ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 11:11
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
ANNETTE050 schreef:
Inderdaad moet de titel zijn 'andersgelovigen'.
Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.

Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.

Vind d e persoon niet echt cristen als hij zoiets schrijft. Inderdaad meer new age achtig gedoe als ik zoiets lees.

verdeeld heid in de kerken komt vooral door dat we zo stom zijn om met kerk bepaalde wetten erbij t e gooien, en niet goed Gods woord snappen.... zo denk ik er over, maar steeds meer zie je kerken ook samengaan...( ondanks bepaalde verschillen) er is nog hoop.

Plus ik zie het evangelie wel werken... het evangelie werkt... alleen op gods werkterrein( de kerk) zijn mensjes... ha ha ha, allemaal in verschillende fases van geloofsgroei en met hun fouten.

Ik denk dat een geloof hebben gewelddadig word als je denkt dat anderen die dat niet geloven, niks zijn, dat je daar geen respect voor hebt, of denkt als je de anders denkende uitmoord, je in d e wil van God staat....
het evangelie, leert ons iets heel anders.....
heb iedereen lief, ook je vijanden, behandel ze met respect, zoals je zelf behandelt wil worden.
Dus als wij crsitenen ons echt aan het evangelie houden, zie ik er niks geweldadigs in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 10:53
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
heftig dus als je niet iedere keer na de dienst kan komen, mag je niet gedoopt worden, verplicht om je bij d e gemeente aan t e sluiten waar je je laat dopen???

In mijn ogen maakt deze gemeente een grote fout.
p.s bij mijn gemeente kun je je wel laten dopen ook al kom je daar bijna nooit, iedereen is daar welkom, niemand verplicht zich bij d e gemeente aantesluiten,

Waar jezus is, is vrijheid, geen nieuw juk van wetten door een kerk opgelegd. Bij mijn gemeente is iedereen welkom, komen mensen tot geloof word gezegd, zoek een kerk waar je je thuis voelt, niks verplicht onze gemeente.

Vind zoiets gewoon sekte achtig klinken... alleen dopen als je na iedere dienst hier komt, dus een keer na een ander kerk mag ook niet??? je bent verplicht iedere dienst... heavy
je geeft je leven met dopen aan god niet aan die bepaalde kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 19:49
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie
 
Wel gisteren leerde ik ngo wat uit de bijbel
De farizees, ook daar hield Jezus van
Die maakte zich druk Jezus met tollenaars enzo omging
En dan vertelt Jezus over de verloren zoon en ineens snap ik hem
De verloren zoon, de tollenaars enzo
De oudste zoon, die flipte er voor hem geen feest werd gehouden, is de farizeeër,,,, altijd goed zijn best gedaan...
En De vader die hield van allebei, De oudste zoon deed altijd zijn best, als een soort knecht had niet door hij een zoon was, ook rustig een feest voor zich had kunnen houden als hij had gewild.
De jongste zoon dacht ik ben niet waardig meer om zoon te zijn, ik ga terug, vraag of ik knecht mag zijn, nee zei de vader, als zoon weer
Ineens snapte ik de vergelijken van de farizeeërs en de oudste zoon, na tig keren te hebben gelezen.... Ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 19:43
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
 
Off-topic,,, maar leuke foto jans Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 15:25
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Middernacht......
als bijna ....
iedereen slaapt....
ja zelf ook ik....

in de middernacht...
dan gebeurt het.....
dan nu alvast....
een lieve groet..
van mij....

fijne tijd allen hier...
dat je geliefde mag ontmoeten...
veel zegen voor deze site....
was weer even fijn...
om hier te zijn......

Knipoog smiley

zal je gedichten nog gaan missen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 13 juli 2014, 15:18
BerichtOnderwerp: Meditatief moment.
 
BOLDERING861 schreef:
Onze predikant schrijft zo af en toe wel eens een overdenking voor de website of Facebookpagina van onze kerk. Het lijkt mij leuk om deze met jullie te delen.

Vind ik leuk?
Soms kan een kleine verschuiving bij het overzetten naar een andere taal wel zo z’n gevolgen hebben. Op de Nederlandse versie van Facebook kun je je instemming betuigen door te klikken op Vind ik leuk. Soms kan ik dat niet over m’n hart verkrijgen: wanneer het over een ernstig bericht gaat, bijvoorbeeld over een ziekte of ander onheil. Dan zou ik wel steun willen uitspreken voor degene die dat bericht geplaatst heeft, en bijval voor de manier waarop die persoon erover spreekt in dat bericht,- maar “vind ik leuk”, nee, dat voelt dan toch als ongepast… Dat hoeft overigens geen echt probleem te zijn, want je kunt natuurlijk ook in een reactie met woorden zeggen wat je erover zeggen wilt.
In het Engels ligt dat toch wat gemakkelijker. Daar gaat het om het “liken” van iets dat iemand op Facebook gezet heeft. Een like is naar mijn gevoel toch wat anders dan vind ik leuk. Je zegt ermee dat hij of zij je aanspreekt met dat bericht, je in je hart raakt op een mooie manier; ook al vind je het helemaal niet “leuk”. Je hebt sympathie voor die persoon.

Jezus vraagt in Joh. 21 aan Petrus: “Heb je mij lief?” Dat is wat anders dan “Vind je me leuk?” Het is de vraag of je daar wel “ja” op kunt zeggen; want wat Hij van ons vraagt (navolging en daarbij zelfs de bereidheid om elke dag ons kruis te dragen) is helemaal niet leuk. Hij vraagt (aan Petrus en aan ons) echter een positieve houding tegenover zijn persoon en boodschap. Dat gaat zelfs nog wat dieper dan het Engelse woord “like”: het gaat meer om “love”, d.w.z. liefde die zich inzet voor de ander omdat ze die ander zo belangrijk vindt. Bij Jezus in elk geval omdat Hij jou op die manier liefheeft; zelfs als Hij weinig reden heeft om jou te “liken” of leuk te vinden…!

Ds. A. Spaans

haha, leuk gezegd, hij heeft ons lief zelfs als hij weinig reden heeft om ons te liken of leuk vinden... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juli 2014, 22:34
BerichtOnderwerp: Morgen......
 
ha ha vergeet erbij te zetten mooi!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juli 2014, 22:34
BerichtOnderwerp: Morgen......
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Morgen....
Een nieuwe dag...
Morgen....
Nieuwe begin....
Morgen.....
Steeds overnieuw.....
Morgen.....
Is het wel...
Jou nieuwe dag....
Morgen....
Gelukkig......
Morgen kan het weer...
Niks is mooier...
Nieuwe morgen...
Slaap lekker...
Tot morgen.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juli 2014, 19:04
BerichtOnderwerp: vrijheid
 
Dit gedicht is echt heel mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juli 2014, 17:18
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Dank je Petra Lachende smiley

Lachen....voor een project in september, moet ik verkleed gaan in de jaren 20-30 stijl.........en ik wil nog wat dingen maken dat de mensen op en of aan kan trekken voor de foto, paarden en koets stijl....
Ik heb een oud hoedjes gevonden in die jaren stijl voor een prikkie...
Nog even vermaken met bloemetjes .......
Ja nog een jurk of broek pak stijl.........al aan het zoeken op Google

Dus gisterAvond met een stel dames, met de vraag wat heb jij gekocht. Werden de hoeden opgezet.......stel tutten bij elkaar zijn wij ook..... Clown smiley
We hadden even bekijks...... Clown smiley

ha ha, dat lijkt me echt heel leuk jaren 20-30 stijl.
maar eh doet je goed he vrijwilligerswerk, heeft mij ook heel goed gedaan toen ik e rmee begon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juli 2014, 20:25
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
ja en het ging hartstikke leuk...
wordt nieuw opgezet...
en ze vroegen of ik de 2e de verantwoording wilt nemen samen met de eerste.... !
ook in de creative doelstelling en dagjes organiseren samen met de eerste..
wauw........het deed mij zo goed deze dag...
voor mij ook een teken van vooruitgang, dat ik sterker bent geworden....!
en dat ik het ook weer aan kan........
ik ben er zo blij ermee....... Clown smiley

hartstikke leuk voor je Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juli 2014, 16:16
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor tandarts
 
MAGSIE233 schreef:
Pittige gebeurtenis, alles wat er nog zit eruit en dan kunst erin.
zou ik ff zo doen Smiley met dichtgeplakte mond
maar ja, hoe eet je dan taartjes?

mwhaa heb er wel zin in, en desnoods slurp ik d e slagroom met een rietje op ha ha lol.
ziek worden door je gebit is niet tof, dus eruit met die zooi. en ha ha hoef ik daar lekker nooit meer wat te doen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 21:29
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor tandarts
 
SHANITA130 schreef:
Nou, ik heb de mazzel dat ik een aardige tandarts heb, maar wel ff venijnig hoor die verdoving....maar ja, in augustus weer

Ik ben verzekerd dus die pijn in me portemonnee valt vooralsnog mee....

Iig, thanks!

Ha ha ik was vandaag ook bij de tandarts, snap nu waarom ik me zo ziek voel, opdrie plekken vette ontsteking en tadaaaaa ik ga door na de volgende ronde voor kunstgebit aan de boven kant
En kreeg nog gratis een doosje antibiotica mee.
Twijfelende smiley Ha ha gelukkig heb ik ook een hele lieve Lachende smiley
En heb net genoten van een heerlijk taartje, doe ik graag, als ik na de tandarts ben geweest taartje halen ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 18:10
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
SHANITA130 schreef:
Mooi geschreven Laura!

Ik wou er nog ff aan toevoegen: Prediker 3



Alles heeft zijn tijd
3
1 Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd; 2 er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te rukken, 3 een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen, 4 een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwklagen en een tijd om te dansen, 5 een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te zamelen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich van omhelzen te onthouden, 6 een tijd om te zoeken en een tijd om te laten verloren gaan, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen, 7 een tijd om te scheuren en een tijd om dicht te naaien, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken, 8 een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd van oorlog en een tijd van vrede.

Dus, Laura, ja, jou tekst , ja, dan denk ik oa aan me kindertijd, met neefjes nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes, op oa vakanties ed., ja...

Maar ja, er zijn dus ook moeilijke tijden zie hierboven.

Je zal maar fftjes in zo'n tijd zitten....Ja, toen ik werkte in de ggz kon in anderen goede raden geven, en ja, mezelf ook, maar ja, het doen, daar gaat het om.

Dus in mijn geval, niet toegeven, dus vroeg opstaan. Daar staat ook een tekst over in de bijbel, nml: 'Heb de slaap niet lief opdat gij niet verarmt'.(gebod)

zoek 'm later wel even en keer op.

Als je je aan de verboden en geboden houdt in de bijbel, ja, dan heb je eigenlijk vanzelf schatten in de Hemel. so simpel, maar ja zoals Willemijn weleens zei, 'De praktijk is weerbarstiger'.

En toch, houden aan geboden, en verboden en je zal zien, je wordt dan vanzelf gelukkig, ja het vereist (zelfs)discipline, maar ja dan heb je ook wat Knipoog smiley

En tuurlijk es een keer rusten of een hobby(s), dat moet juist dat bedoel ik dus juist niet, ik bedoel als het 'rusten' een gewoonte wordt en geen uitzondering meer.

het is ook een schat vanuit de hemel dat Jezus bij je is, als je door moeilijke perioden gaat Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 11:50
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
SHANITA130 schreef:
Twas een woord grappie: sloop, kussensloop, schoonmaakdoekjes, schoonmoeder.

May I remind you, dat toen ik pas een relatie had(of hoe je dat ook noemt), dat ik hier vol lof over me schoonmoeder sprak, en enkelen zeiden van dat ze dat zelf wel anders hadden ervaren.

By the way, me abo loopt af en ik weet tijdelijk even niet waar me random reader zich bevind, dus ben ik enkelen dagen grijs, niet getreurd, da's dan idd maar enkele dagen Verlegen lachende smiley

Oh ha ha, gelukkig Lachende smiley Petra diez elf schoonmoeder is van schoonzoons Twijfelende smiley
Maar volgens mij vinden ze me wel een oké schoonmoeder... Hoop ik ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 07:44
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
SHANITA130 schreef:
Een oude auto breng je naar de sloop, van een oude kussensloop kan je schoonmaakdoekjes maken, maar wat doe je met je schoonmoeder Smiley die vol vragen zit

probeer geen aanstoot te nemen aan irritaties, negatieve dingen van haar, maar haar positieve dingen te bekijken, dan ga je haar misschien meer waarderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 15:15
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
LAURA291 schreef:
Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.

Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort \'beeldspraak\': een abstract begrip \'Wijsheid\' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.

Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.

Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:

\"toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen.\"


Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.

Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.

35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.


Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.

Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?

De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.

Mooi verwoord laura
Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 15:15
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
LAURA291 schreef:
Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.

Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.

Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.

Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:

"toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen."


Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.

Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.

35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.


Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.

Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?

De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.

Mooi verwoord laura
Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 16:05
BerichtOnderwerp: Fotohoek
 
ha ha lief....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 20:29
BerichtOnderwerp: Laatste dagen
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Petra,

Zou fijn zijn als jullie een cursus leren luisteren naar gods stem zouden kunnen geven.

Alvast bedankt

Ook namens mijn vader

Zo als jij schrijft komt het over alsof je namens de vader ook hier zegt, dat w e een cursus over Gods stem verstaan hier moeten geven.

Wel dan toets ik jouw woorden toch wel degelijk effe of ze echt van onze vader zijn,
en ben je zeker verantwoordelijk tegenover God als je namens de vader spreekt, dat die woorden ook echt van God zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 18:42
BerichtOnderwerp: Laatste dagen
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Petra,

Zou fijn zijn als jullie een cursus leren luisteren naar gods stem zouden kunnen geven.

Alvast bedankt

Ook namens mijn vader

Ik wens je Gods zegen toe en dat je dicht bij God mag blijven,
over Gods stem verstaan, dat is iets wat je moet leren, mee groeit in geloof
soms denken mensen Gods stem te verstaan maar zien ze het verkeerd omdat ze nog moeten leren echt goed Gods stem altijd te verstaan

Als ik jouw verstaan van God toets aan het woord denk ik dat je nog wat moet leren, je schrijven komt neerbuigend over, als of je op d e schrijvers/ schrijfsters van cm neerkijkt., Ze veroordeelt.
dat is niet iets van God. je uitspraken hier in dit topic worden vertroebelt door bolwerken in je eigen denken....
zo denk ik e rover, denk daar maar es over na.
En blijf zoeken en groeien in geloof, zodat je Gods stem goed kan leren verstaan.

zo toch nog een mini cursusje voor jouw over Gods stem verstaan
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 14:30
BerichtOnderwerp: Laatste dagen
 
JOL252 schreef:
Wie weet heeft God nog iets te zeggen tegen jou zelf Knipoog smiley in plaats van jezelf de positie aan te meten van degene die hier het oordeel velt (naar mijn idee) over anderen? Onder al die CM-ers zou er niemand zijn die (volgens jouw maatstaven) met God wandelt en alleen op zielsniveau bezig is (ik heb de indruk dat je dat meer zielig vindt dan zielsniveau)? Dat zegt denk ik meer over jou en jouw insteek/gedachten dan over de populatie hier.


Jol, met haar voeten stevig in de Hollandse klei.

Volgens m ij zegt het inderdaad meer iets over Home Again zelf, en misschien is het wel heel goed voor je Home Again om hier een s te zijn en na te denken over de spiegel die anderen je soms voor houden.

Getuigd trouwens niet van de Heilige Geest in jou, om met een neerkijkende manier na je mede mens te kijken.
Volgens mij als de heilige geest je inzicht geeft over andere mensen, dan is het altijd op een positieve manier, met een liefdevolle aanvaarding zoals die persoon is.
Dus beter gebruik je die twee weken nuttig, misschien leer je nog wat van andere cristenen hier.
Als je net tot geloof komt, moet je ook nog groeien en veel leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 00:38
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
PETRA373 schreef:
Groet allemaal, ik ben er ook weer eens vandoor Knipoog smiley
me lidmaatschap loopt bijna af en verleng niet. denk ik na 50 plus site ga.... Knipoog smiley Lachende smiley Twijfelende smiley

hmmm kom ik in me mail aanbieding, drie maanden voor 20 euro, nu ga ik al weer twijfelen... ha ha Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Dus misschien tot ziens, misschien niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 00:10
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Groet allemaal, ik ben er ook weer eens vandoor Knipoog smiley
me lidmaatschap loopt bijna af en verleng niet. denk ik na 50 plus site ga.... Knipoog smiley Lachende smiley Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 00:07
BerichtOnderwerp: Laatste dagen
 
ehhh , zou bijna me lidmaatschap verlengen om die boodschap te lezen....

volgens mij zit je hier omdat je dat zelf wou, je lid werd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 15:51
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
oke tweede schat die hij uitdeelt aan iedereen: genade
een heele grote doos vol, genoeg voor iedereen.... ha ha

oke de rest om te schrijven, is voor de anderen op het forum, voor ik doorga...


doos is volgens mij zo groot als de ruimte...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 15:49
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?
 
oooh ha ha ha, de schatkamers van God Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Die zijn geweldig , tenminste het beetje wat we er soms van kunnen zien,
gave is dat hij het met ons deelt ook!!!

Grote schat: stromend van levend water..... geen gewoon water, prachtig water, schitterend als diamanten en zo zuiver en vol levens kracht

Voor jou en voor mij, voor niks, gratis....
wat wil je nog meer als nederlander iets gratis krijgen???
en er is altijd genoeg
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En dat is maar 1 ding waar ik het over heb Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 09:11
BerichtOnderwerp: 14 dagen cadeau
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Dames, dank voor jullie reacties

Door alles heen kan ik het boekje aanraden.

Heeft nog niemand op de gratis 14 dagen gereageerd

Wacht het rustig af

Slapende smiley

Dank voor de Tip Home Again,
alleen ik geloof al een tijd en weet het al.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 08:43
BerichtOnderwerp: Gaan er nog mensen naar de singledag in Leersum?
 
VWHOSTMAN204 schreef:
en de andere 2/3?

vast rond mijn leeftijd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juni 2014, 08:39
BerichtOnderwerp: 14 dagen cadeau
 
ANNETTE050 schreef:
Er is een verschil van interpretatie over het begrip 'persoonlijk relatie'.
Je kunt persoonlijk ook weglaten en gewoon relatie lezen. Dan nog is het hebben van een relatie met Jezus het enige wat mijns inziens zaligmakend is, zoals Jezus Zelf aangeeft.
Ik onze gemeente wordt de term 'persoonlijke relatie 'vaak gebruikt. Ook de Heilige Geest is een persoon, zoals beschreven in de Drie Enige Godheid.
Mijn reactie was vooral bedoeld op de stelling die je beschreef, dat het doen van de Wil van God het enige is wat telt als we voor Gods rechterstoel staan.
Als je een relatie met Jezus, ben je één met Hem en is er geen oordeel meer, dat heeft Jezus dan voor je gedragen. Dan val je onder de Genade. Als je onder de wet leeft, heb je een probleem. Ook het doen van de wil van God kan tot een wet worden. En dat is niet goed, denk ik.

Inderdaad, het gaat immers allemaal om de genade, hoe hard we ook werken voor God, het geeft ons geen kaartje voor de hemel.
We hebben het kaartje al van Jezus gekregen en alleen door Gods genade.
We kunnen het niet verdienen door werken.( het zou trouwens toch nooit genoeg zijn, voor het geen wat jezus voor ons gedaan heeft.)
En sommigge moeten uitkijken om geen cristenen te worden die zich zelf een zwaar juk opleggen en ons rot werken voor God met de hoop dat we dan een kaartje van de hemel krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 76 Volgende
Pagina 5 van 76