| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:11
|
|
|
|
Vrijdag 6 januari, Psalm 4: 1-6; Vrede voor de nacht.
Je mag niet opstandig zijn – zeggen ze. Je moet er maar in berusten – zeggen ze. Maar wie dat zeggen, kennen de Bijbel niet. Neem nu alleen al het boek van de psalmen. Daar is het een en al opstand wat de klok slaat! Israël neemt het niet, David en Asaf en Korach en hoe de dichters van die Joodse poëzie ook maar heten, ze verzetten zich op haren en snaren tegen wat er aan vijandschap op hen afkomt. Ja, dat is goed gezegd: op haren en snaren. Ze gaan niet op de vuist, ze nemen de botte bijl niet ter hand, ze strijken de haren, beroeren de snaren, ze zingen hun lied, hun klaagzang, hun protestlied. Soms zijn het songs of praise, maar even zovaak woedende wijsjes, heftige hymnen tegen oprukkend onrecht. En dat mag! Sterker nog: dat móet! Er wordt al veel te veel geslikt en minzaam gezwegen. Mensen van de Messias doen hun mond open en gaan tegen de vijand tekeer! Dat wil zeggen, zonder te zondigen…De opstand is nachtwerk. Hoe eng de rotskloven van dit menselijk bestaan ook worden, hoe benauwd je kunt zijn van al die loze, lege praatjes, we zullen ons niet laten verleiden tot heftige haatcampagnes en driftige vergeldingsacties. Je gaat gewoon naar bed en je schreeuwt je boosheid maat onder de dekens uit. Zoek je heil in de stilte. Laat oprechtheid je avondoffer zijn en weet je verder veilig bij de Eeuwige. Bezin u in de nacht. En zwijg. Het kan er dus ook anders toegaan dan in de vorige psalm. Daar viel de dichter als een blok in slaap dankzij Gods bescherming. In deze psalm gaat dat niet vanzelf. Hier wordt eerst schoon schip gemaakt. Hier wordt geroepen, gejankt misschien – maar uiteindelijk wint ook hier de overgave, het stil vertrouwen.
Laat niet tot zonde uw geschil zijn, maar zoekt uw vrede voor de nacht. Spreekt tot uw hart en laat het stil zijn, laat wat de Here wil uw wil zijn, schenkt Hem wat Hij van u verwacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:19
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Gaat de wandeling nu niet meer door, als ik dat goed begrijp ?? Zou wel heel erg jammer zijn. Laten we toch met een klein groepje gaan wandelen in Gasselte Je moet je die kritiek van sommige mensen niet te erg aantrekken MO Ik heb er wel zin in namelijk !!!!!! |
Heb er ook wel zin in Billy maar ik heb de organisatie naar mezelf toe getrokken en daar mijn voorwaarden aan gesteld. Had ik niet moeten doen aangezien het niet mijn idee is, deze wandelingen, maar van iemand anders en die heeft andere voorwaarden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen Herman dat staat er zo niet in zoals jij het hier neerschrijft. Je moet je eens verdiepen in een materie en niet zo maar klakkeloos napraten waarvan je de misschien al de helft vergeten bent.
Ik wil even benadrukken dat ik niet de katholieke kerk voortrek of de protestantse kerk ten gronde wil richten. |
Door Wie zijn de sacramenten ingesteld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:58
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Door Wie zijn de sacramenten ingesteld? | Door de kerk. Zij hebben de definitie vastgesteld aan de hand waarvan bepaalde handelingen sacrament genoemd mochten worden. Verder het volgende: Jezus heeft het Avondmaal ingesteld, maar de doop niet. Dus de definitie die de protestanten geven zou inhouden dat de doop geen sacrament is. Besprenkeling zeker niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 6 januari 2012, 18:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 18:37
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Heb er ook wel zin in Billy maar ik heb de organisatie naar mezelf toe getrokken en daar mijn voorwaarden aan gesteld. Had ik niet moeten doen aangezien het niet mijn idee is, deze wandelingen, maar van iemand anders en die heeft andere voorwaarden. |
Kunnen we toch wel gaan wandelen Ook is het met een kleine groep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 18:38
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Zoals beloofd: mijn huis staat open op 7 januari voor een gezellige avond met nieuwjaarsborrel (graag zelf de borrel meenemen). Ik zorg voor de oliebollen en andere lekkere hapjes.
Vanaf 16:00 ben je van harte welkom.
Samen ouderwets gezellig een spelletje doen? Of een film kijken?
Wie o wie doe ik hier een plezier mee? Behalve mijzelf uiteraard 
In Drenthe.
Momo697 Chat619 Bert168 Harry437 Hilda Lenette ovb Jet702 Trijnie671 ovb Mellany313 ovb Henk546 Hannah702 Keith ??? Billy 701 ov
|
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op vrijdag 20 januari 2012, 21:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:01
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]
Herman, jammer dat je zo reageerd naar mij
Sorry man, Zou zeggen ga terug naar Jezus want dit antwoordt aan mij is niet van Jezus.
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op vrijdag 6 januari 2012, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Door de kerk. Zij hebben de definitie vastgesteld aan de hand waarvan bepaalde handelingen sacrament genoemd mochten worden. |
En al die formurieren en de sacramenten zijn in hun beschrijvingen volledig vanuit de bijbel beschreven en staan daarom ook bol van de bijbelverwijzingen.
| CHATULIEM619 schreef: | | Verder het volgende: Jezus heeft het Avondmaal ingesteld, maar de doop niet. Dus de definitie die de protestanten geven zou inhouden dat de doop geen sacrament is. Besprenkeling zeker niet. |
Jezus heeft de doop wel ingesteld, zie Matt 28:16-20 Onderdompeling word nergens in de bijbel letterlijk genoemd voor de doop. Besprenkeling wel, al in het oude testament, als teken van het verbond met God, gelijk met de doop door besprenkeling. zie bv. Ex 24:8 daar besprenkeld Mozes het hele volk als teken van het verbond met God en in dit geval met bloed.
Om weer terug te keren naar het onderwerp erfzonde. Zonde doen wij allemaal nog steeds sinds Adam en Eva, maar Jezus is gekomen om de zonde van de wereld te dragen, gelovige en ongelovige. Dit heeft Hij gedaan om ons op de jongste dag, niet eerder, niet later, voor God onze zonden kwijt te kunnen schelden wanneer wij ons overgegeven hebben aan hem, maar ook om de ongelovigen te kunnen veroordelen voor hun zonden, en hen de straf van die zonden te geven. Matt 10:34,35
| Quote: | | 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder |
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op vrijdag 6 januari 2012, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:20
|
|
|
|
|
helaas Erika, alles is op...en ik had me twee pannen pfffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCANTI664
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:24
|
|
|
|
Ik heb zoiets van nu maar even niet jah , aan de andere kant gaat het verders perrimmaa. Allemaal een fijn weekend toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:27
|
|
|
|
|
voila, ik heb ook gegeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:32
|
|
|
|
Zojuist na een uur in de wachtkamer bij de dierenarts.... Een van de 2 tamme ratten van dochterlief in laten slapen....
Ik hield niet van ratten, maar toch wel triest een meid van 20 en een vreselijke dierenvriend...te zien huilen... Maar wat zijn ze daar ontzettend lief zeg!!!! Ze namen alle tijd voor ons....geweldig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:35
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | helaas Erika, alles is op...en ik had me twee pannen pfffff |
Heel jammer ik namelijk geen puf om te koken maar een broodje smaakt ook hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:37
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | Hutspot met hachee, zoooo lekker |
helemaal mee eens!
vandaag gezellig aangeschoven bij pa en ma ... boerenkool!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:41
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | is dubbelop ja, maar vreselijk lekker..... Berg hutspot en daaroverheen de hachee mmmm
Kinderen zijn er knetterop en laten die nou net komen eten. |
Oke...ik geloof je direkt.... Dubbelop is lekker!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:41
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | helemaal mee eens!
vandaag gezellig aangeschoven bij pa en ma ... boerenkool! |
met welke worst? knakworst? hotdog?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCANTI664
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:45
|
|
|
|
Meestal als je aan mensen vraagt van hoe gaat het ? zegt men: "o met mij gaat het wel goed". Dan vraag ik me wel eens af waarom vraag ik het eigenlijk ? Iemand zei eens een keer (die vindt ik overigens wel leuk) Met mensen waarmee het slecht gaat, gaat het altijd goed.
En als je zelf op een eerlijke manier antwoord geeft dat het bijv. wat minder met je gaat zeggen ze weer, zeg toch gewoon dat het goed met je gaat ?! Kortom het is en blijft dom ge....... in de ruimte. Waarom kan/mag iemand niet zielig zijn, dat kan toch als die persoon bijv. niet lekker in zijn vel zit, je mag tegenwoordig al blij zijn als iemand je daarin serieus neemt. En de mensen die dat oprecht doen, met je meeleven/denken zijn tegenwoordig in dat opzicht echt uniek. Ik denk dat je gewoon ten alle tijde eerlijk moet zijn met hoe je je voelt, en als het merendeel dat niet serieus neemt, so be it.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|
|
|
|
Ik kwets je niet, maar wel een tip.
Je weet dat iedereen leugenaars zijn, de wortel van alle kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | met welke worst? knakworst? hotdog? |
magere rookworst erg lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:48
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]
je zegt dat je niet zeker bent dat je naar de hemel gaat. maar om in hemel te komen hoef je toch alleen te belijden dat jezus de zoon van god is en dat hij is gestorven voor jou zonden. het is toch niet afhankelijk van het aantal goede dingen die wij hebben gedaan? ten minste zo heb ik het altijd begrepen.
groet saskia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:50
|
|
|
|
Oh,
Lees je alle forums? Dan maar beter niet alle forums opschonen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:53
|
|
|
|
[quote=HAAS141]
Dat is wel zo, ik heb ook belijdenis gedaan. Maar we moet niet hoogmoedig zijn voor God maar juist beschamend dat we verdiend hebben van Gods oordeel, waarom wij gezondigd hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:58
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]
ik zie het ook niet als vanzelfsprekend, maar het is echt genade wat god aan ons gaf. ongelofelijk dat god zo van ons houdt en dat kan ik soms moeilijk bevatten. god houdt misschien wel maar van mij dan ik van mezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:17
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Kunnen we toch wel gaan wandelen Ook is het met een kleine groep |
blijven maar drie over toch?? Of we dan moeten gaan wandelen, kunnen ook ergens bak koffie doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:23
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Heb er ook wel zin in Billy maar ik heb de organisatie naar mezelf toe getrokken en daar mijn voorwaarden aan gesteld. Had ik niet moeten doen aangezien het niet mijn idee is, deze wandelingen, maar van iemand anders en die heeft andere voorwaarden. |
Als JIJ deze wandeling organiseerd dan gelden de regels van JOUW voorwaarden en niet die van een ander.
Wie niet aan de voorwaarden kan voldoen blijft maar thuis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heel jammer ik namelijk geen puf om te koken maar een broodje smaakt ook hoor  |
sorry, sorry.........ennuh, ik kook niet zo vaak hoor, eet ook vaak gewoon een broodje....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heel jammer ik namelijk geen puf om te koken maar een broodje smaakt ook hoor  |
Foei meid, Denk aan uw vitamines en gezondheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:41
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hihi, ik zie ons domineetje al rappen (64 jaar oud, loopt een bietje krom en zingt vals, hij zou acuut van emotie over zijn toga struikelen....  |
en dan 4 hoog van de kansel........auw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:46
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Foei meid, Denk aan uw vitamines en gezondheid  |
Weet het maar heb steeds migraine mag het dan wel mama cootje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:52
|
|
|
|
Visser278 (44) regio 0113 denkt er nog over Leonard480 (44) regio 0180 Nico576 (53) regio 0165
Nathanya830 (34) regio 0251 ws met drie kids Steentje178 (31) regio 0512 houdt datum vrij Joke317 (60) regio 0228 onder voorbehoud, mss met introducé
Nou, we zien wel wat het wordt. Misschien komen er nog wel onverwachte aanmeldingen die ons kleine groepje wat groter maken?
Vooralsnog stel ik voor om om 14.30 uur te verzamelen op de parkeerplaats van de Hoep, hier een link met routebeschrijving: https://www.pwn.nl/PuurNatuur/BezoekersCentra/DeHoep/Pages/default.aspx
Afhankelijk van de opkomst en het weer kiezen we om 15.00 uur een route, waarna we ons te rusten zetten bij Johanna's hof, aan dezelfde parkeerplaats.
Bij een eerder uitje hebben we allemaal onze eigen rekening betaald en dat beviel prima. Iedereen kan het zo gek maken als hij/zij wenst.
Ben ik nog dingen vergeten te vermelden? Dan hoor ik het wel. Heb je nog ruimte in je agenda? Sluit je dan gerust aan.
|
|
| Naar boven |
|
|