ChristianMatch
 


Forum

De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:08
 
De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde Adamiet/Israëliet. Degenen die nog niet bekeerd zijn hebben de wet niet in hun hart maar is enkel nog geschreven op een stuk papier.

Ezechiël 36:27 "Mijn Geest zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt."

Jesaja 51:7 "Hoort naar Mij, gij die de gerechtigheid kent, gij volk, in welks hart mijn wet is. Vreest niet voor de smaad van stervelingen, wordt niet verschrikt vanwege hun beschimpingen."

2 Corinthiërs 3:2-3 "Onze brief zijt gij, geschreven in onze harten, kenbaar en leesbaar voor alle mensen(adamieten), daar gij toont een brief van Christus te zijn, door onze dienst opgesteld, niet met inkt geschreven, maar met de Geest van de levende God, niet op tafelen van steen, maar op tafelen van vlees in de harten."

Romeinen 2:13-15 "want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,"

Zodra de Here, onze God van YIsraël ons de wet/woorden in ons harten heeft geschreven zal de Heilige Geest ons leiden door elke waarheid dat gesproken is, door Mozes, de profeten en apostelen, en dit tot de dag wanneer we samen met de Here zullen zijn, want dan pas zullen we alwetend zijn/worden.

Efeziërs 5:9 "want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid"

Galaten 5:22-23 "Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet."

Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig.

1 Johannes 5:3 "Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:15
 
Hoi Laverde,

Mooi dat je al die stukjes plaatst hoor, maar een kleine raad van mijn kant, plaats niet te snel achtereen te veel stukjes.

Groetjes,

Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:17
 
Hihihihihihi, pure enthousiasme denk ik. Ja ik zal er om denken vriend. Dank u mijn vriend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:31
 
Als dat echt zo is dan kan deze grote zondaar Exodus 20 wel uit zn Bijbel scheuren denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 19:52
 
Nee beste visser.

Want in het duizendjarig rijk zullen al de wetten van Mozes en de profeten hersteld worden. Jezus heeft de wet bekrachtigd niet ontkracht. Maar door de Heilige Geest met de vruchten dat wij voortbrengen daarin hebben wij in Jezus, samen met Jezus de wet volbracht, want wij zijn immers met Hem gestorven? Maar goed....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 20:16
 
Waarom ga je niet n beetje meer profieltjes lezen? Lachende smiley

Er zitten hier best wel leuke verpleegstertjes en schooljuffies die hun werk met plezier doen en van aanpakken weten.
Zit er vast wel 1 tussen die jou helemaal ziet zitten Knipoog smiley

En het scheelt ons n hoop scrollen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 20:17
 
PIETER649 schreef:
Waarom ga je niet n beetje meer profieltjes lezen? Lachende smiley

Er zitten hier best wel leuke verpleegstertjes en schooljuffies die hun werk met plezier doen en van aanpakken weten.
Zit er vast wel 1 tussen die jou helemaal ziet zitten Knipoog smiley

En het scheelt ons n hoop scrollen Verlegen lachende smiley

Verpleegstertjes en schooljuffies? :O De gematigde feminist in mij wordt wakker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 21:34
 
MARIJE803 schreef:
Verpleegstertjes en schooljuffies? :O De gematigde feminist in mij wordt wakker...



Kun je feministe zijn zoveel je wilt... maar tis een feit dat het overgrote deel van de vrouwelijke, werkende, cm-leden in het onderwijs of in de gezondheidszorg werken.

hetgeen op zich nix mis mee is Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 21:41
 
PIETER649 schreef:
Kun je feministe zijn zoveel je wilt... maar tis een feit dat het overgrote deel van de vrouwelijke, werkende, cm-leden in het onderwijs of in de gezondheidszorg werken.

hetgeen op zich nix mis mee is Lachende smiley

'Het onderwijs' en 'de gezondheidszorg' is toch wel wat meer dan verpleegsters en juffen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 22:07
 
MARIJE803 schreef:
'Het onderwijs' en 'de gezondheidszorg' is toch wel wat meer dan verpleegsters en juffen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


joh, ik heb me al zo verschrikkelijk ingehouden om deze omschrijving te gebruiken ipv zustertjes en kleuterjuffies Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 22:14
 
PIETER649 schreef:
joh, ik heb me al zo verschrikkelijk ingehouden om deze omschrijving te gebruiken ipv zustertjes en kleuterjuffies Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha, dan zal ik het door de vingers zien, voor deze keer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:57
 
Wat mij opviel, toen ik in een traditionele kerk kwam, ja, 7 jaar intensief met die mensen omgegaan, was dat idd. de norm was dat je als vrouw niét iets ging studeren, iets werelds om carriere te maken.

Maar iets, wat je eventueel, part-time erbij kon doen, voor als je kinderen zou krijgen, en dan was het ook wel de bedoeling dat wat je ging studeren, in de lijn lag van 'hulpverlening'. Mensen helpen.

Zo kon ik iemand die had VWO en is om die reden Logopedie gaan studeren waarr je Havo voor nodig had, en geen VWO.

Toen ik vroeg, van waarom, naar de reden was het antwoord, ja, 'anderen helpen'.

Haar man daarintegen ging wel iets studeren wat ging over advies geven van besturen en organiseren van bedrijven oa.
En die werkte eerst bij een bedrijf waar hij dingen deed waarvoor hij helemaal niet had gestudeerd.
Op een gegeven moment, kreeg hij 'de baan' waarvoor hij wel had gestudeerd.
Hij mocht ook zijn contract breken omdat hij iets had gevonden waarmee hij erop vooruit ging.

Maar ja, hij werken, leuke collega's, veel overwerk(waar ik soms oprechte twijfels bij had, bij 'overwerk'.

En zij, ze zat, met vier kleine kinderen, allemaal achter elkaar geboren, te eten 's avonds zonder haar man, en ze was zo verdrietig.

Nou, dit maakt mi alle geld van de hele wereld niet goed.
Zit je daar, bijna elke avond alleen met vier kleintjes.....en je nodigt ook niemand uit omdat je niet wil dat ze je verdriet zien.

Gefrustreerde smiley

Dit is wel zo gewijzigd, dat niet te herkennen valt. Mocht iemand toch iets herkennen dan berust dit op puur toeval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 16:25
 
Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:03
 
en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag.
Waarom denk je dat ik zo van amsterdam hou? Ja, door de vele buitenlanders...ik wéét wat je bedoeld, op geld belust en uiterlijke schijn.

Als mijn moeder ziet dat ik nog geneens dit en dat heb in mijn huis, (omdat de 2000 euro die ik met veel moeite heb gespaart, in een keer naar de tandarts konden, want de verzekering keert nog maar 600 euro uit, ipv 2500. Dan gaat ze lopen rond bazuinen dat ik aan de DRUGS ben aan de hele familie.

Want dan hoeft ze bijvoorbeeld niet te vertellen dat ze me liet werken toen ik 12 was en ik moest zeggen dat ik 16 was op dat werk, je had toen nog geen ID kaarten.
Ofdat de man van haar zus mij stelselmatig verkrachte toen ik 10 was...
Ofdat mijn vader...
Of dit en dat....

En dan kan ze haar: 'ik ben perfect', in stand houden, met zwart werk van 3000 euro per maand, en een sociale dienst uitkering, ondertussen AOW.

Er is een uitdrukking in dat land waar ze vandaan komt: wat je niet ziet, is er niet.....

dus als niemand kan weten en ziet hoe je je dochter behandeld is het er niet. is er daarintegen mensen die het kunnen weten, ja, pas dan ga je hulpvaardigheid uithangen.

En dat is erg, je eigen moeder, maar ja, mijn nichtjes die wel gelegenheid hadden om te leren, en die dingen hebben bereikt, die mogen komen op haar verjaardag ook mijn broer, ik niet, ja, wél de week erna.
en als ik dan kwam, en bleef slapen, kreeg ik alleen kritiek, en moest ik verplicht 'Paul de Leeuw' kijken omdat me broer homo is, en ja, en niet lekker 'youp van 't Hek' op de andere zender...
Nou heb ik niet eens iets tegen homo's.

Maar ja, elke keer als ik van mijn moeder kwam, had ik weer wéken nodig om bij te komen.
Dus ja, ik heb alle contact verbroken, ook met me broer.
elke keer horen dat ik die dingen over me vader verzin, want hij ként mijn vader....zucht......

Je moet natuurlijk(je moet niets, ik bedoel het anders). Je kan dit lezen in het perspectief dat ik me altijd redelijk heb kunnen handhaven.
Maar ja, bij iedereen kán het eens teveel worden.
Te horen, je ben 40 en nog helemaal niets bereikt.
Dan zeg ik van ja, steeds klinieken om beter te willen worden(voornamelijk angst, paniek, slikstoornis door stress en verdriet), dan zegt zij, dat ik daar alleen heen wil voor de aandacht??, die ze me daar geven.

Iig, ik heb me redelijk kunnen handhaven; ik kan ook mezelf precies vertellen wát ik moet doen, hóe ik het moet doen, wanneer ik het moet doen enz.

Maar ja, ik ben het kwijt. tijdelijk.

Maar ik weet wel zeker dat het terugkomt. En ik ben niet de enige, en dan ga ik dingen lezen op internet, en dat bemoedigt me weer.

Voor mij, ik vind dat ik veel heb, eigen appartementje, wat spullen, géén schulden, zelfs weer een paar honderd euro gespaart...
En als je gaat kijken hoeveel mensen er zoals ik, geen contact met familie hebben, zelfs allang zelfmoord hebben gepleegd.
Trouwens, zelfmoord is willen dat er een einde aan de pijn komt.....
Er is een boek, over overlevers van zelfmoord, bij wie het, door een klein toevalligheidje niet is gelukt, en die zijn nu, enkele jaren later zo blij dat ze nog leven....
Iig, niet voor mij, zou ik nooit doen. door de kennis die ik dus heb.
Maar, ik kan me het wel heel goed voorstellen, dát is wel iets heel anders.
en dan ook lang niet altijd, nu en dan es.

En toch: Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 17:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:12
 
Laverde schreef wat iemand anders ooit schreef:

Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK



Ach Laverde, zo scheer je wel iedereen over één kam he?
En verder is het gras bij de buren natuurlijk altijd groener dan bij jezelf.
Ben het daarom ook helemaal niet eens met dit stukje.
Verder is het zo dat 90% van de cm-leden nooit op dit forum of in de chat komt, dus daar weet je ook niets van. En het deel van de mensen die af en toe eens een nare reactie geven is het allerkleinste deel. Je doet nu hetzelfde wat de kranten ook doen, nl. alleen het negatieve laten zien waardoor mensen ook gaan geloven dat het allemaal zo negatief is.

Nou, voor zover het afkraken van dit stukje al zou ik nog wel meer kunnen aandragen Knipoog smiley

En als die kapitein zo begint te schrijven kan die zijn zegen wel in zijn reet stoppen. Dat vind ik wel mooi aan veel Nederlanders, dat ze dat gewoon recht voor zijn raap zeggen, weet je tenminste waar je aan toe bent.


Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 9 november 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:32
 
LAVERDE524 schreef:
Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK

Ach ja, de zoveelste dat claimt Irsael te zijn!!!!

Aan jou de vraag wie is "Israël" nadat de Here Jezus de Christus aan het kruis is gegaan???

Valse profeten zijn zo overtuigt van hun eigen (valse) profetieën, dat zij gewoon op de vervulling ervan zitten te wachten. (Ezech.13:1-3,6).
Zij profeteren tegen de Here in, omdat zij zeggen dat God Israël in ere zal herstellen, terwijl de Here dit niet zal doen.
En zoals de apostel Paulus zegt: “Wie zou de Here durven tegenspreken?” (Rom. 9:20).


Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 9 november 2012, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:52
 
LAVERDE524 schreef:
Dus wanneer wij de vruchten van de Heilige Geest uitdragen en ook doen, hebben wij al reeds de wet vervuld. En let wel; wij moeten zelf wel de vruchten produceren, ze komen ons niet aanwaaien. En daarvoor is doorzettingsvermogen en sterke wil nodig.

Vertel dan eens van hoe en wat vanuit de bijbel of zoals Paulus ons leert wanneer dat gaat gebeuren???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 00:12
 
LAVERDE524 schreef:
Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK

Ik denk dat Nederlandse Christenen, burgers, boeren en buitenlui niet in sprookjes geloven, en ik vind het heel jammer dat je elke Christelijke Hollander bestempeld als hufterig met een belgishe voorganger en heel vreemd dat boeren uit Zuid Africa veel liefelijker en vriendelijker zijn, is dat vriendelijk zijn tegen iedereen of alleen tegen elkaar in Zuid Africa?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 08:18
 
SVEN797 schreef:
Ik denk dat Nederlandse Christenen, burgers, boeren en buitenlui niet in sprookjes geloven, en ik vind het heel jammer dat je elke Christelijke Hollander bestempeld als hufterig met een belgishe voorganger en heel vreemd dat boeren uit Zuid Africa veel liefelijker en vriendelijker zijn, is dat vriendelijk zijn tegen iedereen of alleen tegen elkaar in Zuid Africa?

wacht effe, Geschokte, onthutste smiley zijn die boeren daar niet, die schijnheilige die daar eerst de bevolking hebben uitgemoord Gefrustreerde smiley
De grond hebben geroofd van de eigenlijke bevolking, om nu het goede voorbeeld te zijn Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 08:50
 
GERRIT084 schreef:
wacht effe, Geschokte, onthutste smiley zijn die boeren daar niet, die schijnheilige die daar eerst de bevolking hebben uitgemoord Gefrustreerde smiley
De grond hebben geroofd van de eigenlijke bevolking, om nu het goede voorbeeld te zijn Verlegen lachende smiley

Nee zo zwart wit (figuurlijk dan) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt is het niet.
Het zijn grotendeels mensen die daar een nieuw vaderland zochten op de eindeloze lege vlakten.
Een gedeelte sloot vrede met de plaatselijke bevolking een ander deel verpestte het.
Weet je wat er toen ook gebeurde? Hele volkstammen moordde groepen blanke uit!
Om dan maar niet te spreken over de Engelsen die vervolgens de overmacht kregen...


Laatst aangepast door
ROOS575
op maandag 14 januari 2013, 11:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:27
 
ROOS575 schreef:
Nee dat heb je mis, het zijn die mensen die daar een nieuw vaderland zochten op de eindeloze lege vlakten.
Een gedeelte sloot vrede met de plaatselijke bevolking een ander deel verpestte het...
Weet je wat er toen gebeurde? Hele volkstammen moordde groepen blanke uit!
Om dan maar niet te spreken over de Engelsen die vervolgens de overmacht kregen...

Heel klein beetje heb je wel gelijk, maar das dan ook wel een heel klein beetje, concreet heten die mensen die daar het geluk gingen zoeken, eigenlijk gewoon, gastarbeider.
Lang heel lang, heel wat jaartjes er voor, zeg maar een paar eeuwen, voor die vlaktes leeg en dor waren.
Hadden wij slimme blanke broeders Smiley die vol vragen zit het idee in ons bolletje gekregen heel grote schepen te gaan bouwen.
En met die heel grote schepen de wereld zeeen te bevaren en landen te ontdekken, en in die landen woonden negertjes. (geen discriminatie)
Die mensen die daar woonden wisten niet wat zij zagen, bleekscheterige mensjes en die daar kwamen eigenlijk ook niet.
En ze waren daar maar wat blij met spiegeltjes en kraaltjes en gaven zo het één en ander weg, voor die prullaria .
Die mensen werden toen gevangen gezet, en wereldwijd verkocht, SJEEM OON US, Zieke smiley
En toen ontstonden de kale vlaktes, waar weer later heel wat ruzies door ontstonden tussen Nederlanders Engelsen en Fransen.
Die nadat Nelson Mandela was vrijgelaten, weer werden terug gestuurd, en dah vinden gij nie eerlijk, mos nie maggen nie Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:45
 
Als ik zo alles lees op internet over de afrikaner boeren...
zijn dat eigenlijk de blanken daar.

En Laverde wilt naar Zuid-Afrika emigreren....

Onder de blanken bevinden zich ook lui die bij de afrikaner weerstandsbeweging horen.
Zij willen dat er een boerenstaat of volksstaat komt die alleen bestaat uit
blanken.

Netzoals die hele ekkesia bende zijn ook deze lui erg discriminerend toe naar de zwarte bevolking toe.
Men wilt geen rassenvermenging hebben.
Men beschouwt het blanke ras als een superieur ras...

Welke bekende geschiedenisfiguur had die zelfde gedachte?
Wel veroordelend zijn naar dat figuur...
Maar wel de gedachtengang van de afrikaner weerstandsbeweging
steunen...

In mijn ogen zit laverde op een zeer gevaarlijk dwaalspoor...
Dus laten we zijn bijdrages op het forum maar negeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:02
 
Even voor de duidelijkheid:
1. er is geen stands verschil tussen rassen
2. er is inderdaad ook veel rottigheid gekomen in de wereld toen de 'blanke' bevolking over de wereldzee ging (denk aan de alcohol, slavenhandel enz)
3. ik vind dat er ook goede dingen verspreid zijn, zoals opbouw van economie. Simpel omdat daar toen de kennis niet voor was, structuur van de 'leiding' en de vele oorlogen. (overigens is dat soms helaas nog zo)

Wat ik alleen duidelijk wilde maken dat er indertijd ook veel mensen door allerlei overheidsmaatregelen een nieuw vaderland gingen zoeken. Om daar een eerlijk stuk brood te verdienen.
Dat er ook fouten gemaakt zijn geef ik volmondig toe! Waar niet? Net of wij in Nederland altijd van die lekkertjes waren!?
Je wil ook niet weten wat daar momenteel gebeurd Zieke smiley

Ach overal is het wat Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:44
 
ROOS575 schreef:
Even voor de duidelijkheid:
1. er is geen stands verschil tussen rassen
2. er is inderdaad ook veel rottigheid gekomen in de wereld toen de 'blanke' bevolking over de wereldzee ging (denk aan de alcohol, slavenhandel enz)
3. ik vind dat er ook goede dingen verspreid zijn, zoals opbouw van economie. Simpel omdat daar toen de kennis niet voor was, structuur van de 'leiding' en de vele oorlogen. (overigens is dat soms helaas nog zo)

Wat ik alleen duidelijk wilde maken dat er indertijd ook veel mensen door allerlei overheidsmaatregelen een nieuw vaderland gingen zoeken. Om daar een eerlijk stuk brood te verdienen.
Dat er ook fouten gemaakt zijn geef ik volmondig toe! Waar niet? Net of wij in Nederland altijd van die lekkertjes waren!?
Je wil ook niet weten wat daar momenteel gebeurd Zieke smiley

Ach overal is het wat Huilende smiley, smiley in tranen

Nee Roosje, leuke naam eigenlijk, hoe heet je eigenlijk echt, oh daar gaat het niet over..................
Eerlijk brood, das daar nu wel, maar toen kende men dat niet eerlijk brood, broodroof dat kende die boeren weer wel.
Als de tijd is verstreken, en dat is het weer wel, vergeet men toch wel een beetje de realiteit, en dat krijg nogal snel met terug rekenen.
Maar ga je uit van de eigenlijke doelstelling, moet (mag) je uitgaan en verder rekenen, van uit de schepping naar nu.
Dan schrik je jezelf toch wel tandjes hoe alles is gegaan, na Babel, toen werd alles veel duidelijker, wat nu op het moment duidelijk word.
Dat het blanke ras zich in de loop der jaren, enig iets van derden onteigend heeft als zijnde eigendomsrecht gekaapt of gemaakt heeft
En dat kunnen wij nu eenmaal niet wegknuffellen......................
Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 07:00
 
De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...

En dan: Romeinen 2:13-15 "want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,"


Laverde, hier schrijf je het tegenovergestelde, ik ken dat gedeelte ook.

Er staat: Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet;
immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is,

Dusz, heidenen, onbekeerde, tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is,
Ze kennen de wet niet, maar doen van nature wat de wet gebiedt.

Dat houdt ook in, dat er tussen de heidenen, onbekeerde goede mensen zitten, die tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is.

Het staat er namelijk, en het is ook mijn ervaring.

Ja, je staat op grijs, maar je, ik denk misschien lees je dit ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 januari 2013, 07:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1