ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CORTAZAR588
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CORTAZAR588
Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
Ja ....
De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat.
Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen )
die Gods almacht en grootheid met voeten treden.
Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?

Als we daar over gaan twisten of God wel God is en of Jezus wel God is en Uniek is .....dan is volgens mij ons geloof geen knip voor de neus meer waard.

De basis van het christelijke geloof is toch echt het geloof in God en Zijn Zoon Jezus als Uniek.

Ook een mooi onderwerp voor het Forum.
Wat te denken van niet in God en Jezus gelovende theologen?
En hoe is dit zover gekomen ?

Is dat de apostasie ,die reeds is voorzegd?
de grote Afval ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:24
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
en ik dacht dat ik al scherp was ........

hierbij vergeleken is een samurai zwaard bot.

waarom die harde woorden?
die boosheid ?
en de figuurlijke brandstapels ?

al deze woorden leiden alleen maar tot verwijdering en tot gevoelens van afwijzing.
Zou Christus dit zo scherp stellen ?
Wellicht zou Hij niet oordelen maar genezen.
Hebben we niet allen genezing nodig van dit puta leven?
Voor wie van ons is het leven wel mild?

rugzakken etc zijn van die nederlandse geitenwollensokken begrippen.
we zijn allemaal krijgers en in de voorhoede van een leger wat aan alle kanten wordt aangevallen.
we / ik strijden vaak op meerdere vlakken om te blijven staan.
en sommige mensen zijn ziek van de liefdeloosheid in deze maatschappij.

ik ben ziek van deze verrotte maatschappij ......laten we die maatschappij niet ook hier op dit forum de boventoon voeren aub.

liefdeloosheid en veroordeling is er al voldoende me dunkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:29
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
misschien moeten jullie ipv bbq en eens een avondje ( met een gespreksleider ) elkaar aan de tand voelen.
lijkt me enorm frustrerend als je je zit op te vreten achter de PC

enne alles is relatief.
ook je gelijk halen ......vaak is het een Pyrrhus overwinning.

Cortazar , die er achter kwam dat gelijk hebben , niet betekent gelijk krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
is dit tongentaal ?
fiets op slot zetten ?

wel of niet tongentaal spreken is en geen voorwaarde om een goede gelovige te zijn en het is geen gave die een ander helpt tenzij .........

De Heer zelf spreekt met geen woord over spreken in tongen.
Hij zegt wel heel duidelijk dat niet een ieder die Hem Heer noemt het Koninkrijk der Hemelen zal binnen gaan.

Werkers der ongerechtigheid ......doen zoveel wat lijkt op Gods werk.
In Zijn naam allerlei dingen doen en toch is Jezus niet blij met hun bijdrage.

Daarom kunnen we tot sint juttemis over tongentaal delibreren , maar uiteindelijk is het niet van belang.
En als het nep is , is het helemaal ter veroordeling van de spreker.
Iemand die spreekt in tongen krijgt ook de vertaling , althans een uitleg.

Het zingen , of hoe het dan ook maar moge heten in tongen , sticht alleen jezelf.

Van alle uitingen van de H Geest is het spreken in tongen wel de minst stichtend als het het niet stichtend is.

Tuurlijk kan er een boodschap in zitten.
en tuurlijk worden er al weer brandstapels opgericht omdat de ene groep de andere gaat belagen met allerlei dode letter theologie.

en de vraag of er nog profeten zijn van dag de dag is ook zo n onderwerp.
daar kunnen we ook hele bomen voor kappen en planten.
maar het is allemaal terug te voeren op een ding.
God is soeverein en doet wat Hij wil en geeft ons geen uitleg waarom.

En als Hij gebonden zou zijn in Zijn bewegingsvrijheid aan de bijbel , dan zouden we met een hele beperkte Heer te maken hebben.
Hij heeft het laatste Woord nog niet gesproken .......laten wij dan ook niet doen alsof dat wel zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:17
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 25 augustus 2012, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:00
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
tongentaal ?
tja ik heb er geen mening over.
is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.

wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?

waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?

alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging.
nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.

Geloven is subjectief.
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.

Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?

de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ......
is dat LIEFDE ?
Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen.
De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden .
wat is Satanisme de facto ?
Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht .........
Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.

De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden.
Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen.
en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel.
Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.

Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.

Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ?
wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?

en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt.
Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.

Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........

allemaal onschuldig ?

Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit ....
Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen.
en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........

God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul.
en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.

handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden
horoscoop idem
irisscopie idem
accupunctuur idem
magnetisme idem.

ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is.
occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme
alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .

Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken.
En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 25 augustus 2012, 18:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Net als met de Hel kun je het Satanisme ook negeren.
Uiteraard ......je kunt alles negeren.
en ook alles aan de kant zetten en bezig zijn met het Positieve.

Maar wat zegt de Heer in Zijn woord?
Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.....
Mijn volk gaat niet ten onder door overvloed aan kennis , aan herkennen van de listen en valstrikken van de Duivel.

Overigens , in de films van Harry P worden namen van "grappige en onschuldige geesten " genoemd , die in de echte occulte wereld ook bekend zijn.
Uiteraard is het geen probleem om de occulte wereld te negeren....
maar wat als die occulte wereld veel meer in onze reationele , op zelf verwezenlijking en geluk zoekende wereld in doorgedrongen?

Wie een regel van God aan zn laars lapt , lapt dat ook met de rest.
Wie zich niet door God laat vernederen onder Zijn machtige Hand en graag een gelukkig leven wil ,waarin alles gaat zoals het hem/haar behaagt zal gegarandeerd in de val van de duivel trappen.

Hij weet als geen ander wat de mens ten diepste wil.
Dat is gemakzucht , egocentrische , rijkdom en vervullen van behoeften.
of dat nu eten, roken , sex , drank of drugs zijn is totaal niet belangrijk.
Hij biedt het je aan , als je maar hem gaat dienen en hem gaat eren.

Hij wil je alles geven wat je hartje behaagt.
En welk kind , volwassene wil nu niet alles naar zijn / haar eigen hand zetten ?
Wie wil de nederigste zijn ?
wie wil dienen ipv gediend worden ?

Wie wil arm zijn en zonder aanzien ipv rijk en machtig ?

Jezus christus waarschuwt voor alle verleidingen met een zin
" als uw ooj u tot zonde verleidt .........ruk het uit.
het is beter met een oog het koninkrijk der hemelen binnen te gaan dan te branden in de hel met 2 ogen.

De duivel weet en kent het woord van God uit den treure.
Hij weet als geen een hoe serieus Jezus is in Zijn woorden.
En hij weet als geen een , hoe hij onze vette harten en oren kan vullen met leugens dat God het niet zo nauw neemt.

Dat God wel water bij de wijn doet / gaat doen.
Dat God wel een oogje toeknijpt.

En dat onschuldig vermaak zoals Harry P ons doet geloven , dat het geen invloed heeft op ons.
Nee wij nuchtere hollanders , wij zullen die Satan wel eens even terecht wijzen en hem negeren........

Tja veel succes.
Hij is als een dodelijke ziekte: niet te stoppen.
En een ieder die de deur open zet voor de Satan is zwaar aan de beurt.
Hij komt om te roven , te moorden en te stelen.......

Onderschatting van zijn persoon en intelligentie is heeeeel dom.
Hij doodt en vernielt en verderft rucksichtlos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Het onderwerp wat mij bezighoudt is ook niet de Yoga of een ander onderdeel van Zelfvinding en verwezenlijking.

Kijk ik heb zelf absoluut geen vertrouwen in de oosterse zienswijzen en of Zen boedhisme.
Dat moge duidelijk zijn.
Ik heb het ook niet op accupunctuur, strijkers en andere charlatans.
Maar Satanisme is meer dan de boeken van Aleister Crowley lezen en de kerk van vriendje Anton LaVey bezoeken.
Dat is het openlijke satanisme.

Het verborgen satanisme , het stiekume offeren van babies en plengen van het bloed van pasgeborenen door satanisten, die overigens uit allerlei pluimage bestaat , zoals artsen , advocaten , industrieelen etc etc etc ...

En door de machthebbers in de wereld als middel wordt gebruikt om macht en voorspoed te verkrijgen.

Satanisme is alles wat direct de Boze dient en zijn kwaadaardige spel steunt.
Of het nu gwild en bewust is of ongewild en onbewust.

Het dragen vann Talismannen in de vorm van het Alziend Oog , de reclameborden waar dit teken in is verwerkt , de andere satanische symboliek die hiermee verbonden is , moge dan voor mensen onbeduidend zijn , de demonen en machten der duisternis zien hierin enkel en alleen een uitnodiging om binnen te treden.

Wij , europeanen , denken dat de Boze zich aan onze wil aanpast of als wij zeggen " nee " dat het hem afschrikt....
iemand die een duivels symbool bij zich draagt en daarvan zijn vele voorbeelden te vinden op internet , zoals de SS deze ook droeg , met niet raar opkijken dat de hel en al zijn trawanten dat als uitnodiging bezien.

De Thunderbolt SS is een satanisch teken gedragen door de Totenkopf divisionen van de SS.
Alle SS troepen waren satanisch beinvloed.
Hitler was een satanist.
Het Swastika teken is niet van de duitsers maar van de natuurvolken die de zonne god aanbaden , die overigens niemand anders is dan Satan.

Ook in de katholieke kerk is de Satanische symboliek niet van de lucht.
Albert Pike , een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog heeft eenboek geschreven wat door de vrijmetselaars als handboek wordt gebruikt.
Of Morals and Dogmas ......

Albert Pike was vrijmetselaar en apert Satanist.
Vrijmetselaarij is Satanisme en de vrijmetselaars weten heel goed welke god ze dienen.
Ook hun inwijdingsrituelen zijn doorspekt met het aanbidden van de prins vann het Kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:02
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Tja wie de schoen past .....
In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.

Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren.
Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.

In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na.
Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend.
Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten.
De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen.
In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.

Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht.
Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.

Wat betreft Harry Potter........
Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens.
Tovenaars die een literaire functie hebben ?
Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte.
En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?

Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars.
De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden.
Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.

Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen.
Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.

Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.

En dat lukt hem goed.
Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren
Toen de harry p leugen
en zo gaat hij voort.

Wolf en schaapskleren ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
Wat mij zeer bezighoudt is niet de satan of wat hij is, maar wat mensen verstaan onder Satanisme.
ik durf te stellen , dat veel christenen amper besef hebben van de wereld waarin ze leven.
Er is veel gebrek aan kennis en gebrek aan onderscheiding der geesten.
Mede daarom kan het satanisme in al zijn verscheidenheid infiltreren in deze wereld , ja zelfs tot in de kerken zijn venietigende werk doen.
Satanisme is niet noodzakelijk het gaan naar een Satanskerk of het aanbidden van Satan.
De Heer Jezus zegt in Zijn woord duidelijk , dat al wie niet voor Hem is , tegen Hem is.

Ik denk dat wij als christenen bij lange na niet doorhebben hoe wijd en zijd vebreidt het stanisme is geincorporeerd in ons hedendaagse leven.
Kinderen die harry potter films zien en denken dat het onschuldig is.
Evenals hun ouders overigens.

Het Ouija bord , de games zoals World of Warcraft.....allemaal satanisme.
Het mediteren van kinderen op school omdat het hen ontspant.
Alles is regelrecht uit de koker van de Boze.

Alles is ook gelieerd met het Satansisme.

Wicca het zij als witte magie hetzij als goede magie ..........
Het is en blijft satanisme.
De alternative geneeswijzen , de Yoga , de Irisscopie.
De accupunctuur en alles wat te maken heeft met esoterie
Reiki , Ying -yang enzo enzo.

Daar zit de geest van de wereld achter en ontkent in alle toonaarden de grootheid van God.
Dus is het per definitie van de duivel en dus satanisme.
Voordat je het weet zet je jehart open voor de boze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Carmen ........je hebt precies verwoord wat ik ook steeds probeer te zeggen.

God laat niet los. Nee nooit dan zou Hij zijn woord ontrouw zijn.
Maar wij mensen , wij kunnen wel degelijk keuzes maken die ons doen verloren gaan, ook al zijn we nu gered.

Het geloof is geen wet van meden en perzen.
Een maal kiezen voor Jezus is het beste wat je kunt doen.
Maar je moet elke dag er bij stil staat, op je knieen gaan en belijden dat HIj echt alleen je kan redden.
Want Hij houdt zijn woord en stuurt zijn boodschappers als wij afdwalen en vermaant ons.
Maar Hij dwingt ons niet.
Ook niet om op de knieen te gaan of om weer terug te keren op onze schreden.

Wij hebben het nu redelijk goed.
Maar wat als er een gek voor je staat met een zwaard , die je zegt:
Geloof in Allah of je hoofd gaat rollen.

Als je dan kiest voor Allah .......ben je dan verloren ?
Of is dat scenario zo ver van de beleving van ons af , dat we zeggen dat het onzin is?

Je kunt je behoudenis verliezen.
Als je je kind verliest en je van God afkeert en Hem de schuld geeft en verbitterd raakt en alles weggooit waarin je gelooft ?
Tot het laatste toe God beschuldigt ......ben je dan verloren of gaat God zeggen : ik snap het ?
ik weet dat het extreme voorbeelden mogen lijken , maar het is aan de orde van de dag.
mensen , die teleurgesteld door het leven God de rug toekeren.
Wat denken wij dan ?

God vindt alles goed ?
Dat mag ? Hij gaat dat allemaal met de mantel der liefde bedekken ?
Je mag met wrok en bitterheid tegen God en mensen naar de hemel ?

Ook al heb je eens ja gezegd tegen Jezus.

Dan is het alle verdriet en begrip die wij hebben dan , ten spijt toch zo dat God iemand niet aanneemt.

ER is altijd wel een reden om te scheiden , en er is altijd wel een reden om de ellende in een mensen leven aan God toe te dichten.
Of tenminste te vinden dat Hij ..........vul maar in is.
Ook zonden , die wij als kleinigheid beschouwen , die wij als normaal beschouwen , omdat iedereen het doet , kunnen ons veroordelen.

Nogmaals het gaat niet om je zonden , die wil Jezus je vergeven.....
Het gaat om je hart ,hoe je Hem ziet.
Is Hij alles of is Hij aanhangsel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:01
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
Het is een zeer interessant onderwerp.
De Dajjal is ook een figuur uit de islamitische eschatologie.

En idd de Dajjal zou Jezus de Heer uit de bijbel kunnen zijn.
En Jezus uit de bijbel zoals de Moslims deze kennen is Isa.

Isa wordt beschreven als zeer wijze man , ook een beetje profeet , maar volgens mij niet als messias.
Hij staat wel in de Koran maar is ondergeschikt aan Mohamed .....
Of heb ik dat verkeerd?

Het is volgens mij zo dat Isa zelfs de Mahdi gaat meehelpen om de christenen en de joden te bestrijden en tot de Islam te dwingen.

De 666 in het Grieks de xie gie stigma zou al je het van een andere kant bekijkt in het arabisch Bisma allah betekenen.
In de naam van Allah.

Het is idd een van de uitleggingen en wellicht heeft het ook zijn mankementen.
Maar we zien nu toch duidelijk een spel plaatsvinden in het Midden Oosten waar Israel en Iran ( het voormalig Perzie ) een sleutelrol gaan spelen.

En Daniel is ook wat Walid Shoebat aan haalt om aan te tonen dat er nooit een europese AC gaat komen en dat Rome of wie dan ook geen rol van betekenis gaat spelen , tenzij in cooperatie met de AC uit het oosten.

In het boek van Jan van Barneveld , die eveneens Walid Shoebat citeert , wordt aan de hand van bijbel teksten en ook aannames uiteraard, uiteen gezet hoe de AC een pact zal maken met Rooms Katholieke kerk.

De katholieke kerk is de kerk die deel gaat uitmaken van Babylon ......
welke gekenmerkt wordt door hoererij.
De RK kerk is de enige kerk waarin het aanbidden van beelden , het hebben van een zwarte paus ( geen exorcisten maar satanisten ) en het heilig verklaren van personen duidelijk aantonen dat de RK gebaseerd is op accultisme / satanisme.

Er zijn voldoende artikelen en stukken te vinden op internet , die onderbouwd aantonen , dat de RK nauw verbonden is met de satanskerk.
Dat er zwarte missen worden gehouden , dat er zelfs mensen offers worden gebracht en dat het bloed van Jezus niet almachtig is en ons schoon wast van alle zonden.

De AC zal een wereldreligie waarin Jezus de Hoofdrol speelt nooit tolereren.

Daarom is de islam met zijn ontkenning van de drie enigheid en de absolute Godheid van Jezus gepaard met de Moeder aller Hoeren , Babylon , de enige die in staat zal zijn een hegemonie te effectueren.

Israel zal daarin , met als Hoofdzetel Jeruzalem , een cruciale rol spelen.
De Islam wil Israel vernietigen ......en Jeruzalem terug in hun handen krijgen.

Hoe dat zall gaan weet niemand , maar nu is de wereld op een cruciaal punt gekomen.
Israel zal iets moeten doen om Iran te stoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:49
BerichtOnderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
 
De laatste tijd is er veel te doen rond Ha arets Yisraeel.
In en om Israel is op dit moment de situatie dusdanig precair, dat Benjamin Nethanyahu eigenlijk niet anders kan dan iran aanvallen.
Deze oorlog is olie op het vuur van Ahmedinejad , die de komst van de 12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


Ook een man als Walid Shoebat zet in zijn boek Gods war on terror uit een hoe en waarom hij denkt dat de Islam de AC gaat voortbrengen.
Ik ben ook op de hoogte van de uitleg dat het herstelde Romeinse rijk de AC gaat voortbrengen.
Echter van waaruit zal er in Europa de AC moeten komen ?

Walid Shoebat is te bezien op Vimeo en Youtube.
In deze filmpjes legt hij uit hoe de 666 berust op een vergissing van Johannes op Patmos een dat het in feite een arabische uitdrukking is.
deze arabische uitdrukking staat in het banier van groepen als Hamas en andere.

Mi is er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.
In de Islam is het onthoofden de straf die staat op apostasie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Mijns inziens is het zondigen tegen de Heilige Geest het willens en wetens je afkeren van dat gene wat de Hij is .......de Geest van God.
En de Heilige Geest overtuigt ond ervan dat Jezus Heer is.

Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan door de Heilige Geest.
Daarom is het ook zo jammer dat veel mensen commentaar hebben op wie dan ook maar er is slechts een proeve van waarheid en echtheid.

Als de genen in kwestie Jezus alle eer geeft en Zijn Naam verhoogt boven alle andere namen , is het niet onze geest die getuigt , maar de heilige Geest .

Alleen door de HG zegt men ........Jezus is Heer.
en geeft men Hem alle eer.

De HG overtuigt van ordeel zonde en gerechtigheid.
De gerechtigheid komt van God net als het inzicht dat Hij de enige God is.

Er is geen andere naam geschreven onder de hemelen waardoor wij behouden worden dan de Naam van Jezus.

Iemand die zijn leven aan Jezus heeft gegeven en later van Hem afkeert en Hem de rug toekeert ............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:07
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Aan Petra , Jol en Chatuliem ....

En volwassen reactie :

Ik heb niet gezegd dat Jezus offer niet voldoende is.
Jullie lezen niet , maar laten allerlei emoties toe, die tot niets leiden.

Wat ik gezegd heb is dat je je Eeeuwige leven kunt verliezen.
Daar zijn jullie het niet mee eens.
Duidelijk.

Dan het geklets dat Jezus niet zo is.
Ik weet het ook niet of Jezus zo is.
Maar wat doet het ertoe ?
De ene wil een Jezus die lief is en alles bedekt met de mantel der liefde , de ander wil dat niet.
Of gelooft dat niet.

ik denk dat ik niet geloof dat God alles goedvindt en iedereen zal doorlaten naar de hemel.
Ik geloof dat absoluut niet .....daar ligt het zwaartepunt van deze discussie .

Jullie geloven dat wel.
Althans Petra gelooft dat.
En de andere 2 vinden het heel fijn om vooral te benadrukken dat je niet met de hel bezig moet zijn en dat alle getuigenissen gelijk zijn en dat het niets toevoegt etc etd etd

en dat ik ook in de war zou zijn , dat was ik vergeten te noemen.
En ik zou veroordelen .......althans ik zou zeggen wie naar de hel gaat en wie niet of iig dit pretenderen.

Ik vind het heel knap dat men dit eruit haalt.
Heel erg knap want ik heb geen een veroordeeld tot de hel.
Ik noem slechts wat in de Bijbel d=staat en wat Jezus erover zei .

Jullie mogen alle teksten uitziften en gebruiken en als ik iets zeg wat niet overeenstemt met een teer hartje hier is het hele kippenhok overstuur.
Er is bij jullie iets niet in orde ....
wellicht is het te confronterend en te erg voor woorden , of zelfs te walgelijk om nog maar een superlatief te gebruiken.

Geloof het niet en hou je verre van de harde wereld.

oh ja als jullie denken dat deze mensen drugs of alcohol verslaafd waren of onder invloed dan is het heel ernstig gesteld met jullie eigen geweten.

En idd Spaans en Portugees ja vervelend.
Maar zowel carmelo brenes als angelica zambrano zijn inhet engels te beluisteren.
net al nog heel veel andere getuigenissen.

Deze essentie van deze discussie is niet dat ik iets wil verkondigen.
Of iets wil veranderen ........deze reacties van jullie zijn zo ongelooflijk voorspelbaar.
het bevreemdt me niet en het verbaast me niet.

maar inhoudelijk behalve de geijkte opmerkingen komt er niets nieuws.
het is te gruwelijk , walgelijk en zo is Jezus niet en dat doet Hij niet.....

Wie zegt dat Hij dit niet zal doen ?
Waar in de bijbel staat dat Hij een teer mannetje is , die alleen maar lief is ?
Waar ?
Waar staat dat God niet oog om oog en tand om tand is?
Ja Jezus is voor onze zonden gestorven .....maar wie Hem afwijst ......
valt in de Handen van de Levende God.
Is daar iets bij wat niet bijbels is?
Waar staat dat de hel niet vreslijk is ?

En de wormen sterven niet en het vuur dooft niet.

De reden om deze reeks te beginnen was niet om mensen bang te maken.
Maar wellicht is angst voor deze foltering wel een goede stok achter de deur om je leven te gaan beteren ?
Of heb ik nu ruw een mooie droom verstoord?
een zalige ontwetendheid ?

Het is duidelijk dat jullie het allemaal niet geloven en er van alles over denken en mij als dwaalgeest zien.
Het is veel erger om een geloof te hebben wat gebaseerd is op gevoelen dan op harde realiteit.

En dat de realiteit hard is lijkt mij evident.

De wereld is een oord van kwaad en God waarschuwt keer op keer
De manier waarop deze mensen belachelijk worden gemaakt en hun getuigenissen en hun woorden en hun leven als evangelist en getuige van Jezus omdat het een van jullie niet uitkomt of past is ronduit lasterlijk.

De goedkope , welhaast haatgevulde afkeer tegen mensen die niet datgene vertellen over de dood en hel is ronduit tegen de borststuitend.

En ja tere zieltjes zullen er niet tegen kunnen ......moeten ze ook de Openbaring van Johannes maar niet lezen.
God gaat richten de levenden en de doden.
En daar wordt niet gekeken naar wat je allemaal hebt gevoeld , maar wat je hebt gedaan , want geloof zonder werken is dood.
En werken is niet in de eerste plaats allerleid goeddoenerij ,maar het oprecht willen zijn en wandelen in de weg van God.
Het dagelijks op de knieen gaan en belijden dat je het bloed van Jezus niet waard bent omdat je slecht bent , maar door genade behouden bent.
En de zonde haten .....haten van overspel , echtscheiding , afgodendienst , geldzucht , egoisme ......

Je eeuwige leven kun je verliezen.
Niet een ieder die tegen Mij zegt Heere , Heere .....
Jezus waarschuwt in dat hoofdstuk juist voor deze dingen.

Christenen , die denken dat ze gered zijn en hun hart is ver van Jezus .......
Dat is wat naar de Hel leidt
Niet de christen die wedergeboren is en Jezus liefheeft en zijn leven inzet voor de Heer .
Zoals Angelica Zambrano , Wilmer Liendo , Carmelo Brenes .....
Deze mensen dienen Jezus met hun hart en jullie trappen hun woorden de grond in omdat het niet in je straatje past.

Wat doen jullie voor Jezus ?
Je leven opgeven voor Hem zoals zij doen ?
Wetende dat je belachelijk gemaakt gaat worden door mensen , die hun nek niet uitsteken , maar alleen commentaar leveren ?

Tja ..........beste stuurlui


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10
BerichtOnderwerp: Toekomst
 
toch maar weer even een paar dingen recht zetten.
ik oordeel niet over wat jullie geloven.
ik vind / denk dat er nu parels voor de zwijnenworden geworpen.

de manier waarop iets wordt gerageerd , wat jullie niet bevalt , want dat is ook wel duidelijk nu, is eveneens diep respectloos.

wat ik al zei .......de boodschapper verketteren is heel menselijk maar is niet wat hier nodig was.
afgezien van allerlei spugen van oordelen is er niet een normale reactie gekomen.
geen inhoudelijke discussie ........

en je zegt tegen mij dat ik respectloos ben?
dat ik fel ben?

wat respectloos is , is het al dan niet uitgesproken oordeel over deze mensen , die meer voor Jezus over hebben dan jullie allemaal bij elkaar.

Oordelen over mannen en vrouwen Gods is heel gevaarlijk.
En domme grappen maken over een man als Paul Washer getuigt vsn een infantiliteit waar 6 jarigen jaloers opzijn.

Borrelpraat en psychologisch gezwets verder komen de geachte recensenten niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 02:53
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
beste chatuliem,

jouw ongenuanceerde vooroordelen hoef je niet verder toe te lichten. ik heb geen zicht op wat een ieder hier denkt.

dat klopt , maar getuige de absolute vijandigheid tegen alles wat zou kunnen wijzen op iets anders dan de oeroude geplaveide Calvinistische weg , is per definitie verboden terrein.

Er is onderhand al zoveel onzin verkondigd over de mensen ,die ik heb aangehaald en ook nu betwijfel ik nog steeds of iemand van jullie deze getuigenissen heeft bezien?

ik denk het niet.
Het is bij voorbaat al te ongenuenaceerd en te dreigend.
Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd
door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.

Is natuurlijk haar goed recht maar het is dan gemakkelijk om je afkeer uit te spreken want stel je voor dat het wel eens iets genuanceerder zou kunnen zijn , dan is het misschien toch wel waar?

En een analyse van mijn eigen teksten heb ik niet nodig dank je.

Ik wil noch een katholiek geloof noch een calvinistisch geloof propageren of zelf aanhangen,beide zijn dogmata en demagogie en hebben al zoveel mensen juist een juk opgelegd.
Als we het toch over een juk hebben ,dan is het deze leer wel.
daarbij :
calvijn , maldita sea su sangre , was ook nog een antisemiet.


En parels voor de zwijnen gooien is wat ik doe, absoluut.
Maar dat is geen probleem , want dit is geheel in overkomst met de
nederlandse volksaard.
veel harrewarren , veel muggen uitziften en kamelen
doorzwelgen.
Inhoudelijk komt er geen enkele goed onderbouwde kritiek behalve dat het niet leuk is en dreigend en dat het een dwaalleer is.
Jullie hebben geen een van allen het getuigenisvan Wilmer Liendo gezien.
Dan was de arrogante afwijzende hautaine houding en veroordeling hier niet zovaak over hen uitgesproken.

Voorzet inkopper : " nou volgens mij ben jij arrogant "
of een variant daarvan ?


Dus niet zeuren over allerlei tere gevoelens enwat voor twijfel christen ik wel niet zou zijn.

De respectloosheid is geheel wederzijds.
jullie vinden het onzin, dwaalleer , niet strokend
met de heilige huisjes van de nederlandse kerk gemeenschap.

Is duidelijk.
Maar goed dat je je in nederland kunt opsluiten en alle andere aspecten van de geestelijke wereld weg kunt redeneren.

Het vervelende is echter wel dat de geestelijke wereld zich weinig aantrekt van de apostolische of wat voor belijdenis dan ook.
en al helemaal niets van wat er in de formulieren staat.

Een steekhoudend argument anders dan onderbuiksentimenten heb iknog niet gehoord.

Niet over mensen die terug komen uit de dood of uit de hel
Gelukkig berusten de gebeurtenissen zoals door deze mensen verteld niet op gevoel,maar op feiten.
ze zijn echt dood geweest en echt door hun hoofd geschoten en echt weer opgewekt uit de dood en echt genezen.
en zijn ze , ook voor calvijn liefhebbers , te verifieren.

daarvoor moet men weleven over de angst voor het onbekende heen stappen ........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: Toekomst
 
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
nog maals.........ik oordeel over niemand.
waarom wordt het allemaal zo persoonlijk opgevat?
ik noem geen enkele naam.

doe wat je wilt......

het is mij om het even wat er we of niet goed voelt of wel of niet past in een visie.

wat is alleen onder de aandacht wou brengen is dat er misschien een andere reaiteit is dan wij in Nederland beseffen.

Dat het niet geloofd wordt is mij onder hand duidelijk.
En daar is het voor mij af.

Hasta la vista
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:48
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Er is idd enige controverse over de terminologie.
Hades Sjeool etc ......
Ik hoor vaak mensen zeggen dat Jezus nooit over de Hel sprak of alleen maar wees op ..........
vul maar in.

Hij sprak van alle personen het meest over de Hel.
was dat om ons bang te maken ?
of omdat Hij wist wat er in de mens leeft?

ik heb veel mensen horen spreken over eeuwig leven en gered zijn en dat het allemaal goed komt etc etc etc.
Dat is ook zo ......althans wat God betreft.
Hij houdt zich aan de afspreek.
Gekocht en betaald.

Maar wat als wij de houdbaarheidsdatum niet halen?
We kennen denk ik allemaal de Zonde tegen de Heilige Geest ?

In pompeuze bewoordingen en dik opgelegde voorbeelden wordt ons dan verteld dat het je afkeren van God is of het afwijzen van Zijn offer.

En daar moeten we allemaal niet aan denken.

Maar wat als die zonde tegen de heilige geest heel geniepig plaatsvindt ?
ik zie in de wereld van de kerken , om ht even welke , zoveel vervuiling binnen komen.

Bijbel vertalingen die ronduit lasterlijk zijn, zgn Gospel muziek waar de duivel ook op hip hopt , wazige gevoels theologie , waarin het Alle Menschen werden Brueder door klinkt en de moslims onze broeders worden genoemd..........

Kortom een knuffel en theedrink geloof.
Vooral fijn zingen en de naam van God overal bij noemen , maar er niet echt veel van snappen.

Wat is het dan moeilijk lijkt mij om een getuigenis van de Hel te lezen.
Want dat staat haaks op de God die knuffelt en alles door de vingers ziet.

Maar zou Hij ook niet een reden hebben om meer en meer mensen te laten zien wat er gebeurt als je het Offer van Zijn zoon heel langzaam gaat verloochenen ?

Jezus gaf alles op Golgotha ........wij geven ?
Nee hoor ik de recensenten hier al zeggen , je bent niet meer onder de wet en zo voorts.
Dus je hoeft niet aan de regels te voldoen
?
Nee zeggen de vrijzinnigen hier , want God heeft alles al bedekt.
Dus wat ik ook doe , Jezus de Heer zegt : zand erover !!

Of zou Hij zeggen .........het is je vergeven , ga heen en zondig niet meer ?
En wat betekent dat ?

Toch weer aan de drank , drugs en overspel plegen ?
want ik ben vrijgekocht toch ?

Wat Paul Washer zei , was niet dat de mensen verloren gaan omdat God zijn woord niet houdt !!
Maar omdat de mens zijn woord niet houdt !

Het is toch logisch dat God zich niet de gek laat aansteken ?
Dat als je door Zijn bloed betaald bent en gekocht , dat je het niet in je hoofd haalt om weer rottigheid uit te halen ?
Of is dat een naieve veronderstelling ?

Paulua zegt het al : zullen wij dan zondigen opdat de genade toeneme?

En nee ik zeg niet dat je de wet moet houden en dat je door goede werken in de hemel komt.

Je komt in de hemel door in Jezus verlossende werk te geloven , maar je kunt ook je redding verspelen.

Wij hier denken allemaal of vinden allemaal dat het ons nooooooit zal overkomen want ...........

wie zegt dat het je niet overkomt ?
omdat je je aan de regels houdt ?
of omdat je naar de kerk gaat ?

niet zal God zien indien hij niet heilig is ..........
hoe meer zonden hoe zwarter en al sjij of ik het niet belijdt bij Jezus en oprecht om vergiffenis smeekt en vraagt..........zou Hij dan je vergeven omdat je zo n toffe peer bent ?

Zon lieve man / vrouw ?
Is een eenmalig kiezen voor Hem genoeg om alle zonden die ik bega , weg te nemen ?
of kan ik het ook te bont maken ?

Het kiezen voor Jezus is geen garantie dat je in de hemel komt.
Het is een continue strijd om niet de weg kwijt te raken.
Want de duivel zal alles doen om jou en mij te vernietigen.

Geen leuke boodschap ...goh toch wel heftig is dah het geijkte Nederlandse standaard antwoord.

Heftig ? Nee de realiteit.
Wat dacht je dat het was om je zaligheid te verkrijgen ?
Een cruise ?

Jezus is afgedaald ja .......
en Hij heeft de helse pijnen voor mij doorstaan.
Wat denk je dat hij van ons verwacht ?

een keer ja zeggen en het is klaar ?
dan kom je in de Hemel en gaat het feest beginnen ?

Of wil Hij kinderen , die laten zien dat ze Hem waard zijn.

ik ken alle gelijkenissen en ook die van de wijngaard enzo.

Maar Jezus zegt heel duidelijk dat iedere gast op de bruiloft , die niet uitgenodigd is , eruit wordt gezet.
Daar waar het geween is en tandengeknars.
Dat is de Hel ..........

je kunt zeggen ik ben christen en homosexuele relaties erop na houden ............
je kunt zeggen ik geloof en toch overspel plegen

Maar zou Hij dat goed keuren ?
En tegen je zeggen als je voor Hem staat ....kom erin !!!
En de alcoholisten .........
Tja afgoden dienaars komen niet in de hemel.
Iemand die verslaafd is heeft een afgod.
dat is de drank of de drugs of de sex of het geld.

Jezus is daar duidelijk in.
Mijn broer drinkt en is verslaafd.
Ik vrees voor zijn eeuwige leven.
NMaakt het indruk op hem als ik het zeg ?
Nee ........zuipen is belangrijker.

Wat zou God oordelen ?
Het is ok ?
Je had het moeilijk ?
dus zuip er maar op los?

God is bij machte een alcoholist vrij te maken.
maaar alleen als deze het wil.

God is gemeen en hard en ik ben waarschijnlijk ook een beest en rotzak ......

Ok ......prima

zachte heelmeesters ........

Jezus joeg de geldwisselaars uit de tempel.
en sloeg erop los.

Hij is de Leeuw van Juda , een verterend Vuur.
En Hij is rechtvaardig.
Een alcoholist hoeft niet verslaafd te zijn.
Jezus redt .......
Maar willen wij het ook ?
Er is geen probleem wat Hij niet kan oplossen.
Hij kan mensen uit de dood laten opstaan.
En dat gebeurt ook , maar niet in Europa.

Nee zou ik ook niet doen als ik God was , want er is toch geen kip die het gelooft.

Maar wel in andere delen van de wereld.
raar he ?

misschien is de Heer ook wel een beetje zat van onze arrogantie en het willen bepalen wat er gebeurt.
Wij geven Hem niet de ruimte om te werken omdat we bij voorbaat al een mening hebben.
God verwacht geloof.
Anders doet Hij niets ..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:47
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
www.youtube.com/2012-prepare to meet your god-angelica zambrano

dit is de getuigenis van Angelica.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:12
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken.
dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.

en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch?
ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms.
maar nooit om voor niets.

en idd scholing is ook belangrijk.
en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook.
maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je.
hij eist altijd iets terug.
of je bloed of je leven.
of beide ......

en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois

is niet mijn smaak maar goed.
alles moet kunnen he?

ook dit soort dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:50
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
ja ik heb ook nooit gezegd dat mensen moeten exploderen als er over de Hel wordt gesproken.
waarom dat wel zo is , is mij ook een raadsel.
ik denk dat de mensen die zo reageren er zelf of bang voor zijn of het eigenlijk onzin vinden.

en de inkoppers en banaliteiten even aan de kant zettend ......
wat is er vekeerd aan om te wijzen op het feit dat mensen terug kunnen komen uit de Hel en waarschuwen?

op 3 of 4 mensen na die een inhoudelijke respons geven is de toon vanaf het begin al vijandig.
wat mankeert jullie eigenlijk ?
bang dat je misschien met de billen bloot moet?
of dat het je zalige onwetendheid en blijheid - vrijheid gevoel
nadelig beinvloedt?

het is zoals Abraham zegt tegen de rijke man
de levenden op aarde zullen het toch niet geloven.

waarom is het zo moeilijk om verder te zien dan wat je kerkje zegt of dominee ?
ik denk dat hier vele mensen zijn die geen idee hebben van de geestelijke wereld.
die alles flauwekul en bijgeloof vinden .

Voodoo , Macumba , palo mayumbe ........dat zijn realiteiten pur sang
dat wij, kaaskoppen , dat niet geloven neemt niet weg , dat het in grote delen van de wereld realiteit is.

Waarom zou God , die noch aan tijd , noch aan plaats gebonden is, waarom zou Hij de werken van de duivel via deze tovernaars, medicijnmannen en satanisten , niet kunnen neutraliseren en mensen redden op een wijze die zo bijzonder is, dat het wel tot de verbeelding moet spreken.

en dan het geijkte '' je moet er nietmee bezig zijn " etc.....
weet je waar het volk aan ten onder gaat ?

gebrek aan kennis.
de duivel komt niet zoals hij is .........in al zijn walgelijkheid
maar als Engel van het licht , om te moorden , te stelen en te roven.

een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.

En zo dom acht ik hem niet dat hij God een ziel zou gunnen.
De duivel is er alles aangelegen om dit oord te verbloemen en te verbergen en het liefst zou hij de Hel doodzwijgen.

God wijst ons erop en waarom ?
Waarom niet ........
Misschien omdat de meeste mensen te veel in hun gemakkelijke stoel zitten ?
teveel mensen denken : ach het loopt zo n vaart niet ?

De duivel speelt geen spelletje , hij kent alle trucks in het boek en wil de mens tegemoet komen in zijn""gevoel "
als het goed voelt is het toch goed ?

ik ben gescheiden ........even buiten beschouwing latend wie het wou
maar het is echt heeeeeeel fout om te scheiden.
ik krijg nu 1000000000000 miljoen boze reacties over me heen denk ik , maar allez .........vooruit maar.

iedereen heeft een reden om te scheiden en iedereen vindt dat hij/zij het mag doen.
Want ...................en dan komt de reden.

God zegt": NEEN

Gij zult niet scheiden ..........
Gnade van GOd en offer aan het kruis etc etc en alle zware omstandigheden ten spijt ......

Gij zult niet doden

Euthanasie / abortus ................God zegt NEEN
Veel christenen zeggen : ach hetis zo zielig en het leven is zo zwaar etc etc etc

Wie is dan fout ?
God of ik als ik daar in mee ga?

God vergeeft .....absoluut
Gelukkig zou ik zeggen.
Maar het zijn geen kleinigheden.

Echtscheiding is net zo gemakkelijk als het kopen van een auto.
En ook big business en wie ligt er verder wakker van?

Het is de normaalste zaak van de wereld in Nederland
maar leidt tot overspel en overspel is zonde die tot de eeuwige dood leidt.
wij vinden het misschien geen probleem want ja een mens wil ook genieten he ?
maar God vindt het wel een probleem.

tja ........toch lastig zo n God die onze levensstijl niet echt waardeert
en wat leren we ervan?
weer trouwen en dan weer scheiden ?
er zijn mensen bij die dat doen.
en het geen obstakel vinden tussen hen en de Heer.

Oh ja .....
Paul Washer zn tekst als toiletpapier gebruiken.
goh wat geestig.
lang op gestind zeker?

nog geen aambeien lolbroek ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:09
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
flauw ?
mmm volgens mij ben ik al op allerlei manieren veroordeeld.
t hoort ook bij de andere geloofsbeleving om ieder die wat afwijkends zegt meteen op de brandstapel te zetten.

ik verwacht geen bijval.
daar doe ik het niet voor.
dan zou ik wel zeggen dat we allemaal naar de hemel gaan en dat God een lieve man is , die ons een aai over de bol geeft.

maar dan zou ik ook verbrand worden als ketter.

het zij zo ..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Claro ......

Kijk ik zeg niet dat ik Hem geloof omdat ik Hem vrees.
Ik geloof in Hem omdat ik van Hem hou.
Ongeacht het oordeel over mijn zielige leventje van 70 - 75 jaar.
dat is niet aan de orde.

Ik dien Hem omdat Hij het waard is, niet omdat Hij mij kan doen sterven voor eeuwig.
Dan zou ik geen liefde voelen maar angst.
Ik heb genoeg mee gemaakt om te weten dat Hij nooit , maar dan ook nooit de spijker misslaat.

En gevoelens hoe fijn ook .......hebben niets te maken met geloven.
Cliche maar echt heel erg waar.
Vertrouwen is verheven boven voelen.

Ik verwoord wat ik lees en uiteraard is het subjectief.
En ik doe afbreuk aan wat mensen meegemaakt hebben en hun realtie met God.
Daarvoor mijn excuses.

En van de mensen die ik heb aanghaald in het eerste stuk zijn er geen boeken verschenen.

Dus financieel gewin en optredens in Oprah zaten er niet in.
Kan ook niet want de arme stakkers weten en niet wie Oprah is en ze spreken geen Engels.

Alleen Spaans of Portugees of Quetcha

Wilmer Liendo- werd in zijn hoofd geschoten door een zwaar kaliber pistool was verlamd en blind werd door Jezus genezen.
is nu evangelist in Venezuela

Carmelo Brenes
was dood na een auto ongeluk , is in de hel geweest.

Angelica Zambrano - muerta por 24 horas

Ook op Youtube in het Engels
Samuel Hernandez

Ex satanist die bekeert en letterlijk uit de Hel is gehaald door Jezus zelf.
Ex- Macumbeiros in Brazilie die een pact hadden met de duivel.
Gered door Hem , die eeuwig leeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:23
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
ik zal het nog een keer uitleggen.
wellicht ten overvloede.

Ik heb deze getuigenissen niet gelezen.
Ik heb de mensen die er zijn geweest gezien.
In hun verdriet en angst en walging inderdaad.
Er is niets wat hun drijft behalve hun lifede voor de Heer.
Dat het niet strookt met sentimenten van sommigen hier is jammer en verdrietig , maar is sowieso het idee van de Hel niet triest?

De veroordelingen zijn niet iets wat ik mensen vertel , me dunkt.
Maar als ik een van de respondenten hoor zeggem dat je ook met goede werken en de wet in je hart gegrift en toch ongelovig , in de hemel komt ..........
wat is dat voor evangelie ?

alverzoening ?
Jezus zegt : Ik ben de Weg .............
niemand komt tot de Vader dan door MIJ.
Is daar een woord Arabisch bij ?

Goede werken en het goed doen leidt niet tot God.
Het is zeer lovenswaardig uiteraard , maar het leidt niet naar de eeuwige Hemel.

Wie brengt hier nu eigenlijk een vals evangelie?
Ik omdat ik mensen geloof , die in de Hel zijn geweest en hun leven verbeteren daarna?
en Jezus aannemen ?
of het geklets dat je met goede werken bij God in een goed blaadje komt?

uiteraard is het gevoel bij vele mensen belangrijker dan wat de bijbel zegt.
God is lief en Jezus is lief en we worden allemaal gelukkig en gaan allemaal met de hele bups naar de hemel?

dat is een dwaalleer genaamd NEW AGE .
NOVO ORDEM SECULORUM

Dat is Thyatira in een nieuw jasje
Thyatira in het oude jasje was de katholieke kerk met al zijn toverij en
occultisme.

Alverzoening en ontkenning van het oordeel is de nieuwe Thyatira.
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......

Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.
God heeft mij niet nodig geloof me.

Hij is zo groot , dat Hij alles alleen kan.
Ik pretendeer ook niet dat ik iets fantastisch breng.
getuige de persoonlijke aanvallen ben ik vast al gewogen en te licht bevonden.

Ook goed ........
Ga eens verder dan onderbuiksgevoelens en inkoppers ....
Er zijn genoeg mensen die dingen hebben gezien , die sommige mensen niet voor mogelijk houden.
en die houden hun mond omdat ze letterlijk verketterd worden.

Vraagt een van jullie zich wel eens af waarom deze mensen toch deze boodschappen brengen ?
Waarom Paul Washer deze boodchap bracht daar in Amerika ?
Wetende dat hij uitgekotst zou worden ?

misschien is het te moeilijk om uit een vastgeroest stramien te komen maar probeer het eens.
deze mensen liegen niet .......en ze leiden mensen ook niet op het verkeerde pad.
Als ze een valse leer zouden brengen en doen alsof God het allemaal zou hebben gezegd , zou God dat toestaan ?
De Jezus die ik ken .......daar heeft iedereen het over hier.

Wie is die Jezus ?
een baby tje in een kribbe ?
Of de leeuw van Juda ?
God zegt van zich zelf dat Hij liefde is , maar ook een verterend vuur .
wat is daar zo beangstigend aan ?
Omdat het ons erop wijst dat we met Hem geen spelletje moeten spelen ?

Ananias en Safira deden dat ook ......en vielen dood neer.
Ik zag niet meer zeggen dat ik het niet zeg maar de bijbel ,want daar zijn bepaalde mensen hier allergisch voor.

En als ik zeg dat iedereen maar moet geloven wat men wil.....
wat is daar mis mee?
Ik breng geen evangelie , ik breng geen boodschap .
Openbaring 22 beschrijft wat er gebeurt met de honden , overspeligen , de afgoden dienaren ( ongeacht welk soort afgod ....geld , auto, uiterlijk , werk , vreemde goden ) , de tovenaars , heksen , wiccas , en andere verdwaalde zielen , evenals de homoseksuelen.
Verder is de Heer heel duidelijk over de mensen die hem zullen zeggen : Heer hebben wij niet in uw naam...............

Het gaat niet om je goede werken , het gaat om je hart.
Als je hart op Jezus is gericht en Hem op de eerste plaats stelt .........zul je niet verloren gaan.
Ga je met Hem spelen en doen alsof zijn woord rekbaar is en niet zo letterlijk genomen moet worden en je bekeert jeniet van je weg..........

Dan is het wat Hij zegt.

De zonde leidt niet naar de Hel , het zondige hart.
De zonde wordt vergeven als je berouw toont.

Een zondig hart kent geen berouw , maar is opstandig en lastert de woorden van God en gaat ertegen is.
Zegt dat Abortus , Euthanasie , Overspel , Liegen en Afgoden dienen ook wel kan en door Hem maar geaccepteerd moet worden.

Want God is lief...............

en ziet alles door de vingers en wij kunnen erop los leven.
want Hij bedekt alles met de mantel der liefde toch ?

Dat is wat God duidelijk wil maken en wat ook deze mensen duidelijk werd gemaakt.

neem geen loopje met Hem en Zijn geduld.
BEKEERT U !!!

Hij heeft ons leven in de hand .........en bepaalt wanneer het einde komt.

Dat is geen grap .........het is vreselijk om te vallen in de handen van de levende God.

Ik vrees Hem meer dan de Hel.
Maar ik weet dat Hij ook eindeloos vaak mijn zonden vergeeft en heeft vergeven.
Ook ik derf het leven en ben schuldig en veroordeeld om voor eeuwig te sterven.
De Hel is ook mijn toekomst .......als ik met Hem gaan sollen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:33
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
Lieve mensen , geachte gehoor .....
Ik heb en geen oordeel of vooroordeel.
Wat mijn intentie was is een hekel onderwerp aansnijden.
Ik ben mij bewust van de emoties die dit met zich meebrengt.
Ik ben me eveneens bewust , dat mensen mij zullen aanvallen, want dat is het gemakkelijkst.

De boodchapper is de brenger van het kwaad , de dwaalleer , leidt mensen tot de leugen en al wat dies meer zij.
Prima ......
Mag. kan ik wel tegen en heb het ingecalculeerd.

Wat er ook over en mij gedacht en gezegd moge worden..........
De inhoud blijft staan.

Ik heb meteen al gezegd , dat ik de amerikaanse auteurs niet betrek.
reden daarvoor is dat ik hen doorgaans erg sensatie belust vind en ik ken ook het boek van Mary K Baxter.
Zij heeft een boek geschreven over de hel en haar reizen er naar toe.

Geen oordeel zal er over mijn lippen komen mbt de waarheid van haar observaties.

Ik heb niet gezocht naar deze getuigenissen , deze kwamen mij op de weg.
Het zijn mensen , die allemaal hetzelfde vertellen.
En ik heb in geen een van de getuigenissen gehoord dat Jezus vrolijk door de hel liep en lachend en vol leedvermaak tegen de mensen zei:
eigen schuld , ................

Hij weende , Hij weende bitter en zei dat Hij immer nog van de mensen hield.
Maar zelfs in de hel in total afwezigiheid van God , zoals Willem al zei ,
lasterden deze verloren zielen de Heer van hemel en aarde nog.

Is dit onbijbels ?
Dat mensen God blijven lasteren ondanks het onheil wat ze over zichzelf afroepen ?
Mi is de Openbaring van Johannes hierin duidelijk.
Ook daarin wordt de naam van God nog gelasterd op het moment dat de oordelen over de aarde komen.

Mensen zijn vrij.
mensen mogen kiezen ....hetzij de Heer hetzij de Duivel.
Niemand wordt gedwongen , niemand moet iets.
Maar God vraagt en klopt en zoekt.
Ik weet niet of er een leuggengeest deze mensen heeft geleid.
Wellicht ......
Maar zij steken wel hun nek uit om deze gehate boodschap te brengen.
Zij brengen het onder tranen en met pijn in hun hart en heel vaak zijn ze juist door deze gebeurtenis gered.
Zou de duivel een satanist willen redden ?
iemand die een hoge positie heeft in de Macumba of Palo Mayumbe?
iemand die op weg naar de dood is en God openlijk afwijst door kinderoffers te brengen ( waarvoor ze geboet hebben in de gevangenis)
en de satan eer te brengen ?
Zou de duivel willen dat deze mensen zich bekeren ?
me dunkt niet.

Ik noem dit omdat ik net als jullie erg sceptisch was.
Ik ben ook nederlander en ben jammergenoeg net zo nuchter .......
maar die zo geroemde nuchterheid kan ook in ongeloof en onwil te geloven om slaan.

De teksten.

Tja de dood is volgend de adventisten een slaap , volgens weer een andere groep is de hel nog leeg , weer een andere groep zegt dat iedereen in de hemel komt.

ik ga daar niet op in in de eerste plaats omdat ik niet in theologisch geharrewar geloof.
en in de tweede plaats omdat ik geen enkel standpunt ga verdedigen.
Men gelooft maar wat men wil.

De grote mannen .........
Eehm David Wilkerson heeft in een a call to anguish ( tebezien op Youtube ) heel duidelijk gemaakt waar het omgaat.
En ook hij was ervan overtuigd dat God een Vader is maar absoluut onverbiddelijk in Zijn oordeel.
Zijn verdriet en zijn tranen tijdens deze preek omdat mensen niet bidden , niet rouwen en niet smeken op hun knieen

Charles Spurgeon en anderen waren ook duidelijk over : berouw en belijden van zonden .

het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken en ik ben zelf ook niet bang.
Het is het zelfde als met de angst voor kanker.........
Je kunt het negeren als er iets niet goed is, maar het gaat toch gebeuren.
kromme vergelijking en mijn excuses als iemand hier boos om wordt.
is niet de bedoeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:54
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
SHANITA ......
paul washer valse profeet?
op basis waarvan ?
kent u hem?
kent u zijn werk ?
ooit naar hem geluisterd ?
ook hier.......

eerst onderzoekn en dan pas oordelen.
wat is dat moeilijk he ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588 (57)





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:51
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie
 
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CORTAZAR588
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 9 van 10