ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
Je hebt gelijk, hierover doorpraten met jou lijkt niet veel nut te hebben.

Je stelt vragen, maar wedervragen beantwoord je niet.
Daarbij veroordeel je slechts, zonder je in te leven in het verhaal van iemand anders.

Ik wens je de liefde en de shalom van Jezus toe.
Liefde die bolwerken neerhaalt. En geneest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je gaat discussies uit de weg maar noemt het dan maar gemakshalve flauwekul discussies? Wat de ander zegt is dus niet belangrijk, je leest alleen je eigen tekst met je eigen waarheid?

Een discussie die mij zinvol lijkt, ga ik zeker niet uit de weg.
Maar een discussie zonder doel, is bij voorbaat al zinloos en kansloos.

Je kan 3 dagen en 3 nachten praten over Adam en Eva, wie z'n schuld het nu is, en hoe dat nu vandaag de dag is, je komt daar niet uit.

We kunnen beter met z'n allen spreken over het verlossingswerk van Jezus. Want daarin ligt uiteindelijk DE oplossing van de gehele kwestie.

Road zegt: kijk niet zover achterom, maar kijk vooruit, dan zie je de oplossing beter :)


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 11 december 2012, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat triest dat jij dat flauwekul discussietjes noemt.......Vind je dat niet een beetje denigrerend en weinig liefdevol, terwijl je stukjes vol staan over de liefde????? Als je-volgens jou- zo in de liefde leeft schrijf je dit soort dingen absoluut niet......

Wat is er on-liefdevol aan wat ik zei?

"Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG."

Ik ga gewoon zinloze discussies uit de weg. K geloof dat ik die vrijheid wel heb. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 16:17
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
Beste Willemijn,

Misschien kun je wat duidelijker aangeven wat je niet begrijpt?

Je opmerking dat ik goddelijk over mezelf praat, kan ik niet plaatsen.
Ik vertel slechts over mijn eigen leven waarin ik bolwerken van angst, haat en onvergevingsgezindheid ben tegengekomen. Daar is nou niet echt veel eer aan te behalen. Als er een eer toekomt, is het Jezus. Hij heeft het werk tenslotte gedaan, niet ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 20:20
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Natuurlijk ben je altijd verantwoordelijk voor je eigen reacties.
Het is maar wat je aanstoot nemen noemt en met "in de liefde blijven".

Dat zegt Jezus: "Blijf in Mijn liefde". Dat bedoel ik ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
TINK100 schreef:
ik ben blij dat ik een vrouw ben, dat God mij maakte zoals Hij mij heeft gemaakt....... ik ben sterk...in Hem, door Hem en geen man kan dat van mij af nemen!!!

Dat siert je Tink!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Wacht even... hoe lief en invoelend ook bedoeld toch kunnen jouw woorden stigmatiserend werken. Hiermee kunnen duidelijke confronterende reacties verklaard worden als vanuit verwonding sprekend. Waarmee men weer onbedoeld de ander onderschoffeld.

In dat geval is het de verantwoording van de reageerder om zelf OOK in de liefde te blijven.
Er wordt m.i. hier op het forum nog snel aanstoot genomen aan de ander.
Dit is een van de grootste valkuilen voor de (christelijke) mens.

Als ik aanstoot neem aan de ander, ben ik niet meer in de liefde. Ik zit dan dus fout. Als ik die ander liefdevol wijs op wat zijn tekst met mij doet, dan blijf ik zelf rustig en ik help die ander z'n relatie met God te herstellen.

Te allen tijde blijf je dus zelf verantwoordelijk OF en HOE je reageert op iemand anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
Ik denk dat als je serieus opwandelt met God, dat Hij je wel overtuigt van welke bolwerken je belemmeren of blokkeren. Dat kan voor iedereen weer anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:10
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
TINK100 schreef:
waarmee je voorbij gaat aan het feit dat vrouwen, ook hier in nederland, nog steeds niet gehoord worden...emancipatie of niet.....

Ik hoor je heel goed Tink.
Voor vele mannen (bazen, directeuren, chefs, vaders, echtgenotes) moet de bekering nog komen....

Voor veel vrouwen ook...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
TINK100 schreef:
ben gelukkig geen guppie.....maar als ik er 1 was.....dan zou ik met jou een broodkorstje willen delen......
weet je, de heftigheid op dit onderwerp komt omdat er een bepaald aantal vrouwen, ook hier op CM jaren lang door hun man geregeerd zijn( in de negatieve zin van het woord) en die nu "vrij"willen zijn......
Dat betekent dat ze ZELF willen bepalen wat goed is voor hun....ze zijn niet zonder reden bij hun man weg gegaan.....
Dus....wees zorgvuldig met zomaar schrijven over wie er de baas is un huis.......want dat kan een vrouw best zelf!!!

Wij samen aan een korstje....
Nee, dat laat ik jou en je maatje over :)

Maar ik begrijp heel goed de reactie van vele vrouwen die onderdrukt zijn, die gaan vechten.
BETER is dat de wond geneest, en de vrouw weer wordt zoals God de Vader hen bedoelde voordat ze beschadigd werden.
Dat is zowieso het mooiste: worden zoals God je bedoelde....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Als er eindelijk eens gezien gaat worden dat niemand boven de ander staat en er vrijheid is plus 100 procent genade zou het er binnen gristelluk Nederland heel ander uitzien, en de wereld rondom ons beïnvloeden.

Helemaal mee eens!
Waarom gaat iemand boven de ander staan? Onzekerheid!
Laten we elkaar 's gaan dienen met liefde, met hartelijkheid zonder die angst dat de ander er misbruik van gaat maken. Zullen we hier op het forum 's een beginnetje maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:02
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
TINK100 schreef:
zelfs in deze tijd zijn mannen en vrouwen nog steeds niet gelijkwaardig....kijk maar naar salariering?? mannen krijgen nog steeds beter betaald in sommige broepsgroepen dan vrouwen in het zelfde vak/ beroep.
Dus, zo eenvoudig als het voorgesteld wordt, is het niet. Anders zou er geen emancipatie zijn, of vrouwenbeweging of hoe je het ook wil noemen...mede dankzij vrouwen is er wel kiesrecht gekomen......
Dus.....alhoewel vrouwen eeuwen lang onderdrukt zijn, mogen we nu voor ons zelf opkomen.....

Ik geef niet zoveel om "emancipatie". Volgens mij bereik je daar niet mee wat je voor ogen hebt. Ook die strijd is Gods strijd. En overal waar mensen zelf voor hun "recht" strijden, gaat het mis.

God zegt niet voor niets in Ex 14: "Ik zal voor u strijden, en gij zult stil zijn."

Maar ja, in een wereld waar God nauwelijks ruimte krijgt, wordt het wel erg lastig om God te laten rechtspreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Zeker Jol. Je MOET zelfs voor het onrecht opkomen.

Maar ik bedoelde met mijn stelling te zeggen:
Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Road, die ook wel 's gaat vissen :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:50
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Hmmm ja, ik snap wat je bedoelt.

Dan wordt het tijd dat je hiermee stopt en je niet meer LAAT buigen....

Meestal wordt het dan barsten... helaas.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Och die eeuwige strijd tussen man en vrouw.
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 14:11
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag gewoon wat jij onder een New Age bolwerk verstaat, niets meer en niets minder....jammer dat je er geen antwoord op geeft, nu blijft het vaag....

Zal ik een poging wagen? Een nieuw topic maar, dat houdt het wat overzichtelijker. 't Is wel een heel praktisch thema, want elk mens heeft er mee te maken, en elk mens heeft de opdracht de bolwerken neer te halen (dit noemen ze ook wel: slechten).

Een bolwerk kun je zien als een geestelijke muur.
Een muur die tussen God en iets anders instaat. Omdat bolwerken zich bevinden in de geest van de mens, zorgen die bolwerken dus voor een scheiding tussen God en de mens. En daarmee ook voor een scheiding tussen mensen onderling.

Als alle relaties zouden bestaan uit zuivere liefde, zouden er geen bolwerken bestaan. De Heilige Geest van God zou dan volledig de ruimte hebben en er was geen kwaad aanwezig.

Met het uitspreken van de eerste leugen door de slang (Je zult als God zijn, als je eet van de boom van kennis van goed en kwaad), en vooral door het GELOOF HECHTEN hieraan door de mens en daarna het HANDELEN ernaar, kwam het eerste bolwerk tot stand: met het hechten van geloof aan de leugen van satan, ontstond direct een muur tussen God en de mens. De mens verstopte zich, en de relatie tussen de mens en God was verwoest. Het zuivere was kapotgemaakt. Je kunt zelf lezen hoeveel ellende en schade er uit deze ene leugen van de duivel is ontstaan. Al snel kwam de eerste moord, de dood had zijn intrede gedaan, er was opeens jaloezie, er werd gemanipuleerd etc etc.

Een bolwerk kan uitgroeien tot enorme grootte. Als er maar wordt doorgebouwd op een leugen (bijvoorbeeld: Je kunt als God zijn) dan wordt dat geestelijke gebouw steeds groter. Het nadeel is wel: als er gebouwd wordt op een leugen, zal het gebouw geen stand houden. Vroeger of later zal het instorten en vernietigd worden. Waarom? Omdat alleen dat wat op Gods Woord gebouwd wordt, betrouwbaar zal blijken te zijn. Niet voor niets wordt Jezus vergeleken met een rots waarop je je leven kunt (dient te....) bouwen.
Want de waarheid is: dat wij nooit als God zullen worden. Het is een leugen en daarom deugt het niet.

Het is dus heel zwart-wit: Je bouwt je leven op Jezus, de enige Rots die zal standhouden, of vroeger of later stort je huis in, loop je vast, etc etc.

Voordat ik zelf de waarde van Jezus ontdekte, had ik me vrij lang verdiept in de new age. Ik was er ook van overtuigd dat "god in jezelf moest zitten". Dat klonk toch best aardig?
Toen ik eenmaal wel Gods liefde had gevonden, heb ik echt ondervonden dat dit bolwerk (dat zijn dus alle overtuigingen en gedachten die gericht waren op die leugen "je kunt als God zijn") dat dit bolwerk tussen mij en God instond. Het kostte me letterlijk jaren om dit bolwerk helemaal neer te halen. Wat een kostbare tijd had ik verspild door me met leugens bezig te houden. Feitelijk diende ik satan door me in de new age te verdiepen. Maar ja, als je niks met Jezus hebt, ben je automatisch satans dienaar (lees: slaaf). Het is niet gek dat ik daardoor vastliep en doodongelukkig bleef en werd.

Het is een machtig wonder als een mens tot Jezus komt, en de Heilige Geest ontvangt. Deze Geest is de Geest van waarheid, en die liet mij het leugenachtige van de new age zien.

Het heeft er dus alles mee te maken waarop je bouwt, en hoe je bouwt als mens. En ook: waarop je vertrouwt als mens.

Als het gaat om de new age, dan is dit echt een GIGANTISCH bolwerk dat miljarden mensen wereldwijd misleid. En toch: dit bolwerk zal volledig neergehaald worden. Er zal niets (!!) meer van overblijven.

Ik geef nog een paar voorbeelden uit eigen leven van bolwerken.
Angst is een bolwerk dat ik ben tegengekomen.
Als je angstig bent, denk je geheel anders, je handelt anders, je voelt je anders etc. Het kost me nog dagelijks tijd om dit bolwerk klein te houden en te leven naar Gods Woord. God zegt "Ik hou van jou" - en dus is mijn angst ongegrond. Toch betrap ik me erop dat ik nog vaak handel naar angst, in plaats van liefde.

Haat is een bolwerk. Als mensen zondigen tegen mij, dan word ik gekwetst. Het is ook weer Gods liefde en Gods Woord die mij kunnen doen vergeven waardoor ik liefdevolle gedachten kan denken over die ander in plaats van haat-gedachten en wraakgedachten.

Onvergevingsgezindheid is ook een bolwerk.
Je lekker koesteren aan je boze gevoelens, er veel over praten (met anderen) en intussen letterlijk ziek worden van al die haatgevoelens.
Pas toen ik werkelijk kon vergeven, werd ik ook vrij van allerlei negatieve gevoelens. Maar ook hier geldt: het is een kwestie van bijhouden.

Eigenlijk moet je als mens voortdurend op je hoede zijn wat je denkt, en hoe je denkt over iemand. Spreuken roept ons zelfs op ons hart te bewaken boven al het andere. En ook dat we elke gedachte gevangen moeten nemen!

Tot zover maar even.
Ik hoop van harte dat het een klein beetje helderder is geworden.

Ik vond nog een mooi stuk over "bolwerken" en "geestelijke strijd".
http://workersforjesus.punt.nl/?id=586747&r=1
Voor degenen die echt geinteresseerd zijn, het is de moeite waard om het te bestuderen.


Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 10 december 2012, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:59
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta je onder een new age bolwerk???? Dat klinkt me zo vaag in de oren......

Heb je enig idee wat een bolwerk is Willemijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:53
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Je tipt een goed punt aan Jol.

"Wat is strijd"?

God zal voor ons strijden, en wij zullen stil zijn (Ex 14:14).

Jezus zegt: "Blijf in Mijn liefde".
Strijden is zoiets als "zorg dat je in de vrede blijft".
Het is dan jouw vrede, tegenover "dat waartegen je strijd".
De vrede viert dan de overwinning. Zoiets.

Ik moet erbij zeggen dat het lang heeft geduurd voordat ik op deze manier begon te "strijden". Want toen ik Jezus toeliet in mijn hart, was er helemaal nog geen vrede. Die moest ik nog "verwerven". Hoe? Ja door te strijden.
Hoe strijden? Door me niet door vanallesennogwat te laten weglokken uit de liefde. Dat is een proces dat in m'n gedachtenleven afspeelde (en afspeelt).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
LAVERDE524 schreef:
De new agers zeggen: laat het positieve in u zijn en blaas het negatieve eruit. En iedereen volgt die alternatief van de new age. Vreugde in de Bijbel is geheel anders dan dat ons vandaag de dag door kerkleiders en etc. worden geleerd.

Wat leerde de new age mij?
Laat god in jezelf ontwikkelen. God zit in jezelf.

Toen ik in de bijbel begon te lezen, ontdekte ik al heel snel dat het gehele new-age-bolwerk geworteld is in de eerste leugen aan de mens verteld:
Gij kunt als God zijn.

Als je ervoor kiest om Jezus te volgen, en dat doe je niet omdat dat moet, maar omdat je Hem en de Waarheid zo liefhebt. Die wil je hoe dan ook boven alles houden. Zo waardevol is het. Waardevoller dan wat dan ook.
Immers, het eeuwige leven is erdoor te verkrijgen.
God heeft slechts 1 middel tot Hemzelf bewerkt: Zijn Zoon Jezus.

Wie wil er niet eeuwig bij God zijn?

Anders gezegd:

Wie wil er eeuwig zonder God zijn?

Road zegt: maak een keuze! Zorg dat je zekerheid krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:31
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Ik ga maar weer ontopic:

De vreze des Heren. Dat is ontzag voor God.
Volgens een spreuk van Salomo begint daar alle wijsheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
IJSJE204 schreef:
En dat lukt?

Ja dat lukt prima. Dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
IJSJE204 schreef:
Maar maakt het echt uit waar het mee begon?

Ik hou van de waarheid IJsje. Ja, voor mij maakt het wel uit waar het mee begon. Het geeft mij persoonlijk een volledig ander wereldbeeld en zelfbeeld of ik geloof in een toevallig bestaan en dat ik van een aap zou afstammen, dan dat ik een uniek en gewild schepsel van God ben.

Quote:
We leven nu en iedereen, ook jij, weet dat de levensvormen op aarde evolueren. Blijvend. Ook de mens.

Kom ik toch weer op de waarheid.
Stel dat jouw stelling waar is (en je hoeft niet voor mij te denken hoor)
Dat alle levensvormen dus oneindig doorevolueren.
Geef mij dan 's antwoord op de vraag: waarom zie ik alleen maar volmaakte dingen die af zijn?
Waarom geen rat met 1 vleugeltje, of een paard met 6 staarten.
Of een cavia met een buideltje, of een kip met 7 vleugels.
Als jouw stelling waarheid is, dan is de wereld dus oneindig oud.
En in dat geval was er genoeg tijd om volkomen chaos tussen de organismen te creeren. Maar juist dat ontbreekt. Dat is m.i. het grootste bewijs dat alle organismen geschapen zijn. In 1 keer af. En niet uit een eencellig diertje geevalueerd.

Daarbij is het een natuurwet dat uit chaos nooit orde kan ontstaan.
En nog een: uit een lagere orde organisme kan nooit een organisme van een hogere orde ontstaan zonder dat er van buiten af informatie wordt toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:16
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
Zoals ik in mijn vorige post al zei:

Ik geniet van de gesprekken, als daar nieuwe vrienden uitkomen is dat alleen maar mooi.

En mocht er een bijzonder contact met een dame ontstaan, dan is dat ook mooi.

Dus ik ben lid geworden om vooral nieuwe contacten op te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
Ja dat is zo: hoe meer je ergens iets van verwacht, hoe groter de kans is dat het op een teleurstelling uitloopt.

Jammer dat er niets achter zit haha, ik was best benieuwd :)

Nee, mijn doel hier is niet om de ware te vinden.
En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik de allerleukste vent ben hier. Dat zou arrogant zijn. Wel kan er een klik/herkenning/sympathie/gevoel ontstaan tussen mij en een dame, en daar kan vanalles uit groeien.

Ik geniet wel van de discussies op het forum en de gesprekken via mail en in de chatroom.

Nou, ik hoop voor jou dat je een man / maatje treft die bij je past IJs.
Maar dat gun ik iedereen natuurlijk :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:24
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Tja oke. Dat is wat ik onder "evolutietheorie" versta. Het verhaal van de oerknal en dat wat daaruit ontstaan zou zijn.

Ergens moet er toch een oorsprong geweest zijn.
Voordat ik overtuigd raakte van de bijbelse waarheid, wist ik ook niet beter dan dat ik leefde in een eeuwig evoluerend geheel.
Ik geloof dat alleen God een mens kan overtuigen van de bijbelse waarheden, waaronder de schepping.

Een eenvoudige verklaring dat we in een geschapen wereld leven en niet in een toevallige evoluerende wereld is dat ik nog nooit een "onaf" organisme heb gezien. Alles zoals het er is, is af, compleet, volmaakt.
Nergens zie ik tussenvormen. En als dit zou bestaan, zou het moeten wemelen van de misvormingen in de natuur. Dit is een wetmatigheid van de evolutieleer: alles ontwikkeld voortdurend in alle richtingen. Dus feitelijk zou je alleen maar misvormde organismen moeten zien.

Ik zie ze niet. Maar goed, dit topic ging over de vreze des Heren. We dwalen een beetje af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:13
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
IJSJE204 schreef:
Beste Roady, degene die de uitspraak deed bedoelde het als grappig en luchtig. Hou het zo, ook leuke en iets minder ernstige dingen horen bij het leven.
Als je je zelfvertrouwen laat afhangen van wat anderen zeggen, dan zul je vaak teleurgesteld worden.

Oke IJsje, jij hebt dat waarschijnlijk gehoord dat het grappig was.
Mij ontgaat de strekking van dit topic een beetje. Ik verwacht daarom nog iets van "een ontknoping".

Wees niet bang, regelmatig lig ik in een deuk Lachende smiley
En ook laat ik mijn zelfvertrouwen niet door anderen bepalen. Die les heb ik lang geleden al geleerd.

Road wacht vol verwachting het verloop van dit topic af Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 13:39
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
Ik ben vooralsnog wel benieuwd of er nog een soort van ontknoping komt.

Persoonlijk heb ik weinig met mensen die zich "leukste/knapste/beste/..." vinden. Zowieso prijs je jezelf niet de hemel in.

Salomo schreef dat al in Spr 30:
"Als je jezelf wilt prijzen, ondoordacht of weloverwogen: houd je hand op je mond!"

Beter is om bepaalde dingen van anderen te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
FRANKT627 schreef:
Wat bedoel je nu eigenlijk?

Dat de evolutieleer een leerstelsel is, bedacht om buiten het Woord van God een verklaring te creeren van het ontstaan van het leven.

Als je je daar als mens werkelijk goed in wilt verdiepen, dan kom je tot de conclusie dat er een veel groter geloof nodig is om dat verhaal aan te nemen dan aan te nemen wat de bijbel ons aanreikt (scheppingsverhaal).

Een uitstekend boek dat haarscherp een aantal zaken onderscheid omtrent dit thema is "Er klopt niets van" van D. Sorenzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: maak een vijfje
 
Vijfje
Waarom vijf
Zes is leuker
Of misschien dan zeven
Maar waarom ook geen acht
Het duurt niet zo lang meer
Dan ben ik de tel kwijt geraakt
Maar dat is dan ook echt geen ramp
Het gaat er tenslotte om dat je bezig blijft
Nog beter is het als je vooral GOED bezig blijft
Maar die discussie voeren we vast nog wel een andere keer
Nou nog een zin en dan is het welletjes, genoeg en helemaal
Klaar!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
THOMAS968 schreef:
Je gaat niet in op wat ik echt zeg, Roady en haalt er van alles bij wat ik niet beweer. De door jou genoemde zaken ontkrachten totaal niet wat ik opmerk en het heeft er zelfs niets mee te maken.

Thomas, niet ongelovig.

Het ging toch om "geloofszekerheid"?

Nou, ik blijf zeggen dat ik die wel heb.
Zekerheid DOOR het geloven.

Ik kan daar prima mee leven (als wetenschapper, maar dat is tussen haakjes)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 Volgende
Pagina 22 van 23