ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZOEKER064
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Berichten van ZOEKER064
Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:47
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ANNETTE050 schreef:
Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!

Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:57
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ALTJE848 schreef:
Echt vertrouwen op Hem is zo moeilijk soms al zou ik wel willen maar mensen weer zeggen maar ook mensen gelijk hebben gehad ook in verleden ppff zegt de bijbel vertrouw niet op mensen

Ja, vertrouwen op Hem betekend vertrouwen dat het leven zoals het nu is goed is. Dat het alles biedt om te kunnen groeien, groeien in zelfvertrouwen en groeien in begrijpen van wat God met het leven heeft bedoeld.

Ik moet denken aan een lied dat zondag bij ons in de gemeente werd gezongen, een lied van Laura Story met de titel Blessings.

http://www.youtube.com/watch?v=WvgzjNb_X3Q

Wij bidden om verlichting van lijden.
Maar wat nu als Uw genezing komt door tranen?
Wat als de tegenslagen in dit leven vermomde genade van u is?

Vertrouw niet op mensen en laat je niet leiden door angst. Vertrouw dat God weet wat het beste voor ons is, altijd. Geen zorgen voor de dag van morgen, wees als de bloem in het veld ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:08
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
SHANITA130 schreef:
Ik zat toen in een moeilijke periode....

Ja, zo kunnen dingen verkeerd overkomen he, als je niet alle informatie hebt...

Daarom ben ik zelf altijd heel voorzichtig met oordelen.....je/ik ken nooit het hele verhaal...

Goed dat je het even vroeg!

Mazzel!

Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 11:13
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
SHANITA130 schreef:
De laatste relatie die ik had, langdurig, ja, die gozer deed alles voor me...lag ik de hele dag op de bank te hangen, tv, achter de pc...als hij thuis kwam van ze werk ging die huishouden doen, boodschappen, koken, en ik maar op die bank, zeggen hoe blij ik was met hem Knipoog smiley

Was een goede gozer, ook al was tie niet gelovig, ging uit, wil niet over reden uitweiden...ja, ik maakte het uit...

Doet me nog pijn hoor, als ik er es langsfiets ofzo, hij heb nu en ander....

Meen je dit serieus Shanita? Dat kan haast niet waar zijn want je noemt jezelf een wijze vrouw....

Ikke niet snappen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PELLE852 schreef:
Margrietje
Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien
Ook al zie je mij niet meer
Door je tranen heen zul jij weer lachen
Net zoals die laatste keer
En al denk je "dat komt nooit meer
Dat komt nooit, nooit meer terug"
Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien
Ook al zie je mij niet meer

Je leven kan al leeg zijn In vijf jaar kun je oud zijn
Ik weet wat je bedoelt

Iedereen heeft zo'n herinnering ..

1968, ik was 5 jaar oud, tweede klas kleuterschool.
Verliefd op Margrietje, zij was niet van de kerk, zij zag me nooit meer.
Dit liedje bracht toen tranen in mijn ogen, de herinnering doet het weer ...

Hoe oud kun je zijn met 5 jaar ... een offer brengen voor mijn geloof?

Bedankt voor de herinnering Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
een geweldig lied van John Nuttall - I Delight In You

http://www.youtube.com/watch?v=vWBIexsn3J4

Enjoy!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: Boos!
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat mij opviel is, de gerechtigheid naar Zijn Vader toe.... Dat was God.... welke de Tempel voor hun bedoeld heeft.
Hoe ging de mens ermee om?? Eigen menselijke/vleselijke belangen...
Dat vindt en ervaar ik nog steeds terug, op deze forum en christelijke site's...

Onze ervaring zegt meestal meer over onszelf dan we zouden willen ... Vaak zien we in de wereld om ons heen waar we zelf moeite mee hebben.

Ik ben benieuwd wat je bedoeld te zeggen Maritime. Bedoel je te zeggen dat je het heilig vuur in Jezus herkent in dat verhaal van de tempelreiniging? Dat Hij ging voor heiligheid voor de Zaak van zijn en onze hemelse Vader? En dat je dat mist in de sites die je noemt?

Jezus kwam in actie omdat mensen verkeerd met elkaar omgingen, hoe de een probeerde te verdienen aan de ander of aan religie. Hoe hij liet zien hoe godsdienst was verworden tot schijnheiligheid. Maar als belangrijkste hoe het ontbrak aan Liefde voor elkaar.

Herken je in die lijn niet de emotionele reacties als elkaar de maat wordt genomen op bijbelkennis, op sterkte van geloof?
Ja, daarin herken ik dezelfde verontwaardiging als die Jezus in de tempel had: Boosheid omdat je voelt dat God de omgang met elkaar zo niet heeft bedoeld ...
Ik mis dat dus juist helemaal niet op deze site ...


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 14 januari 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 18:42
BerichtOnderwerp: Boos!
 
JOL252 schreef:
Er is.er.nog.1: weest toornig ... Maar.zondig niet.

Er is een verschil tussen boos en boos. Jezus was beheerst escalerend in de tempel. Denk ook aan de. teksten dat.God.door.de.velden raast. Ik denk dat Hij ons het vermogen heeft ingeschapen boos te zijn op zaken die tegen de scheppingsorde ingaan, die God en mensen schade berokkenen. We mogen in boos.zijn ook op Hem lijken. De instelling van je hart doet hierin toe, ben je chronisch boos en is je eerste reactie gelijk al geprikkeld dan is het zaak een heilig soppie bij God te halen en je eigen woede te verbinden met. Zijn woede die puur is. Niks mis mee. Integendeel.

Hmm, ik vind het lastig om te zeggen dat ik op God moet of mag lijken. Als ik naar Gods toorn kijk zoals beschreven in het oude testament, dan denk ik, dat is echt niet niet voor mij om me dat toe te eigenen.

Ik denk niet zozeer dat er verschil is in boosheid en boosheid, maar tussen boosheid (emotie) en hoe ik die boosheid uit (gedrag). Volgens mij is er niets mis met de emotie, die is altijd eerlijk en heeft altijd iets van waarde in zich. Het gedrag / wat je er mee doet, daar zitten de problemen en daar ga ik gemakkelijk de grens over van wat zonde is (van mijn energie ;) ) en wat niet. Dat is het vlak van boos(niet)aardig gedrag, wrok, ongeduld. Daar rust anders gezegd geen zegen op.
Het tonen van pure emotie is iets krachtigs in de communicatie.
Het zegt veel meer dan woorden.

De kunst is om mijn gedrag regelmatig te onderzoeken. Daar heb ik onherroepelijk feedback van anderen voor nodig. Ik heb zelf zoveel blinde vlekken. Vandaar dat in genesis staat dat het niet goed is dat de mens alleen is ...

Als ik of een ander merkt dat er iets destructiefs in mijn gedrag zit, dan wordt het tijd om als de emotie boosheid opkomt even tot de spreekwoordelijke 10 te tellen (daar waar mijn onbewuste zoekt naar de gewenste reactie / gedrag) en dan na een diepe zucht eens te kijken waar die emotie vandaan kwam, wat de gedachte daarachter was.

Het verhaal van Jezus in de tempel vind ik altijd wel grappig, ik herken de neiging om in dat verhaal in te leggen dat Jezus daar God was en dat hij dus beheerst de tafels omver moet hebben gegooid. Het mooie is dat Jezus zijn goddelijkheid had afgelegd. Niets menselijks was hem vreemd. Daarom kent hij ons zo goed en heeft hij compassie met jou en mij. He has been there ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:34
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
Als de kwaliteit en de kwantiteit van de relaties die ik heb met andere mensen nu eens een spiegel is van de relatie die ik heb met mezelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:10
BerichtOnderwerp: Boos!
 
SHANITA130 schreef:
SHANITA130 schreef:
Vond het erg fijn hierover met je van gedachten te wisselen!

Likewise. Hier is ook zoveel over te zeggen. Juist op dit vlak is het zo belangrijk om een partner te vinden die goed met zijn (of in mijn geval haar) gevoelens en emoties om kan gaan.

Ik zie nog een paar erg aardige onderwerpen na aanleiding van jouw reactie:

- wat is de rol van God als het gaat om mijn noodlot ... hoeveel noodlot roep ik over mezelf af?
- wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me?
- welke controle mag ik aan God geven?

Blessings!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:56
BerichtOnderwerp: Boos!
 
JOL252 schreef:
Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren. Maar het blijft een lastig iets...

Precies, de mogelijkheid om boos te zijn als scheppingsgave waar ik verantwoord mee om kan gaan. Dit is iets wat ik pas de laatste twee jaar heb geleerd. Misschien dat ik er nu pas voor open sta dat dit een mogelijkheid is. Twee jaar terug stond ik nog te trillen als een klein kind bij een oefening in boos worden. Nu is het voor mij een signaal
om mee aan het werkt te gaan.

En ja, zeker lastig. Voor mij eigenlijk op twee aspecten:

1. Er staat in Jacobus 1: Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is. Ik zie die creatieve energie meer op het vlak van het kunnen herkennen en zo veranderen van denken.

En 2. Er zit voor mij verschil tussen het zelf hebben van emoties (zoals boosheid) en emoties die mij hebben. Boos worden is erg krachtig, hoe beheerst kan ik dat plaats geven ...

Wat me daarbij leidt is dat de bijbel oproept om langzaam te zijn in het boos worden. (Prediker 7:9 oops, wat is dat nu anders vertaald... Jacobus 1:19 traag in het kwaad worden)

Boeiend onderwerp. Ik ga nog eens doorlezen op de woorden boos, kwaad, woedend en toorn. Met een psychologische bril op zijn dit volgens mij allemaal synoniemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 19:59
BerichtOnderwerp: Boos!
 
SHANITA130 schreef:
Daaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij.
Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.
Lachende smiley

Hoi Shanita,

ik vind het altijd wel lastig om onderscheid te maken tussen gevoelens en emoties. Voor mij is boosheid een van de basisemoties, en hangt onlosmakelijk vast aan gedachten (mijn denken). Ik heb ontdekt dat emoties het feedbacksysteem zijn van mijn onderbewuste (en dat is meer dan 90% van wat ik doe).

Vroeger stopte ik die emoties allemaal weg, ik had alles onder controle en er was volgens mij geen noodzaak om ergens emotioneel over te worden. Als noodlot op mijn pad kwam, dan was dat van God, waarom zou ik dat niet accepteren? Emoties waren mijn vijand. ik werd ook nooit boos (dacht ik).

Ik heb gemerkt dat het negeren van mijn emoties juist leidt tot enorm energieverlies. Boosheid is voor mij nu juist een richtingwijzer geworden waaraan ik kan zien waar mijn energie naar toe gaat. Onder boosheid zit eigenlijk altijd een overtuiging die voor mij erg belangrijk is. De kunst is nu juist om er achter te komen welke behoefte daar voor mij achter zit. Heel anders dus dan ervoor weglopen, gewoon het vergrootglas pakken en kijken wat dat nu aan de hand is. Ik zeg wel gewoon, maar het is best lastig. Meestal heeft het te maken met dat ik niet eerlijk wordt behandeld, of met iets waar ik bang voor ben.

Ik heb geleerd dat met name in relaties ik boosheid nooit moet parkeren. Geparkeerde boosheid is de sluipmoordenaar van mijn relaties. Nu kan ik wel zeggen, ik geef al mijn boosheid aan God, mijn punt is dat dat zo niet werkt. Boosheid betekent voor mij werk aan de winkel, en meestal een stukje sterven aan mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:56
BerichtOnderwerp: Boos!
 
MARITIME853 schreef:
[i]"Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.

1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.

@MARITIME853: een erg boeiende combinatie: denken te begrijpen wat deze bijbelteksten betekenen en ons denken dat het geestelijk geloof in de weg staat....

Wat was het mooi geweest als de Bijbel ons nu eens een wetenschappelijk model had gegeven van wie we zijn als mens. Geen discussie meer, geen oorlog maar ook niet meer de essentie van het leven: de ander (inclusief zijn andere inzicht) uitnemender achten dan mezelf en liefdevol vergeven ....

@rest:
Soms wordt ik echt boos dat ik niet eerder wist wat ik nu weet ... Boos omdat mijn niet begrijpen pijn doet, bij anderen en bij mezelf ... Boosheid is de deur naar nieuw begrip. Boosheid is de levensenergie die het me mogelijk mogelijk maakt om mezelf te veranderen ... mijn denken te vernieuwen, naar het beeld van Jezus ...


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op zaterdag 12 januari 2013, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 01:32
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Quote:
P.s. Zeemeerman, nu moet je het echt zelf doen!!!

Lees even terug, wie zei dat ze het aas wel had ???? Knipoog smiley

Just joking. De grap is dat ik wat horoscopen betreft in de ene horoscoop vissen ben en in de andere waterman. Combineer ik dat dan ben ik een zeemeerman. Deze combinatie levert een erg complex persoonlijkheidstype op. Een mega gevoels mens. Probeer dat maar eens in te passen in het standaard beeld van onze cultuur en mensbeeld.

Waar ik blij van wordt is dat ik ben wie ik ben, ook al rennen sommigen hard weg .... Ik pak de optimistische kant: het glas is half vol!
Heb net vandaag weer wat meer geleerd over mannelijke en vrouwelijke energie. Dat heeft daar alles mee te maken, en dat is geen grapje. De wetenschap krijgt daar eindelijk oog voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 18:29
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
Gillen???
Zeker niet voor een man....

En de rest...
Steen...je bent of-topic!!!!!!!!!!!! Knipoog smiley

Ho ho, we hebben het wel over een zeemeerman ...
Die heb je niet zomaar aan je haak ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:48
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
VISSER278 schreef:
Gefeliciteerd met het feit dat je jezelf zo goed kent. Gefrustreerde smiley

Ach ja ieder nadeel hep zijn voordeel toch??? Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
VISSER278 schreef:
Om dan maar weer ontopic te geraken ......... ik zou blij worden als jij eens met Zeeland ging daten . Lachende smiley

De vraag is of Zeeland niet erg overstuur raakt van een zeemeerman. Daar zijn al verschillende vrouwen gillend voor weggerend Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:30
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
4 personen???

Ja, nu met de visser erbij, 5 verschillende personen die hebben gereageerd, samen goed voor 20000 berichten.
In de politiek hebben ze het over mastodonten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 17:25
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...
 
LAVERDE524 schreef:
Liefhebben
Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.

Hmm, ja, het kost wel even moeite om te begrijpen wat je hier probeert te zeggen LAVERDE524. En ik weet niet of me dit is gelukt. Dus weet ik ook niet of het loont.

Ja, ik geloof ook dat het is een opdracht om inzicht en een weloverwogen kijk te krijgen op mensen om mij heen. Wat ik geleerd heb is dat dat niets meer of minder is dan een beter zicht krijgen en een weloverwogener kijk op mijzelf. Dat wat ik in een ander herken is een spiegel van wat ik (meestal niet) wil zien van mezelf.

Houden van de ander zoals hij / zij is kan alleen als ik houd van mezelf zoals ik ben. Maar ken ik mezelf wel?
Hier ligt volgens mij de essentie van Mattheus 7:1 => Kritiek op een ander is in essentie kritiek op jezelf.
God houdt van mij onvoorwaardelijk! Waarom zou ik dan niet van ieder ander houden?
Wie iemand is (schepping van God) is iets anders dan wat iemand doet (handelt). Alleen als je van iemand houdt kun je hem of haar aanspreken op wat hij/zij doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:49
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ERIKA129 schreef:
Mogen het er ook meer dan 1000 zijn Knipoog smiley

Woops lees nu pas dat je SAMEN 10000 egt sorry beetje te snel geantwoord Verlegen lachende smiley

Ja, en jij bent in jouw een[d|t]je al aardig opweg.... over de helft!

Met 4 personen al meer dan 15000 berichten.
Zijn er ergens spelregels over het gebruik van het forum? Bijvoorbeeld dat de topicstarter het topic ook sluit (of zelfs even samenvat Lachende smiley met blinkend witte tanden ?)

You may say, I'm a dreamer ;) But I'm not the only one ....


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:25
BerichtOnderwerp: ELKAAR LIEFHEBBEN...
 
HANNAH810 schreef:
ik wil iedereen die dit leest graag fijne kerstdagen wensen;
ook degenen die de kerst noodgedwongen alleen door brengen.

in het byzonder een speciale kerstgroet voor de ouders die hun kinderen deze kerst niet zien, hetzij omdat ze bij de andere ouder zijn, overleden, of er in het geheel geen contact meer is op dit moment.

allen fijne feestdagen gewenst, en maak het zo gezellig als mogelijk is.... Knipoog smiley

Dank je voor jouw compassie Hannah!. Je raakte me diep. Het is zo makkelijk om in depressieve gevoelens deze dagen door te brengen, me het slachtoffer voelend van wat er allemaal is gebeurt.
Maar door jou spreekt God me aan: het is mijn keuze om te accepteren dat wat nu is goed is en er het beste en mooiste van te maken.

God bless you!!! Ik wens jou ook een gezegende kerst!


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
Ook plaatsen waar zeemeerMANNEN zijn???
Liefst geen troebel water...
Dat is er al genoeg..
Aas weet ik wel...

'T is al weer even terug (ik wilde even kijken waar dit alles naar mijn idee off-topic is gegaan) ...

Maar toevallig ben ik de enige echte zeemeerman, en ik heb lang in troebel water rondgezwommen..... en zit nu aan open zee ...
Tjonge, ook iets om blij van te worden!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:57
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.

Waar worden jullie nog blij van op dit forum?


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:54
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Tjonge, 't is ook echt niet te stoppen ....

Kan iemand me uitleggen hoe jullie blij worden van occulte kerstbomen en alternatieve pieken?
Of hoe jullie blij worden van elkaar vliegen afvangen?

Ik ben even te gast op het forum en zou erg blij worden van meer verlichte gesprekken ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:02
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Wat mij blij maakt? luisteren naar een mooi lied:

http://www.youtube.com/watch?v=ovXQPM8D8zE

Voor mij is dit mijn kerstlied dit jaar. Los van tradities, discussies, (ver)oordeel ..

Ik wil over Jezus praten, doen zoals hij. Hij was mens zoals ik .. Ik mag van Hem leren en het roer uit handen geven ...
Maar dat praten is niet het belangrijkste: in lijn met Joh 3:21:
Door te doen zoals Jezus zoek ik het licht op, zodat daardoor zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat ik doe! Daarom is Jezus als Licht van de wereld gekomen.


Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064 (61)





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 14:02
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Heb vanmorgen bij twee gezinnen in onze gemeente kerstpaketten weg mogen brengen, wat een zegen rust daarop. Wat zitten er toch veel mensen klem door omstandigheden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZOEKER064
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5