ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3443 3444 3445 3446 3447 3448 3449 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:46

MARRY942 schreef:
Ik had onverwacht een dagje vrij dusssss: kerstboom leeggehaald, sfeerlichies weer naar zolder gebracht en es flink gestofzuigd....ook kunstkerstbomen verliezen naalden Clown smiley

Doe niet zo moeilijk Mar...
kunstkerstbomen worden ook vergrijsd, verliezen dus haartjes (naaldjes).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:47

MARRY942 schreef:
Het was hier vannacht en vanmorgen ook nog noodweer! Mijn poortdeur van mijn achtertuin ligt uit zijn voegen, om de hoek is een boom omgewaaid, en ik heb nauwelijks geslapen vanwege rammelende dakpannen, raamkozijnen en weet ik veel wat voor herrie. Vanmorgen vroeg zelfs een paar onweer-flitsen....het moet nie gekker worden, ik verhuis naar Griekenland! Boze smiley

Ik wens je een goeie reis en euh...werk moet je daar niet zoeken of zal je niet vinden...de rest van Europa onderhoudt jullie wel... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:48

HERMAN388 schreef:
Zeg Mar...vraag je de hulp van de stoere man(nen) Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Kom op zeg Herman, een echte meid is op haar toekomst voorbereid, Marry doet dat vast gewoon zelf ff, das pas stoer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:50

MARRY942 schreef:
Parrrrdon meneer Frankie: couscous is totaal niet vet en supervitaminerijk!!!
Gij kletst uit uwes ervaren koksnek Gefrustreerde smiley

Hangt er vanaf wat je er allemaal indraait madam marry...en vandaag eens 'gezond' eten en de andere 5 dagen niet gezond zal je niet blij maken wanneer je op de weegschaal staat. Radijsje en komkommers dat is pas vermager-eten...behalve bij mij Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:53

FRANKT627 schreef:
Hangt er vanaf wat je er allemaal indraait madam marry...en vandaag eens 'gezond' eten en de andere 5 dagen niet gezond zal je niet blij maken wanneer je op de weegschaal staat. Radijsje en komkommers dat is pas vermager-eten...behalve bij mij Huilende smiley, smiley in tranen

Je valt er vast vanaf Frank, maar zodra je normaal gaat eten vliegen die kilo s er 3x zo hard weer aan omdat je een voeddingsstoffen tekort opgebouwd hebt. Zorgen dat je een gezond voedingspatroon aanwent heeft veel meer zin.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:54

foutje

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 5 januari 2012, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:04

FRANKT627 schreef:

Komkommer vind ik heerlijk, maar radijsjes...brrr.die rooie bitterballen Smiley die vol vragen zit Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:06

HERMAN388 schreef:
Zeg Mar...vraag je de hulp van de stoere man(nen) Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Ach Her, tis lief bedoeld hoor...maar dat ga jij ook niet redden met dat ene handje van je.....die poort weegt als lood zo zwaar....Maar wel lief van je Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:09

FRANKT627 schreef:
Ik wens je een goeie reis en euh...werk moet je daar niet zoeken of zal je niet vinden...de rest van Europa onderhoudt jullie wel... Boze smiley

Oefffff Frankie op de kast...enneh...werk is me daar al aangeboden, ik heb een vriendin en haar man daar wonen, die beheren een dierenkliniek, ze zijn beiden dierenarts...ik mag daar zo komen werken, is me al meerdere keren gevraagd....maar om nou 6 poezen in 6 kooitjes mee het vliegtuig in te transporteren....misschien als ik helemaal wanhopig ben... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:10

HERMAN388 schreef:
Doe niet zo moeilijk Mar...
kunstkerstbomen worden ook vergrijsd, verliezen dus haartjes (naaldjes).

Eh...tikkie kleurendoof Her? Mijn KUNST-kerstboom is hartstikke groen hoor, en toch al heel wat jaartjes oud!
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:19

Frankie,

Armen genoeg,.......... dus voor jou ook een schouderklop !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:25

ik eet zuuuuuuuuuuuuuuuuurkool met worst Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:27

INKTVIS960 schreef:
Frankie,

Armen genoeg,.......... dus voor jou ook een schouderklop !

gebruik je tenkales maar voor Laika, zij zat er erg mee in toen je plots effe weg was...had met haar te doen...maar toch bedankt voor het aanbod... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:29

ERIKA129 schreef:
Of het nu engels of in het Nederlands is ik vind de tekst alles behalve bemoedigend en idd dus bedreigend klinken.
Bij mijn weten is de Heere mijn God een liefhebbend God op deze manier komt dat niet bepaald over!

Volgens mij is deze tekst voor lauwe christenen bedreigend.

God is zeker een liefhebbende God.

Genade voor een ieder op de aardbol
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:29

MARRY942 schreef:
Komkommer vind ik heerlijk, maar radijsjes...brrr.die rooie bitterballen Smiley die vol vragen zit Kotsende smiley

bitterballen is weer wat anders, maar dat weet je vast wel...is ook héél gezond... Twijfelende smiley...het vraagt wel veel voorbereidingstijd...gaan kopen in de winkel...frietvet op temperatuur laten komen...bakken...beetje laten afkoelen of je verbrand je eetorgaan...en het geeft ook zo'n heerlijke lucht...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 5 januari 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:36

ANNETTE792 schreef:
Dankzij jouw opvoeding doet tie nu braaf zn middagslaapje Knipoog smiley
En dankzij jou opvoeding, zat tie lekker thuis op de bank waar jij hem ziet achter zn laptop en zat hij niet op een bankje in het park het park onveilig te maken, viel hij geen bejaarden lastig, mishandelde hij geen dieren en heeft tie geen supermarkt of juwelier overvallen. Dus Leanne: ik hoop dat mijn kinderen net zo'n opvoeding mogen krijgen!!

Geschokte, onthutste smiley Je hebt gelijk!
Hij drinkt niet(is ook nog maar bijna 15),rookt niet,blowt niet,is op school een engeltje en.......hij zoent zn oma nog Coole smiley met zonnebril
Ik denk dat ik hem nog een jaar of.......7? houd......ook al is hij aaaaaaaaaartslui.......
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:46

LOVEJEZUS310 schreef:
Volgens mij is deze tekst voor lauwe christenen bedreigend.God is zeker een liefhebbende God.

Genade voor een ieder op de aardbol

Verbeter de wereld,begin bij jezelf........
Misschien kun je beginnen met een wat vriendelijkere benadering van de mensen die de moeite nemen je topic te lezen en een reactie geven?
Commentaar geven is prima maar leg dan even uit wat je bedoelt,nu strooi je met loze kreten
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 17:57

LEANNE226 schreef:
Verbeter de wereld,begin bij jezelf........
Misschien kun je beginnen met een wat vriendelijkere benadering van de mensen die de moeite nemen je topic te lezen en een reactie geven?
Commentaar geven is prima maar leg dan even uit wat je bedoelt,nu strooi je met loze kreten

Wat voor de 1 loze kreten zijn is voor de ander helder

Al dat uitleggen op cm , daar wordt ik zo moe van

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op donderdag 5 januari 2012, 17:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:05

LOVEJEZUS310 schreef:
Wat voor de 1 loze kreten zijn is voor de ander helder

Al dat uitleggen op cm , daar wordt ik zo moe van

Dat hoeft jij niet te doen, ieder heeft eigen geloof.
Jezus heeft heel veel uitgelegd en Hij is Almachtig.
Hij is onze Herder en wij zijn als schapen en hoort naar Zijn stem en volgt Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:13

LEANNE226 schreef:
Hij drinkt niet(is ook nog maar bijna 15),rookt niet,blowt niet,is op school een engeltje en.......hij zoent zn oma nog Coole smiley met zonnebril

Verraste, verbaasde smiley ...en het is een zoon van jou??? Knipoog smiley

Ik denk dat ik hem nog een jaar of.......7? houd......ook al is hij aaaaaaaaaartslui.......
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij draait het bij het begrip erfzonde over het volgende: wat laat je in je leven de boventoon voeren: de status waarin je vroeger was of je huidige relatie met de Heer. Wat stelt het begrip verlossing voor als je er niet naar leeft en als je voortdurend teruggrijpt naar het oude. Ik vraag me echt af hoeveel mensen echt beseffen dat[b] ze verlost zijn van hun zonde.[/b] En ik vraag me af waarom in sommige kerken nog steeds gepreekt wordt dat we niets zijn. In mijn ogen is dat eigenlijk een klap in het gezicht van onze Vader. Dan zeggen we in feite tegen Hem: we geloven je niet.

Moet dit niet zijn: "dat ze verlost zijn van de veroordeling wegens de zonden die ze (hebben) begaan, omdat ze zeker mogen zijn van vergeving en genade op het moment dat zij berouw tonen en om vergeving vragen.".

Als ik het lees zoals jij het schrijft, dan zou ik het idee kunnen krijgen dat ik verlost ben van zonde... en dus niet meer kan zondigen. Maar volgens mij is dat niet wat jij bedoelt toch? We weten immers allemaal dat ook christenen nog altijd kunnen zondigen en dus niet vrij zijn van zonde, maar zich juist wel bevrijd mogen weten van de veroordeling door het verlossende werk van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:23

HERMAN388 schreef:
Dat hoeft jij niet te doen, ieder heeft eigen geloof.
Jezus heeft heel veel uitgelegd en Hij is Almachtig.
Hij is onze Herder en wij zijn als schapen en hoort naar Zijn stem en volgt Hem.

Herman , dank je

Hoef inderdaad niks meer uit te leggen.

Jezus spreekt voor zich in velerlei opzichten

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:30

LEANNE226 schreef:

Het is dat Esther al smoorverlieft op de buurjongen van 15 is, anders zou ik hem reserveren als toekomstig schoonzoon Clown smiley
(tot grote ergenis van haar vader heeft ze blijkbaar dezelfde smaak als haar moeder qua mannen Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 5 januari 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:37

LOVEJEZUS310 schreef:
Herman , dank je

Hoef inderdaad niks meer uit te leggen.

Jezus spreekt voor zich in velerlei opzichten

Lachende smiley

En dus als je Jezus wilt laten spreken, laat het dan ook Jezus' woorden zijn..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:53

LISA610 schreef:
Moet dit niet zijn: "dat ze verlost zijn van de veroordeling wegens de zonden die ze (hebben) begaan, omdat ze zeker mogen zijn van vergeving en genade op het moment dat zij berouw tonen en om vergeving vragen.".
nou zo'n lange wollige zin had ik er zelf nooit neergezet.
Lisa610 schreef:
Als ik het lees zoals jij het schrijft, dan zou ik het idee kunnen krijgen dat ik verlost ben van zonde... en dus niet meer kan zondigen. Maar volgens mij is dat niet wat jij bedoelt toch? We weten immers allemaal dat ook christenen nog altijd kunnen zondigen en dus niet vrij zijn van zonde, maar zich juist wel bevrijd mogen weten van de veroordeling door het verlossende werk van Christus.
Het een sluit het ander niet uit toch. Op het moment dat een overtreding niet meer aangerekend wordt, staat het gelijk aan geen overtreding. Dus als God je vergeeft, rekent Hij gewoon niet meer met je zondes.... Zonde is in mijn ogen een juridische term, het legt de nadruk op overtreding van Gods wetten. En in die zin kun je het vergelijken met het voor de rechter staan, hoewel wij verkeerd gehandeld hebben, wordt onze schuld door Jezus gedragen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 18:55

JACI886 schreef:
Maar omdat wij geen joden zijn hoeven wij ons niet aan de specifieke regels van de sjabbat te houden (zo vertelde een (orthodox) joodse mevrouw mij). En ik kom de laatste tijd meer en meer tot de conclusie dat wij sowieso de regels van de sjabbat niet zomaar kunnen overhevelen naar de zondag, dit staat immers nergens in de Bijbel. Ik snap ook niet helemaal dat veel christenen vinden dat je je aan de Tien Geboden moet houden, maar dan maar 'vergeten' dat daar toch duidelijk staat dat de zevende dag de rustdag is? Ik heb het voor mezelf ook nog niet helemaal helder hoe het nu zit met sjabbat en zondag. Ik denk dat het niet erg is om op zondag samen te komen, maar dan niet als vervanging voor het houden van de sjabbat maar om Jezus' opstanding te vieren?
Diezelfde strijd, hetzelfde ongemak heb ik dus ook met de zondag, de reden dat ik de diensten verschoven heb naar de sabbath.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:17

Romeinen 5:

12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet er was; alleen, zonder wet wordt er van de zonde geen rekening bijgehouden. 14 Toch heerste de dood in de tijd van Adam tot Mozes over alle mensen, ook al begingen ze met hun zonden niet dezelfde overtreding als Adam. Nu is Adam de voorafbeelding van hem die komen zou. 15 Maar de genade gaat zijn overtreding verre te boven. Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger. 16 Dit geschenk gaat het gevolg van de zonde van één mens verre te boven, want die ene overtreding heeft tot veroordeling geleid, maar de genade die na talloze overtredingen geschonken werd, heeft tot vrijspraak geleid. 17 Als de dood heeft geheerst door de overtreding van één mens, is het des te zekerder dat allen die de genade en de vrijspraak in zo’n overvloed hebben ontvangen, zullen heersen in het eeuwige leven, dankzij die ene mens, Jezus Christus. 18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven. 19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden. 20 En later is de wet erbij gekomen, zodat de overtredingen toenamen; maar waar de zonde toenam, werd ook de genade steeds overvloediger. 21 Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer.

Hier staat wel duidelijk dat door 1 mens de zonde in de wereld is gekomen..
Dit is dus een erfenis die alle mensen zonder het te willen erven...
Wij kunnen niet kiezen om dit wel of niet te accepteren..het is een feit..een erfenis die in de wereld gekomen is en waarvan in de Bijbel staat..
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga, maar eeuwig leven heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:27

BEREND888 schreef:
Zij bedoelde Romeinen 14:5. En is vers 6 lezen wij: (Herz St vert.) Wie de dag in ere houdt, houdt hen in ere voor de Heere, en wie de dag niet in ere houdt, houdt hem niet in ere voor de Heere. Wie eet, eet voor de Heere, want hij dankt God. En wie niet eet, eet niet voor de Heere, en ook hij dankt God.

Ik bedoelde inderdaad Romeinen 14 vers 5, want dit hele hoofdstuk gaat erover dat wij elkaar aanvaarden moeten, zoals Christus ons aanvaardt heeft, in liefde en verdraagzaanheid.
De een doet iets zo en dat ander doet het op zijn eigen unieke manier, als we het doen in afhankelijkheid aan God is het goed, en al gaat dit hoofdstuk over de zwakken in het geloof, het geldt voor een ieder van ons, omdat we zwak zijn en alleen in Zijn kracht sterk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:32

CHATULIEM619 schreef:
Het verwarrende in dit geheel vind ik, dat behalve de discussie welke dag je ook neemt, er zulke grote verschillen zijn in invulling van die dag. En wat me nog meer verbaast, is dat men met de Bijbel in de hand probeert te bewijzen, dat hun eigen invulling de juiste is.

Een Jood zal op een sabbath nooit uit zichzelf het licht aan doen of de verwarming aan zetten.. Ik lees hier, dat men koken geen probleem vindt, douchen ook niet, Zoals ik jullie bijdragen interpreteer, vul je hem eigenlijk voor jezelf in. En dat varieert van alles doen op de zondag zonder dat je werkt tot absoluut niks doen en ook nergens naar toe gaan, behalve naar de kerk. En iedereen doet dat met de bijbel in de hand. Sorry, ik zie niet dat de Bijbel verbiedt om met de auto te rijden....

Wij zijn inderdaad geen joden, wij zijn uit de heidenen en volgen daarom Het NT, zoals je zelf telkens al aangeeft...
door Christus zijn we dan vrijgemaakt van de banden der wet- juist de OT wet ( ten) en wij leven in de genade van het volbrachte verlossende werk van onze Heer en Zaligmaker, Jezus Christus.
We zijn hierdoor vrij om te doen wat we willen..en de gelovige omdat hij uit het geloof leeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:33

FRANKT627 schreef:
bitterballen is weer wat anders, maar dat weet je vast wel...is ook héél gezond... Twijfelende smiley...het vraagt wel veel voorbereidingstijd...gaan kopen in de winkel...frietvet op temperatuur laten komen...bakken...beetje laten afkoelen of je verbrand je eetorgaan...en het geeft ook zo'n heerlijke lucht...

Ik zou es kunnen proberen om radijsjes te frituren.....vast heeeel gezond Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3443 3444 3445 3446 3447 3448 3449 ... 6194 Volgende
Pagina 3446 van 6194