ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CALLIE155
ChristianMatch forum index » Berichten van CALLIE155
Auteur Bericht
CALLIE155 (45)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 1 januari 2014, 10:37
BerichtOnderwerp: De beste wensen voor 2014...
 
Daar zitten we dan...

Het jaar 2013 zojuist achter ons en een nieuw jaar begonnen in 2014.

Iedereen de beste wensen en al het goede!

Vriendelijke groet.

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155 (45)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:32
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Quote:
Willemijn232 schreef:
"Jij houdt je dus aan alle wetten die in de Bijbel staan? Vooral die van Leviticus? Dat zijn nogal wat eisen waar je dan aan moet voldoen.........Jij mag dan ook geen vrouw begeren, zelfs niet in gedachten want dan voldoe je al niet aan die wetten......
Ik ben blij dat ik lid ben van een kerkgenootschap waar ze ieder verbintenis van liefde en trouw inzegenen.......
En in de tien geboden zie ik niets staan over homo"s?"


Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:


"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."

en

"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."

En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).


In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit.
Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd.

Heb je heel Leviticus 18 gelezen? Ik raad je aan dat eens te doen.
Daar is God zelf aan het woord. Vers 22 vertelt iets over Gods tolerantie met betrekking tot het huidige discussie-onderwerp.

Alleen, Gods eigen woorden maken in onze tijd en maatschappij blijkbaar niet meer zoveel indruk. En als je die woorden aanhaalt, nou dan haal je wat op je hals! Smiley die vol vragen zit

Enfin, er is denk ik voldoende over gezegd als stof tot nadenken.
Lees en bid om leiding van de Heer omtrent dit onderwerp, mocht je ondanks de aangedragen bijbelgedeelten er nog niet uit zijn, zou ik zeggen.

Ik taai af uit deze discussie…

O.. en hou het vreedzaam hier, he! Knipoog smiley
(Er verschijnen wat donkere wolkjes aan de lucht hier! Woedende smiley ) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155 (45)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:52
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
@Mardie881

"…ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk. Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk. Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien. Is dat wat God wil?"

Ik geloof je Mardie881, deze mensen (homoseksuele gelovigen) kunnen het ontzettend moeilijk hebben! Dat moeten we ook vooral niet onderschatten!

--

"Moet je een homo dan dus veroordelen…"

Nee! Ze zijn toch niet minder mens dan jij en ik en wij? Maar dat betekent niet dat je de seksuele omgang met hetzelfde geslacht goed kunt vinden! Bovendien, iets afkeuren op grond van wat de allerhoogste God daarover heeft gezegd, is niet oordelen of veroordelen. Helaas wordt dit door velen, wél gelijk gezien als 'een oordeel klaar hebben'. (Waar dat vandaan komt…?)

"Want wie ben jij om je mede-mens te vertellen, dat iets op grond van Gods visie niet juist is? Het is toch zijn/haar leven? Daar hoor je je niet mee te bemoeien!"

Uhmmm…een christen heeft toch gekozen om Hem te volgen en te getuigen van Zijn waarheden (?)…duhhh

Iemand willen straffen/doden omdat hij/zij iets doet dat tegen de wil/wetten/levensregels van God ingaat is wel oordelen/veroordelen.

En daar hebben wij het recht niet toe. Dat is wat duidelijk wordt gemaakt met de geschiedenis van de overspelige vrouw die men toen wilde stenigen. Diegene Die wel het recht had om haar te oordelen, deed dat niet. In plaats daarvan, schonk Hij haar genade.

Maar…daar zat ook nog een staartje aan:
Kon de vrouw in kwestie dan in Zijn gratie doorgaan met de levenswijze waardoor ze in eerste instantie voor gestenigd dreigde te worden? Wat zei Jezus tegen haar? "Ga heen en zondig niet meer!"


Waar het uiteindelijk op neerkomt, Mardie881, is acceptatie van de waarheden zoals ze ons worden voorgehouden. Dat geldt ook voor diepgelovige homoseksuelen. Zonder daar omheen te draaien. Het staat geschreven zoals het staat geschreven en het is zoals het is, niet meer niet minder.

Blijkbaar druist dat tegen ons gevoel over 'naasteliefde' in en tegen het beeld dat wij van God hebben. Want al die mensen mogen toch ook een gelukkig leven hebben? En God is toch liefde?

Iets anders kúnnen en mógen we er echter niet van maken...
Want dan vervalsen we zijn leer en Zijn waarheden. Waar staat God dan in ons leven?

--

"…omdat de teksten dat zeggen…"

Het is God zelf die heeft aangegeven wat Hij van onder andere seksuele omgang tussen hetzelfde geslacht vind. Op diverse plaatsen staat daarover Zijn standpunt geschreven. Nergens op grond van Zijn woorden die in de bijbel, is te vinden dat Hij uitzonderingen maakt.

De woorden van God zijn leidend in een oprecht christelijke levenswandel, niet je eigen mening of visie.

--

"…of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?"

Ja, je moet ze omarmen en ze wijzen op en naar God en wat Hij daarover zegt. Nogmaals, dat is geen oordeel vellen!

--

"Wat zou Jezus hebben gedaan?"

Hoogwaarschijnlijk, wat Hij toen ook al deed.
Hij zei: Volg Mij!
Mensen met fysieke en geestelijke belasting, moedigde Hij aan met de woorden:
"Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven"
Tegen de mensen die Hij genas, zei Hij: "Ga heen, en zondig niet meer"

--

"…Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?…"

Ongelovigheid op zich (dus het niet leven met God / niet aannemen van Jezus) wordt op diverse bijbelplaatsen al bestempelt als zonde.

Het huwelijk TUSSEN MAN EN VROUW is een inzetting die door God is ingesteld. (Niet het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.)



@Rolf230

"Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat."

Dat zou vreemd zijn, denk je niet? Zijn Vader schrijft de wet/levensregels voor en de Zoon heeft er hier en daar 'lak' aan!
Tel daar bij op dat Hij God gelijk is/zelf God is en dat Hij in weze de wet ook zelf heeft laten optekenen…
In Mattheüs 5 is te lezen hoe Jezus werkelijk tegenover opgeschreven zaken (met name de 10 geboden en levensregels) staat:

--
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
--

Dit bijbelgedeelte geeft ons trouwens gelijk iets mee over in hoeverre we oude wetten en leefregels als ouderwets en achterhaald kunnen beschouwen.
Met de tijd meegaan? Wat betreft wetten en regels die God heeft vastgelegd...vast niet, nee.



@Willemijn232

"Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeelt wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen...... "

Een mooie relatie van liefde en trouw dat tegen Gods instellingen ingaat, kan vast een relatie zijn die men als gelukkig ervaart, maar goed is die niet.

Dat is geen oordeel, maar een weerspiegeling van wat God hierover heeft laten opschrijven.

Praktijken die tegen Gods wil ingaan mogen we niet goedkeuren en moeten we zelfs afkeuren!
(Romeinen 12, met name vers 9: "De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155 (45)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 12:57
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Interessante discussie is hier gaande.

Een bijbelgedeelte uit Romeinen 1 (Statenvertaling):

--

16 Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek.
17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.
18 Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden.
19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.
20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

--


Bovenstaande zegt meer dan voldoende over hoe God tegenover onder andere homoseksuele praktijken staat: niet positief!

Maar wat als je van 'nature' homoseksueel bent?

Ten eerste, wat wij tegenwoordig als 'natuurlijk' of 'aangeboren' beschouwen, wil absoluut niet zeggen dat dit in Gods heilige visie en wil past. Of dat dat dan ook zo hoort! Bovendien, zonder plat te willen overkomen, onze geslachtsdelen op zich zijn al een fysiek bewijs van hoe we als mens lichamelijk bedoeld/gemaakt zijn: man en vrouw, zo heeft God het bedoeld!

Ten tweede, we leven in een ontwrichte natuur. Na de zondeval in het paradijs werd de aardbodem en wat er op leeft, door God vervloekt. En in die ontwrichte natuur zijn we en worden we allemaal geboren. Gelukkig leven we niet onder die vloek, wanneer we Jezus Christus/God in ons leven toelaten: er is redding! Knipoog smiley

Ten derde (en het allerbelangrijkste), het gaat er zowiezo niet om wat wij zeggen of denken van 'nature' te zijn of wat een ander of een hele maatschappij er van vind, wanneer je kiest voor God en Jezus Christus volgt, dan wijdt je je leven, levensstijl aan Hem. En daar horen praktijken zoals beschreven in bovenstaand bijbelgedeelte vers 24 - 32 niet bij! Dat is duidelijk verwoord en daar valt ook niet aan te tornen.

Er wordt inderdaad opgeroepen om mensen niet te oordelen/veroordelen. Dat moeten we ook niet willen.
Als je verder leest in Romeinen 2 lees je ook waarom wij dat recht om te oordelen niet hebben.
Wanneer je als bekeerde mens of als volgeling van Jezus afdwaalt, dan ben je automatisch net zo overgeleverd of vatbaar voor zaken die tegennatuurlijk zijn en tegen Gods bedoelingen. In het licht van de bijbelse geschriften is dat logisch eigenlijk als je er goed over nadenkt: wij hebben als mens gewoon leiding nodig. En wanneer die leiding er niet is, dan gaan we onze eigen losgeslagen weg en bedenken we onze eigen waarheden. Wat dat betreft zijn we allemaal hetzelfde. Oordelen en veroordelen, nee dus!

Gods wil en Zijn bedoelingen, die moeten we (zeker als gelovigen) in het vizier houden. De aardbol draait om Hem, wij leven om en door Hem. Niet andersom.

In de oude heiligingsswetten voor het volk Israel is er het volgende opgenomen (was al eerder aangehaald door iemand op deze topic):
"Gij zult geen gemeenschap hebben met een die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het." (Lev. 18:22).

Het is aan te raden heel Leviticus 18 eens te lezen voor de hele context. Het mag duidelijk zijn wie zich daar in weze uit: God zelf! En wat God afkeurt, kunnen wij (zeker als wij ons Zijn volgelingen noemen!) niet goedkeuren, ook niet een klein beetje!

Weet je, in dergelijke discussies/meningsverschillen onder christenen, zoals bijvoorbeeld deze, is het probleem vaak dat wij 'denken' te weten hoe God het heeft bedoeld. Daardoor vergeten we te lezen of beter gezegd zijn we selectief in het lezen zoals het er werkelijk staat.

Wanneer Hij, de allerhoogste autoriteit van hemel en aarde, kenbaar maakt dat seksueel contact met hetzelfde geslacht voor Hem een gruwel is, wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan?

Een huwelijk tussen twee mannen of een huwelijk tussen twee vrouwen vanuit Gods visie/bijbels perspectief is dan inderdaad niet goed te keuren. Ook niet wanneer het gebaseerd is op echte liefde onderling. Wat dat aangaat, worden er geen uitzonderingen gemaakt. Als we dan zomaar aannemen dat God 'het even door de vingers' ziet wanneer er liefde mee gemoeid is, dan slaan we toch echt de plank flink mis!

Er staat kort door de bocht geschreven: "Geen seksuele omgang met hetzelfde geslacht! Punt!"
En tja, als je met elkaar bent getrouwd, dan is het vrijwel logisch dat van het een het ander komt, toch?

Voor diegenen die met dergelijke gevoelens/verlangens voor eenzelfde geslacht rondlopen, ik kan me slechts een beetje voorstellen hoe ontzettend moeilijk dit onderwerp kan zijn vooral in combinatie met het oprecht willen volgen van God/Jezus. De worstelingen die men doormaakt, de twijfels waar men mee zit… Ieder heeft z'n kruis: de een heeft dat op het gebied van seksualiteit, de ander heeft dat weer op een heel ander gebied.

Voor God maakt dat niets uit, Hij is bereid om wat voor kruis dan ook van je over te dragen, wanneer je je leven in Zijn handen legt.

Ik wens jullie veel wijsheid en Gods leiding toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155 (45)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 06:50
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden? Daar heb ik geen direct antwoord op, maar ik denk dat het heel veel te maken heeft met persoonlijke voorkeur, smaak en vooral aantrekkingskracht.

Vergeet niet dat mannen op een andere manier naar vrouwen kijken, dan vrouwen naar mannen. Voor veel mannen is uiterlijk en fysieke aantrekkingskracht ook of net zo van belang in het vinden van een 'klik' voor het leven.

Dat is nou eenmaal de natuur, zoals we in elkaar steken.

En wat voor de één aantrekkelijk is, is voor een ander misschien wel weer 'niet mijn type'.

Aannames dat niet-volslanke mensen, mollige of dikke mensen geen aantrekkingskracht zouden hebben of minder zijn is natuurlijk grote onzin. Nogmaals smaken verschillen en op ieder potje past een deksel! Knipoog smiley

De ene man vindt in volslank zijn type, de ander weer in mollig of wat kilootjes meer. De één valt op vrouwen met een donkere huidskleur de ander weer op vrouwen met een getinte of lichte huidskleur.

Of je er nou boos om of gepikeerd over moet zijn als iemand aangeeft dat je niet het type bent dat hij zoekt of waar hij op valt...nee...ik zou er niet zo over in zitten en je zeker niet persoonlijk aangevallen voelen. Je kunt nou eenmaal niet afdwingen dat iemand zich aangetrokken tot je voelt.

Zelf ben ik voor de helft van molukse afkomst maar ik val bijvoorbeeld niet op molukse of aziatische vrouwen. Ik zou het niet rechtvaardig en juist raar vinden wanneer iemand daarom boos op mij zou worden, want wat kan ik er aan doen? Ontkennen dat iemand niet mijn type is, dat ik er niet toe aangetrokken voel? Dat zou dan tegen je eigen ingaan en daar wordt je zelf niet gelukkig van, laat staan de ander!

Je bent zoals je bent, dat geldt ook voor de andere partij.

Er is niets mis met volslanke mensen, maar ook niet met de mensen die er niet op vallen.

Vriendelijke groet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CALLIE155
Pagina 1 van 1