ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOSSE955
ChristianMatch forum index » Berichten van JOSSE955
Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 09:42
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
KABOUTER722 schreef:
Àls, ja. maar 't zal hier niet gebeuren.
(gepantserd staal)

Zeg, iedereen weet toch hoe een mannenhart kan smelten als hij een mooie, lieve vrouw ziet?
Ook gepantserd staal heeft een smeltpunt en sommige vrouwen kunnen die erg snel bereiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 09:34
BerichtOnderwerp: Het mannenhart
 
CORNE927 schreef:
Mannenhart...vrouwenhart, wat ingewikkeld toch allemaal.

Maak van beide harten 1

en..onderhoud dit zorgvuldig uit liefde voor elkaar...tot de dood ons scheidt!
Zou dit niet bedoeld worden in het huwelijksformulier?

Meer toevoegen lijkt me niet nodig want is bijzaak.

Zo ongelofelijk waar!!
Hier ga ik voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:30
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
Het is niet zo dat God vergeeft en dat je daarom maar kan blijven zondigen, God wil dat we zoeken naar zoveel mogelijk zonde vrij leven.
Die zoektocht zal ons hele leven lang duren, een weg van vallen en opstaan, maar God is er altijd om ons overeind te helpen.
Ik heb zelf de nodige ellende meegemaakt in mijn leven en God was altijd bij mij, zijn liefde heb ik juist in die situaties gemerkt.

Groetjes Josse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:23
BerichtOnderwerp: de wil of klik verliefdheid de ware?
 
Ik ben ervan overtuigt dat wilskracht enorm belangrijk is.
Al zul je denk ik wel dagelijks de beslissing moeten nemen om voor de relatie te knokken, alleen al om het vuur aan het houden.
Al moet ik bekennen dat ik er nog weinig ervaring mee heb...

Groetjes Josse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 17:11
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
ROADY558 schreef:
God is liefde.
En liefde kent de fouten van de ander, en rekent die niet aan...

Liefde?
Ja, die toonde Hij in Jezus die aan het kruis ging om alle fouten weg te dragen.... het enige legitieme offer, waardig voor God zelve...

God gaf de bijbel, uit liefde. Van de eerste tot de laatste bladzijde lees ik over liefde, hoe lief te hebben, hoe te groeien in deze liefde..., lees ik dus over Hem zelf...

Ik lees niet dat wij zozeer dingen moeten presteren voor God, eerder verlangt Hij ernaar dat wij leren rusten in Zijn liefde, Zijn vrede. En als je dan tot rust gekomen bent, ga je vol goede moed en gezond enthausiastme het werk doen dat Hij je opdraagt...

Ik denk wel eens: nemen we nog wel de tijd om ECHT bij God te zijn? Zodat Hij onze diepste angsten en pijnen kan genezen?
Waardoor we ons 's ECHT lekker gaan voelen?

God is zo anders, en denkt zo anders dan wij.
Garantie, dat is bij Hem niet aan de orde.
Er is niets dat kan verlopen. Hijzelf verloopt immers niet? Hijzelf KAN immers niet sterven? Daardoor zal de Genade ook niet KUNNEN ophouden te bestaan.... wat een rust geeft mij dat... wat een rust dat Hij NU al een plek heeft gegeven in Zijn woning....

Hier ben ik het wel mee eens.
Om de vraag te beantwoorden of we nog wel eens de tijd nemen voor God, dat doe ik zeker.
Okée, toegegeven, vanwege de drukke agenda moet ik daar wel eens wat concessies in doen maar iedere ochtend rij ik naar mijn werk met gospel muziek aan om een moment met God te hebben.
Aangezien ik een kleine 50km moet rijden om op mijn werk te komen heb ik tijdens zo'n rit best wel wat nummers geluisterd.
Tijdens het modelbouwen of computeren zet ik ook regelmatig gospel muziek aan, wederom om God bij mijn leven te betrekken.
Af en toe lees ik wel eens de bijbel voor het slapen gaan en ook Christelijke evenementen als Opwekking zijn bij mij vaste punten op de agenda.
God houd simpelweg te veel van mij om niets terug te doen, zeker na alles wat God voor mij heeft gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 16:53
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Maar het feit dat ik iets doe uit liefde voor een ander (of mezelf) maakt nog niet dat ik dus geen zonde bega als ik een brood steel voor de buurvrouw die anders niets te eten heeft.

Gewetensvraag: Als je je vanuit je hartsgesteldheid wilt houden aan de wetten van de bijbel, en die bijbel stelt dat je je op aarde aan de wetten van de aarde moet houden...zou je dan uit liefde voor je medemens toch dat brood stelen?

Ik kan erg goed begrijpen waarom een arm mens steelt van een rijk mens (vooral levensmiddelen) om zelf te kunnen overleven.
Persoonlijk zou ik de neiging hebben om in een dergelijke situatie de rijke persoon aan te sporen om het brood gewoonweg te geven zodat stelen niet nodig is.
Helaas is het verschil tussen rijk en arm niet uit de lucht komen vallen, zij die geld hebben zijn daar doorgaans door een zekere portie geluk en een karaktereigenschap die gierig of zuinig genoemd kan worden aan gekomen, niet doordat ze alles wat ze over hadden aan de armen hebben gegeven.
Zodra alle rijken iets dergelijks zouden doen zou er waarschijnlijk een hoop ellende uit de wereld geholpen zijn.
Ik schrijf dit nu wel lekker makkelijk maar ik moet bekennen mij hier in zekere mate ook schuldig aan te maken al heb ik nog nooit iemand ontmoet waarvan ik op z'n minst de indruk had dat die mijn brood echt nodig had om te overleven en zo rijk ben ik dan ook weer niet...
Deze zomer krijg ik wellicht de kans om in Gambia mezelf te testen op dit gebied...

Groetjes Josse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 16:07
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
Erg interessante discussie dit.

De garantietermijn verloopt bij God zeker niet en je kunt bij God altijd te raden gaan in moeilijke situaties.
Wanneer je dat doet kan het antwoord op vele manieren komen, ik denk zelfs vanuit een niet-Christen.
God houd van iedere mens maar God houd te veel van iedere mens om die te laten wie hij/ zij is.
Ondanks dat je behouden bent vraagt God zeker van je om aan jezelf te werken.

Om terug te komen op de discussie, een deel van de bijbel is naar mijn mening inderdaad in zekere zin verouderd al kun je ook daar nog een hoop belangrijke informatie uit halen.
Met name het Nieuwe Testament en al helemaal Openbaringen zijn echter net zo up-to-date als de krant al weet je meteen wat er aan de hand is als je de krant leest terwijl je in de Bijbel toch echt even zult moeten puzzelen.
Zeker het hele boek Openbaringen gebeurd vandaag de dag maar morgen ook totdat Jezus terug komt.

In het Nieuwe Testament wordt gesproken over een nieuw gebod, heb God en je naaste lief als jezelf (dat is kortste versie), ik ben ervan overtuigt dat dit gebod altijd zal blijven geldden.
Het mooie van dit gebod is dat het als het ware alle eerdere geboden bevat, uit liefde voor je naaste ga je immers niet stelen of moorden.
Dit gebod is alleen niet makkelijk, het maakt het immers tamelijk onmogelijk om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over of iemands daad zondig is (tenzij je steelt van een arme maar uit liefde handelent zul je dat niet doen).
Daardoor kun je dus ook niet zeggen dat iemand zondig is of niet.
Bij veel mensen valt dat verkeerd, veel mensen willen precies weten wat wel en niet mag en daarnaar kunnen handelen om vervolgens gaten in de wet te vinden die vervolgens benut kunnen worden.
Persoonlijk heb ik gemerkt dat dit nog wel eens averechts kan werken, toen mijn opa die aan de andere kant van het land woonde erg ziek was hebben sommigen gezegt dat ik daar niet naartoe mocht gaan op zondag maar is het niet liefdevoller om een eenzame, zieke opa/ broeder te bezoeken en dan maar te reizen dan braaf te voet naar de kerk te gaan en daar een heel ritueel te doorlopen?
Gelukkig is God hier erg coulant in, als jij nou zo iemand bent die geen kerkdienst wil missen dan mag dat, doe het dan alsjeblieft uit liefde voor God.

Groetjes Josse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955 (34)





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 15:47
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
De vele keren lachen met mijn collega's, wat een zooitje ongeregeld is dat soms zeg...
Wel erg gezellig, vooral op vrijdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOSSE955
Pagina 1 van 1