ChristianMatch
 


Forum

de wil of klik verliefdheid de ware?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:14
 
hier ergens op forum gaf ik op iemand antwoord en heb gedacht maak er even een apart onderwerp van.
onderaan staat een vraag en iemand antwoordde :

"Dit is een goeie, goed om over na te denken deze vraag! "

dit gaf mij de aanleiding voor dit onderwerp

LEANNE226 schreef:
Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond

Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.

Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten.

mijn antwoord:

het is wat je zelf er van maakt en als je echt wil dan kan er veel dingen groeien.
maar de wil om met mekaar om te gaan voor de rest van je leven moet er wel zijn. het rug zakje van de ander accepteren.
dat is wat ik mij afvraag zoek je naar de klik naar de verliefdheid naar de ware moet het direct van af begin kloppen?
of is de wil om samen verder te gaan veel belangrijker en dan van elkaar te kunnen genieten?


Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zondag 3 maart 2013, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:24
 
een topic over ``de klik`` is er al, misschien kan je je vraag daar beter plaatsen?

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2239
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:30
 
JANS221 schreef:
een topic over ``de klik`` is er al, misschien kan je je vraag daar beter plaatsen?

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2239

nee gaat mij om de wilskracht die bij velen mist
puur op de wil om samen te zijn omdat klik weg valt verliefdheid weg valt en dat mensen niet de kans geven om iets nieuws te laten groeien
gaat vooral om mensen die wat ouder zijn en geen 20 meer zijn.
denk wijze waar op deze mensen nog steeds denken is vaak iemand van 20 verliefd de ware de klik en gaat van zelf
ook al klopt het met de kinderen van mekaar en gaat het goed in het gezins verband.
maar geen wils kracht moet te veel opgeven of niet accepteren van rug zak van een ander
als verliefdheid de klik weg valt


Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zondag 3 maart 2013, 13:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 10:09
 
BERENDJAN590 schreef:
nee gaat mij om de wilskracht die bij velen mist
puur op de wil om samen te zijn omdat klik weg valt verliefdheid weg valt en dat mensen niet de kans geven om iets nieuws te laten groeien
gaat vooral om mensen die wat ouder zijn en geen 20 meer zijn.
denk wijze waar op deze mensen nog steeds denken is vaak iemand van 20 verliefd de ware de klik en gaat van zelf
ook al klopt het met de kinderen van mekaar en gaat het goed in het gezins verband.
maar geen wils kracht moet te veel opgeven of niet accepteren van rug zak van een ander
als verliefdheid de klik weg valt

Een klik, verliefdheid hoort erbij, een verstand relatie waar geen liefde in zit, daar zal ik zelf nooit voor kiezen!

Ik ben voor de 2 de keer getrouwd, wat is opgeven?
Eigenlijk is het juist fijn om voor te gaan, de rugzak die wij toen beidde hadden, daar hebben wij eraan gewerkt en samen een plek gegeven!
We hadden respect voor elkaar en we wisten ook gewoon, God heeft ons samen gevoegd!
We gingen ervoor!
Ook is hij er niet meer, binnen zeer korte tijd was hij weg!
Toch heb ik nooit spijt ervan gehad het is een fijne goede tijd geweest.
Eigenlijk heb ik niks hoeven opgeven ik werd/ ben eigenlijk rijker erdoor geworden.
Het is vallen en opstaan, samen nieuwe weg inslaan en het was echt niet altijd zo eenvoudig, toch leerde wij de diepe liefde, voor elkander! De klik van begin, was toen ook direkt goed. Veilig gevoel bij elkaar.

Dit is mijn ervaring geweest!
Daarom zou ik nu, na overdenken als ik ooit weer iemand tegen zal komen, voor de klik en liefde. En ja ik zal dan ook voor gaan! In een rustige tempo!


Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 4 maart 2013, 10:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 11:19
 
Inactief zijn leidt tot twijfel en angst.........
Actie genegeert zekerheid en moed.
Als je angst wilt overwinnen,
Ga niet thuis erover na zitten denken.
Ga naar buiten en ga aan de slag.......


(Dale Carnegie)
Uit het boekje Woorden vol liefde
en inspiratie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 18:49
 
BERENDJAN590 schreef:
nee gaat mij om de wilskracht die bij velen mist
puur op de wil om samen te zijn omdat klik weg valt verliefdheid weg valt en dat mensen niet de kans geven om iets nieuws te laten groeien
gaat vooral om mensen die wat ouder zijn en geen 20 meer zijn.
denk wijze waar op deze mensen nog steeds denken is vaak iemand van 20 verliefd de ware de klik en gaat van zelf
ook al klopt het met de kinderen van mekaar en gaat het goed in het gezins verband.
maar geen wils kracht moet te veel opgeven of niet accepteren van rug zak van een ander
als verliefdheid de klik weg valt

Verliefdheid is het snuffelen van 2 zielen aan elkaar... Het spettert en knettert... Angst en liefde raken elkaar... de spanning is heerlijk....
Dat verlangen dat door de ander wordt aangewakkerd....
En met het nemen van het risico, komt de overgave....
Net als het instappen in een vliegtuig.... Zit je er eenmaal in, wat maakt het dan nog uit... Je vertrouwt gewoon op de piloot. Kom je om, dan kom je om...

Wandel je samen met God, kom je elke dag aan de voeten van Jezus...
dan moet de liefde toch blijven stromen?
Ook na 5 jaar, 10 jaar of 20 jaar... want God zelf verandert toch immers niet?

Is het gevoel weg, ga weer liefhebben... ga weer dienen, ga weer de voeten wassen (letterlijk). Door lief te hebben, maak je jezelf weer kwetsbaar en kom je zelf achter je muurtje vandaan...
Ga weer de eerste werken doen... hoe kan het dan anders als dat 2 vlammetjes uitgroeien tot een heerlijk knapperend haardvuur...

(Bron: Road :) )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:09
 
ROADY558 schreef:
Verliefdheid is het snuffelen van 2 zielen aan elkaar... Het spettert en knettert... Angst en liefde raken elkaar... de spanning is heerlijk....
Dat verlangen dat door de ander wordt aangewakkerd....
En met het nemen van het risico, komt de overgave....
Net als het instappen in een vliegtuig.... Zit je er eenmaal in, wat maakt het dan nog uit... Je vertrouwt gewoon op de piloot. Kom je om, dan kom je om...

Wandel je samen met God, kom je elke dag aan de voeten van Jezus...
dan moet de liefde toch blijven stromen?
Ook na 5 jaar, 10 jaar of 20 jaar... want God zelf verandert toch immers niet?

Is het gevoel weg, ga weer liefhebben... ga weer dienen, ga weer de voeten wassen (letterlijk). Door lief te hebben, maak je jezelf weer kwetsbaar en kom je zelf achter je muurtje vandaan...
Ga weer de eerste werken doen... hoe kan het dan anders als dat 2 vlammetjes uitgroeien tot een heerlijk knapperend haardvuur...

(Bron: Road :) )

Als er maar 1 vlammetje over is valt er weinig op te stoken..........zou een hoop scheidingen schelen als het zo "eenvoudig" zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:13
 
ROADY558 schreef:
Verliefdheid is het snuffelen van 2 zielen aan elkaar... Het spettert en knettert... Angst en liefde raken elkaar... de spanning is heerlijk....
Dat verlangen dat door de ander wordt aangewakkerd....
En met het nemen van het risico, komt de overgave....
Net als het instappen in een vliegtuig.... Zit je er eenmaal in, wat maakt het dan nog uit... Je vertrouwt gewoon op de piloot. Kom je om, dan kom je om...

Wandel je samen met God, kom je elke dag aan de voeten van Jezus...
dan moet de liefde toch blijven stromen?
Ook na 5 jaar, 10 jaar of 20 jaar... want God zelf verandert toch immers niet?

Is het gevoel weg, ga weer liefhebben... ga weer dienen, ga weer de voeten wassen (letterlijk). Door lief te hebben, maak je jezelf weer kwetsbaar en kom je zelf achter je muurtje vandaan...
Ga weer de eerste werken doen... hoe kan het dan anders als dat 2 vlammetjes uitgroeien tot een heerlijk knapperend haardvuur...

(Bron: Road :) )

Geloven is geen garantie voor blijvend liefdesgeluk. Als dat zo was, waren er heel wat minder mensen hier op CM. En twee kleine vlammetjes doven soms uit en groeien dan niet meer uit tot een knapperend haardvuur. Zelfs niet als je allebei gelooft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSSE955





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:23
 
Ik ben ervan overtuigt dat wilskracht enorm belangrijk is.
Al zul je denk ik wel dagelijks de beslissing moeten nemen om voor de relatie te knokken, alleen al om het vuur aan het houden.
Al moet ik bekennen dat ik er nog weinig ervaring mee heb...

Groetjes Josse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 19:29
 
JANS221 schreef:
Geloven is geen garantie voor blijvend liefdesgeluk. Als dat zo was, waren er heel wat minder mensen hier op CM. En twee kleine vlammetjes doven soms uit en groeien dan niet meer uit tot een knapperend haardvuur. Zelfs niet als je allebei gelooft.

Het is de liefde die in ons het vuur moet aanleggen. We hoeven het zelf niet te doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 22:23
 
JANS221 schreef:
Geloven is geen garantie voor blijvend liefdesgeluk. Als dat zo was, waren er heel wat minder mensen hier op CM. En twee kleine vlammetjes doven soms uit en groeien dan niet meer uit tot een knapperend haardvuur. Zelfs niet als je allebei gelooft.

Laat mij maar lekker dromen.
Ik blijf erin geloven :)
Juist omdat Gods garantie niet verloopt...


Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 4 maart 2013, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 23:49
 
Ik kan me vinden in de woorden van Jans....
Hoe Jans het omschijft...zo heb ik dat ook gevoeld...in mijn huwelijk....


De juiste woorden heb ik er nooit voor kunnen vinden...maar toen ik dit las...dacht ik...ja zo was het...zo is het gegaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 05:53
 
ROADY558 schreef:
Laat mij maar lekker dromen.
Ik blijf erin geloven :)
Juist omdat Gods garantie niet verloopt...



Er zijn er twee voor nodig.
Er is een leven met het onvoorziene waar God zwijgt.
Er is een Vriend Die mee blijft gaan ook in het onvoorziene.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:36
 
Mooi he ...

Ja er zijn er twee nodig... om gelukkig te zijn.
Ik met Hem... in de eerste plaats...

Wie weet groeit die relatie nog 's uit tot een drievoudig snoer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:45
 
ROADY558 schreef:
Mooi he ...

Ja er zijn er twee nodig... om gelukkig te zijn.
Ik met Hem... in de eerste plaats...

Wie weet groeit die relatie nog 's uit tot een drievoudig snoer...

Ik bedoelde dus: er zijn er twee voor nodig in een relatie om verder te kunnen. God is er sowiezo bij betrokken. Een drievoudig snoer wordt niet licht verbroken, lees: niet makkelijk verbroken. Maar het gebeurt wel en soms kan je gewoon niet stellen dat iemand daaraan debet is of iets had moeten doen of laten om dat te voorkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:56
 
JOL252 schreef:
Ik bedoelde dus: er zijn er twee voor nodig in een relatie om verder te kunnen. God is er sowiezo bij betrokken. Een drievoudig snoer wordt niet licht verbroken, lees: niet makkelijk verbroken. Maar het gebeurt wel en soms kan je gewoon niet stellen dat iemand daaraan debet is of iets had moeten doen of laten om dat te voorkomen.

Nou dat klinkt me wat al te gemakkelijk.
Alsof er dus niets aan te doen was als een relatie stukloopt...
Er zijn altijd oorzaken aan te wijzen, het is meer de vraag:
Willen we dan nog buigen? Vergeven? Toegeven? Willen we nog praten?
Willen we doen wat God zegt?

Kijk mensen hebben een eigen wil, en elke scheiding is toch echt een keuze van de een, de ander, of allebei. Dus ga nou niet roepen dat niemand daar iets aan kon doen.

Blijkbaar WILDE iemand er niks aan doen...

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:01
 
ROADY558 schreef:
Nou dat klinkt me wat al te gemakkelijk.
Alsof er dus niets aan te doen was als een relatie stukloopt...
Er zijn altijd oorzaken aan te wijzen, het is meer de vraag:
Willen we dan nog buigen? Vergeven? Toegeven? Willen we nog praten?
Willen we doen wat God zegt?

Kijk mensen hebben een eigen wil, en elke scheiding is toch echt een keuze van de een, de ander, of allebei. Dus ga nou niet roepen dat niemand daar iets aan kon doen.

Blijkbaar WILDE iemand er niks aan doen...

Boze smiley

Of dat gemakkelijk is.... dat is wel een heel makkelijke stelling en niet de ervaring van heel veel mensen hier. Soms zijn er in het leven geen verklaringen, dat moet je op gegeven moment accepteren en loslaten aan God. Soms blijven er hiaten. That's life.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:07
 
Hmm ja, dat kan ik natuurlijk niet ontkennen...

Maar ik blijf erbij dat er bewuste keuzes gemaakt zijn in dergelijke situaties...


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 5 maart 2013, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:50
 
ROADY558 schreef:
Nou dat klinkt me wat al te gemakkelijk.
Alsof er dus niets aan te doen was als een relatie stukloopt...
Er zijn altijd oorzaken aan te wijzen, het is meer de vraag:
Willen we dan nog buigen? Vergeven? Toegeven? Willen we nog praten?
Willen we doen wat God zegt?

Kijk mensen hebben een eigen wil, en elke scheiding is toch echt een keuze van de een, de ander, of allebei. Dus ga nou niet roepen dat niemand daar iets aan kon doen.

Blijkbaar WILDE iemand er niks aan doen...

Boze smiley


Och het is zo gemakkelijk te zeggen, je weet nooit wat de echte oorzaak is,
Scheiden doe je niet zomaar, voordat dit gebeurt is er vaak al veel tussen gevallen......! Dan is het beter uit elkaar gaan.
En het is zo gemakkelijk te zeggen willen we naar God luisteren, dat kan een buiten staander gemakkelijk zeggen!
Zolang je niet weet wat er echt aan de hand is.......dan kan je beter zwijgen!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 09:58
 
ROADY558 schreef:
Hmm ja, dat kan ik natuurlijk niet ontkennen...

Maar ik blijf erbij dat er bewuste keuzes gemaakt zijn in dergelijke situaties...

Wat een mens meestal zoekt is een verklaring, iets of iemand om aan te wijzen want dan is het "te begrijpen".

Natuurlijk worden er keuzes gemaakt, zelfs niet kiezen is een keuze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 10:27
 
JOANNIE702 schreef:
Och het is zo gemakkelijk te zeggen, je weet nooit wat de echte oorzaak is,
Scheiden doe je niet zomaar, voordat dit gebeurt is er vaak al veel tussen gevallen......! Dan is het beter uit elkaar gaan.
En het is zo gemakkelijk te zeggen willen we naar God luisteren, dat kan een buiten staander gemakkelijk zeggen!
Zolang je niet weet wat er echt aan de hand is.......dan kan je beter zwijgen!

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Mja, je hebt wel gelijk.

Toch neem ik graag een helder standpunt in.
Gevormd door wat Gods Woord me aanreikt, en de ervaringen uit het verleden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:16
 
ROADY558 schreef:
Mja, je hebt wel gelijk.

Toch neem ik graag een helder standpunt in.
Gevormd door wat Gods Woord me aanreikt, en de ervaringen uit het verleden...


Ik heb de zelfde ervaring en merk. Denk dat soms de keuze te snel word gemaakt.
Of de wil er niet is om er voor te vechten.
God is die gene die helpt en je kan je daar aan optrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:55
 
BERENDJAN590 schreef:
Ik heb de zelfde ervaring en merk. Denk dat soms de keuze te snel word gemaakt.
Of de wil er niet is om er voor te vechten.
God is die gene die helpt en je kan je daar aan optrekken.

Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:27
 
JANS221 schreef:
Een ieder weet zelf hoe hij de keuze om niet meer met elkaar verder te gaan gemaakt heeft. Daar kunnen en zullen anderen van alles over kunnen denken en soms ook uitspreken. Scheiden is meestal geen makkelijke keuze, maar vaak wel een betere. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en ontvangen lijkt mij ook niet de bedoeling. En niet meer verder kunnen /willen heeft dan weinig te maken met het geloven in en vertrouwen op God. En God kan ook wanneer je de keuze maakt om te scheiden met je zijn.

Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed.
Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:31
 
GERRIT084 schreef:
Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed.
Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent.

Je verbaast me.

Het is toch een onderwerp wat je van meerdere kanten kunt bekijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:36
 
GERRIT084 schreef:
Wat mij wel opvalt in deze discussies, dat als je mee gaat, dan is het goed, ga je er tegen in, en ben je het niet helemaal eens, dan is er iets niet goed.
Waarom stelt men het dan nog ter discussie, als er geen tegengas gegeven mag worden, je zou het eigenlijk onder elk onderwerp moeten zetten, niet reageren als je het niet met het standpunt eens bent.

Ik vind dat als je tegengas geeft, anders over bepaalde dingen denkt blijf schrijven, interessant om anderen hun mening te horen en daar kun je van leren, je beziet een onderwerp van verschillende belevingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:44
 
JOL252 schreef:
Je verbaast me.

Het is toch een onderwerp wat je van meerdere kanten kunt bekijken?

Precies, dat ben ik met je eens, maar ik krijg wel vaak de indruk, dat als je van een kant komt, die men niet wenst te horen, je soms naar het land der fabelen wordt verwezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:58
 
Quote:
LEANNE226 schreef:
Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond

Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.

Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten

Idd, spelt in hooiberg, dat gevoel heb ik ook gekregen; ik heb hier een man ontmoet, ja als vrienden gaat het prima, maar niet als relatie.
En het ligt niet aan hem, niet aan mij, het is nu eenmaal ook in real life dus ook op internet heel moeilijk om aan een partner te komen. Denk ik.

En dat komt denk ik omdat de gemiddelde leeftijd hier op dit forum alleen dus, wat hoger ligt, zo 40-50 jaar.

Ja, en dan is het helemaal moeilijk.

Want ja als je tussen mensen van 15-25 zit, ja, dan is het veel makkelijker.

Tel daar de gebrokenheid bij op van de wereld.

Ik denk zelfs te weten dat je in het algemeen veel meer kans maak door gewoon op een discussie forum iemand te ontmoeten. Een forum wat niet gericht is op daten.
Want daar is men, mi veel meer zichzelf, geldt niet voor iedereen en is wat ik denk.

En...het grote misverstand al zou iemand die zonder partner door het leven gaat niet gelukkig zijn, mi heerst ook een beetje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:13
 
Quote:
LEANNE226 schreef:
Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond

Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.

Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten


Ik reageer effe op de reactie van Leanne, ook al kan die niet vinden hier op het topic tenzij bij een reactie van Shanita.

Ook als weduwe heb je een ex. Ja, ik weet het: hij of zij is niet meer aanwezig in dit leven. Toch wil het niet zeggen dat die 'ex' aanwezig kan zijn. Ik zou het zelf een beetje raar vinden indien je ex-man of vrouw die overleden is niet meer aanwezig zou zijn in je leven. Ongeacht of je nu al alleen of met een partner door het leven gaat.

Er mag best gepraat worden over een ex. Het mag echter niet je leven overheersen. Iemand die te veel leeft in het verleden heeft niet zo veel oog voor het 'nu' en de toekomst. Zowel een scheiding als een overlijden zorgt voor een pijnlijk rugzakje. Dat rugzakje geeft niet alleen kwetsuren op je rug maar ook op je ziel. Dat is nu eenmaal normaal. Uiteindelijk moeten we toch verder gaan. We moeten dan het verleden een beetje relativeren, verdringen en vooral een plaats geven. Of zie ik het te simplistisch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:20
 
FRANKT627 schreef:
Quote:
LEANNE226 schreef:
Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond

Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.

Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten





Ik reageer effe op de reactie van Leanne, ook al kan die niet vinden hier op het topic tenzij bij een reactie van Shanita.

Ook als weduwe heb je een ex. Ja, ik weet het: hij of zij is niet meer aanwezig in dit leven. Toch wil het niet zeggen dat die 'ex' aanwezig kan zijn. Ik zou het zelf een beetje raar vinden indien je ex-man of vrouw die overleden is niet meer aanwezig zou zijn in je leven. Ongeacht of je nu al alleen of met een partner door het leven gaat.

Er mag best gepraat worden over een ex. Het mag echter niet je leven overheersen. Iemand die te veel leeft in het verleden heeft niet zo veel oog voor het 'nu' en de toekomst. Zowel een scheiding als een overlijden zorgt voor een pijnlijk rugzakje. Dat rugzakje geeft niet alleen kwetsuren op je rug maar ook op je ziel. Dat is nu eenmaal normaal. Uiteindelijk moeten we toch verder gaan. We moeten dan het verleden een beetje relativeren, verdringen en vooral een plaats geven. Of zie ik het te simplistisch?

Je ziet het goed, Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2