ChristianMatch
 


Forum

WAAR HET HART VOL VAN IS
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:53
 
Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.

Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.

Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 18 november 2012, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:59
 
Als afgeschrikt proeflid, helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:45
 
Mee eens Pieter. Dit is nog altijd een datingsite. Als ik een partner vind ben ik weg. De rest eromheen is soms leuk tijdverdrijf en wie weet werkt God hier en daar nog wat mee ten goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:58
 
[quote=PIETER619]Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is.
Ja zeg dan wie en wat en waarmee, zo weet helemaal niemand waar je het over hebt.
Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.
Nou, wat is er dan?
Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Ook al niets mis mee, maahaar:
Dat we met z'n alle nadenken( met z'n allen...) over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, Gelukkig maar dan, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?
Ja, dat moet.

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee. Nou dan.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen.Nou dan.
Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost.
Misschien worden langere leden wel afgeschrikt door jou. Je kan niet schrijven, en dan denken, wie schrik ik hier nu wel of niet mee af.
Dan ga je het anderen naar de zin maken, naar de mond praten.


Vind jou erg vaag.

En ik zal zeggen, kijk eerst eens in de spiegel, en ik wil het wel hier zetten maar dat doe ik liever niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 november 2012, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIIAANTJE024





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 22:58
 
Als proeflid.... ben ik het met je eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 12:29
 
Als langer lid, wou ik vragen wat je bedoeld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:13
 
[quote=SHANITA130]

Eh ik zie het probleem ook niet zo!
Wil je geen zware bijbelse topics lezen dan open je ze niet zou ik zo zeggen... Wil je lol hebben dan pak je die topics toch Smiley die vol vragen zit

Volgens mij is er voor ieder wel wat wils en zulke ontzettend zware topics vind ik niet dat we momenteel hebben! Ik zit hier nu 2.5 jaar en heb zeer vele topics voorbij zien komen en altijd voor ieder wat wils...

Ja idd er zijn mensen die hun levensverhaal er delen dat is aan hun... ikzelf zou dat niet zo snel doen, maar ieder zijn/haar eigen ding...
Dus om eerlijk te zijn ik snap hem niet zo misschien zou je willen verduidelijken wat je met dit topic wilt zeggen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:20
 
[quote=SHANITA130]

Ik wil niet tegen zere schenen aanschoppen maar gewoon aangeven dat het fourm niet bedoeld is om er om raak maar "preken" op neer te zetten. sosm zijn er die wel een verhaal neerzetten maar dat is niet "hinderlijk" en kunnen sommigen dan ook bemoedigend of meelevend daarop reageren.

Zet gerust neer waar je denkt dat ik iets verkeerd heb gezet, als ik het met je eens ben, wil ik mij dan oprecht daarvoor excuseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:34
 
Juist daarom is het forum verdeeld in verschillende onderwerpen.
Als je bij bijbel en bijbelstudie gaat kijken, kan je verwachten dat er dat soort bijdrages staan vind ik. Dat het jou niet jou soort "preek"is, is dan weer een ander verhaal, maar we zitten hier nu eenmaal met alle richtingen binnen het christelijk geloof op 1 forum, dan verschil je nu eenmaal van mening.

Nieuwkomers en mensen die net tot geloof komen daardoor afschrikken vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Dit is en dating/contactsite, geen site om mensen te bekeren toch?

Plaatsen staat vrij en lezen is niet verplicht, je kan het ook gewoon overslaan. Soms als ik zie wie er een bepaald topic heeft geopend sla ik het bij voorbaat al over Knipoog smiley

Een topic hier over openen vind ik eigenlijk ook niet zo netjes, want iedereen kan tussen de regels door lezen wie je hiermee bedoelt. Spreek de persoon er dan gewoon zelf op aan.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 19 november 2012, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:53
 
Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:
Quote:
Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen.

Maahaar, en hier komen de voorwaarden:
Quote:
Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".

Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....

Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.

En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.

En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen.
En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 17:58
 
SHANITA130 schreef:
Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:

Maahaar, en hier komen de voorwaarden:

Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....

Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.

En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.

En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen.
En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor.



ach... als proeflid afgeschrikt worden betekend nog niet dat ze een dodelijke ziekte opgelopen hebben he...
hooguit zien ze dat er wat idioten rondlopen, meer niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:07
 
Proefleden die afgeschrikt worden? Wel eens op gelet wat voor percentage leden überhaupt op het forum komt / post? Denk daar maar eens over na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:09
 
SHANITA130 schreef:
Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:

Maahaar, en hier komen de voorwaarden:

Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....

Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.

En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.

En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen.
En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor.

Beste Shanita, uit bovenstaande reactie van jou, mag ik concluderen dat jij je aangevallen voelt. Ik heb het in de laatste plaats over jou, dat voorop gesteld. Wat jij zoal neerzet is voor zover ik het zie niets mis mee. Misschien weleens dat ik een andere mening ben toegedaan, maar dan heb/krijg je discussie. Als we dat met respect voor elkaar doen, niets mis mee.

Dat ik zoiets al "WAAR HET HART VOL VAN IS"neerzet komt omdat ik niet de enige ben die vindt dat een forum vooor iederen moet zijn en geen opgedrongen Bijbelstudies, daar gaat het om.

Natuurlijk mag men met tekstne komen waar men aangeeft waarom men een mening heeft over een item. Ik heb het dan over zoekende mensen (zij die nog niet bewust belijdend christen zijn). Als je soms ziet wat men neerzet (bijv Oud Testamentisch), zakt mij d ebroek er al vanaf, en denk ik haas tom maar christnene af te worden.

Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 25 november 2012, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:12
 
ROLF230 schreef:
Proefleden die afgeschrikt worden? Wel eens op gelet wat voor percentage leden überhaupt op het forum komt / post? Denk daar maar eens over na.

Pieter649: Idd Knipoog smiley

Rolf: Dat is al járen 1%. Denk daar maar es over na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:14
 
Als het goed is heeft het gros van de christenen al genoeg "lichte kost" gehad, dus ik zie niet in wat er mis is met "zware kost". Is dat niet het verschil tussen het voeden met melk of met vaste spijs? Of zijn we allemaal nog aan de melk? Denk daar maar eens over na. En inderdaad wat Annette al aangaf, er is een topic genaamd "Bijbel en bijbelstudie", dat daar zeer diepgaande studies in komen lijkt mij alleen maar goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:26
 
PIETER619 schreef:
Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"

Dat is al zware kost!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 18:52
 
PIETER619 schreef:
Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.

Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.

Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".

En je zet geen duidelijke grenzen, dat doet de redactie wel.
Je komt met vage dingen over hele/halve levensverhalen, geloofsbelevingen, je hebt 't over mensen die hun mening op dringen.
Dat er zware bijbelstudies worden geplaatst.

Overal zet je achter: niets mis mee.

En dan in de laaste zin: Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".

En dan ook nog fijn 2 'proefleden die zijn afgeschrikt door zware kost'.

En die verder ook hun mond houden. Ik ben er even helemaal klaar mee.

Quote:
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:09 door Pieter619: Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"

En wie bepaalt dat? Wie er wat laat zien? Jij schijnbaar...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 november 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:03
 
PIETER619 schreef:
Beste Shanita, uit bovenstaande reactie van jou, mag ik concluderen dat jij je aangevallen voelt. Ik heb het in de laatste plaats over jou, dat voorop gesteld. Wat jij zolal nerzet is vooor zover ik he tzi eniets mis mee. Misschien weleens dtat ik een andere mening ben toegedaan, maar dan heb/krijg je discussie. Als we dat met trespecht voor elkaar doen, niets mis mee.

Dat ik zoiets al "WAAR HET HART VOL VAN IS"neerzet komt omdat ik niet de enige ben die vindt dat een forum vooor iederen moet zijn en geen opgedrongen Bijbelstudies, daar gaat het om.

Natuurlijk mag men met tekstne komen waar men aangeeft waarom men een mening heeft over een item. Ik heb het dan over zoekende mensen (zij die nog niet bewust belijdend christen zijn). Als je soms ziet wat men neerzet (bijv Oud Testamentisch), zakt mij d ebroek er al vanaf, en denk ik haas tom maar christnene af te worden.

Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost"

En dan nog: aan de mensen mailen over wie het gaat. Men heeft mij ook weleens gemailt.

Want nu, weet niemand over wie het gaat, en er kunnen er heel veel denken zou die mij bedoelen.

Want iedereen heeft wel es iets over zichzelf verteld, dingen over geloofsbeleving, of over bijbelstudie.
Ik schrik ook weleens. en nu is het net alsof die mensen met die bijbelstudie's, of ik, want ik hád weleens dingen over mezelf verteld daar debet aan zijn, of mensen die over geloosbeleving schreven, dat er mensen worden 'afgeschrikt'.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 november 2012, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:08
 
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen.
Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren.
En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:56
 
MARIJE803 schreef:
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen.
Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren.
En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.


Je hebt gelijk als je zegt dat het altijd hetzelfde clubje is dat reageert in topics. Ik zou ook graag zien dat meer mensen reageerden.
Ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken als je zegt dat het vaak een off-topic gesprek wordt, ik doe daar ook aan mee. Vaak betreft dit wat opmerkingen over en weer, maar in het algemeen geen negatieve en/of pessimistische opmerkingen.
Er wordt gemopperd en geklaagd, soms inderdaad teveel. Mensen die worden aangevallen of zich aangevallen voelen zullen er altijd blijven, maar regelmatig wordt daar wel op gereageerd of wordt er een privé-mail gestuurd.
Als nieuweling is het niet onmogelijk om er tussen te komen, ik schrijf ook nog maar een halfjaar op het forum en heb er geen last van gehad. Blijf alsjeblieft als nieuweling je mond open doen op het forum, dan wordt vanzelf het ``clubje`` wat groter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:59
 
MARIJE803 schreef:
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen.
Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren.
En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.

Bedankt voor je reactie.

Ik zie het anders, bijvoorbeeld 'het klagen' maar ja dat geeft wat mij betreft niet, dat is een meningsverschil.
Voorbeeld:
Ja, als iemand een foto van hongerige kindertjes plaatst en daarnaast een foto van vrouwen met karretjes vol kadootjes voor de kinderen; is dat dan klagen, of iets zeggen wat zó is.

Ik denk iemand kan beter mopperen en klagen en wel zichzelf zijn, en dingen bij naam noemen, dan net doen alsof, en dingen onder het vloerkleed vegen, onder de mantel der liefde en in de doofpot.

Ja, en zo rooskleurig is deze maatschappij niet.

Ja, en mensen kunnen gevoelig zijn, door wat ze hebben meegemaakt, of waar ze nog steeds doorheengaan.

Ja, en ik blijf 'algemeenheden' erg moeilijk vinden, ook naar degenen die aanvankelijk niet werden aangesproken, want ik ging toch denken bedoelt ie mij soms, maar ja, ook naar degene voor wie het bedoelt was.

Ik vind het jammer dat je het zo ervaart; 'als nieuweling kom je er nauwelijks tussen'.

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:00
 
Het is dus de bedoeling dat alle topics verziekt worden met zware Bijbelstudies, of horen die in de topics Bijbelstudies thuis?

Een enkeling wil dat geheel CM is voor de heftige zware Bijbelkostgangers wordt. Waar het mij omgaat is dus dat elke schoenmaker zich bij zijn Leest houdt oftewel, als het bijvoorbeels de topic Wat heb je gedaan vandaag? en men heeft een Bijbelstudie gedaan, dat in de topic Wat heb je gedaan vandaag? gewoon vermeldt, maar zijn/haar studie kan delen in de topic Bijbel en bijbelstudie en die dan niet in zijn geheel op Wat heb je gedaan vandaag? wordt neergezet, maarin de topic Bijbelstudies.

Op deze manier houden we het forum open voor iedereen, en kan men dus wel keuzes maken, nu worden er zaken toch opgedrongen


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 19 november 2012, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:18
 
JANS221 schreef:
Je hebt gelijk als je zegt dat het altijd hetzelfde clubje is dat reageert in topics. Ik zou ook graag zien dat meer mensen reageerden.
Ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken als je zegt dat het vaak een off-topic gesprek wordt, ik doe daar ook aan mee. Vaak betreft dit wat opmerkingen over en weer, maar in het algemeen geen negatieve en/of pessimistische opmerkingen.
Er wordt gemopperd en geklaagd, soms inderdaad teveel. Mensen die worden aangevallen of zich aangevallen voelen zullen er altijd blijven, maar regelmatig wordt daar wel op gereageerd of wordt er een privé-mail gestuurd.
Als nieuweling is het niet onmogelijk om er tussen te komen, ik schrijf ook nog maar een halfjaar op het forum en heb er geen last van gehad. Blijf alsjeblieft als nieuweling je mond open doen op het forum, dan wordt vanzelf het ``clubje`` wat groter.

Idd Jans zo is het, kan me hier volledig bij aansluiten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:20
 
PIETER619 schreef:
Het is dus de bedoeling dat alle topics verziekt worden met zware Bijbelstudies, of horen die in de topics Bijbelstudies thuis?

Een enkeling wil dat geheel CM is voor de heftige zware Bijbelkostgangers wordt. Waar het mij omgaat is dus dat elke schoenmaker zich bij zijn Leest houdt oftewel, als het bijvoorbeels de topic Wat heb je gedaan vandaag? en men heeft een Bijbelstudie gedaan, dat in de topic Wat heb je gedaan vandaag? gewoon vermeldt, maar zijn/haar studie kan delen in de topic Bijbel en bijbelstudie en die dan niet in zijn geheel op Wat heb je gedaan vandaag? wordt neergezet, maarin de topic Bijbelstudies.

Op deze manier houden we het forum open voor iedereen, en kan men dus wel keuzes maken, nu worden er zaken toch opgedrongen


Welke topics zie jij dan steeds veranderen in zware bijbelstudies???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:22
 
ERIKA129 schreef:
Welke topics zie jij dan steeds veranderen in zware bijbelstudies???

Die waar jij gewoon je scrol-knopje even gebruikt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:23
 
ANNETTE792 schreef:
Die waar jij gewoon je scrol-knopje even gebruikt Knipoog smiley

Owwwwwwwwwwwwwwwwwww

Welk toic is dat dan Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 21:17
 
PIETER619 schreef:
Er zijn verschillend mensen die het forum gebruiken anderen hun menig op te dringen door aan te geven waar hun hart vol van is. Zelf denk ik dat het onbewust gebeurd, "want waar het hart vol van is loopt de mond van over". Men probeerd het wel goed te doen en bij haast allemaal is het over Jezus en God waar alles omdraait, niets mis mee.

Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.

Dat we met z'n alle nadenken over bepaalde Bijbel gedeeltes is ook niets mis me, maar moeten het gelijk (althans zo lijkt het) telken male zware Bijbelstudies zijn waarbij hoogstwaarschijnlijk zoekend gelijk op de vlucht slaan bij te veel topics?

Te veel van het goede, kan juist averechts werken en dat er een paar topics puur over een eigen geloofs beleving gaan en hoe men dat "geleerd" heeft door mee te hebben gedaan aan studies, niets mis mee.

Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen. Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".



Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Mag je niets meer zeggen waar je hart vol van is? Soms kan je zo vol van dingen zijn dat je er dagvullend mee bezig bent en dan is het een logisch gegeven dat je er ook op een forum over schrijft........Dat vind je niets?
En als iemand Bijbelstudies hier meent neer te zetten sla je ze toch over?

Misschien kan je even man en paard noemen waar jij je aan ergert dan weten we waar we het over hebben.....
Nu gist iedereen maar wat je evt zou kunnen bedoelen en dat maakt de verwarring alleen maar groter.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 21:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Mag je niets meer zeggen waar je hart vol van is? Soms kan je zo vol van dingen zijn dat je er dagvullend mee bezig bent en dan is het een logisch gegeven dat je er ook op een forum over schrijft........Dat vind je niets?
En als iemand Bijbelstudies hier meent neer te zetten sla je ze toch over?

Misschien kan je even man en paard noemen waar jij je aan ergert dan weten we waar we het over hebben.....
Nu gist iedereen maar wat je evt zou kunnen bedoelen en dat maakt de verwarring alleen maar groter.....

lekker positief weer..... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:09
 
MARITIME853 schreef:
lekker positief weer..... Zieke smiley

Ja, ik snap er ook niets van, van jou reactie.. Smiley die vol vragen zit

Iemand kan toch gewoon reageren Smiley die vol vragen zit

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJE803





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:29
 
Ik snap Maritimes reactie dus wel, want dit is een van de dingen die ik bedoel.

Willemijn schiet gelijk in de verdediging en komt daardoor heel aanvallend over: 'Mag je dan niets meer zeggen waar je hart vol van is?'. Dat is een beetje hetzelfde als 'Nou, dan zeg ik wel niks meer!'. Bovendien is dit niet wat Pieter zegt, hij zegt (als ik het goed lees) dat je bepaalde verhalen in bepaalde fora moet plaatsen. En dus niet offtopic moet gaan door hele verhalen op te hangen, al dan niet nuttig, terwijl dat topic er dus niet over ging.

Door dan vervolgens dingen te zeggen als 'dan sla je ze toch over', 'misschien even zeggen waar jij je specifiek aan ergert, nu gist iedereen maar waar je het over hebt', zeker in de toon van de rest van je post, kom het ontzettend denigrerend over. Zeg dan: 'Je zegt dit en dat, wat bedoel je daar precies mee?' Dat klinkt al een stuk liefdevoller.
Bovendien spreek je nu voor iedereen, terwijl ik, en ik zal vast niet de enige zijn, precies weet waar Pieter het over heeft en wat hij bedoelt.

Hoop niet dat je dit als persoonlijke aanval ziet, maar ik vond je post een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met aanvallend en negatief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3