ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 31 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 15:53
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 8 november 2010, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: kanibalisme
 
verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 8 november 2010, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 23:51
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
Lieve broeders en zusters,

mocht ik jullie gekwetst hebben
dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen
en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.

Shalom,

Een zuster in Christus,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:53
BerichtOnderwerp: kanibalisme
 
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Toronto.pdf


Shalom,


Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 17 november 2010, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:15
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 8 november 2010, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:39
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
MARIAN519 schreef:
Prachtige oude afbeelding van de brede an de smalle weg.
Ik lees echter nergens in de bijbel dat Jezus ons bombardeerde met bijbel teksten.
Hij zei: "Gaat heen en verkondig alle schepselen de blijde boodschap".
Dit tot opbouw van een ieders geloof.
Hoop dat jij dat ook aan het doen bent?

Lachende smiley Verliefde smiley

Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.

Shalom,

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 


Laatst aangepast door
ANITA324
op zaterdag 6 november 2010, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Als mens blijf ik van jullie houden Verliefde smiley
Evenzo God van jou en mij houdt.

Shalom,

Een zuster in Christus,

Anita

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
ik keer mij de andere wang toe

Shalom,

Hem, die u op de wang slaat, biedt ook de andere; en hem, die u de mantel neemt, verhindert ook de rok niet te nemen. Luc. 6:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
MAR907 schreef:
Waarom weer een persoonlijke aanval op iemand?
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley

Als ze mij persoonlijk wil aanvallen dan moet ze dat maar doen ik zit er niet mee of ze nu hoog of laag wil springen en evenzo mensen die mij in woorden willen aanvallen ga je gang.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
MARISKA601 schreef:
Misschien luister jij wel niet naar de waarheid Anita.
Jij komt bij mij over , als iemand die de waarheid in pacht heeft.
En het juiste geloof heeft.

Het lijkt of jij alles een beetje vervloekt , wat niet in jouw straatje past.

Ik kan me voorstellen dat mensen je niet meer serieus willen nemen.
Vaak vragen ze naar jouw persoonlijke mening naar dan kom je weer aandraven met een lang verhaal van een of ander persoon.



ANITA324 19:56 uur:
mijnt tong is zo scherp als een zwaard.


ANITA324 19:56 uur:
zwaard der gerichtigheid

Dit Zijn 2 uitspraken van jouw heden avond in de chatbox


Ben jij hier om een oordeel over ons te vellen?

14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt,
en [waarvan] u verzekering gedaan is, wetende,
van wien gij het geleerd hebt;
15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt,
die u wijs kunnen maken tot zaligheid,
door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering,
tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij
,
tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.

Staten Vertaling

1 Ik betuig dan voor God en den Heere Jezus Christus,
Die de levenden en doden oordelen zal in Zijn verschijning en [in] Zijn Koninkrijk:
2 Predik het woord; houd aan tijdelijk,
ontijdelijk; wederleg, bestraf,
vermaan in alle lankmoedigheid en leer
.
3 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen;
maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden;
4 En zullen [hun] gehoor van de waarheid afwenden,
en zullen zich keren tot fabelen.
5 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen;
doe het werk van een evangelist,
maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.


Shalom,

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
LEANNE226 schreef:
KrankzinnigGefrustreerde smiley
Je beseft dus echt niet hoe je spot met Gods woord........zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen......wie is hier degene die tegen God schopt?
Aan je afbeeldingen te zien heb je waanbeelden over jezelf als strijdende engel Gods of zoiets.
Succes met je martelaarschap,ik kan je na deze woorden niet meer serieus nemen.

Als soldaat van God mogen we velen tot getuignis zijn gelegen als ongelegen. De tijden van nu pasten het vele mensen niet in andermans straatjes om naar de onaangename waarheid te luisteren ze horen liever de "aangename leugentjes" om best wil ja knuffel met iedereen he. Engeltje smiley
Als je mij niet serrieus wil nemen dan mag je dat zelf weten ik zit daar niet mee het gaat mij erom dat Gods Woord centraal staat !!!

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: Zondigen
 
Maar ik zondig helaas nog wel

over 1 Johannes 3:6, 9; 5:18


Jaap Fijnvandraat
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=936

Vraag:
Volgens deze bovengenoemde teksten zondig je niet meer als je wedergeboren bent. Maar ik zondig helaas nog wel. Ben ik dan niet wedergeboren? Die vraag beangstigt mij!

Antwoord:
Iemand die wedergeboren is, is geen zondaar meer hoewel hij nog wel kan zondigen. We waren zondaars, maar verkeren niet meer in die positie. Dit is de leer van Paulus (2 Kor. 5:17; Rom. 6:6; Ef. 4:22-24; Kol. 3:9, 10; Rom. 5:8; 6:17, 18; 6:20; 6:22; 1 Kor. 6:10, 11; Rom. 7:5; 8:9 en let op de verleden tijd in deze teksten).

De apostel Johannes gaat nog verder en zegt, dat hij die uit God geboren is niet meer zondigt. Dit woord mogen we kennelijk niet in volstrekte zin opvatten, want in 1 Joh. 2:1 schrijft hij:

“Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld”.

Hieruit blijkt dat Johannes nog wel degelijk de mogelijkheid onderkent, dat gelovigen kunnen zondigen.
Uit het begin en uit het slot van dit citaat blijkt namelijk, dat hij gelovigen op het oog heeft.
De vraag is nu hoe we met teksten als 1 Joh. 3:6 enz. aan moeten.
Er zijn twee verklaringen te geven en wel:

a. Als een gelovige zondigt, zondigt niet de wedergeboren mens in hem, maar het vlees dat nog in hem is. Paulus zegt iets dergelijks in Rom. 7:20: “Indien ik nu datgene doe wat ik niet wens, dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde die in mij woont” (dat neemt onze verantwoordelijkheid voor de daad niet weg, maar wijst de bron aan waar het kwaad vandaan komt).

De nieuwe mens die naar God geschapen is, kan namelijk niet zondigen. Het is het zaad van de wedergeboorte, het zaad Gods dat net zomin het kwade doen kan als dat God zou kunnen liegen. Als we zondigen wordt dat bewerkt door de zonde ofwel het vlees in ons. Het is ermee als met een geente wilde appelboom. De geënte loot kan niets anders dan goede appels voortbrengen; als er verkeerde appels voor de dag komen zitten die aan een tak die uit de oude stam gesproten is en die niet is weggekapt.

b. Met niet-zondigen bedoelt Johannes het niet praktizeren van de zonde als levensbeginsel. Het gaat niet om het bedrijven van een enkele zonde door verleiding en onachtzaamheid (zie nog eens 1 Joh. 2:1).

Het volgende voorbeeld zal dit verduidelijken. Van een schaap kunnen we zeggen dat het niet in de drek leeft. We bedoelen dan niet dat een schaap niet eens in de drek kan terechtkomen, maar dat zijn levenssfeer niet de drek is.

Omgekeerd zeggen we van een varken dat het wel in de drek leeft. Het wentelen in het slijk is zijn aard. Dat houdt ook niet in, dat een varken niet eens een keer gewassen kan zijn of op droge grond zou kunnen verkeren. Zijn eigenlijke levenssfeer is echter het slijk.

Zo heeft de wedergeboren mens niet de zonde als levenssfeer, hoewel hij nog wel zondigen kan, maar dan druist dat in tegen zijn (nieuwe) natuur.

Voor beide opvattingen is wat te zeggen want op zichzelf genomen zijn ze allebei waar.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: Zondigen
 
Als wij onze zonden belijden

over 1 Johannes 1:9


Jaap Fijnvandraat
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=2484

Wat is zondigen ?

Het vers waarvan we een gedeelte hierboven in de titel hebben weergegeven is het middelste van drie verzen die over zonde en zondigen gaan. Zondigen betekent “het doel missen” en wel het doel
dat God met ons mensen voorheeft. Maar we missen dat doel niet omdat we door onkunde een andere weggaan dan de weg waarop God ons wil leiden. Het is geen kwestie van onkunde maar van ongehoorzaamheid.

Valse redeneringen

In vers 7 gaat het om mensen die zeggen dat ze geen zonde hebben. Nu wordt in de Bijbel onderscheid gemaakt tussen zonde als een verkeerde daad en zonde als de verkeerde aard die we hebben.
Als we zeggen dat we geen zonde hebben dan misleiden we onszelf, zo zegt Johannes.
Dat kan dus betekenen dat we zouden zeggen dat we geen zondige natuur hebben. Het zou ook kunnen betekenen dat we menen met de zonde helemaal niets te maken te hebben.
Dat we zouden menen rein te zijn in Gods oog. Maar dat is niet in overeenstemming met de waarheid. Op de eerste bladzijden van de Bijbel wordt ons geopenbaard dat het eerste mensenpaar zondigde en dat die zonde doorwerkte in het nageslacht .
In Gn 5 lezen we van alle mensen uit de oudheid (op één na) dat ze gestorven zijn en dat bewijst dat ze zondaars waren. Dat laatste geldt ook van die ene, van Henoch, maar God ging met hem een bijzondere weg.

In vers 10 gaat het erom dat we zouden zeggen dat we niet gezondigd hebben. Het zou hier kunnen gaan om mensen die de zonde wel verafschuwen, maar keihard beweren dat zij geen enkel kwaad
gedaan hebben. Als we zo zouden redeneren maken we God tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons. We gaan dan dwars tegen Gods woord in. Als dat waar was zouden we ook nooit sterven (vgl. Rm 5:12).

Belijden ... aan wie?

We hebben dus allemaal gezondigd, maar wat moet er dan gebeuren? Johannes is daar heel duidelijk over hij spreekt over het belijden van de zonden en Hij zegt ook heel duidelijk aan Wie we onze zonden moeten belijden. Namelijk aan God die de diepste schuilhoeken van ons hart kent en tegen wie we in de eerste plaats gezondigd hebben. Als David tot inkeer komt na zijn zonde met Bathseba zegt hij in zijn gebed tot God: “Tegen U, U alleen heb ik gezondigd” (Ps 51:6). Had hij dan ook niet tegen mensen gezondigd. Ja zeker, hij had Uria ter dood laten brengen. Maar mensen vallen voor David weg. Hij ziet zich in het licht van God en beseft dat zijn zonde in de eerste plaats een zonde tegen God was.

Moeten we dan ook niet tegen mensen onze zonde belijden?
Zeker wel, maar dan betreft het de mensen tegen wie we gezondigd hebben of de mensen die pastoraal gezien met de zondaar te maken
krijgen. Dat is naar mijn gevoelen de betekenis van Jk 5:16 “belijdt elkaar de zonden”. Augustinus heeft er sterk de nadruk op gelegd dat we onze zonden aan God moeten belijden en niet aan jan-enalleman.
Hij heeft dat ongeveer zo uitgedrukt: “ Wat heb ik te doen met mensen dat ze mijn belijdenis zouden horen alsof zij mijn overtredingen kunnen genezen. Een volk dat nieuwsgierig is hoe het leven van anderen eruit ziet, maar die er geen haast mee maken om zichzelf te corrigeren”Als we wat te belijden hebben laten we ons dan in de tegenwoordigheid van God stellen en uit het diepst van ons hart onze zonden aan Hem belijden. Dat is onze kant van het probleem.

Getrouw en waarachtig

De apostel Johannes verzekert ons dan dat als wij onze zonden belijden God getrouw en rechtvaardig is om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid”. Vaak is al gewezen op het merkwaardige gebruik van de woorden “getrouw en rechtvaardig” om te vergeven. Wij zouden verwacht hebben dat Johannes schreef dat God barmhartig en genadig is om ons te vergeven.
Als God rechtvaardig en getrouw is dan zou Hij ons toch juist moeten veroordelen? Maar dan denken we egocentrisch en zetten onszelf vooraan in dit beeld.
De woorden zijn juist heel terecht:
God is getrouw aan Zichzelf en aan zijn Zoon Jezus Christus om hen de zonden te vergeven voor wie Jezus Christus op het kruis het rechtvaardig oordeel van God heeft ondergaan. Dat neemt niet weg dat God ons vergeeft en dat is zijn kant van de zaak.

Hoe nu verder ?

We belijden onze zonden en nemen ons voor niet weer te zondigen. Maar kunnen we dat in praktijk brengen? Niet in eigen kracht door te proberen “onze best” te doen, maar wel in Gods kracht die Hij
ons wil geven en wanneer we de weg bewandelen die Hij ons aangeeft.
David zegt dat in Ps 25:8 zo: “Goed en waarachtig is de Here, daarom onderwijst Hij de zondaars aangaande de weg”. Over de vergeving van God zou nog veel meer te vertellen zijn, maar zie daarvoor Toetsboekje 14 “Vergeven en vergeten”. Laten we echter vasthouden dat wij hebben te belijden en dat God dan vergeeft. Hoe fantastisch is dat!!

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=YKCyvhuJ1Ks&p=CE70283DF863A1C7&index=11&playnext=5

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:56
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
TESSYBEAR731 schreef:
Kwetsend Anita Smiley die vol vragen zit Hoe kun je kwetsend overkomen als je nergens inhoudelijk op in gaat?
Het enige dat je doet is smijten met teksten van anderen, wat ernstig doet vermoeden dat jij je in het nauw gedreven voelt...
Verdoe je tijd toch niet aan je aansluiten bij anderen, vorm eens een eigen mening!

Mannen broeders die zuiver en geestelijk op 1 rij hebben de dingen onderzoeken en daar een Bijbelstudie`s van maken. Mag dat ter getuigenis overal geplaatst worden. Waarom mijn meningen plaatsen dat word al teveel gedaan door derde hier op cm en ik proef weinig kennis uit hun want men is uit eigen ikzelf bezig. Wat het mij om gaat is dat God meer centraal komen te staan. Gods Woord de Bijbel is de kostbare Bron.
Laten we dat nooit en te nimmer los laten !!!
Ik mij in het nouw gedreven voelen neej hoor ik ben daar niet warm of koud van dat men mij als tegen God zo tegen aanschopt. Omdat de Waarheid niet meer gezegt mag worden. !!!

Shalom,



Laatst aangepast door
ANITA324
op zaterdag 6 november 2010, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: November 2010 (Middernachtsroep)
 
ANITA324 schreef:
November 2010:
Za. 20.11.2010: Ontmoetingsdag (Norbert Lieth)
Tussen de diensten is er een koffiepauze en is er de gelegenheid om de boekentafel te bezoeken.
14:00, Brandpuntkapel, Postweg 18, Doorn

Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth)
09:30, 't Keerpunt, Burg. Praamsmalaan 35, Bolsward

Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth)
Twee voor 12
19:30, "De Reddingsark", Farel College, Plecht 1, Bunschoten


http://www.middernachtsroep.nl/

Over 2 weken is er in Doorn een middag ter geestelijke diepgang mocht men die dag kunnen wees dan welkom. Knipoog smiley
Het is zeer de moeite waard en je leert er heel veel van. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 13:00
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Jullie mogen het als kwetsent willen zien of niet acceptabel of eerbiedig vinden onder mom van heb "respect" voor iedereen.

Ik hoef van niemand respect !!! en ik heb geen respect voor mensen die overal water bij de wijn doen !!! Laat het Woord Recht snijden als een 2 snijdend zwaard !!! Laat je niet op gevoelsmatigheid gaan leven.

Shalom,



Ef.6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 12:11
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
De tijd is erg nabij

http://heaven77.50webs.com/
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling/bewerking en voetnoten door M.V.

Het is de hoogste tijd om te beslissen kort bij de Heer te wandelen óf terug te keren naar de wereld en het boze. Het is droevig te zien dat velen geen interesse tonen in de dingen van God en niet tot Hem willen komen. Wat ik wel zie is het volgende:

Ik zie er zovelen zonder interesse voor het Woord van God. Er zou een dorst en honger moeten zijn naar het Woord van God, maar daar zie ik weinig van.

Ik zie veel genotzoekers die zich overgeven aan Satans rockmuziek. Dit wordt gespeeld in kerken met ruggegraatloze pastors, die niet luisteren naar de Heer Jezus. Niet enkel zij zijn te laken: de vergadering laat deze dwaasheid toe en staat niet op om de pastor te zeggen dat deze afval uit Gods samenkomsten moet verdwijnen.

Ik zie veel genotzoekers die verslaafd zijn aan het occulte. Zij houden van C.S. Lewis en zijn occulte Narnia-verhalen. Zij houden van Tolkiens In de Ban van de Ring en anderen halen Harry Potter binnen. Zij zien zich als “vrij in Christus” om deel te nemen aan Satans occulte oorstrelerij.

Ik zie er velen met een hardleers hart.
Wanneer zij beleefd geconfronteerd worden met de waarheid hebben zij geen hart om te luisteren of hun wandel te veranderen.
In plaats daarvan negeren zij elke waarschuwing om te kunnen genieten van hun duistere amusementen.
Zelfs zij die tot een bijbelvaste kerk behoren hebben niet het verlangen om dikwijls naar de samenkomsten te gaan om zich te laten opbouwen door het Woord van God.

Het eindresultaat is een neerwaartse gang van rebellie tegen de Heer, en een gestage afvalligheid van Zijn leer. Zie wat de Heer Jezus zegt over hoe de geestelijke toestand op aarde zal zijn op het tijdstip dat Hij wederkomt (in de opname vóór de verdrukking):

“Maar zal de Zoon des mensen, als Hij komt, wel het geloof op de aarde vinden?” (Lukas 18:8).

Zal u, gelovige, opstaan en tot Heer Jezus naderen, en zult u getrouw gevonden worden wanneer Hij plots wederkomt in de opname?

Ik zie vandaag een opvallende trend bij de zogenaamde “profetie”-experten. In plaats van het Woord Gods te nemen voor wat het zegt in de bijbelse profetie, is er een nieuwe trend opgekomen die zegt: laat ons kijken naar de gebeurtenissen in de wereld en laten we de bijbelse profetie daaromheen verklaren.

Hier is een voorbeeld. De Bijbel spreekt van 10 koningen in de laatste dagen die overeenkomen met 10 naties (de Europese Gemeenschap).
Uit het herstelde Romeinse Rijk zal de antichrist komen.
Vandaag zijn er echter veel meer dan 10 naties in de Europese Gemeenschap. Wat zullen we dan doen? Laten we de profetie wat soepeler maken om aan te sluiten bij de huidige gebeurtenissen. In
plaats van 10 naties, geloven velen nu dat deze 10 wereldgebieden zijn. We gaan dus van 10 naties naar 10 gebieden die de hele aarde omvatten.

Hier een ander voorbeeld. Zoals ik al zei komt de antichrist uit de 10 naties van het herstelde Romeinse Rijk. Vandaag nu zeggen de “experten” dat de antichrist een moslim zal zijn. Waarom?
Zij zijn ongehoorzaam aan Gods Woord en schuiven hedendaagse wereldgebeurtenissen in bijbelse profetieën om tot deze interpretatie te komen.

Het is tijd om te stoppen met het uitrekken en plooien van bijbelse profetieën om ze te laten passen in het huidige wereldgebeuren.

De antichrist zal nog steeds uit de 10 naties komen van het herstelde Romeinse Rijk, en hij zal Joods zijn, aanvaard door de natie Israël als hun Messias tot aan de komst van de “gruwel der ver woesting”. Luister niet naar degenen die hun nieuwste boek willen verkopen waarin zij de huidige wereldtoestanden in de bijbelse profetie schuiven.

Terloops, de Islam gaat ten onder. God heeft beloofd de afstammelingen van Ismaël (Arabieren) te zullen zegenen. Vandaag zijn zij gekluisterd aan een valse religie van maangod-aanbidding. Als zij in de komende dagen tegen Israël zullen vechten, zullen zij grote verliezen lijden. God zal de Islam breken en de kinderen van Ismaël bevrijden. Spoedig zullen zij die Allah aanbidden zich realiseren dat de God van de Bijbel, de God die Israël beschermt, de ware God is en dat er geen ander is. Als
zij Israël aanvallen in de naam van Allah, zullen zij verslagen worden, en op een bepaald punt zullen zij de waarheid onderscheiden van de God van de Bijbel. Het is niet nodig de bijbelse profetie te plooien en van de antichrist een moslim te maken!

Een andere storende trend in deze laatste dagen is dat er allerlei soorten vrouwelijke Izebels zijn: zelf-uitgeroepen leraressen en cultische leidsters. God heeft geen vrouwen geroepen om herders of leraars te zijn in de kerk. Maar toch zijn er dwaze vrouwen die aan niets anders denken dan zich als leraars op te stellen terwijl zij gezag claimen in de kerk. Er zijn vrouwelijke “experten” in het profeteren, onderscheiden van geesten en het geven van bijbelonderricht. Zij zien niet in dat ze in feite hun aandeel hebben in de grote misleidingen van deze laatste dagen. Ga weg uit de middens waar deze rebellen optreden!

Zal de Russische Magog-invasie spoedig plaatsvinden?

Op vele “profetie”-websites zijn waarschuwingen en bezorgdheden te lezen die zeggen dat Rusland spoedig Israël zal binnentrekken. Maar er zijn allerhande “oorlogen en geruchten van oorlogen” in de wereld! Wat vandaag gebeurt is ook louter dit: oorlogen en geruchten van oorlogen, niets meer. Deze gebeurtenissen kunnen sommigen angst aanjagen en zelfs de prijs van de olie omhoog jagen, maar het is nog niet de tijd van de Russische Magog-invasie.

Hier enkele Schriftplaatsen die wijzen op de tijd van de Magog-invasie: “En Ik zal Mijn heilige Naam in het midden van Mijn volk Israël bekend maken, en zal Mijn heilige Naam niet meer laten ontheiligen; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben,
de Heilige in Israël”
(Ezechiël 39:7).

“En Ik zal Mijn eer zetten onder de heidenen; en alle heidenen zullen Mijn oordeel zien, dat Ik gedaan heb, en Mijn hand, die Ik aan hen gelegd heb. En die van het huis Israëls zullen weten, dat Ik, de HEERE, hun God ben, van die dag af en voortaan” (Ezechiël 39:21-22).

Merk op wat er gebeurt nadat Rusland en zijn bondgenoten vernietigd zullen zijn in de Magoginvasie:

1) God zal Zijn eer zetten onder de heidenen
2) Alle heidenen zullen Gods oordeel zien
3) Israël zal zijn God kennen vanaf die dag!

Beschouw dit: de antichrist zal de vernietiging en het oordeel over de Magog-invasie niet op zijn eigen naam zetten. God Zelf zal alle eer verwerven. Merk ook op dat na het neerslaan van de Magog-
invasie, Israël zijn God zal kennen, van die dag af en voortaan! Vrienden, de geestelijke conversie van de natie Israël zal niet gebeuren vóór het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode. De natie Israël zal zijn God niet kennen vóór, noch in het begin, noch in het midden, maar op het eind
van de 7-jarige verdrukking.

De Magog-invasie zal pas plaatsvinden tegen het eind van de 7-jarige verdrukkingsperiode!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:16
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt.......

Zal allemaal zo zijn ik hou mij aan de oude SV !!!

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:06
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je het dan echt goed wilt doen moet je toch echt op hebreeuwse les gaan Anita, dan zul je merken dat de staten vertaling ook nog erg afwijkt van de oorspronkelijke hebreeuwse tekst........
En oordeel niet zo over een ander die een andere Bijbel leest, je doet dan mensen tekort en verdriet.....Gelukkig hebben wij de vrijheid om zelf te bepalen welke Bijbel bij ons past. En wie zijn wij om voor een ander te bepalen wat hij/zij moet lezen?
De naam die jij de NBV geeft vind ik eigenlijk ronduit schokkend dat mag je best wel weten......

Willemijn

Ja heel graag wil ik hebreeuwse les volgen heb het pakweg ook in huis gehad de studie van hebreeuws alleen omdat ik geen talenknobbel ben heb ik het wel geprobeert om te onthouden en te willen leren alleen ik begreep het niet. Als er iemand is die mij daarin geestelijke hebreeuwse onderwijs mij kan geven dan raad ik mij daarop aanbevolen. Verliefde smiley

Verder ieder mens heeft hem of haar eigen verantwoording af te leggen bij God de Vader in wat hun vruchten zijn des wandelen in hun dagelijks leven.

Ja ik vind de nbv pure verkrachting omdat het weg/toegevoegt is daar rust totaal geen zegen op !!! Zoals ook allerlei andere vertallingen mag van mij de prullebak belanden even lekker fikie stoken houd je ook nog lekker warm. Coole smiley met zonnebril

Ik weet dat ik op deze manier weinig vrienden heb maar ik hoef op deze manier ook geen vrienden te hebben want ik leun mij niet op mensen maar ik leun des te meer op God want Hij moet nummer 1 van je leven staan !

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:46
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Wat is er erg aan om een woordenboek erbij te nemen?
Daar is het tenslote voor om je geestelijke tijd ervoor in te steken.
Wij als mensen willen met onze verstand beredeneren dat het eenvoudig en makkelijk leesbaar is in deze tijd 2010 dus we halen allerlei woorden weg en voegen woorden toe naar deze tijd. Want dan zijn we op die manier dicht tot de mens en zullen meer mensen sneller geloven omdat het zo makkelijk is. Het leven is niet makkelijk zo ook het geloven niet.
Het is de kunst om iets onder de knie te krijgen door de dingen te onderzoeken en te toetsen naar de dicht bijzijnde schrift wat ik zie de SV.

Er is niet voor niets een concordantie die de uitleg weergeeft.
Of een actueel handboek van de christelijke leer De Bijbel aan Het Woord

Alleen zijn wij bereid om te willen toetsen naar Gods Woord bij de 1e ?

De overige vertallingen hadden nooit moeten komen want zoals je verneemt brengt dat verwaring en gaos mensen weten niet meer waarin ze moeten geloven en lezen. Er is gebrek aan kennis en dat zal meer afnemen zolang dit door blijft gaan zullen meer lauwe zijn. Ja we leven in de eindtijd waar veel gemeente`s lauw worden en het zuivere woord niet meer zullen horen want men wil alleen de dingen zien wat hun voor handen is. De Here zegt ook als Ik terug kom zal Ik dan nog geloof vinden. Wees een soldaat naar Gods hart en getuig naar velen.
We zijn niet van deze wereld we leven er wel in alleen die nieuwe wereld moet nog komen en daar mogen we ons naar uitstrekken. Hoe we nu hier leven is om ons bereid te maken in de Leerschool van het leven.
Totdat Hij komt en we met bazuingeschal met oogwenk te boven gaan.

Shalom, Lachende smiley

Vol verwachting blijk ik uitzien,
Tot die dag eens dagen zal,
Dat de Heiland op de wolken
Weerkomt met bazuingeschal.
Welk een vreugde zal het wezen.
Als mijn oog Hem schouwen mag
En mijn oor Zijn stem zal horen
Op die grote, blijde dag!

Koor: Welk een uitzicht, Bruidsgemeente!
Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord,
Amen, ja Heer Jezus, kom!

Al de teek'nen onzer dagen
Zeggen mij: de komst genaakt
Van de Bruigom, die Zijn liefste
tot Zich roept en haar volmaakt.
O, hoe blijde zal ik wezen,
Op te trekken met die stoet,
Juichend, met ontelb're zaal'gen
Onze Bruigom tegemoet!

Koor: Welk een uitzicht, Bruidsgemeente!
Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord,
Amen, ja Heer Jezus, kom!

O, soms voel 'k een sterk verlangen,
Heimwee in mijn hart ontstaan;
'k Vraag mij af dan, dierb're Heiland
Zijt Gij reeds op weg gegaan?
Neen, het zal niet lang meer duren:
Hij verlangt nog meer dan wij.
Maranatha blijv' 't wachtwoord
Voor een elk, maar ook voor mij.

Koor: Welk een uitzicht, Bruidsgemeente!
Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord,
Amen, ja Heer Jezus, kom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:20
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
TESSYBEAR731 schreef:
Effe een vraagje Anita, als jij de SV leest, begrijp je dan meteen alles wat er staat?

In grote lijnen snap ik het wel en soms snap ik het ook niet als ik het voor de 1e keer even lees alleen naarmate je herhaalt te lezen en de dingen overdenkt dan vallen alle puzzelstukjes op de juiste plek. Knipoog smiley
Het is ook willen lezen he en dat je ervoor open staat om wat anderen zo moeilijk in vinden juiste meer de tijd ervoor te gaan maken en niet erdoor bij weg te lopen voor het gemakkelijke.

Shalom,



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:49
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
IMKE917 schreef:
Anita ik vind Het heel jammer dat nu zoveel mensen, die het niet met je eens zijn, schaart onder de noemer 'naamchristen'.
Ik begrijp je heel goed wanneer je zegt dat je door de Bijbel te onderzoeken steeds dichter naar God en Zijn woord toe groeit.
Zelf lees ik, net als Loes, meerdere vertalingen en dat vind ik heel prettig. Zo ontdek ik meer en meer van wat God wil zeggen.
Maar om dan te beweren dat mensen die de SV niet lezen naam-christenen zijn vind ik heel jammer. Ik hoop dan ook dat je het zo niet bedoeld hebt.

De Tijd van deze maatschappij waarin wij leven wil des te meer water bij de wijn doen zodat de kennis te meer verloren gaat.
Waarom diverse vertallingen lezen terwijl aan 1 genoeg hebben?
We zijn niet meer dankbaar en zoeken naar meer.
We vinden de oudheid van de Bijbel niet meer intressant of het is te moeilijk en willen alles makkelijk behapstukken lezen want daarin hoeven we niet moeilijk te nadenken en vergt ook minder tijd.
Want ja dat andere moet je meer tijd voor maken en we moeten ons ook richten op de maatschappij neej echt tijd hebben we niet meer.
Wat zou het zijn om eens echt meer Tijd voor God te maken dan voor jezelf.

Shalom,



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 09:22
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
Waardevolle moeilijkheden!

Uitgegeven in nr. 34 van stichting “Brood voor een hongerig hart”, Nederland.
Bronopgave: “Grace and Truth”; A.B.S.

De waarde van beproevingen is dat zij onze tekortkomingen openbaren en onze verkeerdheden laten zien.

Zij vormen Gods grote ontluisteringsproces. Het is zo dringend nodig dat wij geestelijk afgebroken worden, opdat ons leven en karakter door God kan worden gevormd. Wij kunnen laaiend enthousiast zijn en moedig, vol geloof voortgaan met de Heer, totdat de toets komt die ons laat zien wat het allemaal waard was. Dan wordt onze ziel in hulpeloosheid teruggeworpen op Christus alleen. Dan is het duidelijk, dat we niets zijn in ons zelf en vinden we “alles in Hem”.

Dit was het doel van Jacobs beproeving, om hem aan het eind van zichzelf te brengen. Dit was het doel van Jobs verdrukkingen, om zijn zelfvertrouwen en eigengerechtigheid te niet te doen. Dit was de zegen die voortkwam uit Petrus’ val, die zijn hoogmoed en zelfvertrouwen brak, waardoor hij in het vervolg zijn Here ging vertrouwen en zijn sterkte in Christus alleen vond. Wij vertrouwen van nature allemaal op eigen bekwaamheid, op ons geloof, onze trouw. En de Heer zal ons voortdurend leiden in situaties waarin ons zelfvertrouwen beschaamd wordt, en wij op het punt komen waar Gal. 2:20 waar zal zijn: “niet meer ik leef, Christus leeft in mij”.

Beproevingen maken Christus werkelijkheid

Beproevingen maken Christus even werkelijk als de moeilijkheden zelf zijn. Zij zijn Gods hemelse boodschappers om ons ontvankelijk te maken voor Zijn genade en zegen en deze in onze levens tot uitdrukking te brengen, zodat iedereen het kan zien en ervaren.

God snijdt en brandt Zijn boodschappen in menselijke levens totdat Christus even werkelijk voor ons wordt als de tranen die wij hebben gestort, de vrees waaronder wij hebben gebeefd, het verdriet dat ons dreigde te overstromen en de moeilijkheden die als bergen voor ons oprezen. De dierbaarste herinneringen zijn altijd verbonden aan de moeilijkste situaties; die werden middelen en monumenten
van goddelijke en hemelse dingen.

Beproevingen worden gelegenheden voor overwinning!

Beproevingen bezorgen ons een eeuwige kroon. Zij worden gelegenheden voor overwinning, zij geven een loon dat nooit zijn waarde verliest. Als de ervaring zelf is vergeten, als het zonnestelsel is weggevaagd en de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde in de banen van de ruimte worden gebracht, zullen de eeuwige resultaten van de beproevingen in onze levens blinken in de heerlijkheid van de toekomende eeuw, waarvoor alle dingen nu worden toebereid.

Geliefden, zullen wij zoeken naar de winst die in verdrietigheden ligt opgesloten? Zullen wij een kroon winnen? Zullen wij uit de dingen die ons vandaag overkomen dát verwerven wat Christus voor ons heeft? Zullen wij “meer dan overwinnaars zijn door Hem die ons heeft liefgehad?” (Rom.
8:37).

En zullen wij als goede soldaten van Jezus Christus de moeilijkheden verdragen? Als wij dat doen, zullen wij Hem eens horen zeggen: “Wel gedaan gij goede en getrouwe dienstknecht... gaat in in de vreugde uws Heren”.

Beproevingen leren ons de bronnen van God kennen

Beproevingen helpen ons God te leren kennen. Alleen in moeilijke omstandigheden leren wij Zijn algenoegzaamheid kennen. Aan de Rode Zee moest Israël eerst stilstaan en het heil des Heren aanschouwen (Ex. 14:14). En daar leerden zij verstaan waarom Hij hen door de woestijn leidde en hen blootstelde aan een situatie waar geen natuurlijke oplossing voor was. God wilde hen onderwijzen dat Hij voldoende was voor elke nood en dat “de mens bij brood alleen niet zal leven, maar bij alle Woord dat uit de mond van God uitgaat” (Matth. 4:4).

God wordt werkelijkheid voor ons naarmate wij dieper beseffen Hem nodig te hebben. Zo is iedere moeilijke situatie als een vat, dat Hij kan vullen, en een gelegenheid waarin Hij Zichzelf in Zijn oneindige wijsheid, kracht en genade kan openbaren. De apostel vertelt ons dat hij aan allerlei moeilijkheden werd blootgesteld opdat de kracht van Christus op hem mocht rusten. Daarom verwelkomde hij iedere nieuwe situatie als weer een gelegenheid voor God om te zeggen: “Mijn genade is voor u voldoende” (2 Kor. 12:7-10).

Vinden en smaken wij Hem als voldoende voor alle omstandigheden? Verheugen wij ons dat wij in staat zijn in de wereld te getuigen, dat onze God in al onze behoeften heerlijk zal voorzien naar Zijn rijkdom in Christus Jezus?

Beproevingen onderwijzen ons in het geloof

De beproeving is de vruchtbare aarde voor vertrouwen. Moeilijkheden zijnde goddelijke aansporingen die het vertrouwen in de goddelijke liefde opwekken en ontwikkelen. De arend kan haar jongen alleen leren vliegen door hen uit het nest te stoten. Dan moeten zij op eigen kracht vliegen of vallen. Zo worden zij gedwongen de onontwikkelde kracht van hun vleugels te beproeven. Er is geen andere keus, maar juist daardoor vinden zij het geheim van een nieuw leven en leren zij in toenemende mate zich een weg banen door de ruimte, op de vleugels van de wind.
Op dezelfde manier onderwijst God Zijn kinderen om de vleugels van het geloof te gebruiken door hun nesten op te breken, hun steunsels weg te nemen en hen dikwijls in een diepte van hulpeloosheid te laten wegzinken, waar zij moeten kiezen: ondergaan óf leren vertrouwen. Hij werpt hen in een schijnbare leegte, maar dan ontdekken zij, dat God daar onder hen is zoals de ondersteunende vleugel van de arend zich uitstrekt onder haar zwakke en strijdende jong.

Het is zo gemakkelijk voor ons om te leunen op de dingen die wij kunnen zien, en we ervaren het als iets geheel nieuws om alleen te staan en met de onzichtbare God te wandelen zoals Petrus op de zee wandelde. Maar die les moeten wij leren, indien onze zielen altijd in Gods eeuwige rust willen wonen, waar geloof ons enige zintuig is en God alles is in allen.

Heel behoedzaam past Hij de toets toe op onze kleine kracht en leidt Hij ons voort, naarmate wij meer kunnen dragen. Zullen wij Hem in de moeilijkste perioden van ons leven zo vertrouwen, en nemen wij toe in kracht door moeiten te dragen als goede soldaten van Jezus Christus?

Beproevingen brengen ons tot gebed

Beproevingen leren ons bidden en dwingen ons om alleen met God te zijn. Zij dreven Jakob op de knieën bij de doorwaadplaats van de Jabbok (Gen. 32:23-30). Zij onderwezen de Psalmist om “de schuilplaats des Allerhoogsten” te vinden (Ps. 91).
Zij maakten het leven van Paulus bij voortduring afhankelijk van de tegenwoordigheid des Heren. Zij hebben ons geïnspireerd en geholpen om de goddelijke gemeenschap te smaken, die ons hoogste goed is geworden. Het is zeer vernederend om te erkennen dat God Zijn kinderen door lijden en nood moet dwingen, maar het is helaas dikwijls
zo, dat gemak en comfort ons altijd maar ten dele van Hem afhankelijk houden. De tijden waarvan wij konden zeggen: “Gij hebt mijn ziel in benauwdheid gekend”, hebben ons het meest nabij God gebracht.

Beproevingen leren ons liefhebben

Beproevingen werken liefde in ons. Wanneer God beproeft onze geest zachter te maken en te louteren en Hij ons gebed om geduld en liefde gaat beantwoorden, voert Hij ons in een weg van gewilligheid, in het ondergaan van ziekten, onrecht en miskenning. Dit drijft ons tot Hem om die liefde te ontvangen die “alle dingen verdraagt” (1 Kor. 13:7). Eerst ondervinden wij natuurlijk dat wij de liefde die wij voor de beproeving nodig hebben, niet bezitten. Kan de Heilige Geest ons overtuigen van onze zonde, dan brengt Hij ons naar de Bron van onze sterkte. Als wij dan stap voor stap de vernederende lessen leren, leidt Hij ons van dag tot dag in diepere toetsen en louteringen, totdat wij Hem kunnen danken voor het vuur, dat ons meer van de genade van Zijn Geest en van Zijn Eigen overwinnende liefde bracht.

Het is de school der verdraagzaamheid, waar we geduld leren, dat de kroon der genade is in een christenleven. Wanneer dit volkomen werk is gedaan, worden we “volmaakt en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk” (Jak. 1:4). Deze les van het geestelijke leven wordt gewoonlijk in de school van het lijden geleerd.

Beproevingen leren ons moed te vatten

Zij nemen weg de vrees voor lijden en de dreiging van pijn, daar wij Gods ondersteunende genade hebben ervaren. Zij stellen ons in staat om op Zijn sterkte en bemoeiing te rekenen. Het Godsvertrouwen maakt ons overwinnaar over de vrees die ons belaagt. Met de lidtekenen van de strijd blijven wij dan als goede soldaten van Jezus Christus staande en wijken we niet voor tegenstand, maar verwelkomen we zelfs de moeite die men ons veroorzaakt.

Beproevingen maken ons tot een voorbeeld

God bedoelt dat wij levende brieven van Christus zijn (2 Kor. 3:3), voor de wereld, voor engelen en voor mensen, om het wandelende bewijs te zijn, dat Christus in elke situatie kan bewaren. De Geest van de levende God schrijft deze brief in onze harten door de beproevingen. Als wij Hem dit toestaan, zullen anderen de heerlijkheid van God zien. De wereld zal zien wat God kan doen in Zijn kinderen en wat met Christus vervulde levens kunnen dragen, waar anderen falen.

Beproevingen maken ons geschikt om anderen te helpen

De lessen die wij zelf hebben geleerd door de beproevingen, maken ons geschikt om anderen te helpen (2 Kor. 1:3, 4). Het ongevoelig en onontwikkeld hart is maar weinig bekwaam om te troosten, raad te geven en een zegen voor een lijdende wereld te zijn.
God moet eerst in ons branden wat wij aan onze medemensen mee moeten geven. De pijn waar we zelf door heen moesten, geeft ons de toerusting om zielen die Hij op onze weg brengt te vertroosten, te sterken en te bemoedigen.We kunnen tot hen zeggen: “Ik ben daar geweest en ik kan u vertellen over de diepten van mijn eigen ervaring, dat “Mijn God naar Zijn rijkdom heerlijk zal voorzien in uw nooddruft, door Jezus Christus” (Fil. 4:19).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:43
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
MARIJAN072 schreef:
Wie beweert dat degenen, die niet de SV lezen maar een andere bijbelvertaling, dat niet doen? Dat vind ik zo jammer van je reactie. Dan durf je nogal wat te zeggen.

Mensen die andere vertaling lezen zullen heus hun hart op de goede plek hebben en God ziet hun harten aan. Wat ik alleen wil waarschuwen is dat de vertalingen die later zijn gekomen je ervan af houden van de zuiverheid je ziet dan niet meer het verschil als je een vertalling leest waar jij er dan mee bent opgegroeit. Je gaat de dingen die je leest als normaal vinden maar is dat wel normaal. Want in hoeverre hebben mensen naar nu die kennis en wil men zich wel laten onderwijzen als iemand je ter getuigenis wil zijn en je ervoor wil waarschuwen zus en zo.
Neej is het antwoord mensen willen in bos dwalen en niet op het pad lopen. Natuurlijk komen ze er wel uit op Gods Tijd en zal Hij hen eruit halen en hun wijsheid en inzicht geven zoals Hij het weerlegt heeft.

Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag.
Als ik een talenknobbel was dan had ik graag aramees willen leren lezen.
Want dat is dichtbijzijnde en waarom ik geen talenknoppel ben lees ik NL Bijbel de 1e die in NL kwam is de SV en daar wil ik mij aan houden.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324 (40)





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:27
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
 
MARIJAN072 schreef:
Erg jammer, dat je in de slachtofferrol gaat zitten. Wat een overdreven reactie. Hierdoor kun je anderen het gevoel geven, dat je jezelf een betere gelovige voelt. En waar gaat het hier nu eigenlijk over? Ook de SV is door mensen vertaald.

Hoe worden mensen anders geband omdat degene die zich ergeren aan jou omdat je de Waarheid durft te zeggen want ik bak geen zoete broodjes met lucht met een beetje gif in. Dus ja ik weet en ik heb ook ervaren waar ik dan ook kwam dat ik als zwarte piet word gezien.
Maakt mij ook niet uit hoor ik zit er niet mee dat mensen mij op die manier dan niet leuk of aardig vinden omdat ik niet als iedereen met elkaar zit te knuffelen en met liefde alles bedek ter respect voor iedereen.
Op die manier heb ik geen respect en hoef ik ook geen respect.
Want het gaat mij meer om Gods Waarheid dat Hij Centraal staat en niet de mens want wij mensen zoals jij en ik leven in gebroken wereld vol zonde niemand is volmaakt. Stel God de Vader op nummer 1 van je leven.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ANITA324
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 31 Volgende
Pagina 7 van 31