| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:33
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | ik eet zuuuuuuuuuuuuuuuuurkool met worst  |
Nou Her, dat is wel errug zuuuuuur.....wat hebbie dr door gekwakt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:35
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | En dus als je Jezus wilt laten spreken, laat het dan ook Jezus' woorden zijn.. |
Helemaal ok
Ik hoef op cm niks meer plaatsen
Dank je Marian voor dit verhelderende antwoordt
On his Way
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | nou zo'n lange wollige zin had ik er zelf nooit neergezet.
Het een sluit het ander niet uit toch. Op het moment dat een overtreding niet meer aangerekend wordt, staat het gelijk aan geen overtreding. Dus als God je vergeeft, rekent Hij gewoon niet meer met je zondes.... Zonde is in mijn ogen een juridische term, het legt de nadruk op overtreding van Gods wetten. En in die zin kun je het vergelijken met het voor de rechter staan, hoewel wij verkeerd gehandeld hebben, wordt onze schuld door Jezus gedragen. |
Komen we dan niet weer op waar we het over gehad hebben, dat je zegt als eenmaal je zonden zijn vergeven zondig je niet meer en kan je doen wat je wilt? Het volgens mij ellende, verlossing en dankbaarheid en dat blijft terug keren, kortom we zondigen steeds weer en moeten dit mijns inziens ook steeds weer belijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:45
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Sorry, ik weet nog ff niet of het gaat lukken  | Ik weet nu wel zeker dat het niet gaat lukken. Ik kan mezelf helaas niet opsplitsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:47
|
|
|
|
.....
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 10 februari 2012, 08:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:48
|
|
|
|
Vanmorgen gesprek gehad op mijn werk. Om maar kort te spreken de kogel is door de kerk hoe pijnlijk die voor mij ook is. Ik kan niet reintegreren in mijn eigen werk al hebben we het wel geprobeerd maar het blijkt dat de zorg wat mijn hart heeft lichamelijk te zwaar voor mij is. Ik wordt nu getest om te kijken waar mijn interesses liggen en of ik omgeschoold moet worden of wat dan ook. Een spannende tijd dus weer. maar nu toch wel verdrietig over dat ik niet meer mijn geliefde werk kan doen.
Ook al doet het pijn en verdriet ik weet dat ik dit niet alleen hoef te dragen. De Heere is altijd bij me en weet wat goed voor me is!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 5 januari 2012, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:50
|
|
|
|
Gesprek gehad op mijn werk. uitkomst daarna met migraine mijn bed in, net even wat eten warm gemaakt en verder doe ik niks meer dan bankhangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:51
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Helemaal ok
Ik hoef op cm niks meer plaatsen
Dank je Marian voor dit verhelderende antwoordt
On his Way
 |
Wel, als jij een link plaatst die gaat over waakzaam zijn, en je bent zelf niett waakzaam, maar geeft ons een verkeerd beeld van Jezus. door Hem woorden in de mond te leggen, die HIj niet gesproken heeft... terwijl je zelf aangeeft dat je Jezus zelf wilt laten spreken...
moet je maar 1 ding doen, waakzaam zijn en Jezus' woorden doorgeven. Als dat is wat je zelf zo graag wilt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
|
|
|
|
Brrrrrr, wat een weer vandaag!!  Harde wind, striemende regen, hagel, hoog water overal. Brrrrrrr Hopelijk houden de dijken het een beetje! (en wat sneu voor die mensen die nu vrezen voor hun huis ) Nederland........ het blijft je verbazen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
Het heeft geboesterd om het huis regen, hagel, onweer weet ik wat nog meer Maar vannacht heerlijk weer om in je bed te liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmorgen gesprek gehad op mijn werk. Om maar kort te spreken de kogel is door de kerk hoe pijnlijk die voor mij ook is. Ik kan niet reintegreren in mijn eigen werk al hebben we het wel geprobeerd maar het blijkt dat de zorg wat mijn hart heeft lichamelijk te zwaar voor mij is. Ik wordt nu getest om te kijken waar mijn interesses liggen en of ik omgeschoold moet worden of wat dan ook. Een spannende tijd dus weer. maar nu toch wel verdrietig over dat ik niet meer mijn geliefde werk kan doen.
Ook al doet het pijn en verdriet ik weet dat ik dit niet alleen hoef te dragen. De Heere is altijd bij me en weet wat goed voor me is! |
Hè meis, wat naar en verdrietig! Ik denk aan en bid voor je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 19:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanmorgen gesprek gehad op mijn werk. Om maar kort te spreken de kogel is door de kerk hoe pijnlijk die voor mij ook is. Ik kan niet reintegreren in mijn eigen werk al hebben we het wel geprobeerd maar het blijkt dat de zorg wat mijn hart heeft lichamelijk te zwaar voor mij is. Ik wordt nu getest om te kijken waar mijn interesses liggen en of ik omgeschoold moet worden of wat dan ook. Een spannende tijd dus weer. maar nu toch wel verdrietig over dat ik niet meer mijn geliefde werk kan doen.
Ook al doet het pijn en verdriet ik weet dat ik dit niet alleen hoef te dragen. De Heere is altijd bij me en weet wat goed voor me is! |
Oh Erika, dat is ook wat voor je!  Heel veel sterkte ermee, heel veel succes toegewenst met vervolgstappen, en wat fijn om te lezen bij Wie je je troost zoekt. En zúlt vinden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over.... Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert??? We zijn toch volwassen???? |
Wat is kinderlijk gedrag? dat is heel persoonlijk natuurlijk en kan je voor de ander niet invullen....Wij zitten hier allemaal met een ander niveau, gedrag en gevoel voor humor, dus het blijft toch altijd een beetje schipperen.....De één komt voor de serieuze onderwerpen en de ander om even lekker te neuzelen....lijkt me wel handig om daar de desbetreffende topics voor te houden.....En wat het ruzie maken betreft, ach....mensen vatten het ook al gauw op als ruzie als je het een keer niet met iemand eens bent of wat te direct bent....De tenen zijn over het algemeen vrij lang op CM...... En Zeeland wanneer praat je over volwassen gedrag? Daar is niet echt een definitie voor denk ik......We praten zoals we zijn en we zijn nu eenmaal vogels van diverse pluimages......Mij boeit het nu werkelijk niet wat de gemiddelde CMMer eet maar jij vind dat misschien wel weer leuk.....is dan dat topic onzin??? Nee, maar ik sla het over....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 januari 2012, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JACI886
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Diezelfde strijd, hetzelfde ongemak heb ik dus ook met de zondag, de reden dat ik de diensten verschoven heb naar de sabbath. |
Na er vandaag iets verder over nagedacht te hebben, denk ik dat ik geen moeite heb met de zondagse samenkomsten opzich, alleen wel met het idee dat het een vervanging van de sjabbat zou zijn. Ik vind er ook niks mis mee als je de zondag als rustdag wilt houden, maar wel met het idee dat dat door God zo geboden wordt. Ik ben er meer nog niet uit wat het 'houden van de sjabbat' voor ons als christenen betekent. Ook vraag ik me af of het uberhaupt wel een verplichting voor ons is om de sjabbat te houden. We gaan nu wel erg afdwalen van het oorspronkelijk onderwerp van dit topic, maar er wordt in het OT herhaaldelijk gesproken over de sjabbat als verbond tussen God en Zijn volk Israel (zie bijv. Ez. 20:12) en de Tien Geboden zijn expliciet aan Israel gegeven (met verwijzing naar de verlossing van Israel uit Egypte). Ik vraag me af of wij ons de Tien Geboden dus wel zomaar mogen toeeigenen. Van joodse contacten hoor ik dat wij als niet-joden ons alleen maar hoeven te houden aan de zogenaamde Noachidische geboden, deze worden ook aangehaald in Handelingen 15 als richtlijn voor christenen uit de heidenvolken. In deze Noachidische geboden wordt de sjabbat niet genoemd. Dus ik vraag me af of we ons alleen aan deze Noachidische geboden hoeven te houden, dan hoeven we ons dus niet aan de sjabbat te houden. Al kan ik dat dan weer niet helemaal rijmen met het feit dat God bij de schepping de zevende dag al zegende en apart zette, dan lijkt het toch alsof dat voor de hele schepping (dus alle mensen) zou zijn. Tja, het blijft een moeilijke kwestie
Laatst aangepast door
|
JACI886
|
op donderdag 5 januari 2012, 20:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:04
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over.... Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert??? We zijn toch volwassen???? |
Je bent zeker niet de enigste die er zich aan ergert en je bent ook niet die enigste die soms mee doet aan het kinderlijk gedrag en nadien er over klaagt...het is als mens niet altijd makkelijk om consequent te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:09
|
|
|
|
Vanmiddag ben ik gezandstraald, bijzondere ervaring moet ik zeggen......
HEERLIJK die storm, behalve voor m'n ogen
Oftewel vanmiddag met een vriendin op stap geweest en op het strand 'gelopen'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:19
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Wat doen we nog met dit forum? Droeviger dan nu kan haast niet. Een uitje? Binnen een paar reacties irritatie en daarna ruzie. Wie niet mee wil of graag wat anders doet, blijft toch gewoon thuis? Dan verzin je zelf wat leukers. Kijk hooguit van te voren wanneer de andere activiteiten zijn. Verder dezelfde mensen die continu op elkaar reageren uit wat kennelijk gezelligheidsoverwegingen zijn en het groepsgevoel moet versterken. Ooit startte Imre hier het off-topic topic en dat was wel grappig binnen alle serieuze reacties. In de huidige situatie is het omgekeerd, vandaar dit initiatief. En nu niet komen met: schrijf zelf zinnige dingen. Je kunt het met me in alles oneens zijn, maar je kunt me niet verwijten dat ik doorgaans onzin schrijf of schreef. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin meer om nog over serieuze dingen te schrijven, terwijl ik dat eigenlijk wel graag doe. Het is nog niet zo lang geleden dat je eerst naar de mail en vervolgens naar het forum keek. Daar was je nog wel even mee bezig ook. Ik vind het wel jammer dat dat nu niet meer zo is. CM verliest hierdoor toch aan waarde. Jammer.
Thomas, het waait hard in Friesland maar een storm van serieuze bijdragen op CM lijkt me pas echt wat.[/quote]
Serieuze bijdragen, dat lijkt me inderdaad wel wat.. Er zijn onderwrepen genoeg en er worden ook regelmatig nieuwe onderwerpen ( topics ) geopend. Als we ons gewoon eens bij het onderwerp hielden? Kan iedereen zijn mening/inbreng echt wel kwijt, volgens mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:22
|
|
|
|
Ik ga niet eens mee wandelen, gaat niet lukken, au been. Maar ik kan niet zo best tegen het gekat tegen elkaar, waarom is dat toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:24
|
|
|
|
Oei Erika, wat jammer voor je! Snap dat het een hoop onzekerheden voor je meebrengt! Hopelijk krijg je spoedig duidelijkheid. Sterkte meid!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:26
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | Ik ga niet eens mee wandelen, gaat niet lukken, au been. Maar ik kan niet zo best tegen het gekat tegen elkaar, waarom is dat toch? |
ach, Romy, je kan je er zo druk over maken maar het helpt doodgewoon niet...soms zijn de volwassenen nog de grootste kinderen...gelukkig is het op het moment van het uitje wel gezellig en vredig...dat telt dus maar ik kan me voorstellen dat het mensen afschrikt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het heeft geboesterd om het huis regen, hagel, onweer weet ik wat nog meer Maar vannacht heerlijk weer om in je bed te liggen  |
Vannacht werken.... waarschijnlijk heel druk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:31
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Brrrrrr, wat een weer vandaag!!  Harde wind, striemende regen, hagel, hoog water overal. Brrrrrrr
|
Heerlijk weer! Vanmiddag heerlijk uitgewaaid aan het stand..... Jammer dat al het zand in nu juist in mijn oren/ ogen/ haren moest gaan zitten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:39
|
|
|
|
Donderdag 5 januari, Psalm 3: 6-9; Goede morgen.
Dat is nog eens iets anders dan eindeloos wakker liggen… Je stapt je bed in, je trekt de dekens over je heen en je slaapt! Hoe krijg je dat voor elkaar? En dan te weten dal allerhande vijanden op de loer liggen en de tegenslagen zich opstapelen. Trouwens, dat bij het ontwaken je eerste gedachte is ‘de Heer beschermt mij’, is ook niet normaal. Althans, menigeen zou in zo’n situatie de neiging hebben nog eens diep onder de dekens te duiken. Even niet aan denken: weer een nieuwe dag! Van dit alles is bij de dichter van de psalm geen sprake. Hij slaapt als een roos. En ’s morgens wordt hij uitgerust wakker, vrolijk en fris als de dageraad. Dat alles is te danken aan één overheersende gedachte: de Heer is mijn beschermer, Hij zal mij ondersteunen, wat de nieuwe dag ook brengen mag. Om jaloers op te worden! Geen pilletjes of poedertjes nodig, geen slaapverwekkend boek, geen dodelijk saai televisieprogramma – je gaat liggen en je slaapt tot je de volgende morgen vol vertrouwen wakker wordt. Is dat een cadeautje uit de hemel? Vast en zeker! Maar het is ook een vrucht van vertrouwen. Waarom zou je tobben over van alles en nog wat? Waarom zou je bang zijn voor wat hooguit voor een tijdje narigheid kan brengen? Zelfs al is er sprake van een dreigende dood, dan nog geldt dat Gods goedheid groter is dan dit leven! Hang met je kleren ook je zorgen aan de kapstok. Zelfs al kan geen mens helpen, dan nog is er een redder die je beschermen zal. Ik behoef niet voor eigen rechter te spelen. God zelf zal mijn rechter zijn.
Ik legde mij en sliep. Ik wis dat wie mij schiep voor mijn behoud zou waken. De morgen is gekeerd en ik mocht ongedeerd, dank zij Gods trouw, ontwaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:48
|
|
|
|
sterkte meisje met het verwerken van dit toch wel nare nieuws.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:50
|
|
|
|
Ooo, wat een tegenslag! Wel fjn dat ze je op allerlei mogelijke manieren willen helpen,.... strekte meis!! Ik hoop dat er snel wat op je pad komt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het een sluit het ander niet uit toch. Op het moment dat een overtreding niet meer aangerekend wordt, staat het gelijk aan geen overtreding. Dus als God je vergeeft, rekent Hij gewoon niet meer met je zondes.... Zonde is in mijn ogen een juridische term, het legt de nadruk op overtreding van Gods wetten. En in die zin kun je het vergelijken met het voor de rechter staan, hoewel wij verkeerd gehandeld hebben, wordt onze schuld door Jezus gedragen. |
Dus zou je dan in jou woorden kunnen doen wat je wilt? Ach, iets gedaan wat zonde heette? Jezus regelt dat wel ff......
Hiermee span je Jezus juist voor jou karretje, door van Hem te eisen wat Hij enkel uit genade voor jou wil doen.
Bedenk wel, net als in een echte rechtbank met rechter en jury en advocaten, dat het aan God en Jezus is om zonde aan te rekenen of kwijt te schelden, niet aan mensen. God en Jezus kunnen er dus ook voor kiezen jou de zonde wel aan te rekenen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:10
|
|
|
|
Vandaag vanwege het weer maar niet naar buiten geweest, en voor het werk heb ik maar thuis ingelogd vandaag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:12
|
|
|
|
Wat jammer voor je, hopelijk komt er dan een andere richting op je pad waar je je ook met veel plezier kunt werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:19
|
|
|
|
Het is nu onweren en zware hagelbuien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:22
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Heerlijk weer! Vanmiddag heerlijk uitgewaaid aan het stand..... Jammer dat al het zand in nu juist in mijn oren/ ogen/ haren moest gaan zitten....  |
Ben jij dat in dat filmpje , Cootje?
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=18522
|
|
| Naar boven |
|
|