ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ALIJA166
ChristianMatch forum index » Berichten van ALIJA166
Auteur Bericht
ALIJA166 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 00:37
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
MARDIE881 schreef:
Ik ben dus gescheiden. Een uiterst pijnlijke ervaring maar ook een bevrijding. M'n huwelijk dreef mij steeds verder weg van God (m'n ex moest er ook niets van weten) en ik raakte mezelf volledig kwijt.
Heb nog wel gevochten voor m'n huwelijk maar m'n ex wilde niet meer en daar heb ik mij bij neergelegd.

dat is heftig zeg, je bent ook nog best wel jong!
Gelukkig ervaar je het ook als bevrijding! Nu weer tijd om jezelf en God weer terug te vinden! Het woord van God is hier heel duidelijk over he!
In 1 Corinthiƫrs 7 vers 12-16 gaat het hierover....tot vrede heeft God je geroepen!!!Heel veel sterkte met het verwerken van alles!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALIJA166 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 12:05
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Ik ben het helemaal met je eens dat christenen nogal snel de neiging hebben bepaalde Bijbelteksten aan te halen, en de rest van de Bijbel (vaak OT) maar te vergeten. Als er dan al 'geoordeeld' moet worden, door onze mede-gelovigen, moeten ze dat doen op grond van ALLE teksten, en niet een paar. Eerst zelf onderzoeken, dan praten...

De Bijbel is goed, zelf onderzoeken heel belangrijk, de uitleg is vaak minder en veroordelend!
Ik heb een mooi boekje; mag je echt niet scheiden.
Daarin staat vanuit de grondtekst en goede bijbelstudie dat;
*de Bijbel echtbreuk verbiedt en niet de echtscheiding
*de Bijbel verbiedt het wegzenden en scheiden van partner om met een ander te kunnen trouwen.
*Trouwen met iemand die gescheiden is van tafel en bed, is verboden.
*Verlaat elkaar niet bij moeiten. Is dat toch gebeurd en is er nog geen officiƫle scheiding, blijf dan ongetrouwd of zoek verzoening.
*Als het huwelijk gebroken(echtbreuk) is kan het aanvaardbaar zijn dat man en vrouw niet alleen uit elkaar gaan maar ook formeel scheiden om groter kwaad te voorkomen.
*In principe is hertrouwen toegestaan na een echtscheiding, mits met een christen.
Ik hoop met heel mijn hart dat mensen die ook in een vreselijk huwelijk zitten omdat ze elke dag de echtbreuk(o.a. door macht,liefdeloosheid,agressie) ervaren,beseffen dat er een liefdevolle Vader is die dat niet wil voor zijn kinderen.Laten we de Bijbel goed lezen(en soms helpt een boekje want het is best moeilijk alles te snappen) en de juiste hulp geven aan mensen die dit hebben meegemaakt en soms zijn gevlucht vanwege de hardheid van harten!


Laatst aangepast door
ALIJA166
op woensdag 31 juli 2013, 12:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALIJA166 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 18:09
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
KLUS667 schreef:
Ff de link: https://www.youtube.com/watch?v=tR9plmBSOFQ

super dankjewel voor het plaatsen van de link!


Laatst aangepast door
ALIJA166
op dinsdag 30 juli 2013, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALIJA166 (53)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:20
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Het is jammer dat er zo geoordeeld wordt over uiterlijk. Ik zag op you tube het volgende filmpje...een aanrader voor iedereen die er wel eens onzeker van het oordeel van andere wordt!Everyone needs to hear this, I guarantee this will make your day
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALIJA166
Pagina 1 van 1