| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik zou haast vragen om een slotje op dit topic.... |
'slotje' is tegenwoordig ook weer zo'n modewoord geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:05
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Je reed op de driewieler  |
Dan wilde ik eigenlijk dat er zijwieltjes kwamen op mijn fiets.... Ben altijd zo bang dat ik val.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:09
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 20 december 2011, 08:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:09
|
|
|
|
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel omdat er kracht aan verleend wordt - Jak 5:16b
Zoals steeds kan iedereen gebedspunten posten om voor te bidden. De verwachting is dan wel dat het een hartspunt is van diegenen die om dit gebed vraagt. Een goed gebedspunt wordt dan kort, duidelijk en concreet geformuleerd waarbij we onze gedachten op God richten. Punt is ook dat we zorgvuldig zijn met vertrouwelijke informatie.
Als je je punt niet op het forum wilt zetten, zou je misschien zelf aan kunnen sluiten bij de gebedsroom op de donderdag.
Bettie, Herman, Martha, vandam
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 19 december 2011, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:10
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Er is hoop, hoop voor de toekomst.....(is een liedje, ik zing effe)  |
Iedereen is gewaarschuwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 21:12
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | Wie heeft dat wel eens dat je dingen mist bij je partner en dan ga je ze zoeken bij iemand anders ?
wat miste / iriteerde jij bij hem of haar in jullie relatie ?
wat heb je bij die andere man of vrouw gezocht ? |
Ha , ik miste niets we hadden alles, kinderen, een gezellig gezin allebei een auto, een nieuwhuis, pinpas konden alles kopen en we hadden het goed d8 ik.. Toen ging zij vreemd met mijn vriend !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:09
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oke,we nemen op CM het woord *piep* niet meer in de mond maar de Libelle ter hand..........nostalgie.........ik heb nog wel een ouderwetse doofpot staan voor de liefhebber!
Het is jammer van het onderwerp want heel veel leden hebben met vreemdgaan te maken(gehad) |
Een ouderwetse doofpot?...Ja, die woorden hebben natuurlijk een oorsprong...wat leuk, zal es opzoeken...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Waarom een slotje?Mag er helemaal niet over vreemdgaan gesproken worden of gaan bepaalde berichtjes te ver? We kunnen toch een discussie voeren en rekening houden met de ander? Wie er niets over wil lezen kan het overslaan......... | jawel, maar bedgeheimen gaat mij persoonlijk te ver. Laten we het dan eens hebben over het waarom. Waarom gaat iemand vreemd. Heel vaak wordt gezegd, dat hij/zij niet aan zn/haar trekken komt. Zelf denk ik dat er heel andere oorzaken voor zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:19
|
|
|
|
Sinds enkele weken, na die dag dat cm plat lag, ondervinden velen last van de rooie balk.
Dit ligt niet aan de instellingen van je eigen pc. Dit probleem ligt bij CM zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | jawel, maar bedgeheimen gaat mij persoonlijk te ver. Laten we het dan eens hebben over het waarom. Waarom gaat iemand vreemd. Heel vaak wordt gezegd, dat hij/zij niet aan zn/haar trekken komt. Zelf denk ik dat er heel andere oorzaken voor zijn. |
geen oorzaak maar gevolg dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:22
|
|
|
|
Daarom zeg ik ook vaak, lees hfst 1 t/m hfst 8 aanéén stuk op één avond door. Dan begrijpen we meer van wat er geschreven wordt/ het kost even wat moeite maar is heel zegenrijk.
Hallo Berend Toen ik vorige maand op de muur van Jeruzalem liep met een aantal mensen en Bart Rebco vertelde hij dat we de hele Romijne brief aan 1 stuk moesten lezen en dat deed hij op de muur en ik denk dat je dan veel meer begrijpt. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:24
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nou niet in een kramp hoor maar ik vind gewoon bepaalde zaken zoals in mijn geval binnen mijn huwelijk en tussen mij en mijn partner is ,daar hoeft echt cm en de rest van de wereld niet van mee te genieten.,dat genieten houden we heerlijk voor ons-zelve. 
en vreemdgaan vind zijn basis in begeren van een ander op wat voor vlak dan ook,zo zijn we weer on topic  |
Weinig kans als je verteld wat er zich in je huwelijk afspeeld, bepaalde zaken, dat ik daar dan van geniet...
Kan je idd veel beter voor jezelve houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:32
|
|
|
|
| SIMSIM368 schreef: | | Ha , ik miste niets we hadden alles, kinderen, een gezellig gezin allebei een auto, een nieuwhuis, pinpas konden alles kopen en we hadden het goed d8 ik.. Toen ging zij vreemd met mijn vriend !!! |
Dat is wel heel verdrietig wat je verteld!
Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat je hierboven neerzette, zou eigenlijk bij elke tijd moeten horen, niet bij Kerstfeest alleen. ik heb een tegenvraag voor je. Durf jij Kerst te vieren zonder je schuldig te voelen? Ik wel namelijk. |
Het gaat er weer om Chat...hoe vier ik Kerst.... Ik weet van mezelf...ik denk OVER mezelf...niet groot... Je hebt gelijk als je stelt...dat dit recept...voor deze maaltijd..zo elke dag bereid zou moeten worden.... Dat je elke dag in vrede en eensgezindheid met iedereen( en dat is heel veel hoor) aan 1 tafel zou kunnen zitten... Kerst vieren zonder me schuldig te voelen...hoe zie je dat dan??? Ik zou een Farizeeër zijn als ik zou zeggen...Mmmm, dat zit wel goed met mij...Ik ben namelijk helemaal niet volmaakt...en zeker niet zonder fouten. Ik voel ook nog steeds dat elke dag genoeg heeft aan zijn eigen kwaad!!!
Zoals ik echter al eens eerder vertelde...Kerst een dure maand??? Nee die is bij mij niet duurde dan andere maanden... En nog denk ik bij Kerst...wat heb ik het goed.... Schuldig voelen met Kerst...??? Als ik God bovenaan heb staan tijdens de kerstdagen...zou mijn Kerst weleens heel anders kunnen wezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:34
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | WAT ZOU HET MOOI ZIJN DAT HET ELKE DAG KERST IS EN NIET ÉÉN KEER IN HET JAAR DE INGREDIENTEN VIND IK TOF EN SMAAKT NAAR VEEL MEER
GROET ANITA |
Wat fijn Anita...ik denk dat jij zeer zeker deze boodschap hebt begrepen!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Sinds enkele weken, na die dag dat cm plat lag, ondervinden velen last van de rooie balk.
Dit ligt niet aan de instellingen van je eigen pc. Dit probleem ligt bij CM zelf. |
Had hem tot op heden nooit, maar nu werdt ik eraf gegooit Cm dit is niet leuk, ik lig dan ook echt niet in een deuk. Ook de mail is weer ellende, wat een bende! Maar blijf toch lid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:36
|
|
|
|
Nog 14 keren slapen (zonder de middagdutjes meegerekend) en dan is al dat gedoe over kerst en nieuwjaar alweer voorbij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nog 14 keren slapen (zonder de middagdutjes meegerekend) en dan is al dat gedoe over kerst en nieuwjaar alweer voorbij...  |
Ik denk dat velen blij zullen zijn dat het gewone leventje weer op gang komt. En dat de kinderen weer naar school gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIJFNUL285
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:43
|
|
|
|
[quote=MOMO697]
by the way, ik zei niet dat het extreem is, ik zei of er een extreme missionaris is naast de reguliere. boeit mij dat in hoeverre iemand iets afwijkend vindt of extreem. is hun pakkie aan zolang ze het mij maar niet opdringen.
lachen zeg... dat een geestelijke, ooit eens, een werkwoord zou worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:46
|
|
|
|
|
Bij vreemdgaan gaat het om twee personen. Waarom gaat iemand een relatie aan met een getrouwd persoon, dan moet er toch ook iets aan de hand zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nou niet in een kramp hoor maar ik vind gewoon bepaalde zaken zoals in mijn geval binnen mijn huwelijk en tussen mij en mijn partner is ,daar hoeft echt cm en de rest van de wereld niet van mee te genieten.,dat genieten houden we heerlijk voor ons-zelve. 
en vreemdgaan vind zijn basis in begeren van een ander op wat voor vlak dan ook,zo zijn we weer on topic  |
Zouden ze van mij ook niet horen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het topic is vreemdgaan, als je het perse over verschillende standjes hebben wilt, maak dan een nieuw topic... |
Nou nee ...dit was het wel weer voor vandaag!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dan wilde ik eigenlijk dat er zijwieltjes kwamen op mijn fiets.... Ben altijd zo bang dat ik val. |
ga morgen gewoon op de schaats...!! de IJssel uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 22:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Het gaat er weer om Chat...hoe vier ik Kerst.... Ik weet van mezelf...ik denk OVER mezelf...niet groot... Je hebt gelijk als je stelt...dat dit recept...voor deze maaltijd..zo elke dag bereid zou moeten worden.... Dat je elke dag in vrede en eensgezindheid met iedereen( en dat is heel veel hoor) aan 1 tafel zou kunnen zitten... Kerst vieren zonder me schuldig te voelen...hoe zie je dat dan??? Ik zou een Farizeeër zijn als ik zou zeggen...Mmmm, dat zit wel goed met mij...Ik ben namelijk helemaal niet volmaakt...en zeker niet zonder fouten. Ik voel ook nog steeds dat elke dag genoeg heeft aan zijn eigen kwaad!!! | Laten we daar nu eens beginnen. Als je leeft als verloste zondaar, hoef je dat schuldgevoel niet meer mee te zeulen. Pas als er iets op de dag zelf iets gebeurt wat niet goed is, dan voel ik me schuldig. Wat zou je ervan vinden als je straks in de hemel komt en God zegt tegen je, Ik had je Mijn liefde willen geven, maar jij klaagde alleen maar over je tekortkomingen... En ik vier Kerst als een feest. Bij ons NL gaat feest altijd gepaard met lekker eten en lekkere hapjes. Dus ik zit zonder schuldgevoel aan een heerlijke maaltijd. Als ik in Suriname gewoond had, had ik vast en zeker ook gedanst...
| ZEELAND736 schreef: | Zoals ik echter al eens eerder vertelde...Kerst een dure maand??? Nee die is bij mij niet duurde dan andere maanden... En nog denk ik bij Kerst...wat heb ik het goed.... Schuldig voelen met Kerst...??? Als ik God bovenaan heb staan tijdens de kerstdagen...zou mijn Kerst weleens heel anders kunnen wezen... | Ik vind dan ook dat je Kerst echt moet vieren, dus de boodschap van Kerst vertellen aan de mensen. En God bovenaan staan tijdens de Kerst, voor mij een vanzelfsprekendheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Welke medicijnen? Enne boerenkool is niet vet is groen en piepers was daar vet aan? En de worst ging niet door had ik niet in huis  |
ik had nog een hele in huis, kon ik zo opsturen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ze staan bekend als mythen, maar dat wil niet zeggen dat er geen bodem van waarheid in kan zitten. In genesis word gesproken over reuzen en mensen met veel roem, nephilim bijvoorbeeld, die zowel voor als na de zondvloed leefden. Alle mensen zijn afstammeling van Noach dus in een verweggestopt plekkie in het onderbewustzijn is de kennis en het geloof van Noach nog aanwezig. Alleen al het godsbewustzijn dat in iedere cultuur voorkomt hebben ze niet van een vreemde. |
Hé Pieter. Volgens mij heb ik jouw ook al eerder een opmerking zien maken over Genesis 6 die me redelijk herkenbaar voorkwam, doordat ik daar zelf ook al eens vragen over heb gesteld op 't forum: http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2027
Ik weet niet precies waar je nu naar toe wilt met de opmerking die je nu plaatst.... Hoe bedoel je dit in het kader van de discussie over de drie-eenheid die Mar hier is begonnen? Of gaat het jou eigenlijk meer om die tekst in Genesis 6? Is het dan niet beter om dat topic even weer omhoog te halen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Sinds enkele weken, na die dag dat cm plat lag, ondervinden velen last van de rooie balk.
Dit ligt niet aan de instellingen van je eigen pc. Dit probleem ligt bij CM zelf. |
Ik heb nergens last van, niet van balken èn wordt er niet van afgegooit.... Koop dan ook een èchte pc!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:06
|
|
|
|
Zo ....... wat ik gegeten heb ....... ik zeg het lekker niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:07
|
|
|
|
Treurig stukje Mario.....
Sterkte trouwens morgenochtend Ben aan het werk
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op maandag 19 december 2011, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 23:18
|
|
|
|
|
Ook ik heb nergens last van...eigenlijk nooit...
|
|
| Naar boven |
|
|