| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:02
|
|
|
|
Ik heb geen kruisje maar draag dagelijks een bedel met Geloof Hoop en Liefde en daarin zit voor mij alles verweven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:10
|
|
|
|
Wil ik een keer vrienden maken, slaan ze m'n aanbod af..... , wat een vreemde mensen-wereld, ik duik maar snel weer onder water.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:13
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Waarom heeft de Rooms Katholiek 7 sacramenten ingesteld? Dat is pure misbruikt tegenover God te weten:
1 de eucharistie met als belangrijk onderdeel de heilige Communie 2 het doopsel 3 het vormsel 4 de biecht of het sacrament van de verzoening 5 de ziekenzalving of het heilig oliesel 6 het priesterschap 7 het huwelijk
Jezus, die sacramenten ingesteld heeft, moeten wij niet verwerpen en eigen sacramenten laten instellen. We zijn geen zaligmakers |
Zowel de katholieken als de protestanten zien een sacrament als een directe handeling van Jezus. Die handelingen zien we dan terug in de Bijbel. Het is dus gebaseerd op het leven en het woord dat Jezus ons voordeed en gaf. De katholieken zien er 7 en de protestanten zien er slechts 2. Tja, wat is beter? Werden die 5 extra sacramenten door de katholieken erbij verzonnen? Neen, dat is het dus niet want de reden waarom die katholieken die 7 sacramenten hebben zijn net als die 2 sacramenten van de protestanten duidelijk terug te vinden in de Schrift. Misschien moet je even moeite doen op het internet om te kijken waar men die kan terug vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:31
|
|
|
|
Wat ik vandaag ga eten??? Geen idee...ga bij mijn broer eten, wordt vast lekker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik heb geen kruisje maar draag dagelijks een bedel met Geloof Hoop en Liefde en daarin zit voor mij alles verweven  |
Natuurlijk ken ik deze armband(of ketting) met die afbeeldingen....
Maar het is toch niet zo als we deze eens niet dragen....(ook dat kruisje) dat ons dan allerlei ellende en narigheid overkomen??? Dat hoop ik tenminste niet.... Zo kussen veel mensen ook weleens dat kruisje... Naar mijn idee mag en kan dat toch niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Natuurlijk ken ik deze armband(of ketting) met die afbeeldingen....
Maar het is toch niet zo als we deze eens niet dragen....(ook dat kruisje) dat ons dan allerlei ellende en narigheid overkomen??? Dat hoop ik tenminste niet.... Zo kussen veel mensen ook weleens dat kruisje... Naar mijn idee mag en kan dat toch niet??? |
Nee zeer zeker niet, ik bedoel gewoon te zeggen dat dat teken veel zegt voor mij maar als ik het niet draag en als ik werk draag ik hem nooit, dat me wat zou overkomen. Het is geen talisman voor me of wat dan ook. Alleen de een heeft wat met een kruisje en ik vind het teken van Geloof, hoop en liefde erg mooi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee zeer zeker niet, ik bedoel gewoon te zeggen dat dat teken veel zegt voor mij maar als ik het niet draag en als ik werk draag ik hem nooit, dat me wat zou overkomen. Het is geen talisman voor me of wat dan ook. Alleen de een heeft wat met een kruisje en ik vind het teken van Geloof, hoop en liefde erg mooi.  |
Is het ook...zeer zeker!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 14:15
|
|
|
|
|
Hutspot met hachee, zoooo lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 14:21
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | Hutspot met hachee, zoooo lekker |
MAARRE....? Dat is toch dubbelop???? Hutspot is aard met wortels...en vlees En hachee is aard en uien met vlees...
Of...heb ik het mis....
(Ineke die heerlijk frietjes eet....i.p.v morgen omdat mijn lieve moeder ( EN oma...EN overgrootmoeder dan haar nieuwjaarsreceptie geeft)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 14:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Zowel de katholieken als de protestanten zien een sacrament als een directe handeling van Jezus. Die handelingen zien we dan terug in de Bijbel. Het is dus gebaseerd op het leven en het woord dat Jezus ons voordeed en gaf. De katholieken zien er 7 en de protestanten zien er slechts 2. Tja, wat is beter? Werden die 5 extra sacramenten door de katholieken erbij verzonnen? Neen, dat is het dus niet want de reden waarom die katholieken die 7 sacramenten hebben zijn net als die 2 sacramenten van de protestanten duidelijk terug te vinden in de Schrift. Misschien moet je even moeite doen op het internet om te kijken waar men die kan terug vinden. |
Wat in de Bijbel staat dat Jezus 2 sacramenten ingesteld heeft, is voldoende. waarom 7? Hoe meer hoe beter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVIE747
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:00
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Evie
Maar die jongens kunnen zich toch ook verstaanbaar maken op straat dus ik snap ook iets niet. Sjalom. Martin |
En ik snap jou niet, haha! Wat bedoel je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:02
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat in de Bijbel staat dat Jezus 2 sacramenten ingesteld heeft, is voldoende. waarom 7? Hoe meer hoe beter? | Kijk Herman, volgens mij komt het woord sacrament niet in de Bijbel voor. Het is een menselijke interpretatie. Protestanten erkennen slechts twee, katholieken erkennen meer. En in dit geval vind ik dat de katholieken dichter bij de bedoeling van een sacrament liggen dan de protestanten. Ik heb al eerder geschreven dat ik de definitie van een sacrament bijzonder zwak vind, terwijl het in mijn ogen veel meer is dan dat alleen. Maar je kunt niet andere kerken beschuldigen onbijbels bezig te zijn, omdat ze een andere, betere, invulling hebben van het begrip. Ik vind het gewoon tegenstrijdig, je vindt dat een huwelijk in de kerk ingezegend moet worden, maar je vindt het geen sacrament. In jouw ogen zou men net zo goed dat over kunnen slaan. Of dominees hoeven voor jou niet ingezegend te worden, of in hun ambt bevestigd. Ze kunnen net zo goed zonder. Dat is in mijn ogen de consequentie van jouw kijk op sacramenten, en daar ben ik het totaal niet mee eens.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 6 januari 2012, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het gewoon tegenstrijdig, je vindt dat een huwelijk in de kerk ingezegend moet worden, maar je vindt het geen sacrament. In jouw ogen zou men net zo goed dat over kunnen slaan.
Of dominees hoeven voor jou niet ingezegend te worden, of in hun ambt bevestigd. Ze kunnen net zo goed zonder. Dat is in mijn ogen de consequentie van jouw kijk op sacramenten, en daar ben ik het totaal niet mee eens. |
Bij het protestantisme is het huwelijk geen sacrament. Wat wel belangrijk gevonden wordt is om Gods zegen over je huwelijk te vragen. Bij ons is hier ook een huwelijksformulier voor, aan de hand daarvan verloopt de kerkdienst. Vrijblijvend is het dus niet maar er is ook geen sacrament van 'gemaakt'.....
Voor het bevestigen van dominees en ambtsdragers geld hetzelfde. Er is een formulier die gebruikt wordt en in het openbaar wordt het ambt bevestigd en er een zegen over gevraagd. Dus totaal niets vrijblijvends....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:37
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dan ook geen rappende dominee of priester!!! Als die zouden zingen....zou dat fijn zijn... Als je dan ook nog zingt tot eer van God.... |
Hihi, ik zie ons domineetje al rappen (64 jaar oud, loopt een bietje krom en zingt vals, hij zou acuut van emotie over zijn toga struikelen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | MAARRE....? Dat is toch dubbelop???? Hutspot is aard met wortels...en vlees En hachee is aard en uien met vlees...
Of...heb ik het mis....
(Ineke die heerlijk frietjes eet....i.p.v morgen omdat mijn lieve moeder ( EN oma...EN overgrootmoeder dan haar nieuwjaarsreceptie geeft) |
Nou als ik het effe mag zeggen; ik maak altijd een flink te grote portie hachee....de eerste dag eet ik het kaal met aardappels, en de restjes gaan over de maaltijden van de dagen daarna....verrukkelijk over de rodekool, de boerenkool, ja zelfs bij sperzieboontjes is het lekker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties! Ik twijfelde om het erneer te zetten wil namelijk niet klagerig overkomen, maar velen wisten van mijn situatie af, en als ik nu deze reacties zie dan denk ik, De Heere is er en Hij helpt mij door al deze lieve berichten te laten zetten door lieve medemensen.
Dank jullie wel  |
Ik zat in een vergelijkbare situatie(niet echt maar komt wel op hetzelfde neer )en heb die zoektocht ook gemaakt....... ik heb er heel veel voor terug gekregen en vond "mijn plek"! Dat komt voor jou hopelijk ook,moed houden en je er aan over geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 15:52
|
|
|
|
Mijn schutting is vannacht aan flarden gewaaid.........vreemd gezicht hoor.......maar goed,tis niet zo erg,weet ik meteen wat ik in het voorjaar kan gaan doen
Het lijkt nu wel voorjaar!Zonnetje,weinig wind,niet koud,echt even genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:00
|
|
|
|
is dubbelop ja, maar vreselijk lekker..... Berg hutspot en daaroverheen de hachee mmmm
Kinderen zijn er knetterop en laten die nou net komen eten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:01
|
|
|
|
|
en in mijn hatsiekidee zitten geen piepers hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:12
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | en in mijn hatsiekidee zitten geen piepers hoor... |
klikie over breng maar naar mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn schutting is vannacht aan flarden gewaaid.........vreemd gezicht hoor.......maar goed,tis niet zo erg,weet ik meteen wat ik in het voorjaar kan gaan doen
Het lijkt nu wel voorjaar!Zonnetje,weinig wind,niet koud,echt even genieten! |
Ja hier is het ook mooi geweest net een klein buitje maar dat was voor het laatste stof
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik zat in een vergelijkbare situatie(niet echt maar komt wel op hetzelfde neer )en heb die zoektocht ook gemaakt....... ik heb er heel veel voor terug gekregen en vond "mijn plek"! Dat komt voor jou hopelijk ook,moed houden en je er aan over geven  |
Ga ik ook doen hoor het is nu nog even bitter maar weet en vertrouw dat het goed komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:19
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Bij het protestantisme is het huwelijk geen sacrament. Wat wel belangrijk gevonden wordt is om Gods zegen over je huwelijk te vragen. Bij ons is hier ook een huwelijksformulier voor, aan de hand daarvan verloopt de kerkdienst. Vrijblijvend is het dus niet maar er is ook geen sacrament van 'gemaakt'.....
Voor het bevestigen van dominees en ambtsdragers geld hetzelfde. Er is een formulier die gebruikt wordt en in het openbaar wordt het ambt bevestigd en er een zegen over gevraagd. Dus totaal niets vrijblijvends.... |
Volledig mee eens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:19
|
|
|
|
|
kliekje kruidenzuurkool met worst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JACI886
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:22
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Cootje Ja ik weet wat er in zit want dat heb ik er zelf daar in Jeruzalem in gedaan alleen weet ik de text niet meer en als men daar naar binnen gaat dan raken ze het aan voor vrede in het huis of kamer dat heb ik toen begrepen van iemand die de kamers deed in het hotel. Maar ik heb er nu eentje van een 10 centimeter aan de deur en ieder die langs komt die vraagt de betekenis er van . Sjalom Martin |
Zou je misschien uit kunnen leggen waarom jij een mezoeza hebt opgehangen? Overigens gaat het veel verder dan vrede in huis. De mezoeza is een constante herinnering aan Gods aanwezigheid en Zijn geboden. Het aanraken van de mezoeza is een teken van respect voor God en Zijn geboden en een herinnering aan Zijn bescherming over het huis en de mensen die er wonen. Daarnaast wordt de mezoeza tegenwoordig ook vaak gezien als een uiting van joods-zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 16:53
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat in de Bijbel staat dat Jezus 2 sacramenten ingesteld heeft, is voldoende. waarom 7? Hoe meer hoe beter? |
Neen Herman dat staat er zo niet in zoals jij het hier neerschrijft. Je moet je eens verdiepen in een materie en niet zo maar klakkeloos napraten waarvan je de misschien al de helft vergeten bent.
Ik wil even benadrukken dat ik niet de katholieke kerk voortrek of de protestantse kerk ten gronde wil richten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:01
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ha Martin, Weet je ook wat er in de Masousa zit en waarom ze em op de deurpost plakken? |
Ja Cootje, er zit een stukje perkament in met daarop de tekst van Deut.6 vers 4-9 en deut.11 vs. 13-21 en het begint met: Wat ik u heden gebied, zal in uw hart zijn....en wat er verder volgt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:02
|
|
|
|
hier wordt het waarschijnlijk iets van Bami uit de wok/koekenpan, met kloepoek erbij.
koken: ik kàn het wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:03
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | is dubbelop ja, maar vreselijk lekker..... Berg hutspot en daaroverheen de hachee mmmm
Kinderen zijn er knetterop en laten die nou net komen eten. |
De bofkonten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:03
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | hier wordt het waarschijnlijk iets van Bami uit de wok/koekenpan, met kloepoek erbij.
koken: ik kàn het wel... |
Sambal bij
|
|
| Naar boven |
|
|