ChristianMatch
 


Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 01:48
 
Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Ik vind dat een ontzettend waardevol en gevoelig onderwerp!
Ook omdat er veel christenen zijn die die gevoelens hebben en vaak nergens of er moeizaam over kunnen spreken.

Ik weet ook dat er mensen meegelezen hebben op de vorige 2 topics die
daar veel aan hebben gehad!
En voor ons zelf, als ik voor me zelf spreek is het ook heel leerzaam om daar dingen over te lezen en te delen met elkaar hier!

Het vorige topic is verwijderd.(tenminste ik kan hem niet weer vinden) En die daar voor zit een slotje ,waar ik niet echt een reden kan vinden van cm waar om, en dat hoeft van mij betreft ook niet.



Nou lang verhaal!! Maar mijn idee is dat mensen hier in alle vrijheid ideeën posten, hoe ze dit topic het liefst zouden zien! En dan vandaar uit het toch wel mooie onderwerp te bepreken.

Ik voor mij zie als mooi voorbeeld het topic gehoorzaamheid ! hoe het er daar aan toe gaat ! heel erg mooi! Lijkt me dat we dat hier ook moeten kunnen!


Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de redactie van CM dit niet, of even nog niet wil hebben!
Maar dan verwacht ik wel een reactie hier
Wat ik erg jammer zou vinden. Maar dat zal ik dat zal accepteren en respecteren


NOU BRAND LOS !!!!!!!

SCHIET Op MN TEKST!!!!

LAAT JE HOREN DAN ONSTAAT ER EEN DUIDELIK BEELD WAT WE WILLEN!!


(YES op hoop van Zegen)


Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 10 juli 2012, 02:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 09:35
 
Nou..schiet los nog wel liefst! Lachende smiley

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden.
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over Homo zijn.
Maar goed, dat is wat ik hier even over wilde zeggen.

Verder ben ik zelf wel is door vrouwen als homo aangezien.
en kan alleen maar zeggen,dat dat meer een vraag voor mij hier wordt binnen dit topic;)
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Hierdoor weet ik ook hoe een homo zich wel is kan voelen..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 10 juli 2012, 17:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 13:36
 
Nou..schiet los nog wel liefst!

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden Yes
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over ''andere'' christenen?


(de woorden van Heide)


Ja...ik laat het even los...er is genoeg over gezegd....(dacht ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:30
 
ZEELAND736 schreef:
Nou..schiet los nog wel liefst!

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden Yes
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over ''andere'' christenen?


(de woorden van Heide)


Ja...ik laat het even los...er is genoeg over gezegd....(dacht ik)

Ja er is veel over gezegt maar niet echt een mooie discussie zoals Yes al zei, ik kan me dus wel indenken dat hij het nog een keer wil proberen zoals hij al aangeeft net als in andere topics het wel kan..

Ik moet zelf even goed nadenken hoe ik het hier ga verwoorden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59
 
[quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?[quote=YES356][

Wel, yes, als je het mij vraagt is het niet mogelijk om met zn allen een respectvolle discussie te voeren over homo sexualiteit, tenzij de "veroordelende christen" zoals sommige mensen mij en anderen bestempelen, die een andere kijk hebben en/of op een andere manier comminiceren, uit dit forum toppic blijven.

Maar zoals ik gisteravond heb ontdek is herman968 uit cm gegooid zo ook beun656. De mensen die een klacht tegen deze 2 mensen hebben ingediend zijn misschien zelf eerst begonnen met 1 van deze 2 mensen te beledigen maar die blijven dus wel in cm zitten. Dit onrechtvaardig handelen van cm redactie is niet juist naar mijn mening. Dit zegt ook wel iets over cm redactie zelf en waar ze voor staan. Ze kunnen net zo goed dat "christian" weg laten want het is hier niet anders dan het was in sodom en gommorra (=de wereld). Als ze 1 eruit gooien moeten ze ook die klacht hebben ingediend eruit gooien want allebei heeft fout niet één. Kon het niet onder elkaar uitgewerkt worden wat ook de rede van de klacht mocht zijn geweest, zijn we kinderen onder elkaar?

nogmaals, het is triest te moeten ervaren en dan spreek ik ook namens anderen, hoe men hier in het forum op een niet respectvolle, onsportieve en zelfs kinderachtig manier met elkaar omgaat. Dat sommige mensen zover gaan om een klacht indienen tegen anderen die niet dezelfde kijk hebben op het toppic en/of op een andere manier communiceren, zodat deze uit het forum en zelfs uit cm verwijderd worden. Verdraagzaamheid hier op het forum is ver te zoeken!

Dan wil ik dit hieronder nog meegeven:

jak 4:4>Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld(=sodom en gommorra) vijandschap met God betekent? Wie met de wereld (=sodom en gommora) bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra
Sodom en Gomorra lagen in Kanaän en waren - volgens de Bijbel en Koran - berucht vanwege de "verdorvenheid" van de inwoners. De naam Sodom heeft geleid tot de term sodomie, een uitdrukking voor 'zondige', verboden seksuele contacten. Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden.

En dan wens ik jullie veel succes met de discussie over dit topic.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 10 juli 2012, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 15:01
 
je schrijft over het topic gehoorzaamheid, wat is de kern van alle geboden, heb uw naaste lief als u zelf

Het is een ontzettend mooi gebod van god, wees lief voor elkaar.
en dit gebod moet je ook toepassen op mensen die ;anders; zijn. vind ik.
en dan denkende over alle discusies erover, over mensen die het als zonde zien, wie zit er in de kerk die geen zonde heeft Smiley die vol vragen zit Niemand toch.

en dan is er nog een gebod,oordeel niet
ook een prachtig gebod, god oordeelt over ons later, die kan ons, begrijpt ons,
we kunnen wel met de bijbel erbij denken dat god over sommiggen oordeelt want er staat in de bijbel....bla blabla

moet me denken aan een stuk wat ik ooit las,
er was een man, weet zijn naam effe niet meer, en die werd gevraagd of hij destijds gevangen wou begeleiden pastoraal die zaten te wachten op hoe heet dat gerecht destijds? allemaal heftigge nazi misdadigers
Zijn zoon zelf was omgekomen dankzij het beleid van 1 van die misdadigers, hij twijfelde, ging ermee na god en besloot het te doen.
vele nazi misdadigers kwamen tot bekering voor dat hun doodvonnis werd uitgevoerd,vonden de liefde van jezus op het laatst in hun leven.
en je kan zeggen, ze hebben erge dingen op hun geweten,de bijbel zegt...
de bijbel leert ook,dat jezus van allemensen houd,gekomen is om ons te redden.
en jullie willen mijn zonde niet weten, jezus is zo genadevol, ook als ik wel es afdwaal,hij laat me niet in de steek, naar zijn vb kijkend denk ik, moeten wij ook niet andere cristenen in de steek laten, ook als ze in onze ogen zondiggen.
Over het feit of het een zonde is homosexueliteit,zijn duidelijk de meningen verschillend en wil ik niet discuceren, wel over het bovenstaande,
het bovenstaande leer ik uit de bijbel en is van toepassing op alle mensen,of ze nu homo zijn, of katholiek, of volle evangelie, of ze nu erg rechtvaardig zijn, of een cristen die iedere keer afdwaalt. gescheiden zijn, samen wonen,noem maar op
laten we het vb van jezus nemen,hoe we tegen hun aan moeten kijken, als mensen,die je lief moet hebben,net alsjezelf.

met twijfels of ik dit zou plaatsen..... zo denk ik erover
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 15:29
 
flowerfull, de reden dat die verwijderd zijn is niet het anders denken,de manier warop ze met sommigge omgingen.
zo zie ik het en ik vind dat cm goed heeft gehandeld,gisterentwijfelde ik ook over het beheer,maar ze hebben een topic opgeschoond, vorige over deze discussie verwijderd.
We kunnen leren van onze fouten, verschillende gingen in de fout met communiceren. dus ik wens dit topic succes toe , bedenkde dat we allemaal er wat van geleerd hebben.
jij denkt anders over homo,s, dan mij,we hebben ook veel dingen gemeen. Maar heb besloten jouw mening te accepteren, ik lees hoe jij denkt, en dat leert me weer wat over mensen. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 15:34
 
YES356 schreef:
Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Ik vind dat een ontzettend waardevol en gevoelig onderwerp!
Ook omdat er veel christenen zijn die die gevoelens hebben en vaak nergens of er moeizaam over kunnen spreken.

Ik weet ook dat er mensen meegelezen hebben op de vorige 2 topics die
daar veel aan hebben gehad!
En voor ons zelf, als ik voor me zelf spreek is het ook heel leerzaam om daar dingen over te lezen en te delen met elkaar hier!

Het vorige topic is verwijderd.(tenminste ik kan hem niet weer vinden) En die daar voor zit een slotje ,waar ik niet echt een reden kan vinden van cm waar om, en dat hoeft van mij betreft ook niet.



Nou lang verhaal!! Maar mijn idee is dat mensen hier in alle vrijheid ideeën posten, hoe ze dit topic het liefst zouden zien! En dan vandaar uit het toch wel mooie onderwerp te bepreken.

Ik voor mij zie als mooi voorbeeld het topic gehoorzaamheid ! hoe het er daar aan toe gaat ! heel erg mooi! Lijkt me dat we dat hier ook moeten kunnen!


Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de redactie van CM dit niet, of even nog niet wil hebben!
Maar dan verwacht ik wel een reactie hier
Wat ik erg jammer zou vinden. Maar dat zal ik dat zal accepteren en respecteren


NOU BRAND LOS !!!!!!!

SCHIET Op MN TEKST!!!!

LAAT JE HOREN DAN ONSTAAT ER EEN DUIDELIK BEELD WAT WE WILLEN!!


(YES op hoop van Zegen)

Hai Yes,

Ik denk dat het moeilijk zou gaan omdat dat nu juist een onderwerp is waarover veel verdeelheid is.
1. een groep vindt het zonde, door oa teksten van leviticus en romeinen.
2. andere groep interpreteert die teksten anders, zegt bijvoorbeeld als er in levitucus staat dat het een gruwel is, ja, dan kunnen veel andere dingen ook niet waarvan ook staat dat ze een gruwel voor God zijn, oa, eten van varkensvlees, trouwen met dezelfde man met wie je eerst gescheiden was, etc, zegt de andere groep weer.
Niet scheiden, echtbreken. Nota Bene een van de tien geboden....
En het stuk in romeinen 1, ja, ik denk dat er wordt gedoeld op de losbandige seksfeesten, omdat mannen en vrouwen in het meervoud staan...en niet op homo's, want dan zou het stuk ervoor en erna ook niet kunnen....
Toen mijn reformatorische psycholoog vroeg waarom ik niet ging scheiden zei ik van dat dat niet kan omdat ik christelijk ben, toen zei hij dat Farizeeers zo denken.
3. en zo heb je nog meerdere varianten..van denkwijzes.

Ja, en als alle groepen overtuigd zijn van hun eigen gelijk, ja....

De enige oplossing zie ik, gewoon rustig je mening geven)en niet zoals ik tekeer ging tegen Grace...alsnog mijn excuses Grace...
Dus gewoon rustig je mening geven als zijnde iets waar jij van bent overtuigd, zonder te proberen iemand met een tegenovergestelde mening van mening te laten veranderen.

En dan dat die postings met totaal verschillende meningen gewoon naast elkaar kunnen staan, in dit geval onder elkaar.

Knipoog smiley

Want vergeet niet, dat zijn ook mensen die net als jij en ik denken dat ze
doen wat Gods wil is door zo te denken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 16:02
 
Het gaat er volgens mij niet om of homo zijn niet mag maar het practiseren dat is een ander verhaal.

Mijn inziens worden homo's niet gemaakt door mensen maar wordt men zo geboren, ja er staat ik de bijbel Hij schiep de mens naar Zijn volmaaktheid maar........ door de zondeval zijn alle zonden de wereld in gekomen..
Maakt dat een homo een grotere zondaar dan jullie en ik?? nee dat denk ik niet..

Denk het je eens even in.... wij zitten hier toch met velen in de hoop op een relatie en dat mag want God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen en Hij zag dat het goed was... echter Hij heeft niet de man voor de man en de vrouw voor de vrouw geschapen...
Wat in zou houden dat dus de anders ge-aarden en als christen zijnde zouden moeten weten dat zei hun leven alleen moeten doorbrengen zonder een partner.... dit lijkt me heel zwaar en moeilijk... ja ook ik maak het in mijn nabijheid mee dat een jongen homo gevoelens heeft en leest en leeft naar de bijbel en weet dat tie alleen behoord te blijven maar mensen wat is dat moeilijk.... we zijn allen geschapen met gevoelens van liefde en ook bij hetero's wordt het de een gegeven de ander niet... Dus laten we hen niet oordelen of veroordelen maar voor hen bidden en wat denk haast nog belangrijker is als we zo iemand kennen... hen niet verachten maar laten voelen en weten dat er mensen om hen heen staan bij wie ze terecht kunnen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:14
 
Wat een onzin weer allemaal...zijn wij het evenbeeld van God???
Zijn wij zij volmaakt als God???
Maakte God nooit een fout???
Zo neen, hoe interpreteer je dan het verhaal van Noah en zijn ark? Dat theologisch gezien als het het 2de scheppingsverhaal wordt beschouwd.
Mogen mensen niet verschillend zijn?
Moet iedereen op de zelfde man of vrouw vallen?
Moet iedereen dezelfde liedjes graag horen?
Moet iedereen geen spruitjes lusten?
Moet iedereen op iemand van het andere geslacht vallen?

Homofilie is voor de wet, justitie, geen misdadig feit. Ja, ik weet dat in sommige apelanden het wel een straf is, maar hier dus niet. Waarom zouden wij de wet niet respecteren en zodanig ook de homofiele medemens. In de Bijbel staat ook nergens geschreven dat je geen coke mag snuiven of xtc mag maken. Toch mag je het volgens justitie dat niet doen en dat moeten wij maar aanvaarden op straf van boete. Aanvaarden is hier het sleutelwoord. Een paar keer worden de de wetten, grondwet, zakelijk recht, strafwet...en alle die andere wetten en rechten aangepast naar de noden van de tijd. Helaas kan het geschiedenisboek en gids, de Bijbel dus, niet aangepast worden. Wilt dat dan zeggen dat we niet meer moeten evolueren met onze tijd. Thomas verwoordde het ook zo mooi enkele dagen geleden in een topic. Mensen die de Bijbel letterlijk lezen zijn helaas mensen die niet mee ge-evolueerd zijn met de maatschappij...tenzij met die zaken die ze wel prettig vinden zoals, tv, radio, vakanties, verwenpartijen, lekker en exclusief eten, kadootjes voor van alles en nog wat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 17:58
 
FRANKT627 schreef:
Wat een onzin weer allemaal...zijn wij het evenbeeld van God???
Zijn wij zij volmaakt als God???
Maakte God nooit een fout???
Zo neen, hoe interpreteer je dan het verhaal van Noah en zijn ark? Dat theologisch gezien als het het 2de scheppingsverhaal wordt beschouwd.
Mogen mensen niet verschillend zijn?
Moet iedereen op de zelfde man of vrouw vallen?
Moet iedereen dezelfde liedjes graag horen?
Moet iedereen geen spruitjes lusten?
Moet iedereen op iemand van het andere geslacht vallen?

Homofilie is voor de wet, justitie, geen misdadig feit. Ja, ik weet dat in sommige apelanden het wel een straf is, maar hier dus niet. Waarom zouden wij de wet niet respecteren en zodanig ook de homofiele medemens. In de Bijbel staat ook nergens geschreven dat je geen coke mag snuiven of xtc mag maken. Toch mag je het volgens justitie dat niet doen en dat moeten wij maar aanvaarden op straf van boete. Aanvaarden is hier het sleutelwoord. Een paar keer worden de de wetten, grondwet, zakelijk recht, strafwet...en alle die andere wetten en rechten aangepast naar de noden van de tijd. Helaas kan het geschiedenisboek en gids, de Bijbel dus, niet aangepast worden. Wilt dat dan zeggen dat we niet meer moeten evolueren met onze tijd. Thomas verwoordde het ook zo mooi enkele dagen geleden in een topic. Mensen die de Bijbel letterlijk lezen zijn helaas mensen die niet mee ge-evolueerd zijn met de maatschappij...tenzij met die zaken die ze wel prettig vinden zoals, tv, radio, vakanties, verwenpartijen, lekker en exclusief eten, kadootjes voor van alles en nog wat...



Frank, ik heb wel eens het idee dat mensen die de Bijbel letterlijk nemen denken dat de Bijbel een bovennatuurlijk boek is dat rechtstreeks uit de hemel is komen vallen en dat je als een orakel kunt raadplegen en dat een antwoord heeft op alle vragen. Het tegendeel is waar, de Bijbel is in de loop der eeuwen gegroeid en geschreven door mensen en in een periode dat er anders omgegaan werd met de feiten van het leven dan nu......
Dus je kan het toch ook helemaal niet letterlijk nemen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 juli 2012, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:16
 
FRANKT627 schreef:
Wat een onzin weer allemaal...zijn wij het evenbeeld van God???
Zijn wij zij volmaakt als God???
Maakte God nooit een fout???
Zo neen, hoe interpreteer je dan het verhaal van Noah en zijn ark? Dat theologisch gezien als het het 2de scheppingsverhaal wordt beschouwd.
Mogen mensen niet verschillend zijn?
Moet iedereen op de zelfde man of vrouw vallen?
Moet iedereen dezelfde liedjes graag horen?
Moet iedereen geen spruitjes lusten?
Moet iedereen op iemand van het andere geslacht vallen?

Homofilie is voor de wet, justitie, geen misdadig feit. Ja, ik weet dat in sommige apelanden het wel een straf is, maar hier dus niet. Waarom zouden wij de wet niet respecteren en zodanig ook de homofiele medemens. In de Bijbel staat ook nergens geschreven dat je geen coke mag snuiven of xtc mag maken. Toch mag je het volgens justitie dat niet doen en dat moeten wij maar aanvaarden op straf van boete. Aanvaarden is hier het sleutelwoord. Een paar keer worden de de wetten, grondwet, zakelijk recht, strafwet...en alle die andere wetten en rechten aangepast naar de noden van de tijd. Helaas kan het geschiedenisboek en gids, de Bijbel dus, niet aangepast worden. Wilt dat dan zeggen dat we niet meer moeten evolueren met onze tijd. Thomas verwoordde het ook zo mooi enkele dagen geleden in een topic. Mensen die de Bijbel letterlijk lezen zijn helaas mensen die niet mee ge-evolueerd zijn met de maatschappij...tenzij met die zaken die ze wel prettig vinden zoals, tv, radio, vakanties, verwenpartijen, lekker en exclusief eten, kadootjes voor van alles en nog wat...

verwijderd.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Frank, ik heb wel eens het idee dat mensen die de Bijbel letterlijk nemen denken dat de Bijbel een bovennatuurlijk boek is dat rechtstreeks uit de hemel is komen vallen en dat je als een orakel kunt raadplegen en dat een antwoord heeft op alle vragen. Het tegendeel is waar, de Bijbel is in de loop der eeuwen gegroeid en geschreven door mensen en in een periode dat er anders omgegaan werd met de feiten van het leven dan nu......
Dus je kan het toch ook helemaal niet letterlijk nemen?

ik denk dat de bijbel geschreven is door mensen die onder invloed van de heilige geest waren, het het woord van god dus is, aan ons gegeven, zodat we zijn woorden kunnen raadplegen,hem beter kunnen leren kennen. feit blijft,hoe lees je de woorden, in het geheel,of pak je 1 zin eruit. het n.t beschrijft het nieuwe verbond die god met ons heeft,het oude testament was het oude verbond ,voordat jezus zich offerde voor ons. dus geboden van het o.t. zijn niet meer geldig in mijn ogen door het neiuwe verbond. gewoon mijn gedachten,met respect voor jouw mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Frank, ik heb wel eens het idee dat mensen die de Bijbel letterlijk nemen denken dat de Bijbel een bovennatuurlijk boek is dat rechtstreeks uit de hemel is komen vallen en dat je als een orakel kunt raadplegen en dat een antwoord heeft op alle vragen. Het tegendeel is waar, de Bijbel is in de loop der eeuwen gegroeid en geschreven door mensen en in een periode dat er anders omgegaan werd met de feiten van het leven dan nu......
Dus je kan het toch ook helemaal niet letterlijk nemen?

Het woord letterlijk is nogal betrekkelijk. Ik denk dat niemand de Bijbel helemaal letterlijk neemt. Als er bijvoorbeeld in genesis staat dat de hele wereld koren bij Jozef kwam komen dan denkt niemand dat er uit Groningen mensen gekomen zijn om daar koren te kopen. De hele wereld was het midden oosten dat was het gebied wat ze kenden.Ik zie ook weinig mannen elkaar groeten met een heilige kus of bidden met opgeheven handen
Er zijn in de Bijbel verschillende genres, zoals profetie, wetgeving, poëzie, aanbidding, gelijkenissen, wijsheidsliteratuur en geschiedenis. Ieder genre moet op zijn eigen manier geïnterpreteerd worden. En dat is uiteraard niet altijd letterlijk
Als er staat dat koning Salomo er 13 jaar over gedaan heeft om een paleis te bouwen dan moeten we dat uiteraard wel letterlijk nemen. dat is gewoon geschiedenis.
En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen die zijn ook niet letterlijk wat er in de grondtekst staat. De intentie van de tekst naar boven halen en de samenhang van Bijbelteksten en verhalen dat is volgens mij wel belangrijk Over het hoe en wat hier van verschillen we nogal eens van mening hier. Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:07
 
HEIDE115 schreef:
Nou..schiet los nog wel liefst! Lachende smiley

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden.
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over Homo zijn.
Maar goed, dat is wat ik hier even over wilde zeggen.

Verder ben ik zelf wel is door vrouwen als homo aangezien.
en kan alleen maar zeggen,dat dat meer een vraag voor mij hier wordt binnen dit topic;)
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Hierdoor weet ik ook hoe een homo zich wel is kan voelen..



En volgens mij had je in de zorg wat moeite met het vrouwelijk gezag?
En ik snap niet waar jij gewerkt hebt in de zorg maar de term zustertjes is zo denigrerend dat dat in een professioneel hospitaal niet gebezigd wordt.....dat is een term die ouderen nog wel eens gebruiken....
Misschien maar goed dat wij elkaar niet tegen kwamen op de werkvloer.......
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
En volgens mij had je in de zorg wat moeite met het vrouwelijk gezag?
En ik snap niet waar jij gewerkt hebt in de zorg maar de term zustertjes is zo denigrerend dat dat in een professioneel hospitaal niet gebezigd wordt.....dat is een term die ouderen nog wel eens gebruiken....
Misschien maar goed dat wij elkaar niet tegen kwamen op de werkvloer.......
Engeltje smiley


verwijderd.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
En volgens mij had je in de zorg wat moeite met het vrouwelijk gezag?
En ik snap niet waar jij gewerkt hebt in de zorg maar de term zustertjes is zo denigrerend dat dat in een professioneel hospitaal niet gebezigd wordt.....dat is een term die ouderen nog wel eens gebruiken....
Misschien maar goed dat wij elkaar niet tegen kwamen op de werkvloer.......
Engeltje smiley

Zustertje ? Ach ligt er aan wie het zegt en waarom.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:23
 
ROELANDE345 schreef:
Zustertje ? Ach ligt er aan wie het zegt en waarom.
Knipoog smiley


Ik had het over de betiteling van Heide Roelande.......IK mag die toch denigrerend vinden?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:24
 
ROELANDE345 schreef:
Zustertje ? Ach ligt er aan wie het zegt en waarom.
Knipoog smiley

precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig')
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:27
 
HEIDE115 schreef:
precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig')



Juist niet, zij begreep niet wat ik bedoelde.......wel goed lezen.......
Ik had het er niet over wat zij vond maar wat ik vond......een significant verschil.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik had het over de betiteling van Heide Roelande.......IK mag die toch denigrerend vinden?????

Natuurlijk mag je dat!
Net zo goed als ik mag vinden dat het afhangt van hoe, door wie en waarom het gezegd is of het denigrerend is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:28
 
HEIDE115 schreef:
precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig')

Exact, en Heide ... dit geldt ook zo bij Frank die een gevoelig woord heeft gebruikt voor jou maar het absoluut niet zo bedoelt als jij het nu opvat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:28
 
ROELANDE345 schreef:
Natuurlijk mag je dat!
Net zo goed als ik mag vinden dat het afhangt van hoe, door wie en waarom het gezegd is of het denigrerend is.

precies!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:38
 
wat trouwens ook heel interesant is,is alle wetenschap die we uit de bijbel hebben gehaald.
de bijbel is geschreven in een tijd dat de mensen nog niet zoveel wetenschap hadden,zo ontdekte bv iemand op een dag dat er stromingen in het water zijn,na de bijbel te hebben gelezen,met de woorden de wegen van het water.
ontdekte een joodse arts was het volgens mij dankzij de bijbel dat we handen beter konden wassen voordat we een patient gingen helpen.
de bouw van de ark, is echt de beste bouw die je voor een boot kan bouwen. de kringloop van het water, werd in het boek van job al beschreven;job 36 vers 27-28 hij trekt de waterdruppels omhoog, welke de nevelverdichten tot regen, die de wolken doen neerstromen.enfin enkele voorbeelden. ook zijn er genoeg voorbeelden waar uit blijkt dat eten volgens bijbelse voorwaarden het gezondste is voor de mens.
gewoon wat voorbeelden van wetenschap geschreven in de bijbel.
de bijbel was de wetenschap zon 3500 jaar vooruit
hoe konden de schrijvers die wetenschap weten? Ik denk doordat ze een relatie met god hadden en door gods geest waren ze zo slim.
oke misschien beetje offtopic, maar zeer interesant vind ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:47
 
ja is inderdaad heel interessant en zo zijn er volgens mij nog wel meer voorbeelden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:50
 
en ondanks een boek vol woorden,met veel mooie woorden, gaat het hier weer flink mis op cm,door mis communicaties, jammer Huilende smiley, smiley in tranen een goed dialoog voeren met verschillende mensen die toch ook zoveel gemeen hebben blijft moeilijk. beter had ik al de woorden in het vorige stuk op een briefje geschreven en door de wc gespoeld. want leest iemand ze? Kunnen we er over communiceren? we zijn weer te druk met onenigheid.
het is begrijpelijk,maar jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:54
 
ROELANDE345 schreef:
ja is inderdaad heel interessant en zo zijn er volgens mij nog wel meer voorbeelden

klopt, alleen ha ha ik geef het maar es effe op het schrijven hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:08
 
PETRA944 schreef:
flowerfull, de reden dat die verwijderd zijn is niet het anders denken,de manier warop ze met sommigge omgingen.
zo zie ik het en ik vind dat cm goed heeft gehandeld,gisterentwijfelde ik ook over het beheer,maar ze hebben een topic opgeschoond, vorige over deze discussie verwijderd.
We kunnen leren van onze fouten, verschillende gingen in de fout met communiceren. dus ik wens dit topic succes toe , bedenkde dat we allemaal er wat van geleerd hebben.
jij denkt anders over homo,s, dan mij,we hebben ook veel dingen gemeen. Maar heb besloten jouw mening te accepteren, ik lees hoe jij denkt, en dat leert me weer wat over mensen. liefs

wow, petra, ik vind het een zeer wijs besluit van je om mijn mening over homofielie praktijken vanuit bijbels perspectief (ik neem aan dat je dat bedoelt) over te nemen. Geweldig! Zoals je wel weet is het niet op de persoon gericht want die wil God redden, maar op het praktiseren ervan.

God weet, was ik dan voor jouw alleen hier op het forum. En ja, soms gaat het dan ook alleen om één bij God. Dat dit zo is dan denk ik aan mat 18:12. God zegene je voor je besluit, laat het niet van je roven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:12
 
FLOWERFUL304 schreef:
wow, petra, ik vind het een zeer wijs besluit van je om mijn mening over homofielie praktijken vanuit bijbels perspectief (ik neem aan dat je dat bedoelt) over te nemen. Geweldig! Zoals je wel weet is het niet op de persoon gericht want die wil God redden, maar op het praktiseren ervan.

God weet, was ik dan voor jouw alleen hier op het forum. En ja, soms gaat het dan ook alleen om één bij God. Dat dit zo is dan denk ik aan mat 18:12. God zegene je voor je besluit, laat het niet van je roven.

sorry flowerfull, dan begrijp je me woorden verkeerd, ik leer wat over jou schrijven dat ik begrijp warom mensen zo denken, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:13
 
wat ik bedoel flowerful is dat ik het accepteer dat jij een andere mening hebt over homo,s als ik. lieve groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8