ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LIES146
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Berichten van LIES146
Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:47
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
SHANITA130 schreef:
Ik geef Roady antwoord.

Ja wel voor de honderste keer, maar ja..

Ik zat allang in een ander sfeer.

En dan nog, als eentje snapt, dat je zo niet met mensen om kan gaan is het me waard.


Shanita, wat jou is aangedaan is erger dan met woorden te beschrijven is. En degene die dat gedaan heeft komt een keer voor God te staan en díe is het sowieso ook niet vergeten. Niemand kan een ander opleggen om te 'moeten' vergeven. Dat IS niet oplegbaar. vergeven is niet een kewestie van een knopje omzetten, en al helemaal niet in situaties zoals de jouwe.

Naar mijn eigen situatie kijkend: ik heb een ex die zijn kinderen na de scheiding liet zitten. Ik heb hem inmiddels kunnen vergeven wat hij mij ons ins huwelijk aan schade heeft berokkend. Ik kan hem nog niet volledig vergeven wat hij mijn kinderen aandoet, ook omdat dat een nog steeds voortgaand proces is. Mijn oudste zoon lag drie weken in het epilepsiecentrum en zijn vader is niet een keer op bezoek geweest. En dat is maar een voorbeeld. En net als jou ben ik heel boos geweest op mensen die meenden dat ik het maar gewoon moest vergeven.

Toch hóóp en bid ik dat het me op een dag wel gaat lukken om écht van harte te vergeven. Ik geloof namelijk wel dat God dat van me vraagt. let wel: niet omdat ánderen vinden dat dat is wat ik zou moeten doen. Maar omdat ik zelf zo graag vrij wil komen te staan van de boosheid, het verterende verdriet dat ik nog steeds regelmatig voel zolang ik hem niet vergeef, zolang ik het me laat raken. En dat is dan ook hoe ik de Bijbelse oproep tot vergeven interpreteer: niemand kan een ander opleggen om te vergeven. Niemand kan een ander vertellen wanneer het tijd is om te vergeven. Dat is een proces wat ieder zelf met God aflegt. Maar ik geloof wél dat het de bedoeling is dát dat proces plaatsvindt. Niet omdat een ander daar bij gebaat is, niet omdat een ander zegt dat het moet, maar om jezelf vrij te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:36
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ZEELAND736 schreef:
Volgens de laatste berichten...zou de Koningin komen....

En als ik 1 en 1 goed heb opgeteld heet de koningin vandaag Berend Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:28
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
Ja, dat zegt ze al dagen...woont ze in een paleis dan? Knipoog smiley

of was t zo vies Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Mijn slechtste moment was vandaag toen ik een leuk met jongste zoon had willen hebben. WE hebben "luizenleven" gehuurd en ik heb magnetronpopcron gekocht en ons met een dekentje bij de tv geparkeerd. DE DVD bleek beschadigd en hield er na een kwartier mee op en de popcorn bleek gezoet met van die hele vieze kunstmatige zoetstof waar ik echt niet tegen kan. Tot zover onze gezellig middag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:18
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
...waar ons Petra uithangt. Ik heb ze al een paar uur niet meer gelezen... Twijfelende smiley

Is die niet aan het schoonmaken? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:45
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat is waar, je kan hier maar ook beter geen eigen mening hebben en zeker niet zeggen wat je vindt en denkt, en gewoon je masker opdoen en zeggen wat je denkt dat anderen van je willen horen.

Gewoon, hoe het hoort.

Knipoog smiley

nee, dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, en volgens mij ook niet wat ik zei Knipoog smiley ik bedoel het onderscheid tussen "ik ben het niet eens met wat je zegt" en "jij bent een domoor omdat je dat vindt". Je kan in gesprek gaan over elkaars mening, zonder daarbij op de man te hoeven spelen.. Toch? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:18
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
SHANITA130 schreef:
Wie is 'we'?

'we' is in het algemeen.. ik moet zeggen dat ik best wel sta te kijken hoe sommige onderwerpen hier persoonlijk op de man uitgespeeld worden, mensen die een andere mening worden weggezet als dommoren of waar men elkaar echt probeert negatief te raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:57
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
ZOEKER064 schreef:
Roady, even als mannen onder elkaar, voor het geval dat je deze link in een ander topic hebt gemist:

http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc

Het is een beetje de aard van het beestje.... (niet denigrerend bedoeld)

Women tend to remember everything ...

We zijn in dit topic een paar keer flink tegen specifiek dit verschil aangelopen .... Mijn les: een man kan beter niet met een vrouw spreken over vergeven ... we zitten dusdanig anders in elkaar dat het vergevingsproces wel helemaal anders moet verlopen. Ik ben er nu voor mezelf van overtuigd dat we als mannen op dit vlak een voorsprong hebben ... maar ieder voordeel heeft ook zijn nadeel.... en ik kan inmiddels wel heel wat nadelen van man zijn benoemen.

(Sorry dames, is niet bedoeld om te zeggen dat mannen beter zijn dan vrouwen, mannen zijn beter in andere dingen dan vrouwen. Ieder heeft zijn/haar kwaliteiten. En ergens kunnen we niet zonder elkaar, hebben we elkaar nodig juist in deze verschillen. Vandaar deze site ....)

Die les is bij mij in ieder geval wel weer aangekomen ...

Lekker loslaten is mijn advies ..

Ik voel me in het geheel niet denigrerend aangesproken, ik dnek dat je iets heel zinnigs zegt. Wat me nu echter wel al in meerdere topics is opgevallen terwijl ik hier nog niet zo lang ben is het geharrewar en het naar elkaar uithalen. Ik vind dat echt zo jammer. Laten we er alsjeblieft geen doel van maken om elkaar te overtuigen van elkaars gelijk. laten we er alsjeblieft ook geen doel van maken om anderen te denigreren als ze een andere mening hebben (en houden!) dan wij. Dit blijft internet, dit blijven gschreven woorden, en we blijven allemaal mensen van verschillende geslachten (met verschillende hersenen
Knipoog smiley ), verschillende leeftijden, verschillende achtergronden en evrschillende verledens, Als we dat allemaal in het achterhoofd hoduen, kunnen we dan ons als christenen niet onderscheiden door elkaar respectvol te blijven benaderen, ook als we het niet eens zijn met elkaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:35
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Ik bibber ook altijd tijdens onweer...mag ik dan ook naast jou komen liggen? Verlegen lachende smiley

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 08:29
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Ik heb een hele goede voorspeller van onweer. Dan komt ern namelijk 26 kilo hond van zn post af. het is de hulphond van mn zoon die dus ook bij mn zoon op de kamer slaapt. Maar als het er op lijkt dat het zou kunnen gaan onweren hoef ik pak m beet maar tot 3 te tellen.. dan komt er 26 kilo hond mn kamer in gedenderd om op mn bed te gaan liggen rillen. En dat vind ik dan ook meestal weer zo schattig dat ik m maar laat.... Dus: vanochtend was het weer eens zover dat ik door hond geattendeerd werd op het weer, om het zo maar te stellen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:19
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
Ach, soms zijn zo'n vragen ook wel eens leuk. Ik zie niet overal het kwaad in. De vrouw die het met vroeg is nu een volledig lid zag ik. Destijds was ze een 'proef - lid' Knipoog smiley
Dan heb je blijkbaar een overtuigend antwoord gegeven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:17
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
FRANKT627 schreef:
Misschien ben je zwanger. Hoe lang is het geleden dat je nog euhhh...migraine had? Knipoog smiley

hahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 17:01
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb zelfs eens die vraag van een vrouw gehad. Ze vroeg ook of mijn 'ding' nog werkte...en ze had het niet over mijn gsm...je hebt zulke 'idioten' dus in alle geslachten.

wat zei je, "daar ga jij in ieder geval nu nooit achter komen?"

dat blijft toch echt wel een nadeel van een medium als dit he, mensen kunnen zich zo gauw anders voordoen dan ze zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 16:28
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man
 
Mijn zus ik gelukkig getrouwd met een man die zestien jaar ouder is. Centen vielen er niet te halen en een george-clooney look-a-like is ie ook niet. Ze hebben het goed samen, en dat is prima toch? Ik ben zelf ook wel geneigd te vallen op mannen die iets ouders zijn, moet ik eerlijk zeggen.

Leeftijd is uiteindelijk maar een samenstelling van cijfertjes die niet zoveel zegt. Als 27-jarige heb ik genoeg meegemaakt in mijn jeugd en recente verleden om gevoelsmatig best wat ouder te funcioneren. Ik zou mezelf dus ook niet snel met iemand van mijn eigen leeftijd zien lopen, laat staan jonger. Je bent zo oud als je je voelt enzo
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 13:06
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Dank je wel, Berend. Erg hard gelachen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 11:34
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
MAMALOE463 schreef:
Hmmm eerste letterwoord S?


nee, een ander, gek genoeg. Hoewel S ook probeerde aan te pappen maar ik niet twee chats tegelijk wou doen. De ene klojo heeft me van de ander gered dus blijkbaar Smiley met dichtgeplakte mond . Nou kon deze knul er ook wat van hoor, toen ik op t laatst duidelijk grens trok. Ik ben een hond en ik zit echt heel erg met mezelf in de knoop, dan weten jullie t vast Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 07:57
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013
 
republiek of monarchie, ik heb vooral een hele simpele gedachte bij de nieuwe koningsdag: mijn jongste zoon is 30 april jarig en dat voelt zo heerlijk feestelijk, vlaggen uit voor hem enzo.. Dit jaar voor het laatst dus Twijfelende smiley (even nietszeggend berichtje tussendoor Engeltje smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 07:51
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Ik vraag mij af waarom ik de privechat van gisteravond niet gelijk na 5 minuten af heb gebroken, en waarom de man die ik eerst vriendelijk en daarna fermer verzocht op te houden met toespelingen naar lichamelijk contact het nodig vond me zo de grond in te gaan boren. Wat doet zoiemand hier op deze site? (ja, heb redactie gemaild, maar vond het wel een nare ervaring)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 07:45
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
Dat is een van de redenen dat ik uiteindelijk gescheiden ben. Het liegen, de aggressie, de onbetrouwbaarheid en elke keer weer de 'Het spijt me echt'. Zonder enige verandering. Niet werkbaar, echt niet werkbaar.

Terug op het vergeven versus vergeving vragen. Vergeving vragen vind ik eigenlijk een ingewikkeld iets.. Je hebt een ander iets aangedaan en hem kwaad berokkend, en dan leg je er ook nog een verwachting bij. Heb k persoonlijk moeite mee. Zelf zal ik wel dan naar de ander toe gaan en schuld belijden. Ik heb dit gedaan, ik heb jou daarmee beschadigd en dat spijt me heel erg. Je gaat dan wel naar de ander om te erkennen wat er is gebeurt, waarschijnlijk schep je daarmee ook meteen meer ruimte voor vergeving maar je legt het niet als verwachting bij de ander neer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:44
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
Vergeven.. het is iets waar ik al veel mee geworsteld hebt. Sommige dingen zijn menselijk gezien niet te vergeven. Iemand anders vergeven heeft neit alleen als aspect dat het iets is naar de ander toe. Vergeven doe je ook om jezelf vrij te maken. En misschien is dat nog wel belangrijker. vergeven betekent niet dat alles weer pais en vree is, dat je weer dikke vriendjes bent of zelfs maar dat er uberhaupt weer contact is. Vergeven zorgt dat je de band van boosheid, wrok, teleurstelling los kunt laten. En reken er maar op dat die dingen energie kosten en jezelf belemmeren, misschien zelfs verstikken. Jezelf bevrijden daarvan, het in Gods handen neerleggen, de ander met vrede tegemoet kunnen treden. Niet met als doel dat je 'dus' een reactie van de ander verwacht (dan wordt het voorwaardelijk) maar met als doel dat je zelf weer vrij mag staan: dat is volgens mij de essentie van vergeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146 (38)





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 08:35
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Ik wil ook wel van die pilletjes Lachende smiley

Ik ga zo een afwas wegwerken en dan vanmiddag naar de kerk toe. Hoop ik, want jongste spruit heeft gespookt vannacht en voelt wat warmpjes aan. Even kijken hoe dat ontwikkelt.

Maar eerst..

Als allereerste.....

Koffie Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIES146
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3