ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CALLIE649
ChristianMatch forum index » Berichten van CALLIE649
Auteur Bericht
CALLIE649 (45)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2015, 22:04
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Hallo allen.

Bij deze een aanvulling op mijn voorgaande reactie.

Ik heb de schriftplaats gevonden waarin God Zich uitspreekt over het verdelen van het land Israel onder andere volken/bevolkingen.

Hoewel ik hieronder slechts een vers uitlicht, raad ik aan om Joel 3 helemaal te lezen. Want ook daarin wordt duidelijk dat God nog steeds van doen heeft en wil hebben met het volk Israel ondanks hun huidige blindheid.

Uitgelicht:

Joel 3 : 2 (Statenvertaling)
"2 Dan zal Ik alle heidenen vergaderen, en zal hen afvoeren in het dal van Josafat; en Ik zal met hen aldaar richten, vanwege Mijn volk en Mijn erfdeel Israël, dat zij onder de heidenen hebben verstrooid, en Mijn land gedeeld;"

Wanneer je bovenstaande goed op je in laat werken, dan mag het duidelijk zijn hoe wij de kwestie 'een Palestijnse staat binnen de landpalen van Israel' in bijbels licht zouden moet zien!

Als je als christen gelooft in de waarheidsgetrouwheid van de bijbel, dan is je verbonden voelen met het volk Israel helemaal niet vreemd.


Laatst aangepast door
CALLIE649
op donderdag 17 december 2015, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE649 (45)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2015, 13:29
BerichtOnderwerp: Wat heb jij met Gods Volk Israël?
 
Dag Tamar,

Interessante topic wordt hier aangesneden. Mijn antwoord op je vraag: ja ik voel mij betrokken bij Israel.

Berichtgevingen en kritieken over Israel hou ik nauwlettend in de gaten. Op hun manier van optreden omtrent de steeds maar weer aanhoudende aanvallen en zelfmoordaanslagen op hun land is ontzettend veel kritiek en heel vaak onterecht! Dan moet ik steeds denken aan een bijbelse profetie dat uiteindelijk 'de wereld zich tegen Israel zal keren'. En dat het volk/land Israel het nog zo benauwd zal gaan krijgen in de toekomst door de druk die de wereld op ze uit zal oefenen dat ze uiteindelijk hun hoofd omhoog heffen en het uit schreeuwen naar God. En dan zal Hij terugkomen… Zien we daar niet een beetje de contouren van 'het zich keren tegen Israel' ?

Ook binnen sommige kerken die beweren dat wij christenen de plaats hebben ingenomen van Israel…

Laat ons helder blijven en ons niet laten misleiden...

Hier een aantal bijbelplaatsen waaruit blijkt dat Israel NIET VERWORPEN is door God en waar vooral uit blijkt dat God zich houd aan Zijn belofte aan en verbond met Israel:

Lees eens Ezechiel 37.
Het beste is om die helemaal te lezen om in de context te blijven, maar met name vanaf vers 21 is het gevuld met 'eye-openers'.

---
21 Spreek dan tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal de kinderen Israëls halen uit het midden der heidenen, waarhenen zij getogen zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en brengen hen in hun land;
22 En Ik zal ze maken tot een enig volk in het land, op de bergen Israëls; en zij zullen allen te zamen een enigen Koning tot koning hebben; en zij zullen niet meer tot twee volken zijn, noch voortaan meer in twee koninkrijken verdeeld zijn.
23 En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.
24 En Mijn Knecht David zal Koning over hen zijn; en zij zullen allen te zamen een Herder hebben; en zij zullen in Mijn rechten wandelen, en Mijn inzettingen bewaren en die doen.
25 En zij zullen wonen in het land, dat Ik Mijn knecht Jakob gegeven heb, waarin uw vaders gewoond hebben; ja, daarin zullen zij wonen, zij en hun kinderen, en hun kindskinderen tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal hunlieder Vorst zijn tot in eeuwigheid.
26 En Ik zal een verbond des vredes met hen maken, het zal een eeuwig verbond met hen zijn; en Ik zal ze inzetten en zal ze vermenigvuldigen, en Ik zal Mijn heiligdom in het midden van hen zetten tot in eeuwigheid.
27 En Mijn tabernakel zal bij hen zijn, en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
28 En de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, Die Israël heilige, als Mijn heiligdom in het midden van hen zal zijn tot in eeuwigheid.
---

Ik wil met klem benadrukken...de uitspraak van God: "...tot in eeuwigheid"!!

Amos 9:14-15
“14 En Ik zal de gevangenis van Mijn volk Israël wenden, en zij zullen de verwoeste steden herbouwen en bewonen, en wijngaarden planten, en derzelver wijn drinken; en zij zullen hoven maken, en derzelver vrucht eten.
15 En Ik zal ze in hun land planten; en zij zullen niet meer worden uitgerukt uit hun land, dat Ik hunlieden gegeven heb, zegt de HEERE, uw God.”

De profeet Amos profeteerde dat de Joden hun land weer terug zouden krijgen.
En dat is ook gebeurd! In 1948 is Israel uitgeroepen tot een natie, een land.
Voor de skeptici onder ons en degenen die nog steeds vasthouden aan het idee dat christenen het 'nieuwe Israel/geestelijke Israel' is: op basis van deze schriftgedeelten blijkt dat dus geenzins het geval.

Romeinen 11 weleens goed gelezen en bestudeerd? Zo klaar als een klontje!
Paulus heeft ooit het onderwerp 'Heeft God zijn volk Israel verstoten' besproken. En wat zegt Paulus onder leiding van de Heilige Geest?
"Dat zij verre!" Oftewel: absoluut niet verstoten.

Het huidige joodse volk/Israel mag dan inderdaad in blindheid wandelen, maar dat betekent niet dat God Zich niet houd aan Zijn belofte met hun.

En dat betekent al helemaal niet dat wij, christenen uit heidenen (niet van joodse komaf) de positie van 'Zijn oogappel' innemen.
Er is geen schriftplaats in de bijbel die deze gedachtegang ondersteunt en aanmoedigd.

Er is overigens ergens opgeschreven in de bijbel dat God zelf zich beklaagd over het feit dat het land Israel verdeeld wordt onder andere volken. Als ik de precieze schriftplaats weer terugvind zal ik die hier posten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE649 (45)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 25 november 2015, 22:41
BerichtOnderwerp: Contact met vrouwen die al langer lid zijn
 
Dag Paul,

Mijn ervaring is, dat niet iedere ingeschreven dame hier even netjes de tijd neemt om een berichtje terug te beantwoorden. Ook al reageer je op iets uit haar profiel of zijn ze al langer lid.

Ik zou zeggen, wanneer jou meerdere dames interessant lijken, gewoon een persoonlijk berichtje sturen (geen knipoog! Echte mannen proberen een gesprekje aan te knopen! Knipoog smiley )

Er zal vast minstens 1 dame zijn die netjes terug reageert. Diegenen die niet terug reageren…ook niet na een paar weken…of na een herinneringsmailtje…niet je tijd aan verspillen! Die zijn of te druk of ze hebben geen interesse en zullen verder ook geen moeite nemen je daarover te informeren.

Als je al vaker met wat dames die hier langer lid zijn hebt gemaild, is het niet zo handig om heel lang te blijven door mailen. Gewoon de stoute schoenen aan trekken en ze uitnodigen voor een ontmoeting/kennismaking in reallife.

Het lijkt me dat wanneer je al heel veel mailt met een dame en het zijn leuke spontane gesprekken, dat een voorstel tot ontmoeten in het echt vanzelfsprekend is en niet als schokkend word ervaren door de dame in kwestie.

Of ze er mee instemt en zo ja met welke motivatie/intentie…dat is een ander verhaal. Daar kom je vanzelf achter en kun je je conclusies uit trekken.

Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CALLIE649
Pagina 1 van 1