ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:01
 
Als volgeling van Jezus kun je niet voor het homohuwelijk zijn. Ik geloof dat God in de bijbel er heel duidelijk over is.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

En vanuit het nieuwe testament uit romeinen.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Ik zeg er ook bij gelukkig zijn er mannen/vrouwen die zo geleefd zijn tot geloof/bekering in Jezus zijn gekomen en vergeven en nu niet meer zo leven.

Dat veel mensen dit tegenwoordig volkomen normaal vinden, vind ik ook niet raar. Bv via de media, muziek wordt er constant propaganda voor gemaakt.


Als mensen je haten omdat je van de waarheid getuigt is een gevolg van hun boze werken.

Johannes7vers7 U kan de wereld niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van haar getuig, dat haar werken boos zijn.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 maart 2013, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:07
 
Er zijn hier diverse topics over geweest, die vaak werden gesloten op een gegeven moment. Alle argumentatie voor en tegen is daar te vinden. Wie echt iets nieuws heeft in te brengen, kan reageren natuurlijk maar het onderwerp is al vreselijk uitgekauwd.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 27 maart 2013, 14:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:09
 
THOMAS968 schreef:
Er zijn hier diverse topics over geweest, die vaak werden gesloten op een gegeven moment. Alle argumentatie voor en tegen is daar te vinden. wie echt iets nieuws heeft in te brengen kan reageren natuurlijk maar het onderwerp is al vreselijk uitgekauwd.

Thomas

Zoals ik al zei, ik geloof als volgeling van Jezus kun je niet voor zijn. Dan zou je namelijk iets wat slecht is goedkeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:30
 
MAT170 schreef:
Zoals ik al zei, ik geloof als volgeling van Jezus kun je niet voor zijn. Dan zou je namelijk iets wat slecht is goedkeuren.


Nou... dan zijn we toch uitgepraat? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:31
 
Jol schreef:

Nou... dan zijn we toch uitgepraat? Knipoog smiley

Niets meer aan toe te voegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 10:42
 
Ik vraag me wel af waarom je zo'n topic opent Mat.
Heb je zelf iets met homoseksualiteit??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 20:36
 
@Mat: Dan zouden alle wetten van Leviticus moeten gelden...

En De tekst uit Romeinen die je aanhaalt, ja ik heb weleens een uitleg gehoord dat dat op losbandig leven slaat.

Want, Romeinen spreekt erover dat er eerst sprake was van een natuurlijke omgang die vervangen en opgegeven is.

En dat is niet zo bij de homo medemens, die zijn van nature zo.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 21:14
 
SHANITA130 schreef:
@Mat: Dan zouden alle wetten van Leviticus moeten gelden...

En De tekst uit Romeinen die je aanhaalt, ja ik heb weleens een uitleg gehoord dat dat op losbandig leven slaat.

Want, Romeinen spreekt erover dat er eerst sprake was van een natuurlijke omgang die vervangen en opgegeven is.

En dat is niet zo bij de homo medemens, die zijn van nature zo.

Knipoog smiley

Dus als baby was het al bekend Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:41
 
SHANITA130 schreef:
@Mat: Dan zouden alle wetten van Leviticus moeten gelden...

En De tekst uit Romeinen die je aanhaalt, ja ik heb weleens een uitleg gehoord dat dat op losbandig leven slaat.

Want, Romeinen spreekt erover dat er eerst sprake was van een natuurlijke omgang die vervangen en opgegeven is.

En dat is niet zo bij de homo medemens, die zijn van nature zo.

Knipoog smiley

Het staat er toch vrij duidelijk wat God bedoelt...
Zo kun je de hele bijbel wel uit z'n verband rukken en naar eigen smaak invulling geven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:09
 
ROADY558 schreef:
Het staat er toch vrij duidelijk wat God bedoelt...
Zo kun je de hele bijbel wel uit z'n verband rukken en naar eigen smaak invulling geven...

Hallo Lachende smiley

Ja, daar kan verschil van mening tussen zijn, tussen wat ik denk te lezen en eruit op te maken, en wat jij vindt dat God bedoelt.

Dat blijf je altijd houden; ik denk dat je, mijns inziens beter kennis kan nemen van elkaar visie. En het dan zo laten. Wie weet leer je nog iets van elkaar op langere termijn Knipoog smiley

Doei! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:10
 
Dus je zegt feitelijk dat je de bijbel niet letterlijk mag (...) nemen....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:38
 
ROADY558 schreef:
Dus je zegt feitelijk dat je de bijbel niet letterlijk mag (...) nemen....?

Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:46
 
GERRIT084 schreef:
Dus als baby was het al bekend Smiley die vol vragen zit




Daar is nog niemand over uitgedacht. Eh... tenminste....


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 maart 2013, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:48
 
Eigenlijk stelt het hele huwelijk zoals wij het kennen geen ene drol voor, het is niet eens zo bijbels.
Er staat ook geschreven dat God een regering heeft geplaatst, en dat een ieder zich aan de door de regering gestelde wetten moet houden.
Voor de rest is het hier ene grootte papieren circus, waar iedereen het hare/zijne van vind.

Die gene die bezwaar heeft twee mensen te trouwen, hoeft dat ook niet te doen, die het wel wil, moet het ook zelf willen.
Maar het is aan God, of die er een zegen over geeft, Hij is er vrij duidelijk over in het oude testament, maar ook in het nieuwe testament.
Dus maak je niet druk, en das overal mee, het gaat er net aan toe, hoe jij het niet wil, en das met alles zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 22:51
 
HARALD940 schreef:
Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...

Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.

Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".

"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt?
Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:02
 
ROADY558 schreef:
Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.

Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".

"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt?
Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest.


Gij zult niet stelen. Nee. Klopt. Punt.

Je zal maar honger hebben en ergens onder aan de samenleving nergens aan de bak komen en nog wat junior lege maagjes onder je hoede hebben... hoe kijk je dan tegen dat gebod aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:38
 
ROADY558 schreef:
Gelukkig staat de bijbel vol met ondubbelzinnige dingen.

Soms mag iets niet. Punt. Niets vreemds aan. Daar kun je niets anders inlezen dan "dat wat niet mag".

"Ge zult niet stelen". Lijkt me toch erg duidelijk wat er echt bedoeld wordt?
Ik meen dat iedereen er toch hetzelfde inleest.

Een te verwachten antwoord, dus teksten over seksuele losbandigheid koppelen aan homofilie zijn bij jou dus net zo ondubbelzinnig...

Dan komt bij mij toch de gedachte bovendrijven dat je de bijbel letterlijk lees naar wat jij er in leest, en niet perse wat er staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 23:42
 
JOL252 schreef:
Gij zult niet stelen. Nee. Klopt. Punt.

Je zal maar honger hebben en ergens onder aan de samenleving nergens aan de bak komen en nog wat junior lege maagjes onder je hoede hebben... hoe kijk je dan tegen dat gebod aan?

Ja, en zo iemand zal alleen precies zoveel voedsel 'stelen' als nodig om te overleven, en niet meer. en dan ook, als diegene het terug zou kunnen betalen, zou diegene dat ook meteen doen.

Dat is iets heel anders dan stelen, door anderen flink te benadelen en zelf rijk te worden.

Ja, dat wou ik nog even aan je post toevoegen, Jol Knipoog smiley

Ik had toevallig vandaag zo'n soort aflevering gezien van het kleine huis, wat daarover ging vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 29 maart 2013, 07:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:56
 
HARALD940 schreef:
Voor je überhaupt de bijbel letterlijk kunt nemen, zul je eerst moeten weten wat er nu echt staat, en niet wat je zelf in de tekst leest...

en....hebben jullie al es bedacht in welke periode en op welk moment God zijn woord gaf??? heel de regio was daar zeer losbandig en er gebeurden dingen die nu niet eens zouden opvallen......er is NIKS nieuws onder de zon!!! God wilde zijn volk, zijn uitverkoren volk, beschermen tegen heel veel verkeerde invloeden en hen een bepaalde standaard, of kaders van veiligheid meegeven. Wat wij als gebod zien , is een regelrechte bescherming van onze geest en lichaam......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 10:37
 
.

Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 29 maart 2013, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 10:39
 
Edit:

Ik had mezelf voorgenomen niet meer deel te nemen aan zinloze discussies over het geloof, op een een of ander internetforum waar je niemand ECHT kent...

Deed ik het toch weer... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 29 maart 2013, 10:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 11:03
 
ROADY558 schreef:
Dan blijft het gebod gewoon van kracht.
Dan nog heb je geen excuus om te gaan roven. Ik geloof niet dat God dat dan ineens wel zal zegenen. Wel geloof ik dat God zal zegenen als je JUIST in die omstandigheden trouw blijft aan Zijn Woord en beloften.

Er staat in de bijbel dat je je geen zorgen moet maken, dat god je de dingen geeft die je nodig hebt, dus als je geen eten hebt voor je kinderen, ja dan loopt de tegenstander om je heen.
Begrijpelijk en makkelijk om na de supermarkt te gaan en wat te stelen. Toch overtreed je een gebod, de geboden zijn er om ons te beschermen. Je steelt, gevolg, je zet een deur open voor de tegenstander. je kan ook op gods woord vertrouwen en ermee na god gaan, mijn ervaring is dat god dan wel degelijk voorziet op de mooiste manieren, het een uitdaging is, een avontuur om met je zorgen dan na god te gaan. En ja god voorziet dan, en je krijgt meer dan je vraagt.
Je gaat bv met je laatste geld wat tomaten kopen voor een lading kids, kleine moeite om je vinger onder de weegschaal te houden met afwegen en genoeg tomaten te kopen voor al je kinderen, inplaats van 2 die je in stukken moet delen, zodat ieder toch wat heeft.Je neemt je voor om er maar twee te kopen van je laatste kleingeld, je aan gods geboden te houden. toevallig vind je tien euro op de grond onderweg na de supermarkt, zodat je niet alleen voldoende tomaten kan kopen maar nog veel meer. Ik geloof niet in toeval, maar in een god die dingen laat toevallen.
Wanneer het zo hopeloos word met geen eten verwacht ik dat god de broden uit de hemel laat vallen net zoals in het oude testament in de woestijn.
Zo kan ik zoveel ervaringen vertellen, geen mooiere uitdaging ook dan je laatste geld bijna uitgeven, nog tig dagen eten moeten kopen en je laatste drie euro aan een zwerver te geven.
geen betere verzekering ook om je tienden te geven, dan zet god de hemel voor je open en geeft wat je nodig hebt.
Er zijn genoeg getuigenissen van mensen die god voorzag in tijden van nood,
kinderen in china die iedere keer weer een volle pan met rijst hadden, toen hun ouders werden meegenomen en de chinese overheid dacht, we zetten de bewakers om hun huis en laten de kinderen van hun uithongeren .
Een bekeerde moslim die moet vluchtten , dagen lopen zonder geld, iemand tegen komt en hem wat geld geeft en iedere keer dat hij het geld uitgeeft, heeft hij het weer nieuw in zijn broekzak, net zolang tot dat hij een veilig onderkomen heeft gevonden waar voedsel is. en nog veel meer getuigenissen.

En ja hoe zit het dan met al die kinderen die dood gaan van honger in sommigge landen? Ik heb niet overal de antwoorden op, wel een vertrouwen in god door eigen ervaringen, zou niet weten wat ik in die positie zou doen, in eerste instantie op god vertrouwen, me ondanks alles aan zijn geboden proberen te houden. Mijn ervaring is dat god je geeft wat je nodig hebt, heb je 7 kinderen, geen geld, nog twee weken waarin je ze te eten moet geven? niet stelen, ga na god en hij voorziet.

Toevallig zat ik over het schrijven na te denken, dat jol schreef, dat je in die positie wel mag stelen, een gebod overtreden. Kom op cm om erover te schrijven en zie dat jij roady ook al hetzelfde in korte woorden hebt geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 11:05
 
ROADY558 schreef:
Edit:

Ik had mezelf voorgenomen niet meer deel te nemen aan zinloze discussies over het geloof, op een een of ander internetforum waar je niemand ECHT kent...

Deed ik het toch weer... Gefrustreerde smiley

heb ik toch net jou weggehaalde woorden gequete......
Zijn geen zinloze woorden, woorden hebben kracht. Misschien leest 1 iemand het ooit in een positie van gods verbod overtreden? stelen? of op god vertrouwen? Wanneer die persoon door jouw schrijven, kiest voor op gods woorden vertrouwen hebben die geschreven woorden, mooie gevolgen . denk ik....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 11:25
 
PETRA373 schreef:
heb ik toch net jou weggehaalde woorden gequete......
Zijn geen zinloze woorden, woorden hebben kracht. Misschien leest 1 iemand het ooit in een positie van gods verbod overtreden? stelen? of op god vertrouwen? Wanneer die persoon door jouw schrijven, kiest voor op gods woorden vertrouwen hebben die geschreven woorden, mooie gevolgen . denk ik....

Helemaal waar hoor Petra!!
(wat een wijze vrouw!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 11:41
 
ZEELAND736 schreef:
Helemaal waar hoor Petra!!
(wat een wijze vrouw!)

Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 12:43
 
Quote:
ROADY558 schreef:
Dan blijft het gebod gewoon van kracht.
Dan nog heb je geen excuus om te gaan roven. Ik geloof niet dat God dat dan ineens wel zal zegenen. Wel geloof ik dat God zal zegenen als je JUIST in die omstandigheden trouw blijft aan Zijn Woord en beloften.


Ik zei niet dat ik ging roven Engeltje smiley

Ik had het over een aflevering van het kleine huis op de prairie die ik toevallig gisteren zag, waar een kind van een zieke vader(moeder was dood), eten wegpakte voor de vader.
De vader had net een zware hartaanval gehad en had geluk gehad en moest goed eten van de dokter. Dat zei de plattelandsdokter tegen de zoon.

Dus dat kind ging elke dag overal vragen voor werk. Dat was er niet, en toen ging hij eten weghalen bij mensen, en naar de vader toe deed hij net of hij het eten had gekregen van mensen voor wie hij(zogenaamd) werkte, als salaris.

Het was ook niet veel wat er werd weggenomen, alleen wat te eten steeds. Waardevolle dingen liet de jongen liggen daarom begreep aanvankelijk niemand er iets van in het hele dorp.


Toen kwamen de mensen erachter en ze gingen overleggen; en ja, toen dachten ze aan de gelijkenis:

Dood geloof

14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit?


Die arts gaf de jongen namelijk opdracht om zijn vader goed te eten te geven, zonder zich af te vragen of ze daar het geld wel voor hadden, want ja, die vader kon niet meer werken was veels te zwak.

En ja, toen de mensen van het dorp erachter kwamen wie en waarom steeds dat voedsel nam uit schuren en huizen, ja, vanaf toen zijn ze het gaan geven. Knipoog smiley Lachende smiley
Verliefde smiley



Aflevering: The creeper of Walnut Grove. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 29 maart 2013, 18:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 13:19
 
Ik weet niet of je het zelf merkt Shanita,
maar de door jou aangehaalde bijbeltekst heeft niets te maken met de discussie waar het hier om gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 14:09
 
PETRA373 schreef:
Er staat in de bijbel dat je je geen zorgen moet maken, dat god je de dingen geeft die je nodig hebt, dus als je geen eten hebt voor je kinderen, ja dan loopt de tegenstander om je heen.
Begrijpelijk en makkelijk om na de supermarkt te gaan en wat te stelen. Toch overtreed je een gebod, de geboden zijn er om ons te beschermen. Je steelt, gevolg, je zet een deur open voor de tegenstander. je kan ook op gods woord vertrouwen en ermee na god gaan, mijn ervaring is dat god dan wel degelijk voorziet op de mooiste manieren, het een uitdaging is, een avontuur om met je zorgen dan na god te gaan. En ja god voorziet dan, en je krijgt meer dan je vraagt.
Je gaat bv met je laatste geld wat tomaten kopen voor een lading kids, kleine moeite om je vinger onder de weegschaal te houden met afwegen en genoeg tomaten te kopen voor al je kinderen, inplaats van 2 die je in stukken moet delen, zodat ieder toch wat heeft.Je neemt je voor om er maar twee te kopen van je laatste kleingeld, je aan gods geboden te houden. toevallig vind je tien euro op de grond onderweg na de supermarkt, zodat je niet alleen voldoende tomaten kan kopen maar nog veel meer. Ik geloof niet in toeval, maar in een god die dingen laat toevallen.
Wanneer het zo hopeloos word met geen eten verwacht ik dat god de broden uit de hemel laat vallen net zoals in het oude testament in de woestijn.
Zo kan ik zoveel ervaringen vertellen, geen mooiere uitdaging ook dan je laatste geld bijna uitgeven, nog tig dagen eten moeten kopen en je laatste drie euro aan een zwerver te geven.
geen betere verzekering ook om je tienden te geven, dan zet god de hemel voor je open en geeft wat je nodig hebt.
Er zijn genoeg getuigenissen van mensen die god voorzag in tijden van nood,
kinderen in china die iedere keer weer een volle pan met rijst hadden, toen hun ouders werden meegenomen en de chinese overheid dacht, we zetten de bewakers om hun huis en laten de kinderen van hun uithongeren .
Een bekeerde moslim die moet vluchtten , dagen lopen zonder geld, iemand tegen komt en hem wat geld geeft en iedere keer dat hij het geld uitgeeft, heeft hij het weer nieuw in zijn broekzak, net zolang tot dat hij een veilig onderkomen heeft gevonden waar voedsel is. en nog veel meer getuigenissen.

En ja hoe zit het dan met al die kinderen die dood gaan van honger in sommigge landen? Ik heb niet overal de antwoorden op, wel een vertrouwen in god door eigen ervaringen, zou niet weten wat ik in die positie zou doen, in eerste instantie op god vertrouwen, me ondanks alles aan zijn geboden proberen te houden. Mijn ervaring is dat god je geeft wat je nodig hebt, heb je 7 kinderen, geen geld, nog twee weken waarin je ze te eten moet geven? niet stelen, ga na god en hij voorziet.

Toevallig zat ik over het schrijven na te denken, dat jol schreef, dat je in die positie wel mag stelen, een gebod overtreden. Kom op cm om erover te schrijven en zie dat jij roady ook al hetzelfde in korte woorden hebt geschreven.


Leuk is dat gelijk gezegd word dat ik vind dat je dan een gebod mag overtreden. Zo komen de verhalen weer heerlijk in de omloop. Nou ja dan maar heiden, wel een verloste. Ik gaf alleen maar aan: hoe zou je handelen en hoe denk je nog over dat gebed als je honger hebt en bloedjes van kinderen thuis om te voeden en je bent verder kansloos.

Ik denk dat wij niet in de positie zijn om te oordelen over iemand met honger, dat is iets wat wij hier niet of nauwelijks kennen maar ik denk dat het je tot van alles drijft. En leuk al die wonderverhalen maar in de meeste gevallen gebeurt er niets en zul je als mens toch moeten overleven. En ik denk dat ik nu iets uitspreek wat veel lieve christenen wel denken maar niet hardop durven zeggen.

Jol, taboes zijn er om te breken.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 maart 2013, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 15:17
 
JOL252 schreef:
Leuk is dat gelijk gezegd word dat ik vind dat je dan een gebod mag overtreden. Zo komen de verhalen weer heerlijk in de omloop. Nou ja dan maar heiden, wel een verloste. Ik gaf alleen maar aan: hoe zou je handelen en hoe denk je nog over dat gebed als je honger hebt en bloedjes van kinderen thuis om te voeden en je bent verder kansloos.

Ik denk dat wij niet in de positie zijn om te oordelen over iemand met honger, dat is iets wat wij hier niet of nauwelijks kennen maar ik denk dat het je tot van alles drijft. En leuk al die wonderverhalen maar in de meeste gevallen gebeurt er niets en zul je als mens toch moeten overleven. En ik denk dat ik nu iets uitspreek wat veel lieve christenen wel denken maar niet hardop durven zeggen.

Jol, taboes zijn er om te breken.


Sorry Jol , als je me schrijven zo oppakt.
En om je vraag te beantwoorden, die situatue heb ik gehad met 7 kids thuis, ex die zich niet liet uitschrijven, dus geen uitkering die je kan aanvragen. vervolgens met je laatste geld de huur betalen, maar hoe je ze te eten moet geven?
Ik ben toen gaan bidden, niet stelen en god voorzag. Dus zo handel ik. stukje eigen ervaring, dus ik probeer me zoveel mogelijk aan gods geboden te houden, hoe de omstandigheden ook zijn. Wil niet zeggen dat ik nooit geen geboden overtreed, blijft een leerschool geloof in de praktijk uitvoeren en ik zou nooit iemand veroordelen die wel dan gaat stelen, is heel begrijpelijk.
het enigste wat ik met me schrijven wil duidelijk maken is vertrouw op god, houd je vast aan zijn woorden en beloften, zouden die niet worden vervuld en me kids bijna dood gaan van honger , zou ik ook gaan stelen denk ik.
Zoals ik al schreef, hoe zit het met al die mensen die dood gaan van de honger op sommigge plekken in de wereld? Ik heb ook niet alle antwoorden daar op.
En wel die wonderverhalen, kan je toch niet omheen, zo vertelde iemand ooit over iemand die na vluchtelingen kampen reed met te weinig rijst, de zakken werden aangevuld toen ze met lege vrachtauto na het volgende kamp reed.
ma ja da,s ook beetje taboe, wonderen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 15:27
 
en over geloof: ik geloof dat wat in de bijbel staat waarheid is, en ja soms is het moeilijk te bevatten, paulus ging na de gevangenis, werd bevrijd,
jacobus ging later en die werd niet bevrijd
Paulus werd gestenigd en stond daarna op en liep verder,
stefanus werd gestenigd en overleefde het niet.
en soms worden er kinderen genezen in jezus naam
maar in de tweede wereldoorlog, werden er tig kinderen na de ovens gebracht.

Dan zou je kunnen denken in sommigge gevallen: waar is god? waarom god?
vragen, waarvan we de antwoorden niet aankunnen, die we later wel ooit begrijpen denk ik.
Net zoals me kleuter van 5 niet alle dingen van hoe de wereld in elkaar zit aankan, kunnen wij niet alles bevatten hoe de geestelijke wereld in elkaar zit. Blijft over een vertrouwen in gods woorden, voor de mensen die god een beetje kennen. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 13 Volgende
Pagina 1 van 13