ChristianMatch
 


Forum

Wat te doen aan eenzaamheid?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:32
 
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 13 januari 2013, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:44
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.

Je geeft aan dat je vooral moeite hebt met de dagen dat je alleen thuis bent. Probeer daar een oplossing voor te zoeken. Ga juist op die dagen je boodschappen doen, of bel eventjes met een vriend. Zorg dat je wat te doen hebt. Ook geef je aan dat je het nu gaat voelen omdat je minder medicijnen gebruikt, dat kan inderdaad. Juist dan is het goed om daar met je behandelaar over te praten en een balans te vinden.

Oud-Kardinaal Simonis deed ooit eens de uitspraak toen hem gevraagd werd naar eenzaamheid: Ik heb in mijn zeer lange carrière meer eenzaamheid in huwelijken gezien dan bij de eenzamen zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:54
 
JANS221 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.

Je geeft aan dat je vooral moeite hebt met de dagen dat je alleen thuis bent. Probeer daar een oplossing voor te zoeken. Ga juist op die dagen je boodschappen doen, of bel eventjes met een vriend. Zorg dat je wat te doen hebt. Ook geef je aan dat je het nu gaat voelen omdat je minder medicijnen gebruikt, dat kan inderdaad. Juist dan is het goed om daar met je behandelaar over te praten en een balans te vinden.

Oud-Kardinaal Simonis deed ooit eens de uitspraak toen hem gevraagd werd naar eenzaamheid: Ik heb in mijn zeer lange carrière meer eenzaamheid in huwelijken gezien dan bij de eenzamen zelf.

Mooi gezegt Jans en zo is het inderdaad..
Gelukkig ken ik het gevoel van eenzaamheid niet, idd het alleen zijn wel maar heb er geen moeite mee..
En net wat Jans aangaf als het je aanvliegt moet je juist iets zoeken om je zinnen te verzetten en dan bedoel ik niet de hele dag achter de tv op computer duiken maar een hobby hebben... Ik heb ervaren dat hobby's hebben een belangrijk iets is als je alleen woont.. En misschien een huisdier voor gezelschap?? Ik heb twee katten en daar praat ik tegen en zij tegen mij, als je thuiskomt ben je toch niet alleen...


Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 13 januari 2013, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:56
 
Eenzaamheid is als het alleen zijn pijn doet. Alleen hoeft niet een probleem te zijn. Je kunt beter alleen zijn dan samen alleen en ik ben het in die zin nog met de bisschop eens ook. Alleen zijn en alleen wonen heeft betrekking op een enorme groep mensen, het lijkt wel of alleen zijn automatisch ongelukkig betekent. Nou dat weet ik nog zo net niet.

Thomas, die in Dokkum is geboren en het historisch gezien wat moeilijk heeft met bisschoppen Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 14 januari 2013, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:02
 
Dank voor de reacties doen me goed!

Ik wou hier even een gebed neerzetten, gewoon, voor degene die het kan gebruiken of er iets aan heeft.

God, schenk mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen;
de moed om te veranderen wat ik kan veranderen;
en de wijsheid om het verschil hiertussen te zien.

Fijne zondagavond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:07
 
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.


Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.


Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......

Hiermee ben ik het volkomen eens. Zelf heb ik de verschillende stadia van alleen-zijn en eenzaamheid doorlopen. Het is soms onbeschrijfelijk pijnlijk...helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:55
 
Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:21
 
JANS221 schreef:
Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over!

Ze heeft gewoon een stukje van je gequote, snap je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.


Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......

Ja, idd een gevoel wat heel veel over mezelf zegt....I know...
Het is goed, ondanks dat ik het weet, er weer even op gewezen te worden, thanks!!!
Dat gebed in me 2de posting in dit topic, ja, dat was in de 1ste instantie voor mezelf bedoelt....
Er zijn dingen die zeg maar nodig zijn dat ik ze verander, en ik kan het.
Er zijn ook dingen, ja, helaas, die kan ik niet veranderen, die kan ik leren accepteren en mee leren leven.
Bij mij gaat het er nu om: 'moed om dingen te veranderen die ik kán veranderen....'.
En dat kan moeilijk aanvoelen.

Dank je, lieve Willemijn voor je reactie!!!

Laterz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:27
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....



Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken
Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer.
Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn.
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:32
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Bij verslavingen werkt het wel: en week planning maken, zorgen dat je continu bezig bent, of je dag invulling geeft.
Bij opstaan en naar bed gaan op vaste tijden, zorgen dat je structuur en regelmaat krijgt in je leven.
En een partner, volgens mij is dat geen optie, als die bv de kuierlatten neemt, kan je zo weer voor het zelfde probleem komen te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.


Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......

Ja idd Willemijn ook met twee kan je eenzaam zijn, denk dat eenzaamheid ook ligt aan hoe je het zelf ervaart...Denk als je lekker in je vel zit je het minder snel ervaart dan waarneer je ziek, zwak, het moeilijk hebt op wat voor manier dan ook dat je je dan sneller eenzaam voeld. (tenminste mijn ervaring) gaat alles beter dan voel je je anders maar ook dan kan je eenzaam zijn...

Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:55
 
GERRIT084 schreef:
Bij verslavingen werkt het wel: en week planning maken, zorgen dat je continu bezig bent, of je dag invulling geeft.
Bij opstaan en naar bed gaan op vaste tijden, zorgen dat je structuur en regelmaat krijgt in je leven.
En een partner, volgens mij is dat geen optie, als die bv de kuierlatten neemt, kan je zo weer voor het zelfde probleem komen te staan.

Idd, een week planning, wat ook inhoud een dag planning.

Idd, continu bezig zijn, en idd met dingen die nodig zijn, moeten gebeuren, in huis, en ja, naar mijn werk. Dan geef je je dag idd een invuling.

In prediker staat: 'alles heeft zijn tijd', dat gaat natuurlijk ook op voor dagelijkse dingen.

Ja, en wat je ook zegt, wat zooo belangrijk is: 'structuur' en 'regelmaat'.

Ja, en idd, een partner, ja, als je net bezig bent je leven vorm te geven en op te bouwen na jaren lopen te dubben, ja, dan ben je best wel hard aan het werk.

En ja, dan kan je doordat je met een partner bezig bent, vergeten om met jezelf bezig te zijn, aan jezelf te werken.
Vandaar dat in klinieken ook het verboden is om iets te beginnen met iemand, want je bent dan afgeleid.

En dan werk je niet aan je problemen, maar ja, aan een partner, en ja, zo kan je niet verder komen.

Iets anders is wat vrienden, waar je nu en dan es mee omgaat.
Dat kan belangrijk zijn.

Maar ja, dan moet ik zeker goed me grenzen consequent in de gaten houden.
Maar ja, dat moet iedereen doen, bij iedereen.
Ik zelf wil ook duidelijk de grenzen van een ander weten.

Maar ja, ik kan het allemaal mooi vertellen.

Nou gaat het erom: het doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:59
 
Hoi Gerrit, wat een mooie spreuk!

Ik zet hem hier even neer dan kan ik hem steeds duidelijk lezen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:00
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Gerrit, wat een mooie spreuk!

Ik zet hem hier even neer dan kan ik hem steeds duidelijk lezen.


wooowww die pik ik voor een andere site in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:09
 
ALTJE848 schreef:
Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken
Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer.
Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn.
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.

Anita


Hai Anita,

Quote:
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden...

Even een quote uit je stukje gehaald.

Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.

Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga.
Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.

Dank voor je reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:13
 
Ik kan me geheel in de uitspraak van oud-kardinaal Simonis vinden. De 18 jaar van m'n eerste huwelijk waren lange, lange eenzame jaren. Vooral het weten hoe het ook kan en zou moeten, maakte het nog pijnlijker. Ik had gelukkig wel 4 kinderen, waar ik dol op was en ben. Maar het gemis van degene waar je van houdt maar er wel is, maar er niet voor je is, doet ontzettend pijn.
Gelukkig voor mij, was ik toen al christen. Kon m'n zorgen, verdriet en pijn met de Heere delen. En kan jullie alleen maar vertellen, dat Hij mij er doorheen gesleept heeft. Als ik denk aan het gedichtje voetstappen, moet ik zeggen dat er in die jaren maar erg weinig sprake was van twee paar voetsporen in het zand. Ik had het alleen nooit gered.
In m'n tweede huwelijk was ik wel vaak alleen, maar dat is toch echt een heel ander gevoel. Het is dan verdrietig en niet leuk, maar doet niet zo'n enorme pijn. Nu ik weer alleen ben ken ik dat soms ook wel eens. Maar die afschuwelijke eenzaamheid heb ik niet meer meegemaakt, gelukkig.

Maar even zo goed heb jij er nu moeite mee, Shanita en ik wens je daar heel veel sterkte mee. Ik weet dat jij weet waar je met dit probleem naar toe moet, dus...

zal aan je denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:03
 
SHANITA130 schreef:
Hai Anita,



Even een quote uit je stukje gehaald.

Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.

Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga.
Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.

Dank voor je reactie!



Shanita ik schrijf ook vaak als me iets aanspreekt over mezelf
ook ik heb daar moeite mee maar zie nu dat ik mag en moet bidden voor de angst want die staat in de weg om je zelf te kunnen zijn meid.
De angst is een sluipmoordenaar ook tussen mooie en minder mooie relaties en ja dan is ie er als de kippen bij om je grenzen weg te doen op het moment dat je het nodig hebt.
Op dat moment word ik wel eens stil en bid ik kort HEER help mij en dan is er iets dat zegt en nu stoppen met het gesprek of de grens waar mensen over heen gaan schrijf ze op en maak het je eigen welke grenzen dat zijn.
Wat wil jij met je leven want je bent waardig in Gods ogen een parel of je goed doet of slecht Hij ziet dat je worstelt dat is voor Hem genoeg want op een dag zul je zeggen ik ben meer dan overwinnaar en zul je dingen loslaten ik kap altijd met mensen die ook niet hun grenzen kunnen aangeven hoe moeilijk ook maar dan heb ik wel de zelfbescherming dat het niet gebeurd en ik het me eigen kan maken dan maar niet diegene die ik zo graag wil en denk och dat kan ik wel dat komt wel goed echt niet hoor.
En dan geeft God je nieuwe mensen voor terug dat veel mooier is mensen die standvastig zijn.
Ik heb veel mensen nu die ik ken maar allemaal getrouwd dan denk ik HEER wat moet ik daar nu mee ik wil een vriend wil niet meer alleen zijn .
Maar wat in de bijbel staat dat je niet alleen hoeft te blijven heeft volgens mij niets met een vriend te maken.
God geeft jouw wat je nodig hebt en op Zijn tijd en vriend.
En Hij kneed je in de vorm voor de tijd die komen gaat en dat doet hij door mensen om je heen waar jij niet over je grenzen hoeft te gaan .
wees open eerlijk en vertel de grenzen zodat anderen er rekening mee kunnen houden zo niet dan zijn ze jouw niet waard hard maar het is zo.
Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen door de bril heen te kijken, want wat wij willen vasthouden is vaak zo slecht voor ons en krampachtig er mee omgaan van ooo hij komt en ikkan dat wel en later blijkt van niet??? denk er maar eens over als je allebei zoals je schrijft niet de grens aan kan geven denk ik dat je hoe pijnlijk ook moet stoppen met degene .
IK hoop niet dat ik over kom als wat jij moet doen zo bedoel ik het niet het is en blijft je eigen keuze.
veel succes sterkte in de strijd en ik hoop voor jouw vele goede mensen om je heen.

Groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:59
 
IK hoop niet dat ik over kom als wat jij moet doen zo bedoel ik het niet het is en blijft je eigen keuze.
veel succes sterkte in de strijd en ik hoop voor jouw vele goede mensen om je heen.(woorden van Anita....)

Nee hoor Anita...je bemoedigd haar toch???
Met de beste bedoelingen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:01
 
Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"(woorden van Erika)

Hele mooie woorden!!!
Het zijn ook de woorden van MIJN moeder....
En ze wijst me er ook vaak op....
Maar het is een waar woord...


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 14 januari 2013, 14:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:15
 
ERIKA129 schreef:
Ja idd Willemijn ook met twee kan je eenzaam zijn, denk dat eenzaamheid ook ligt aan hoe je het zelf ervaart...Denk als je lekker in je vel zit je het minder snel ervaart dan waarneer je ziek, zwak, het moeilijk hebt op wat voor manier dan ook dat je je dan sneller eenzaam voeld. (tenminste mijn ervaring) gaat alles beter dan voel je je anders maar ook dan kan je eenzaam zijn...

Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"

Het is een prachtige tekst maar het komt wel voor uit een mooi huwelijk(mag ik hopen) en dat is -volgens mij- toch een beetje een andere invalshoek......voor de rest ben ik helemaal met je eens....ervaringsdeskundigen worden we nog eens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is een prachtige tekst maar het komt wel voor uit een mooi huwelijk(mag ik hopen) en dat is -volgens mij- toch een beetje een andere invalshoek......voor de rest ben ik helemaal met je eens....ervaringsdeskundigen worden we nog eens.....

Klopt idd mijn ouders hadden een goed huwelijk en zijn door de dood gescheiden Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:11
 
Ik moet zeggen ik ben erg blij met al deze mooie reacties.

Iedereen schrijft dingen die ik mooi vind, die ik herken, waar ik iets aan heb, die bemoedigend zijn.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:30
 
ZEELAND736 schreef:
Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"

Hele mooie woorden!!!
Het zijn ook de woorden van MIJN moeder....
En ze wijst me er ook vaak op....
Maar het is een waar woord...


Mooi zeeland wat een mooie woorden van jou moeder dank dat ik ze mocht lezen.
En ja ik probeer mensen te bemoedigen en dat doet me goed dat je dat schreef want dat betekend dat de HEER mij veranderd heeft en ik nog niet volledig durf aan te nemen soms is er nog onzekerheid ook in mij .
vroeger hoorde ik alleen maar dat ik oordeelde nu hoor ik dat ik meeleef en bemoedig dit doet mij enorm goed dankjewel zeeland.
Aan God alle eer vandaag en alle dagen die nog volgen.

groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 15:07
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 15:24
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Wanneer gaat het om eenzaamheid?
Wat zijn de kenmerken van eenzaamheid?
Wanneer is iemand daadwerkellijk eenzaam?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 14 januari 2013, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:17
 
MARITIME853 schreef:
Wanneer gaat het om eenzaamheid?
Wat zijn de kenmerken van eenzaamheid?
Wanneer is iemand daadwerkellijk eenzaam?


Als je bovenstaande stukjes hebt gelezen moet je er toch een aardig beeld van hebben zou ik zo denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je bovenstaande stukjes hebt gelezen moet je er toch een aardig beeld van hebben zou ik zo denken

Wat dan???

Ik reageer op Shanitha, voor het geval dat het je niet duidelijk is....
Vraag niet om jou reactie.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 14 januari 2013, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 17:30
 
MARITIME853 schreef:
Wat dan???

Ik reageer op Shanitha, voor het geval dat het je niet duidelijk is....
Vraag niet om jou reactie.


Zet het er dan voortaan even bij dat je alleen een reactie van Shanita verwacht. Dan is dat voor iedereen duidelijk.......
Gelukkig is het forum vrij voor iedereen om te reageren, prettig idee soms......vooral als je teksten leest: ik vraag niet om jou reactie.....Niet een echt christelijke tekst lijkt mij.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2