ChristianMatch
 


Forum

gefaseerd geloofsleven
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
EEDJEE483





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 11 maart 2015, 20:33
 
Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...?
Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...

Maar toch....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 maart 2015, 23:08
 
EEDJEE483 schreef:
Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...?
Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...

Maar toch....


hier maar eens even reageren...
niet in fasen,maar wel constant op een laag pitje misschien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 15 maart 2015, 13:32
 
Het kan nog erger.
Als er zelfs geen sprankje vuur meer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 15 maart 2015, 20:25
 
IJSJE204 schreef:
Het kan nog erger.
Als er zelfs geen sprankje vuur meer is.

dat wordt opstoken dan! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 15 maart 2015, 21:41
 
Dat kan bij jou nog, daar gloeit nog iets! Knipoog smiley
Ik vind het wel goed zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTINE099





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: zondag 15 maart 2015, 22:19
 
Deze reacties lezende vraag ik mij hoe keer je dit?
Geloofsleven is naar mijn idee ook hard werken, dus als het laagtij is hoe keren jullie het zodat het weer hoogtij word?

Christine.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 16 maart 2015, 17:34
 
Waarom zou je het willen keren als het gevoel goed is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAISY101





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 maart 2015, 21:29
 
Geloof is geen gevoel. Geloof is een diepgewortelde zekerheid. Geloof komt door het horen van Gods woord. Vanuit je binnenkamer de Bijbel hardop lezen helpt om je geloof te versterken, althans bij mij. In het bijzonder verzen hardop lezen die de almacht, grootheid, liefde van God bevestigen. En ook de verzen waarin God aangeeft hoe Hij over mij als zijn kind denkt.
Geloven is een werkwoord, met andere woorden je moet er aan werken, in actie komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 19 maart 2015, 18:28
 
CHRISTINE099 schreef:
Deze reacties lezende vraag ik mij hoe keer je dit?
Geloofsleven is naar mijn idee ook hard werken, dus als het laagtij is hoe keren jullie het zodat het weer hoogtij word?

Christine.

zo positief mogelijk blijven denken,niet steeds aan de dingen denken die je dwars zitten,maar juist de zegeningen tellen.
maar dat is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan,en het heeft ook alles te maken welk karakter je hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 19 maart 2015, 18:32
 
EEDJEE483 schreef:
Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...?
Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...

Maar toch....

even tussendoor voor de topic starter Eedje als hij tenminste nog meeleest...

onze profielfoto's zijn op precies dezelfde plaats gemaakt,-in Monschau-(dus geen Monschou)het is misschien maar 2 meter verschil....wat een toeval he? Lachende smiley


Laatst aangepast door
BERT168
op donderdag 19 maart 2015, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HIGHFIVE688





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 maart 2015, 18:57
 
Het vuurtje opstoken bij een ' IJsje' lijkt me bepaald geen makkelijke klus !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 11:15
 
HIGHFIVE688 schreef:
Het vuurtje opstoken bij een ' IJsje' lijkt me bepaald geen makkelijke klus !

Zeker weten,vooral ook als ze geen lid meer zijn...! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 11:44
 
BERT168 schreef:
Zeker weten,vooral ook als ze geen lid meer zijn...! Lachende smiley

3 Dagen zijn altijd zo weer om. Als dit topic over een aantal maanden nog bestaat weet ik wel bijna zeker dat ze een reactie zal geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 15:13
 
MAMY994 schreef:
3 Dagen zijn altijd zo weer om. Als dit topic over een aantal maanden nog bestaat weet ik wel bijna zeker dat ze een reactie zal geven.

als ze het dan nog leest misschien wel,het topic is dan alweer een aantal maanden verder natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 april 2015, 19:24
 
EEDJEE483 schreef:
Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...?
Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...

Maar toch....

nee je bent niet de enigste, geloof gaat in fases, is een proces van groeien in je relatie met God.
Zou je een lijn tekenen, een rechte van jij in het begin van je leven met geloof en einde van d e lijn is bij God in hiernamaals, dan zou de lijn niet recht gaan, af en toe gaat de lijn na beneden, omdat je je weer es laat intimiteren, ontmoedigen, of twijfelt, of te druk met andere dingen bezig bent, of gewoon lui, noem maar op etc....
en af en toe ben je weer terug op die rechte lijn.
en soms ga je ook van d e lijn af omhoog omdat je volop in glorie zit en er geweldigge dingen gebeuren

helaas kan ik hier niet tekenen, maar als je het tekent, teken je een kroon. en zo kom je toch bij God terecht als koningskind van God met een kroon Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 07:05
 
PETRA824 schreef:
nee je bent niet de enigste, geloof gaat in fases, is een proces van groeien in je relatie met God.
Zou je een lijn tekenen, een rechte van jij in het begin van je leven met geloof en einde van d e lijn is bij God in hiernamaals, dan zou de lijn niet recht gaan, af en toe gaat de lijn na beneden, omdat je je weer es laat intimiteren, ontmoedigen, of twijfelt, of te druk met andere dingen bezig bent, of gewoon lui, noem maar op etc....
en af en toe ben je weer terug op die rechte lijn.
en soms ga je ook van d e lijn af omhoog omdat je volop in glorie zit en er geweldigge dingen gebeuren

helaas kan ik hier niet tekenen, maar als je het tekent, teken je een kroon. en zo kom je toch bij God terecht als koningskind van God met een kroon Lachende smiley

ach ik denk dat inderdaad iedereen dat wel heeft. Het komt zelfs in de bijbel voor. Kijk naar Mozes, David, Petrus die waren zo op hun tijd ook wel de Weg kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 08:53
 
helemaal waar Anna, dat is het leuke van de helden uit de bijbel, ze waren gewoon menselijk net zoals jij en ik Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 20:55
 
PETRA824 schreef:
helemaal waar Anna, dat is het leuke van de helden uit de bijbel, ze waren gewoon menselijk net zoals jij en ik Lachende smiley
Nou sommige vind ik zelfs nog abnormaler dan ik.

David vind ik af en toe best een rare snuiter. Hij kan het ene moment helemaal vol van God zijn en het andere moment zit ie naar een vrouw te loeren en stuurt haar man de dood in.

Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: woensdag 8 april 2015, 21:25
 
ANNA415 schreef:
Nou sommige vind ik zelfs nog abnormaler dan ik.

David vind ik af en toe best een rare snuiter. Hij kan het ene moment helemaal vol van God zijn en het andere moment zit ie naar een vrouw te loeren en stuurt haar man de dood in.

Gefrustreerde smiley

jaa, heavy he, David liet verleiding overheersen en dwaalde van God effe af.... met alle gevolgen van dien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 9 april 2015, 09:14
 
Weetje Anna zit er over na te denken, eigenlijk was David niet zo,n rare snuiter... maar heel menselijke man.
Zijn wij niet hetzelfde ?
De ene dag druk biddend in de kerk, vol op in gods glorie en soms wat afdwalend toegevend aan verleidingen die op onze weg komen Smiley die vol vragen zit

Tenminste ik wel Engeltje smiley

En ik kan me david zo goed voorstellen, op het dak zittende en daar valt zijn oog op....
ha ha , ik heb dat wel es met mannen, ik denk ..... oehh lekker ding.... laatste vriend was knappe man... 40, spaans bloed, zwart haar, mooie bruine ogen... leuke lach en hij vond me leuk en tadaaaa, weg gooide ik alle preken over je zelf niet te gauw geven etc.. waar ik het ook best wel mee eens ben, en zo dwaald e ik ook van God af( op andere manier als david, maar oke hij had geen vrouw die ik na het front kon sturen)
Gaf minder aandacht aan God , meer aan die man. tot ik God ging missen... en weer terug kwam Knipoog smiley

En weetje de tegenstander weet precies onze zwakheden, zodra wij een deur openzetten voor verleiding, zakken we steeds verder van God af.

gelukkig laat God ons niet los, net zoals hij David niet los liet. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 april 2015, 14:17
 
PETRA824 schreef:
Weetje Anna zit er over na te denken, eigenlijk was David niet zo,n rare snuiter... maar heel menselijke man.
Zijn wij niet hetzelfde ?
De ene dag druk biddend in de kerk, vol op in gods glorie en soms wat afdwalend toegevend aan verleidingen die op onze weg komen Smiley die vol vragen zit

Tenminste ik wel Engeltje smiley

En ik kan me david zo goed voorstellen, op het dak zittende en daar valt zijn oog op....
ha ha , ik heb dat wel es met mannen, ik denk ..... oehh lekker ding.... laatste vriend was knappe man... 40, spaans bloed, zwart haar, mooie bruine ogen... leuke lach en hij vond me leuk en tadaaaa, weg gooide ik alle preken over je zelf niet te gauw geven etc.. waar ik het ook best wel mee eens ben, en zo dwaald e ik ook van God af( op andere manier als david, maar oke hij had geen vrouw die ik na het front kon sturen)
Gaf minder aandacht aan God , meer aan die man. tot ik God ging missen... en weer terug kwam Knipoog smiley

En weetje de tegenstander weet precies onze zwakheden, zodra wij een deur openzetten voor verleiding, zakken we steeds verder van God af.

gelukkig laat God ons niet los, net zoals hij David niet los liet. Lachende smiley
oke iedereen kijkt wel eens ergens naar
Engeltje smiley
maar hij nam nogal een paar stappen die niks meer met een verliefdheid te maken hebben. Hij neemt een paar bewuste heel foute keuzes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 april 2015, 20:11
 
ANNA415 schreef:
oke iedereen kijkt wel eens ergens naar
Engeltje smiley
maar hij nam nogal een paar stappen die niks meer met een verliefdheid te maken hebben. Hij neemt een paar bewuste heel foute keuzes

Klopt en toch vergeeft God het hem....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1