ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZWAAN995
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZWAAN995
Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 21:17
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel



Een olifant volgens zes blinden

http://www.letusreason.org/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.


Er bestaat een oud verhaal, niet in de Bijbel, dat ons punt hier goed illustreert. Er waren eens zes blinden die een olifant betastten. Toen de ene de zijkant voelde zei hij: dit is een muur. Een andere voelde de staart en zei: dit is een koord. Een volgende voelde aan een poot en zei: dit is een boom. Een andere voelde aan een oor en zei: dit is een grote waaier. De vijfde raakte de slurf en zei: dit is een slang. De laatste voelde aan een slagtand en zei: dit is een speer.

Wie had nu gelijk? Uiteraard geen van allen. Ook wij allemaal zijn enigszins zoals deze blinden niet in staat om duidelijk te zien. Wij hebben onze eigen opinies over de zaken. Maar als het gaat om geestelijke dingen hebben wij een geschreven code om onze blindheid tegemoet te komen, zodat er geen giswerk moet zijn. U kan een bepaalde opinie hebben, en ik een andere, maar als wij naar het Boek van de Schepper gaan zou dat licht moeten werpen op alle dingen die in de schaduw liggen.

Filippenzen 1:27: “Wandel waardig het Evangelie van Christus, opdat ik, of ik nu kom en u zie of dat ik afwezig ben, dan uw zaken mag horen, dat u vast staat in één geest en dat u eensgezind samen strijdt door het geloof van het Evangelie.”

1 Korinthiërs 1:10: “Maar ik roep u op, broeders, omwille van de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u allen uit één mond spreekt, en dat er onder u geen scheuringen zijn, maar dat u hecht aaneengesmeed bent, één van denken en één van gevoelen1”.

Filippenzen 3:16: “Laten wij naar dezelfde regel wandelen, laten wij eensgezind zijn”.

Paulus schrijft opnieuw en opnieuw over eenheid, maar geen eenheid van “gevoelens” maar eenheid van woord (dezelfde beoordeling, voorschriften, opinie, kennis), ter wille van het Evangelie.

De Heer Jezus zegt in Johannes 7:24: “oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel2 een rechtvaardig oordeel3”.

Hebreeën 5:13-14: “Ieder immers die met melk gevoed wordt, heeft geen ervaring om het woord van de gerechtigheid te verstaan. Want hij is een kind. Maar vast voedsel is er voor de volwassenen, die hun zintuigen door het gebruik ervan geoefend hebben om te kunnen onderscheiden4 tussen goed en kwaad”.

Een persoon die in staat is te oordelen tussen goed en kwaad vertoont geestelijke volwassenheid. Zij die deze bekwaamheid niet oefenen zijn niet opgeleid door het Woord en staan bloot aan misleiding. Ervaring op zich is niet in staat de proef van de waarheid te doorstaan. Waarheid moet objectief getoetst en niet subjectief ervaren worden. Zij die ontdekken dat iets verkeerd is worden vandaag ontmoedigd om hun twijfels en eerste bevindingen te volgen. Als iemand tegenstrijdigheden bemerkt in wat geleerd en beoefend wordt, zou hij of zij met een goed geweten de richtlijn van de Schrift moeten volgen, want die zal ons leiden in alle waarheid. Er is niets verkeerd aan het twijfelen aan iets wat verkeerd lijkt te zijn. Dat soort twijfel is niet een gebrek aan geloof. Wij moeten onze twijfels volgen, ter wille van ons geweten en om waakzaam te blijven met betrekking tot onze eigen ziel. Alles wat twijfel oproept moeten we ernstig toetsen aan Gods Woord.

1 KJV: “in the same judgment”, Grieks gnome (Strong’s 1106): oordeel, opinie, kennen.
2 Gr. krisis (Str. 2920): beslissing.
3 Gr. krino (Str. 2919): onderscheiden, (ver/be)oordelen.
4 Gr. diakrisis (Str. 1253): onderscheidig.
2


Toen de Farizeeën met Jezus redetwistten over Zijn beweringen, wees Hij hen op het Woord. Toen Paulus redeneerde met de Bereërs betwistten zij aanvankelijk wat hij zei, maar zij richtten zich tot het Woord als hun ultieme kennisbron om te zien of wat hij zei waar was. Hij noemde hen “edeler van gezindheid dan die van Thessalonika” (Hand. 17:11), omdat zij zijn uitleg toetsten. Eerlijk de waarheid onderzoeken toont in feite iemands integriteit, dat hij willens God wil geloven en niet de mens. Als wij een fout ontdekken die onze aandacht trekt kan het de Heilige Geest zijn
die ons inzicht geeft. Er is niets mis mee ervaringen te betwijfelen, maar wat wij niet kunnen betwijfelen is Gods Woord. Niet alle twijfel komt van de vijand, want God kan ons twijfel geven opdat wij zouden toetsen om te zien of er iets anders in het geding is. “De geestelijke mens beoordeelt
wel alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld” (1 Kor. 2:15). Iets onderscheiden of inschatten heet in het Grieks anakrino. Er zijn Schriftplaatsen die ons bevelen alle dingen te beoordelen. Hebreeën 5:13-14 leert ons dat het de geestelijke persoon is die de dingen toetst.

Een voorbeeld: een diamant kan op het eerste zicht geen gebreken vertonen, maar als we die naar een juwelier zouden brengen, een kenner, iemand die opgeleid is om zulke dingen te inspecteren, kan het tegendeel blijken. Hij zal dan zijn vergrootglas nemen om te zien hoe de steen gesneden is en zal zo onvolkomenheden of zelfs scheuren kunnen ontdekken. Zo iemand is getraind in het onderscheiden van wat niet goed is. Zo ook is grondig onderzoek de veiligste weg voor een gelovige.
Enkel zij die het Christendom niet praktiseren zullen bezwaren hebben tegen een toetsing door het Woord. De duisternis loopt altijd weg van het licht, nooit het licht van de duisternis.

Als we in de Schrift vinden dat iets verkeerd is, dan is het niet u of ik die oordeelt, maar God. Hij heeft Zijn wet geschreven en dus heeft Hij al geoordeeld. Wanneer mensen volharden in het onderwijzen van foutieve en valse leringen (over het Evangelie, de Schrift, Christus, moraliteit) moeten zij met hun naam genoemd worden, en verwijderd uit hun leiderschap, om de schapen te beschermen.

Paulus waarschuwde van uit te kijken voor bepaalde mensen. Hun namen werden genoemd omdat zij ingingen tegen de leer van de apostelen. Altijd is het trots die ertoe leidt dat men participeert in valse leer. Dat is het juist waarom de Heer Jezus waarschuwde tegen het zuurdeeg van de Farizeeën. Arrogantie, trots en hoogmoed. Jeremia berispte de profeet Hananja, in 28:15, door te zeggen: “gij hebt gemaakt dat dit volk op leugen vertrouwt”. De duivel zal de Schrift gebruiken - hij is te slim
om een christen iets te zeggen buiten de Bijbel om. Hij deed dat met Adam en Eva door de juistheid in vraag te stellen van wat God had gezegd (Genesis 3) en gaf hen een nieuwe interpretatie. Zij die niet gered zijn bezitten geen maatstaf die de Satan kan aanwenden om zijn bedoelingen te realiseren, maar bij de gelovigen verdraait hij het Woord Gods.

De wet van Mozes stenigde hen die tegen Gods Woord in predikten (Deut. 18); de wet van de vrijheid zegt dat zij moeten verwijderd worden en opgeroepen tot berouw. Hen toestaan verder te doen staat gelijk aan samenwerking met hun rebellie en valsheid.

Er zijn plaatsen in de Schrift die ons zeggen te (ver/be)oordelen, en andere van niet. Wanneer u valse predikers hoort zeggen wij hen niet mogen oordelen, overtreden zij de Schrift, want die zegt dat wij hun leringen en daden moeten oordelen. Zij willen alles doen wat zij willen en jegens niemand aansprakelijk zijn dan tegenover God! Dat zal dan later ook zo gebeuren, en slecht bevallen, want dan is het te laat voor berouw. Het Nieuwe Testament leert geen oordeel als vonnis maar altijd een oordeel met het oog op herstel en bescherming van de kudde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:55
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
“En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer” - Ef 5:11

Oordeel niet naar wat voor ogen is, maar vel een rechtvaardig oordeel - Johannes 7:24


OORDELEN:

NEGATIEF OORDEEL
AFKEURING
VEROORDELING
MINACHTING
HAAT


Ps 5:6 Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.
Ps 26:5 Ik haat de vergadering der boosdoeners, en bij de goddelozen zit ik niet.
Ps 31:7 Ik haat hen, die op valse ijdelheden acht nemen, en ik betrouw op de HEERE.
Ps 45:8 Gij … haat goddeloosheid
Ps 97:10 Gij liefhebbers des HEEREN! haat het kwade.
Ps 101:3 Ik haat het doen der afvalligen, het zal mij niet aankleven.
Ps 119:104 Uit Uw bevelen krijg ik verstand, daarom haat ik alle leugenpaden.
Ps 119:113 Ik haat de kwade ranken, maar heb Uw wet lief.
Ps 119:128 Daarom heb ik al Uw bevelen, in alles, voor recht gehouden; maar alle valse pad heb ik gehaat.
Ps 119:163 Ik haat de valsheid, en heb er een gruwel van; maar Uw wet heb ik lief.
Spr 8:13 De vreze des HEEREN is, te haten het kwade.
Spr 13:5 De rechtvaardige haat leugentaal; maar de goddeloze maakt zich stinkende, en doet zich schaamte aan.
Amos 5:15 Haat het boze, en hebt lief het goede.
Jh 12:25 wie zijn leven haat in deze wereld, zal het bewaren tot het eeuwige leven
Hb 1:9 Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad, en ongerechtigheid gehaat.
Jd 1:23 haat de rok, die door het vlees bevlekt is
Op 1:6 Maar dit hebt u, dat u de werken van de Nikolaïeten haat, die ook Ik haat
Op 2:15 Zo zijn er ook onder u die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat ik

OORDELEN:

POSITIEF OORDEEL
GOEDKEURING
PRIJZING
ACHTING
LIEFDE

Ps 45:8 Gij hebt gerechtigheid lief
Ps 119:113 … maar heb Uw wet lief
Ps 119:128 Daarom heb ik al Uw bevelen, in alles, voor recht gehouden
Ps 119:163 … maar Uw wet heb ik lief
Amos 5:15 … hebt lief het goede.
Jh 14:15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden
Jh 14:21 Wie Mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het die Mij liefheeft
Jh 14:23 Als iemand Mij liefheeft, zal hij Mijn woord bewaren
Jh 15:10 Als u Mijn geboden bewaart, zult u in Mijn liefde blijven
Jh 15:14 U bent Mijn vrienden, als u doet wat Ik u gebied
Jh 17:17 Heilig hen in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid
Mt 28:19 Gaat dan heen, onderwijst al de volken …lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb
1Ko 13:6 De liefde verblijdt zich in de waarheid
1Ko 13:13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde
1Tm 6:11 Jaag naar [1] gerechtigheid, [2] godsvrucht, [3] geloof, [4] liefde, [5] volharding, [6] zachtmoedigheid
2Tm 2:22 Jaag naar [1] rechtvaardigheid, [2] geloof, [3] liefde, [4] vrede
Hb 1:9 Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad
1Jh 2:4-5 maar zo wie Zijn Woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn
1Jh 5:3 Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:42
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
De Heer Jezus Christus beval: “oordeelt een rechtvaardig oordeel” (Joh 7:24).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:39
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
PIETER649 schreef:
Mooi dat je dat denkt Zwaan.

Ik mag dus aannemen dat je ook stopt met veroordelen op je homo-topic? Lachende smiley


FIJN !! Kussende smiley



Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".
HORATIUS BONAR (1808-1889)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
Oordelen of niet?
of : WZJD (Wat Zou Jezus Doen)?

M.V. Update 17-12-2008
De Heer Jezus in Mattheüs 23 (HSV):

En wie zichzelf zal verhogen, zal vernederd worden; en wie zichzelf zal vernederen, zal verhoogd worden. 13 Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan. 14 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u eet de huizen van de weduwen op, en voor de schijn bidt u lang; daarom zult u des te zwaarder oordeel ontvangen. 15 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reist zee en land af om
één proseliet te maken, en als hij het geworden is, maakt u hem een kind van de hel, tweemaal meer dan u bent. 16 Wee u, blinde leiders, die zegt: Wie gezworen heeft bij de tempel, dat betekent niets; maar wie gezworen heeft bij het goud van de tempel, die is aan die eed gebonden. 17 Dwazen
en blinden, want wat is meer, het goud of de tempel, die het goud heiligt? 18 En wie gezworen heeft bij het altaar, dat betekent niets; maar wie gezworen heeft bij de gave die daarop ligt, die is aan die eed gebonden. 19 Dwazen en blinden, want wat is meer, de gave of het altaar, dat de gave heiligt? 20 Wie daarom zweert bij het altaar, die zweert daarbij en bij alles wat daarop ligt; 21en wie zweert bij de tempel, die zweert daarbij en bij Hem Die daarin woont; 22 en wie zweert bij de hemel, die zweert bij de troon van God en bij Hem Die daarop zit. 23 Wee u, schriftgeleerden en
Farizeeën, huichelaars, want u geeft tienden van de munt, de dille en de komijn, en u laat het belangrijkste van de wet na: het recht, en de barmhartigheid en het geloof. Deze dingen zou men moeten doen en die andere dingen niet nalaten. 24 Blinde leiders, die de mug uitzift maar de kameel doorslikt. 25 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reinigt de buitenkant van de drinkbeker en van de schotel, maar van binnen zijn ze vol van roofzucht en onmatigheid. 26 Blinde Farizeeër, reinig eerst de binnenkant van de drinkbeker en de schotel, zodat ook de
buitenkant daarvan rein wordt. 27 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bent als de witgepleisterde graven, die van buiten wel mooi lijken, maar van binnen zijn ze vol doodsbeenderen en allerlei onreinheid. 28 Zo lijkt u ook wel van buiten rechtvaardig voor de mensen,
maar van binnen bent u vol huichelarij en wetteloosheid. 29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeen, huichelaars, want u bouwt de graftekenen voor de profeten en versiert de grafmonumenten van de rechtvaardigen, 30 en u zegt: Als wij in de tijd van onze vaderen hadden geleefd, zouden wij er met hen niet aan meegedaan hebben het bloed van de profeten te vergieten. 31 Aldus getuigt u tegen uzelf, dat u kinderen bent van hen die de profeten gedood hebben. 32 Maakt ook u dan de maat van uw vaderen vol! 33 Slangen, adderengebroed, hoe zou u aan de veroordeling tot de hel ontkomen?

Wat zou de Heer Jezus vandaag zeggen?

Wee u, moderne apostelen en profeten! Slangen! Adderengebroed! Blinde leiders! Witgepleisterde graven! Huichelaars! …

Mag ik dan oordelen? Moet ik wel oordelen?

Een van de best gekende, meest misbegrepen en verkeerd toegepaste Schriftplaatsen is Mattheus 7:1-5: “Oordeelt niet”. Merk op dat deze woorden gericht zijn aan een hypocriet, niet aan hen die oprecht willen onderscheiden of een leraar of leer, waar is of vals volgens Gods Woord. En in plaats van een verbod tegen eerlijk oordelen is dit een ernstige waarschuwing tegen hypocriet oordelen. In feite beveelt het laatste deel van deze schriftplaats juist een oprecht oordeel aan: “dan zult gij bezien, om de splinter uit het oog van uw broeder uit te doen”.

Wij MOETEN oordelen, namelijk of een leer goed of fout is. Anders worden wij bedrogen door de Tegenstander:

1 Johannes 4:1: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten uitgegaan in de wereld”

2 Johannes 7, 10-11: “Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de misleider en de antichrist. … Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem
begroet, die heeft deel aan zijn boze werken”

1 Korinthiërs 5:12-13: “Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn, te oordelen? Oordeelt u niet alleen hen die binnen zijn? Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de boosdoener uit uw midden weg”.

Efeziërs 5:11: “En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer”.

1 Korinthiërs 11:31-32: “Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet met de wereld veroordeeld zouden worden”.

Wij moeten alles toetsen en beoordelen: Handelingen 17:11, 1 Thessalonicenzen 5:21, enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 20:17
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Want evangeliseren is iets dat lig je of dat lig je niet weet dan de juiste antwoorden te geven want als je iets niet weet dan kan je er beter niet mee beginnen. Er zijn zovele vormen om te evangeliseren bij de ene een speldenknop de ander een vingerhoed, kopje of emmer vol kan je het evangelie kwijt. De ene staat open voor geloof de ander niet die mensen die open staan kan je meer kwijt dan iemand die er niet open voor staat. Je iemand wat opleggen terwijl het niet open staat is parels voor de zwijnen gooien wat men je vertrapt heeft weinig nut. Daar hoef je je tijd niet aan te besteden aan spotters maar mensen die hongerig zijn geef je te eten te drinken waar men om vraagt. Je hele hebben en houden voor Christus. De Here ziet het hart aan van alle mensen die Hem waarlijk lief hebben. Als we iets niet weten vraag de Here om hulp Hij geeft ons de juiste antwoorden om te zeggen door Zijn Woord heen. Daar hoort ook onderwijs bij en vermanen niet alleen met liefde alles bedekken je hoort iemand ook te tuchtigen. Jezus tuchtigt ook mensen en zijne vele apostelen die met Hem waren gaven onderwijs aan de heiden en joden. Loop de jaren door nu 2012 mensen accepteren dat niet en willen zelf alles onderzoeken alleen weet men niet waar men moet zoeken en zoeken vanuit verkeerde bronnen en groeit men verder vanuit verkeerde wortels en volgroeit men van distelen en dorens wat niet groei van vruchten kan geven. Zoek de juiste gezonde deel op door Gods Woord de Bijbel heen. Lees en aanvaard de schriften want alles staat opgeschreven.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
PETRA944 schreef:
ik val haar niet aan, maar ben van mening aan het wisselen, probeer het te snappen hoe sommigge cristenen zijn, ik lees ze graag mensen wil redden, het evangelie wil brengen onder mensen en aan de ander ekant lees ik reacties over zondaren dat ik denk Smiley die vol vragen zit hoe wil jij zondaren redden als je niet weet er mee om te gaan, welke mensen wil jezus redden? zondaren, criminelen, hoeren, homo,s hetorosexuelen die zijn afgedwaald met sex en naar bv een parking gaan. Als jezus zou leven zou hij denk ik die mensen opzoeken, om ze te redden en te helpen. geduld met ze hebben, begrip, dit verbaasd me, iemand die het evangelie wil brengen onder mensen, maar niet weet hoe met mensen om te gaan, ze van zich afkeert omdat ze een zonde hebben. Ze niet meteen het evangelie aannemen, laat je ze vallen en komt als vrijwilliger niet meer opdagen. het verbaasd me , in mijn ogen is er niet veel inzicht in de mens etc. maar meer kerkelijke dingen in de hersenen gestampt, maar praktijk Smiley die vol vragen zit En zo iemand wil anderen mensen leren over jezus? zondaren redden, leren over jezus? of ben ik nou zo negatief hoe ik er tegen aan kijk?



Evangeliseren is mensen na de Bijbel verwijzen want daar staan alle antwoorden in.

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op dinsdag 2 oktober 2012, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 





<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 19:00
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
We veroordelen allemaal alleen wil je dat ook eerlijk inzien in wat je doet of denkt. jij en ik zijn niet heilig en niet volmaakt alleen door genade van Christus vrijgekocht door het Bloed van het Lam. We mogen erkennen in wie we zijn en onze zonden belijden aan het houten kruis onze ikke nagelen van de troon af en Jezus Christus meer deel gaat nemen in onze leven.






<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 





<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 17:40
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Mannen die met mannen liggen evenzo vrouwen met vrouwen = ZONDE

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 17:04
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:54
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:30
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:53
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:23
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
De HEERE bewaart al degenen die Hem liefhebben.
Niemand komt tot De Vader dan door Mij.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:09
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. Joh. 8:12.

4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. Jak. 4:4.

2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. Rom. 12:2.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen. 2 Kor. 6:14,17.


Vreemdelingen
Laat dit voorbeeld een aansporing zijn om het vreemdelingschap met God te zoeken en er GROTE ERNST mee maken om de wereldgelijkvormigheid af te leggen. Wil je kortstondige bevrediging van je verlangens of een onvergankelijke erfenis? Of denk je net als Lot dat een klein beetje wereldgelijkvormigheid geen kwaad kan? Dat zou wel eens de grootste vergissing van je leven kunnen zijn. Kies dan niet volgens je gevoel, want dat laat zich te gemakkelijk verleiden om mee te doen met de wereld-zonder-God. Volg je verstand dat zich laat leiden door de eeuwige waarheid van Gods Woord.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

Er is een belofte voor mensen die als vreemdelingen in de wereld willen leven:

15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid. 1 Joh. 2:15 - 17.

Elk compromis dat je als gelovige sluit met de wereld is een verzwakking van je geloofsleven. Eerst merk je niets, maar als je het later wel merkt is de weg terug erg moeilijk.




Wie vrienden is met de wereld is vijand van God
Wie vrienden van God is is vijand van de wereld


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Wel of Géén Ban God moet boven alles staan
Dat we niet alles vereffen na de wereld om ons heen
Christen te zijn in Christus tot getuigenissen te zijn
We leven in deze wereld maar we zijn niet van deze wereld
Die nieuwe wereld moet nog komen waar Openbaring 21 over spreekt

Schaam je niet van het evangelie des Heren Woord

Want de Here is een Lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad
Psalm 119:105

http://www.youtube.com/watch?v=iFYzwqjby-8







<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:56
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren.

Precies durf dingen te zeggen waarin de Bijbel het weerlegt en niet dat we uit liefde alles bedekken dat het goedgekeurd word. Dat is onbijbels!
Daarom keur ik het ook af dat mannen met mannen gaat en vrouwen met vrouwen want de Bijbel is daar erg duidelijk over. Neem de letter voor lief zoals God het bedoelt heeft zonder daar een eigen draai van te maken. Met u Chat kan ik praten ben blij dat we daarin op 1 lijn zijn.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 10:37
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 


Zwanen zijn monogaam en blijven bij dezelfde partner.

Mensen kunnen ervoor kiezen om trouw of ontrouw te zijn
Mensen die kiezen voor ontrouw zijn egowisten willen van 1 na ander bloem gaan om niet eigen verantwoordelijkheid te dragen.
Mensen die monogaam zijn hebben een duur relatie wat standvastig is.
Homo seksueel hebben korte relatie en zijn niet monogaam.
Bijbels gezien heeft God de man en de vrouw geschapen tot 1 vlees te zijn.
Dat mensen daar afkeer van hebben en schoppen tegen God is de mens eigen pakkie aan van verantwoordelijkheid te dragen. Want hun weten heel goed dat God dat afkeurt en toornt dat als mannen met mannen gaan en vrouwen met vrouwen gaat. Die mensen denken aan hun zelf en hebben God een schop nagegeven die hebben een leeg en dood bestaan van vertier wat een kort geluk is en wat géén eeuwigheidswaarde heeft. Die mens moet zich verzoenen en bekeren van hun zonden en in reine komen na God toe zoals Hij dat bedoelt heeft. man met vrouw monogaam door het leven gaan. Er zijn mensen die ervoor kiezen om alleen door het leven gaan om op die manier tot getuigenis te zijn van Christus.
God die de Schepper is van hemel en aarde en dat we als mensen daar een soep zooitje van maken doet God alleen meer verdriet.
Lees de Bijbel en aanvaard de letter zoals het staat geschreven en maak daar géén andere draai van om er een dunnere bijbel aan over te houden.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: Christelijke klikspanen
 
Christelijke klikspanen

http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=4291

Mattheüs 18:15
Christelijke klikspanen
(Mattheüs 18:15-20)

15 Maar indien uw broeder... tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
18 Voorwaar zeg Ik u: Al wat gij op de aarde binden zult, zal in den hemel gebonden wezen; en al wat gij op de aarde ontbinden zult, zal in den hemel ontbonden wezen.
19 Wederom zeg Ik u: Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is.
20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.



Laten we eerlijk wezen; de wereld is uit op schandaaltjes! Dit jaar heeft de krant er ons een paar van wereldformaat voorgeschoteld.
De journalisten-nieuwtjesjagers maken er jacht op, want…. Het publiek is er dol op.
Maar ook in kleiner verband zien we hetzelfde verschijnsel. Denk aan de dorpsgemeenschap of welke andere samenleving van mensen dan ook; elk kwaad wordt er vaak graag aan de grote klok gehangen.
Ga eens kijken in de spiegel van de kinderwereld. Nauwelijks ontdekt Marietje dat kleine Jan een of ander overtredinkje heeft begaan, of ze loopt verontwaardigd naar moeder in de keuken om het in geuren en kleuren te vertellen. Dat kwaad zit er jong in en komt er out uit; ga maar eens luisteren in een bejaardencentrum.
Zo wil Jezus Christus echter niet dat het in zijn Gemeente toegaat. Hij wil geen stelletje Christen-klikspanen. Integendeel. Zijn vermaning luidt: ‘Indien uw broeder zondigt, ga geen, bestraf hem onder vier ogen’.
Dus niet aan de grote klok hangen, maar het onderling oplossen. Ook niet onverschillig zijn en een broeder in ’t kwaad laten voortaan op de weg naar een geestelijk bankroet! Dit laatste is even verkeerd als het eerste!
We zullen zorg dragen voor onze medegelovige. Paulus schrijft aan de Galaten: ‘Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op u zelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen’ (Galaten 6:1). Zo wordt het kwaad in zijn loop gestuit en wordt het woord vervuld: “De liefde bedekt een menigte van zonden”.
Helaas kan het voorkomen dat iemand naar een broederlijk vermaan niet luistert. Dan de zaak in de doofpot stoppen? Ne, nogmaals en nu met één of twee broeders naar hem toe. ’t Uiterste moet worden geprobeerd om de gelovige die zondigt, terecht te brengen. Als ook die poging tevergeefs blijkt wordt het een zaak van openbare tucht…. helaas!
We zien hieruit twee dingen. Ten eerste die lankmoedigheid van God, die wil terechtbrengen. Maar ten tweede ook Gods heiligheid. God moet door de Gemeente laten ingrijpen als er geen belijdenis plaatsvindt. Wat op aarde ontbonden wordt door hen die in de Naam van de Here Jezus vergaderd zijn, wordt in de hemel erkend. Maar ook het omgekeerde (zie vers 18). En zelfs de tucht van “uitsluiting” is door God bedoeld om de afgewekene tot inkeer te brengen (verg. 1 Kor. 5:5).
Hoe genadig is toch onze God!


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:49
BerichtOnderwerp: Bidden helpt
 
Bidden helpt.

William Sutherland was dertien jaar oud, toen hij zijn hart aan de Heer Jezus gaf. Toen hij veertien jaar was, werd hij loopjongen bij een bank. De bankier had gauw in de gaten, dat hij eerlijk was en vertrouwde hem grote geldbedragen toe om weg te brengen.
Op een middag moest hij naar een naburig stadje. Zijn moeder maakte zich bezorgd over hem en zei: "Jongen, ik zit zo in angst over je. Je hebt zoveel geld bij je. En de weg is eenzaam."
"Wees maar niet bang, moeder", antwoordde William, terwijl hij vrolijk in het zadel sprong. "Ik heb dat ritje al zo vaak zonder ongelukken gedaan!"
"Ja", zei z'n moeder, "maar ik ben vandaag erg bang. Ik zal voor je bidden, terwijl je op pad bent' "
William wuifde ten afscheid en ging fluitend op weg. Bij het bospad gekomen, kwam er een angstig gevoel bij hem. op. "Bidden!" zei een stem in hem. Vlug sprong hij uit het zadel en knielde neer op de bosgrond. "Lieve God", bad hij hardop, "ik weet niet waarom, maar ik ben erg bang. Wilt U me bewaren?" Alle vrees verdween en William sprong weer op zijn ponny. Zonder oponthoud kwam hij veilig op zijn bestemming aan en ook op de terugweg gebeurde er niets bijzonders.
Thuis vertelde moeder, dat ze midden onder het werk voelde, dat William in gevaar was en dat ze toen voor hem gebeden had. William vertelde van zijn angst in het bos en beiden vroegen zich af wat dit toch wel te betekenen had.
Een paar jaar later verliet William de bank en ging studeren voor predikant. Ondertussen stierf zijn moeder.
Op zekere dag ontving William een brief uit een stad, die in een heel ander district lag. "Ik ben erg, ziek en kan niet meer beter worden", stond er in. "Ik moet u iets belangrijks vertellen voor ik sterf."
William begreep er niets van, maar bad - zoals hij gewoon was - God om wijsheid. Hij voelde dat hij de schrijver van het briefje moest gaan opzoeken. Maar hij had geen adres! Hoe kon hij de man vinden? "Niet redeneren, gal" zei zijn geweten.
Toen bij uit de trein stapte, kwam een man op hem af: "Is u mijnheer Sutherland?"
"Ja, dat ben ik".
"Gelukkig! Ik heb iedere trein opgewacht deze dag. Gaat u alstublieft mee."
Ze kwamen spoedig bij de zieke. "Waar heb ik u eerder gezien en wat kan ik voor u doen?" vroeg William.
"U hebt me nooit ontmoet", zei bij, "maar ik zag u jaren geleden toen u afsteeg van uw paard en God bad om bewaring. Ik zat in de bosjes vlak bij, met m'n geweer in aanslag. Ik wou u beroven, maar ik hoorde u bidden en ik kon de trekker niet overhalen: er schemerde iets tussen ons in. Ik heb dat nooit kunnen vergeten. Ik geloof dat God u beschermde. Maar kunt u mij vergeven, want ik kan zo niet sterven!"
William vergaf hem van harte en wees de stervende man op de Heer Jezus. Hij smaakte de vreugde, dat de zieke de Heiland aannam als zijn Verlosser. Bij zijn begrafenis sprak William over Spreuken 3 : 5 en 6: "Vertrouw op de Heer met uw ganse hart en steun niet op uw verstand. Ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden recht maken."
"God zegt: "Roep Mij aan in de dag der benauwdheid. Ik zal er u uithelpen en Gij zult Mij eren" (Psalm 50:15).





<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
 
Gods gedachten ten opzichte van de zondaar

Ezechiël 33:11
Gods houding ten opzichte van de zondaar volgens Ezech. 33

1 Een fantastische verklaring:"Ik heb geen behagen in de
dood van de goddeloze, maar veeleer daarin dat de goddeloze
zich bekeert...... vs 11

2 Een geweldige zegen: "en leeft" (Dat ziet volgens het Nieuwe
Testament niet enkel op het leven op aarde, maar ook in de
eeuwigheid) vs 11

3 Een indringende oproep: "Bekeert u van uw boze wegen" vs 11

4 Een ernstige vraag:"Want waarom zou u.... vs 11

5 Een vreselijk lot: "sterven" vs 11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:31
BerichtOnderwerp: Je voor God verstoppen of God wegstoppen
 
Je voor God verstoppen of God wegstoppen

Er zijn mensen, die proberen zich voor God te verstoppen. Ze kunnen zichzelf niet wijsmaken dat er geen God bestaat. Ze voelen aan, dat als er een God bestaat, ze rekening met Hem te houden hebben en eenmaal rekenschap voor Hem hebben af te leggen. Het lukt ze ook niet zichzelf wijs te maken dat God het met hen wel op een accoordje zal gooien. Ze hebben te veel van de christelijke boodschap gehoord om er los van te komen. Het maakt ze onrustig en dus proberen ze God te ontlopen. In de bar, de dancing, de goktent, door drugs, alcohol of door zich te storten op hun werk, hobby of iets dergelijks. Maar het lukt niet. Het woord van de Psalmdichter is maar al te waar:‘

Anderen proberen zich niet te verstoppen voor God, maar doen een poging om God weg te stoppen. God is maar een idee van de mensen.


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: Luipaarden bij de dode zee?
 
Luipaarden bij de dode zee?


PAS OP VOOR LUIPAARDEN BIJ DE DODE ZEE

Wie naar Israël reist, kan bij de Dode Zee tegen een bord aanlopen waarop met grote letters in het engels ‘WAARSCHUWING’ staat te lezen. Onder die woorden staat vermeld dat men op moet passen voor luipaarden die zich in het zuidelijk heuvel- en berggebied bevinden. Iemand die dacht met een grap te maken te hebben schreef er onder: ‘Waarom ook niet gewaarschuwd voor ijsberen?’.
Nu zijn er volgens een video die ik zag maar een paar van die luipaarden dus veel gevaar voor de toeristen is er niet. Maar ja, je kunt nooit weten.
Toen ik die video zag moest ik denken aan een gevaar dat alle mensen lopen en wel dat ze eenmaal voor God moeten verschijnen en verantwoording van hun leven moeten afleggen. Die boodschap staat in de Bijbel maar veel mensen nemen die waarschuwing een waarschuwing in die richting net zo min serieus als de toerist die de vraag op het bord schreef : “Waarom niet waarschuwen voor ijsberen”. Als ze naar de Bijbel worden verwezen schijnen ze te denken:’ Waarom niet verwijzen naar Hans en Grietje?


<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op maandag 1 oktober 2012, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:16
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
CARMEN073 schreef:
Hij/zij kijkt droevig en z'n armpje ligt bijna uit de kom! Huilende smiley, smiley in tranen

zuster Carmen zal katje bevrijden



Knipoog smiley

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op maandag 1 oktober 2012, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995 (40)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 1 oktober 2012, 17:08
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZWAAN995
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 Volgende
Pagina 4 van 14