ChristianMatch
 


Forum

Gods Kracht en Trouw voor mij..
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 08:10
 
GODS KRACHT EN TROUW..

Na het paradijs,alles zo gebroken geworden.
meerdere keren heb ik deze zin laten vallen,
waarom eigenlijk?
voor mij ..ligt daar de bron van mijn ellende.
alles wat ik in dit leven(jammerdal)hier mee en doormaakt
komt uit mijn eigen keuze in het paradijs.
de mens,.ik..jij.. riep tot GOD;aan de kennis van UW wegen heb ik geen lust.

Maar bij God waren redenen,om goed te doen..van eeuwigheid af.
Hij zocht de mens,ja mij u en jou op.
Het KRUIS.het laatste kruiswoord..HET IS VOLBRACHT!

Weet je het nog, ZIJN stem in het paradijs;

WAAR ZIJT GIJ?

Alleen maar LIEFDE TOCH!

GOD had de wereld kunnen laten,voor wat het toen was geworden.
Ben jij soms niet blij,met deze wetenschap te mogen leven
dat God mij zoekt?..ik wel hoor.
en dat ik ontdekt..dat ik GOD niet vond..
maar dat HIJ mij eerst zag.
dat we het zien,dat dat dan juist GENADE is!

Er is KRACHT in het bloed van HET LAM.

Hij is door alles heengegaan,
zodat HIJ medelijden kan hebben,met ons als zondaren.
Bij HEM is raadt..zijn uitkomsten..ja..is HET LEVEN TE VERKRIJGEN!

Genoeg ook vandaag om te danken,voor wie GOD is..
en vooral ook blijven zal..ja..tot in eeuwigheid.

heide


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 30 augustus 2012, 08:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 09:36
 
prachtig, alleen vraag ik me 1 ding af, komt alles door mijn eigen keuzes? niet ook invloed van de keuzes van mensen om je heen? Meeste wel door me eigen keuzes. mooie woorden om de dag mee verder te gaan, om te plaatsen in je hart. want alles is zo waar, god die ons zocht, terwijl wij zondaren zijn, allemaal, zelfs nog na cristen te zijn geworden, zondiggen we nog vaak. En kijk hoe we hier op dit forum soms met elkaar omgaan....(ik ook hoor) laten we vandaag dankbaarheid aan god overheersen, niet vergeten dat we allemaal gods genade hebben gekregen, dat we die tenminste ik, niet verdiend hebben eigenlijk. en wie zijn wij dan om elkaar zo te behandelen op dit forum, zoals we soms doen Smiley die vol vragen zit petra die vandaag gaat denken, komt alles door me eigen keuzes?????


efeze 4:32 Wees goed en hartelijk voor elkaar en vergeef elkaar zoals God u heeft vergeven in Christus

God vergeeft. Wie weerloos zwicht
voor het opperste gericht,
die ontdekt met vrees en beven
dat de eiser voor hem pleit,
dat de rechter voor hem lijdt,
dat het vonnis luidt: het leven van dr lamouroux, stond op me kalander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 09:47
 
Niet alles wat er in je leven gebeurt komt door de keuzes die je zelf maakt, er zijn ook dingen die je overkomen en waar je niets aan kunt doen.
Wel heb je dan de keuze in hoe je er mee omgaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 10:41
 
JOSINA022 schreef:
Niet alles wat er in je leven gebeurt komt door de keuzes die je zelf maakt, er zijn ook dingen die je overkomen en waar je niets aan kunt doen.
Wel heb je dan de keuze in hoe je er mee omgaat...

ja dat is het antwoord Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 21:07
 
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade.
Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.


Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.

2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen.
1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.

Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,

Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 07:52
 
Dank voor jullie reactie..

Gods nabijheid ook voor jullie..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:20
 
MAMALOE463 schreef:
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade.
Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.


Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.

2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen.
1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.

Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,

Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!

AMEN, JA, AMEM Mamaloe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:22
 
HEIDE115 schreef:
Dank voor jullie reactie..

Gods nabijheid ook voor jullie..

En voor jou ook Heide Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:31
 
MAMALOE463 schreef:
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade.
Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.


Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.

2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen.
1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.

Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,

Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!



Het zijn mooie woorden, nu de praktijk nog....In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door.....
Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 31 augustus 2012, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het zijn mooie woorden, nu de praktijk nog....In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door.....
Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen Engeltje smiley

Vind ik een heel mooie zin, Willemijn. Dient elkaar door de liefde. Lijkt op het eerste gezicht een tegenstrijdigheid: dienen en liefde.

Maar christenen zijn mensen die in de vrijheid elkaar kunnen dienen uit liefde omdat ze zich geliefd mogen weten door God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:01
 
JANS221 schreef:
Vind ik een heel mooie zin, Willemijn. Dient elkaar door de liefde. Lijkt op het eerste gezicht een tegenstrijdigheid: dienen en liefde.

Maar christenen zijn mensen die in de vrijheid elkaar kunnen dienen uit liefde omdat ze zich geliefd mogen weten door God.

klopt jezus geeft ons ook de opdracht om de ander lief te hebben net zoals we ons zelf lief hebben, wij voelen ons geliefd door god, maar de buurman die bv aan yogha doet en de bijbel leest is net zo geliefd door god als jij.eerlijk gezegd ook net zo geliefd, als die niet de bijbel leest. dingen om over na te denken en ja zeker woorden zijn mooi, praktijk uitvoeren is soms moeilijk. Soms bid ik tot jezus om liefde want van uit mezelf? warom zijn wij mensen eigenlijk zo snel veroordelend na de ander toe? is het een reactie van uit onze eigen pijn? ons goed willen voelen waaneer we de ander wijzen op hun fouten in onze ogen? ons afreageren op een ander? alles wat we niet meteen begrijpen of kennen in eerste instantie afkeuren? ik ga es een test doen, hele week goed proberen opteletten op me zelf hoe vaak ik minder over iemand denk of met een oordeel, ben bang dat ik van me eigen ga schrikken. Twijfelende smiley en es na denken warom denk ik zo over de ander Smiley die vol vragen zit klein vbtje je staat in de supermarkt en stoort je aan de langzame cassierre en de man achter je die staat te stressen omdat hij haast heeft, ondertussen vorm je een oordeel over ze, een negatief, wat negatief eigen lijk allemaal, de casierre is misschien een engel, maar is beetje grieperig ofzo, de man achter heeft haast want eh bv hij moet op tijd bij iets belangrijks zijn. Wat doet de gemiddelde mens die daar tussen staat? negatief over die mensen in eerste instantie denken, hoe zou jezus er tussen staan als die er stond, vast veel liever denkend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1