ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:36
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
Ja ik spreek niet zo zeer over filosofie, want daar hou ik niet van om eerlijk te wezen. Maar wat je zegt marije, dat kan het ook wezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.

Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.

Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: Groei in een tijd van afval deel 1(MP3 Youtube)
 
Groei in een tijd van afval deel 1 - De titel geeft aan dat er hier gesproken wordt van een ernstige tijd.

Pastoor Kidwell geeft dan ook een overzicht wat de profeten voor onze tijd hebben doorgegeven.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NjOz6f9uEG8
=================================================
Alleen oprechte zoekers naar de waarheid zullen de koninkrijk Gods beërven. Zij die menen dat zondagse preken genoeg zijn en verder geen ernstige studie hoeven te doen zullen sowieso misleidt worden en daarmee de dwaalgeest ontvangen, let wel God stuurt zelf de leugen Geest naar degenen die niet bereid zijn oprecht te zoeken naar de waarheid.

Er word gesproken over een lauwe gemeente Laodicea, en dat is het laatste tijdperk waarin de gelovigen zeer lauw zijn geworden, gemakzuchtig, liefdeloos, trouweloos naar het Woord toe. Ook timotheus waarschuwt ervoor dat er mensen zullen zijn die een tal van leraars bijeen zullen halen die spreken naar hun begeerte, oftewel; naar het vlees.

Vandaag de dag is het zo erg geworden dat mensen liever naar predikers luisteren die een zoetsappig evangelie verkondigen dat gemaakt is naar de begeerte des vlezes. Maar over ware bekering wil niemand luisteren. Men wil wel in Jezus zijn maar niet in Zijn Woord. Men wil wel elke zondag even naar de kerk voor een leuke gezang en bijeenkomst dat enerzijds ook nog wel een lekker gevoel geeft op ons vlees en emoties. Maar ware diepgang in het Woord, elke dag, zit er niet meer bij onder ons volk. En dat is nou de tijdperk van Laodicea, waarin men lauw is geworden, waarin men niet meer zo nauw neemt met het Woord Gods. Laten we een stukje van de wereld in de kerk brengen en een stukje godsdienst, zo word er vandaag de dag veel gedacht. Muziek word zodanig in de kerken gevormd dat het mensen zelfs in een bepaalde ritme moet brengen. Zie je? Het draait niet meer om de diepgang van het Woord maar om het vlees. Timotheüs heeft er voor gewaarschuwd. Want in de Bijbel word begeerte als ons vlees omschreven. En als Timotheüs zegt dat mensen leraren zoeken die spreken naar hun begeerte betekend het gewoon dat mensen leraren zoeken die spreken naar hun vlees, waarin gevoel en emoties vooral in worden geraakt.

Toen ik een afrikaanse studie heb beluisterd dat de titel draagt "Die vals priesterdom: vrymeselary in kerke" schrok ik enorm. Want misleiding en vervorming van het evangelie is niet van het laatste enkele jaren maar al eeuwen lang.

De ziel van de mensen word in vele kerken wel gevoed, het gevoel en emotie word gevoed, maar niet de geest word gevoed. En daar zat het verschil wat ik eerst niet zag. Satan komt altijd met de waarheid in combinatie met leugen. Hij brengt jou eerst een waarheid dat voor 95 procent waar is, als je daar al vatbaar voor bent, komt hij vervolgens met een waarheid dat nog maar voor 90 procent waar is, en zo gaat dat maar door.

Het is goed om de misleidingen goed te onderkennen. Want je moet de tactieken van je vijand goed onderkennen. Mensen worden vandaag vooral in kerken gevuld met filosofie, psychologie en theologie, met deze drie combinaties word er een ander evangelie gebracht waarvoor Paulus ons al voor gewaarschuwd heeft.

Satan bediend ook het Woord Gods waar weinigen blijkbaar niet bij stil staan. De misleiding van satan begint en komt vanuit het Woord Gods door de dingen die daarin staan te verdraaien, en satan is goed om de dingen te verdraaien naar de begeerte van mensen. Je kunt de mens het beste misleiden door ze een evangelie te brengen dat druipt van de liefde, waarin vooral gesproken word naar de begeerte van mensen. En zo werkt satan dus.

Als je die eeuwen oude misleidingen niet door hebt zul je heel gauw misleidt worden. Gemakzucht van dat alles wel mee valt zorgt er voor dat je heel snel afdwaalt. Je moet vurig blijven vanbinnen, vurig van het Woord van God. Je moet niet vurig zijn waarin men de rituelen van boeddhisme in gebruiken, zoals vallen in de geest(achter over vallen wat puur satanisch is, vlaggengezwaai etc.).

Je moet vol vuur wezen over het Woord van God, je moet vol vuur wezen om het Woord Gods te willen bestuderen. Alleen de Heilige Geest kan ons daarbij helpen, Hij alleen kan ons weer vervullen met verlangen om het Woord Gods weer te gaan bestuderen. Maar ons volk wil gemakzuchtigheid, willen liever alleen maar zondags naar een preek gaan en meer niet dan dat. Dat is dus traditie en geen waarlijk overtuiging van de waarheid uit Gods Heilige Schrift, Mozes, de profeten, psalmen en de apostelen.

Jezus zegt: die Ik lief heb vermaan ik. Daarom is het soms nodig dat wij ons zelf een schop onder de kont geven en hup ons zelf erop toewijzen dat wij weer vervuld mogen worden van Gods Heilige Geest. Daarom is discipline in het geloof zo belangrijk.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op donderdag 8 november 2012, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 16:35
BerichtOnderwerp: Gerrit Bosman - Jezus Zegt Dat Hij Hier Van Ons Verwacht
 
wat een liefde :D hihihihihihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:27
BerichtOnderwerp: Gerrit Bosman - Jezus Zegt Dat Hij Hier Van Ons Verwacht
 
http://www.youtube.com/watch?v=wZ4jvUV8OFM&list=UUeAOCnBYTXr-DHi_orlWUkg&index=2&feature=plcp

Deze video heb ik gemonteerd met foto's van de kinderen van mijn zus. Een prachtig instrumentale nummer van Gerrit Bosman.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op woensdag 7 november 2012, 22:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
Ik hou me niet bezig met charismatische redeneringen, want die charisma rotzooi is ook zo vals als het maar kan. Het gaat gewoon om degenen die vervuld zijn met de Heilige Geest. Maar de vraag is ook nog met welke geest zijn wij vervuld?

Er is ook nog een valse geest die zich voordoet als de Heilige Geest. Deze kun je namelijk duidelijk onderstrepen met een andere evangelie en een andere jezus waarvoor Paulus heeft gewaarschuwd.

Alles begint vanuit Mozes en de profeten, en vervolgens het nieuwe verbond. Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Maar gelukkig hebben wij de Heilige schrift waar wij aan toe kunnen wenden, want alles komt en begint vanuit die Heilige schrift van de Here van Yisraël.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
Ik zat zo de reacties wat door te lezen en het is natuurlijk allemaal verschillend. Maar één ding wat me op viel dat de ene meer eisen stelt dan de ander, en dat is natuurlijk ieders eigen keuze. Maar naar mijn eigen ervaring wanneer je teveel eisen stelt, oftewel; teveel voorwaarden stelt op een relatie, zal het je geheid mislukken met zo'n relatie. Je kunt namelijk iemands karakter niet veranderen zoals deze geschapen is.

Natuurlijk zijn er dingen aan karakter eigenschappen waar je aan kunt werken, maar laten dat geen dingen zijn die niet van groot belang zijn. Als ik de Bijbel erop nalees dan zie ik hoe God ons verdraagt ondanks de dagelijkse zonden die we begaan. Ons streven moet wezen om steeds meer op Jezus te gaan lijken toch? Liefde vereist heel veel. Liefde vereist o.a. verdraagzaamheid, discipline, standvastigheid etc. Zo zijn er meer punten om op te noemen.

Als ik om me heen zie dan zie ik dat er vandaag de dag nog maar weinig verschil is tussen de wereld en gelovigen. De wereld eist namelijk ook heel veel dingen binnen een relatie en/of huwelijk. In heel veel huwelijken worden er zodanig eisen gesteld waar allebei zich niet aan kunnen houden of één van beiden waardoor een huwelijk onnodig kapot gaat. Tevredenheid is vandaag de dag ver te zoeken, vooral onder ons eigen Hollandse volk.

Om als voorbeeld te noemen is het goed om een bepaald volk even snel naar voren te halen. Namelijk de boeren van zuid afrika. Via facebook en skype sta ik met duizenden boeren in zuid afrika mee in contact. Ik heb ook veel van hun beschaafdheid geleerd. Het is een uniek volk moet ik zeggen, als het gaat om omgang met mekaar. Maar wat mij ook ontzettend opviel is dat de boeren vrouwen van zuid afrika zeer beschaafd zijn ten opzichte van het Hollandse volk. En in het begin was ik zeer verbaasd daarover hoe dat kon. Ik dacht: Waarom kunnen zij dat wel en ons eigen volk hier in Holland niet? Maar dat is weer een studie apart om dat te verklaren, daarvoor is onderzoek in de boerengeschiedenis zeer belangrijk.

Maar toen ik zo al met al over deze dingen zat na te denken dacht ik: "hoe kan het dat de boerenvrouwen en mannen van zuid afrika minder eisen onder mekaar stellen, dan wanneer je het vergelijkt met het Hollandse volk?". Dat had te maken met hun strenge opvoeding, zoals het apart stellen van hun zelf, zoals de Bijbel dit voorschrijft. Daarin ondervond ik de bron dat het gevolg gaf van hun beschaafde levenshouding onder mekaar.

Ik heb in het afgelopen ander half jaar veel van hun geleerd ook vooral vanuit de Bijbel waardoor mijn gehele leven een ommedraai kreeg. En nu zie ik ook geheel anders toe naar dit leven zowel in levensvorm als in het geloof. Door hen leerde ik dus ook kennen wat de waarde was van Gods Heilige Woord. En zodoende heb ik geleerd om geen onnodige eisen meer te stellen als het gaat om een relatie of huwelijk. Want een ieder is uniek en is geschapen zoals hij of zij is.

Enkele jaren geleden dacht ik altijd dat ik niks was in de ogen van vrouwen omdat mijn relaties altijd op teleurstellende wijze kapot gingen en ik had mezelf altijd afgevraagd waar ik in de fout was gegaan. Dus ik had een ware minderwaardigheidscomplex aangenomen over mezelf. Maar sinds dat ik in aanraking ben gekomen met het boerenvolk van zuid afrika kwam ik tot de ontdekking hoe gewild ik was onder hen. En zelfs onder de boeren vrouwen daar was en ben ik nog steeds zeer gewild, hihihi. En toen via die wege begon ik de waarde van mezelf weer te herontdekken, en door vele studies dat ik aan hen heb te danken heb ik pas ontdekt wie werkelijk die Gezalfde Koning van Israël is, Jezus Hem zelve! En nu is de kijk op dit leven 180 graden omgedraaid in mijn leven.

Ik heb ook het volgende van die afrikaner boerenvolk geleerd: Je leven is niet afhankelijk van hoe mensen over je denken of over je praten. Je leven is niet afhankelijk van wat mensen van je vinden, je leven is niet afhankelijk van dat je met de tijd mee gaat. Maar je leven behoord volledig afhankelijk te wezen in de handen van Jezus, de Gezalfde.

Daarom leer ik steeds meer om te verdragen. En door de Heilige Geest ervaar ik hoe Hij mij leidt in al de wege van dit leven. Geloof vereist veel van ons zelf, willen wij ons leven verliezen om niet? Dit heeft niks te maken met dat je zelfmoord pleegt, maar dat je je eigen wil aan de kant zet, dat je je eigen begeerten leert onder controle te krijgen en nog veel meer dingen. Juist als je door de Heilige Geest werkelijk geleid en geleidt wil worden, zul je ervaren dat je veel meer kunt en zult verdragen, dat is mijn eigen ondervinding. En daardoor zal ik ook niet gauw op iemand afknappen omdat zij dit of dat eigenschap heeft in haar karakter. Want ik leer steeds meer hoe ik een ander behoor te verdragen zoals Jezus ons elke dag weer wil verdragen.

Het is net aan ons de vraag of wij er iets van willen leren. Heel veel minderwaardigheidscomplexen zijn grotendeels gecreëerd doordat men deze persoon teveel heeft afgewezen. Ja, zo zien we wat geloof werkelijk vereist. Het vereist je hart, het vereist je gehele leven. Het is maar net wat je er voor over hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn mooiste moment van de dag was om 4 uur, toen kon ik weer naar huis, hihihihihihihi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: Een brief aan Jezus
 
Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.

Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.

Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?

En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.

Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.

Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: Wondere parallel - Zebulon
 
In deze documentaire gaan we één van de verloren 10 stammen van Israël behandelen, en wel; Zebulon. Deze documentaire dat in de jaren 70 is gemaakt en lang zoek is geraakt heb ik vorig jaar geupload op youtube.

In de Bijbel is er sprake van twee huizen. Het huis van Juda en het huis Israël. Maar de vraag nu is waar het verloren huis van Israël is gebleven. Jezus droeg Zijn apostelen immers ook op om de verloren schapen van het Huis Israël te zoeken. Maar wie en wat zijn die tien stammen? In deze documentaire word er gericht gesproken de stam, Zebulon, waar is deze stam gebleven? En wat is de migratie, oftewel de ballingschap van Israël?

We moeten goed de Bijbel lezen, dat er in de Bijbel onderscheid word gemaakt tussen het Huis Juda en het Huis Israël. Aan het Huis Israël werd de scheidbrief van God gegeven.

Het zal u doen laten opspringen van blijdschap of het zal u doen laten opspringen van kwaadheid.

Geschiedenis is zeer belangrijk als wij onze identiteit willen kennen van wat onze afkomst is als hollanders. Neem de tijd om deze documentaire te bekijken. Het duurt 40 minuten.

http://www.youtube.com/watch?v=RR1fmE155QM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:42
BerichtOnderwerp: Aan alle vrouwen...
 
Bedankt lieve shanita. Ja het zou een wonder wezen dat het weer zo zijn geweest. Soms mis ik heel veel dingen in deze wereld. Maar tegelijkertijd besef ik ook dat je zelf de eerste stap kunt zetten, want een wonder begint juist bij de eerste stap die je zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 21:03
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.

Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 20:06
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?
 
Hahahhahahaha ja ik was er bijna ingestikt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?
 
Heheeheheheheh, houd uw adem in :D ihihihiihihihihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?
 
Hahahahahahahahahah Jaaa, ik heb veel om te delen met jullie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:57
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?
 
Hehehehehehehe, hoe bijzonder is het dat er bepaalde mensen zijn die het door hebben wie er achter zitten. Ja vriend, ik ben weer terug ;).

Ik heb veel om te delen met mijn volksgenoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:54
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
Degene die werkelijk gevuld is met de Heilige Geest kan zo'n man bevrijding bieden, maar dan moet hij zelf wel willen. Ik heb zelf veel ondervonden met psychiaters en psychologen, zij onderdrukken enkel de dingen in de gedachten van zo'n man meer niet, het is net als medicijnen, je onderdrukt het wel maar gaat niet weg, dat is het verschil.

Maar zoals ik las is het dus zo dat uw goede vriend zeer in de ban is van hier weg willen gaan. Op dat moment kunt u ook weinig betekenen. Net zoals ik hierboven omschreef; ze worden beïnvloed door de situatie op dat moment. Psychiaters daarentegen zijn getraind om de situatie bij zo'n iemand enkel onder controle te krijgen, maar daarmee is het niet weg. En daarom dat bevrijding zeer belangrijk is.

Laatst zag ik een video over demonie en bevrijding. Zelfs zelfmoord is al een bepaalde demonische invloed. Maar het gaat mij meer om het feit; waar zijn de ware Godsmannen? Waar zijn ze? Want degenen die werkelijk vervuld zijn met de Heilige Geest zijn tot in alles in staat. Staat er niet geschreven dat klein geloof grote bergen kan verzetten? Geloven we dat dan ook werkelijk?

Mijn ervaring en kennis op het gebied van psychiaters en psychologen is dat zij praten en werken vanuit hun beroepsvorm en niet vanuit persoonlijke vorm. En net wat u zegt, u bent een luisterend oor en dat is vaak al genoeg. Iemand willen en kunnen helpen kan pas als je die persoon, persoonlijk goed kent. Soms is het goed de situaties in zijn leven goed aan te horen en vervolgens zult u ook zien dat vaak de oplossing daarvoor al klaar ligt, en soms ligt de oplossing voor ons neus.

Maar net wat ik hierboven heb geschreven is meer een algemene punt. Net zoals ik zeg in dat stuk; ik heb gelukkig, omdat ik altijd op school tot het laatste toe, in mekaar geslagen werd, heb ik gelukkig nooit gekozen voor zelfmoord of wat dan ook. Maar ik ken het wel. Jaren geleden, ik denk nu zo'n 8 jaar terug bijna, had ik mezelf bijna door geschoten met een kruisboog, gelukkig pakte de vader van mijn goede vriendin, de kruisboog net op tijd uit mijn handen. En wat ben ik blij dat hij dat gedaan heeft, soms sta ik nog wel eens verbaasd dat haar vader op dat moment daar ook was. Anders was het verkeerd afgelopen. Daarmee bedoel ik te zeggen; ik ken de gedachten van die mensen maar al te goed.

Toen ik tot werkelijke bekering kwam, veranderde alles. En nu kan ik getuigen dat alleen de Heilige Geest de enige trooster en helper is die in staat is om een wonder te doen. Het is maar net of wij de eerste stap daarin willen zetten. Maar vervuld zijn met de Heilige Geest is een groot vereiste want dan pas ervaar je wat ware genezing is, en daar kon geen psychiater tegen op.

Psychiaters onderdrukken enkel de vorm van dat probleem, meer niet, ze houden dat probleem als het ware stabiel, maar weg zal het niet zijn. Maar door de Heilige Geest ervaar je pas wat ware bevrijding is, dan pas ervaar je het verschil tussen onderdrukken en verlost worden.

Het is goed wat u doet, door altijd tegen hem te blijven praten. Dat soort mensen hebben namelijk behoefte aan 1 vaste persoon waar zij altijd terecht kunnen. Zorg ervoor dat u deze soorten mensen niet afwijst, een kleine afwijzing kan al fataal wezen. Let wel; de duivel zit ook niet op zijn kont, die is er enkel op uit om alles en iedereen kapot te maken.

Maar het doet me goed om te lezen dat er toch nog mensen zijn die wel omzien hebben naar dit soort mensen met zulke problemen.

Moge de Here van Israël u zegenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:36
BerichtOnderwerp: Liefde...?
 
Liefde...?

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er alleen over spreken wanneer je door iemand geliefd bent of wordt.

Wat is eigenlijk liefde? Oppervlakkige liefde heb je niks aan want aan deze liefde komt eens een einde aan.

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er pas over getuigen zodra je zelf weet wat ware liefde werkelijk inhoudt.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is pas werkelijkheid wanneer dit eindeloos is.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde begrijp je pas wanneer je de strijd in die liefde hebt gestreden.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is het pas wanneer dit je gevoel en emoties zelfs overtreft.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer deze niet gevoed word door je gevoel en emoties, maar door de wijsheid dat in jouw hart is geschreven.

Wat is eigenlijk liefde? Jezelf geven aan diegene waaraan jouw hart is gegeven.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer dit niet egoïstisch is of aan zich zelf denkt, zelfs niet aan de begeerte van het vlees.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer je volmondig kunt getuigen over een oprecht hart dat gesteld is op de waarheid der liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:30
BerichtOnderwerp: Aan alle vrouwen...
 
Het hart van een vrouw is als een tehuis voor de moedelozen, want haar troost is als een ondenkbare wezen dat zich ontspruit als een volkomenheid die zich bekommerd om de harten der moedelozen. Een vrouw is als een parel die schijnt in de zeeën der wateren, haar glinstering is als een ster aan de hemel, die licht geeft aan de moedelozen. Een vrouw die staat naast haar man, is als een rots waarop een man zich kan wenden. Want een vrouwenhart is teder en zacht en doorweven met haar liefde. Haar haren zijn geweven als goudlinnen op haar hoofd. Haar ogen weerspiegelen haar hart en ziel waaraan de zuiverheid herkend kan worden. Een vrouw is als een droom die werkelijkheid word. Wanneer zij spreekt in vrijmoedigheid zijn de harten van vele mannen gesmolten. Zij is het mooiste in het leven van een man. Want zij is de steun en toeverlaat voor een man die strijd voor haar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:26
BerichtOnderwerp: Oppervlakkige liefde en intense liefde
 
Weten wij vandaag de dag wel wat ware liefde is? Zijn wij wel gemotiveerd om onderscheid te maken tussen oppervlakkige liefde en intense liefde? Hebben wij ooit wel eens iets verstaan wat ware liefde nou werkelijk in houd?

Dit zijn vragen die dwalen mij soms dagen door mijn hoofd heen. We zeggen zovaak dat we van elkaar houden. Ik zie twee geliefde mensen praten, en zeggende: ik hou van je. Maar wat velen niet weten is dat dit gevaarlijke woorden zijn. Mensen beseffen niet dat woorden van grote waarde kunnen zijn, en vooral zulke duren woorden waarin we zeggen dat we van elkaar houden. Ik zie deze woorden gelijk als ik toen Jezus heb aangenomen als mijn persoonlijke verlosser. Ik heb toen tegen Hem gezegd: ik hou van u. Wanneer we dus die woorden "ik hou van je" uitspreken moeten we wel van bewust wezen dat het gevolgen zal hebben, vrijwel niet meteen maar met de tijd.

Wat heel erg vaak vergeten word is dat een relatie aangaan ook zo zijn gevolgen zal mee brengen. Maar dan is de vraag; is onze liefde dan nog echt zo sterk dat we de gevolgen ervan in mee nemen en daarmee zeggende: ik ga voor de 100 procent voor haar of hem? Of haken we dan maar snel af, omdat we liever die gemakkelijke liefde willen? Ik zeg jullie; die gemakkelijke liefde is iets dat maar tijdelijk is, met andere woorden; je hebt er niks aan, één van de beiden zal daaraan de ellendigheid van in moeten zien, en misschien ook wel allebei.

Als wij een relatie aangaan moeten we wel van bewust wezen dat we hierbij een keuze aangaan waar wij bewust voor hebben gekozen, wanneer kies je bewust? Wanneer je dit besluit met je verstand. En ik zeg altijd, alle keuzes van het leven zal een gevolg met zich mee brengen, het zij goede, het zij slechte dingen, maar vaak door de verliefdheid word dit vergeten. Kunnen we daar iets aan gaan doen? Jazeker wel, de oplossing is simpel. Denk niet in die verliefdheid maar blijf denken met je verstand. Want verliefdheid verblind de mens.

Als wij een relatie aan gaan zien we vaak alleen de persoon die voor ons staat, zoals hij of zij is op dat moment, en op dat moment kunnen we verliefd raken, in de vorm hoe hij/zij op dat moment is. Grotendeels is dit een schijnvorm dat we zien, en je ontdekt zoiets pas nadat je een tijdje met die persoon bent om gegaan. Waarom zijn we geneigd om ons dan anders voor te doen? Om het hart van die ander waar we zo verliefd op zijn, te overwinnen, en het uiteindelijk tot ons zelf te kunnen winnen. Deze gedachte gang is door de maatschappij in gebracht door de jaren heen. Want, het is namelijk niet de juiste manier om iemand voor je te winnen, want ook dat zal op termijn zijn gevolgen blootleggen, zoals het uit elkaar gaan, of dat er een sleur ontstaat in een relatie.

Om de juiste insteek te kunnen krijgen zal men toch zichzelf moeten blijven, zoals hij/zij thuis is. Door ons specialer voor te doen om daarmede iemand proberen te winnen voor ons zelf, zal alleen maar grote en nare gevolgen met zich mee brengen, niet meteen, maar juist langzamerhand dat met de tijd heen gaat. En geloof me als een ieder mens zichzelf zou zijn in speciale gelegenheden of wat dan ook, zij zouden dan gauw afvallen bij velen, en daardoor een kans mis lopen op een relatie. Dat is het gevolg van jezelf te zijn, maar het is wel de eerlijkste opstelling. Want door je mooier, interessanter en specialer op te stellen dan dat je eigenlijks bent; zal later in de tijd zijn gevolg laten uitwerpen. En moet je nagaan, dan ga je een tijdje met elkaar en dan ineens begin je elkaar te leren kennen en ineens begin je dan pas elkaars negatieve karaktereigenschappen te ontdekken, en waarom zagen we dit eerder niet? Omdat die persoon gelijk jezelf zich anders voordeden en specialer voordeden om zo diegene te kunnen winnen voor ons zelf omdat we er zo verliefd op waren. Daardoor zien we pas na een aantal maanden of soms wel jaren de ware aard van elkaar.

En die aard van een mens kan gepaard gaan van ergenissen tot irritaties. Want dan is dit niet goed genoeg aan die persoon waar je zelf eigenlijks voor gekozen hebt, en dan is dat niet goed aan die persoon, waar je zelf eigenlijks voor gekozen heb. Wij gingen af op hem/haar omdat hij/zij toen heel anders was, en daardoor aantrekkelijker en liefdevoller over kwam. En eenmaal trappen we er in, en dan ineens; bam, worden we verlaten door die persoon waar we zo van hielden, want hij of zij had in het begin geen rekening gehouden dat niemand perfect is en dat er irritaties en ergenissen zullen blijven in een relatie. Hoe gaan we hiermee om, hoe kunnen we leren om hiermee om te gaan? Door te gaan praten met elkaar in alle rust en liefde voor elkaar.

Kijk de liefde heeft zo ook zijn prijskaartje, en die prijs is; strijd, tegenspoed. We vergeten vaak wat tegenspoed kan zijn, dat kan dat de motivatie om elkaar lief te hebben of om van elkaar te houden weg trekt, dit zijn momenten van tegenspoed, maar omdat we elkaar trouw hebben beloofd in voor -en tegenspoed moeten we ervoor vechten, want houden van is niet alleen maar wat zoenen en met elkaar omgaan, het is grotendeels gebaseerd, op strijden voor elkaar. Vandaag de dag strijden 2 geliefden niet meer voor elkaar maar tegen elkaar. Want zij hebben nooit begrepen wat ware liefde nou werkelijk was.

Strijden in tegenspoed en lachen in voorspoed.

Huilen in tegenspoed en lol maken in voorspoed.

Elkaar dankbaar zijn in tegenspoed, en elkaar dankbaar zijn in voorspoed.

Hoe standvastig is onze liefde? Als we ons zelf eens goed onderzoeken; moeten we onszelf dan niet eens afvragen of onze liefde wel zo standvastig en waarachtig sterk is? Liefde is waarheid en waarheid is hard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:22
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?
 
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
Hierop ga ik vanavond ook even reageren, de reacties klinken zeer interessant.... hehehehehehehe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:04
BerichtOnderwerp: Vergeving is de genezing van jouw hart
 
Vergeving is de genezing van jouw hart

Ik stond onder de douche zo even na te denken over waarom Jezus ons opdraagt om mekaar te vergeven opdat wij zelf ook vergeven zouden worden. En ineens liet de Heilige Geest me het antwoord zien.

Om te beginnen zullen we eerst het oude verbond moeten onderkennen. Ook is het belangrijk het verschil te kennen tussen het oude en het nieuwe verbond dat allebei
gesloten is met het Volk Israël.

In het oude verbond was het zo dat er nog brandoffers gebracht moesten worden. En elke keer van het jaar moest dit weer zo gebeuren en herhaald worden. Het is ook zeer duidelijk dat wanneer we het oude verbond lezen dat de zonden bedekt moesten worden. Dus bij elke jaarlijkse offers die gebracht werden in het oude verbond, werden de zonden bedekt. Maar wat mij opviel dat dit elk jaar weer moest gebeuren, elk jaar weer dierlijke offers brengen. En vanavond begreep ik pas wat het verschil was met dat oude verbond en het nieuwe verbond.

Door het nieuwe verbond zijn al onze zonden, ook van onze voorouders uit Israël, volledig weg gedaan. In het oude verbond werden ze enkel toe bedekt, ze werden wel in zoverre vergeven. Maar de vergeving van Jezus onder het nieuwe verbond is in groot verschil ten opzichte van het oude verbond. Juist Jezus was degene die onze zonden in de diepten der zee zou werpen. Wat houdt dat precies in? Diepten der zee is in symbolische taal gelijk als: de afgrond, plek waar zeer donker is etc. Met andere woorden; onze zonden zijn door het zoenoffer van Jezus volledig weg gedaan. Onze zonden zijn niet meer bedekt maar volledig weg gedaan.

Omdat wij de wet niet konden volbrengen, was het immers nodig elk jaar dierlijke offers te brengen. Elk jaar moest dit weer. Maar daarmede werden de zonden toen nog als het ware toebedekt. Maar door het offer van Jezus, is deze bedekking weg genomen, heeft de zonden ontbloot en vervolgens in de diepten der zee gegooid. En let wel lieve mensen wat vergeven precies inhoudt. Vergeving is het grootste wonder wat maar bestaat. Het is zelfs de kracht van genezing.

Jezus nam de bedekking der zonden, ook van onze voorouders, weg, en heeft daarmee onze zonden niet meer bedekt maar juist weg gewassen met Zijn bloed. Wij zelf zijn bedekt onder het bloed van Jezus de Gezalfde. Maar onze zonden zijn letterlijk weg gewassen met het bloed van Jezus onze Koning. Daardoor was het ook niet meer nodig om dierlijke offers elk jaar te brengen. Want onze zonden hoefden niet meer elk jaar bedekt te worden. Maar nu met het nieuwe verbond dat we aan Jezus onze Koning te danken hebben, kunnen en zullen onze zonden weg gewast worden, opdat we weer vlekkeloos mochten zijn, opdat we niet meer onder een bedekking van de vloek hoefden te staan.

Hij heeft de pleisters van de wond van ons volk weg gehaald, en heeft dit gereinigd met Zijn kostbare bloed.

Daarom is het zo dat vergeving een grote gebod is. Zonder vergeving zal een infectie van een wond blijven voort woekeren. Vergeving is de genezing voor onze eigen geest, ziel en zelfs lichaam. Vergeving is iets waarvan ik zelf getuige ben van enkele jaren geleden. Als je iemand vergeeft vanuit je hart en ziel werkt dit als een genezende middel op je ziel, geest en lichaam. Je voelt je vrijer, zowel lichamelijk als geestelijk. Je merkt dat je niet meer aangevallen word door je eigen wrok. Want wrok is als een kanker in onze geest, dat ons geestelijk leven kapot maakt. Vergeving is de kans op genezing van een wond in je eigen leven, en dat kan van alles wezen.

Jezus draagt ons dit gebod niet op om ons te beproeven maar juist om het ook voor ons eigen leven gemakkelijker te maken zodat in ons geestelijk leven niets in de weg staat, zoals onze eigen wrok. Vergeven van je volksgenoten werkt bevrijdend, je merkt dat de wond in jou langzamerhand aan het genezen is.

Vergeven betekend: alsof de zonde nooit heeft plaats gevonden. Dus laten we er ook niet meer aan terug denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:57
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
dankje lieve steentje. Ja zeker persoonlijk roept dit toch enerzijds herinneringen op. Maar goed, ondanks dat, ik laat me niet beïnvloeden door het verleden. Hoop vind je niet in het verleden maar enkel in de toekomst. Dat is het verschil tussen deze beide dingen. Het verleden is enkel bedoeld als een les voor het heden en toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:40
BerichtOnderwerp: Een brief aan Jezus
 
Een brief aan Jezus,

Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.

Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.

Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k
an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.

Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.

Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?

U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid. Immers, U bent weer opgestaan. Soms merk ik aan mijn eigen fouten en gebreken waardoor er tranen over Uw wangen heen rollen. Maar ondanks dat staat U daar om mij met open armen te ontvangen en vergeving te schenken zodat ik Uw werken verder kan uitvoeren.

En dan getuig ik maar weer: zien jullie? De Here die in pure schoonheid word omschreven, lees de Heilige schrift maar eens.

Oh Uw lach en gezicht, u die het water veranderde in wijn. Oh Uw prachtige ogen, die vertellen over de schoonheid van Uw hart. Uw laken die u nu draagt is gelijk als de geur van de wind, wanneer ik de wind voel om mij heen. Uw haren die gelijk zijn als goudlinnen die verblindend glinsteren voor vele ogen. Uw schoonheid dat getuigd over een perfecte liefde van rechtvaardigheid.

Ziet U Here? U bent meer dan een Koning alleen, u bent ons leven! U bent meer dan een Heerser. U bent degene die recht brengt in alles. De profeten hebben over U gesproken. Oh en Here soms fantaseer ik over hoe Uw aangezicht zou kunnen wezen, soms dan droom en beeld ik mij in hoe Uw lach kan wezen.

Uw mond is meer dan een tweesnijdend scherp zwaard, Uw mond getuigd namelijk over de oprechtheid en rechtvaardigheid van Uw dierbare hart.

Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?

Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.

We houden van U Here...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
 
vandaag werd ik weer even bepaald bij een gebeurtenis in Twente. Een jongen van amper 20 jaar oud dat zelfmoord heeft gepleegd vandaag. Ik zeg altijd; alles heeft een oorzaak. Wij als mensen zijn zo snel geneigd om alleen naar een ander mans probleem te kijken maar nooit naar de oorzaak ervan.

Zo was het ook gesteld met deze jongen uit Twente, die een afscheidsbrief had achter gelaten voor de nab
estaanden, waarin stond beschreven dat hij hier niet meer wilde zijn omdat hij zijn leven lang werd gepest. Voor velen is dit een domme reden om zelfmoord te plegen. Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.

Wat bij mij al snel opviel onder mijn collega's is dat zij al snel een oordeel klaar hebben te staan over de toestand waarin deze jongen in verkeerde. Velen kunnen zich namelijk niet plaatsen in een persoon dat zover is gekomen waarin hij of zij in staat is om zelfmoord te plegen. Juist deze mensen behoort men te helpen, niet door tegen hen te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken want dat is gelijk als je handen er van af wassen zoals de Keizer het deed toen Jezus voor het recht stond. Ons volk is zodanig en zover afgevallen waardoor ze mekaar zelfs niet eens meer willen of kunnen helpen.

Mensen bekritiseren juist dit soort mensen door ze half en onverschillig te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken. Zien jullie? Dat is nou de liefdeloosheid dat heerst. Niemand heeft er niks meer voor over om een ander te helpen in zijn of haar toestand. Wij zijn niet zomaar volksgenoten van mekaar omdat het zo is, maar juist om mekaar te bemoedigen, aan te sterken en te troosten. Maar ik zie dat vandaag de dag nergens meer. Wij zijn lui en gemakzuchtig geworden van geest. Och, we hebben immers psychiaters en psychologen, laten ze daar maar naar toe gaan. En dat is zoals de meerendeels van ons volk denkt. Ons volk is begriploos geworden, ze hebben enkel nog maar begrip voor hun eigen problemen maar niet meer die van een ander.

Toen ik dat nieuws hoorde over deze jongen uit Twente dat hij altijd is en werd gepest, toen dacht ik; dat is nou het land waarin wij wonen. En dan durven ze ons land ook nog eens sociaal te noemen. Ons land is asociaal geworden. Ik zie totaal geen schrijntje respect meer onder het Hollandse volk. Ik schaam me daarin een beetje voor mijn eigen volksgenoten. En dat is dus ook het gevolg van liefdeloosheid, mensen plegen zelfmoord omdat dezen worden negeert en als oud vuil ter zijde worden gelegd.

Op mijn school werd ik wel in mekaar geslagen, maar ben gelukkig nooit tot zelfmoord toegekomen, maar wat er wel gebeurde was een muur dat ontstond om me heen. Waardoor mensen geen kans meer kregen om nog in mijn hart te kunnen kijken. En die hardheid werd overgezet in onverschilligheid. En zo zien jullie wat voor gevolgen pesten heeft, het slaat niet alleen op die persoon dat gepest word/is zelf, maar ook op de omstanders, zoals familie leden van zo'n persoon. Daarom dat pesten zorgt voor haat en wrok en het gaat vervolgens over tot in de familie.

Pesten is gelijk als een blauwdruk van het leven, je bent er altijd mee gemerkt. Het achtervolgt je enerzijds toch nog een beetje ondanks hoe oud je ook bent. En het is ook zo dat als er iemand zodanig gepest word of zelfs in mekaar geslagen word dat zij daarmee ook de Schepper mee pijn doen. Het herinnert Jezus altijd weer aan het moment toen Hij werd mishandeld voor Zijn kruisiging. Al is die van ons niet te vergelijken zoals die van Jezus. Maar zelfs zoals vandaag de dag mensen worden gepest, zo moet Jezus ook met verdriet weer toezien hoe iemand veracht word, en het moeilijkste voor Jezus daarin is dat zo'n persoon op dat moment moeilijk te bereiken is, en dan is het meestal onmogelijk dat de Heilige Geest iets kan doen in zo'n gepeste persoon. Want wanneer je totaal beïnvloed bent door een bepaalde situatie krijgt de Heilige Geest moeilijk de kans om zo'n iemand aan te kunnen raken, en dat omdat er niemand is die zo'n persoon aanspreekt, troost, bemoedigd en lief heeft. Want de Heilige Geest werkt immers enkel door degenen die bekeerd zijn en gedoopt zijn, maar waar zijn ze, waar zijn deze bekeerlingen die dit soort mensen willen helpen? De meeste bekeerlingen wassen hun handen ervan af en zeggen enkel tegen zo'n persoon: zoek maar hulp op. Maar je laat zo'n persoon dan in handen vallen van mensen die beïnvloed zijn met Babylonische invloeden. Psychiaters en Psychologen worden gedreven door een Babylonische geest. Daarom is het belangrijk om mensen die zodanig gepest zijn, te helpen vanuit de inspiratie en leiding van de Heilige Geest.

Plaats jezelf in de schoenen van een ander zodat je die ander leert begrijpen. Want overal is onbegrip. Overal is gemakzucht en luiheid.

Word het misschien niet tijd om te veranderen? Gaan er bij jullie geen belletjes rinkelen? Mekaar lief hebben is meer dan alleen maar woorden en gedachten, het is namelijk ook handelen in die liefde. Maar waar is die liefde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6