ChristianMatch
 


Forum

Yoga goed of fout.....?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 09:44
 
In deze tijd
is zoveel tedoen
om te proberen..
en kijken of het ook bij je past....
Nu gisteravond
voor de eerste keer
eens mee doen.....
ik twijfelede wel er over..
al een paar weken..
het is ook de vraag..
hoe sta ik daar erin..
hoe ver met mijn gedachten....
niet dus....
ik weet dat het goed is
voor lichaam en geest....
rust in je lijf krijgen....
na gisteravond...
kijk ik nu even anders tegen aan...
vooral nu helemaal...
omdat ik best redelijk veel last ervan heb
ik noemde gym....
het heet anders...
yoga......
ik schrok ook met de woorden
die ze noemde...
de zen danken...
niks ervan ..
ik dank God ervoor..
in tussen tijd ging ik bidden.
Voor bescherming...
inplaats van rust...
in geest en lichaam..
heb ik juist onrust.....

Yoga is dit nu fout ?


Of zit het echt tussen mijn 2 oren?
dat het wel ontspanning geeft.....

hoe kijken jullie tegen aan?


Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op vrijdag 8 augustus 2014, 09:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 18:54
 
ZWALUWTJE610 schreef:
In deze tijd
is zoveel tedoen
om te proberen..
en kijken of het ook bij je past....
Nu gisteravond
voor de eerste keer
eens mee doen.....
ik twijfelede wel er over..
al een paar weken..
het is ook de vraag..
hoe sta ik daar erin..
hoe ver met mijn gedachten....
niet dus....
ik weet dat het goed is
voor lichaam en geest....
rust in je lijf krijgen....
na gisteravond...
kijk ik nu even anders tegen aan...
vooral nu helemaal...
omdat ik best redelijk veel last ervan heb
ik noemde gym....
het heet anders...
yoga......
ik schrok ook met de woorden
die ze noemde...
de zen danken...
niks ervan ..
ik dank God ervoor..
in tussen tijd ging ik bidden.
Voor bescherming...
inplaats van rust...
in geest en lichaam..
heb ik juist onrust.....

Yoga is dit nu fout ?


Of zit het echt tussen mijn 2 oren?
dat het wel ontspanning geeft.....

hoe kijken jullie tegen aan?
hey zwaluwtje,ik heb het zelf ook wel eens gedaan maar ik was druk met het nemen van een goede houding
Smiley die vol vragen zit nu kan ik wel zeggen dat je het niet moet doen om die en die reden of kan ook zeggen dat het goed voor je is en het zeker kan doen.
maar het beste is om dat zelf te ontdekken. Knipoog smiley
bij yoga is het volgens mij je hoofd ook leegmaken en nergens aan denken dan ben je volgens mij een leeghoofd haha.ik wens je veel wijsheid kennis en vooral veel inzicht .groetjes Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 22:33
 
ja ik weet wel dat ik nog steeds niet goed bent, zoveel last van mijn hoofd nog steeds. en ik weet nu dat het ook gevaarlijk kan zijn! Er zijn verschillende varianten. ook in de New age.
Ik zet zeker een stap terug en ga zeker ook niet naar terug.
Ik blijf maar dicht bij de Here dat is veel veiliger......In ieder geval dank voor je antwoord!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNEEL767





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 11:38
 
ZWALUWTJE610 schreef:
ja ik weet wel dat ik nog steeds niet goed bent, zoveel last van mijn hoofd nog steeds. en ik weet nu dat het ook gevaarlijk kan zijn! Er zijn verschillende varianten. ook in de New age.
Ik zet zeker een stap terug en ga zeker ook niet naar terug.
Ik blijf maar dicht bij de Here dat is veel veiliger......In ieder geval dank voor je antwoord!
Dank je wel,voel me ook gerust hahaha.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 12:51
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:06
 
Ging straks na de kerk en moest effe wachten, er lag een tijdschrift op de tafel en opende het en kwam op de volgende woorden:

In feite is het niet moeilijk om elke vorm van oud of modern heidendom te herkennen omdat het altijd gaat om een vorm van zelfverlossing en het gelijk willen worden aan God.

Sinds de zondeval is er niets nieuws onder de zon, nog steeds wil de mens in eigen kracht gelijk worden aan God

Enfin toen ik dat zo las dacht ik yeahhh das het antwoord op jouw vraag hier.
vind ik tenminste....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:31
 
PETRA373 schreef:
Ging straks na de kerk en moest effe wachten, er lag een tijdschrift op de tafel en opende het en kwam op de volgende woorden:

In feite is het niet moeilijk om elke vorm van oud of modern heidendom te herkennen omdat het altijd gaat om een vorm van zelfverlossing en het gelijk willen worden aan God.

Sinds de zondeval is er niets nieuws onder de zon, nog steeds wil de mens in eigen kracht gelijk worden aan God

Enfin toen ik dat zo las dacht ik yeahhh das het antwoord op jouw vraag hier.
vind ik tenminste....

Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 06:15
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley

Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:00
 
Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.


Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:13
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley

ben het ermee eens wat freedom schrijft dat je gevoel niet altijd een solide basis is,, maar bij deze dus wel, toets het aan het woord als je gevoel iets aangeeft.
Als je je ver in yoga gaat verdiepen en daarbij Gods woord neerlegt.
Zal je ontdekken dat he t niet gewoon maar wat onschuldige oefeningen zijn.
Zo denk ik e rover dan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:15
 
FREEDOM687 schreef:
Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes

weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:24
 
PETRA373 schreef:
weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley

Ik heb niet specifiek met dit onderwerp aangegeven dat dit een mens bij God vandaan houdt.
Je moet niet mij woorden in de mond gaan leggen, ik heb geschreven dat een mens dat zou moeten onderzoeken, waar het ook over gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:31
 
PETRA373 schreef:
Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.


Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.

Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 12:41
 
zwaluwtje twijfelde wel heel erg.....
de reden dat ik ging doen, heeft ook te maken met mijn lichaam.
en die oefeningen zijn goed, de lichaams bewegingen, daar zit het niet erin.
verder had ik nog nooit zo les gezien en dacht laat je nou niet alles wijsmaken en ga gewoon 1 x kijken en voelen.
Yoga of Yoga zit beidde verschil erin, je kan zonnegod aanbidden en danken,
daar is yoga voor bedoeld, tenminste dat was mijn ervaring daar, en daar ben ik behoorlijk ervan geschroken. dat zijn goden.

ik ben tussen door druk in gebed gegaan.
was het nu anders geweest en gewoon yoga geweest zonder dit, dan had ik het ook niet hier neergezet.........
het is zo goed om steeds te toesten, of het echt goed is.
ik zet het hier neer om te kijken of mijn gevoel wel goed was....of ben ik weer te ver met denken. Misschien had ik anders neer moeten zetten.
dat heb ik dus niet gedaan.
ik veroordeel niemand ermee. het ging om mijn eigen verhaal, mijn eigen ervaring.of ik spijt ervan heb, dat ik dat gedaan heb.....Nee, weer iets geleerd ervan.
die bewegingen ga ik zeker verder doen, voor mijn lichaam is het echt goed. gewoon thuis op de matje..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 13:22
 
FREEDOM687 schreef:
Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes

Nee ik breng stelen niet op 1 lijn met yoga maar je mening over dat je niet mag oordelen over goed of fout. Zo kwam je op mij over als of je nergens een oordeel over mag hebben van dit is goed en dit is fout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:05
 
ZWALUWTJE610 schreef:
zwaluwtje twijfelde wel heel erg.....
de reden dat ik ging doen, heeft ook te maken met mijn lichaam.
en die oefeningen zijn goed, de lichaams bewegingen, daar zit het niet erin.
verder had ik nog nooit zo les gezien en dacht laat je nou niet alles wijsmaken en ga gewoon 1 x kijken en voelen.
Yoga of Yoga zit beidde verschil erin, je kan zonnegod aanbidden en danken,
daar is yoga voor bedoeld, tenminste dat was mijn ervaring daar, en daar ben ik behoorlijk ervan geschroken. dat zijn goden.

ik ben tussen door druk in gebed gegaan.
was het nu anders geweest en gewoon yoga geweest zonder dit, dan had ik het ook niet hier neergezet.........
het is zo goed om steeds te toesten, of het echt goed is.
ik zet het hier neer om te kijken of mijn gevoel wel goed was....of ben ik weer te ver met denken. Misschien had ik anders neer moeten zetten.
dat heb ik dus niet gedaan.
ik veroordeel niemand ermee. het ging om mijn eigen verhaal, mijn eigen ervaring.of ik spijt ervan heb, dat ik dat gedaan heb.....Nee, weer iets geleerd ervan.
die bewegingen ga ik zeker verder doen, voor mijn lichaam is het echt goed. gewoon thuis op de matje..... Knipoog smiley

Hoi Zwaluwtje,

Ik vond het bij jou wel duidelijk dat het om jouw eigen verhaal ging.
De titel die je gekozen hebt was ook jouw keuze, maar dat schiep voor mij wel wat verwarring.
En ik denk dat het ook goed is om naar jezelf te luisteren.
Mijn bezwaren waren vooral bedoeld om het in zijn algemeenheid zo te stellen en het voor een ander te bepalen.
Hoop dat je dit van mijn kant ook begreep.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:10
 
PETRA373 schreef:
Nee ik breng stelen niet op 1 lijn met yoga maar je mening over dat je niet mag oordelen over goed of fout. Zo kwam je op mij over als of je nergens een oordeel over mag hebben van dit is goed en dit is fout.

Ik wilde alleen wijzen op de gevaren om een denkwijze voor een ander te gaan bepalen.
Net zo als je een onderwerp als ""seks voor het huwelijk" niet voor een ander kan invullen.
Ik vind het niet altijd zo duidelijk met bepaalde onderwerpen, hoewel er ook mensen zijn die maar 1 kant zien.

Als jij het op een bepaalde manier ziet is het ook aan mij om jou daarmee in je waarde te laten en je niet te veroordelen omdat je misschien een andere mening erover hebt.
We zijn allemaal verschillend, waardoor we als mens ook verschillend tegen de dingen aan kunnen kijken.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:31
 
FREEDOM687 schreef:
Hoi Zwaluwtje,

Ik vond het bij jou wel duidelijk dat het om jouw eigen verhaal ging.
De titel die je gekozen hebt was ook jouw keuze, maar dat schiep voor mij wel wat verwarring.
En ik denk dat het ook goed is om naar jezelf te luisteren.
Mijn bezwaren waren vooral bedoeld om het in zijn algemeenheid zo te stellen en het voor een ander te bepalen.
Hoop dat je dit van mijn kant ook begreep.

Groetjes


Juist fijn dat je erop reageerd, zo kan je juist van elkaar leren.
ja hoor, ik begrijp je heel goed.
daarom is het ook zo fijn, je doet het goed hoor!
dikke knufff van mij Hannie (zwaluwtje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIANCA017





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 20:01
 
Als je mijn mening vraag over Yoga dan sta ik daar niet achter want Yoga is volgens mij om tot jezelf te komen en de rust te vinden.

Rust vind ik bij de Heer en bij Hem kan ik mezelf zijn en daar heb ik geen Yoga bij nodig. Door in gebed te gaan kom je nader tot Hem en ook tot jezelf. Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 12:56
 
Yoga is op te delen in twee delen.
Het zijn ontspanningsoefeningen en dat heeft te maken met lichaamshouding en ademhaling.
Op zich is daar niks mis mee.

Het andere gedeelte van Yoga is anders namelijk het steeds herhalen van bepaalde zinnen, wat veel gebeurd bij het zogenaamde hatjayoga (verkeerd geschreven denk ik maar ja). Deze zinnen ook wel mantra 's genoemd hebben als bron de oosterse godsdiensten. Nu gaat het mij er niet om dat ik iemand wil zeggen van doe het wel of doe het niet maar vraag ik je gewoon recht voor de raap: Wil jij putten uit die bron van Oosterse Godsdienst of wil je dat niet.

Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 oktober 2014, 15:58
 
Een ander punt bij Yoga is de doelstelling namelijk om helemaal LEEG te worden, terwijl de Bijbel juist spreekt om VERVULD te worden en te blijven van met de Heilige Geest. Vol zijn van Christus is wat anders dan helemaal leeg worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 november 2014, 14:25
 
ITSME497 schreef:
Yoga is op te delen in twee delen.
Het zijn ontspanningsoefeningen en dat heeft te maken met lichaamshouding en ademhaling.
Op zich is daar niks mis mee.

Het andere gedeelte van Yoga is anders namelijk het steeds herhalen van bepaalde zinnen, wat veel gebeurd bij het zogenaamde hatjayoga (verkeerd geschreven denk ik maar ja). Deze zinnen ook wel mantra 's genoemd hebben als bron de oosterse godsdiensten. Nu gaat het mij er niet om dat ik iemand wil zeggen van doe het wel of doe het niet maar vraag ik je gewoon recht voor de raap: Wil jij putten uit die bron van Oosterse Godsdienst of wil je dat niet.

Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ?


Quote:
Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ?

Waarom zou je niet kunnen putten uit andere godsdiensten? Bijvoorbeeld het hindoeïsme en boeddhisme hebben heel veel wijze uitspraken.
1Tess 5 21'Toets alles en behoud het goede'....Of is dat ook weer niet zo bedoeld als hoe het er staat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 5 november 2014, 17:21
 
SHANITA130 schreef:
Waarom zou je niet kunnen putten uit andere godsdiensten? Bijvoorbeeld het hindoeïsme en boeddhisme hebben heel veel wijze uitspraken.
1Tess 5 21'Toets alles en behoud het goede'....Of is dat ook weer niet zo bedoeld als hoe het er staat?


Ik denk maar zo: alle waarheid is van God en veel geestelijke aspecten vind je ook terug in andere bronnen. Aspecten die geldig zijn in het algemeen en soms heel specifiek.
Voor mij geldt wel één waarheid bovenaan: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Met dit en het woord als richtsnoer vertrouw ik er maar op dat die mij helpen te onderscheiden wat de toets kan doorstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 6 november 2014, 16:45
 
JOL252 schreef:
Ik denk maar zo: alle waarheid is van God en veel geestelijke aspecten vind je ook terug in andere bronnen. Aspecten die geldig zijn in het algemeen en soms heel specifiek.
Voor mij geldt wel één waarheid bovenaan: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Met dit en het woord als richtsnoer vertrouw ik er maar op dat die mij helpen te onderscheiden wat de toets kan doorstaan.

Ha Jol Lachende smiley

Zo denk ik ook, voor mij komt op de eerste plaats als christen(gelovig in God zijnde), dat ik geloof dat christus voor ons is gestorven aan het kruis, opdat wij leven hebben in overvloed, eeuwig leven wat al begonnen is vanaf het moment dat je gelovig werd.

Wat voor mij niet inhoud dat goede mensen die het evangelie niet hebben gehoord(en beschuldigen van zonden en vervolgens dreigen met de hel, is géén evangelie...) dus maar gewoon even automatisch naar de hel zouden gaan....God is Liefde en Rechtvaardig waarom zou hij goede mensen naar de hel sturen?(algemene vraag, niet persoonlijk naar jou ;)

Ik ken een paar mooie boeddhistische uitspraken: *Godsdienst bestaat niet in het kennen van de waarheid, maar in het ernaar leven.

*Als je mededogen niet ook betrekking heeft op jezelf, dan is het incompleet.(dit heeft te maken met 'heb je naaste lief als jezelf'(gebod in de bijbel).

*Als je eenmaal zelf bevrijd bent, bevrijd dan ook anderen. Als je eenmaal op de andere oever bent aangekomen, help dan ook anderen die te bereiken.(ook hier zie je weer het 'heb het naaste lief als jezelf; het hoogste gebod!)

*Om innerlijke rust te vinden, moet je afmaken waaraan je begonnen bent.

*Een druppel tederheid is meer dan geld en macht.

*Het is voor ons belangrijk om goede gedachten te hebben, want wij worden wat wij denken. Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten.

*Geduld is het beste gebed.


Uit: http://www.citaten.net/zoeken/citaten_van-boeddha.html?page=4

Nou, hier laat ik het even bij: maw, ik vind veel boeddhistische uitspraken erg zinnig en waar...

En met yoga, ik kan me voorstellen dat mensen daar hun rust oa uit kunnen vinden....ook al is het niet míjn ding. Maar wie ben ik om tegen anderen die yoga fijn vinden te zeggen dat het goed, of fout is?

Dat zal God die mensen dan wel duidelijk maken, als dat zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1