ChristianMatch
 


Forum

Is de Antichrist een Moslim ?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 21:49
 
De laatste tijd is er veel te doen rond Ha arets Yisraeel.
In en om Israel is op dit moment de situatie dusdanig precair, dat Benjamin Nethanyahu eigenlijk niet anders kan dan iran aanvallen.
Deze oorlog is olie op het vuur van Ahmedinejad , die de komst van de 12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


Ook een man als Walid Shoebat zet in zijn boek Gods war on terror uit een hoe en waarom hij denkt dat de Islam de AC gaat voortbrengen.
Ik ben ook op de hoogte van de uitleg dat het herstelde Romeinse rijk de AC gaat voortbrengen.
Echter van waaruit zal er in Europa de AC moeten komen ?

Walid Shoebat is te bezien op Vimeo en Youtube.
In deze filmpjes legt hij uit hoe de 666 berust op een vergissing van Johannes op Patmos een dat het in feite een arabische uitdrukking is.
deze arabische uitdrukking staat in het banier van groepen als Hamas en andere.

Mi is er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.
In de Islam is het onthoofden de straf die staat op apostasie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:31
 
CORTAZAR588 schreef:
De laatste tijd is er veel te doen rond Ha arets Yisraeel.
In en om Israel is op dit moment de situatie dusdanig precair, dat Benjamin Nethanyahu eigenlijk niet anders kan dan iran aanvallen.
Deze oorlog is olie op het vuur van Ahmedinejad , die de komst van de 12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


Ook een man als Walid Shoebat zet in zijn boek Gods war on terror uit een hoe en waarom hij denkt dat de Islam de AC gaat voortbrengen.
Ik ben ook op de hoogte van de uitleg dat het herstelde Romeinse rijk de AC gaat voortbrengen.
Echter van waaruit zal er in Europa de AC moeten komen ?

Walid Shoebat is te bezien op Vimeo en Youtube.
In deze filmpjes legt hij uit hoe de 666 berust op een vergissing van Johannes op Patmos een dat het in feite een arabische uitdrukking is.
deze arabische uitdrukking staat in het banier van groepen als Hamas en andere.

Mi is er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.
In de Islam is het onthoofden de straf die staat op apostasie.

ik heb me eerder ook verdiept in deze kwesties. maar wat je hier schrijft, zou ik zeker niet zo makkelijk voor zoete koek aannnemen. je verwijst naar bronnen die ook niet gestaafd zijn op de bijbel. om deze dingen uiteen te zetten kun je er heeeeel lang blijven doorgaan. ik wil je wel een paar aanwijzingen geven:


Ahmedinejad is niet de hoogste leider van Iran!!!!
aangaande geestelijke zaken: bepaald hij niet!
hij mag de in het oogspringende leider zijn van t land, maar wat is hij werkelijk meer dan een spreekbuis naar de wereld?



12 e Imam ,de Mahdi op deze wijze wil versnellen.
Deze Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament.


12e Imam = de Mahdi: klopt;
Mahdi van de Islam is de AC van het nieuwe testament: fout! dat zou te makkelijk zijn. persoonlijk denk ik wel aan de mogelijkheid dat hij de valse profeet is. een beetje aparte reden daarvoor is ook omdat ook moslims vanuit de koran leren dat Jezus massias is....


er zijn trouwens een aantal ook bekende namen waarin of waarvoor 'Mahdi' in voor komt. bedenk de fonetisch gezien de naam: Ahmedinejad (a-Mahdi-nedjad) (Mahdi wordt ook wel uitgesproken als: 'mëhdi) maar dit zegt niets, ook als je t verhaal beter kent weet ik nog een voorbeeld: het leger van Mahdi bestaat ook al, en je raad t al: nee dat is t niet, zoals de voorspelling beschrijft....

aanvullend opvallend is het verhaal over de Dajjal, hij is voor de Islam de AC! in de koran wordt hier niet over gesproken, maar in de andere geschriften worden hierover wel details gegeven. ik ga hier niet verder op in, ook dit opzich is een lang verhaal, maar kan je wel verklappen waar het ongeveer op uit zou kunnen komen als je dit naast de bijbel legt. een heel interessante en opmerkelijke mogelijkheid is dat de Dajjal zoals beschreven staat zou een beschrijving kunnen zijn van Jezus die na zijn tweede wederkomst de wereld zal richten in het 1000 jarig rijk.


er iets voor te zeggen omdat de islam een niets ontzeggend systeem is waarin een ieder die zich niet bekeert tot de Islam zal worden onthoofd.


niet geheel mee eens. over het algemeen gebeurd dat niet zo, vooral ook omdat de internationale gemeenschap een beetje over de schouder mee kan kijken. interseesanter wordt dit punt weer wel wanneer de Mahdi op aarde is. hij zal wel met veel (ook veemde en opmerkelijke details) afrekenen. waaronder de dhimmibelasting (een afkoping ter 'bescherming' voor dhimmi's (niet moslims)).


over de uitleg van de 666, ik meen die ook ooit gezien te hebben. ik weet alleen nog dat het op mij weinig indruk moet hebben gemaakt. ook ten aanzien van een veelheid van uitleggingen waar tot nog toe niet een van een duidelijke aanwijzing heeft dat het getal specifiek daarmee in verband moet staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:33
 
-----

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op donderdag 30 augustus 2012, 16:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOLD765





Berichten: 60

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:53
 
volgens mij moet de ac een jood zijn,want zullen de joden een niet jood aavaarden als de messias
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 13:01
 
Het is een zeer interessant onderwerp.
De Dajjal is ook een figuur uit de islamitische eschatologie.

En idd de Dajjal zou Jezus de Heer uit de bijbel kunnen zijn.
En Jezus uit de bijbel zoals de Moslims deze kennen is Isa.

Isa wordt beschreven als zeer wijze man , ook een beetje profeet , maar volgens mij niet als messias.
Hij staat wel in de Koran maar is ondergeschikt aan Mohamed .....
Of heb ik dat verkeerd?

Het is volgens mij zo dat Isa zelfs de Mahdi gaat meehelpen om de christenen en de joden te bestrijden en tot de Islam te dwingen.

De 666 in het Grieks de xie gie stigma zou al je het van een andere kant bekijkt in het arabisch Bisma allah betekenen.
In de naam van Allah.

Het is idd een van de uitleggingen en wellicht heeft het ook zijn mankementen.
Maar we zien nu toch duidelijk een spel plaatsvinden in het Midden Oosten waar Israel en Iran ( het voormalig Perzie ) een sleutelrol gaan spelen.

En Daniel is ook wat Walid Shoebat aan haalt om aan te tonen dat er nooit een europese AC gaat komen en dat Rome of wie dan ook geen rol van betekenis gaat spelen , tenzij in cooperatie met de AC uit het oosten.

In het boek van Jan van Barneveld , die eveneens Walid Shoebat citeert , wordt aan de hand van bijbel teksten en ook aannames uiteraard, uiteen gezet hoe de AC een pact zal maken met Rooms Katholieke kerk.

De katholieke kerk is de kerk die deel gaat uitmaken van Babylon ......
welke gekenmerkt wordt door hoererij.
De RK kerk is de enige kerk waarin het aanbidden van beelden , het hebben van een zwarte paus ( geen exorcisten maar satanisten ) en het heilig verklaren van personen duidelijk aantonen dat de RK gebaseerd is op accultisme / satanisme.

Er zijn voldoende artikelen en stukken te vinden op internet , die onderbouwd aantonen , dat de RK nauw verbonden is met de satanskerk.
Dat er zwarte missen worden gehouden , dat er zelfs mensen offers worden gebracht en dat het bloed van Jezus niet almachtig is en ons schoon wast van alle zonden.

De AC zal een wereldreligie waarin Jezus de Hoofdrol speelt nooit tolereren.

Daarom is de islam met zijn ontkenning van de drie enigheid en de absolute Godheid van Jezus gepaard met de Moeder aller Hoeren , Babylon , de enige die in staat zal zijn een hegemonie te effectueren.

Israel zal daarin , met als Hoofdzetel Jeruzalem , een cruciale rol spelen.
De Islam wil Israel vernietigen ......en Jeruzalem terug in hun handen krijgen.

Hoe dat zall gaan weet niemand , maar nu is de wereld op een cruciaal punt gekomen.
Israel zal iets moeten doen om Iran te stoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:21
 
Er komt vaak een glimlach op mijn gezicht bij dit soort koffiedik kijk topics.

De Schriftgeleerden in de tijd van Jezus hadden alle info in hun boeken over de messiah, maar toen Jezus pal voor hun neus stond hadden ze geen idee.
De anti christ is al zovaak aan gewezen.
Ik focus me liever op de dingen die wel duidelijk uit de Bijbel zijn te halen, vooral over onze taak als christen, Gods wil voor ons nu!
Waar we controle over hebben en verantwoordelijk voor zijn.

Levensheiliging, groeien, toerusting en evangelisatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:28
 
ARNOLD765 schreef:
volgens mij moet de ac een jood zijn,want zullen de joden een niet jood aavaarden als de messias

De rabbijnen zeggen: 'iedereen kan de messias zijn'.
Dat is (denk ik) gebaseerd op dat wie de tempelbouw mogelijk maakt, eigenlijk verlossing brengt. Maar dat laatste denk ik alleen maar, dat kun je natuurlijk ook vragen, (ik heb wel zin om dat eens te vragen) waarom ze zeggen iedereen kan de messias zijn.
Dus zullen ze ook mijns inziens een heiden accepteren.


Laatst aangepast door
KROX372
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 22:53
 
KROX372 schreef:
De rabbijnen zeggen: 'iedereen kan de messias zijn'.
Dat is (denk ik) gebaseerd op dat wie de tempelbouw mogelijk maakt, eigenlijk verlossing brengt. Maar dat laatste denk ik alleen maar, dat kun je natuurlijk ook vragen, (ik heb wel zin om dat eens te vragen) waarom ze zeggen iedereen kan de messias zijn.
Dus zullen ze ook mijns inziens een heiden accepteren.

Daarbij denk ik dan natuurlijk in de hoek van de mensen die een wereldregering willen. De EU is een voorloper van een wereldregering. Geinspireerd door hetzelfde.
Een moslim gaat natuurlijk Israel niet helpen de tempel te herbouwen.

Als God in die tempel op aarde wil gaan wonen, brengt dat inderdaad de verlossing voor de hele wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:28
 
DJAB697 schreef:
Er komt vaak een glimlach op mijn gezicht bij dit soort koffiedik kijk topics.

De Schriftgeleerden in de tijd van Jezus hadden alle info in hun boeken over de messiah, maar toen Jezus pal voor hun neus stond hadden ze geen idee.
De anti christ is al zovaak aan gewezen.
Ik focus me liever op de dingen die wel duidelijk uit de Bijbel zijn te halen, vooral over onze taak als christen, Gods wil voor ons nu!
Waar we controle over hebben en verantwoordelijk voor zijn.

Levensheiliging, groeien, toerusting en evangelisatie.
Ik ben het idd met je eens, dat je helemaal geobsedeerd kunt raken door het thema van de eindtijd. Ik denk echter, dat hier meer achter zit. Ik denk idd, dat de grootste tegenstander van het evangelie de islam is. En daar heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste weten we, dat satan graag God wil imiteren. En de islam is een kopie van het christendom en jodendom. Maar het echte evangelie wordt ontkend en verdraaid. De term islam betekent ook onderwerping, en we weten dat satan mensen graag tot zijn slaaf maakt. Ten derde de haat tegen Gods volk. Ook kenmerkend voor de islam. Dus ja, de islam is de grootste vijand van het christendom en het zou volkomen logisch zijn als daar de antichrist vandaan zou komen.

Gelukkig eindelijk iemand die de Amerikaanse president niet als antichrist ziet


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 18 augustus 2012, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 23:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het idd met je eens, dat je helemaal geobsedeerd kunt raken door het thema van de eindtijd. Ik denk echter, dat hier meer achter zit. Ik denk idd, dat de grootste tegenstander van het evangelie de islam is. En daar heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste weten we, dat satan graag God wil imiteren. En de islam is een kopie van het christendom en jodendom. Maar het echte evangelie wordt ontkend en verdraaid. De term islam betekent ook onderwerping, en we weten dat satan mensen graag tot zijn slaaf maakt. Ten derde de haat tegen Gods volk. Ook kenmerkend voor de islam. Dus ja, de islam is de grootste vijand van het christendom en het zou volkomen logisch zijn als daar de antichrist vandaan zou komen.

Gelukkig eindelijk iemand die de Amerikaanse president niet als antichrist ziet

niet mee eens!

zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 00:07
 
BART347 schreef:
niet mee eens!

zo zou de islam daarin niet op zichzelf staan als grootste tegenstander anders dan in kwantiteit (mensen). de haat tegen Gods volk wordt gedeeld door heel veel groeperingen. onderwerping: als voorbeeld: ook homos worden vervolgd, ook moslims door hindoe's en boedisten... verder is de kans dat de AC uit de islam voort komt erg klein door een hele reeks aan redenen. denk ook aan populariteit vertrouwen, slagkracht en eenheid. verder is het te opzichtig een geloofsgroep doelmatig proberen te treffen, zeker na WO2. veeleerder zal de AC op de identiteit spelen van iemands geloofsleven. dit doordat hij vrede zal willen stichten door alle religies samen te binden. wanneer iemands geloof echt is zal deze hiervoor pas echt niet voor buigen. (ook 'gelovigen' zullen toch toegeven). wat interessant is, is het verhaal van Antiachus Epifanus uit de Makkebeën brieven. dat verhaal linkt in een aantal opzichten aan de AC die nog komen gaat.
Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...

in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden.

het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën,
hoezo dat dan? ik denk van: juist niet!

En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie..
hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!!
hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:24
 
Ondanks dat Bart weg is, hier toch even op reageren...

BART347 schreef:
in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden.

Toch zijn de Joden minderwaardig aan de moslims, de teksten zijn dus tegenstrijdig met de publieke moslim opinie.
Daarnaast contradicteerd de koran ook zichzelf in de teksten waarin de Joden worden vergeleken met apen en varkens.

BART347 schreef:
En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie..
hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!!
hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims?

En de moslims kennen de bijbel totaal niet, als ze al lezen, lezen ze de koran, maar over het algemeen laten ze zich de koran vertellen bij monde van de imam. Dus hoe goed kennen ze die werkelijk....


En of de islam de antichrist is? Ik ga daar niet vanuit, wel dat de islam een onderdeel is van de tactiek van de antichrist.
Maar de islam bestrijden is dan weer geen geestelijke strijd, maar juist een maatschappelijke strijd. De islam is in de grond een ideologie, het geloof is er een onderdeel van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1