ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ITSME497
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van ITSME497
Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 19:53
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
Om te stoppen met roken is wilskracht nodig dus je moet een sterke wil en motivatie hebben om er mee te stoppen.

Vaak helpt het voor mensen om een extra stimulans te hebben dus ik daag je uit om een paar dingen te doen.

Zet zelf op papier waarom je het fijn vind om te roken en wat dat met je doet.

Zet op een ander papier wat het je kost, namelijk geld. Hoeveel kost het je per maand dat roken ?
Wat zou je met dat geld kunnen doen om de zelfde dingen te ervaren die je hebt als je rookt. Wanneer je iets anders hebt gevonden die je minimaal het zelfde op leveren kan als het gevoel bij roken dan denk ik dat je minder moeite hebt om te stoppen met roken.
Een betere gezondheid speelt ook wel mee maar dat is extra wat je er bij krijgt als je gestopt bent met roken.

Als je besluit te stoppen doe dan als eerste alle asbakken het huis uit en zet de deuren en ramen een keer goed open zodat de rooklucht uit huis gaat dat scheelt behoorlijk. Ook is het belangrijk dat je tegen de mensen zegt die je het beste kent en het meeste mee omgaat dat je gestopt bent met roken en vraag hen om je een beetje in de gaten te houden.

Veel succes met stoppen met roken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 19:43
BerichtOnderwerp: Reactie van de redactie
 
Beste Diana, als ik je foto zie dan kan ik inderdaad maar tot 1 conclusie komen, je hebt gelijk je bent inderdaad een vrouw Lachende smiley met blinkend witte tanden
Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen aanpassen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 19:40
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Er is slechts 1 Weg ten leven en er zijn dus geen meerdere wegen die tot behoud leiden.
Er is slechts 1 Naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden.

Waar staat in Gods Woord dat je zonder Jezus behouden kunt worden ?
Wel zit er verschil in het Oude Testament en het Nieuwe Testament, omdat Jezus nog niet als Verlosser was gekomen in het Oude Testament.

Mensen konden toen behouden worden omdat ze het geloof hadden dat de Verlosser zou komen (ook voor hen persoonlijk).
De hele offerdienst was nodig om de mensen er op te wijzen dat het geen perfecte offers waren, maar dat God de Verlosser zou zenden die voor eens en altijd het Perfecte Offer te brengen dat genoeg is voor iedereen.
Jezus is gekomen voor de zondaars, dus heel duidelijk ook voor de mensen die niet geloofden en door Hem aan te nemen plaatst God ze van het koninkrijk van de duisternis In het Koninkrijk van het Licht, het Koninkrijk van Jezus Christus dus die Zelf zegt dat Hij het Licht is, DE Weg, de Waarheid en HET Leven. Mensen die tot geloof komen worden gered UIT DE WERELD, zodat de koning van de wereld, satan dus, geen macht meer over hen heeft. Helaas kennen heel veel mensen de satan te veel kracht en macht toe, omdat Jezus gezegd heeft MIJ is gegeven alle macht in de Hemel en op aarde. Later zegt Jezus dat die macht is gegeven aan de gelovigen, om daarmee de macht en de autoriteit te hebben om de werken te doen die Jezus Zelf ook deed.

Jezus is gekomen zodat de gelovigen VRIJHEID en LEVEN en OVERVLOED zullen hebben maar dan wel IN HEM en niet zelfstandig zonder Jezus.
Zo is iemand die tot geloof gekomen is zijn positie IN CHRISTUS en iemand die niet tot geloof is gekomen is BUITEN Christus en dus buiten het Koninkrijk.

Deze tweedeling is zo duidelijk dat ik daarom ook niet tot een andere conclusie kan komen dan dat iemand die niet geloofd in Jezus niet behouden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 23:47
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
JANS221 schreef:
Ik vind je heel grote woorden spreken als je zegt dat mensen die je voor het hoofd stoot met jouw keiharde woorden, zich maar eens moeten afvragen of ze wel met God willen leven. Ook vind ik het nogal jammer dat je geen andere mogelijkheden ziet dan het op die manier te zeggen, zoals jij doet.
Het schijnt dat je geen enkele vraag meer hebt, maar dat voor jou alles klip en klaar in de Bijbel staat. Je begrijpt God volkomen en weet precies hoe Hij alles zou moeten doen.
Ik zou geen uitspraken durven doen over het verloren gaan van mensen. Wij kunnen God niet ten volle begrijpen, God is zoveel groter dan wij denken, ons denken over God is maar zo beperkt. Dus datgene wat we denken en menen te begrijpen kan weleens heel anders uitpakken……..
Ik vind daarom terughoudendheid op zijn plaats met het doen van uitspraken over mensen waarvan wij denken (zelfs als je denkt dat dat zo in de Bijbel staat) dat die vast wel in de hel zullen belanden.

Draag het evangelie uit, leef door de geest en laat andere mensen zien, wie God is. Franciscus van Assisi zei: 'Predik het evangelie, desnoods met woorden.


Over het behouden zijn of verloren gaan van mensen doe ik geen uitspraken als het om individuele mensen gaat omdat ik niet in hun hart kan kijken. Nee ik denk niet dat ik God in alles begrijp en dat ik alles weet wat God doet en zo maar ik weet wel dat als God in Zijn Woord iets zegt dat wij dat 100 % serieus moeten nemen en niet even dan anders kunnen maken omdat wij dat misschien te hard vinden overkomen naar andere mensen. Als God het zegt dan is het zo.
Ja soms heb ik wel eens bepaalde vragen van stel iemand is geestelijk gehandicapt en die kan verstandelijk niet begrijpen wat Jezus voor hem gedaan heeft hoe gaat dat dan ? Maar dan kijk ik naar het beeld van mijn Hemelse Vader en als ik naar Zijn karakter kijk zoals dat omschreven staat dan weet ik wel dat zoals ik Hem als Vader ken hij zo liefdevol is dat hij rechtvaardig is en blijft en iemand die het niet kan begrijpen vanwege geestelijke beperkingen daar niet om gestraft zal worden met het eeuwig niet bij God kunnen zijn. Voor de mensen met gewoon verstand is het duidelijk wat God er over zegt en daar doe ik dus ook geen woord af van wat ik gezegd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 18:14
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
JANS221 schreef:
Met deze laatste zin snoer je gelijk iedereen de mond die niet denkt zoals jij! Jouw interpretatie en Godsbeeld leg je zo als norm aan anderen op, een vrij fundamentalistische houding. Je mag je mening geven en die hoeft niet gelijk te zijn aan mijn mening, maar een meer open houding naar christenen die wat anders kunnen denken als jij zou je niet misstaan.

Het is voor jou zo simpel als wat, je spreekt grote woorden, weet precies hoe God het allemaal bedoeld heeft. Je spreekt zo gemakkelijk over de hel waar bepaalde mensen terecht zullen komen. Wat ik in je bijdrage vooral mis is compassie met mensen. Het is inderdaad keihard wat je zegt. Het klinkt heel vroom en rechtzinnig, maar ik mis de bewogenheid van Jezus. Ik schreef eerder:

Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over.
Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.

Wat mij het meest tegenstaat in je bijdrage is het gemak waarmee je zulke grote woorden schrijft, zonder compassie met je medemens. God heeft zich laten zien in Jezus. Jezus was bewogen met mensen. Laten wij anderen dan niet te snel afschrijven en in de hel doen belanden.

Het is niet zo dat ik grote woorden spreek maar dit staat gewoon klip en klaar in de Bijbel en daar kan ik echt niks anders van maken dan wat er gewoon staat. Compassie voor mensen mis je bij mijn bijdrage zei je, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik geen compassie heb voor mensen.
Ik heb juist wel zeer veel compassie voor mensen die (nog) niet geloven.
Het is alleen wel zo dat iedereen op moet passen dat we onder het mom van de mensen te zeggen dat we ze liefhebben niet radicaal durven zeggen wat er in de Bijbel staat en zo hun afhouden van een definitieve keuze die elk mens moet maken. Als je niet zegt waar het op staat en daardoor maken die mensen geen keuze voor Jezus Christus kan je dan echt eerlijk zeggen dat je compassie voor hen hebt of houd je dan alleen jezelf en de anderen voor de gek ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 13:31
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Er is maar 1 naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden en dat is de naam van Jezus.
Zonder Jezus is er dus geen behoudenis. Zo simpel is het.

Als er een mogelijkheid was om zonder Jezus behouden te kunnen zijn dan was Hij niet gestorven aan het Kruis.

Ja en nu wat anders: God is Rechtvaardig.
Wil iemand niet leven met de Here Jezus dan is dat een keus die die mens zelf maakt. Er staat in de Bijbel dat wanneer iemand tot Hem komt Hij hem geenzins zal uitwerpen. Of iemand dat doet of niet is dus 100 % de verantwoording van de mens zelf.
En ja, als iemand niks met Jezus te maken wil hebben zegt God dan van dan kom je wel in de Hemel om altijd bij de Here Jezus te zijn ?
Nee als iemand dat niet wil dan gaat die naar de hel en dat is eigenlijk gewoon de plaats waar die mens altijd zonder de Here zal zijn, en dat is dan ook precies de plek waar ze wilden zijn.

Het is keihard zoals ik het zeg maar op een andere manier kan ik dit niet zeggen. Stoot ik hiermee iemand voor zijn of haar hoofd ? Dat zou kunnen maar dan denk ik dat die mensen zich moeten afvragen of ze wel of niet bij de Here willen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 13:21
BerichtOnderwerp: De idiote rijkdom van tv evangelisten zoals Joyce Meyer etc.
 
Het is nu eenmaal zo dat Amerikanen anders in elkaar zitten dan de Nederlanders. Ook zijn er een aantal vooroordelen die veel mensen hebben over bepaalde punten die een rol spelen in het tot stand laten komen van onze eigen mening over iemand.
Als iemand tegen plastische chirurgie is dan is iemand die dat wel doet gelijk al verkeerd bezig bijvoorbeeld. Een ander punt is geld. Wie veel geld heeft mag daar best van genieten is mijn mening. Wel is het zo dat die mensen die veel geld hebben dus ook over meer verantwoording moeten afleggen over wat ze er mee doen. Een privé vliegtuig ?? Wie dat heeft gaat natuurlijk niet goed om met dat geld die zou het weg moeten geven aan de armen zeggen we gelijk, maar als ik kijk naar de familie Baan die een bedrijf hadden wat aan de AEX genoteerd stond jaren geleden die hadden ook een eigen vliegtuig, maar niemand weet denk ik dat ze dat vliegtuig ook gebruikten om zendelingen mee heen en weer te vliegen die ergens heen moesten. Ik wil daarmee dus zeggen dat het niet van belang is WAT ze hebben maar dat het van belang is hoe ze het gebruiken.
Als iemand nu een paar miljoen verdiend per jaar dan kijken we daar meestal alleen maar naar maar stel dat ze alles weggeven moeten wij dan precies weten waar het naartoe gaat of is dat iets tussen die mensen en God Zelf ?

Inhoud van de prediking is wel te toetsen maar dat is wat heel anders om iemand te toetsen op basis van wat ze wel of niet hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497 (57)





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 12:56
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
Yoga is op te delen in twee delen.
Het zijn ontspanningsoefeningen en dat heeft te maken met lichaamshouding en ademhaling.
Op zich is daar niks mis mee.

Het andere gedeelte van Yoga is anders namelijk het steeds herhalen van bepaalde zinnen, wat veel gebeurd bij het zogenaamde hatjayoga (verkeerd geschreven denk ik maar ja). Deze zinnen ook wel mantra 's genoemd hebben als bron de oosterse godsdiensten. Nu gaat het mij er niet om dat ik iemand wil zeggen van doe het wel of doe het niet maar vraag ik je gewoon recht voor de raap: Wil jij putten uit die bron van Oosterse Godsdienst of wil je dat niet.

Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ITSME497
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2