ChristianMatch
 


Forum

belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:55
 
Wat vinden jullie?
Is het het van belang om te kiezen
bij een beginnend contact op Christian Matc
te kijken naar de geloofsovertuiging.
Uiteraard zijn er veel verschillen in de geloofsovertuiging,
maar ik vind het dat men wel heel mooi om de geloofsbeleving
et elkaar te kunnen delen.
Ik ben zelf Rooms-Katholiek gelovig.
Ik ben echter naast het R.k. geloof
ls tiener opgevoed met de charismatische vernieuwing.
Deze richt zich op Lofprijzing en Aanbidding en
op het leven vanuit de Geest.
k denk dat ik met evangelische christenen het meeste gemeen heb.
Ik ken vele christelijke lofprijsliederen en
ik vind het fijn om God dagelijks te loven en te prijzen.
Ik heb wel eens het gevoel dat men op Christian Match te weinig contact legt omdat men een verschillend geloof heeft.
Wat vinden julllie?

Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:05
 
PAULUS636 schreef:
Wat vinden jullie?
Is het het van belang om te kiezen
bij een beginnend contact op Christian Matc
te kijken naar de geloofsovertuiging.
Uiteraard zijn er veel verschillen in de geloofsovertuiging,
maar ik vind het dat men wel heel mooi om de geloofsbeleving
et elkaar te kunnen delen.
Ik ben zelf Rooms-Katholiek gelovig.
Ik ben echter naast het R.k. geloof
ls tiener opgevoed met de charismatische vernieuwing.
Deze richt zich op Lofprijzing en Aanbidding en
op het leven vanuit de Geest.
k denk dat ik met evangelische christenen het meeste gemeen heb.
Ik ken vele christelijke lofprijsliederen en
ik vind het fijn om God dagelijks te loven en te prijzen.
Ik heb wel eens het gevoel dat men op Christian Match te weinig contact legt omdat men een verschillend geloof heeft.
Wat vinden julllie?

Groeten van Paulus

Nou, ik zit me nu af te vragen of Christian Match wel een logische keuze is als je geen geloofsovertuiging hebt. Er zijn namelijk miljoenen seculiere dating websites. Keuze zat dus. Voor de rest heb je wel een punt...


Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 12 juni 2012, 01:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:23
 
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is?

Als God en het Geloof centraal staan in jouw leven, dan zou het toch fijn zijn als je dat samen kunt delen met iemand die er net zo over denkt?
En natuurlijk zullen er ook wel verschillen zijn, misschien ook wel als je iemand hebt met precies dezelfde geloofsovertuiging, iedereen interpreteert dingen anders, en iedereen heeft zijn of haar eigen visie en kijk op dingen.
Toch gelooft iedereen met zijn of haar eigen geloofsovertuiging dat zij het juiste geloof hebben, dus ja..welke is goed en welke niet?
Je kunt van elkaar leren, en God om leiding en duidelijkheid vragen hierin.

Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als we samen naar de kerk zouden kunnen gaan, cursussen volgens etc..en er zo samen over kunnen praten.
Ik merk dat na mijn scheiding, ook tijdens huwelijk, maar vooral nu, God heel duidelijk in mijn leven staat.En dat wil ik echt zo houden!
En hoewel ik op dit moment niet open sta voor een relatie, weet ik wel dat God echt op nummer 1 staat (gedeelde plaats met mijn kindje dan hihi).
En ik zou dus echt niets willen met een persoon die niets van God wil weten, of juist alles het tegenovergestelde ervan vind.

Ook met iemand die er iets anders over denkt kun je veel van leren...en het hoeft niet perse niet goed te zijn ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:36
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik zit me nu af te vragen of Christian Match wel een logische keuze is als je geen geloofsovertuiging hebt. Er zijn namelijk miljoenen seculiere dating websites. Keuze zat dus.

Vanwaar deze niet opbouwende reactie Beun Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:00
 
LINNY170 schreef:
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is?

Als God en het Geloof centraal staan in jouw leven, dan zou het toch fijn zijn als je dat samen kunt delen met iemand die er net zo over denkt?
En natuurlijk zullen er ook wel verschillen zijn, misschien ook wel als je iemand hebt met precies dezelfde geloofsovertuiging, iedereen interpreteert dingen anders, en iedereen heeft zijn of haar eigen visie en kijk op dingen.
Toch gelooft iedereen met zijn of haar eigen geloofsovertuiging dat zij het juiste geloof hebben, dus ja..welke is goed en welke niet?
Je kunt van elkaar leren, en God om leiding en duidelijkheid vragen hierin.

Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als we samen naar de kerk zouden kunnen gaan, cursussen volgens etc..en er zo samen over kunnen praten.
Ik merk dat na mijn scheiding, ook tijdens huwelijk, maar vooral nu, God heel duidelijk in mijn leven staat.En dat wil ik echt zo houden!
En hoewel ik op dit moment niet open sta voor een relatie, weet ik wel dat God echt op nummer 1 staat (gedeelde plaats met mijn kindje dan hihi).
En ik zou dus echt niets willen met een persoon die niets van God wil weten, of juist alles het tegenovergestelde ervan vind.

Ook met iemand die er iets anders over denkt kun je veel van leren...en het hoeft niet perse niet goed te zijn ;)

Precies zo denk ik er ook over. Samen naar de kerk kunnen gaan lijkt me fijn, maar voor mij is dat geen zwaartepunt. Het belangrijkste vind ik dat je samen kunt Bijbellezen en kunt bidden. En als God in je leven op 1 staat en dat ook geldt voor je levenspartner dan is dat heel mooi :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 23:48
 
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:42
 
Mijn vriendin moet wel christelijk protestants zijn en het liefst ook regelmatig naar de kerk gaan. Ze hoeft niet precies hetzelfde te geloven als ik dat zou ook onmogelijk zijn maar ik wil wel dat ze van Jezus houdt en dat we samen kunnen bidden en Bijbellezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:29
 
Voor mij is geloofsovertuiging essentieel bij het kiezen van een date.
Let wel: geloofsovertuiging is iets anders als kerkgenootschap.
Een geloofsovertuiging is bijv. Christen, moslim, Hindoe etc. Die kun je dan vervolgens wel weer uitsorteren in stromingen etc.
Ik vermoed dat jij kerkgenootschap bedoelt Knipoog smiley

Geloven is voor mij iets heel bewusts. Iets wat in heel veel aspecten van mijn leven terugkomt. Ik zoek dan ook heel bewust naar iemand met wie ik de grote lijnen daarvan kan delen. We hoeven het niet over alles compleet eens te zijn, maar als je op wezenlijke zaken met elkaar verschilt, lijkt het samengaan voor mij erg ingewikkeld te worden.
Ik zal daar bij voorbaat dan ook op letten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:37
 
MANNA420 schreef:
Mijn vriendin moet wel christelijk protestants zijn en het liefst ook regelmatig naar de kerk gaan. Ze hoeft niet precies hetzelfde te geloven als ik dat zou ook onmogelijk zijn maar ik wil wel dat ze van Jezus houdt en dat we samen kunnen bidden en Bijbellezen.

Voortaan goed opletten wat op haar profiel staat van haar kerkelijke levenswandel.
Staat er niet in? Vragen via mail
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
 
Zelf heb ik ook even nagedacht over je onderwerp.
Ik vindt het in zoverre belangrijk wanneer je het hebt over geloven
en dan hoe,wanneer waar,en waarom en..in wie of wat..

Meestal krijg je veel in je opvoeding mee.
En raakt of ben je nu geworteld in de belijdenis van je geloof.

Wanneer iemand je raakt in meerdere opzichten
Dan kan je terecht komen in de liefde maakt blind fase
Begrijpelijk..maar niet altijd zonder gevolgen..nee..er zijn altijd gevolgen.

Het is vaak moeilijk om via chat of op een digitale methode goed op te merken..hoe gevoelig sommige uitspraken liggen.
ook wanneer je het ook geloof hebt..
Ik bedoel te zeggen..wanneer je met iemand aan een tafeltje zou zitten
dan kan je elkaar vaak door het elkaar aankijken of de evt. gebaren te weten komen
Hoe diep en hoe gevoelig iets ligt voor of in de persoon.

Samen geloven!
Een vaak ook moeilijk iets..kan gelukkig ook gemakkelijk gemaakt worden.
God stuurt aan op ZIJN eer,wat door HEM gewerkt en bewerkt is.

(Ja ook bijvoorbeeld voor of na een scheiding)


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 27 mei 2012, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:09
 
LINNY170 schreef:
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D

ik zou niet zonder kunnen!!
de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. Engeltje smiley later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? Verlegen lachende smiley
pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze Smiley met dichtgeplakte mond ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn....
ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 16:59
 
GLORIA404 schreef:
ik zou niet zonder kunnen!!
de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. Engeltje smiley later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? Verlegen lachende smiley
pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze Smiley met dichtgeplakte mond ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn....
ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....)

Ook mij is dit overkomen ,geen christene werkt gewoon niet.

Gloria ik ben het met je eens. Ik ga ook voor het drievoudige snoer! Lachende smiley


Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 27 mei 2012, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 16:04
 
ik voor mij weet het inmiddels niet meer. ik herken de reaktie van Manna waarin hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij er nog niet klaar voor was. heeft God ook tegen mij gezegt.
hoewel het nu anders is. hoe anders. Geschokte, onthutste smiley hm.

dan de vraag of het iemand van een andere kerk mag zijn. hm. dan denk ik. alles behalve katholiek.
maar is dat ook waar. Smiley die vol vragen zit hm

het liefst uit mijn eigen kerkkring. jaja. maar wat als hij daar niet tussen zit. Verraste, verbaasde smiley hm

vandaag las ik in God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur, over een boek(je) geschreven door Derek Prince. genaamt: God en je partnerkeuze.
Heb het maar besteld. kan wel wat hulp gebruiken bij het beter verstaan van Gods stem hierin Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 16:22
 
TINEKE986 schreef:
ik voor mij weet het inmiddels niet meer. ik herken de reaktie van Manna waarin hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij er nog niet klaar voor was. heeft God ook tegen mij gezegt.
hoewel het nu anders is. hoe anders. Geschokte, onthutste smiley hm.

dan de vraag of het iemand van een andere kerk mag zijn. hm. dan denk ik. alles behalve katholiek.
maar is dat ook waar. Smiley die vol vragen zit hm

het liefst uit mijn eigen kerkkring. jaja. maar wat als hij daar niet tussen zit. Verraste, verbaasde smiley hm

vandaag las ik in God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur, over een boek(je) geschreven door Derek Prince. genaamt: God en je partnerkeuze.
Heb het maar besteld. kan wel wat hulp gebruiken bij het beter verstaan van Gods stem hierin Smiley met dichtgeplakte mond


Wat willen we nou eigenlijk: een liefdesrelatie... Ons verstand en onze overwegingen staan ons zo vaak in de weg. Okay, Engeltje smiley ik ken de teksten over arglistig is het hart en zo maar toch denk ik in deze: volg je hart en stap over eigengemaakte muurtjes heen (of breek er desnoods een gat in) voordat je het een en ander door al die overwegingen misloopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:19
 
Ik ben het helemaal met je eens Jol,

Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil
in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn.
Maar God kan elke muur doorbreken,
net als wij.
Zingen we niet:

Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon
en wij worden één. (Opwekking 485)

Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date
kijkt naar de gellofsovertuiingg en
zijn of haar kerkgenootschap.
Dat vind ik best jammer.

Ik ben zelf een christen
die openstaat voor andere geloven
Uiteraard zou ik het liefst een relatie
willen met een christelijke vrouw.
Jezus staat bij mij op de eerste plaats.
Als ik kan Lofprijzen met een vrouw
in een toekomstige relatie
dan voel ik mij zodoende gesteund
in mijn geloofs beleving.
Ik vind het namelijk heel fijn
om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:46
 
PAULUS636 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Jol,

Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil
in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn.
Maar God kan elke muur doorbreken,
net als wij.
Zingen we niet:

Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon
en wij worden één. (Opwekking 485)

Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date
kijkt naar de gellofsovertuiingg en
zijn of haar kerkgenootschap.
Dat vind ik best jammer.

Ik ben zelf een christen
die openstaat voor andere geloven
Uiteraard zou ik het liefst een relatie
willen met een christelijke vrouw.
Jezus staat bij mij op de eerste plaats.
Als ik kan Lofprijzen met een vrouw
in een toekomstige relatie
dan voel ik mij zodoende gesteund
in mijn geloofs beleving.
Ik vind het namelijk heel fijn
om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden.



Nou, dat is een 'loffelijk streven". Knipoog smiley
We kunnen elkaar in relaties vinden waar Jezus zelf voor heeft gebeden.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 28 mei 2012, 18:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:25
 
PAULUS636 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Jol,

Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil
in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn.
Maar God kan elke muur doorbreken,
net als wij.
Zingen we niet:

Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon
en wij worden één. (Opwekking 485)

Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date
kijkt naar de gellofsovertuiingg en
zijn of haar kerkgenootschap.
Dat vind ik best jammer.

Ik ben zelf een christen
die openstaat voor andere geloven
Uiteraard zou ik het liefst een relatie
willen met een christelijke vrouw.
Jezus staat bij mij op de eerste plaats.
Als ik kan Lofprijzen met een vrouw
in een toekomstige relatie
dan voel ik mij zodoende gesteund
in mijn geloofs beleving.
Ik vind het namelijk heel fijn
om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden.

bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYNNIE481





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:41
 
TINEKE986 schreef:
bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.


Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:05
 
LEONARD480 schreef:
Vanwaar deze niet opbouwende reactie Beun Boze smiley

Nou, ik redeneerde slechts vanuit mijn logica... meer niet hoor... Overigens hoef je geen kerkgenootschap aan te hangen om een Christelijke overtuiging te hebben. Er staat wel in de Bijbel: verzaakt de bijeenkomst van Gemeente niet. Bovendien kan je ook goddeloos leven terwijl je een kerkgenootschap aanhangt. Vrome goddeloosheid noemen we dat...


Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 05:58
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik zit me nu af te vragen of Christian Match wel een logische keuze is als je geen geloofsovertuiging hebt. Er zijn namelijk miljoenen seculiere dating websites. Keuze zat dus. Voor de rest heb je wel een punt...

Hier heb je een punt Beun Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:05
 
LINNY170 schreef:
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D

Ik ben het met je eens. Om God samen met je partner te kunnen dienen en zoeken is het naar mijns inzien wel belangrijk dat je op 1 lijn bent met elkaar mbt het geloof. Voor mij is dat in idg wel belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:25
 
SYNNIE481 schreef:
Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Gelukkig heb je geleerd Synnie, en ben je daarin wijs geworden. Ik vind mooi, hou daaraan vast het zal je beschermen tegen heel veel verkeerde keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:28
 
TINEKE986 schreef:
bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.


Bij jou werkte het niet maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is?????
Er zijn ook best wel huwelijken waar dat prima samengaat in wederzijds respect......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Bij jou werkte het niet maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is?????
Er zijn ook best wel huwelijken waar dat prima samengaat in wederzijds respect......
[color=#0000FF][i]
Willemijn, de Bijbel zegt anders hoor ! Volg je jezelf of Gods woord. Hoe waardevol is je geloof ?i
Engeltje smiley [/i][/color]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:13
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Willemijn, de Bijbel zegt anders hoor ! Volg je jezelf of Gods woord. Hoe waardevol is je geloof ?i Engeltje smiley [/i][/color]


Pardon? Volg je jezelf of Gods Woord vind ik een uitspraak waar je wat voorzichtig mee moet zijn. Er komen snel brokken van en die zijn lastiger te helen dan dat op het eerste gezicht lijkt. Verschillen van inzicht zullen er altijd zijn en het getuigt van enige wijsheid om eerst eens te kijken hoe die verschillen van inzicht zijn ontstaan. Willemijn is qua theologische achtergrond niet de eerste de beste en is het niveau van stenengooierij met vroom klinkende kreten en mogelijk verkeerd geinterpreteerde bijbelteksten echt wel ontstegen. Het is aan niemand en ook niet aan jou om de waardevolheid van andermans geloof in twijfel te trekken. Dat hoort niet bij het omgaan van christenen onder elkaar. De waarheid vinden zal niet altijd meteen lukken maar de zoektocht is de moeite waard. In dat proces passen dit soort beoordelingen niet.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 juni 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:29
 
THOMAS968 schreef:
Pardon? Volg je jezelf of Gods Woord vind ik een uitspraak waar je wat voorzichtig mee moet zijn. Er komen snel brokken van en die zijn lastiger te helen dan dat op het eerste gezicht lijkt. Verschillen van inzicht zullen er altijd zijn en het getuigt van enige wijsheid om eerst eens te kijken hoe die verschillen van inzicht zijn ontstaan. Willemijn is qua theologische achtergrond niet de eerste de beste en is het niveau van stenengooierij met vroom klinkende kreten en mogelijk verkeerd geinterpreteerde bijbelteksten echt wel ontstegen. Het is aan niemand en ook niet aan jou om de waardevolheid van andermans geloof in twijfel te trekken. Dat hoort niet bij het omgaan van christenen onder elkaar. De waarheid vinden zal niet altijd meteen lukken maar de zoektocht is de moeite waard. In dat proces passen dit soort beoordelingen niet.

Thomas

Thomas, ben je Bijbels?
Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege.
Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken.
Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:30
 
broeder/zuster zijn en afwijzing passen zowiezo niet zo bij elkaar denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:33
 
HERMAN968 schreef:
Thomas, ben je Bijbels?
Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege.
Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken.
Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! Boze smiley



---


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:36
 
JOL252 schreef:
sjongejongejonge zeg... niveau daalt en temperatuurtje ook...
wat een oordeel, wat een afwijzingen ...
ik ken genoeg relaties waarin de 1 wel gelooft, de ander niet. Het kan! en wat te denken van mensen die zwaar teleurgesteld raken in het voetvolk van God en het geloof erbij verliezen> Ik ken ze ! de één bleef geloven,
de ander verloor het onderweg... wie is er hier verdorie aan het labelen?


Ik heb het hier dat Thomas zomaar veroordeelt zonder dat dit nodig is.
Ik geef enkel de mening van hetgeen in de Bijbel staat, en verkies omdit te volgen. Heb ik iets verkeerd gezegd, gelieve mij dat dan te zeggen Jo ? Maar laat ons beleefd blijven ondanks verschillende meningen, hé ! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:39
 
HERMAN968 schreef:
Ik heb het hier dat Thomas zomaar veroordeelt zonder dat dit nodig is.
Ik geef enkel de mening van hetgeen in de Bijbel staat, en verkies omdit te volgen. Heb ik iets verkeerd gezegd, gelieve mij dat dan te zeggen Jo ? Maar laat ons beleefd blijven ondanks verschillende meningen, hé ! Boze smiley


Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Jij vraagt in 1 avond aan de één: hoe waardevol is je geloof (oftewel je betwijfelt) en de ander vraag je : ben jij bijbels en lees zelf je reacties maar na. Dat is hoe dan ook impliciet veroordeling en geen mening meer... en de opmerking: ik geef alleen maar de mening van hetgeen in de bijbel staat vind ik linke soep. Daarmee is in de geschiedenis van de mensheid/kerk veel onrecht geschiedt. God en het recht aan jouw kant scharende geeft jou daarmee alle recht van spreken en de ander niet.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 juni 2012, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3