ChristianMatch
 


Forum

Liefde...?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:36
 
Liefde...?

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er alleen over spreken wanneer je door iemand geliefd bent of wordt.

Wat is eigenlijk liefde? Oppervlakkige liefde heb je niks aan want aan deze liefde komt eens een einde aan.

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er pas over getuigen zodra je zelf weet wat ware liefde werkelijk inhoudt.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is pas werkelijkheid wanneer dit eindeloos is.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde begrijp je pas wanneer je de strijd in die liefde hebt gestreden.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is het pas wanneer dit je gevoel en emoties zelfs overtreft.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer deze niet gevoed word door je gevoel en emoties, maar door de wijsheid dat in jouw hart is geschreven.

Wat is eigenlijk liefde? Jezelf geven aan diegene waaraan jouw hart is gegeven.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer dit niet egoïstisch is of aan zich zelf denkt, zelfs niet aan de begeerte van het vlees.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer je volmondig kunt getuigen over een oprecht hart dat gesteld is op de waarheid der liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:18
 
Hai, speciaal voor jou dit mooie, nostaligische, en voor mij weer jeugdsentimentele lied, wat mij weer voert naar de goede tijden zomers in amsterdam, toen hij heel hard uit alle kroegjes klonk.

Liefde

Waar blijft de tijd, 20-25 jaar gelden.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 19:46
 
Mooi he Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 19:55
 
Deze overtreft echt alles...diep in mijn hart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 14:45
 
LAVERDE524 schreef:
Liefde...?

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er alleen over spreken wanneer je door iemand geliefd bent of wordt.

Wat is eigenlijk liefde? Oppervlakkige liefde heb je niks aan want aan deze liefde komt eens een einde aan.

Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er pas over getuigen zodra je zelf weet wat ware liefde werkelijk inhoudt.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is pas werkelijkheid wanneer dit eindeloos is.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde begrijp je pas wanneer je de strijd in die liefde hebt gestreden.

Wat is eigenlijk liefde? Liefde is het pas wanneer dit je gevoel en emoties zelfs overtreft.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer deze niet gevoed word door je gevoel en emoties, maar door de wijsheid dat in jouw hart is geschreven.

Wat is eigenlijk liefde? Jezelf geven aan diegene waaraan jouw hart is gegeven.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer dit niet egoïstisch is of aan zich zelf denkt, zelfs niet aan de begeerte van het vlees.

Wat is eigenlijk liefde? Wanneer je volmondig kunt getuigen over een oprecht hart dat gesteld is op de waarheid der liefde.

Liefde is mooi en wonderbaarlijk,
liefde is aanvulbaar voor elkaar
liefde is de bron van eeuwigheid
liefde ...........................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 21:11
 
l = w in a ofwel liefde = waarheid in actie

of

w = l in a ofwel waarheid = liefde in actie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VORDIS244





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 22:17
 
ROLF230 schreef:
l = w in a ofwel liefde = waarheid in actie

of

w = l in a ofwel waarheid = liefde in actie


liefde is een werkwoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:08
 
Ja, dat verschilt weer he? Voor de mannen is het idd een werkwoord.

Voor de vrouwen daarintegen is het weer een Rustwoord, zeg maar. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat verschilt weer he? Voor de mannen is het idd een werkwoord.

Voor de vrouwen daarintegen is het weer een Rustwoord, zeg maar. Lachende smiley

Ik denk dat het voor allebei hard werken is, zowel voor mannen als vrouwen.
En na hard werken is rusten ook weer voor allebei goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:18
 
Ja, tuurlijk, was ff een geintje Knipoog smiley

Maar ja, mannen en vrouwen zijn zo verschillend.

Maar ja, het woordje 'werk' als ik niét werk,
Ja, ik heb gezien hoe er misbruik werd gemaakt van 'de man is het hoofd van de vrouw'.
En meer van die teksten, die goed bedoeld zijn.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 13:04
 
Ik kon zelfs iemand, die vond dat ik maar de boel moest schoonmaken bij hem, en koken, want......dat deden zijn vorige vriendinnen ook....(echt gebeurd)... Smiley die echt heel hard lacht en daarna meeten een beetje verontwaardigt kijkt. LOL

Het was verder wel een toffe gast hoor, dus no hard feelings Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 14:56
 
vroeger dacht ik ook vaak erover dat man en vrouw verschillend zijn...........nu weet ik zoveel verschil is er niet tussen de gedachten van man en vrouw! wij verwoorden misschien anders......................... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 16:30
 
JOANNIE702 schreef:
vroeger dacht ik ook vaak erover dat man en vrouw verschillend zijn...........nu weet ik zoveel verschil is er niet tussen de gedachten van man en vrouw! wij verwoorden misschien anders......................... Knipoog smiley Lachende smiley

Ook dat, dmv rolpatronon willen 'ze' ons in een hokje douwen Boze smiley

Ook wel begrijpelijk, als je natuurlijk ziet, hoe bijvoorbeeld bij 'Het kleine huis op de prairie', ja, de man werkt, planken zagen, sjouwen, huizen bouwen etc.

Ja, mannen zijn biologisch bepaald gewoon sterker dan de vrouw.

Ja, en vrouwen kunnen kinderen krijgen, ja, dus ja, een bepaalde tijd van zo'n zwangerschap en erna, kan de vrouw ook eventjes niet zoveel dan dat ze is gewend(verschilt natuurlijk per vrouw).
Dus ja, dan was het in die tijden wel fijn dat de man gewoon door kon werken.

Maar ja, als nu bijvoorbeeld een man en een vrouw allebei geen kinderen hebben(voorbeeld), en ja, ze daten en dat gaat goed, zeg maar, ja, dan is het wel erg raar dat de vrouw dan, alleen, in haar eentje dus, kookt en het huis schoonhoudt.

Dan doe je gewoon dingen samen, net hoe het uitkomt, ja, en als de een dit beter kan en de ander dat weer, ja, daar kom je dan vanzelf achter, en dan kan je de dingen verdelen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 20:17
 
@shanita - Juist net wat jij zegt. Je verdeeld de taken. En dat is er vandaag de dag niet meer bij. Dan is de huis op de prairie nog een film met een beetje extra opgemaakt. Maar de realiteit is inderdaad anders. Mannen kennen hun plaats niet meer. Ze verwaarlozen hun gezin, niet verwonderlijk dat vrouwen scheiden.

Als de taken binnen een huisgezin niet worden verdeeld krijg je chaos waardoor er uiteindelijk ook ellende uit ontstaat.

Een man is misschien biologisch wel sterk, zoals jij zegt shanita. Maar inderdaad, verstandelijk zijn zij zwak. Want zij menen dat zij het allemaal wel alleen af kunnen.

Is het niet zo dat God onze almachtige Vader, man en vrouw heeft geschapen? Een man is er niet om alleen te zijn, en een vrouw is er niet om alleen te zijn. Een man vandaag de dag word meer vervuld met zijn gevoel dan met de wijsheid dat hem gegeven is.

Op werk maak ik vaak grapjes net zoals deze: Het zou net andersom moeten zijn geweest met mannen, de ballen wat kleiner en het verstand wat groter.

Deze uitspraak klinkt misschien grof maar is wel de werkelijkheid. Mannen hebben hun vrouw niet omdat hun harten zijn overtuigd maar dat hun gevoel enkel is overtuigd. En let wel; gevoel in verliefdheid is vandaag de dag gebaseerd op lust en bevrediging. Het klinkt misschien hard, maar dat is wel het probleem waarin we momenteel leven. Ware liefde is niet gebaseerd op gevoel maar op de wijsheid dat je ontvangt. Liefde en verliefd zijn zit een groot verschil in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1