ChristianMatch

Forum

Het slap ouwe **** topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3371 3372 3373 3374 3375 3376 3377 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:21

COOTJE711 schreef:
dat noemen ze 'intuïtie' Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Boze smiley ik denk dat je intuitie al zoveel waarde heeft als de regendans van de hottentotten ergens in een Afrikaanse woestijn... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:25

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Tis aan zee zeker ander weer dan in het binnenland Gefrustreerde smiley

volgens mij trekken de 'middenlanders' het slechte weer aan... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:27

WILLEMIJN232 schreef:
Lijkt er wel op Zeeland.....Als we na Oud en Nieuw niets meer van Chatuliem horen moeten we maar even met de pet rond voor een bloemetje in het ziekenhuis...... Knipoog smiley

We zullen voor hem vuurwerk laten knallen met 'Spoedig herstel' Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:30

WILLEMIJN232 schreef:
Hij wijd niet uit over de begrippen die Pieter verward......volgens mij moet je het zo lezen.... Knipoog smiley

Inderdaad W-tje...toch één iemand die clever is... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 06:27

Dinsdag 27 december, Psalm 147: 12-20; Uitverkoren.

Jezus, het kind van Bethlehem, was een Jood. Veel te vaak is dat ondergesneeuwd in de geschiedenis van de wereld. Hitler wist het, maar verdoezelde het. Altijd heeft het antisemitisme geroepen: ‘De Joden hebben onze Jezus gekruisigd, dus: weg met de Joden!’ Maar ‘onze’ Jezus is nooit ‘van ons’ geweest. Jezus was een Jood. Hij was er een van Israël. Hij heeft zich gevoegd in alle tradities, feesten en rituelen van het Joodse volk. Binnen het uitverkoren volk was Hij de Uitverkorene bij uitstek, de ware Israëliet, dé Jood van alle Joden. Die naam ‘Jood’, Jeduda, betekent letterlijk: Godlover. Jezus loofde God, zoals de Eeuwige Israël had gevraagd Hem te loven: met hart en mond en handen. Dit alles moet wel betekenen dat Christus’ kerk niet alleen iets heeft met Hem, maar ook zijn volk. Christenen zijn per definitie voor Israël. Dat betekent niet dat christenen tégen de Palestijnen zijn of de Arabieren zijn. Christenen zijn, in het spoor van onze Heiland, voor alle volken. Maar het Joodse volk staat bovenaan de lijst, vanwege Christus én vanwege de overtuiging die in de psalm van vandaag oplicht: aan Israël gaf de Eeuwige zijn woorden, zijn voorschriften en wetten. Niet dat God geen bemoeienis had met andere volken. Zeker wel! Maar met geen ander volk had de Eeuwige zo’n bijzondere relatie als met Israël. Neem alleen de Tien Woorden. Waar ter wereld vind je zo’n allesomvattende samenvatting van universele normen en waarden als in de Tien Geboden? Uit welk volk is een Licht voor de wereld geboren, zo groot en schoon als Christus? Daarom prijzen wij de Eeuwige voor zijn Zoon én voor zijn volk.

De HEER heeft Jakob uitverkoren
om naar zijn heilig woord te horen.
Aan Israël heeft Hij ten leven
zijn rechten en zijn wet gegeven.
Zo deed Hij aan geen Andre volken.
Laat ons des Heren lof vertolken.
De kracht, de heerlijkheid, de ere
zijn Hem, die eeuwig zal regeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 06:28

Woensdag 28 december, Psalm 148: 1-6; Dragers van het woord.

Zouden de engelen in de hemel ons hier op aarde horen zingen? Daar gaat de dichter van de psalm wel vanuit, want anders zou hij niet zo’n klemmende oproep doen aan het adres van de hemelboden om God te loven. De psalmdichter wekt de engelen op mee te doen in het grote koor van allen die Gods lof zingen. Het moet in de hemel gaan zoals ook hier op aarde vooruit, zingen, jullie allemaal.
Maar zou de dichter van de psalm dan betwijfelen of de engelen wel voldoen aan lofprijzing? Zou hij zich afvragen of ze het ‘Ere zij God’ nog wel machtig zijn, na zoveel eeuwen tevergeefs te hebben gewacht op vrede op aarde? Hoe dan ook, de psalm roept hemel een aarde op te participeren in een lofzang die kosmische allure heeft. Zon, maan en sterren, hoogste hemelen inclusief alle engelen, alles moet meedoen in die grote aanbidding. Het aardige van de nieuwe psalmberijming vind ik dat de engelen daarin worden genoemd: dragers van zijn woord. Een engel is een woorddrager. Ze dragen op hun vleugels (of, als ze die niet hebben, op handen) het woord van de Eeuwige op aarde. Zo hebben ze zelfs hét Woord naar de aarde gedragen: Christus, geboren uit Gods mond, adem van de Almachtige, stem van de Eeuwige. Engelen zijn hemelse geluidsdragers, nog altijd. En wie weet laten zij ook vandaag ons het geluid van Gods liefde helder horen.

Halleluja! Prijst God en zingt,
gij fliere hemel die daar blinkt,
gij legioen dat naar Hem hoort,
gij engelen die draagt zijn woord,
zonlicht en maan en alle sterren,
hemel der hemelen van verre,
peilloos verschiet boven ons hoofd:
de naam des Heren zij geloofd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 06:29

Donderdag 29 december, Psalm 148: 7-14; Speel voor de HEER.

Zo langzamerhand leven we toe naar de oudejaarsdag. Het eind van dit kalenderjaar komt in zicht. Ook het slot van het psalmboek in zicht. Hoe zullen we het jaar afsluiten? Mijn voorstel is: precies zoals het psalmboek afgesloten wordt. Hoe dat slot is? Een krachtig uitroepteken, een herhaald halleluja. Loof de HEER! En wie moet dan de Eeuwige loven? Het volk Israël? De gemeente van Jezus Christus? Zeker. Maar de psalm ziet ruimer, wijder. Oecumenischer kan het niet: alles en iedereen wordt opgeroepen de Allerhoogste te prijzen. Gisteren hoorden we al: ‘Loof de HEER, bewoners van de aarde!’ Wie dat zijn? De mensen? Zeker! Maar ook de dieren. En dan niet alleen de lieve dieren, de lieveheersbeestjes, de wollige cavia’s en de leuke lammetjes in het voorjaar, maar ook de monsters, de dreigende draken, de gedrochten, alles wat zich schuilhoudt in de oceaan. Maar nog wijder ziet de psalm. Niet alleen mensen en dieren worden opgeroepen God te loven, héél de schepping wordt uitgenodigd, inclusief de elementen, weer en wind, vuur en hagel, sneeuw en rook. Laat alles de Eeuwige lof toezingen! Met dat perspectief gaat het psalmboek naar het einde toe. Dat einde zal geen catastrofe zijn, ook al gaat de weg naar Gods toekomst wellicht door diepe dalen. Er zal uiteindelijk wereldwijd één grote dankdienst zijn. Hemel en aarde, water en vuur – heel de schepping zal juichen en spelen voor Gods aangezicht!

Halleluja! Prijst God en zingt,
gij watervloeden die Hij dwingt;
gij monsters uit het diep der zee,
speelt voor den HEER en wees gedwee!
Hagel en vuur en regenwolken,
stormwinden die zijn stem vertolken,
sneeuw die de bergen blank bekleedt;
weest alle tot zijn dank gereed!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 06:31

Zo op naar Parijs, Parijs her we come!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 06:43

FRANKT627 schreef:
Het is hier donker dus ik zie niet zoveel van het weer. Maar volgens mij is het droog , niet veel wind dus ideaal visweer.
Zoutelande ...... we zijn in aantocht.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 07:40

FRANKT627 schreef:
Inderdaad W-tje...toch één iemand die clever is... Knipoog smiley

Dat je het maar weet.... Knipoog smiley Maar je hebt nog niet gezegd hoe Anselm Grun in het echt is.....Ik verbaas me nl altijd over die man, hij schrijft boeken aan de lopende band, is abt van een groot klooster, geeft veel lezingen...hij moet toch eens een burn out krijgen?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:36

donker hier nog, geen idee wat voor weer het is, maar
weet wel dat ik er straks uitmoet om te werken, zien we dan wel
wat het weer in de provincie Groningen in petto heeft Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:39

VISSER278 schreef:
Het is hier donker dus ik zie niet zoveel van het weer. Maar volgens mij is het droog , niet veel wind dus ideaal visweer.
Zoutelande ...... we zijn in aantocht.

Zo, dan zal de visboer in Zoutelande weer wat verdienen want je kan niet me lege handen thuis komen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:41

MOMO697 schreef:
hij??? Smiley met dichtgeplakte mond

het was al laat he Clown smiley , foutje van mijn typvingers, maar bedoel "HET" Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:52

WILLEMIJN232 schreef:
Dat je het maar weet.... Knipoog smiley Maar je hebt nog niet gezegd hoe Anselm Grun in het echt is.....Ik verbaas me nl altijd over die man, hij schrijft boeken aan de lopende band, is abt van een groot klooster, geeft veel lezingen...hij moet toch eens een burn out krijgen?

Oh, die vraag van jou wie hij of hoe hij is heb ik niet gelezen.

Nouja, hij kwam praten over zijn boek: De hemel begint in jezelf'. Het is een boek dat verwijst naar de woestijnvaders, de woestijnvaders zijn erg interessant om te lezen, en de hedendaagse toepassing van die teksten.

Ik weet niet of hij abt is. Destijds was hij de econoom van zijn klooster. Hij hield zich ook destijds bezig met Oostere meditatietechnieken en had daarom min of meer een link met de abdij van Zundert. Hij is een rustige maar vooral wijze man en heeft een enorme energie. Van een burn-out weet ik niets hoor. Ik vind het gewoon aardig en zijn conferenties waren goed...wel in het Duits Boze smiley ...Eigenlijk kan ik over zijn persoonlijkheid veel vertellen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 09:31

FRANKT627 schreef:
Oh, die vraag van jou wie hij of hoe hij is heb ik niet gelezen.

Nouja, hij kwam praten over zijn boek: De hemel begint in jezelf'. Het is een boek dat verwijst naar de woestijnvaders, de woestijnvaders zijn erg interessant om te lezen, en de hedendaagse toepassing van die teksten.

Ik weet niet of hij abt is. Destijds was hij de econoom van zijn klooster. Hij hield zich ook destijds bezig met Oostere meditatietechnieken en had daarom min of meer een link met de abdij van Zundert. Hij is een rustige maar vooral wijze man en heeft een enorme energie. Van een burn-out weet ik niets hoor. Ik vind het gewoon aardig en zijn conferenties waren goed...wel in het Duits Boze smiley ...Eigenlijk kan ik over zijn persoonlijkheid veel vertellen.

Mooie titel: de hemel begint in jezelf.....
Wat heerlijk dat een mens zoveel energie heeft, daar kan ik echt jaloers op zijn....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:08

MARISKA601 schreef:
Als we thuis blijven hoeven we ook niet te zoenen
Gefrustreerde smiley

Volgens mij gaat het hier ook over heel wat andere actie,s met de mond, meer in de trant van eten misschien Smiley die vol vragen zit
Wellicht zijn zij allen aan het montie jakken Clown smiley er is al 3 dagen niet meer gegeten
Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 27 december 2011, 11:09
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:18

I'm born to live for ever.........
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:19

vandaag eten?? ehm........ Kerstkliekjes!! Kwijlende smiley

(en daarna ff een paar dagen gezond, voordat we verdergaan met oud&nieuw ) Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:20

(en daarna ff een paar dagen gezond, voordat we verdergaan met oud&nieuw ) Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:23

Ik ga dadelijk naar de AH...er zal daar wel van alles te proeven zijn... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:33

FRANKT627 schreef:
Ik ga dadelijk naar de AH...er zal daar wel van alles te proeven zijn... Kwijlende smiley

Jep, stukkies oliebol en nieuwjaarsrolletjes......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:55

Ik zou zeggen : een beetje down to earth LJ.....
Het komt mij allemaal wat zweverig over als ik het mag zeggen....
Je leeft ook in het nu en daar mag je toch ook van genieten...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:02

ZEELAND736 schreef:
Is dit een vuurwerktopic???
Kerst is toch afgelopen, nu gaan we naar oud en nieuw toe. Nog even wat betreft de huisdieren. Mijn ervaring is, dat de baasjes zich er drukker over maken dan de dieren zelf. Als hier wat geknald wordt negeer ik het bewust en dan zijn de honden een stuk rustiger. Als ik op iedere knal ga reageren, worden zij ook bang en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Ik neem zelfs mn bouvier mee naar buiten als ik een vuurpijl afschiet, en hij vindt het gewoon hartstikke leuk.

En de katten: meestal verstoppen ze zich tijdens het vuurwerk en liggen ze op de slaapkamer. Maar de dag daarop zijn ze weer vrolijk en is er niks aan de hand. Ze verdoven vind ik zielig en onnodig en dat grenst naar mijn idee aan dierenmishandeling. Want onnodig medicijnen voorschrijven is in mijn ogen ook een misdaad. Je geeft je opa toch ook geen slaappil als hij lastig wordt? Geloof me, het allerbelangrijkste is hoe jij je opstelt tijdens het vuurwerk. Als jij je nergens van aantrekt, doen je dieren het ook niet.

chat, die na vijftig jaar ervaring echt wel weet hoe je het beste met dieren om kunt gaan...en die vindt dat de dieren teveel gepamperd worden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 december 2011, 12:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:04

MOMO697 schreef:
ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex

ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?, k denk t niet
het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.

daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op.
steeds even verder, en das het mooie erbij.

maar verslaafd.
Er zijn mensen die dit letterlijk nemen. Ik zie de humor van je opmerking wel. Mountainbiken en seks vergelijken, grappig. Helaas, ik kan niet meer fietsen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 december 2011, 12:05
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:24

WILLEMIJN232 schreef:
Erika, ik zag jouw naam bij het topci sexverslaafd staan....ik dacht eens even lezen..... Verraste, verbaasde smiley

Verlegen lachende smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:25

WILLEMIJN232 schreef:
Lijkt er wel op Zeeland.....Als we na Oud en Nieuw niets meer van Chatuliem horen moeten we maar even met de pet rond voor een bloemetje in het ziekenhuis...... Knipoog smiley

Als dat al niet te laat is Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:27

FRANKT627 schreef:

Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:27

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zou zeggen : een beetje down to earth LJ.....
Het komt mij allemaal wat zweverig over als ik het mag zeggen....
Je leeft ook in het nu en daar mag je toch ook van genieten...... Verraste, verbaasde smiley

Ben ik het mee eens maar alles wat ik van LJ lees is en gaat over hetzelfde.
Mijn vraag LJ is dan ook verlang jij er zo naar om het aardse op te geven?
Zit je dan wel goed op een relatie en contactsite?
Want als jij verlangt naar het hiernamaals dan vraag ik me af waarom je hier nog vrienden wilt maken of een relatie hoopt te krijgen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:28

FRANKT627 schreef:

Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley
En bedankt maar weer FrankT.
Het is droog maar somber weer Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 27 december 2011, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:30

STEENTJE178 schreef:

Is het zo heftig dat je het twee keer plaatst Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

wat zal ik eten vandaag geen nog idee eigenlijk, zit nu aan de kerststol Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3371 3372 3373 3374 3375 3376 3377 ... 6194 Volgende
Pagina 3374 van 6194