ChristianMatch
 


Forum

Betr. nieuws vanuit Twente
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:06
 
vandaag werd ik weer even bepaald bij een gebeurtenis in Twente. Een jongen van amper 20 jaar oud dat zelfmoord heeft gepleegd vandaag. Ik zeg altijd; alles heeft een oorzaak. Wij als mensen zijn zo snel geneigd om alleen naar een ander mans probleem te kijken maar nooit naar de oorzaak ervan.

Zo was het ook gesteld met deze jongen uit Twente, die een afscheidsbrief had achter gelaten voor de nab
estaanden, waarin stond beschreven dat hij hier niet meer wilde zijn omdat hij zijn leven lang werd gepest. Voor velen is dit een domme reden om zelfmoord te plegen. Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.

Wat bij mij al snel opviel onder mijn collega's is dat zij al snel een oordeel klaar hebben te staan over de toestand waarin deze jongen in verkeerde. Velen kunnen zich namelijk niet plaatsen in een persoon dat zover is gekomen waarin hij of zij in staat is om zelfmoord te plegen. Juist deze mensen behoort men te helpen, niet door tegen hen te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken want dat is gelijk als je handen er van af wassen zoals de Keizer het deed toen Jezus voor het recht stond. Ons volk is zodanig en zover afgevallen waardoor ze mekaar zelfs niet eens meer willen of kunnen helpen.

Mensen bekritiseren juist dit soort mensen door ze half en onverschillig te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken. Zien jullie? Dat is nou de liefdeloosheid dat heerst. Niemand heeft er niks meer voor over om een ander te helpen in zijn of haar toestand. Wij zijn niet zomaar volksgenoten van mekaar omdat het zo is, maar juist om mekaar te bemoedigen, aan te sterken en te troosten. Maar ik zie dat vandaag de dag nergens meer. Wij zijn lui en gemakzuchtig geworden van geest. Och, we hebben immers psychiaters en psychologen, laten ze daar maar naar toe gaan. En dat is zoals de meerendeels van ons volk denkt. Ons volk is begriploos geworden, ze hebben enkel nog maar begrip voor hun eigen problemen maar niet meer die van een ander.

Toen ik dat nieuws hoorde over deze jongen uit Twente dat hij altijd is en werd gepest, toen dacht ik; dat is nou het land waarin wij wonen. En dan durven ze ons land ook nog eens sociaal te noemen. Ons land is asociaal geworden. Ik zie totaal geen schrijntje respect meer onder het Hollandse volk. Ik schaam me daarin een beetje voor mijn eigen volksgenoten. En dat is dus ook het gevolg van liefdeloosheid, mensen plegen zelfmoord omdat dezen worden negeert en als oud vuil ter zijde worden gelegd.

Op mijn school werd ik wel in mekaar geslagen, maar ben gelukkig nooit tot zelfmoord toegekomen, maar wat er wel gebeurde was een muur dat ontstond om me heen. Waardoor mensen geen kans meer kregen om nog in mijn hart te kunnen kijken. En die hardheid werd overgezet in onverschilligheid. En zo zien jullie wat voor gevolgen pesten heeft, het slaat niet alleen op die persoon dat gepest word/is zelf, maar ook op de omstanders, zoals familie leden van zo'n persoon. Daarom dat pesten zorgt voor haat en wrok en het gaat vervolgens over tot in de familie.

Pesten is gelijk als een blauwdruk van het leven, je bent er altijd mee gemerkt. Het achtervolgt je enerzijds toch nog een beetje ondanks hoe oud je ook bent. En het is ook zo dat als er iemand zodanig gepest word of zelfs in mekaar geslagen word dat zij daarmee ook de Schepper mee pijn doen. Het herinnert Jezus altijd weer aan het moment toen Hij werd mishandeld voor Zijn kruisiging. Al is die van ons niet te vergelijken zoals die van Jezus. Maar zelfs zoals vandaag de dag mensen worden gepest, zo moet Jezus ook met verdriet weer toezien hoe iemand veracht word, en het moeilijkste voor Jezus daarin is dat zo'n persoon op dat moment moeilijk te bereiken is, en dan is het meestal onmogelijk dat de Heilige Geest iets kan doen in zo'n gepeste persoon. Want wanneer je totaal beïnvloed bent door een bepaalde situatie krijgt de Heilige Geest moeilijk de kans om zo'n iemand aan te kunnen raken, en dat omdat er niemand is die zo'n persoon aanspreekt, troost, bemoedigd en lief heeft. Want de Heilige Geest werkt immers enkel door degenen die bekeerd zijn en gedoopt zijn, maar waar zijn ze, waar zijn deze bekeerlingen die dit soort mensen willen helpen? De meeste bekeerlingen wassen hun handen ervan af en zeggen enkel tegen zo'n persoon: zoek maar hulp op. Maar je laat zo'n persoon dan in handen vallen van mensen die beïnvloed zijn met Babylonische invloeden. Psychiaters en Psychologen worden gedreven door een Babylonische geest. Daarom is het belangrijk om mensen die zodanig gepest zijn, te helpen vanuit de inspiratie en leiding van de Heilige Geest.

Plaats jezelf in de schoenen van een ander zodat je die ander leert begrijpen. Want overal is onbegrip. Overal is gemakzucht en luiheid.

Word het misschien niet tijd om te veranderen? Gaan er bij jullie geen belletjes rinkelen? Mekaar lief hebben is meer dan alleen maar woorden en gedachten, het is namelijk ook handelen in die liefde. Maar waar is die liefde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:50
 
Idd, verbijsterend nieuws.......
En tegelijk goed dat dit nog eens in het nieuws komt, al gun je het zijn ouders, en andere betrokkenen, natuurlijk absoluut niet!.Hoeveel mensen zijn ook vandaag de dag niet zo de wanhoop nabij dat ze geen andere "uitweg" zien als kiezen voor de dood....
Afschuwelijk, als het zover komt.
Hoe zeer kan eenzaamheid doen, ondanks misschien een lachend uiterlijk?

Sterkte Laverde, wanneer dit ook eigen herinneringen en emoties, zoals je hierboven beschrijft, bij je oproept.


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 6 november 2012, 17:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:57
 
dankje lieve steentje. Ja zeker persoonlijk roept dit toch enerzijds herinneringen op. Maar goed, ondanks dat, ik laat me niet beïnvloeden door het verleden. Hoop vind je niet in het verleden maar enkel in de toekomst. Dat is het verschil tussen deze beide dingen. Het verleden is enkel bedoeld als een les voor het heden en toekomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:34
 
Laverde, bedankt voor je verhaal .
Dat van die jongen uit Twenthe was me inmiddels bekend .
Maar je schrijft dat we de hulp aan iemand zo gauw willen afschuiven door ze te sturen naar paychiaters etc.
Mijns inziens lijkt mij dit ook geen verkeerde weg om te doen of je moet zelf psychiater zijn van beroep .
Ik zit zelf nl. met een zelfde probleem . Een goeie maat van me , in zoveel problemen terecht gekomen , wil maar één ding nl. uit dit leven . Naar eigen inzien verlost worden van alle ellende .
Ik kan niet meer doen dan alleen een luisterend oor bieden .
Hem een beetje opbeuren , hem een beetje moed inpraten en bidden of God hem wil sparen.
En voor de rest weet ik het ook niet .
En dan denk ik bij mezelf .... die jongen heeft heel , heel hard professionele hulp nodig . En dat is nu hetgeen IK hem niet KAN bieden.
Mij lijkt het daarom dus helemaal niet verkeerd om zulk soort personen dus juist WEL door te verwijzen naar professionele hulpverleners.
Ik geloof niet dat dat iets is waar je van kunt zeggen dat dat iets is om je eigen padje maar schoon te vegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:54
 
Degene die werkelijk gevuld is met de Heilige Geest kan zo'n man bevrijding bieden, maar dan moet hij zelf wel willen. Ik heb zelf veel ondervonden met psychiaters en psychologen, zij onderdrukken enkel de dingen in de gedachten van zo'n man meer niet, het is net als medicijnen, je onderdrukt het wel maar gaat niet weg, dat is het verschil.

Maar zoals ik las is het dus zo dat uw goede vriend zeer in de ban is van hier weg willen gaan. Op dat moment kunt u ook weinig betekenen. Net zoals ik hierboven omschreef; ze worden beïnvloed door de situatie op dat moment. Psychiaters daarentegen zijn getraind om de situatie bij zo'n iemand enkel onder controle te krijgen, maar daarmee is het niet weg. En daarom dat bevrijding zeer belangrijk is.

Laatst zag ik een video over demonie en bevrijding. Zelfs zelfmoord is al een bepaalde demonische invloed. Maar het gaat mij meer om het feit; waar zijn de ware Godsmannen? Waar zijn ze? Want degenen die werkelijk vervuld zijn met de Heilige Geest zijn tot in alles in staat. Staat er niet geschreven dat klein geloof grote bergen kan verzetten? Geloven we dat dan ook werkelijk?

Mijn ervaring en kennis op het gebied van psychiaters en psychologen is dat zij praten en werken vanuit hun beroepsvorm en niet vanuit persoonlijke vorm. En net wat u zegt, u bent een luisterend oor en dat is vaak al genoeg. Iemand willen en kunnen helpen kan pas als je die persoon, persoonlijk goed kent. Soms is het goed de situaties in zijn leven goed aan te horen en vervolgens zult u ook zien dat vaak de oplossing daarvoor al klaar ligt, en soms ligt de oplossing voor ons neus.

Maar net wat ik hierboven heb geschreven is meer een algemene punt. Net zoals ik zeg in dat stuk; ik heb gelukkig, omdat ik altijd op school tot het laatste toe, in mekaar geslagen werd, heb ik gelukkig nooit gekozen voor zelfmoord of wat dan ook. Maar ik ken het wel. Jaren geleden, ik denk nu zo'n 8 jaar terug bijna, had ik mezelf bijna door geschoten met een kruisboog, gelukkig pakte de vader van mijn goede vriendin, de kruisboog net op tijd uit mijn handen. En wat ben ik blij dat hij dat gedaan heeft, soms sta ik nog wel eens verbaasd dat haar vader op dat moment daar ook was. Anders was het verkeerd afgelopen. Daarmee bedoel ik te zeggen; ik ken de gedachten van die mensen maar al te goed.

Toen ik tot werkelijke bekering kwam, veranderde alles. En nu kan ik getuigen dat alleen de Heilige Geest de enige trooster en helper is die in staat is om een wonder te doen. Het is maar net of wij de eerste stap daarin willen zetten. Maar vervuld zijn met de Heilige Geest is een groot vereiste want dan pas ervaar je wat ware genezing is, en daar kon geen psychiater tegen op.

Psychiaters onderdrukken enkel de vorm van dat probleem, meer niet, ze houden dat probleem als het ware stabiel, maar weg zal het niet zijn. Maar door de Heilige Geest ervaar je pas wat ware bevrijding is, dan pas ervaar je het verschil tussen onderdrukken en verlost worden.

Het is goed wat u doet, door altijd tegen hem te blijven praten. Dat soort mensen hebben namelijk behoefte aan 1 vaste persoon waar zij altijd terecht kunnen. Zorg ervoor dat u deze soorten mensen niet afwijst, een kleine afwijzing kan al fataal wezen. Let wel; de duivel zit ook niet op zijn kont, die is er enkel op uit om alles en iedereen kapot te maken.

Maar het doet me goed om te lezen dat er toch nog mensen zijn die wel omzien hebben naar dit soort mensen met zulke problemen.

Moge de Here van Israël u zegenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 20:33
 
Oke . Ik ben geen psychiater , heb ook geen ervaring met psychiaters . Laat dat duidelijk zijn .
Tegenover me zit een maat van 24 . Diep in de shit , door allerlei problemen wat op z'n pad gekomen is .
En hij doet z'n verhaal . Ik wil dood , ik stop ermee , ik heb schijt aan iedereen en ga zo maar door .
Moet je dan ( als leek) dan alleen maar een luisterend oor bieden?
Is dat dan genoeg? En hopen dat ie nooit tot die daad komt en hopen dat het allemaal misschien maar stoere praat is wat ie doet?
ik weet zeker , dat ALS ie zover komt dat je tot je dood een groot schuldgevoel over houd omdat je zo iemand niet de hulp aangeboden hebt die er wel is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 21:03
 
Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.

Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:25
 
LAVERDE524 schreef:
vandaag werd ik weer even bepaald bij een gebeurtenis in Twente. Een jongen van amper 20 jaar oud dat zelfmoord heeft gepleegd vandaag. Ik zeg altijd; alles heeft een oorzaak. Wij als mensen zijn zo snel geneigd om alleen naar een ander mans probleem te kijken maar nooit naar de oorzaak ervan.

Zo was het ook gesteld met deze jongen uit Twente, die een afscheidsbrief had achter gelaten voor de nab
estaanden, waarin stond beschreven dat hij hier niet meer wilde zijn omdat hij zijn leven lang werd gepest.

Voor velen is dit een domme reden om zelfmoord te plegen. Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.

Wat bij mij al snel opviel onder mijn collega's is dat zij al snel een oordeel klaar hebben te staan over de toestand waarin deze jongen in verkeerde. Velen kunnen zich namelijk niet plaatsen in een persoon dat zover is gekomen waarin hij of zij in staat is om zelfmoord te plegen. Juist deze mensen behoort men te helpen, niet door tegen hen te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken want dat is gelijk als je handen er van af wassen zoals de Keizer het deed toen Jezus voor het recht stond. Ons volk is zodanig en zover afgevallen waardoor ze mekaar zelfs niet eens meer willen of kunnen helpen.

Mensen bekritiseren juist dit soort mensen door ze half en onverschillig te zeggen dat zij maar hulp moeten zoeken. Zien jullie? Dat is nou de liefdeloosheid dat heerst. Niemand heeft er niks meer voor over om een ander te helpen in zijn of haar toestand. Wij zijn niet zomaar volksgenoten van mekaar omdat het zo is, maar juist om mekaar te bemoedigen, aan te sterken en te troosten. Maar ik zie dat vandaag de dag nergens meer. Wij zijn lui en gemakzuchtig geworden van geest. Och, we hebben immers psychiaters en psychologen, laten ze daar maar naar toe gaan. En dat is zoals de meerendeels van ons volk denkt. Ons volk is begriploos geworden, ze hebben enkel nog maar begrip voor hun eigen problemen maar niet meer die van een ander.

Toen ik dat nieuws hoorde over deze jongen uit Twente dat hij altijd is en werd gepest, toen dacht ik; dat is nou het land waarin wij wonen. En dan durven ze ons land ook nog eens sociaal te noemen. Ons land is asociaal geworden. Ik zie totaal geen schrijntje respect meer onder het Hollandse volk. Ik schaam me daarin een beetje voor mijn eigen volksgenoten. En dat is dus ook het gevolg van liefdeloosheid, mensen plegen zelfmoord omdat dezen worden negeert en als oud vuil ter zijde worden gelegd.

Op mijn school werd ik wel in mekaar geslagen, maar ben gelukkig nooit tot zelfmoord toegekomen, maar wat er wel gebeurde was een muur dat ontstond om me heen. Waardoor mensen geen kans meer kregen om nog in mijn hart te kunnen kijken. En die hardheid werd overgezet in onverschilligheid. En zo zien jullie wat voor gevolgen pesten heeft, het slaat niet alleen op die persoon dat gepest word/is zelf, maar ook op de omstanders, zoals familie leden van zo'n persoon. Daarom dat pesten zorgt voor haat en wrok en het gaat vervolgens over tot in de familie.

Pesten is gelijk als een blauwdruk van het leven, je bent er altijd mee gemerkt. Het achtervolgt je enerzijds toch nog een beetje ondanks hoe oud je ook bent. En het is ook zo dat als er iemand zodanig gepest word of zelfs in mekaar geslagen word dat zij daarmee ook de Schepper mee pijn doen. Het herinnert Jezus altijd weer aan het moment toen Hij werd mishandeld voor Zijn kruisiging. Al is die van ons niet te vergelijken zoals die van Jezus. Maar zelfs zoals vandaag de dag mensen worden gepest, zo moet Jezus ook met verdriet weer toezien hoe iemand veracht word, en het moeilijkste voor Jezus daarin is dat zo'n persoon op dat moment moeilijk te bereiken is, en dan is het meestal onmogelijk dat de Heilige Geest iets kan doen in zo'n gepeste persoon. Want wanneer je totaal beïnvloed bent door een bepaalde situatie krijgt de Heilige Geest moeilijk de kans om zo'n iemand aan te kunnen raken, en dat omdat er niemand is die zo'n persoon aanspreekt, troost, bemoedigd en lief heeft. Want de Heilige Geest werkt immers enkel door degenen die bekeerd zijn en gedoopt zijn, maar waar zijn ze, waar zijn deze bekeerlingen die dit soort mensen willen helpen? De meeste bekeerlingen wassen hun handen ervan af en zeggen enkel tegen zo'n persoon: zoek maar hulp op. Maar je laat zo'n persoon dan in handen vallen van mensen die beïnvloed zijn met Babylonische invloeden. Psychiaters en Psychologen worden gedreven door een Babylonische geest. Daarom is het belangrijk om mensen die zodanig gepest zijn, te helpen vanuit de inspiratie en leiding van de Heilige Geest.

Plaats jezelf in de schoenen van een ander zodat je die ander leert begrijpen. Want overal is onbegrip. Overal is gemakzucht en luiheid.

Word het misschien niet tijd om te veranderen? Gaan er bij jullie geen belletjes rinkelen? Mekaar lief hebben is meer dan alleen maar woorden en gedachten, het is namelijk ook handelen in die liefde. Maar waar is die liefde?

Het dik in gevulde, (door mij) reactie van jou, is interpretatie van jezelf!!! Kom bij mij over, dat je het gebruikt om met een wijsvinger naar de maatschappij te wijzen zoals de media....

Inhoudelijk op zijn afscheid brief kunnen er veel beredeneringen op los gelaten worden. Maar wat bedoeld hij nu echt te zeggen??? en tegen wie???


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 7 november 2012, 21:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:30
 
LAVERDE524 schreef:
Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.

Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word.


In Jezus bén je beschermd! Anders zou je geen leven hebben als je in de wereld met mensen omgaat die van alles en nog wat in zich (zouden kunnen) meedragen of toelaten. Jij hébt het licht in je, sterker nog, Jezus zegt dat wij het licht in deze wereld zijn en het zoutend zout. Dus als je je bewust bent van die positie in de gewesten heb je het niet zo druk als jij aangeven wilt. Wat een rust als je Hem kent.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 7 november 2012, 21:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:03
 
LAVERDE524 schreef:
Ja, ik begrijp heel goed uw punt... en dat is ook erg om dit te horen. Het is misschien moeilijk om dit soort zaken in en/door geloof te benaderen. Misschien dat u hem eens serieus in gebed kunt noemen. Gebed doet wonderen, ik heb t veelal gezien.

Of als u bij hem langs komt, ga in u zelf in gebed gericht voor hem. Bij momenten als u hem een hand geeft of een schouder klopje, begin dan eens een zegen over hem uit te spreken, of begin in u zelf te bidden voor hem. En bestraf de duivelse machten in Jezus naam zodra u bij hem langs komt, begin dan de duistere machten te bestraffen in u zelf, opdat u zelf niet mee besmet raakt of er door beinvloed geraakt word.

Zo werkt het niet Laverde...
Heb zelf een vrouw gehad dat dicht bij de Heer leefde en heb in mezelf voor haar gebeden op momenten dat ze naast me in bed lag "Heer verlos haar van hetgeen dat niet er hoort te zijn"..... toch ben ik weduwnaar geworden door zelfmoord!!!!
Ik kan veel meer vertellen, maar de zgn charismatische redeneringen (beliefe) houden het ook niet tegen......


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 7 november 2012, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:21
 
Ik hou me niet bezig met charismatische redeneringen, want die charisma rotzooi is ook zo vals als het maar kan. Het gaat gewoon om degenen die vervuld zijn met de Heilige Geest. Maar de vraag is ook nog met welke geest zijn wij vervuld?

Er is ook nog een valse geest die zich voordoet als de Heilige Geest. Deze kun je namelijk duidelijk onderstrepen met een andere evangelie en een andere jezus waarvoor Paulus heeft gewaarschuwd.

Alles begint vanuit Mozes en de profeten, en vervolgens het nieuwe verbond. Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Maar gelukkig hebben wij de Heilige schrift waar wij aan toe kunnen wenden, want alles komt en begint vanuit die Heilige schrift van de Here van Yisraël.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 23:44
 
het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen.
het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.

ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort .......
wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.

wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook.
een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn.
bezetting uit het rijk der duisternis.

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk

is een uiterste daad van ...........


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op woensdag 7 november 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:09
 
CORTAZAR588 schreef:
het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen.
het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.

ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort .......
wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.

wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook.
een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn.
bezetting uit het rijk der duisternis.

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk

is een uiterste daad van ...........



Ik ben er van overtuigd dat Jezus dwars door de dood, ook zelfverkozen, Zijn hand uitsteekt naar Zijn kind. Zijn trouw reikt dwars daardoor heen en laat de duvel het nakijken. Ja zelfmoord is tegen alles wat God voor de mens bedoeld in. Dat is het onmenselijke lijden wat er soms aan vooraf gaat ook ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:14
 
LAVERDE524 schreef:
Ik hou me niet bezig met charismatische redeneringen, want die charisma rotzooi is ook zo vals als het maar kan. Het gaat gewoon om degenen die vervuld zijn met de Heilige Geest. Maar de vraag is ook nog met welke geest zijn wij vervuld?

Er is ook nog een valse geest die zich voordoet als de Heilige Geest. Deze kun je namelijk duidelijk onderstrepen met een andere evangelie en een andere jezus waarvoor Paulus heeft gewaarschuwd.

Alles begint vanuit Mozes en de profeten, en vervolgens het nieuwe verbond. Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Maar gelukkig hebben wij de Heilige schrift waar wij aan toe kunnen wenden, want alles komt en begint vanuit die Heilige schrift van de Here van Yisraël.


Dat hoef je je niet af te vragen als je Hem toebehoort. Hij geeft je brood, geen stenen.
Aan geloof hoeft het ons niet te ontbreken, Hij is namelijk de Gever daarvan. Het enige wat ons te doen staat is om geloof in aktie om te zetten. En dat is soms een hele klus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:15
 
CORTAZAR588 schreef:
het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen.
het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.

ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort .......
wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.

wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook.
een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn.
bezetting uit het rijk der duisternis.

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk
is een uiterste daad van ...........

Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ.
Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen.
Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.

Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.

Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........

Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.

En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen.
Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:23
 
STEENTJE178 schreef:
Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ.
Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen.
Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.

Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.

Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........

Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.

En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen.
Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft
.


Helemaal met jouw stuk eens Steentje... en over het laatste deel denk ik dan: Gods woord is geen soort magie waarmee wij woorden kunnen uitspreken en daarmee gebeurt dan wat wij graag zouden zien of waarvan wij denken dat we dat zo moeten doen geestelijk gezien.... en wat als God hierin blijkbaar dus niet meewerkt? Pats! ons hele (ongezonde) godsbeeld aan gruzels?? Het leven blijft gewoon soms ondoorgrondelijk en er blijven vraagstukken en raadsels over. Dwars daardoor heen blijft Hij voor mij dezelfde.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 8 november 2012, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:24
 
STEENTJE178 schreef:
Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ.
Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen.
Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.

Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.

Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........

Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.

En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen.
Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft.

Knipoog smiley Knipoog smiley helemaal mee eens. Goed verwoordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:40
 
CORTAZAR588 schreef:

een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven.
want moord , zelfmoord is tegen menselijk

is een uiterste daad van ...........


Het kan ook voor iemand een verlossing zijn van hetgeen dat innerlijk bij iemand speelt (in het hoofd bv depressie). Om te kiezen voor rust en bij de Heer zijn.
Denk b.v. ook eens aan euthanasie!!!!
Men kan het niet zomaar veroordelen of ergens aan toe spitsen....
Er is maar 1 rechtvaardige rechter in de hele universe welke daar over gaat. Niet wij.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 06:36
 
Quote Laverde: Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Apostelen waren ook mensen, net zoals jij en ik. Iedereen die Jezus aanneemt is behouden en dan is een diep geloof mooi, maar niet noodzakelijk voor het behouden zijn. Van de diepte van je geloof hangt niet je behoud af. Geloof en vertrouwen horen bij elkaar. Wij mogen zelfs het vertrouwen hebben dat alles wat wij tekortschieten tegenover God ons ook al vergeven is.

Quote Cortazar: een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven. want moord , zelfmoord is tegen menselijk is een uiterste daad van ...........

Ik ben blij dat jij je zin niet afgemaakt hebt ...........want Christus heeft het al afgemaakt, Hij heeft alles volbracht. Schrijf satan daarom niet meer macht toe dan hij heeft! God heeft het laatste woord. Gelukkig maar….

Het is zoals Jol zegt:]Ik ben er van overtuigd dat Jezus dwars door de dood, ook zelfverkozen, Zijn hand uitsteekt naar Zijn kind. Zijn trouw reikt dwars daardoor heen en laat de duvel het nakijken. Ja zelfmoord is tegen alles wat God voor de mens bedoeld in. Dat is het onmenselijke lijden wat er soms aan vooraf gaat ook ...


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 8 november 2012, 06:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 06:45
 
JANS221 schreef:
Quote Laverde: Als ik naar de apostelen kijk dan ben ik nog wel eens jaloers op hun aangezien zij spraken vanuit een diep geloof, en bij ons ontbreekt soms zoveel dat geloof.

Apostelen waren ook mensen, net zoals jij en ik. Iedereen die Jezus aanneemt is behouden en dan is een diep geloof mooi, maar niet noodzakelijk voor het behouden zijn. Van de diepte van je geloof hangt niet je behoud af. Geloof en vertrouwen horen bij elkaar. Wij mogen zelfs het vertrouwen hebben dat alles wat wij tekortschieten tegenover God ons ook al vergeven is.

Quote Cortazar: een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven. want moord , zelfmoord is tegen menselijk is een uiterste daad van ...........

Ik ben blij dat jij je zin niet afgemaakt hebt ...........want Christus heeft het al afgemaakt, Hij heeft alles volbracht. Schrijf satan daarom niet meer macht toe dan hij heeft! God heeft het laatste woord. Gelukkig maar….

Het is zoals Jol zegt:]Ik ben er van overtuigd dat Jezus dwars door de dood, ook zelfverkozen, Zijn hand uitsteekt naar Zijn kind. Zijn trouw reikt dwars daardoor heen en laat de duvel het nakijken. Ja zelfmoord is tegen alles wat God voor de mens bedoeld in. Dat is het onmenselijke lijden wat er soms aan vooraf gaat ook ...


!!! yep want... het is volbracht. Daar mogen we niks aan afdoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 07:24
 
Laverde: Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.

Iemand vermoorden is mi iets héél anders dan zelfmoord.

Want, bij moord, ja, dan is er sprake van agressie/boosheid.

Bij zelfmoord, daarintegen niet.
Zelf moord kan zo gaan; je fiets door de stad, voor de zoveelste keer, omdat men wil dat je elke week je medicatie komt halen.
Dan denk je nou, als ik straks al me medicatie ineem, en je neem de laatste 'foto's' van het dagelijkse leven in je op. daar loopt een zwangere vrouw, daar die en daar dat, en dan is het idee, thuis gaan liggen, net als altijd, en dan slapen, net als altijd, en dan dingen denken voor je gaat slapen, aan de mensen die je zag op straat., net als altijd. Met dit verschil; het rustgevende idee dat je niet meer wakker hoeft te worden en bij God bent. Héél kalm en rustig dus.
Mensen die zelfmoord gaan plegen zijn heel kalm er rustig en hebben zoiets eindelijk bevrijd.

Ik dacht er weleens aan, en er is totaal geen enkele vergelijking met moord. bijvoorbeeld de boosheid als een relatie vreemd is gegaan, heeft gelogen, die woede bijvoorbeeld.

Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben.
En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 november 2012, 07:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 07:37
 
Je kan niet iemand helpen die depressief is.

Ik ben het ermee eens, daar moet je profesioneel voor zijn, en niet gewoon een beetje van dingen weten ommdat je nu en dan es iets las.

Ik heb gezien hoe ze in de ggz jaren geleden(nu is het geloof ik anders), jonge vrouwen en meisje zaten te pressen om abortus te laten doen, want: 'ze konden er niet voor zorgen'.

Nu zijn ze erachter dat een kind juist een depressie helpt verdwijnen, een kind van jezelf, om voor te zorgen, de sociale contacten die dat met zich meebrengt. Liefde die je aan je kind geeft etc.

Ik ken iemand ja die is er slecht aan toen, na een abortus, opgelegd door de ggz, en ja nog een kind wou haar vriend niet, ze kon er immers niet voor zorgen zeiden ze bij de ggz. 'dát, een ander kind had haar pijn weg kunnen halen voor een groot deel. Ze wilde ook (nog) een kind, want het was er opgelegt die abortus, ze wou het eigenlijk niet die abortus, maar ja, moest wel want, ze kon er niet voor zorgen

Nee hoor, ze zeiden nog: het wás een meisje.

En dan nog een paar fijne filmpjes tegen abortus gezien bij de evangeliegemeente over afgerukte hoofdjes, afgesneden beentjes en armpjes, en ja, zij wordt nooit meer beter, ze is al 10 jaar! elke dag angstig depressief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:25
 
VISSER278 schreef:
Oke . Ik ben geen psychiater , heb ook geen ervaring met psychiaters . Laat dat duidelijk zijn .
Tegenover me zit een maat van 24 . Diep in de shit , door allerlei problemen wat op z'n pad gekomen is .
En hij doet z'n verhaal . Ik wil dood , ik stop ermee , ik heb schijt aan iedereen en ga zo maar door .
Moet je dan ( als leek) dan alleen maar een luisterend oor bieden?
Is dat dan genoeg? En hopen dat ie nooit tot die daad komt en hopen dat het allemaal misschien maar stoere praat is wat ie doet?
ik weet zeker , dat ALS ie zover komt dat je tot je dood een groot schuldgevoel over houd omdat je zo iemand niet de hulp aangeboden hebt die er wel is.

Het minste is er te zijn voor hem en hem laten weten dat hij er (door jou luisterend oor) er niet meer alleen voorstaat. Als hij vragen stelt en je kan geen antwoord vinden, is het gewoon eerlijk om dat toe tegeven, je kunt wel aangeven, dat je dat je wel wilt meehelpen zoeken naar antwoorden.

We kunnen hier ook bidden voor jullie en vragen om jou de juiste woorden te geven en je vriend een beter inzicht.

Je mag later hem ook laten weten, dat er meer is en hij toch ook waardevol voor de Heer is en Hem een mooie toekomst wil bieden. Waarom later, omdat in zijn geval een verhaal over "hel en verdoemenis" eerder zou aansporen om hem zelf kwaad aan te doen, omdat hij dan bijvoorbeeld denkt zie je wel ik mag geen kind van de Heer zijn.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 10 november 2012, 00:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:12
 
Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben.
En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan.
Even mijn post afmaken. Dat pesten stopte omdat de aanstichtster met haar ouders naar het buitenland ging.
Ja, en op de middelabare school was er geen sprake van, doordat ik er goed uitzag.
Rare reden eigenlijk.
De vrouw en de man waardoor ik tot bekering kwam, zeiden tegen me, dat 'het' leven voor mij makkelijk zou zijn doordat ik 'er goed uitzie'.
Raar vond ik dat, héél raar.

Maar ja, 'het' zorgde er wel voor dat ik niet meer gepest werd op de middelbare school.

Ik weet zeker dat niemand mag oordelen over zelfmoord, van in de hel enzo. Ik ken ook wel gelovige mensen die zelfmoord hebben gepleegd.

Maar ja, dus die jongen van 20, ja verdrietig: als ik hem was zou ík denken, krijg de tyfus maar, ik ga lekker mijn opleiding afmaken en dan zie ik jullie nooit meer.
Maar ja, je kan het geestelijk lijden niet inschatten.

Ik heb er weleens over gedacht, maar alleen in de zin, om me te verplaasten, maar nóóit overwogen het echt te doen hoor.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 14:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:55
 
SHANITA130 schreef:
Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben.
En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan.
Even mijn post afmaken. Dat pesten stopte omdat de aanstichtster met haar ouders naar het buitenland ging.
Ja, en op de middelabare school was er geen sprake van, doordat ik er goed uitzag.
Rare reden eigenlijk.
De vrouw en de man waardoor ik tot bekering kwam, zeiden tegen me, dat 'het' leven voor mij makkelijk zou zijn doordat ik 'er goed uitzie'.
Raar vond ik dat, héél raar.

Maar ja, 'het' zorgde er wel voor dat ik niet meer gepest werd op de middelbare school.

Ik weet zeker dat niemand mag oordelen over zelfmoord, van in de hel enzo. Ik ken ook wel gelovige mensen die zelfmoord hebben gepleegd.

Maar ja, dus die jongen van 20, ja verdrietig: als ik hem was zou ík denken, krijg de tyfus maar, ik ga lekker mijn opleiding afmaken en dan zie ik jullie nooit meer.
Maar ja, je kan het geestelijk lijden niet inschatten.

Ik heb er weleens over gedacht, maar alleen in de zin, om me te verplaasten, maar nóóit overwogen het echt te doen hoor.


Ja , die ken ik ook wel . Wat dacht je van Simson?
Of was dàt geen zelfmoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:19
 
En wat te bedenken over de Here Jezus zelf???

Hij gaf Zijn leven voor de hele mensheid!!!!
Deed dat ook bewust. Is Hij veroordeeld door Zijn Vader??
God keerde zijn rug naar Hem toe "waarom hebt Gij Mij verlaten"....

Bekijk dit soort dingen in het Geloof, in het licht, niet vanuit de kant van het duister denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:13
 
VISSER278 schreef:
Ja , die ken ik ook wel . Wat dacht je van Simson?
Of was dàt geen zelfmoord?

Tsja, dat lijkt m.i. toch meer op zelfopoffering om daarmee een grote groep vijanden van God en het volk Israël uit te schakelen.
Het waren immers Filistijnen, die Simson bespotten tijdens een feest in hun heidense tempel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:33
 
Ja, maar het gaat erom, dat in veel 'groepen' wordt gezegd als iemand zelfmoord heeft gepleegd is die nu in de hel.
En dan wordt dat ook gezegd met een soort voldaan gevoel, weet ff geen ander woord, 'hét' andere woord niet.

Net als een stel, die waren tot bekering gekomen, en een vriend van hun ging onverwacht dood. Ze waren heel verdrietig.
Wordt er als eerste gevraagd, in die groep: 'was hij wel gélovig....', dus met ander woorden, voor we gaan troosten willen we eerst weten of diegene wel in de hemel is, of in de hel....'. Ja, hier was ik bij, heb ik zelf gehoord.

Ik geloof, mede door romeinen 2 niet dat ongelovigen per sé naar de hel gaan, nml: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Maw, iemand die niet gelooft, of nog niet, en geef ze is ongelijk als je ziet hoe heel veel christenen met elkaar omgaan, en dingen onder het tapijt vegen...en wie zijn schuld is dat dan...ik ken kinderen, nu volwassen die hun portie schijnheiligheid wel hebben gehad hoor, als kind, en nooit meer iets met kerk, oid te maken willen hebben...

Ik heb ook al mail gehad of ik niet wil moven naar een site voor psychiatrische patiënten.

Nou is het wel zo: ieder huisje heeft zijn kruisje.

Maar kijk, als ik vragen krijg: waarom heb jij dan je opleiding niet afgemaakt, hoe komt het dat je vaak zo angstig bent, waarom ging jij al op je 16de uit huis....ja, dan kan ik niet onverschillig blijven.
Dus heb ik geleerd erover te praten met emotie, maar ja, dat is not done, Zeker niet bij christenen, die bidden alles weg, en anders is je geloof niet groot genoeg.
En bij de traditionelen, ja, mensen met wie ik omging gingen trouwen kregen een hoop kinderen, en ja, dan sta je er toch weer buiten, wat aanvankelijk niet zo was.

Ja, en als je geen auto meer hebt, ja, ík durf niet te fietsten, 's avonds hoor...heb ik redenen voor.
maar ja, eerst kon ik spontaan bellen zou ik ff langskomen of hun belde, of ik wou langskomen; ze hadden een borrel. Ja,en om dan te vragen kan je me ff halen, ja, ik kon dat niet meer. Ze kunnen niet drinken als ze je ook naar huis moeten brengen.

Weet je, mensen willen de normale praatjes kunnen houden, geen problemen, die komen alleen in het nieuws voor.
Men moet lekker kunnen afgeven, op die zeikerds die een uitekering hebben van hún geld. en verder over vakantie ed.

En psychiatrisch cliënten zijn ondermaatste idioten met een laag iq.

Maar ja, zo dacht men eerst, daar is helemaal op terug gekomen. Het zijn in 90%(en nu doe ik voorzichtig), gevallen die trauma's hebben opgelopen, in het leger, in het gezin, op scholen, in de maatschappij, waar geen persoonlijkheid is, alleen geld.

Nou is het wel zo, dat sommigen gasten het mensen wel erg moeilijk kunnen maken. Een kennis van mij heeft een kindje, vriend is zware gebruiker, daar kwam zo ook te laat achter.
en die heeft nu een straatverbod.

Ja, je mag nooit, nooit en nooit je frustraties afreageren op onschuldigen.
Gá dan naar ouders of scholen of waar dan ook, waar je getraumatiseerd bent.
Maar ja, zelfs in de wereld is het zo: over je ouders zeg je niets, laat staan dat je ze allerhande dingen gaat verwijten terecht. en dus in de up-positie klimt, waardoor je woede verdwijnt.
Maar ga het niet op je ex afreageren. en dát zie je wel, en da's, ja, daar heb ik geen woorden voor.

Dan heeft zo'n meisje het voormekaar; huisje, met haar kindje, nieuwe lieve vriend, en dan komt die ex haar terroriseren, stenen door ruiten ed.
dus, ze deed aangifte en hij krijgt daarop een dikke boete met een straatverbod en mag zijn zoontje niet meer zien.
Waardoor die haar ging opwachten, precies om de hoek, en bedreigen in de stad, stalken.
Dan denk ik, egoïstische narcistische sadisten.
Ga werken ofzo, zodat je dingen voor je kind kan kopen, ipv te zorgen dat je ex vriendin elke dag in angst moet leven.
Ja, en dán ga ik ook niet meer denken van jaahaa, maar hij heeft bijvoorbeeld zo'n zielige jeugd gehad.
Het houdt een keer op.

Ik ben zelf een keer gestalkt. Dat is echt wel naar. gevolgd als je naar je werk gaat, nare valse beschuldigingen op internet, sms, etc.
En toen ging ik nog met me moeder om, en zei haar waarom ik een 2de telefoon heb gekocht.
Weet je wat ze zei: 'ja, je mag niet liegen Smiley die vol vragen zit '.
En ja, zo belangrijk is steun van ouders zeker in deze zaken, begrip bedoel ik.
Want juist omdat me moeder zo deed(ja, hij heeft een goede baan, dus euro tekens in haar ogen), ja, toen was ik ingestort, en da's niet meer goed gekomen. Een gevaarlijk hoge bloedruk aan over gehouden.
En niet in de eerste plaats aan de stalker, maar aan de reactie van me moeder.
Ja, een mens kan een hoop hebben, een leven vol stress en angst, maar ja ook je lichaam(of geest via lichaam) heeft een grens...

Zielige jeugd, of geen zielige jeugd, maar gewoon. Deze dingen kunnen niet.

NB: Ja, tis heel erg lang geworden. dus als mensen het niet lezen; alle begrip, ik lees zelf lange stukken dan wel, dan niet.

Truste!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 01:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 00:31
 
MARITIME853 schreef:
Het kan ook voor iemand een verlossing zijn van hetgeen dat innerlijk bij iemand speelt (in het hoofd bv depressie). Om te kiezen voor rust en bij de Heer zijn.
Denk b.v. ook eens aan euthanasie!!!!
Men kan het niet zomaar veroordelen of ergens aan toe spitsen....
Er is maar 1 rechtvaardige rechter in de hele universe welke daar over gaat. Niet wij.....


Ik heb een tijdje gehad, ja, ik was zolang zo verdrietig, elke ochtend weer wakker worden met die angst en paniek, en peiloos verdriet.
Ja, toen hoopte ik dat ik een erge ziekte zou krijgen, dat ik nog maar een paar maanden te leven zou hebben. zodat ik dan nog wel afscheid kon nemen van mensen.
Dat was een jaar of 9 geleden.

Twijfelende smiley

En ja, idd. voor rust en om bij God te zijn. Ik wou bij God zijn.

Maar, en dat kan ik nu zeggen, ik ben herstellende.
Nou, ik zei weleens, ja, als ik hier boven uit komt kan iedereen het.

Maar ja, herstellende: en wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt.
Dus ja, ik zal willen en idd moeten blijven opletten, elke dag, elk dagdeel.
Maak ik me nu druk over iets waar ik helemaal niets aan kan doen, dat moet ik mezelf blijven afvragen.

Ja, en omdat ik herstellende ben, zal ik heel goed mijn grenzen moeten bewaken.
Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 november 2012, 00:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:58
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb een tijdje gehad, ja, ik was zolang zo verdrietig, elke ochtend weer wakker worden met die angst en paniek, en peiloos verdriet.
Ja, toen hoopte ik dat ik een erge ziekte zou krijgen, dat ik nog maar een paar maanden te leven zou hebben. zodat ik dan nog wel afscheid kon nemen van mensen.
Dat was een jaar of 9 geleden.

Twijfelende smiley

En ja, idd. voor rust en om bij God te zijn. Ik wou bij God zijn.

Maar, en dat kan ik nu zeggen, ik ben herstellende.
Nou, ik zei weleens, ja, als ik hier boven uit komt kan iedereen het.

Maar ja, herstellende: en wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt.
Dus ja, ik zal willen en idd moeten blijven opletten, elke dag, elk dagdeel.
Maak ik me nu druk over iets waar ik helemaal niets aan kan doen, dat moet ik mezelf blijven afvragen.

Ja, en omdat ik herstellende ben, zal ik heel goed mijn grenzen moeten bewaken.
Engeltje smiley

Today is a gift, Tomorro is a mystery
Las ik ergens. Leef bij de dag meid. Elke nieuwe dag is een gave van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2