaar moet zijn om werk te hebben en wanneer je rond moet komen van een uitkering je het niet breed hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:55
 
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:56
 
LEANNE226 schreef:
Nee hoor,zo denk ik ook Knipoog smiley
Het is meest niet een omslag van denken maar van onwil (weinig eigenwaarde "ik kan het toch niet aan")naar willen

@zeeland:in het algemeen,iedereen heeft wel eens zo'n periode in zijn leven,toch?(ik ook hoor)


Ben ik niet met je eens Leanne....sommige mensen zijn echt niet in staat om die omslag te maken om wat voor reden dan ook, je kan dat dan onwil noemen, ik spreek dan liever van onmacht........

ik kan me ook in het verhaal van Daniel wel vinden , als je op die leeftijd ontslag krijgt is het ook moeilijk om je weer op te peppen om te solliciteren...en zitten ze ook niet op je te wachten of ze moeten een aardige subsidie voor je krijgen.........

Wel vind ik dat als je jong bent best het een en ander aan kan pakken maar dat is een andere discussie......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zo zijn maar ik heb ook wel eens het idee dat mensen al vrij snel niet kunnen/willen werken.......en daar dan ook nog erg dramatisch over kunnen doen.......Wat echt niet kan dat kan niet....maa rik denk dat als ik zonder werk zou zitten en voor inkomen moest zorgen wel het eerste de beste aan zou pakken wat er op mijn pad kwam......
Als ik aan het eind van de week moe en utgeteld ben omdat ik een vrij pittige baan heb en vrij veel uren maak zeggen mensen die niet werken ook wel eens.....je moet juist dankbaar zijn dat je werkt....zo weet ik er ook nog wel een paar denk ik dan.....
Mischien moeten we ook niet te gauw denken van ik kan niet werken???
De verantwoording wat je wel of niet kan ligt nog altijd bij jezelf.......
Mijn kinderen hebben naast hun studie altijd werk gehad....en soms ook niet werk wat ze nu als prachtig ervaarden....maar het motto was, als je geld wilt hebben moet je werken......en ik vind dan als ouder dat ze dan juist eens ervaarden hoe het is om van alles te doen en dat je daar niet minder van wordt......Waarom hebben de meeste Polen in Nederland wel werk?

Ik ben het voor 99% met je eens, behalve het onderwerp Polen, dat is even niet aan de orde.
Kijk werk is er wel, maar wat schuift het, die is even vertrokken, er is er wel een, die schuift dan, maar die werkt, in Den Haag.
Die heeft ons zuur betaalde pensioen al aan Griekenland gegeven, en nu mogen wij, tot ons 67 doorwerken.
Die garantie hebben wij al gekregen, alleen werk nog niet, maar das ook heul wat anders, gaat het hier ook niet over.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 10 maart 2012, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:26
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken.
Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!!
Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet???
Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW.
Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen...
Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk...
Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden...
En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!!
Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past....
Nee dan kan en mag IK niet klagen...
Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin...
En een dagje strand 20 km verderop...
Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen?
Ja...je wordt vindingrijk.
Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen...
Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen)
De ene auto na de andere???
Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het!
Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op..
Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens...
Maar ik besef....OOK....God zorgt...
Maar ook ik mopper weleens...

Ach Zeeland, ik heb wel eens gehoord, dat je mensen nooit moet vergelijken, ziekte wet is niet iets standaards .
Ik kon eigenlijk in de WAO, maar dat wilde ik niet, ik zei, laat mij maar werken, zei het iets aangepast.
Dat aanpassen hebben zij gedaan, me maand inkomen hebben ze aangepast, me werk plaatje dus niet.
Dus tja dan duurt het wat langer, en verleng je iets, iets langer, en zo wil het dat ik me 4de jaar alweer in ga.
Werken wil ik wel, alleen ben ik alsmaar te oud, ze willen me wel, maar voor een 10tje per uur bruto, en dat wil ik niet.
Dan moet je voor aanvulling van je inkomen als nog naar de soos, dan zeg ik , ben ik ziek, of die werkgever.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:38
 
HERMAN388 schreef:
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?



Als je een eigen huis achter de hand hebt, heb je nog wat he? Dat kan ook niet iedereen zeggen denk ik......
En er zijn gelukkig ook nog wel mensen die huizen kopen......de banken zijn wat voorzichtiger in hypotheken verstrekken en dat is ook wel terecht denk ik...


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 10 maart 2012, 12:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 12:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je een eigen huis achter de hand hebt, heb je nog wat he? Dat kan ook niet iedereen zeggen denk ik......
En er zijn gelukkig ook nog wel mensen die huizen kopen......de banken zijn wat voorzichter in hypotheken verstrekken en dat is ook wel terecht denk ik...

Maar eigenlijk is dat ook weer krom, de banken zijn voorzichtig geworden met het verstrekken van hypotheken .
Maar krijgen zelf wel een financieele injectie van de regering, van onze belasting centen.
Nu is de crises wel bij hun begonnen, zij krijgen de lening wel, en wij niet. Dus eigenlijk zijn wij wel te vertrouwen, en zij niet, hoe willen ze de huizen markt dan opkrikken? Eigenlijk moeten zij ons het vertrouwen wel geven en wij hun niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLYAWAY134





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me dan meer af of er in die 25 jaar geen moment geweest is dat je uit de bijstand kon komen?
Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:38
 
FLYAWAY134 schreef:
Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld.

Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 13:44
 
GERRIT084 schreef:
........... ze willen me wel, maar voor een 10tje per uur bruto, en dat wil ik niet.
Dan moet je voor aanvulling van je inkomen als nog naar de soos, dan zeg ik , ben ik ziek, of die werkgever.

Een tientje bruto is ruim boven het minimum dus velen leven hiervan(en krijgen echt geen aanvulling)
Er is iets mis met je instelling als je zo denkt........

(ik weet het,ik ben makkelijk op de kast te krijgen Engeltje smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 14:15
 
Interessante discussie hier...
Ben het gedeeltelijk wel met Willemijn eens.
Mijn ervaring is dat er regelmatig uit onwil/ onmacht/ onkunde niet (meer) gewerkt wordt...
Vaak is er wel werk te vinden ookal is het helaas voor minder salaris.

Daarnaast hoop ik op te passen om te generaliseren...
Er is zijn zeker zeer gegronde redenen om geen werk te vinden of omdat het simpelweg niet (meer) mogelijk is...
Petje af voor mensen die in die omstandigheden doorvechten!!!

Armoede kan ieder overkomen door welke omstandigheid ook. Belangrijker vind ik... hoe ga je ermee om?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:28
 
ERIKA129 schreef:
Als je volledig bent afgekeurd kom je toch niet in de bijstand maar de WAO??
Ik zit zelf nu ruim 14 maanden in de ziektewet en weet dat ik niet meer in mijn huidige werk terug kan keren! Ook ik moet nu rondkomen van een aanzienlijk minder salaris en ja dat valt niet mee, maar ik probeer zoveel mogelijk vooruit te kijken en te hopen en te bidden dat er een geschikte baan voor mij zal komen! en tja dan moet ik het voorlopig echt doen met minder salaris, ook ik ga al jaren niet echt op vakantie omdat ik het simpelweg niet kan betalen,erg? nee jammer soms wel!
Nu spaar ik airmiles en kan ik zeer voordelig binnenkort 5 dagen weg naar een landal park kijk er zijn mogelijkheden he Knipoog smiley

Hier reageer ik even op....
Er zijn vakantie aanbiedingen van de parken die jij noemt....voor...(schrik niet)
2 tot 4 euro p.p. per nacht!!!!!!!!!!!!!
Daar hebben we regelmatig gebruik van gemaakt...Even een midweek eruit!! Voor ons gaf dat een La Playa gevoel!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 15:48
 
FLYAWAY134 schreef:
Lief dat je mee denkt, Nee dat moment is er nooit geweest.Ook de rest van mijn leven zal ik op die voorziening zijn aangewezen.En gelukkig leven we in een lux land waar die voorzieningen er zijn.Daar ben ik ook erg dankbaar voor.Volledig afgekeurd zijn ben je niet voor je plezier en de keuringen zijn ook steeds strenger.Wanneer je voor 80 tot 100 procent bent afgekeurd kun je ook echt niet werken.Wat niet inhoud dat je je toch nuttig kan maken op je eigen manier voor de samenleving, maar dan niet voor geld.

Ik las dat je vrijwilligerswerk doet?Heel fijn!
Ken je de regeling voor de vrijwilligersvergoeding?De gemeente kan de vergoeding in de vorm van een premie aan de instelling waar je het werk voor doet geven en zelf kun je er(zonder gekort te worden op je uitkering of er belasting over te betalen!)750 tot 1500 euro per jaar verdienen met dat werk.
Kan dus toch voor een beetje geld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:58
 
HERMAN388 schreef:
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?



Waarom moet er altijd een schuldige aangewezen worden?

Je bent op deze wereld een beperkt aantal jaren, daarvan kun je er een aantal actief zijn op de arbeidsmarkt.

Je kunt er ook voor kiezen om op je luie reet te blijven zitten en te klagen en anderen de schuld te geven.
Gewoon je banknummer doorgeven aan een uitkeringsverstrekkende instantie is wel errug makkelijk he?
Er van uitgaan dat de samenleving wel voor je zorgt en die rottige werkgevers de schuld geven van jouw ellende omdat ze je niet willen hebben... en maar zielig zijn Zieke smiley

Vraag je liever af WAAROM die werkgevers jou niet willen hebben, en DOE daar wat aan!
En ja, das lastiger dan uit de ruif mee te vreten, snap ik ook wel.

Ik vind het allemaal reuze zielig hoor Clown smiley tranentrekkend die smoezen.
Zolang er polen en bulgaren ingevlogen moeten worden om het vieze zware werk te doen, van mijn kant geen meelijden, ga maar tomaten plukken of asperges steken.

En zeker niet aankomen met verhalen over vrijwilligerswerk.
Als jij gewoon werkt en belasting opbrengt in plaats van van de belastingopbrengst van anderen te leven, bespaard de overheid dat geld en kan een betaalde kracht dat werk doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 19:05
 
LEANNE226 schreef:
Een tientje bruto is ruim boven het minimum dus velen leven hiervan(en krijgen echt geen aanvulling)
Er is iets mis met je instelling als je zo denkt........

(ik weet het,ik ben makkelijk op de kast te krijgen Engeltje smiley )

Tuurlijk Leanneke, dah wulk ook best wel hoor, alleen moet ik dan allerlei subsidies in het werk stellen om mijn verplichte huur te kunnen betalen.
Zorgtoeslag, en weet ik veel meer, en daar pas ik voor, ik heb geen zin om die zuurbetaalde BElasting centjes, over dunne balk te gaan smijten.
Dan blijf ik liever zitten waar ik zit, en verroer mij niet, en wacht ik gewoon af wanneer die werkgevertjes weer eens wat dieper in den buidel willen tasten,.
Het een werkt pas, als het ander mee werkt, dus als het van een kant moet komen, niet de mijne Gefrustreerde smiley Slapende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 19:08
 
GERRIT084 schreef:
Tuurlijk Leanneke, dah wulk ook best wel hoor, alleen moet ik dan allerlei subsidies in het werk stellen om mijn verplichte huur te kunnen betalen.
Zorgtoeslag, en weet ik veel meer, en daar pas ik voor, ik heb geen zin om die zuurbetaalde BElasting centjes, over dunne balk te gaan smijten.
Dan blijf ik liever zitten waar ik zit, en verroer mij niet, en wacht ik gewoon af wanneer die werkgevertjes weer eens wat dieper in den buidel willen tasten,.
Het een werkt pas, als het ander mee werkt, dus als het van een kant moet komen, niet de mijne Gefrustreerde smiley Slapende smiley Engeltje smiley


Dus als ik het goed begrijp wil je pas gaan werken als het je allemaal naar de zin wordt gemaakt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 16 Volgende
Pagina 1 van 16