ChristianMatch
 


Forum

De zonde van homoseksuele praktijk ...
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 10:56
 
De zonde van homoseksuele praktijk
En hoe dit overwonnen kan worden


Prof. Johan Malan, Middelburg, Zuid-Afrika (2008)
Vertaling en voetnoten door M.V.

Het volgende is een korte opsomming van gedeelten uit The Handbook for Spiritual Warfare van dr. Ed Murphy (Thomas Nelson Publishers Inc., Nashville, 1992). Aanvullende gegevens werden uit andere bronnen toegevoegd. (Schriftaanhalingen komen uit die 1933-vertaling van de Afrikaanse Bijbel (AB), zoals in 1953 herzien. Aanhalingen uit de Nieuwe Afrikaanse Vertaling 1983 worden als NAV aangeduid).

De Bijbel veroordeelt ten sterkste alle vormen van homoseksuele activiteiten. De eerste verwijzing ernaar vinden we met betrekking tot Sodom en Gomorra in Genesis 19. Het woord sodomiet is afge-leid van de boze gewoonten van de bewoners van deze steden. Dit woord wordt dikwijls in de King James Version van het Oude Testament gebruikt: “There shall be no whore of the daughters of Isra-el, nor a sodomite of the sons of Israel” (Deut. 23:17; vgl. 1 Kon. 14:24 ; 15:122; 22:46 [22:472 in AB en SV]; 2 Kon. 23:72). In de AB wordt “sodomiet” in de genoemde teksten als “skandseuns” vertaald, en in de NAV als “manlike prostitute”.

Homoseksualiteit wordt uitdrukkelijk door God verboden in de oudtestamentische wetten die het seksuele gedrag van Zijn volk regelen: “Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel” (Lev. 18:22 SV). “Met ‘n manspersoon mag jy geen gemeenskap hê soos ‘n mens met ‘n vrou het nie. Dit is ‘n gruwel” (Lev. 18:22 AB). “Jy mag nie ‘n homoseksuele verhouding hê nie. Dit is ‘n afstootlike sonde” (NAB).

De verwerping van deze praktijk blijkt ook uit volgende tekst: “Gij zult geen hoerenloon noch hon-denprijs in het huis des HEEREN, uws Gods, brengen, tot enige gelofte; want ook die beiden zijn den HEERE, uw God, een gruwel” (Deut. 23:18 SV). Het Hebreeuwse woord voor sodomiet of mannelijke prostitué is keleb, wat letterlijk hond betekent. De NAV vertaalt de tekst zo: “Wanneer jy ‘n gelofte afgelê het, mag jy nie die loon van ‘n prostituut, of dit nou dié van ‘n man of ‘n vrou is, na die huis van die Here jou God toe bring nie. Hy het ‘n afkeer van hierdie twee dinge”.
In Leviticus 18:22-30 wordt homoseksualiteit vijf keer een gruwel genoemd. Het was zo afstotelijk in de ogen van de Heer dat daarop de doodstraf door steniging stond: “Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!” (SV). De NAV zegt: “Twee mans wat homoseksueel verkeer, doen ‘n afskuwelike sonde. Hulle moet doodgemaak word. Hulle ver-dien die dood”.

In het Nieuwe Testament, in Romeinen 1:18-32, wordt deze seksuele zonde als een van de schrik-wekkende gevolgen gezien van de menselijke rebellie tegen de heerschappij van God. In de verzen 26-28 zegt de apostel: “Daarom heeft God hen overgegeven aan oneervolle hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen plegen schaamteloze handelingen met mannen en ontvangen het verdiende loon voor hun dwaling in zichzelf. 28 En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet betamen” (HSV)

Homoseksualiteit is net zo algemeen in nieuwtestamentische tijden als in oudtestamentische tijden voorgekomen; vandaar Paulus’ verwijzing hiernaar in Rom. 1:26-28 en 1 Tim. 1:9-10. Homoseksu-aliteit is een probleem dat onder beide geslachten voorkomt. Homo betekent hetzelfde of gelijk. Dit verwijst niet uitsluitend naar mannen. “Lesbianisme” is gewoon een woord dat vrouwelijke homo-seksualiteit aangeeft.
Proff. Walvoord & Zuck (The Bible Knowledge Commentary, blz. 516), zeggen: “Homoseksualiteit en mannelijke prostitutie waren vooral kenmerkend in de Griekse en Romeinse samenlevingen. Plato heeft de lof bezongen van homoseksuele liefde in Het Symposium. Nero, die keizer was in de tijd dat Paulus zijn brief schreef aan de Korinthiërs, heeft op het punt gestaan om met de jongen Sporus in het huwelijk te treden. Dit incident was slechts buitengewoon in zijn uiterlijke vorm, aangezien 14 van de 15 eerste Romeinse keizers homo- of biseksueel waren”. Biseksualiteit duidt op een iemands seksuele verhouding met zowel mannen als vrouwen.

Homoseksuele activiteit is niet het gevolg van de biologische make-up van bepaalde mannen of vrouwen, vermits er geen homo-genen bestaan die overgeërfd kunnen worden. Het is allereerst aan-geleerd gedrag . Alles wat aangeleerd is kan, indien nodig met enige hulp, weer afgeleerd worden. Homoseksuelen kunnen dus hun zondig seksueel gedrag afleren net zoals immorele heteroseksuelen hun gedrag kunnen afleren. En homoseksueel gedrag kan net zoals andere zonden volkomen verge-ven worden.

Personen met ernstige homoseksuele binding hebben groepsondersteuning nodig om hen te helpen daarvan bevrijd te raken. Weinig homoseksuelen zullen dit zelf kunnen doen. Homoseksuele binding is een van de ergste vormen van seksuele binding die de mens bekend zijn.

Paulus zegt het volgende over verlossing van deze en andere zonden: “Of weet u niet dat onrecht-vaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10 Dwaal niet! Hoereerders, afgodendie-naars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen gemeenschap hebben, dieven, hebzuch-tigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11 En sommigen van u zijn dat geweest, maar u bent schoongewassen, en geheiligd, en gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God” (1 Kor. 6:9-11).

Dr. Ed Murphy zegt: “Hoewel ik niet de grote bindende kracht van homoseksuele begeerte onder-schat, wil ik nadrukkelijk verklaren dat Gods verlossende kracht beschikbaar is voor allen die prak-tiserende homoseksuelen zijn, alsook voor degenen die door homoseksuele begeerten geteisterd worden. Dezelfde God die in Paulus’ tijd van homoseksuelen nieuwe mensen gemaakt heeft, is nog steeds bezig om mensen tot wedergeboorte te brengen en nieuw te maken (2 Kor. 5:17)”.

Overwinning over de zonde

Een jonge vrouw in Hollywood werd naar de Heer geleid toen zij reeds vijf jaar lang een praktise-rende lesbienne was. Zij vertelt het volgende verhaal over haar bekering en de geleidelijke genezing van haar seksualiteit:

“Een groep christenen hebben nabij Hollywood over Christus getuigd. Terwijl zij het evangelie met mij deelden, kwam er bij mij het verlangen om de Heer te kennen zoals zij Hem kenden. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik de liefde die God voor mij heeft begrepen. Ik was erg opgewonden: God heeft zelfs mij lief! Ik heb Hem daar als mijn Verlosser aangenomen en ben naar huis gegaan met vrede in mijn hart. Ik heb een grote blijdschap ervaren over de werkelijk-heid van Zijn liefde voor mij. Zoals in het geval van de vrouw die overspel pleegde (Joh. 8:1-11) heeft de Heer mij niet veroordeeld maar vergeven.

De mensen die mij naar Christus leidden, hebben niet van mijn lesbische vriendin geweten. Zij hebben niets over homoseksualiteit gezegd. Op weg naar huis toe sprak de Heer echter in mijn hart. Ik wist dat deze verhouding voor Hem onaanvaardbaar was en dat ik daarmee zou moeten breken als ik in Zijn koninkrijk wou leven. Dat was een van de moeilijkste dingen die ik ooit in mijn leven gedaan heb, maar ik was vastberaden, en heb volgens Gods wil gehandeld. Mijn vriendin heeft dit niet begrepen en haar hart was gebroken. Ik had ook veel hartzeer, maar heb haar verlaten.

Ik heb me bij de groep christenen aangesloten die mij het evangelie verkondigd hadden. Zij wa-ren jonge volwassenen. Ik heb hen later over mijn homoseksuele problemen verteld. Zij zijn als familie voor mij geworden en zijn als een ondersteuningsgroep voor mij opgetreden. Ik zou het geestelijk niet overleefd hebben als ik hun volle ondersteuning niet had gekregen. Zij hebben het Woord van de Heer aan mij geleerd, en ook hoe te bidden en van mijn Verlosser te getuigen. Ik ben bijna drie jaar door een emotionele storm gegaan, en wist niet hoe sterk die homoseksuele emoties in mijn gedachten, mijn lichaam en in heel mijn wezen waren. Soms heb ik gedacht dat ik het niet zou halen, maar door de Heer Zijn genade heb ik het gekund.

Ik heb mij weerhouden van alle seksuele verhoudingen. Wanneer de begeerten sterk in mij op-kwamen, heb ik voor kracht de Heer aangeroepen en Hij was getrouw. Ik heb het ook aan mijn christelijke ondersteuningsgroep verteld wanneer de verzoekingen bijna ondraaglijk werden. De Heer is gestaag maar zeker mijn seksuele oriëntatie beginnen veranderen. Hij moest mij geheel en al veranderen, vooral ook emotioneel. Onze seksualiteit is zo verweven met onze emoties, ons zelfbeeld, verstand en onze wil, dat dit transformatieproces mijn hele persoonlijkheid heeft veranderd.

Ik heb beseft dat mijn seksuele oriëntatie niet primair biologisch was. Het was het gevolg van omgevingsinvloeden, emoties en ook verkeerde besluiten die ik over een lange tijdsperiode heb genomen. Door Gods genade heb ik beseft dat ik kon veranderen om seksueel op mannen te re-ageren, en niet op vrouwen. Deze verandering is door drie overlappende fases gegaan:

• Ik ben begonnen met vrouwen anders te zien - zij zijn mijn zusters en niet mijn minnaressen. Ik heb geleidelijk mijn seksuele drang naar andere vrouwen verloren.

• Daarna begon ik, voor de eerste keer, op een positieve manier aandacht te krijgen voor man-nen. Sommige van mijn broeders waren zo mooi als mannen en als mijn nauwe vrienden, dat ik de negatieve oriëntatie verloor die ik voorheen kende.

• Als laatste begon ik mij seksueel tot mannen aangetrokken te voelen. Dit was een wonder-werk. De gedachte aan een seksuele verhouding met een man was vroeger voor mij net zo walgelijk als wat een homoseksuele verhouding voor heteroseksuele mensen is.
Ik ben nochtans niet begonnen met over de mogelijkheid te fantaseren over het hebben van seks met elke aantrekkelijke man, want dit zou eveneens zonde geweest zijn. Ik heb slechts het feit aanvaard dat een huwelijk met een goede christelijke man voor mij aanvaardbaar zou zijn. Ik heb zo een mogelijkheid in het vooruitzicht gesteld, zoals elke normale vrouw dit zou doen. Toen deze verandering begon post te vatten, heb ik beseft dat ik waarlijk een nieuwe schepping in Christus was. De zonde had mij ontaard en mij een leven laten leiden dat tot oneer van God was. Hij gaf mijn vrouwelijkheid terug, en hiervoor dank ik Hem met mijn hele hart.

(PS: Deze jonge vrouw is later getrouwd en is moeder van een paar kinderen geworden)



Homoseksualiteit in de kerk

De strijd tegen homoseksualiteit vormt een van de belangrijkste dimensies van geestelijke oorlog-voering waarin de kerk vandaag betrokken is. De zgn. “Gay Rights Movement” is als een georgani-seerde socio-politieke beweging naar voren getreden om openlijke homoseksualiteit in de samenle-ving én in de kerk aanvaard te krijgen.
Als gelovigen moeten we fair zijn voor homoseksuelen. We moeten erkennen dat de homobeweging niet allen van hen vertegenwoordigt. Het is mogelijk dat veel meer homoseksuelen weigeren te par-ticiperen in deze corrupte beweging dan enkel zij die er deel van uitmaken. De meeste homoseksue-len of anderen die te kampen hebben met homoseksuele lusten zijn niet geïnteresseerd in het verto-nen van hun seksualiteit voor de media en de massa’s. Zij willen niet halfnaakt en vulgair door de straten paraderen. Het zijn dus mensen die onze liefde en vriendelijkheid verdienen, ons medeleven en ook ons christelijk getuigenis. Allen zijn zij zondaars wier beschadigde seksualiteit in het focus-punt van hun leven is komen te staan.

De huidige homoseksuele beweging wendt grote pogingen aan om onze kerken en zelfs de gelede-ren van de woordbedienaars binnen te dringen. Zij richten zich ook op conservatieve evangelische kerken. Dit is een van de ernstigste problemen die de moderne kerk teisteren. (Einde van opsom-mende uittreksels uit dr. Murphy’s boek).

De aanvaarding van een homoseksuele levenswijze wordt openlijk door verscheidene “christelijke” websites bevorderd. Een voorbeeld hiervan is www.mccchurch.org die de beschouwing weerspie-gelt van de Metropolitan Community Churches. Door de volgende stelling in een artikel, The Bible and Homosexuality, openbaart dr. Mona West een grote onkunde over historische feiten: “Het woord ‘homoseksualiteit’ is een modern woord dat niet in bijbelse tijden bestond. Bijbelse schrijvers hadden geen begrip van seksuele oriëntatie of seksuele ontwikkeling zoals wij dat vandaag verstaan”. Het feit is echter dat “homoseksualiteit” slechts een modern woord is voor het eeuwen-oude verschijnsel van sodomie.
In het artikel, Homosexuality; Not a Sin, Not a Sickness, zegt Rv. Elder Don Eastman onder andere:

“Het mooiste woord in het Evangelie van Jezus Christus is ‘elkeen’. Al de beloften van God zijn voor alle mensen bedoeld. Dit sluit homoseksuele mannen en lesbische vrouwen in. Hoe tragisch is het niet dat de christelijke kerk homoseksuele mensen uitgesloten en vervolgd heeft! Wij zijn allemaal geschapen met een sterke behoefte aan persoonlijke verhoudingen. De kwaliteit van ons leven hangt af van de liefde die wij met anderen delen, ongeacht of zij onze familie, vrienden, metgezellen of collega’s zijn. Toch ervaren lesbiennes en homoseksuele mannen vijandige houdingen in de samenleving en wordt hen dikwijls verboden om gezonde verhoudingen aan te knopen.

De houding van de christelijke kerk stond vele eeuwen lang negatief tegenover menselijke sek-sualiteit … Zij hebben homoseksuele daden als zonde bestempeld … Het goede nieuws is dat … de opkomst van een sterke lesbische en gay gemeenschap, alsook de bevindingen van weten-schappelijke studies over homoseksualiteit, die christelijke kerk gedwongen hebben om meer onderzoek naar deze zaken in te stellen. Een toenemend aantal theologen en Bijbelkenners er-kennen nu het feit dat de Bijbel liefdevolle, verantwoordelijke, homoseksuele verhoudingen niet veroordeelt. Om deze reden horen gay mannen en lesbiennes - gewoon zoals zij zijn - in christe-lijke kerken aanvaard te worden en homoseksuele verhoudingen behoren bevestigd en gevierd te worden!”


Dit standpunt is het gevolg van humanistisch denken. Humanisme is een onbijbelse, mensgeoriën-teerde ideologie die de christelijke theologie extensief heeft aangevallen om haar duidelijke leerstel-lingen af te zwakken en aan te passen aan de behoeften en ideeën van de moderne samenleving. Het gezag van de Schrift wordt ondermijnd door het herinterpreteren van “controversiële” leerstellige verklaringen, op zo’n manier dat ze compleet aan de kant worden gestoten of verworpen door dege-nen die ze niet willen gehoorzamen.

Wij zijn allen rekenschap verschuldigd aan God voor hoe wij Zijn Woord behandelen, en hoe wij zijn Zoon eren, Hij die mens is geworden om ons te onderrichten in de wegen van gerechtigheid en aan het kruis verzoening te doen voor onze zonden - inbegrepen de hoogstverachtelijke zonde van homoseksualiteit.






http://heartcry.nl/webshop_Boeken_254

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:11
 
Je hoefde toch niet een apart topic hierover te openen? Je had dit ook bij het lopende topic kunnen zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:31
 
... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:32
 
JOL252 schreef:
... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.

ja ik ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:21
 
JOL252 schreef:
... en behalve dat er al een topic loopt ... die lappen tekst sla ik eigenlijk automatisch over... sorry, maar is mij te veel van het goeie.

Ik ook scroll zo door!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:35
 
Ieders eigen de ene leest het de ander niet.
Echte lezers maken daar géén punt van ook niet als een boek is van 300 blz
Engeltje smiley

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:38
 


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op donderdag 20 september 2012, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:43
 
ZWAAN995 schreef:
Ieders eigen de ene leest het de ander niet.
Echte lezers maken daar géén punt van ook niet als een boek is van 300 blz
Engeltje smiley

<><

Zwaan


Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:06
 
je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.

Over sodom: ezechiel 16 vers 49:
Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.

ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 23:39
 
JOL252 schreef:
Ik ben een echte lezer hoor... een interessant boek is geen punt. Maar een lap tekst op het forum vind ik niet uitnodigend. Voor een ander misschien geen bezwaar om door te ploegen, ook prima.


Ik ben het met je eens Jol, ik sla die lange stukken ook altijd over, domweg omdat me de tijd ook ontbreekt om dat allemaal door te lezen...Er is nog een leven naast CM en daar ben ik vast niet de enige in....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 21 september 2012, 09:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 00:14
 
cristen match forum is leuk om de positieve dingen, ik had me effe terug getrokken me zeer irriterend hoe sommiggen met elkaar omgaan op het forum, elkaar kwetsen. maar ik ben terug en wat lees ik een topic waar staat de hoogst verachtelijke zonde is homosexueliteit eh terwijl er een ander topic is van een vrouw die lesbisch is, hoe kwetsend voor die vrouw die woorden, ik trek me verder terug van het forum, lappen tekst lezen vind ik niet zo erg, maar iedere keer weer moeten lezen hoe mensen worden gekwetst en dat op een cristelijke site Boze smiley achter alle geschreven worden zitten mensen met gevoelens achter hun pc, die kwetsbaar zijn, vraag me wel es af of iedereen zich dat wel echt goed bewust is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:12
 
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:12
 
PETRA944 schreef:
cristen match forum is leuk om de positieve dingen, ik had me effe terug getrokken me zeer irriterend hoe sommiggen met elkaar omgaan op het forum, elkaar kwetsen. maar ik ben terug en wat lees ik een topic waar staat de hoogst verachtelijke zonde is homosexueliteit eh terwijl er een ander topic is van een vrouw die lesbisch is, hoe kwetsend voor die vrouw die woorden, ik trek me verder terug van het forum, lappen tekst lezen vind ik niet zo erg, maar iedere keer weer moeten lezen hoe mensen worden gekwetst en dat op een cristelijke site Boze smiley achter alle geschreven worden zitten mensen met gevoelens achter hun pc, die kwetsbaar zijn, vraag me wel es af of iedereen zich dat wel echt goed bewust is?


Precies. Maar daarom is het ook goed als mensen hierop ageren en laten zien waar ze voor staan. People like you.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:16
 
JANS221 schreef:
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.


Mee eens Jans. Hieraan zullen mensen herkennen wie God is; als er liefde onder ons is. De meeste indruk, in een tijd waarin ik een stap zette die je met het woord van God kunt torpederen, maakten de mensen die niet veroordeelden. Die me met respect en liefde behandelden en me zo ook niet buiten sloten. De andere kant was er ook.... zoiets als hier soms gebeurt... wat ook het meest schaadt.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 07:18
 
PETRA944 schreef:
je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.

Over sodom: ezechiel 16 vers 49:
Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.

ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit.

Goed dat je dit naar voren haalt, zo komt het in de context te staan. Thanks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 08:29
 
Misschien ook een topic: de zonde van heteroseksuele praktijk ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:16
 
JANS221 schreef:
Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan.
Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?!
Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)!
Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.

Juist Jans dit is een waar woord!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:27
 
JOL252 schreef:
Misschien ook een topic: de zonde van heteroseksuele praktijk ...

Dat lijkt mij nog 's een zinvol topic, want wat kunnen die zonden een hoop kapot maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:30
 
Paulus zegt het volgende over verlossing van deze en andere zonden: “Of weet u niet dat onrecht-vaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10 Dwaal niet! Hoereerders, afgodendie-naars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen gemeenschap hebben, dieven, hebzuch-tigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11 En sommigen van u zijn dat geweest, maar u bent schoongewassen, en geheiligd, en gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God” (1 Kor. 6:9-11).


Dr. Ed Murphy zegt: “Hoewel ik niet de grote bindende kracht van homoseksuele begeerte onder-schat, wil ik nadrukkelijk verklaren dat Gods verlossende kracht beschikbaar is voor allen die prak-tiserende homoseksuelen zijn, alsook voor degenen die door homoseksuele begeerten geteisterd worden. Dezelfde God die in Paulus’ tijd van homoseksuelen nieuwe mensen gemaakt heeft, is nog steeds bezig om mensen tot wedergeboorte te brengen en nieuw te maken (2 Kor. 5:17)”.


Dus mensen die het hebben over de liefde bedekt alles die hebben het mis. Want dan ben je ongehoorzaam aan Gods Woord.


Dit standpunt is het gevolg van humanistisch denken. Humanisme is een onbijbelse, mensgeoriën-teerde ideologie die de christelijke theologie extensief heeft aangevallen om haar duidelijke leerstel-lingen af te zwakken en aan te passen aan de behoeften en ideeën van de moderne samenleving. Het gezag van de Schrift wordt ondermijnd door het herinterpreteren van “controversiële” leerstellige verklaringen, op zo’n manier dat ze compleet aan de kant worden gestoten of verworpen door dege-nen die ze niet willen gehoorzamen.

Wij zijn allen rekenschap verschuldigd aan God voor hoe wij Zijn Woord behandelen, en hoe wij zijn Zoon eren, Hij die mens is geworden om ons te onderrichten in de wegen van gerechtigheid en aan het kruis verzoening te doen voor onze zonden - inbegrepen de hoogstverachtelijke zonde van homoseksualiteit.

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op vrijdag 21 september 2012, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:34
 
ZWAAN995 schreef:
Paulus zegt het volgende over verlossing van deze en andere zonden: “Of weet u niet dat onrecht-vaardigen het Koninkrijk van God niet zullen beërven? 10 Dwaal niet! Hoereerders, afgodendie-naars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen gemeenschap hebben, dieven, hebzuch-tigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven. 11 En sommigen van u zijn dat geweest, maar u bent schoongewassen, en geheiligd, en gerechtvaardigd, in de naam van de Heere Jezus en door de Geest van onze God” (1 Kor. 6:9-11).


Dr. Ed Murphy zegt: “Hoewel ik niet de grote bindende kracht van homoseksuele begeerte onder-schat, wil ik nadrukkelijk verklaren dat Gods verlossende kracht beschikbaar is voor allen die prak-tiserende homoseksuelen zijn, alsook voor degenen die door homoseksuele begeerten geteisterd worden. Dezelfde God die in Paulus’ tijd van homoseksuelen nieuwe mensen gemaakt heeft, is nog steeds bezig om mensen tot wedergeboorte te brengen en nieuw te maken (2 Kor. 5:17)”.


Dit standpunt is het gevolg van humanistisch denken. Humanisme is een onbijbelse, mensgeoriën-teerde ideologie die de christelijke theologie extensief heeft aangevallen om haar duidelijke leerstel-lingen af te zwakken en aan te passen aan de behoeften en ideeën van de moderne samenleving. Het gezag van de Schrift wordt ondermijnd door het herinterpreteren van “controversiële” leerstellige verklaringen, op zo’n manier dat ze compleet aan de kant worden gestoten of verworpen door dege-nen die ze niet willen gehoorzamen.

Wij zijn allen rekenschap verschuldigd aan God voor hoe wij Zijn Woord behandelen, en hoe wij zijn Zoon eren, Hij die mens is geworden om ons te onderrichten in de wegen van gerechtigheid en aan het kruis verzoening te doen voor onze zonden - inbegrepen de hoogstverachtelijke zonde van homoseksualiteit.

<><

Zwaan



Ik vind je mening ver beneden peil............en je kan het er niet mee eens zijn maar om dat zoiets hoogstverachtelijk te noemen vind ik weinig christelijk en ook niet kunnen.....je mag je schamen!
En weet je? Je hoeft gelukkig niet overal een mening over te hebben en die hoef je zeker niet altijd te ventileren.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 21 september 2012, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:40
 
Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord.
We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:44
 
ZWAAN995 schreef:
Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord.
We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.

<><

Zwaan


Maar dat is absoluut geen reden om iets verachtelijk te noemen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:48
 
We moeten niet proberen de rechte bananen krom te buigen want dat breekt
Je kan kromme bananen wel recht maken


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:54
 
ZWAAN995 schreef:
We moeten niet proberen de rechte bananen krom te buigen want dat breekt
Je kan kromme bananen wel recht maken


<><

Zwaan



Kijk maar uit dat je niet iets anders breekt bij mensen hier op het forum, is veel erger dan een banaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 09:56
 
ZWAAN995 schreef:
Ik schaam mij niet want ik ben juist gehoorzaam aan Gods Woord.
We moeten rekening met God houden en Zijn Woord waarlijk lief nemen en niet dat we water bij de wijn doen want dat is modern visie en gedachte`s leveren vanuit humanistisch denken.

<><

Zwaan

Is weer duidelijk gekopieerd maar wel jouw mening. Moderne visie en gedachten leveren vanuit humanistisch denken. Ik reken mijzelf niet tot de humanisten. Wel tot kind van God die door de jaren heen op een andere manier heeft leren omgaan met "eigen verantwoording ten opzichte van God en Zijn woord" en "de verantwoording van anderen t.o.v. God en Zijn woord" en het daarbij laten. Alleen Gods Geest overtuigd als er sprake is van zonde, gerechtigheid en oordeel, wanneer ik me ga bemoeien met Zijn werk breek ik mensen af in plaats van op te bouwen.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 september 2012, 09:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:09
 
JOL252 schreef:
Is weer duidelijk gekopieerd maar wel jouw mening. Moderne visie en gedachten leveren vanuit humanistisch denken. Ik reken mijzelf niet tot de humanisten. Wel tot kind van God die door de jaren heen op een andere manier heeft leren omgaan met "eigen verantwoording ten opzichte van God en Zijn woord" en "de verantwoording van anderen t.o.v. God en Zijn woord" en het daarbij laten. Alleen Gods Geest overtuigd als er sprake is van zonde, gerechtigheid en oordeel, wanneer ik me ga bemoeien met Zijn werk breek ik mensen af in plaats van op te bouwen.

Dit is géén kopie en letterlijk mijn eigen woorden van denken en doen.
Mijn maatstaven is op het tafelen van mijn hart geschreven door Gods Woord heen en neem letterlijk Gods Woord serieus aan.

Loop de jaren zijn de visie`s verdeelt en waarin de mens meer centraal staat dan dat Gods Woord centraal staat. De zonde mag niet meer genoemd worden en moeten we in mensen denken van deze moderne tijd alles in liefde toepassen dat houdt in het het Woord van God afbreken en Gods Woord niet opbouwen.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:14
 
PETRA944 schreef:
je laatste woorden, inbegrepen de hooogstverachtelijke zonde van homosexueliteit. waar staat dat in d ebijbel dat dat de hoogstverachtelijke zonde is? en graag niet met teksten komen van weet ik veel wie, maar van uit de bijbel graag.

Over sodom: ezechiel 16 vers 49:
Zie, dit was de ongerechtigheid van uw zuster sodom,in trots, overdaad en zorgeloze rust leefde zij met haar dochters zonder de ellendigge en de arme te ondersteunen. verwaten waren zij en bedreven gruwelen voor mijn aangezicht, darom vaagde ik ze weg, zodra ik het zag.

ander woord voor verwaten is: verwaand, dikdoend, minachtend, zelf ingenomen, trots etc. komt op mij over dat god dat erger vond dan homosexuelitieit.

vraag het je nog eens zwaan, waar staat het in de bijbel dat god homosexuelitiet de hoogst verachtelijke zonde vind? En dan heb ik nog een vraag voor je, hoe moeten wij volgens de bijbel met anderen mensen omgaan. ??? en hoe reageert jezus op zondaren? met liefde en genade niet zo hard en brekend als jij het verwoord, je bedoelt het vast goed, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn. en je bent je volgens mij niet goed bewust hoe een homo zich zou voelen , jouw woorden lezend. Hoe denk je dat een homo zich zou voelen jouw woorden lezend???????? En wat denk je vand e mensen die bij jou in de kerk zitten iedere zondag, hoeveel ervan zullen worstelen met zonde? en hoe zou god met hun daarin meelopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:17
 
PETRA944 schreef:
vraag het je nog eens zwaan, waar staat het in de bijbel dat god homosexuelitiet de hoogst verachtelijke zonde vind? En dan heb ik nog een vraag voor je, hoe moeten wij volgens de bijbel met anderen mensen omgaan. ??? en hoe reageert jezus op zondaren? met liefde en genade niet zo hard en brekend als jij het verwoord, je bedoelt het vast goed, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn. en je bent je volgens mij niet goed bewust hoe een homo zich zou voelen , jouw woorden lezend. Hoe denk je dat een homo zich zou voelen jouw woorden lezend???????? En wat denk je vand e mensen die bij jou in de kerk zitten iedere zondag, hoeveel ervan zullen worstelen met zonde? en hoe zou god met hun daarin meelopen?

We hebben ons te gehoorzamen na Gods Woord toe dat is wat telt.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:20
 
ZWAAN995 schreef:
Dit is géén kopie en letterlijk mijn eigen woorden van denken en doen.
Mijn maatstaven is op het tafelen van mijn hart geschreven door Gods Woord heen en neem letterlijk Gods Woord serieus aan.

Loop de jaren zijn de visie`s verdeelt en waarin de mens meer centraal staat dan dat Gods Woord centraal staat. De zonde mag niet meer genoemd worden en moeten we in mensen denken van deze moderne tijd alles in liefde toepassen dat houdt in het het Woord van God afbreken en Gods Woord niet opbouwen.

<><

Zwaan

De zonde mag wel genoemd worden, het is de manier warop je het doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:23
 
ZWAAN995 schreef:
We hebben ons te gehoorzamen na Gods Woord toe dat is wat telt.

<><

Zwaan

dat is nog geen antwoord op me vraag waar dat in gods woord staat dat homosexueliteit de hoogst verachtelijke zonde is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
Pagina 1 van 13