ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Nee, Gods Woord is heel duidelijk: seks buiten het huwelijk is hoererij. PUNT!

helemaal mee eens.
Vooral als het een levenstijl is. De ene na de andere vriendin en zo gaat dat door jaar in jaar uit. Verschillende vriendinnen, maar het komt nooit tot een huwelijk in de meeste gevallen.

Zo is prostitutie: frequente verwisseling (korte termijn) van man/vrouw en betaald en komt niet tot een huwelijk.

Zo is sex voor het huwelijk en dan als levenstijl: op lange termijn verwisseling van vriendinnen/vriendjes (het komt nooit tot een huwelijk), m.a.w het is het op langere termijn verwisselen van vrouw/man en dan nog gratis.

Verschil prostitutie en sex voor het huwelijk als levenstijl is de 1 is op korte termijn en de ander op langere termijn. De 1 is betaald en de andere is gratis. Beiden komen op hetzelfde neer nl allebei geschiedden buiten het verbond (huwelijk) om. Het is precies eender alleen onder het mom van "liefde" alleen gratis. Maar weet je, voor hun die naar de prostitutie gaan is het ook "liefde" alleen betaald.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op vrijdag 22 juni 2012, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ROELANDE345 schreef:
Ben benieuwd waar de tekst in de Bijbel staat dat de liefde nooit beledigd raakt? Een paar keer vind je in de Bijbel dat God zegt dat iemand/mensen Hem beledigen. De Liefde kan dus blijkbaar wel beledigd worden.

Jij citeert gewoon wat in de Bijbel staat zeg je. Dan zou ik graag de tekstverwijzing hebben van jouw citaat:
een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God

Overigens ben ik het wel met je eens dat er in de Bijbel alleen maar teksten tegen homoseksualiteit staan. Ik vind het dan ook een heel lastig onderwerp en zou niet zomaar durven zeggen dat het goed is. Moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat geen van mijn kinderen homoseksueel is. Maar om iemand die die geaardheid wel heeft en met God wil wandelen te zeggen dat het niet wedergeboren kan zijn gaat mij veel te ver



staat in:
1 kor 13: 5-6-> 5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet,
(is niet egoïstisch)
zij wordt niet verbitterd (in het boek, een oudere vertaling staat nooit beledigd, helaas kan ik je niet zeggen welk jaartal want mn kaft is weg. het is idg een oudere vertaling van het boek van +15jr).

zij rekent het kwade niet toe(zij neemt niemand iets kwalijk). 6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid.

Oordelen:oordelen:
En dan moet ik denken aan de zaak waarin paulus oordeelt velt over de man die met zn stiefmoeder leeft in 1kor5. Zo ik uit de bijbel kan opmaken zijn de dingen die dit leven aangaan, dat we die wel mogen oordelen met de bijbel als maatstaf en als je het zelf niet doet. Oordelen heeft de bijbel al gedaan, ik hoef het alleen maar te citeren, samen te vatten of de conclusie eruit te halen.

Zegt paulus niet in:

1kor6: 3+5->Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?
5 Ik zeg u dit tot schaamte. Is er dan alzo onder u geen, die wijs is, ook niet één, die zou kunnen oordelen tussen zijn broeders?

Dus velt hij ook zn oordeel in:
1kor 6 :9> 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven (m.a.w komen niet in de hemel).

En wie komen in de hemel? joh 3:5>
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

1kor5:11->GNB 5 Nee, ik bedoelde dat u niet moest omgaan met iemand die zich een christen noemt en toch onzedelijk leeft of een geldschraper is, een afgodendienaar, een kwaadspreker, een dronkaard, of een uitbuiter. Met zo iemand moet u ook niet samen eten. 12 Is het soms mijn taak te oordelen over buitenstaanders? U oordeelt toch ook alleen over hen die tot uw gemeente behoren!

oordeel in efe2:1-3>Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –,

m.a.w. een homo die zegt gelovig te zijn maar nog in zn oude levenstijl door gaat is niet wedergeboren. Hij leeft vanuit zn vlees en vlees is geen geest. Dat staat niet als zodanig zo in de bijbel maar 1+1=2! gezien 1 kor 6:9, 1 kor5:11 en efe 2:1-3 en ergens anders in de bijbel staan nog meer vergelijkbare versen.

Maaaarrrr Roelande, als jij wilt geloven dat een praktiserende homo wel wedergeboren is dan moet je dat zeker geloven maar ik geloof dat niet.
Ieder moet zn eigen overtuigen volgen zoals paulus in rom 14 zegt.

rom 14:22> Behoud intussen je eigen overtuiging, ten overstaan van God. Gelukkig is hij die zich bij zijn beslissing niets heeft te verwijten.

rom14:5>De een maakt onderscheid tussen de dagen, voor de ander zijn ze alle gelijk. Gun ieder zijn eigen overtuiging.

Dus als jullie vinden dat mijn overtuigen die niet in jullie straatje past, bepaalde mensen oordeelt, tja jammer dan. Ook ik heb recht om mn eigen overtuiging te hebben en te volgen! Wie zijn jullie dan om mij te komen zeggen dat ik aan het oordelen ben. Doordat jullie zeggen dat ik aan het oordelen ben zijn jullie zelf ook bezig met oordelen nl jullie oordelen en veroordelen mij en mijn soort!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op vrijdag 22 juni 2012, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:35
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ROELANDE345 schreef:
Oei lijkt me een gevaarlijke opmerking.
Trouwens met een oprecht geloof wordt natuurlijk een oprecht geloof in het verlossende werk van de Heer Jezus bedoelt. Kun je niet vergelijken met de duivel die heeft helemaal geen geloof die weet gewoon dat God bestaat
Als mens hebben we allemaal wel zo onze eigen eigenaardigheden en zwakheid. Er zijn christenen die wat sneller liegen, die snel boos worden,
die vaker roddelen enz. Christenen zijn daarin echt niet anders dan andere mensen. Daarom allemaal niet wedergeboren? Natuurlijk moeten we de oude mens uittrekken en de nieuwe aandoen. Maar ook als wedergeboren christen gaan we weleens de fout in en hebben we zo onze zwakheden, waarmee we vaker de fout in gaan. Dus zelfs als je homoseksualiteit althans de praktisering ervan zonde vindt. Kun je nog niet stellen dat die persoon niet wedergeboren kan zijn.

'Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij ons zelf en is de waarheid niet in ons. staat in 1 Johannes1 vers 8 en in vers 9:
Als wij onze zonde belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonde te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid."
Dat geld voor jou en mij, en onze mede broeder of zuster om die ouderwetse term maar eens te gebruiken, met welke geaardheid dan ook.
Het is niet aan jou om iemand te veroordelen die je helemaal niet kent.

De duivel heeft ook een oprecht geloof in het verlossende werk van God. Hij weet dat hij daar verslagen is waarom denk je dat hij zo zn best doet om de mens zo ver mogelijk daar vandaan te houden door misleiding erin te brengen.? En iemand kan een oprecht geloof hebben maar nog niet wedergeboren zijn, daar is ook voorbeeld van in de bijbel in hand 8:15.
En zelf ken ik ook het verschil. Ik was ook niet gelijk gedoopt in de HG. Ik moest nog even met het een en ander afrekenen wat dat tegenhield, eer ik de doop in HG van God ontving.

hand 8: 15-17->Toen nu de apostelen te Jeruzalem hoorden, dat Samaria het woord Gods had aanvaard, zonden zij tot hen Petrus en Johannes, 15 die, daar aangekomen, voor hen baden, dat zij de heilige Geest mochten ontvangen. 16 Want deze was nog over niemand van hen gekomen, maar zij waren alleen gedoopt in de naam van de Here Jezus. 17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de heilige Geest.

zonder zonde: zoals ik al eerder zei staat er in de bijbel imiteer Christus. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan. Het is dus wel de bedoeling dat men naarmate men met de jaren met God wandelt men steeds minder zal zondigen, men dus verandert en steeds meer gaat denken, doen en handelen als Christus.

En ik vind het knap irritant worden dat mensen zich geroepen voelen om mij iedere keer te vertellen dat ik aan het veroordelen ben terwijl ik gewoon citeer wat er in de bijbel staat en informatie aan het uitwisselen ben. Dat jullie het verschil daarin niet kunnen zien, vind ik jammer!

En als iemand zich veroordeelt voelt door wat ik alleemaal citeer uit de bijbel of dat mijn menig jullie niet aan staat over het onderwerp, dan als je het mij vraagt, schiet die persoon behoorlijk te kort in de liefde want zoals in de bijbel staat raakt liefde nooit beledigd en is zij juist blij met de waarheid.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op vrijdag 22 juni 2012, 13:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:49
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
WILMA729 schreef:
Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben??

een praktiserenden homo kan een oprecht geloof hebben, ook de duivel heeft een oprecht geloof in God en tevens kent de duivel de bijbel als de
beste.

jakobus 2:19>U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is?

Een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God. Want de wedergeboorte uit God is iets wat de mens van binnen uit veranderd. Sommige gevallen op bepaalde gebieden doet God dat ineens en daarna gaat God verder met die persoon als in een proces. Laag voor laag.

Gal 5:24-> Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd > dit is een geestelijke zaak.

God is heilig en zijn geest kan niet in een tempel vertoeven die zich met onreinheid blijft vervuilen.

We hebben de oude mens uit te trekken en de nieuwe aan te doen.

efez 4:22-> dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in [quote=PETRA411]


Nee hoor, we zijn niet allemaal kinderen van God. Niet alles wat zich een christen noemt is ook daadwerkelijk een kind van God. Dan mag men pinkster, baptist, hervormd etc zijn. De bijbel spreekt ook over kinderen van de duivel. Wel, zijn we allemaal een creatie van God.

Maar een kind van God wordt je als je Jezus Christus aanneemt en wedergeboren wordt uit water en geest (HG). Aan de vruchten van de boom zijn ze te herkennen.

rom 8:9b-> Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.


Johannes spreekt in 1 joh 3:1-9 tegen Gajus, zijn wedergeboren broeder in christus:

1joh 3:1-9-> Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld hem niet kent. 2 Geliefde broeders en zusters, wij zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn is nog niet geopenbaard, maar we weten dat we aan hem gelijk zullen zijn wanneer hij zal verschijnen, want dan zien we hem zoals hij is. 3 Ieder die dit vol vertrouwen van hem verwacht maakt zich rein, zoals ook Jezus rein is. 4 Ieder die zondigt overtreedt Gods wet, want zondigen is Gods wet overtreden. 5 U weet dat Jezus verschenen is om de zonden weg te nemen; er is in hem geen zonde. 6 Ieder die in hem blijft, zondigt niet. Ieder die zondigt, heeft hem nooit gezien en kent hem niet. 7 Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, 8 en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. 9 Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft.

En dan ook te denken aan de gelijkennis van het onkruid en graan die samen groeien. matteus 13.

2 cor 11:13-16-> Want zulke lieden zijn schijn-apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. 14 Geen wonder ook! Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts. 15 Het is dus niets bijzonders, indien ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren der gerechtigheid; maar hun einde zal zijn naar hun werken.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 20:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 19:42
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
FRANKT627 schreef:
Een Pinkster-vrouw met de Willibrord vertaling??? Verraste, verbaasde smiley
Straks gaat ze nog zeggen dat ze de Psalmen die vertaald werden door Ida Gerhardt (die ik nog persoonlijk heb gekend) en Marie van der Zeyde ook mooi en poëtisch vind... Lachende smiley

Als het nou the king james, statenvertaling, nbg, willibrord, herziene statenvertaling, de nieuwe bijbelvertaling, het boek, groot nieuws bijbel, etc is, wat maak het uit!

Het is allemaal maar een benaming gegeven door mensen, als het evangelie maar op hetzelfde neerkomt!. Het verschil is alleen het gebruik in de taal. De ene wat eenvoudiger nederlands dan de andere. En die marie en die Ida die ken ik niet. Ik ben niet zo poëtisch aangelegd maar kan best wel mooi zijn als jij dat zegt.

En wat dat pinkster, baptist, hervormd etc etc betreft ook allemaal benamingen door mensen gegeven! Als iemand in Jezus Christus gelooft en geboren is uit water en geest dan is dat mijn broeder of zuster. En dan maakt het mij niet uit of die pkn, baptist of whatever is. Er kan wel verschil zijn in iemands persoonlijke geestelijke ontwikkeling in het geloof of/en zijn belevenis. Maar goed, dat is een ander verhaal.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:54
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
SHANITA130 schreef:
Hai Lieve Anita,

Wat lief en tof dat je voor mij bid, vandaar dat het zo goed gaat, ja echt.

Alles wat jij schrijft heb ik zonder seminars voor mekaar gekregen, met God.

Ja, je kan zeggen van waarom ik dan elke keer gebed vraag....

Meisje...je weet niet hoe ik er eerst aan toe was.... Twijfelende smiley

Ik ben er uit, maar ik zie nog regelmatig slachtoffer(s) van seksueel misbruik die er niet uit zijn.
En dan zie ik hoe vernietigend deze misdaad is...
En dat zijn(is) christenen, (een christen), die ook alles al hebben (heeft) afgelopen dat ook al jaren niet meer doen (doet).

Het is God die geneest, gewoon door gebed van anderen, daar heb je geen seminars voor nodig, kan alleen voor ontgoogeling werken, zo van waarom anderen wel en ik niet, terwijl het bij anderen vaak om suggestie gaat.

Mijn mening over de seminars is mijn mening en niet om jou of Flowerful onderuit te halen.

tuurlijk mag je je eigen mening hebben, alhoewel ik niet om je mening had gevraagd en er ook bij had gezet voor belangstellenden m.a.w. die er naar toe willen gaan. Ik vindt jammer dat je er zo negatief tegenover bent.

De seminars/conferenties zijn juist een gezellig samenkomen, men kan erdoor worden opgebouwd, blijkbaar geldt dat dus voor sommige niet. I.p.v. me bezig te houden met wereldse (egyptische) entertainments hou ik me bezig met seminars, conferenties en gospel concerten waar God centraal staat, die mij allemaal geestlijk goed doen en opbouwen in God. Maar voor mij is het belangrijkste de tegenwoordigheid van God aldaar (ps 133). Ik moet toegeven dat soms voor mij slaapverwekkende seminar tussen zijn dan zoek ik ook wel de banken op om even een dutje te doen om daarna als het kan met bekenden te praten of nieuwe mensen te leren kennen. Ach, ik probeer er wel wat positiefs uit te halen al is het maar gewoon omringd te zijn door mensen van dezelfde soort.

En als ik het moeilijk heb dan laat ik voor me bidden als het kan. Vooral de seminar in Maasdijk heb je zeer bekwamen mensen die me verder goed hebben kunnen helpen. Ik heb jaren ook heel veel zelf gedaan met God maar soms is het moment daar wanneer extra hulp welkom is. Daarvoor heeft God ons broeders en zusters in Christus gegeven met bepaalde gaven om ons mee te dienen en te bemoedigen. Want als we het helemaal wel zelf alleen denken te kunnen dan misleiden we onszelf, want we hebben elkaar nodig als de strijd soms te heftig is en we het zelf even niet meer kunnen.

En ik ben ook wel mensen tegen gekomen die zeker niet bekwaam zijn om iemand te helpen, die kunnen mensen eerder schade aandoen dan helpen. Maar die heb ik wel leren herkennen met de jaren. Ach, we hebben allemaal onze weg te vinden in de wildernis van graan en onkruid.

Maar ik zou zeggen wees niet tevreden met waar je nu bent om ermee te leren leven. Geef niet op! God wil ons helemaal genezen en heel maken zodat we van die hel emoties, die we van tijd tot tijd ervaren, verlost worden.

Het genezen en bevrijding is een proces, het vraagt geduld. Het is net als bij een ui. Laag voor laag of stap voor stap doet God het samen met ons. Het vraagt van ons wel dat we met Hem meewerken door te doen wat Hij van ons vraagt. En wat hij van ons vraagt staat in Zijn Woord.

En ik zeg ook wel: genezing ontvangen is makkelijk maar het behouden is een kunst.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 10:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=XABIA794]

Elke homo bevrijdt worden is niet onmogelijk bij God! Alleen kan hij dat niet tegen onze eigen wil in doen, aangezien hij onze wil respecteert. Dus wij mensen zijn het die Hem kunnen beperken en Hem klein maken.

En ja, een homo die zich oprecht bekeerd, die daadwerkelijk met zn hart gelooft en niet met de lippen, die wedergeboren is uit water en geest, kan zelf op het moment van zijn wedergeboorte gelijk bevrijdt worden en soms is het een proces. Dat is aan God en die persoon.

Ik zeg altijd: we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
30 juni 2012

tijd: 10:00-17:00 uur (incl pause)

plaats: Maasdijk

onderwerp: innerlijke genezing (Jesaja 61:1-4)

spreker: Sipkje van Lenteren-Veenstra

kosten: GRATIS

aanmelden op:

http://www.wonderfulfreelifeministry.nl/maasdijk.html

Naast onderwijs en groepsbediening is er gelegenheid voor persoonlijk gebed. U wordt hierbij bediend door het team van Wonderful Free Life Ministry, dat onder leiding staat van Sipkje.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 20 juni 2012, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
8 december 2012

plaats: Ede

seminar: sex voor het huwelijk.
door: Willem Ouweneel

tijd:10:00 tot 17:00 uur.

kosten: €15,=

zie voor meer info:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:49
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
zaterdag 14 sept 2012

tijd 10:00-17:00 uur (incl. pauzes)

plaats: LEG aan de Kruisweg 55 ,Aalsmeerderbrug

tijd: 10:00-17:00 uur

onderwerp: Demonie en psychiatrie

door: ps Wilken van de Kamp

Kosten: GRATIS

Inschrijven op:

http://bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_rsevents&view=events&layout=show&cid=38&Itemid=377

vol is vol.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HARALD940 schreef:
Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?

Alles is eerst geestelijk eer het in het zichtbare zn vruchten afwerpt maar wij hebben daarbij ook een eigen inbreng nl de keus om het te weerstaan of niet.

1petr5:8-9-> Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof, wetende, dat aan uw broederschap in de wereld hetzelfde lijden wordt toegemeten

Zo ook het verhaal van kain en abel waar God zei tegen kain om het te weerstaan, maar kain koos ervoor dat niet te doen en vermoordde abel.

gen 4:8-> Moogt gij het niet opheffen, indien gij goed handelt? Doch indien gij niet goed handelt, ligt de zonde als een belager aan de deur, wiens begeerte naar u uitgaat, doch over wie gij moet heersen.

Getuigen van genezen v zonde: Jezus zelf. Hij gaf het voorbeeld. Imiteer hem zegt de bijbel. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
SONJA835 schreef:
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?

Even voor je opgezocht. zie
wilibrord: ex 20:5,

ex 34:14->Want u mag geen andere god vereren. De HEER heet de jaloerse, Hij is een jaloerse God.

deut 4:24->Want de HEER uw God is een verslindend vuur, een jaloerse God.

duet 5:9, deut 6:15, joz 24:19,

nah 1:2->2 De woede van de HEER[alef] Een jaloerse en wrekende god is de HEER, een wreker is de HEER, machtig in grimmigheid; de HEER wreekt zich op wie Hem weerstaan en op zijn vijanden blijft Hij vertoornd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
[quote=HEIDE115]Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;)
kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek?

Weet je, heide, ik had nog met een vriendin over dat ik dat wilde doen, maar zij vond het niet kunnen. Maar nu je het toch aankaart, wel, ik vind het een goed idee! Ik ga dat doen in mn profiel. Dan weten ze gelijk waar ik voor sta!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Het gevoel volgen is een zaak voor new age. Heb hier al wat falingen meegemaakt: "Volg je gevoel". Natuurlijk voelen we, gelukkig. De uitspraak is er om te duiden dat gevoel geen goede basis is om naar God te kijken, het is de Bijbel die de weg van God toont. Dit is de smalle weg. En we worden misleid om deze weg te volgen juist door het gevoel, de omgeving en de boze. Vandaar dat het volgens mij belangrijk is om goed evangelie te kennen opdat de Heilige Geest ons kan leiden.


mat 7:13-14-> 13 Ga binnen door de nauwe poort. Want wijd is de poort en breed is de weg die naar de ondergang leidt; er zijn vele mensen die daarlangs gaan. 14 Hoe nauw is de poort en hoe smal de weg die naar het leven leidt; er zijn maar weinig mensen die hem vinden.

breed in de zin van alles mag en kan.

Gevoel kan heel misleidend zijn.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:57
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley


Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Je hebt wel een punt daar, Yes.

joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.

rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

enkele getuigenissen(in het engels):

deel1: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=7sTNVcRpixI&feature=endscreen

deel 2:http://www.youtube.com/watch?v=WtbI5YH34-0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rLFAiTlGahE

http://www.youtube.com/watch?v=Nj0XPydqsL8&feature=related


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PETRA411 schreef:
Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar.

"Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.

Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.

Maar in het NT wordt aangegeven hoe de man de vrouw hoort te behandelen en hoe de vrouw zich hoort op te stellen. Het is niet het onderdanige van onderdrukken en de vrouw heeft niks te zeggen maar meer het onderdanige van volgzaam en respect. De vrouw wordt vanzelf volgzaam als de man haar goed en met respect behandelt. Maar de man blijft wel het hoofd van het gezin en daar is het heersen in het OT mee bedoeld, net als Christus over zijn bruid.

Efez5:22-29-> Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. 24 Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles. 25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, 27 en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. 28 Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; 29 want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, 30 omdat wij leden zijn van zijn lichaam

Kol3:18-19-> Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here. 19 Mannen, hebt uw vrouw lief en weest niet ruw tegen haar.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. Engeltje smiley [/i][/color]

God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.

Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
NICKY298 schreef:
God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn!
Daarom hebben wij god zo nodig.

Ja flower door te gaan bidden gaat de heilige geest je helpen.
Door niks meer aan sex of wat dan ook te doen , word alles niet meer zo
gestimuleerd.
En word de behoefte steeds minder.
en kan zelfs verdwijnen.
En inderdaad dan word je meer gericht op god.

Wij zijn behouden in Jezus dat is onze genade.

dank je wel, nicky. Helemaal met je mee eens. Dat is de geheimenis. Door niet meer aan de vleeselijke mens en zijn lusten toe te geven wordt die kleiner waardoor de geestelijke mens kan gaan groeien en groter worden waardoor men gevoeliger wordt voor de geestelijke wereld (wat wel en niet van God is) en men wordt gevoeliger voor de tastbare tegenwoordigheid van God.

rom8:13->13 Want indien gij naar het vlees leeft, zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 18 juni 2012, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 18 juni 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:03
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Als je het niet helemaal vertrouwt is het niet zo'n slecht idee op zich. maar dan bij twijfel niet mee in zee gaan zou ik zeggen. Maar goed verliefdheid maakt blind.

En naar God gaan in gebed en Hem vragen of dit wel de man cq vrouw voor je is is ook een optie natuurlijk. Dit is wat ik idg wel doe. En tot nog toe heb ik altijd een antwoordt gekregen wat mij voor heel veel verkeerde keuzes heeft behoed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:57
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
het was inderdaad weer erg gezellig, herman,

mensen; allemaal bedankt voor de gezelligheid!!

Jij ook bedankt hannah. Wij vonden het bere gezellig alleen wil ik de vlgde keer zitten en niet werken (bbq-en), phff. Mn vriendinnen hadden echt naar hun zin. Wie weet zijn we 4 augustus weer van de partij met nog extra vriendinnen. Het is idg al genoteerd en ga het alvast aan de meiden door geven.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 17 juni 2012, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:39
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HENK393 schreef:
1. wie zegt dat flowerfull angst heeft met hààr geloof?
2. het is jou interpretatie om te zeggen dat het een star geloof is.... Omdat het omdat het anders is dan jy geloofd?
3. de mensen die het scheven waren wel geïnspireerd door God zelf....

dank je henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:25
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
SYNNIE481 schreef:
Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Gelukkig heb je geleerd Synnie, en ben je daarin wijs geworden. Ik vind mooi, hou daaraan vast het zal je beschermen tegen heel veel verkeerde keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
LINNY170 schreef:
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D

Ik ben het met je eens. Om God samen met je partner te kunnen dienen en zoeken is het naar mijns inzien wel belangrijk dat je op 1 lijn bent met elkaar mbt het geloof. Voor mij is dat in idg wel belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:50
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan...
Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht.
tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ...
De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here.
En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert.
Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen.
Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht.
Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest.
Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan.
En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf.
Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen.

Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.

Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.

We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:24
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PETRA411 schreef:
Mooi verwoord.
flowerfull, ik heb ook de indruk dat jouw geloof een beetje een angst geloof is,misschien zie ik het verkeerd,
maar weet je,er is geneen cristen die het goed doet, we zijn allemaal mensjes,maken allemaal fouten, en we zijn allemaal heilig.
dat we heilig zijn houd in dat we net zoals een nederlander een paspoort hebben, een nederlandse nationalietijd, we rechten hebben als nederlander zoals bv een uitkering,
Zo hebben wij een nationalieteit dat we bij het koningkrijk van god horen,als we zondiggen, dan kunnen we dankzij ons paspoort, dat we geheiligd zijn door jezus met onze zonden na jezus gaan.
ook kunnen we jezus om de heilige geest vragen voor wijsheid,inzicht,ons te laten leren.
En ook zijn we vrije mensen door onze heiligheid.
Waar jezus is is vrijheid, geen gebondenheid door strakke regels opgelegd door religie. en religie is wat anders dan jezus in je hart hebben,religie is meer, naar een kerk gaan en de kerk heeft wetten,regels gemaakt. En dat is anders,niet echt in vrijheid met je geloof omgaan.

liefs voor je,met de hoop dat ikme goed verwoord heb

regels: als we in het verkeer ons niet houden aan de regels die daarvoor zijn in gesteld wat denk je dat er dan gebeurd?

En wat mijn geloofs leven betreft: die zien jullie in de verkeerde perspectieven. Maar dat maakt mij niet uit, het zij zo zoals jullie het willen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull,

ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Knipoog smiley

flowerful: En waarom zet jij woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd? Heb ik gezegd dat mijn mening de enige is?
Sorry, maar wat jij mijn mening noemt is niet mijn mening maar die van God. Ik citeer de bijbel laat dat nou duidelijk wezen. En ik ben niet voor sex voor het huwelijk. dat is vlgs mij ook wel duidelijk en de bijbel is daar ook heel duidelijk over.


Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven.....

flowerful: angstig: Het is wat je zelf wilt. Ik neem de bijbel serieus en ik zie de ernst ervan in. Heel simple. En voor de rest ben ik vrij relaxed en leef ik relaxed en leef ik het leven Gods. En zo moeilijk is het niet, hoor!

En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet?

flowerful: Dat het een zooitje is is een feit, waarom denk je dat er verschillende relegies en benamingen zijn gekomen? Waarom vechten we in de wereld met elkaar? Is het dan geen zooitje? Waarom moorden we elkaar? Omdat ieder zn mening wil doordrukken en niet de menig van God wil aanvaarden of Hem gehoorzamen. Test jouw mening met Gods Woord. Komt die overeen met de wil van God? Wat iemand wil denken moet die zelf weten. Ik zorg ervoor en ik werk eraan dat mijn denken in lijn komt met het Woord van God.

Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je.....
Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...

Flowerful: God is de onvoorwaardelijke liefde en ik geloof in Hem. De bijbel is door HG geinspireerde mensen geschreven. Als men de HG niet heeft zal men de bijbel niet begrijpen en ook niet naar leven, staat geschreven. De bijbel is voor ons geschreven en gegeven als voorbeeld zegt paulus. Dus is het wel degelijk voor deze tijd. Het is het verleden, het nu (heden) en de toekomst. In het OT zie je duidelijk waar God wel en niet van houdt en hoe hij naar bepaalde daden kijkt. God is niet veranderd. Het NT geeft ons richtlijnen (principes) hoe te leven in deze wereld. Als wij zeggen dat we van God houden dan houden wij rekening met waar Hij wel en niet van houdt en passen wij de principes in het NT toe want die helpen ons om rekening met God te houden. Net als in een huwelijk.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 12 juni 2012, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 5 van 7