ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3379 3380 3381 3382 3383 3384 3385 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:36

LEANNE226 schreef:
Ik zeg altijd tegen ze;jullie hebben een verschrikkelijk lieve moeder maar helaas heeft ze moeilijke kinderen..........

Dat is een goede Leanne, ga ik ook eens introduceren.....
Ben benieuwd naar de reactie...... Engeltje smiley

Wat is CM toch leerzaam.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 28 december 2011, 10:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:36

[quote=ANNETTE792]Maar wat dan...als je ook al een lieve Oma had....
En ook een lieve moeder....
Dan heb je alles toch...althans..heel veel...

MAAR dat ik al-met al...toch nog niet weet wat ik zal eten...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 28 december 2011, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:46

Eerlijk gezegd heb ik moeite met de term seksverslaafd. Omdat het naar mijn idee eigenlijk seksualiteit veroordeelt. Als je drugsverslaafd bent, moet je van de drugs af, maar met seksualiteit ligt het anders.

Seksualiteit komt voort uit één van de twee driften die een mens bezit, de overlevingsdrift en de voortplantingsdrift. Een drift is heel wat anders dan een gewone verleiding. Bij een andere verleiding kun je zeggen, negeer het en ga met andere dingen bezig. Maar een drift kun je niet negeren, het hoort bij je leven. Je moet het kanaliseren.
Maar dan stuit je op grote problemen. Voor veel mensen is seksualiteit eigenlijk verbonden met schuldgevoel. Een opgroeiende puber, die krijgt eigenlijk meteen te horen, dat je die dingen moet negeren, dat die gevoelens van satan zijn en dat ze veroordeeld zijn tot zonde als ze doorgaan met het ontdekken van hun lichaam.
Volgens mij is de eerste confrontatie met seks eigenlijk al meteen een valse start. En de overgang naar "legale" seks is eigenlijk heel eigenaardig. Opeens mag je iets, waar jaren lang een verbod op lag.
Ik denk dat veel mensen onbewust het idee vasthouden, dat seks eigenlijk niet mag, dat je vooral er geen plezier aan mag beleven en dat het gezien wordt als een noodzakelijk kwaad.
Maar, met mensen zoals we zijn, zonde krijgt meer aantrekkingskracht op het moment dat het verboden wordt. Volgens mij zou Eva nooit een vrucht gegeten hebben als God dat niet verboden had. Het aantrekkelijke van vreemdgaan is, dat het verboden wordt.Als je één keer bent vreemdgegaan, is de kans vele malen groter dat je ook een tweede keer vreemd gaat. Sommige mensen denken dat vreemdgaan ligt aan een slechte relatie met de ander, maar ik denk veel meer dat het te maken heeft met de spanning die het teweeg brengt. Trouwen met een overspelige partner zal die verleiding niet wegnemen. Integendeel, je zult zien, dat die partner snel tot nieuw overspel in staat is. De kick/thrill van overspel plegen vormt vaak de basis tot nieuw overspel.
Mijn advies is tweeledig. Ten eerste aanvaard dat seksuele gevoelens bij jou horen. God veroordeelt die gevoelens niet, integendeel, het hoort bij je leven, het hoort bij je bestaan. Het enige wat je ermee kunt doen, is zorgen dat ze goed gekanaliseerd worden. Negeren heeft in veel gevallen een averechts effect en geeft nog meer ruimte voor schuldgevoel en zonde.
Het tweede is, ga geen relatie aan met een overspelige. Want de kans dat die jou ook weer gaat bedonderen is levensgroot

Eigenlijk had ik dit ook bij het topic vreemdgaan kunnen neerzetten...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 december 2011, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:46

LEANNE226 schreef:
Ik reageer op een stukje op het forum,vind je dat ik iets heb geschreven dat niet door de beugel kan dan meld je dat bij de redactie maar roepen dat ik moet stoppen omdat ik iets bozigs zeg heeft weinig zin op een forum..........

Als je op alleen lieve reacties zit te wachten dan moet je.........ja waar kun je dan eigenlijk terecht?
Nog maar een topic openen dan?Het "alleen lieve aardige berichtjes" topic?

Kopje thee erbij.......en lieve dingetjes roepen......

Huilende smiley, smiley in tranen ik reageerde alleen maar met een vette Knipoog smiley en koffie rijmt niet op mee Gefrustreerde smiley dat doet alleen thee Gefrustreerde smiley

Hopelijk is het duidelijk dat je dit moet lezen met een dikke vette Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:50

[quote=ZEELAND736]

Wij eten koolraapstampot met gekarameliserde uien.....geen idee hoe het smaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:12

Ik heb nog eens zin in pasta. Het enige probleem is dat het gehakt in NL niet gekruid is. Dat heb je in België dus wel.

Dus, bolognese saus maken en mijn plan maar trekken met de kruiden. Ik ga wel wat afwijken van de normale bolognese en doe er wat wortelen, selder en erwtjes doorheen.

Pfff, en tegen dat het klaar is heb ik geen trek meer...in de diepvries dan maar. Voila...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:15

FRANKT627 schreef:
Ik heb nog eens zin in pasta. Het enige probleem is dat het gehakt in NL niet gekruid is. Dat heb je in België dus wel.

Dus, bolognese saus maken en mijn plan maar trekken met de kruiden. Ik ga wel wat afwijken van de normale bolognese en doe er wat wortelen, selder en erwtjes doorheen.

Pfff, en tegen dat het klaar is heb ik geen trek meer...in de diepvries dan maar. Voila...

Je hebt in de supermarkt zakjes met gehaktkruiden, 1 zakje is voldoende voor 500 gram gehakt. Ideaal, want ik ben ook erg slecht in het kruiden van gehakt met losse kruiden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:18

ANNETTE792 schreef:
Je hebt in de supermarkt zakjes met gehaktkruiden, 1 zakje is voldoende voor 500 gram gehakt. Ideaal, want ik ben ook erg slecht in het kruiden van gehakt met losse kruiden Knipoog smiley

Knipoog smiley ...ik zat eerlijk gezegd een beetje te wachten op een tip van jou, Annette.

Goed dat zet ik dan ook maar op het lijstje. Ik wist zelfs niet dat het bestond. Ik heb alleen maar potjes met kruiden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:23

FRANKT627 schreef:
Knipoog smiley ...ik zat eerlijk gezegd een beetje te wachten op een tip van jou, Annette.

Goed dat zet ik dan ook maar op het lijstje. Ik wist zelfs niet dat het bestond. Ik heb alleen maar potjes met kruiden.

Elke supermarkt heeft zo'n rek met zakjes van Verstegen of van Silvo, staat meestal bij de potjes kruiden.
Pieter deed pas boodschappen en nam een potje mee, resultaat: vreselijk zoute gehaktbal,en de volgende keer wordt het dus vast een hele flauwe bal...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:36

ANNETTE792 schreef:
Elke supermarkt heeft zo'n rek met zakjes van Verstegen of van Silvo, staat meestal bij de potjes kruiden.
Pieter deed pas boodschappen en nam een potje mee, resultaat: vreselijk zoute gehaktbal,en de volgende keer wordt het dus vast een hele flauwe bal...

Boze smiley ...ik dacht eerst te zeggen dat je Pieter niet meer naar de winkel moet sturen. Dat is dus geen goed idee, hij moet het maar leren...

Ik ga zeker eens naar die zakjes kijken. Mijn leesbrilletje ligt al klaar want ik wil wel met juiste za(a)kje naar huis komen vooraleer ik ook zo'n zoute zooi maak... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:40

ANNETTE792 schreef:

Ja..die zakjes zijn super...en toch draai ik de laatste tijd weer de ouderwetse versie...je weet wel...zelf peper...zout...beschuit...( plus een uitje erdoor!!!)
En als het aan de kinderen ligt...(als ze komen eten) de bamibal...
Gewoon simpel een zakje bamikruiden erdoor...
Wat is simpel toch lekker...
Hier staat alweer een gigantische pan met vlees te sudderen....
HACHEE...is het niet voor vandaag dan gaat het de diepvries in(makkelijk voor de pak)
De riblappen waren in de aanbieding...!!!(haha)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:42

[quote=ANNETTE792]

Nog nooit van gehoord!!!!
Houden jullie van koolraap???
Wordt niet zo vaak meer gegeten denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 11:55

ZEELAND736 schreef:
Ja..die zakjes zijn super...en toch draai ik de laatste tijd weer de ouderwetse versie...je weet wel...zelf peper...zout...beschuit...( plus een uitje erdoor!!!)
En als het aan de kinderen ligt...(als ze komen eten) de bamibal...
Gewoon simpel een zakje bamikruiden erdoor...
Wat is simpel toch lekker...
Hier staat alweer een gigantische pan met vlees te sudderen....
HACHEE...is het niet voor vandaag dan gaat het de diepvries in(makkelijk voor de pak)
De riblappen waren in de aanbieding...!!!(haha)

Ja maar die beschuit en eitje zijn goed als je een bal of gehaktbrood maakt. Dus niet zo geschikt voor de Bolognese saus...ik ga dus alleen maar het zakje van Annette toevoegen.

Is hachee hetzelfde als stoofvlees? In België heb ik nog nooit van hachee gehoord.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:01

Anette schreef:
Mijn moeder zei dat altijd als we ons bord niet leeg wilden eten: de kinderen in afrika zouden een moord doen voor zo'n bord eten.
Een hele stomme opmerking die veel moeders in die tijd maakten geloof ik, en waar veel kinderen, net als ik, na een paar keer op antwoorden: stuur het dan op, want ik lust gewoon niet meer!

Toen ik op de kleuterschool zat vertelde de juf over 'de arme bruine kinderen' in Afrika. Dat maakte veel indruk op me en op die leeftijd is wat de juf verteld ook geweldig....

Die avond: mijn broer lustte zijn eten niet, dus wat zegt Cootje: de bruine kinderen zouden het wèl lusten.....
Pfff.... dat heb ik geweten.... dit jaren later nog gehoord... als ik iets niet lustte Knipoog smiley

Maar gelukkig at ik bijna alles.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:06

ZEELAND736 schreef:
Mijn moeder zei altijd...JE MAG NIET BAH...ZEGGEN TEGEN ETEN!!!!

Soms vind je eten niet zo lekker, maar het is nooit bah...

Boze smiley Ik zei ook niet bahhh tegen eten. Ik zei bahhhh tegen oliebollen en pindakaas...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:08

FRANKT627 schreef:
Boze smiley Ik zei ook niet bahhh tegen eten. Ik zei bahhhh tegen oliebollen en pindakaas...

O ja ...das waar... das geen eten...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:11

SHANITA130 schreef:
Grapjes maken is ook erg leuk, zeker om dat fietsverhaal van Nico, zo te herschrijven dat s** ipv fietsen komt :) :)

Hoezo grapjes?
Alweer iemand die de clou mist Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:22

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de term seksverslaafd. Omdat het naar mijn idee eigenlijk seksualiteit veroordeelt. Als je drugsverslaafd bent, moet je van de drugs af, maar met seksualiteit ligt het anders.

Het veroordeelt de sexualiteit niet.
Als het een obsessie word dan is het niet meer gezond.
Dat geldt ook voor sporten, eten, alcohol, religie.
Vandaar dat ik ook het sporten inruilde voor s**
Om te laten zien dat veel geoorloofd is maar als het een obsessie word, dat het dan niet meer gezond is.
En ik denk dat het niks uit maakt of dat nou met sporten is, eten, religie, alcohol of s**

Zo dan, nu heb ik de clou verklapt.
Toch jammer dat velen dat niet doorhadden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:26

Voor mensen die mij een gebrek aan empatisch vermogen verwijten, zowel voor mens en dier: onderstaand artikel vond ik in een weekkrant:

Quote:
GRONINGEN/BEDUM - Elk jaar is het weer ‘feest’ rond oud en nieuw. Bij het horen van de eerste vuurwerkknallen schieten huisdieren in de stress. Je hebt al gauw de neiging om zo’n hevig trillende hond op schoot te nemen en te troosten. “Maar dat is nou juist verkeerd”, zeggen de dierenartsassistenten van Van Stad tot Wad.

De dierenartsassistenten van Van Stad
“Het is heel voor de hand liggend om een dier dat angstig reageert aan te halen en te zeggen ‘och, kom maar lieverd’. Maar dan beloon je juist het angstgedrag van het dier. Beter is het om een bang huisdier te negeren en op zijn plek te laten”, leggen Gerda Hartsema en Ria Elderman uit.
Het zijn met name honden en katten die het meest nerveus op de knallen reageren. Katten hebben daarbij de neiging weg te kruipen op een voor hen veilig plekje. Rustig laten zitten is het advies. Honden reageren daarentegen anders. Zij beginnen vaak te piepen en te janken. Ze worden getroost, beloond of er wordt steeds op ze gelet als ze schrikken. “Zo leren ze dat het heel terecht is dat ze bang zijn. Want ze worden voor hun angst beloond door aandacht. Wat er dus moet veranderen is het gedrag van de eigenaar als de hond schrikt. Niet op de hond letten dus. En vooral geen oogcontact maken”, zo is het advies van de dierenartsassistenten.
Bange honden zijn te herkennen aan naar achteren gerichte oren plat tegen de kop aan, een laag hangende staart, veel hijgen, een overmatige speekselproductie, trillen en in elkaar gedoken zitten. Angst voor vuurwerkknallen kan op verschillende manieren ontstaan. Sommige rassen zijn van nature heel bang aangelegd. Andere dieren kopiëren het gedrag van een bange hond, bijvoorbeeld de pup die de angst van de moeder voelt.
Aan angstig gedrag is wel degelijk iets te doen. Het beste is om al in oktober te beginnen met een vuurwerktraining. Er zijn bijvoorbeeld cd’s met vuurwerkgeluiden te koop. Zet de cd eerst zo zacht dat de hond er niet bang voor is en draai het volume in de weken daarop steeds hoger. Maar de meeste mensen komen er pas vlak voor oudejaarsavond achter dat hun hond bang is voor vuurwerk. In dat geval is het het beste om de gordijnen dicht te doen en de radio aan te zetten. Gerda: “Leidt de hond af, ook tijdens het uitlaten, met een speeltje met geluid zodra hij angstig gedrag vertoont. Laat een angstige hond uitsluitend aan de riem uit. En beloon hem voor het niet-bang zijn en negeer angstig gedrag.”
Er zijn in de handel medicijnen verkrijgbaar om een hond of kat rustig te krijgen. Vaak zijn dit echter tabletjes, die alleen maar versuffen en angstprikkels niet weg halen. “Een beetje zielig voor de hond”, vindt men bij Dierenartspraktijk Van Stad tot Wad.

Ik vraag me af, wie meer liefde voor dieren heeft. Iemand die zijn eigen angsten projecteert op het dier, of iemand die begrijpt wat er in het dier omgaat en daar adequaat naar handelt. Zelfs dierenartsen vinden een pilletje zielig voor het best. Ik vind het ronduit mishandeling. Laat een kat zelf een plekje opzoeken en ze komt er vanuit zichzelf uit.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 december 2011, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:41

CHATULIEM619 schreef:
Voor mensen die mij een gebrek aan empatisch vermogen verwijten, zowel voor mens en dier: onderstaand artikel vond ik in een weekkrant:

Ik vraag me af, wie meer liefde voor dieren heeft. Iemand die zijn eigen angsten projecteert op het dier, of iemand die begrijpt wat er in het dier omgaat en daar adequaat naar handelt. Zelfs dierenartsen vinden een pilletje zielig voor het best. Ik vind het ronduit mishandeling. Laat een kat zelf een plekje opzoeken en ze komt er vanuit zichzelf uit.

De reacties zitten je toch nog wel wat dwars geloof ik.... Knipoog smiley En je hebt geen gebrek aan empatisch vermogen, je denkt er gewoon anders over....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:45

WILLEMIJN232 schreef:
De reacties zitten je toch nog wel wat dwars geloof ik.... Knipoog smiley En je hebt geen gebrek aan empatisch vermogen, je denkt er gewoon anders over....
Ja, dat komt omdat men te snel denkt dat met een pilletje alles op te lossen is. Ook bij kinderen zie je dat terug, zijn ze moeilijk, geef ze dan maar een pilletje. Terwijl ik denk dat gedragsverandering veel beter te bereiken is door opvoeden en trainen. Maar dat is de moeilijkste oplossing, die we eigenlijk niet willen. We zijn daarin heel gemakkelijk geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:45

Ik zag dat die krant uit Groningen kwam....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:47

ZEELAND736 schreef:
Ik zag dat die krant uit Groningen kwam....
Ja, er gaat toch immers niets boven Groningen????
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:48

CHATULIEM619 schreef:
Ja, er gaat toch immers niets boven Groningen????

DAAR...moet ik ECHT...over nadenken...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:53

ZEELAND736 schreef:

Ik begrijp ook niet goed wat Chat bedoelt. Is hij dan nog nooit in België geweest? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:53

ZEELAND736 schreef:

Heb je een hele dag de tijd voor Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:55

FRANKT627 schreef:
Erika, wat dacht jij dan? Vertel vertel vertel... Lachende smiley

isse jij niet beetje boel nieuwsgierig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:57

FRANKT627 schreef:
Erika, wat dacht jij dan? Vertel vertel vertel... Lachende smiley

Euh weet je ikke ehhhhhhhhh mag het niet zeggen van dr Boze smiley
wil geen ruzie en tja dan moet ik mn mondje houden Knipoog smiley

Kom maar dichterbij dan zal ik zegge dat het met een b begint Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:57

YELNIN491 schreef:
isse jij niet beetje boel nieuwsgierig Knipoog smiley

Boze smiley hoe kom daar nu weer bij dat te denken??? Ik laat Erika vertellen om haar geheugen te trainen...het is dus pure bezorgdheid voor mijn medemens. Engeltje smiley

Zit me nog steeds af te vragen welk woord die sterretjes in de naam van dit topic betekenen. Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 28 december 2011, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:58

FRANKT627 schreef:
Boze smiley hoe kom daar nu weer bij dat te denken??? Ik laat Erika vertellen om haar geheugen te trainen...het is dus pure bezorgdheid voor mijn medemens. Engeltje smiley

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3379 3380 3381 3382 3383 3384 3385 ... 6194 Volgende
Pagina 3382 van 6194