ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
MARITIME853 schreef:
Petra je zit op de goede weg.
Het is idd zo dat het van twee kanten gelezen kan worden.
Het hangt af wat God voor iemand betekend.
Wat bedoel ik met de twee kanten namelijk positief of negatief.
Maw leest iemand het vanuit de genade en de liefde van God zoals beschreven in Johannes 4:16 of vanuit de oordelende/veroordelende God zoals in het OT.


In 1Tim 2:15 zegt het volgende----Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren,----


Hier wordt niet gesproken over "zaligheid", wel "zalig worden".
Er staat namelijk niet dat een vrouw dat kinderen heeft zalig is geworden en dat een kinderloze vrouw niet zalig is geworden.
Dan lees iemand dit vanuit een oordelende houding.

Hetgeen dat er staat is dat wanneer een vrouw zwanger is, zalig wordt in het baren van kinderen.
Paulus verwijst daarom ook naar Adam en Eva waar God een vloek heeft uitgesproken dat de vrouw met smart kindreren zal baren.
Wat is de genade en liefde van God voor ons dat een vrouw zalig (verlost) wordt daarin.


Wanneer het om zaligheid gaat, dan kom je idd op de ander tekst dat gericht wordt naar de man.

inderdaad, het is zoals je het leest ja Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:03
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
JOL252 schreef:
De grens tussen jou, mij en iemand in een bajes is soms zo dun.

Ze de rest van hun leven rot laten voelen en de gevolgen van hun daden laten voelen.. is dat niet tegen het evangelie in? Is het niet zo dat wij een boodschap hebben van 1 Johannes 1 : 9 en 10 en toont die tekst ons ook niet dat de grens dun is? Wij staan vaak aan dezelfde kant als hen die we met de vinger nawijzen als degenen met een duidelijk kenmerk van criminaliteit. Hoe zouden wij behandeld willen worden als wij de verkeerde beslissingen nemen?

Natuurlijk moet er een erkenning zijn en een afkeren van het oude leven. Maar hen die weg tonen en voorleven dat je het oude achter je moet laten maar ook rekening houden met terugval omdat men soms niet anders heeft dan die wereld. Het vraagt iets van ons ... en dat is lastig want dan word er appèl op ons gedaan, liever dan maar opsluiten? Als wij de deur potdicht houden geven wij ze ook over aan de wereld die ze alleen maar kennen. Er moet een vangnet zijn, een open deur en meer nog een open hart.

Mooi gezegd en denk ook zo, alleen bij sommigge misdadigers jol, iemand die meerdere keren iemand vermoord kun je volgens mij maar beter heeeel lang opsluiten.In mijn hart liefst definitief sommiggen. We moeten ook de maatschappij beschermen tegen bepaalde personen en slachtoffers hebben geen tien jaar pijn, maar moeten hun hele leven leven met de pijn in hun hart. stel je kind word gruwelijk verkracht en vermoord, de dader gedraagt zich perfect in de gevangenis, vervroegd vrij, eh jij als moeder komt de man gewoon 6 jaar later tegen over straat en het ergste is op een gegeven moment lees je in de krant dat hij weer hetzelfde heeft gedaan en is veroordeeld. Die dingen komen ook voor. dus er moet wel een goede grens zijn, tussen nieuwe kansen geven. die grnes is volgens mij nog niet echt goed, daardoor denken slachtoffers sneller, harde straffen, doodstraf. het is niet alleen het verhaal van de dader ook van slachtoffers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
MARITIME853 schreef:
De ideële vrouw, zucht idd!!!
Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

keep on dreaming en zou je dochter kunnen zijn Verraste, verbaasde smiley mannen..tssss Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
[quote=DIANA556]

ha ha ja dat zal vast wel, maak mij niet wijs dat die andere dames ook niet bezig zijn met mannen Knipoog smiley en laten ze nou niet doen als of ze nooit een mail krijgen, is toch een datingsite ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 14:32
BerichtOnderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
 
INGE721 schreef:
Lekker blijven smurfen Thomas
Knipoog smiley

ha ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 14:29
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
PIETER619 schreef:
Maar waar haalde hij zijn inspiratie vandaan, gelijk wel meedere artiesten?
Zo ook met Queen, kunne wij op subtiele manier beínvloed worden door mooie verkeerde muziek?

Wees waakzaam allemaal.

Zit zeker wel wat in.ik voor mezelf let vooral op de teksten die ze zingen. Maar of wij kunnen worden beïnvloed op subtiele manier alleen door de muziek??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 14:20
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
[quote=ROELANDE345]

nee joh, valt wel mee hoor, soms ineens geen mails dan met tijden lijkt het wel of ineens iedereen een date aanval krijgt ha ha, en eh jonge mannen, heb al genoeg kinderen. Maar stom de gene die ik het leukste vind, vroeg me ooit om te daten, ik zei nee, ha ha ging me te snel, later sprak hij me aan dat hij me niet uit zijn hoofd kon krijgen, maar inmiddels al met andere vrouw date, heeft hij nog niet gekust zegt hij en hij is niet meer hier maar we hebben elkaars mail, maar ik heb zoiets van duh als of ik soort reserve wezen ben ha ha, en toch heb ik een zwak voor die man. enfin mannen van mijn leeftijd bij mij in d ebuurt hier zijn er heel weinig dus kreeg een aanbieding van andere site en dacht es kijken, eh zit daar toch een hele leuke bij, zucht zwemel, bij leger werkt die en is oehhh als je de foto ziet,en 48 jaar. dus wacht af of hij met me wil date, maar eh in echt zijn er ook best wel leuke mannen... ha ha je zou zeggen als die ene er is weet je het, kijk je niet meer na straatwerkers enzo, alhoewel echt die pool..., ha ha maar ik wacht af of die ene uit leger nog met me wil date en anders geef ik het hele gedoe op, want beetje moeilijk allemaal datingsite en soms krijg je hele lieve mails van mannen en moet je ze dumpen laatst echt leuke man van 40, maar heb hem gewoon niet meer geantwoord, want dacht eh die wil nog ooit kinderen enzo, omdat hij die niet had, ook al beweerde hij van niet. en dacht als ik hem blijf antwoorden en hij mij ga ik hem zo ook nog leuk vinden, maar eh ben ik nou de enigste die zo chaotisch met mannen bezig is? help ben toch niet de enigste??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 11:21
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

ben het er mee eens dat je de meeste moordenaars uit de maatschappij moet halen en in een gevangenis, toch de doodstraf hebben de anderen wel gelijk vind ik. beter maar niet de doodstraf.
Eh voor de uitkomst maakt het niets uit, maar wel voor die misdadigers, dat ze jezus nog konden leren kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
[quote=ROELANDE345]

eh ik krijg heel veel mails van jonge mannen ha ha en soms hele ouwe, maar een man heb ik niet hoor.en wat mannen waar ik mee mail, maar???? ja en die ik leuk vind vind, die gaat niet echt voor mij duh, ha ha , maar over herfst gesproken wat erg al die zwervers toch weer, in de kou op straat. Mijn kinderen reizen veel dus zien er weer heel veel bij het station, zegt me dochter net, een oude verwaarloosde man die aan iedereen wat te eten vroeg, niemand gaf, me dochter gaf een sinaasappel, hij zat er maar mee in zijn hand en zei, die heb ik jaren niet meer gegeten, als of hij niet wist wat hij er mee moest doen, gewoon opeten zei me dochter.En gisteren zat ze met een meisje te praten van 27 die er uit zag als heel oud, vet verslaafd, als baby geboren dat ze moest afkicken, ouders verslaafd zelf verslaafd geraakt, net uit de gevangenis, weer levend op straat, heel blij en dankbaar zat ze wat te eten wat ze kreeg.twee babys ooit verloren en sindsdien vet aan de drugs dat ze het niet meer trok, iedere dag urine controle, al tijd zonder drugs . wat een ellende bij die stations in d herfst, of er is vertraging door een springer, of ze zien wat hopeloze mensen bedelen waar de meesten voorbij lopen.En dan denk ik hoe kan het toch in zon decadente maatschappij, mensen die verloren over de straat zwerven? ma ja beetje offtopic...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 08:54
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
ERIKA129 schreef:
Ga je ons nu weer verlaten Verraste, verbaasde smiley
T'is ook een contactsite hoor dus je mag hier zitten voor leuke contacten Lachende smiley

Klopt, maar vind het vervelend om mannen te moeten dumpen, zal wel door de herfst komen, maar krijg de laatste week niks anders als mails en so wie so zie je door het bos de bomen niet, kan toch niet met een paar mannen gaan daten en kom wel weer terug, ha ha veelste leuk om te communiceren hier, dan kom ik wel terug zonder foto en als ik die ene leuke zie zet ik wel effe snel foto neer, so wie so in de lente want wil dan naar de picknick gaan( kan ik meteen stiekemis wat mannen in het echt bekijken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 08:34
BerichtOnderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
 
ANNA415 schreef:
Oew lekker Verliefde smiley Waar kan ik zo'n opa bestellen? Coole smiley met zonnebril

moet je in de winkels opletten, zijn genoeg van die mannen die moeten showen met hun geld, effe betalen en een heel lading brief geld uit hun broekzak halen jol,(om mee te patsen) maar zijn meestal de patserige criminele tipes Twijfelende smiley

Maar ik heb besloten om effe te gaan ontcmmen, het hele idee van een man zoeken via datingsite, eh volgens mij moet je gewoon tegenkomen, tot nu toe ben ik alleen maar mannen aan het dumpen hier, ook al komen ze best wel lief en aardig over. Die mij weer leuk lijken gaan weer niet echt voor me Twijfelende smiley ha ha moeilijk gedoe zo,n datingsite, en sowie so hoe kun je weten dat iemand in het echt het is??? je kan ook niet met iedereen date en de meeste hebben grote afstand. En alleen is ook best oké, kom vanzelf wel een keer die leuke straatman ofzo tegen dat ik denk yeahhh he is the one Lachende smiley liefs voor iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
IFAN841 schreef:
Das mooi maar dat zijn wel hoge uitzonderingen...

nou bij het proces in neurenberg, werden destijds veel nazimisdadigers veroordeelt en veel ervan vonden jezus voordat ze de doodstraf kregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:42
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
EDWIN451 schreef:
Nee, dan hadden we wel een 'Het zang topic' geopend. Knipoog smiley
Het gaat hier puur even om ons geliefde instrument, de gitaar.
En wat dit (antichristelijke) nummer betreft; dan moeten we eerst de tekst herschrijven hahahaha

oke is ook heel mooi, maar met zang vast nog mooier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:34
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
ha ha, dankje gerrit, die had ik al ontdekt, toen ik op profielen aan het kijken was Lachende smiley altijd prachtig meestal zang en gitaar. en piano is ook mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
ARNOLD765 schreef:
nou zal ik ook een duit in het zakje doen
http://www.youtube.com/user/1arnoldmanja?feature=mhum

na ja zeg, als ik het copieer kan ik het niet vinden. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
ARNOLD765 schreef:
nou zal ik ook een duit in het zakje doen
http://www.youtube.com/user/1arnoldmanja?feature=mhum

ha ha daar wachtte ik al op, effe kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
GERRIT603 schreef:
Smiley die vol vragen zit dit begrijp ik niet Smiley die vol vragen zit


dat komt omdat jij een man bent he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:00
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
ZEELAND736 schreef:
Visser....las jij dat woordje KWAM???

Het ging meer over vroeger...
Als je kinderen nog klein zijn en je bedekt letterlijk alles met appelmoes...leren ze inderdaad de smaak van bepaalde dingen niet...
Aangezien er bij ons ook een vroeger was...
Nu hoeft dat niet meer...we zijn maar samen...en nu eet je appelmoes als...extra...of als toetje...
Maar zodra er weer goudrenetten zijn wordt het weer boerenappelmoes...(dat verhaal ben je niet vergeten geloof ik)

nee visser vergeet niets Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:56
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst
 
ROELANDE345 schreef:
ja dat is echt waar

prijs de heer! en ook als hij niet geneest....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
EDWIN451 schreef:
Gitaristen unite!

Plaats hier je gitaarwerkjes en geef commentaar op geplaatste clips.

Hier een clipje die ik samen met een andere gitarist tijdens onze nachtdienst hebben opgenomen op een cheapo gitaar en een laptopje:

Imagine There is A Heaven

leuk, jammer alleen dat er geen zang bij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROELANDE345 schreef:
ja en die dan ook nog begrijpen wat ze lezen zijn heeeeel zeldzaam
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:30
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
nee is ook zo.
maar als je een zwaar vergrijp op je geweten hebt ......moet het dan een leuke tijd zijn ?
het is denk ik en verkeerde gedachte dat een gevangenis geen lijden mag zijn.

in Nederland wordt je en niet zomaar veroordeeld en je hebt altijd de gelegenheid om in hoger beroep te gaan.
Daarnaast is er een advocaat .

Ik wil niet oordelen over jouw kennis , waarschijnlijk is het een verdrietige zaak , maar een zwijn als Willem Holleeder of de Hakkelaar en noem ze maar op ......

Die lachen om een paar jaar zitten.
Ik heb in een gevangenis gewerkt .........en geloof het of niet , maar medelijden met die gasten hoef je niet te hebben.
Ze vermoorden mensen zonder wroeging en zonder scrupeles.

Wij hebben te veel medelijden met dit soort mensen , geheel onterecht.

De zwaarste criminelen hebben het zelfs moeilijk in de gevangenis, heb zelf ook wat mensen gekend die er gezeten hebben, zo tof is de gevangenis niet, ook in nederland. misschien heb jij alleen de buitenkant van die mensen gezien, maar niet de echte binnnekant hoe ze zich voelen in hun hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
MIRRIE240 schreef:
Ik heb gisteravond dus mijn date gehad.
En de beschrijving klopte niet! Het was geen vonkje maar een complete vlam in de pan! De date was gewoon super, we namen om half 2 vannacht afscheid omdat hij toch echt naar huis moest..

Eerst naar concert geweest samen, en daarna hier op de bank wat gitaar gespeeld en wat gezongen. Heerlijke avond! En er gaan er zeker meer volgen..

Ik voel... kriebels! :)

ha ha geweldig, leuk voor je Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:29
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
PETRA944 schreef:
Zijn trouwens wetten uit het oude verbond, oude testament, wetten als een vrouw mag niet lere, gelukkig is er een nieuw verbond gekomen in het nieuwe testament. Lachende smiley


na ja zeg, onderbreek er zelf me doel als vrouw.... de afwas door, volgens mij is het het nieuwe testament, oke in een tijd geschreven dat toen was het zo of zo? Een vrouw mag niet lere? jezus onderwees toch ook vrouwen, jezus werkt ook door vrouwen heen om te onderwijzen petra die effe op de maandag morgen nog niet helemaal wakker is en natuurlijk dacht bij eht lezen van dit topic???? eh vrouwen onderdanig, niet lere, zalig zijn met kinderen baren. eh er is niks zaligs aan vrouwen die om het jaar een kind baren en er 20 hebben en ze niet fatsoenlijk kunnen verzorgen, en denkt hoe of wat heeft god precies bedoelt, niet denk ik van eh, kinderen maar blijven baren, en een vrouw die zich niet mag ontwikkelen of niet mag onderwijzen. trouwens ik zie niet in alle kerken mannen met de armen opgeheven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:13
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
MARITIME853 schreef:
Vanuit de kontekst vind ik dit geweldig om te lezen dat veel zegt hoe een man en vrouw zich gedragen in Zijn Koningkrijk.

1Ti 2:8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
1Ti 2:9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
1Ti 2:10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
1Ti 2:11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
1Ti 2:12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
1Ti 2:13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
1Ti 2:14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
1Ti 2:15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Wat is de zaligheid van de vrouw?
Is te lezen in vers 15....
"geloof, liefde en heiligmaking"....

Zijn trouwens wetten uit het oude verbond, oude testament, wetten als een vrouw mag niet lere, gelukkig is er een nieuw verbond gekomen in het nieuwe testament. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:01
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
IESJE369 schreef:
@ Hannah, je behoud hangt niet af van het wel of niet hebben van biologische kinderen.

Vb van een kinderloze vrouw, corrie ten boom, cristen en een fijne relatie met god, waar god veel door heen werkte, ze was echt niks minder voor god omdat ze geen kinderen had.Vond de taak van huisvrouw trouwens niet zo leuk, deed liever horloges maken bij haar vader in d e winkel. Deed ook wel veel voor kinderen, geestelijk gehandicapte kinderen, zette de meidenclubben op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 08:55
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.
 
maritimi, heb toch wel problemen met de teksten die jij hier schrijft alsof een vrouw die geen kinderen kan krijgen niet eh genoeg bij God is of zo? Of haar man. Als of ons enige doel is kinderen baren? En weet het zijn teksten uit de bijbel, maar ik denk dat we de woorden anders moeten lezen, begrijpen. Ja het is een zaligheid als we kinderen kunnen baren, maar we kunnen ook heel dicht bij god zijn en geen kinderen kunnen krijgen en wel degelijk in gods plan mee werken toch, de kern is toch dat we omkijken na elkaar, elkaar helpen? of je nu kinderen hebt of niet? Zoals jij de tekst neerzet, komt het zo anders over, of misschien pak ik het verkeerd op Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 15 oktober 2012, 09:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 20:56
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst
 
heb me ziek na de kerk toegesleept, en onder het zingen ging een vrouw heel erg huilen, ze knielde op de grond en was zo verdrietig en ik dacht jee, jezus help me geef me de kracht want voelde me nog steeds flink belabberd, dus ben naar haar toe gegaan om te troosten en de vrouw werd weer blij en ik voelde me niet ziek meer Lachende smiley Nu nog steeds niet, heb inmiddels al weer een hoop dingen gedaan Lachende smiley ja jezus geneest nog steeds, niet altijd maar soms wel, vraag me niet warom, ik snap ook niet alles van geloof....maar weet wel dat er nog steeds wel es mensen genezen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 14:00
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
LEANNE226 schreef:
Petra hou op met je schuldig te voelen!Je mag best eens naar jezelf kijken en voor jezelf opkomen en zelfmedelijden is niet erg zolang je er niet in wegzinkt.........kop op,je voelde je niet goed,misschien had die boze man net een rekening in de bus gekregen..........het liep zo,klaar! Knipoog smiley

Leanne,die vandaag maar weer eens naar een jarige gaat.......de directe (schoon)familie zit op dit moment op 70 personen(en de volgende zijn al onderweg Knipoog smiley )

70 man schoonfamilie, leuk zo groot Lachende smiley , het feit blijft gewoon dat de man wel ergens gelijk had. daarom liet het voorval me niet meteen los. zal wel zon blauwe envelop dan zijn geweest die die man had gekregen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 10:40
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
PIETER619 schreef:
Even een hart onder de riem beste dames, gewoon een aardigheidje.

Een huisvrouw, lieve mensen,
is de spil van haar gezin.
Zij is als eerste wakker en
slaapt als laatste in.
Is zij een dagje stappen,
dan jammert heel de troep.
Want niemand kan haar missen....
,,Toch heeft zij geen beroep!??

Zij tovert met de centjes,
en brengt de kinders groot.
Droogt tranen en snuit neusjes,
is net een 1000-poot.
Als iedereen de griep heeft,
verpleegt zij heel de troep.
Loopt zelf van de koorts te bibberen....
,,Toch heeft zij geen beroep!??

Zij is een troost der kleinen,
en vaders grootste schat.
Het aanrecht is haar altaar,
de pan haar wierookvat.
Zij is in het drukke leven,
het rustpunt voor haar troep.
Haar wapenspreuk is ,,DIENEN??.


HUISVROUW
S`ochtendsvroeg maak ik het ontbijt
Manlief gaat werken en heeft weinig tijd
Zoonlief roept van boven aan de trap
"ik wil geen brood, maar ik wil pap,"
De wasmachine draait,de stofzuiger loopt
Tussendoor geen rust, wat ik wel had gehoopt

De bedden opmaken, de kamer stoffen
Ik loop inmiddels al op m`n sloffen
De deurbel gaat, weer iemand aan de deur
Of ik mee wil doen aan een of ander gekeur
Gauw naar de bank, het geld is op
Dan naar de winkel, wat schaft de pot?

De hond uit laten, niet vergeten
Mijn schoenen zijn al helemaal versleten
Gauw gaan koken, manlief komt thuis
Ploft neer op de bank, zit voor de buis
Roept om zijn sloffen en vraagt spontaan;
En wat heb jij de hele dag gedaan???

ha ha mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 39 Volgende
Pagina 1 van 39