ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3340 3341 3342 3343 3344 3345 3346 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:19

VISSER278 schreef:
Zo ....... wat ik gegeten heb ....... ik zeg het lekker niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is er wel iemand die het wilde weten dan???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:23

ZEELAND736 schreef:
Ook ik heb nergens last van...eigenlijk nooit...

Ik soms wèl van sommige reacties hier op het forum Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:31

VISSER278 schreef:
Zo ....... wat ik gegeten heb ....... ik zeg het lekker niet. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

eens een keertje friet?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:49

[quote=VIJFNUL285]

[i]lachen zeg... dat een geestelijke, ooit eens, een werkwoord zou worden.

Wat bedoel je daarmee ?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:54

MAR907 schreef:
Inderdaad Lisa, now we talking. Goed onderzocht Knipoog smiley

Als aanvulling heeft David ook over de Heilige Geest:

Psa 51:9 (51:11) Verberg Uw aangezicht van mijn zonden, en delg uit al mijn ongerechtigheden.
Psa 51:10 (51:12) Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
Psa 51:11 (51:13) Verwerp mij niet van Uw aangezicht, en neem Uw Heiligen Geest niet van mij.

Dus, wanneer er zonden zijn blijkt dat de Heilige Geest van ons weggaat.

Bij de andere apostellen wordt alleen genoemd op te dopen in de Naam van de Here Jezus. Wel vreemd dat in alleen in Matheus de drievoud genoemd wordt...
De Here Jezus is de enigste van de drie welke gestroven is voor de mensheid. Door Hem alleen is er verlossing en eeuwig leven, niet door de Heilige Geest. Tevens heilig betekend apart gezet, dat kan alleen als er meerdere Geesten zijn. Anders is het niet Heilig.

In Johannes wordt er gesproken over de Geest der waarheid.

Joh_15:26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
Joh_16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

De Heilige Geest spreekt alleen hetgeen Hij gehoord heeft tot ons. Hoe dan?

Hé Mar. Uit Psalm 51 blijkt niet dat als er zonden zijn, dat de Heilige Geest dan weg gaat. David vraagt “Neem uw Heilige Geest niet van mij weg…”. Blijkbaar heeft God dit gebed verhoord, want ik heb niet gelezen dat God de Heilige Geest van David weg genomen heeft, nadat hij zonden had begaan. Dat dit in het OT wel gebeurd is, blijkt echter wel uit het verhaal over Saul in 1 Samuel 16
14 De geest van de HEER had Saul verlaten; in plaats daarvan stuurde de HEER hem een kwade geest, die hem kwelde.

De reden dat de Geest van de Heer Saul had verlaten was gelegen in het feit dat Saul ongehoorzaam was geweest, anders gezegd: hij had gezondigd. En juist omdat David dit besefte, bad hij tot God met de vraag of Hij Zijn Heilige Geest niet van David af wilde nemen ondanks het feit dat David gezondigd had. Bij mijn weten heeft God dat ook niet gedaan, maar is God juist tot aan David zijn dood met David blijven praten.

In Richteren staat ook het verhaal over Simson, die erachter kwam dat de Here hem verlaten had, nadat Delia zijn haar had afgeschoren. (Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit begrepen waarom Simson dat aan haar heeft verteld, nadat zij al drie keer had laten zien dat zij eigenlijk niet te vertrouwen was. Per slot van rekening heeft hij haar drie keer wat wijs gemaakt wat betreft het verlies van zijn kracht en al die keren heeft ze dat dus ook uitgeprobeerd om hem zo te kunnen uitleveren aan de filistijnen… wat heeft die man bezield om haar dan uiteindelijk toch de waarheid te vertellen, met als gevolg dat de Heer hem verliet Smiley die vol vragen zit . Van kindsaf heb ik me verbaasd over dit verhaal, maar goed da’s een hele andere discussie...). Toen Simson echter tot de Here bad om hem nog eenmaal kracht te geven, heeft hij die kracht nog wel een keer van God gekregen.

Maar goed, wat met Simson en Saul was gebeurd, had natuurlijk ook met David kunnen gebeuren nadat hij zonden had begaan. In die zin was het begrijpelijk dat David aan God vroeg om Zijn Geest niet van David weg te nemen.

Wat betreft het NT ligt het volgens mij een beetje anders dan in het OT. Eerlijk gezegd ken ik vanuit het NT geen verhalen over mensen die vervuld zijn geraakt van de Heilige Geest en die later weer zijn verlaten door de Heilige Geest omdat zij hebben gezondigd. Het lijkt er eerder op dat mensen vervuld blijven door de Heilige Geest als zij eenmaal tot het geloof zijn gekomen. Wellicht kan dit verklaard worden vanuit het verlossende werk van Christus, want juist de Heilige Geest zorgt er immers ook voor dat mensen gaan getuigen van Hem nadat zij vervuld zijn geraakt door de Heilige Geest.

Wat betreft jouw opmerking over het dopen, spreken ook Marcus, Lucas en Johannes van dopen met de Heilige Geest. Er wordt dan gesproken over Jezus die mensen zal dopen met de Heilige Geest (Marcus 1:8 en Lucas 3:16 en Johannes 1: 33). Verder in de Bijbel worden mensen ook gedoopt met de Heilige Geest, soms nadat zij zijn gedoopt (handelingen 2:38), maar soms ook voorafgaand aan hun doop (handelingen 10:47). De stukken waar jij aan refereert als je het hebt over dopen in de naam van Jezus, staan volgens mij dan ook niet los van het feit dat erbij vermeld staat dat mensen de Heilige Geest ontvangen als zij gaan geloven in Christus (bijv. Handelingen 19:5 en 6). Anders gezegd: als mensen tot het geloof komen, worden zij vervuld door de Heilige Geest.

Maar afgezien daarvan: dat alleen in Mattheüs wordt gesproken over dopen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest leidt er niet toe dat dit betwist zou moeten worden. Er zijn wel meer dingen die bijv. wel door Mattheüs worden geschreven en niet door Lucas of wel door Marcus en niet door Johannes. De opdracht die Jezus zijn discipelen in Mattheüs geeft is volgens mij heel helder, namelijk dan mensen gedoopt moeten worden in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Wat de tekst uit Johannes 16 betreft. Na vers 13 volgen vers 14 en 15 nog he:
14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.

De Heilige Geest spreekt wat Hij gehoord heeft van Jezus. Alles wat Hij bekend maakt heeft Hij van Jezus. En op tal van plaatsen in de Bijbel wordt geïllustreerd hoe de Heilige Geest door mensen spreekt, dus ik begrijp je vraag over hoe de Heilige Geest tot ons spreekt eerlijk gezegd niet helemaal, want volgens mij ken jij die teksten ook.

Wat betreft de teksten uit Johannes: als hierbij wordt gesproken over de Geest der waarheid is dat niet in tegenspraak met de benaming Heilige Geest. Er staat immers ook dat mensen die geleid worden door de Heilige Geest, de waarheid spreken:
1 Omdat ik één ben met Christus spreek ik de waarheid, en mijn geweten, geleid door de Heilige Geest, is mijn getuige dat ik niet lieg (Romeinen 9).

Anders gezegd: de Heilige Geest is de Geest der Waarheid die van de Vader uit gaat en die van Jezus getuigt. Je ziet dit ook in de Bijbel, doordat de mensen die vervult raken van de Heilige Geest gaan getuigen van Jezus Christus (maar dat gaf ik hiervoor ook al aan, dus nu val ik in herhaling Verlegen lachende smiley ).

Uiteraard is er alleen verlossing door wat Jezus heeft gedaan, maar juist de Heilige Geest zorgt ervoor dat mensen hiervan gaan getuigen en dat is weer overeenkomstig met de opdracht die Jezus gaf toen Hij zei: “Maak alle volkeren tot mijn discipelen”.

Vervolgens stel je dat “heilig” betekent “apart gezet” en dat dit alleen kan als er meerdere geesten zijn. Dat klopt en ook dat komt overeen met wat er in de Bijbel staat. Er wordt immers in de Bijbel niet alleen gesproken over de Heilige Geest, maar ook over boze geesten en zelfs over het oproepen van geesten van mensen die overleden zijn (denk aan Saul die de geest van Samuel liet oproepen in 1 Samuel 28). Voor al die geesten geldt echter dat zij in de Bijbel niet een Heilige Geest worden genoemd. Dit is anders als het gaat over de Geest van God:

Al in Genesis wordt er gesproken over de Geest van God:
De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods Geest zweefde over het water. (Genesis 1:2)

en over de vervulling met de Geest van God van bijv. Jozef
‘Zouden we ooit iemand kunnen vinden als deze man, iemand die zo vervuld is van Gods Geest?’ zei de farao tegen hen (Genesis 41: 38).
Zo zijn er nog wel meer Bijbelteksten waaruit blijkt dat mensen in het OT vervuld zijn van de Geest van God. Het bestaan van Gods geest kan dus herleid worden uit de Bijbel. Aangezien God heilig is, is Gods Geest ook heilig: kortom, de Heilige Geest is Gods Geest. En aangezien het dus gaat om Gods Geest, is de Heilige Geest in feite God. Zo kom je toch weer terug bij die drie-eenheid: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest, drie in één. Juist daaruit valt volgens mij te verklaren, waarom de Heilige Geest door Jezus in Mattheüs op één lijn wordt genoemd met de Vader en de Zoon.

(Blijf ik ondertussen nog wel puzzelen over hoe het nu zit met die zeven geesten waarover in Openbaring wordt gesproken, dus wie zich geroepen voelt om daar iets over te zeggen: be my guest)
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 00:01

Morgen ben ik, dicht,...dichter,...dichterbij.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 00:21

ik vind kerst het summum van schijnheiligheid
helaas, kan er niet veel meer van maken
maar ik ben blij dat er mensen zijn die het anders beleven
omdat 25 december op een zondag valt, ga ik feest vieren, doen we namelijk altijd tijdens de diensten, heerlijk is dat
soms lukt het me niet omdat ik dan in tranen zit
maar ook dat komt wel weer goed
Jezus kwam voor mij op aarde, en daarmee deed God iets wonderbaarlijks
maar ik ga het niet vieren zoals het in veel kerken word gevierd
daar heb ik niks mee
wil je het wel zo vieren, doe dat dan, voel je vrij
net zoals ik me vrij voel om het niet zo te vieren
weg met dat stomme schuldgevoel, levert je niks op
en ik wil ook niemand een schuldgevoel aanpraten
geniet van je kerst op de manier die bij jou past Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 00:24

MARTIN695 schreef:
Daarom zeg ik ook vaak, lees hfst 1 t/m hfst 8 aanéén stuk op één avond door. Dan begrijpen we meer van wat er geschreven wordt/ het kost even wat moeite maar is heel zegenrijk.

Hallo Berend
Toen ik vorige maand op de muur van Jeruzalem liep met een aantal mensen en Bart Rebco vertelde hij dat we de hele Romijne brief aan 1 stuk moesten lezen en dat deed hij op de muur en ik denk dat je dan veel meer begrijpt.
Sjalom.
Martin

eh lag dat nou aan het feit dat je op de muur stond of omdat de brief in zn geheel werd gelezen?
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 00:39

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van al deze non sense die ik hier lees.
Ga liever vrijwilligers werk doen voor je kerk ofzo ipv. van al deze crab.die geen enkele betekenis heeft in de eeuwigheid.
Niveau...nihil !!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:01

toen ik net op cm was had ik er last van, maar daarna niet meer....en gisterenavond de hele avond...het werd zelfs zo erg daat ik niet ens meer kon inloggen......
en ik heb wel een goeie pc
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:04

FRANKT627 schreef:
Nog 14 keren slapen (zonder de middagdutjes meegerekend) en dan is al dat gedoe over kerst en nieuwjaar alweer voorbij... Lachende smiley

en dan 31 dagen januari,......komt geen eind aan die maand
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:13

Ik zit echt met grote verbazing te kijken naar wat hier allemaal op het forum wordt gekwakt als het gaat over vreemd gaan. Ik had dit topic uiteraard al eerder gezien, maar ben bewust terughoudend geweest in het geven van een reactie. Zolangzamerhand gaat dit hele topic echter alleen nog maar over seks en volgens mij was dat niet de vraag waarmee het topic is gestart. Volgens mij was de vraag vooral gericht aan mensen die zijn vreemd gegaan. De topic-starter begon met de vraag wat die mensen hadden gemist bij hun vorige partner, alsof hij een verklaring zocht voor overspel.

Volgens mij is overspel nooit goed te praten. Alle "redenen" die hier naar voren zijn gebracht, zijn in feite geen reden voor overspel, hooguit voor de verleiding om overspel te plegen. Daadwerkelijk toegeven aan die verleiding is echter nog weer even een stap verder. Op het moment dat je met die verleiding te maken krijgt is het veel dapperder om het gesprek met je partner aan te knopen en eens te gaan onderzoeken waar het mis dreigt te gaan. Voor mij persoonlijk geldt namelijk niet dat er "pas" sprake is van overspel als mijn partner seks heeft met een andere vrouw. Als hij met een andere vrouw zoent zoals hij alleen met mij hoort te zoenen en aan een andere vrouw zit zoals hij alleen aan mij hoort te zitten gaat hij in mijn ogen vreemd, ook al is er dan geen sprake van seks. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat een gesprek niet veel zin meer heeft als zoiets zou gebeuren. Mijn vertrouwen in de ander loopt dan zo'n grote schade op, dat ik de relatie beëindig. Ik wil me namelijk absoluut niet moeten afvragen wat mijn partner doet als hij een avondje met zijn kameraden iets gaat doen. Een relatie waarin geen sprake is van wederzijds vertrouwen is in mijn ogen dan ook volstrekt zinloos.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 20 december 2011, 01:26
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:33

INKTVIS960 schreef:
Morgen ben ik, dicht,...dichter,...dichterbij.

Aha, het wordt dus verdergezet waar het eindigde...goed zo... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:49

COOTJE711 schreef:
Ik heb nergens last van, niet van balken èn wordt er niet van afgegooit....
Koop dan ook een èchte pc!! Knipoog smiley

Boze smiley kom binnenkort niet klagen dat al die knaagdieren binnenkort de kabels van je echte pc hebben doorgekabbeld...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:53

MARISKA601 schreef:
ach een deuk in de auto doet niet zeer...

een gescheurde vingernagel is veel erger...
en daarom doe ik vandaag geen kaarten op de post... Knipoog smiley

Gelukkig kon je toch nog pc-en... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:54

Tja... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:55

GRACE585 schreef:
morgen is mijn laatste dag hiero en zit een maandje cm er al weer op.
het was heerlijk om weer even met oude en nieuwe bekenden te keuvelen en van gedachten te wisselen.maar ook het leven buiten deze virtuele wereld is het waard om geleefd te worden
wens jullie een gezegende kerst en een voorspoedig 2012.

Tot binnenkort, Grace... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 03:23

iedereen gezegende kerstdagen gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 05:23

Vannacht heeft het hier erg geregend...geen weer om wat buiten te doen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 07:05

Dinsdag 20 december, Psalm 145: 15-16; Gij opent uw hand.

Ik geloof er niets van. Brood op z’n tijd. Moet je eens in Afrika gaan kijken! Terwijl de vrachten meel van de voedselhulp in de haven staan te bederven, sterven duizenden broodmagere hongerlijders. En dan zeker deze psalm citeren bij hun begrafenis? Een lachertje, een klap in het gezicht van mensen die tevergeefs hun leven lang op God hoopten. ‘Allen zien hoopvol naar u uit.’ Ja, dat zal wel, dat zie ik zomaar voor me. Maar dat brood, op de juiste tijd? De psalm liegt.
Dus: wordt het niet hoog tijd dat ik nu eens dat psalmboek afval en met de psalmen de hele Bijbel in de prullenbak stop? Moet ik dan altijd maar weer die Bijbel verdedigen en het opnemen voor die irritante psalmen, tegen beter weten in? Brood op de juiste tijd… Hoe velen zijn er alleen al niet in oorlog, in de Hongerwinter van 1944 en 1945, door honger omgekomen? Ook gelovige christenmensen, trouwe kerkgangers! In dat licht is zo’n psalm toch niet te handhaven? Hak nu toch eens een knoop door, geloof die onzin toch langer niet! Dit boek ik bijna uit, zoveel nieuws zullen de laatste psalmen niet laten horen, leg je er nu toch bij neer: die psalmen zeggen maar wat!
Goed, ik zal het toegeven. Ik zal toegeven dat ik psalmen hier en daar slechts met moeite kan meezingen. Maar ik weiger te erkennen dat ze de plank misslaan! Integendeel. Laat ik diezelfde Hongerwinter nog eens in gedachten roepen. Hoor je ze, zie je ze: de vliegtuigen vol met verrukkelijke, voedzaam brood? Reken maar dat toen deze psalm gezongen is! Mag een mens in zulke situaties dan misschien God danken voor hulp die voor duizenden níet te laat kwam? Trekken wij de boel niet volkomen scheef zolang wij niet inzien dat het overgrote deel van mens en dier al eeuwenlang dagelijks zoveel voedsel krijgt als nodig is?

Zie, alles ogen zijn op U gericht,
Heer, die te rechter tijd hun nood verlicht.
Gij opent uwe hand, en al wat leeft
Vindt voedsel, vindt al wat nodig heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:22

COOTJE711 schreef:
Ik heb nergens last van, niet van balken èn wordt er niet van afgegooit....
Koop dan ook een èchte pc!! Knipoog smiley

Had er nooit last van tot gisteravond gelukkig maar 1 keer maar was er 1 te veel Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:24

Vannacht rond half twee sneeuwde het flink alles was mooi wit Lachende smiley
Om 6 uur regen en nog eens regen dag sneeuw Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:27

YELNIN491 schreef:
tandartsbezoek: wortelkanaal behandeling en zenuwkanaalbehandeling, met dank aan mijn vorige tandarts die de boel verprutst had, zit nu met een giga zere bovenkaak en een ontsteking. Hopen dat de medicijntjes helpen en we het redden tot eind januari. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

gevalletje zal wel vallen onder: waar gewerkt wordt vallen spaanders Gefrustreerde smiley

Auwieeeeeeeeeee
Sterkte ermee Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:28

Zondagnacht waarschuwde er mij iemand via een smsje....PAS OP GLAD!!!

Op maandag rij ik vaak op binnenwegen, die behoorlijk glad kunnen wezen...
Was maar goed dat ik gewaarschuwd was....
Op het kleine stukje naar mijn werk...zag ik al 2 slippartijen...niet ernstig..
En op een gegeven moment voelde ik ook de auto glijden..oei dit vind ik niet leuk..
En dan die moeders...met kinderen voor of achterop...
Nu regent het...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:32

Fijn, dat er toch nog een zinnig woord hier wordt gezegd....
Verder..een leeg en zinloos topic!!!!!
Lijken hier meer een partij gefrustreerde mensen....
En wie opende het???
Juist iemand die je nooit meer hoort later....
Sensatie???
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:51

Ik heb mijn reacties(weer)verwijderd,blijkbaar zijn de mensen op CM hier niet aan toe.Ik heb geprobeerd op een nette manier mijn bijdrage te leveren maar dat wordt niet in dank afgenomen.
Ik hoop dat het in een eventuele relatie wel ter sprake komt en dat de mensen die wel behoefte hebben er over te praten ergens terecht kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:11

LEANNE226 schreef:
Ik heb mijn reacties(weer)verwijderd,blijkbaar zijn de mensen op CM hier niet aan toe.Ik heb geprobeerd op een nette manier mijn bijdrage te leveren maar dat wordt niet in dank afgenomen.
Ik hoop dat het in een eventuele relatie wel ter sprake komt en dat de mensen die wel behoefte hebben er over te praten ergens terecht kunnen.

Deze topic ging inderdaad over vreemdgaan en niet over seks als dusdanig. Dus wie of wat de offtopic-route bepaalde is niet belangrijk. Tevens werd er niet in detail besproken hoe er gesekst moet worden of wat dan ook. Dus, van gore praat was hier geen sprake. Er werd ook aan niemand gevraagd hoe zij het doen. Trouwens, de meeste hier zijn niet getrouwd. Sommige hebben misschien wel een relatie maar als rechtgeaarde christenen wordt er niet aan seks gedaan voor het huwelijk. Dat kan ik toch opmaken uit vorige topics waar het wel over seks en aanverwanten ging. Diegene die wel getrouwd zijn gaan hun bedgeheimen niet vertellen, laat staan hier neerschrijven. En groot gelijk hebben ze. Dat is voor niets nodig.

Wat ik wel zeggen, Leanne, is dat sommige mensen weer heel het zaakje hebben opgeblazen. Is dat valse of oprechte preutsheid? Ik weet het niet maar ik heb je bijdragen ook gelezen en ik zou echt niet weten waarover ze gestruikeld zijn. Of ze wel een oprechte reden hadden om je te voorzien van bepaalde commentaren betwijfel ik ook. Goed, het is niet anders.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:16

CHATULIEM619 schreef:
Bij vreemdgaan gaat het om twee personen. Waarom gaat iemand een relatie aan met een getrouwd persoon, dan moet er toch ook iets aan de hand zijn?

Denk je nu werkelijk dat een getrouwd persoon zich bloot geeft, aan een ander om te kunnen scoren. Natuurlijk gebeurd dat ook wel, maar in de regel worden de regels en banden wat losser geschroefd om iets te kunnen bereiken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:25

FRANKT627 schreef:
Deze topic ging inderdaad over vreemdgaan en niet over seks als dusdanig. Dus wie of wat de offtopic-route bepaalde is niet belangrijk. Tevens werd er niet in detail besproken hoe er gesekst moet worden of wat dan ook. Dus, van gore praat was hier geen sprake. Er werd ook aan niemand gevraagd hoe zij het doen. Trouwens, de meeste hier zijn niet getrouwd. Sommige hebben misschien wel een relatie maar als rechtgeaarde christenen wordt er niet aan seks gedaan voor het huwelijk. Dat kan ik toch opmaken uit vorige topics waar het wel over seks en aanverwanten ging. Diegene die wel getrouwd zijn gaan hun bedgeheimen niet vertellen, laat staan hier neerschrijven. En groot gelijk hebben ze. Dat is voor niets nodig.

Wat ik wel zeggen, Leanne, is dat sommige mensen weer heel het zaakje hebben opgeblazen. Is dat valse of oprechte preutsheid? Ik weet het niet maar ik heb je bijdragen ook gelezen en ik zou echt niet weten waarover ze gestruikeld zijn. Of ze wel een oprechte reden hadden om je te voorzien van bepaalde commentaren betwijfel ik ook. Goed, het is niet anders.

Precies, ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik geloof ook niet dat zij zich leent voor zulke misdragingen. Soms is het vaak de bubbele gedachte
die dan speelt.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:29

ERIKA129 schreef:
Had er nooit last van tot gisteravond gelukkig maar 1 keer maar was er 1 te veel Boze smiley

Ik krijg alleen maar rode balkjes als ik fout spel, dan corrigeer ik, en opgelost Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 20 december 2011, 09:30
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3340 3341 3342 3343 3344 3345 3346 ... 6194 Volgende
Pagina 3343 van 6194