ChristianMatch
 


Forum

Hoe was jou kerkdienst
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:36
 
Ik vond het interessant om hier een topic voor te openen, ik had vanochtend voor mezelf een goede kerkdienst, dat ervaar ik niet altijd zo nl.
Het is vaak ook gewoontegetrouw dat ik ga en dat mijn gedachten overal heengaan behalve naar de preek Twijfelende smiley
Vanochtend had ik in eerste instantie geen zin om te gaan, excuses bedenken dat het toch te warm was e.d, maar toch, ik heb mijn kinderen en je hoort toch het goede voorbeeld te geven vind ik, dus ben toch gegaan.
En geen spijt gehad!
De dominee heeft veel gezegd, ben ook weer veel vergeten, maar in elk geval waren zijn tekstwoorden uit Jesaja 54 vers 7, waarin staat, voor een kleinen ogenblik heb IK u verlaten, maar met grote ontfermingen zal IK u vergaderen.
Dat heeft de dominee zo bijzonder uitgelegd, en wat daarvan het meeste bijgebleven is, is dat de dominee op een gegeven moment zei, het dieptepunt van Christus aan het kruis, is voor een kind van God een hoogtepunt geworden.
Hij, Christus, heeft voor ons werkelijk het dieptepunt bereikt, zodat wij zalig kunnen worden.
Eeuwig wonder!
Ik ging naar huis uit de kerk met zo'n blij en gelukkig gevoel, in wezen zijn wij allen verloren, maar door zijn lijden en sterven is er redding mogelijk, dit wist ik altijd al wel deze gedachte, maar het leek net of het besef vanochtend pas echt goed tot me doordrong wat een groot wonder dit is.

Misschien zijn er meerderen onder ons die de behoefte hebben hun ervaring tijdens een voor jullie bijzondere kerkdienst neer te zetten?


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 20 augustus 2012, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:21
 
wij hadden gister een bijzondere dienst. ons voorgangersechtpaar is nu 40 jaar getrouwd. hun stoelen op de voorste rij waren versiert en ze hadden er een heliumballon met "40" aanvast gemaakt. ze hebben beiden nog wat over hun laatste 40 jaar mogen vertellen. ook hadden ze een foto op de beamer laten zien genomen van hen in de taxi op hun huwelijksdag. we hebben na de dienst taart en ijsjes (ik iig) mogen eten. ook heb ik mn voorganger gefeliciteerd met 40 jaar huwelijk, met de opmerking erbij: ik hopelijk binnekort ook, alleen duurt dat nog ruim 40 jaar.... (hij kent me, en vond de opmerking dus wel lol :P)

waar de preek ookweer over ging... ben een beetje vergeten ben ik bang. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:23
 
Fijn he...als je zo naar huis gaat!!!! (Mamaloe...)

Zoals ik al zei...de preek ging bij ons over NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!

t Was voor mij in ieder geval een goede raad...

Heb het al eens meer geschreven...over de woestijnreis....

Dor droog.....naar water verlangend....achter je de vijand.....voor je de zee...
Links en rechts de bergen, waarheen geen ontkoming mogelijk is...

Maar naar BOVEN!!!!
Vandaar moest het komen!!!!!
Ook nu nog steeds....


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 20 augustus 2012, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:33
 
ZEELAND736 schreef:
Fijn he...als je zo naar huis gaat!!!! (Mamaloe...)

Zoals ik al zei...de preek ging bij ons over NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!

t Was voor mij in ieder geval een goede raad...

Heb het al eens meer geschreven...over de woestijnreis....

Dor droog.....naar water verlangend....achter je de vijand.....voor je de zee...
Links en rechts de bergen, waarheen geen ontkoming mogelijk is...

Maar naar BOVEN!!!!
Vandaar moest het komen!!!!!
Ook nu nog steeds....

Zo ist Zeeland, soms willen we vluchten, maar we kunnen niet vluchten!
Maar met God aan onze zijde kunnen we springend over de bergen en huppelend over de heuvelen, maar Hij laat ons soms weleens door een woestijn heengaan, maar Hij kastijd ons nooit meer dan we aankunnen, maar Hij wil er wel om gevraagd worden hè Zeeland...... En dat is soms weleens moeilijk als we door een woestijn heen moeten!


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 20 augustus 2012, 00:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:36
 
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 13:49
 
MAMALOE463 schreef:
Zo ist Zeeland, soms willen we vluchten, maar we kunnen niet vluchten!
Maar met God aan onze zijde kunnen we springend over de bergen en huppelend over de heuvelen, maar Hij laat ons soms weleens door een woestijn heengaan, maar Hij kastijd ons nooit meer dan we aankunnen, maar Hij wil er wel om gevraagd worden hè Zeeland...... En dat is soms weleens moeilijk als we door een woestijn heen moeten!

Het vetgedrukte is in mijn beleving door jou iets anders weergegeven als dat het staat in het hooglied. Dit gedeelte slaat op het wachten op De Liefste van de bruid, die komt. En Hij komt, springende op de bergen, en huppelende op de heuvelen.
De tijd van wachten is een tijd van verlangen, van uitzien, maar niet zelf kunnen gaan. Wat niet zeggen wil dat het een zitten is met niets doen, maar wel, dat het een tijd is van gemis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:19
 
Ik zat gisterochtend niet tussen de kerkmuren maar was nog een paar uur met vakantie en fietste door bos en hei. Kan ook een kerkdienst op zich zijn waar je God ontmoet en verstaat via de natuur.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 20 augustus 2012, 14:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:48
 
WILLEM618 schreef:
Het vetgedrukte is in mijn beleving door jou iets anders weergegeven als dat het staat in het hooglied. Dit gedeelte slaat op het wachten op De Liefste van de bruid, die komt. En Hij komt, springende op de bergen, en huppelende op de heuvelen.
De tijd van wachten is een tijd van verlangen, van uitzien, maar niet zelf kunnen gaan. Wat niet zeggen wil dat het een zitten is met niets doen, maar wel, dat het een tijd is van gemis.

Inderdaad Willem, letterlijk betekent dat zoals jij het omschrijft, maar sommige dingen kunnen voor mensen geestelijk een heel andere betekenis krijgen dan wat er letterlijk staat in de bijbel.
Ik ben van mening dat een kind van God die bv lange tijd in zielenood heeft gezeten, en dan ineens geeft God Dat kind licht in de duisternis, en worden er bv problemen uit de weg geruimd, dat zo een kind wel zou kunnen zeggen, met God spring ik op de bergen en huppel ik over de heuvelen, gezien de toestand waarin hij heeft gezeten.
Ook al is de betekenis bijbels gezien anders, maar geestelijk kan het voor dat kind een heel andere strekking krijgen, denk jij niet Willem dat dat kan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:52
 
MAMALOE463 schreef:
Inderdaad Willem, letterlijk betekent dat zoals jij het omschrijft, maar sommige dingen kunnen voor mensen geestelijk een heel andere betekenis krijgen dan wat er letterlijk staat in de bijbel.
Ik ben van mening dat een kind van God die bv lange tijd in zielenood heeft gezeten, en dan ineens geeft God Dat kind licht in de duisternis, en worden er bv problemen uit de weg geruimd, dat zo een kind wel zou kunnen zeggen, met God spring ik op de bergen en huppel ik over de heuvelen, gezien de toestand waarin hij heeft gezeten.
Ook al is de betekenis bijbels gezien anders, maar geestelijk kan het voor dat kind een heel andere strekking krijgen, denk jij niet Willem dat dat kan?

In het totaal wat je omschrijft kan ik me er wel in vinden, mamaloe, echter, dan liever een ander stuk aangehaald. Huppelen van zielevreugd is iets wat ook genoemd staat in Gods woord, en zo zijn er meer plaatsen te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 15:54
 
Klopt, weetje, ik denk dat als God op dat moment, in die toestand waarin je je zou bevinden, het zelf wel zou duidelijk maken met een tekst, daar kan ik dan misschien een minder passende tekst voor gebruikt hebben.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EEDJEE483





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:41
 
Wel herkenbaar wat ik lees van de eerste poster...
Ik ga idd soms ook naar de kerk omdat ik dat gevoelsmatig moet, maar soms vraag ik me achteraf wel eens af, waar het in de kerk om ging. Eens zei iemand me, dat als er maar ook 1 zin zou zijn blijven hangen bij me, de kerkdienst niet zinloos zou zijn geweest voor mij...

Op 2/7 dit jaar is mijn neefje van 25 overleden bij een auto ongeluk in Waalwijk. Drama en verdriet uiteraard!
Jezou wil
En dat je dan tegen je oom en tante dan iets kunt zeggen dat ze troost...
Ieens kreeg ik iets te horen dat me toch echt wel was bijgebleven. Vaak wordt er bij aanvang van de kerkdienst gezegd dat de Heere niet loslaat waaraan Zijn hand is begonnen. Dit werd onlangs tijdens een dienst uitgelicht en deed me denken. Mijn neef was een feestbeest, maar had zijnnvriendin wel eens eea verteld over God en kerk. Toen wist ik het wel! De Heere houdt de mensen bezig op Zijn manier, dus ook bij mijn neef.

Dit gaf me troost en zekerheid dat mijn neef nu in de Hemel is en veilig is in Jezus' armen....

Dus ja, ik dwaal gelukkig niet helemaal af tijdens de preek!;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:33
 
Eedjee,
Wat een verdriet moet dat zijn zeg voor jullie familie, (sorry ik wist dit niet van je) alsnog bij deze van harte gecondoleerd want zo jong nog dat zet je wel tot nadenken he!

En ik heb ook vaak zat, zondag nog, dat ik van de hele preek weinig meekrijg, of in elk geval kan navertellen Twijfelende smiley maar 1 zin had ik onthouden en dat was wat ik hier opschreef, het hoeft maar een woordje te zijn wat zijn uitwerking krijgt in de ziel van een mens, dat is juist ook het grote wonder, dat God met 1 woord een mens stil kan zetten he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EEDJEE483





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:20
 
Hai Mamaloe;)

Bedankt voor je medeleven. Geeft niet dat je dit nog niet wist, naar dit soort dingen vertel je toch niet zomaar openlijk...
Het verdriet zal voornamelijk bij mijn tante en oom zitten...
Vertel je nog wel eens wat over..


Laatst aangepast door
EEDJEE483
op woensdag 22 augustus 2012, 23:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:25
 
In de dienst van vanmorgen ging het over het thema: Bouw op een sterk fundament! Over het bouwen van je (levens)huis op een rots of op het zand. Een bekend verhaal, mooi was de toevoeging van de voorganger. In het prentenboek van zijn kleinkind over dit verhaal zag je op de laatste bladzijde de verstandige man zitten in zijn huis, binnen was het warm, de kachel brandde, buiten stormde en regende het. Maar ook in dat huis van de verstandige man, zat bij het haardvuur de onnadenkende man, hij mocht zich daar warmen en zijn kleren drogen! Mooie gedachte: niemand buitensluiten, maar binnen laten, insluiten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 20:45
 
Mooie gedachte Jans.

Mijn kerkdienst was bijzonder vandaag. Na 6 jaar na een gemeente geweest te zijn had ik het helemaal gehad. Nu 3 maanden later het maar weer eens geprobeerd bij een andere gemeente. En volgens mij ben ik verkocht. Het is zo totaal anders als die andere gemeente, een verschil van dag en nacht.
Vantevoren dacht ik nog zou ik bekenden tegenkomen en jawel hoor meteen bij de ingang van de deur 2 bekenden die al lang weg waren bij die gemeente waar ik eerst naartoe ging. Daar zeer verheugd over want met 1 kon ik altijd goed overweg en we hebben het contact hersteld.
Er wordt veel gezongen waar ik erg van hou en verder een preek van zo een half uur. Wat me bij is gebleven dat de voorganger duidelijk probeerde te maken dat we in eerste instantie bevrijd zijn door God, uit genade, waar we niets aan hebben kunnen doen, en daarná gaf hij enkele leefregels van houdt je hieraan en het zal je wel gaan. DUS NIET ANDERSOM.
Heel simpel: 1 bevrijd 2 regels en niet 1 regels en daardoor 2 bevrijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:09
 
Hier ook een bijzondere kerkdienst, de tekstwoorden waren uit Jesaja 54 vers 12 En uw glasvensters zal Ik kristallijnen maken, en uw poorten van robijnstenen, en uw ganse landpalen van aangename stenen.

De dominee verklaarde het eigenlijk zo, vroeger in het oosten had je huizen met een binnentuin, maar deze huizen hadden geen ramen zoals wij het nu kennen, maar het licht wat er binnenkwam, kwam via de poort naar binnen of via het dak kwam het licht naar binnen, maar verder waren het donkere huizen.
En dit verklaarde hij naar het geestelijke, soms kunnen wij ergens niet doorkijken terwijl we dat graag zouden willen, maar we zien niets alleen duisternis,en als nu de Heere erbij komt en ons licht geeft welk een helderheid zal er dan soms in ons hart komen! En zo verklaarde de dominee deze tekst, bijzonder deze uitleg vanochtend.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 22:39
 
Frappant Mamaloe....recent werd daar in onze gemeente ook over gepreekt...
Met ook deze uitleg...VERTROOSTEND!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 22:57
 
ZEELAND736 schreef:
Frappant Mamaloe....recent werd daar in onze gemeente ook over gepreekt...
Met ook deze uitleg...VERTROOSTEND!!!!

Hebben jullie misschien recent "onze" dominee op bezoek gehad? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 23:14
 
mijn kerkdienst?

eh........ik heb gelachen........... Geschokte, onthutste smiley


(mijn pleegdochtertje van 6 jaar liet een verschrikkelijke ratel-wind, en niet zo zachtjes ook!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 23:21
 
MAMALOE463 schreef:
Hebben jullie misschien recent "onze" dominee op bezoek gehad? Knipoog smiley

Nee...was geen dominee...leespreek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:50
 
In één woord indrukwekkend... gastspreker dr. Lemmer du Plessis die de bijbel niet nodig had, zijn tolk wel, om de teksten voor te lezen... ik heb hem op geen enkele verspreking of hiaat kunnen betrappen... het één na het ander linkte hij aan elkaar en legde hij uit ... zoals eindelijk ook een logische uitleg over de tekst "op deze petra bouw ik Mijn gemeente"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 21:00
 
geweldigge dienst gehad Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:11
 
Drukke dag Lachende smiley vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer.
vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:27
 
PIETER619 schreef:
Drukke dag Lachende smiley vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer.
vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.

Dat is weinig, ik zat gisteren een lijst te bestuderen met de meest gesloten landen ter wereld,(voor het evangelie van god) nr 1 noord korea en jee wat was de lijst eigenlijk lang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:46
 
PIETER619 schreef:
Drukke dag Lachende smiley vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer.
vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.


dat is maar net hoe je je definitie hebt... in mijn beleving is 98% van de Ieren Katholiek.
Maar dat valt niet onder jouw definitie van christen, begrijp ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:38
 
PIETER649 schreef:
dat is maar net hoe je je definitie hebt... in mijn beleving is 98% van de Ieren Katholiek.
Maar dat valt niet onder jouw definitie van christen, begrijp ik?

Voorop gesteld er zijn oo kbewust belijdend Katholieken, dat wil ik best geloven.

Mar nu over Ierland. Als er een Roomse kerk verbouwd moet worden en men een bord bij de weg heeft om bijdrages te verkrijgen en men haast al geen geld heeft om eten te kopen, maar toch gaat geven om zo hun plaats in de Hemel te verkrijgen, is men dan wel goed bezig in die Roomse gemeenschap?

Wij hebben iemand van Operatie Mobilisatie gehad, je schrikt hoeveel misverstanden er zijn aangaande Jezus, vooral onder de bevolking welke ook naar de Roomskatholiek kerk gaan.

Voor de aardigheid wie is de Paus, kan hij vergeving schenken door mensen maar wat weesgegroetjes te laten bidden? Kan en mag een dienaar Gods zich laten vereren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:20
 
PIETER619 schreef:
Voorop gesteld er zijn oo kbewust belijdend Katholieken, dat wil ik best geloven.

Mar nu over Ierland. Als er een Roomse kerk verbouwd moet worden en men een bord bij de weg heeft om bijdrages te verkrijgen en men haast al geen geld heeft om eten te kopen, maar toch gaat geven om zo hun plaats in de Hemel te verkrijgen, is men dan wel goed bezig in die Roomse gemeenschap?

Wij hebben iemand van Operatie Mobilisatie gehad, je schrikt hoeveel misverstanden er zijn aangaande Jezus, vooral onder de bevolking welke ook naar de Roomskatholiek kerk gaan.

Voor de aardigheid wie is de Paus, kan hij vergeving schenken door mensen maar wat weesgegroetjes te laten bidden? Kan en mag een dienaar Gods zich laten vereren?


Generaliseren is nooit goed. Binnen het Rooms-katholieke geloof zijn er zeker Christen, misschien nog wel Christelijker dan ik zelf. Maar ten diepste is het Rooms-Katholieke geloof onchristelijk ja. En wel hierdoor, omdat binnen het geloof de verdienste van onze Heere Jezus Christus niet genoeg is om zalig te worden, en alleen een aanvulling op de verdienste van de mens zelf. Daarbij moet er nog steeds geofferd worden, en is dus het offer van onze Heere Jezus Christus volgens het Rooms-Katholieke geloof niet genoeg.
En dat de Paus macht heeft gekregen om namens God te spreken, ook al is het tegen de Bijbel in, dan nog gaat het voor, is in mijn ogen absoluut onmogelijk, los van elke verering en status welke aan de Paus wordt toebedeeld. Niet de rijke, niet de machtige van deze wereld, maar mensen die het alleen van God verwachten, en alle zaligheid uit Hem alleen hebben zijn zalig.
En daarbij, dat een mens zo goed kan leven, om goede werken over te houden om je medemens mee te redden, is echt onchristelijk. Elk mens kan alleen uit genade zalig worden, alleen om de verdienste van Christus, en goede werken hebben daarin geen rol, laat staan dat je overhouden kan om een ander mee van dienst te zijn. Dit alles doet zo te kort aan het volmaakte verlossingswerk en betalen van Christus, dat ook dit voldoende is om de Rooms-Katholieke leer in wezen onchristelijk te noemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:34
 
WILLEM618 schreef:
Generaliseren is nooit goed. Binnen het Rooms-katholieke geloof zijn er zeker Christen, misschien nog wel Christelijker dan ik zelf. Maar ten diepste is het Rooms-Katholieke geloof onchristelijk ja. En wel hierdoor, omdat binnen het geloof de verdienste van onze Heere Jezus Christus niet genoeg is om zalig te worden, en alleen een aanvulling op de verdienste van de mens zelf. Daarbij moet er nog steeds geofferd worden, en is dus het offer van onze Heere Jezus Christus volgens het Rooms-Katholieke geloof niet genoeg.
En dat de Paus macht heeft gekregen om namens God te spreken, ook al is het tegen de Bijbel in, dan nog gaat het voor, is in mijn ogen absoluut onmogelijk, los van elke verering en status welke aan de Paus wordt toebedeeld. Niet de rijke, niet de machtige van deze wereld, maar mensen die het alleen van God verwachten, en alle zaligheid uit Hem alleen hebben zijn zalig.
En daarbij, dat een mens zo goed kan leven, om goede werken over te houden om je medemens mee te redden, is echt onchristelijk. Elk mens kan alleen uit genade zalig worden, alleen om de verdienste van Christus, en goede werken hebben daarin geen rol, laat staan dat je overhouden kan om een ander mee van dienst te zijn. Dit alles doet zo te kort aan het volmaakte verlossingswerk en betalen van Christus, dat ook dit voldoende is om de Rooms-Katholieke leer in wezen onchristelijk te noemen

Alle rooms-katholieken zijn christenen, net zoals alle protestanten christenen zijn. Ik vind het nogal een uitspraak om te zeggen dat het rooms-katholiek geloof onchristelijk is! Ik zou die uitspraak niet voor mijn rekening durven nemen. Er lopen ook genoeg protestanten rond die denken dat het offer van Christus niet voldoende is en er van alles bij verzinnen om in hun ogen zo heilig mogelijk te leven. Of protestanten die nog steeds in angst leven omdat ze het offer van Christus niet kunnen aanvaarden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 20:56
 
heb me ziek na de kerk toegesleept, en onder het zingen ging een vrouw heel erg huilen, ze knielde op de grond en was zo verdrietig en ik dacht jee, jezus help me geef me de kracht want voelde me nog steeds flink belabberd, dus ben naar haar toe gegaan om te troosten en de vrouw werd weer blij en ik voelde me niet ziek meer Lachende smiley Nu nog steeds niet, heb inmiddels al weer een hoop dingen gedaan Lachende smiley ja jezus geneest nog steeds, niet altijd maar soms wel, vraag me niet warom, ik snap ook niet alles van geloof....maar weet wel dat er nog steeds wel es mensen genezen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 12:13
 
PETRA944 schreef:
heb me ziek na de kerk toegesleept, en onder het zingen ging een vrouw heel erg huilen, ze knielde op de grond en was zo verdrietig en ik dacht jee, jezus help me geef me de kracht want voelde me nog steeds flink belabberd, dus ben naar haar toe gegaan om te troosten en de vrouw werd weer blij en ik voelde me niet ziek meer Lachende smiley Nu nog steeds niet, heb inmiddels al weer een hoop dingen gedaan Lachende smiley ja jezus geneest nog steeds, niet altijd maar soms wel, vraag me niet warom, ik snap ook niet alles van geloof....maar weet wel dat er nog steeds wel es mensen genezen worden.

Klopt hoor Petra! Er worden nog steeds mensen genezen, soms regelrecht na het gebed! Ik heb slijtage aan beide knieen, heb veel pijn als ik lang loop. Samen met mijn familie hebben we gebeden en nu....nee...genezen ben ik niet, maar de pijn is heftig minder geworden, ik kan weer soepel uit de auto klimmen....Hij leeft!!!! en hij verhoort!!! Niet altijd.....op ZIJN tijd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2