ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 januari 2015, 04:58
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
DENISE632 schreef:
Wanneer je iemand zal mogen ontmoeten die zoals gezegd een "rugzak" met zich meedraagt, hoeft dit op zich geen belemmering te zijn. Echter is het naar mijn mening wel van belang dat de inhoud van deze rugzak wel van te voren word verteld zodat een weloverwogen beslissing kan worden genomen of je met dit persoon een toekomst ziet. Zeker wanneer jezelf een dergelijke rugzak draagt kan dit een belastende uitvoering hebben.

Mijn persoonlijke credo is dan ook dat je nieuwe deuren pas opent nadat
de vorige is gesloten.

Ik beweer niet dat het voor iedereen een mogelijke haalbare 'weg' is.
En verder is niet altijd gelijk duidelijk wat er nog in dat rugzakje zit, maar ik kan me indenken dat er mensen zijn die er niet mee willen leven want gemakkelijk is t niet. Dat is een persoonlijke keuze die een mens maakt.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 6 januari 2015, 05:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 januari 2015, 04:53
BerichtOnderwerp: chatuliem overleden.(Hans tichelaar)
 
MEREL505 schreef:
Ik kan me Chatuliem nog herinneren uit de tijd dat er op het forum nog druk gediscussieerd werd.
Bah,wat gruwelijk nieuws (ik ben nu pas weer lid vandaar de wat late reactie)
k weet niet wat ik zeggen zal.
Ja troost ,troost voor de nabestaanden.
maar ik had Hem ook zo graan een leuk leven gegund.
Jelle Schakel is dit afgelopen jaar ook overleden.
t doet me zeer.

Goed dat je dit meldt Merel. Je weet nooit wie het nog eens leest en wie hem gekend heeft.
Jij ook sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 januari 2015, 04:51
BerichtOnderwerp: chatuliem overleden.(Hans tichelaar)
 
MARIANNE338 schreef:
ik lees dit bericht ook met een schok.

Chat....wie kende hem niet.

ik wens de familie veel sterkte toe

Vervelend dat je t op deze manier moest lezen M.
Wens je er veel sterkte mee alsnog!

Groetjes,

Freedom687
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 23:07
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
HANNAH090 schreef:
ja freedom; ik klaag nu zingend dat je me wel erg confronteert met slordigheidjes
Clown smiley

Die maak ik ook hoor..
Ik hou van plagen Hannah, weet je toch? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 21:37
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
MAMY994 schreef:
Zit ik net lekker in de chatbox met eindelijk ook eens een paar mensen die wat terugzeggen .... Zucht, gaat er iets mis en kom ik er niet meer op terug!!! Kan naar Home, Mijn account, Zoeken, Forum, zelfs naar tarieven, alleen niet terug naar de chatbox. Huilende smiley, smiley in tranen Nou ja, straks nog maar eens proberen.

Zeg Hannah, bedoelde jij nou dat Boze smiley modereert?

Nee dat is FTT toch? Clown smiley
Boze smiley = FFT Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 21:34
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
HANNAH090 schreef:
nou zal ik dan eens klagen? Clown smiley
ik vind dat je vurschrikkulluk ongezellig loopt te doen met je gedram over klaagmuren enzo.
ik hoop dat je rap ophoud, anders zal ik een hele klaagSTADSmuur om je heen bouwen; dan KUN je klagen......!!

(beter? Clown smiley Clown smiley )

Je vergeet de klaagliederen Hannah.. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 19:42
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
HANNAH090 schreef:
dat is hier gelukt; twee "gezellige" (tijdelijke) leden.....
kn ik gezellig bijkletsen met je FTT Lachende smiley

Ben niet nieuwsgierig hoor Clown smiley maar wie is FTT?
Ken wel een FT (eh FFT) hihi Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zondag 4 januari 2015, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 4 januari 2015, 19:39
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
JOL252 schreef:
Daar noem je wat: gezamenlijk Knipoog smiley. Ik vind het niet erg om iemand te treffen met een rugzak, zonder is denk ik een unicum. Het gaat mij er vooral om dat het een belemmering is voor "samen" en uiteindelijk iemand terugroept/terugtrekt.

Ik persoonlijk denk dat je met liefde en een hoop geduld een eind kan komen.
Dat is wel natuurlijk als de wil er bij beide personen is.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:52
BerichtOnderwerp: Besef dat in de vriendengroep de ware niet zit
 
DENISE632 schreef:
Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop.

In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.

Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk,
en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.


Denise

"Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop."

Mooi gezegd Denise!

Mijn kreet van de week Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:38
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Nou ja, om ontopic te blijven, ik heb gisteren spinazie gegeten, aardappels, en als groente slavink Knipoog smiley ow nee komkommer met zelfgemaakt sausje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:36
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
FFT360 schreef:
Bietjes zijn heel lekker. De manier waarop CM-C ze klaarmaakte ken ik ook niet maar het ziet er wel lekker uit. Wedden dat ik zo'n kruidnagel niet vind en stuk bijt Boze smiley

Je kan er elk soort vlees bij eten: worstje, ribkarbonade, kipfilet, pompoen, blinde vink, tartaartje...enzo

Toch jammer FFT dat je weer offline bent.
Misschien wil je er ook wat groente bij, bijvoorbeeld slavinken Knipoog smiley

(N.a.v. de pompoen, was het vlees lekker FFT?Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: donderdag 18 december 2014, 13:32
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
SHANITA130 schreef:
Het geeft te denken dat huwelijk alleen rijmt op "gruwelijk" en "afschuwelijk".

Adriaan Roland Holst

Iets kan ook gruwelijk lekker zijn hè? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 00:22
BerichtOnderwerp: chatuliem overleden.(Hans tichelaar)
 
BERT168 schreef:
bij deze even een droevige mededeling:

Vrijdag jongsleden is Hans Tichelaar (Chatuliem) onverwacht overleden.

het was hier een tijd geleden een bekende persoon hier op het forem die vooral vaak bij het topic ''bijbelstudie '' en in de chatbox was te vinden.

Hans is 53 jaar geworden en wordt op Woensdag 3 december begraven in Sappemeer.

als je facebook hebt kan je de digitale rouwkaart vinden onder zijn openbaar account,onder zijn eigen naam,de rouwkaart staat momenteel online.
de dochter van Hans beheert momenteel zijn account op facebook.


gr. Bert168

Ik heb vandaag geprobeerd om zoveel mogelijk mensen waarvan ik denk dat ze Hans (Chatuliem) nog kenden dit te laten weten.

Ik wil vragen om het zoveel mogelijk weer aan anderen te laten weten omdat ik niet alle telefoonnummers heb of niet alle contacten heb maar het zou al helpen als degenen die dit lezen en misschien ook nog iemand weten het verder vertellen.
Alvast mijn dank.

en de kaart met mijn tekst die ik ga sturen vat het voor mij zo mooi samen en wil ik Hans laten weten hoewel ik het hem niet meer kan zeggen:

"Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat,
maar ook de herinnering die je achterlaat"


Ongelooflijk te lezen dat een oud-CM-er van ons is heengegaan.
Lieve Hans Tichelaar, ik zal je missen!
Ik wens de familie en vrienden veel sterkte toe!


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 2 december 2014, 00:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 08:48
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
Ik vind jouw reactie nogal sterk Freedom en erg kort door de bocht. Mag je doen van mij, ieder z'n meug maar als je mij een beetje hebt gevolgd in dit forum weet je best dat ik niemand klakkeloos volg dus ik geef dat aan jou terug door dit niet te accepteren als van toepassing op mij.

In ieder geval is dit blijkbaar een prikkelende kreet. Knipoog smiley

Hee Jol, niet nodig hoor om het naar mij terug te geven want het was niet persoonlijk bedoeld, maar iets wat ik om me heen zie gebeuren. Ik heb ook niet beweerd dat jij de spreker klakkeloos volgt.

Enne.. ik mag toch reageren op een stelling als ik het er niet mee eens ben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 08:21
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
Tja, is ook een gevalletje van in de context deze opmerking horen, ik snap dat deze kreet nu over kan komen als een losse flodder ... De spreker zal vast niet ontkennen wat Jezus zei over het liefhebben van God met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand.
Daarnaast denk ik dat geloven met je hart te maken heeft (waar Zijn Geest in woont) en dus ook met onderscheid en intuïtie.

Toch ben ik het er niet mee eens, uit de context gehaald of niet, al heeft een ander (dus ook jij) net zo goed recht op een eigen mening.
Ik denk dat zowel het geloof als het verstand belangrijk is en dat de bijbel dit ook aangeeft.

En van die intuïtie schreef ik er achteraan vanwege het feit dat veel mensen klakkeloos over nemen wat een spreker of voorganger zegt zonder dit te toetsen aan de bijbel of te onderzoeken. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in maar hier dan alsnog uitgelegd.
Omdat dit vaak uitgelegd wordt onder het mom van "geloof alleen" bracht ik het in verband met intuïtie, omdat ik geloof dat je wel degelijk je verstand zal moeten gebruiken maar t ook handig is om als iets niet goed aanvoelt je niet te laten domineren door een voorganger.

Uiteraard mag jij er anders over denken Jol, maar dit is hoe ik er over denk.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op maandag 24 november 2014, 08:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 00:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JOL252 schreef:
De spreker van vanmorgen:

"Jezus doet niet een appèl op je verstand, Hij doet een appèl op je geloof."

Ik persoonlijk vind dit een gevaarlijke uitspraak, zeker voor een spreker!

Vandaar dat zovelen waarschijnlijk doen wat sprekers zeggen en niet meer naar hun intuitie luisteren..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:27
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
JOL252 schreef:
Wow!! Dat is een goede omschrijving ... klikt enorm!

Ik zie het zo: Ik persoonlijk denk dat God veel meer is dan de bijbel.
De bijbel geeft m.i. een idee van hoe God is, maar God Zelf is m.i. zoveel meer dan dat..

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:07
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
BARBARA086 schreef:
Denk idd. dat je gelijk hebt FREEDOM687, ik maak me veel te druk.
(zoals gewoonlijk) Ik moet gewoon wat relaxter er tegenover staan,
eerst een goede relatie opbouwen en zo eventuele kinderen aan me
laten wennen. (en ik aan hun)

Bedankt voor je antwoord het heeft mij goed geholpen. Lachende smiley

Fijn!

En weet je, het lukt niemand om door iedereen aardig gevonden te worden Knipoog smiley En ik denk zelf dat met name de wat oudere kinderen je de ene keer niet kunnen uitstaan en de andere keer zijn ze je beste vriend(in), zo zijn kinderen denk ik.. ze staan midden in het leven, zijn bezig de wereld te ontdekken en leren van mensen om hun heen..

En zoals jij het nu schrijft, relaxed er tegenover staan, eerst die relatie opbouwen en aankijken dan heb je de juiste houding denk ik..

Ik wens je heel veel succes! Lachende smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op woensdag 19 november 2014, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 18:49
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
JANS221 schreef:
Het heeft geen zin om hier iets tegenin te brengen, de uitkomst staat al vast, want de bijbel heeft immers altijd gelijk? Geloven in God maakt zo eigenlijk plaats voor geloven in de bijbel, of zelfs een bepaalde interpretatie ervan.

Ik denk ook dat Jans het een beetje cynisch bedoelt?, want wat iemand ook zegt, als je met teksten aan komt en niet open staat en luistert naar de ander is er geen ruimte voor elkaar.
Mensen in al hun verscheidenheid zijn bedoeld om elkaar aan te vullen! niet om elke andere mening opzij te schuiven, denk ik.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op woensdag 19 november 2014, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 18:43
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
BASTIAAN161 schreef:


Opvallend:
Je verwijt mij dat ik zeg dat de Bijbel altijd gelijk heeft ??
Heeft volgens jou dan de Bijbel soms ongelijk ??

Hoi,
Zoals ik het begrijp denk ik dat je de bijbel niet bedoeld is om deze boven God te stellen. Ik denk dat God de bron is en ik denk dat Jans bedoelt dat je uit moet kijken de bijbel niet als bron te zien. Doe je dat wel dan denk ik dat de bijbel een afgod wordt.

De bijbel op zich is er niet om relatie mee te hebben, God is degene die een relatie met de mens zoekt, daar moet je het denk ik zoeken.
Het gevaar van teksten over en weer plaatsen is daarnaast ook aanwezig waardoor je de boodschap mist die God ons juist probeert mee te geven, de belangrijkste is immers: God liefhebben en daarnaast je naaste liefhebben als jezelf.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 november 2014, 19:19
BerichtOnderwerp: Wel of geen kinderen
 
BARBARA086 schreef:
Vind het zo moeilijk, heb al een aantal leuke profielen gezien maar niet op gereageerd of ik heb ze afgewezen omdat de desbetreffende persoon kinderen heeft.

Ik vind kinderen wel leuk en had ze ook graag gehad willen hebben maar heb er totaal geen ervaring mee, heb geen broers of zussen en zie de kinderen die er zijn binnen mijn familie omdat ze ver weg wonen maar heel zelden.

Wat verwachten mensen met kinderen eigenlijk van iemand met wie ze een nieuwe relatie willen beginnen? Op een afstandje blijven of volledig meedraaien met de opvoeding? Ik ben gewoon bang dat ik afgewezen ga worden omdat iemands kinderen mij niet aardig vinden, of dat als het volwassen kinderen zijn ze zich te veel met de relatie bemoeien.

Dit klinkt misschien allemaal erg overdreven maar ik ben nou eenmaal heel onzeker.

Ben benieuwd hoe anderen dit zouden aanpakken, er gewoon voor gaan en kijken waar het schip strandt of bij je standpunt blijven en net zolang blijven zoeken?

Hee, interessante vraag.
Hoewel ik zelf geen kinderen heb (of heb gekregen) zou ik hier toch graag op willen reageren.
Iedere ouder zal zijn/ haar eigen voorkeur daarin hebben.
Zelf zie ik het zo: Ik denk dat het o.a. afhankelijk is van de leeftijd, als kinderen nog (erg) jong zijn zou je intensief betrokken kunnen worden bij het opvoeden (uiteraard in overleg met de biologische ouder), als kinderen al een jaar of 17 zijn denk ik dat je voor de opvoeding te laat komt, niet dat je dan niet welkom bent in het leven van zo'n kind (puber), maar om je dan nog intensief met de opvoeding te bemoeien lijkt me geen goed idee.

Verder als je iemand tegenkomt die kinderen heeft ik zou eerst gewoon een tijd gaan daten zonder kinderen, zelfs als het serieus wordt is het denk ik belangrijk om de kinderen aan je te laten wennen. Tenminste zo zou ik het doen als ik in die situatie zou zitten. Als ze aan je gewend zijn zou je vervolgens met je geliefde kunnen overleggen wat zijn taken zijn en wat jouw taken zijn.
Als ik jouw schrijven zo lees denk ik wel dat je er te gespannen over denkt. Als kinderen je niet aardig vinden is dat jammer en misschien belangrijk voor je omdat je er dan toch intensief bij betrokken bent. Aan de andere kant kun je het ook als een uitdaging zien. Het lijkt mij wel een uitdaging om kinderen van een ander toch te laten zien wie jij bent, maar als je je al onzeker voelt daarover (vooral de wat oudere kinderen) lijkt me dat lastig, kinderen voelen dat denk ik en proberen je uit, maar als ze zien dat jij relaxed daar in staat en die (verkeerde) aandacht niet krijgen zullen ze uiteindelijk (haha want ze zullen het vast niet snel opgeven Knipoog smiley ) wel ophouden met dat (verkeerde) gedrag.

Verder op de vraag wat een ouder er van verwacht.. ik denk dat het handig is dit persoonlijk (bijv. in een privémail of privéchat) te vragen, dat kan bij ieder weer verschillen namelijk.

Ik hoop dat je er iets mee kan. En voor de ouders hier: Laat gerust weten als je het er niet mee eens bent en hoe jij er over denkt.

Succes!


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 18 november 2014, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 november 2014, 23:53
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
JOL252 schreef:
Bedankt voor je aanvulling. Is zonder meer zo maar was effe niet van toepassing in mijn stukkie. Maar inderdaad kan dat "gewoon" een goede reden zijn, CM is ook een communitysite. De contacten onderling en de vriendschappen die je hier op kunt doen zijn heel waardevol.

Oke Jol, snap het nu. Dank voor je uitleg.
Overigens dat laatste is een reden waarom ik er nu op zit ja, maar 6 jaar geleden kwam ik toch echt op C.M. met de bedoeling te daten en mogelijk meer.. Het is uiteindelijk anders gelopen als ik in gedachten had.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 15 november 2014, 23:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 november 2014, 22:58
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Misschien klinkt het raar dat ik dan reageer in dit topic, maar ik heb het vertrouwen ook moeten leren.
Soms werkt hetgeen wat je in je kindertijd (daar begint die 'basic trust') hebt meegemaakt door in je verdere leven en dat heeft ook effect op de relaties die je aangaat.. of je dat nu leuk vindt of niet.

Ik ben ermee aan de slag gegaan en dat helpt zeker, de onzekerheid die ik eerder bij mezelf opmerkte had weinig met de ander te maken maar wel met mezelf. Als je dat eenmaal beseft kun je er gelukkig wat mee doen en dat is ook een veel betere basis voor een relatie denk ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 november 2014, 22:31
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
JOL252 schreef:

Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde.

Even ter aanvulling.. er zijn ook mensen die niet zoveel ervaring hebben met daten of een relatie, de reden om op C.M. te gaan destijds was voor mij niet om een draad op te pakken (had wel een rugzakje maar niet betreft relaties) maar om me eens in het dating avontuur te storten Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Verliefde smiley
Ik hield er echter een vriendin aan over lol.. Lachende smiley

Verder mooie woorden Jol Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op vrijdag 14 november 2014, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:25
BerichtOnderwerp: Bezwaar tegen manier van reageren
 
Ik wil bezwaar maken tegen sommige manieren van reageren.
Ik merk dat er zo nu en dan mensen reageren op het forum die van alles in hun hoofd hebben (vooral bijbelteksten), dan ergens op reageren of zelf een nieuw topic maken en na een geplaatste reactie je a.h.w. met bijbelteksten om de oren slaan.

Kortom, wat je ook zegt, de ander staat al weer klaar met de volgende bijbeltekst, willen vaak een bijbeltekst er tegenover horen en als je die dan laat weten word je nogmaals bekogeld met wat zij vinden (of beter gezegd wat zij Gods mening vinden).

Ik maak bezwaar tegen dit soort reacties omdat het net een soort wedstrijd lijkt waar in je als je reageert enkel 2 opties hebt, of reageren en het altijd verliezen (er wordt altijd weer een 'betere' optie tegenover gezet) of op een gegeven moment maar ophouden met reageren, aangezien de ander toch elke keer het weer beter denkt te weten.

Zitten we als forumleden nou echt daarop te wachten???
Dat is mijn vraag aan jullie forummers en C.M. redactie.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 28 oktober 2014, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:11
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
We bedoelen dus eigenlijk hetzelfde maar de invalshoek is net even anders.

Ik vind het niet leuk dat je nu ineens gaat doen alsof wij hetzelfde bedoelen want ik denk er anders over als jij en jij kunt dit niet even voor mij gaan invullen!

Verder was het laatste stukje een samenvatting van hoe ik er over denk en niet om weer een reactie van jou te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 18:46
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
"Dat iedereen de liefde van God mag leren kennen, dat is mijn wens."

Om even terug te komen op wat ik in het eerste bericht schreef..

Dus als je gelooft in Jezus' opstanding (en je laat de mens in de goot achter) ben je toch behouden? Staat er niet ook geschreven.. Als je je naaste niet liefhebt kun je God niet liefhebben??? Waarom halen sommigen er teksten uit die ze goed kunnen gebruiken en leven ze niet het voorbeeld zoals Jezus dat deed? De bijbel is toch alleen ALS GEHEEL het woord van God?

Hoe vaak hoor je niet.. je bent ongehoorzaam aan dat regeltje.. was dat niet precies hoe de Farizeeërs in de tijd van Jezus reageerden?
Wie voelt zich zodanig dat je als mens gaat zeggen wie er wel en niet behouden is? En dan stort je je op degene die wel erg fout bezig is.. alsof dat de bedoeling is! Kom op mensen, hoe kun jij nou allemaal weten wat een ander heeft meegemaakt?
Ik geloof niet dat het oordeel aan de mens is.. en daarmee sluit ik dit topic af met mijn reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 18:34
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Vooral met het laatste sla je de spijker precies op zijn kop.
Iemand die geen compassie heeft voor een ander moet je vind ik dus niet evangelisatiewerk laten doen, dan is het eigenlijk "nep" en daar prikken de mensen gelijk, volkomen terecht ook, dwars door heen.

Ik heb het niet over evangelisatiewerk!

En verder ga ik maar niet meer reageren want we worden het toch niet eens. En als jij dan gelijk denkt dat ik daardoor God ongehoorzaam ben dan zij dat maar zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 17:57
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Het allereerste wat je zegt over dat veel kerken het alleen maar hebben over hemel en hel wanneer er over behoud gesproken wordt daarin moet ik je helaas gelijk geven. Het woord behoud is eigenlijk heel vrij vertaald dat je langer mee gaat dan algemeen gebruikelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die behouden is dat is met een doel. Ik heb een keer een Rabbijn gehoord die uitlegde wat het verschil is tussen stoffelijk en geestelijk leven. Dat kwam er op neer dat omdat God Geest is Hij op een ander niveau is dan wij mensen die stoffelijk zijn.
Wat mij daarin aansprak was dat de tijd dat wij stoffelijk zijn wij handen en voeten hebben en daar mee de helpende hand kunnen uitsteken naar andere mensen en met de voeten naar de mensen toe kunnen lopen die zorg en steun nodig hebben. Wanneer wij overlijden zijn wij niet meer stoffelijk

Ik zag in een eerdere reactie dat je eerder bij de vrijgemaakte kerk hebt behoord, dat is wel op te maken uit je reactie, nee ik behoor niet meer tot de vrijgemaakte kerk maar die hebben niet ALLEEN de bijbel als leidraad maar ook de formulieren en weet ik nog meer. (zondagen enz.) en ik geloof alleen in de bijlbel als leidraad.

Ik vraag me af wat je bedoelt met stoffelijk en daarbij dan gelijk een vraag aan jou? Denk je dat mensen na de dood niet meer eten? En waarom denk jij dat we alleen geestelijk zouden zijn?

ITSME497 schreef:
De Bijbel is niet een boek met slechts alleen regels en straf, dat klopt. De Bijbel is echter meer dan alleen een handleiding. We moeten het wel degelijk serieus nemen als God iets zegt.
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn jongste zoon vragen had over de Wet van Mozes. Ik legde het als volgt uit bij Gij zult niet stelen:
Als je geld pakt dat van mij is en dat doe je elke dag bijvoorbeeld 5 euro per dag dan voel heb je misschien geen schuldgevoel omdat het hebben van dat geld je wel goed uitkomt op dat moment. Stel ik geef je na twee week 10 euro, wat voor waarde heeft dat dan voor je als je dan al 70 euro gestolen hebt ? Zijn antwoord was toen pappa eigenlijk is dat dan niks meer waard. Toen zei ik daarom staat er gij zult niet stelen omdat je daarmee jezelf dus ook beroofd van andere dingen die waarde hebben.
God heeft bepaalde regels gemaakt omdat het beter voor jou is en dus niet om jou het moeilijk te maken.

Door op die manier naar bepaalde regels te kijken maak je het praktisch en laat je zien dat regels niet voor niks gemaakt zijn en God die regels juist heeft gemaakt omdat Hij van de mensen houdt die Hij gemaakt heeft en het leven heeft gegeven maar ook HET LEVEN wil geven.

Het grote verschil tussen dingen schrijven op een forum en het in real life met mensen omgaan is dat woorden vaak anders overkomen dan daden dus daar kunnen misverstanden door ontstaan of je iemand omschrijft als liefdevol of weinig liefdevol en dat is op zich zelf best jammer.

Er zijn regels en regels maar volgens veel christenen zijn de 10 geboden inmiddels 100 geboden. Ook in mijn persoonlijk leven zie ik juist christenen oordelen. Ze weten precies wat je wel en niet moet laten en daarmee accepteren veel christenen andere gelovigen niet terwijl ik juist denk dat het onze OPDRACHT is om mensen te laten zien wat een liefdevolle God onze God is en verder ben ik er niet zo mee bezig met het hiernamaals, vind het belangrijker om me NU bezig te houden met de persoonlijke relatie met God en mensen die Hem nog niet kennen. Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker om liefde te laten zien en ik vind het ongepast om mensen om de oren te slaan met het oordeel zoals jij het beschrijft.

Let op, ik heb het niet over alle christenen, maar er zijn er in mijn leven veel geweest waarvan ik me verbaasd heb dat juist zij niet die liefdevolle arm om me heen sloegen maar ik veroordeeld werd.
Mensen zijn er om de liefdevolle boodschap uit te dragen in deze gekke wereld, niet om elkaar te bekritiseren en met dreigementen te komen. Alsof je daar warm van zou lopen, bovendien geloof ik niet dat dat de bedoeling is van evangelisatie.

Mijn invulling van het geloof is een persoonlijke relatie met God hebben en van daaruit je houding laten zien aan de mensen.


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op woensdag 29 oktober 2014, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687 (58)





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 27 oktober 2014, 20:37
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Wanneer je suggereert dat ik geen compassie heb voor andere mensen dan moet ik je echt zeggen dat je daarmee echt fout zit.
Iedereen die mij ook maar een beetje kent in real life die zal gelijk beamen dat ik dat juist wel heb.
Nu staat er niet in de Bijbel dat je behoud afhangt van of je wel of geen compassie voor andere mensen moet hebben maar je behoud is slechts door het offer te aanvaarden dat Jezus voor je heeft gebracht en te leven in een levende relatie met God.

Behouden wordt je niet op basis van compassie naar andere mensen.
Wel is het zo dat het als het goed is een voortvloeisel is dat wanneer je in een levende relatie met God leeft compassie krijgt voor andere mensen en aangezien het een hartsverlangen is van iemand die tot geloof is gekomen om meer op de Here Jezus te gaan lijken is het dus wel goed om compassie te hebben voor andere mensen omdat er over Jezus geschreven staat dat Hij met ontferming bewogen was over de grote schare mensen die Hij zag.
Compassie is dus helemaal niks mis mee, en het is goed dat we dat als Christen hebben voor anderen maar daarmee is dat niet de oorzaak van je behoud maar juist een direct gevolg van je behoud en je levende relatie met God.

Wat ik bedoel te zeggen dat alle aandacht van veel christenen en kerken altijd maar uitgaat naar de hemel en de hel en zo niet dan toch over de opstanding als ze het over behoud hebben.

Allereerst is de bijbel een handvat, geen wetboek van regels en straf maar een verkondiging van een blijde boodschap afkomstig van een God die liefde hoog in het vaandel heeft staan. Maar dat blijkt een vergeten hoofdstuk!

Mijn advies voor mensen (dus ook jou en niet alleen jou) is om eens te kijken naar wat Jezus deed i.p.v. er een tekst bij te halen en dan te verkondigen dat God dat zegt.
Wat ik ook apart vond is dat jij wel ineens mensen op een andere manier kunt zien als je het hebt over zwakbegaafden, dan ineens komt er geen letterlijke tekst uit de bijbel waarvan je even zelf beweert wat God wil, dan blijk je ineens toch het vermogen te hebben je in te leven in een situatie en ZELF na te denken! Doe dat alsjeblieft vaker! Dan lijk je (om het in jouw woorden te omschrijven) m.i. meer op Jezus, die dienende Jezus die omging met mensen die door mensen met een grote boog erom heen werden ontlopen of genegeerd.

En nog iets, jouw schrijven komt vind ik niet vanuit een liefdevolle benadering of/ en een bewogenheid en volgens mij is dat nou juist de bedoeling.
Het kan uiteraard zijn dat ik dat mis heb want ik ken je verder niet, maar zo vind ik (en dat is een mening) je wel overkomen via je schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FREEDOM687
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5