| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 20:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Met Yelnin meerijden  |
mondje op slot he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 21:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Weet het maar heb steeds migraine mag het dan wel mama cootje  |
oeps..... dan is het je vergeven.... Had ik dat geweten, dan had ik wel wat gebracht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 21:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik heb geen kruisje maar draag dagelijks een bedel met Geloof Hoop en Liefde en daarin zit voor mij alles verweven  | Hallo Cootje Ik ga het weer na lezen want ik was het vergeten welke text het was . Sjalom. Martin
Laatst aangepast door
|
MARTIN695
|
op vrijdag 6 januari 2012, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 21:37
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | en dan 4 hoog van de kansel........auw |
Hallo Romy. Zou het soms een gevel klimmer zijn ???? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 21:43
|
|
|
|
| JACI886 schreef: | Na er vandaag iets verder over nagedacht te hebben, denk ik dat ik geen moeite heb met de zondagse samenkomsten opzich, alleen wel met het idee dat het een vervanging van de sjabbat zou zijn. Ik vind er ook niks mis mee als je de zondag als rustdag wilt houden, maar wel met het idee dat dat door God zo geboden wordt. Ik ben er meer nog niet uit wat het 'houden van de sjabbat' voor ons als christenen betekent. Ook vraag ik me af of het uberhaupt wel een verplichting voor ons is om de sjabbat te houden. We gaan nu wel erg afdwalen van het oorspronkelijk onderwerp van dit topic, maar er wordt in het OT herhaaldelijk gesproken over de sjabbat als verbond tussen God en Zijn volk Israel (zie bijv. Ez. 20:12) en de Tien Geboden zijn expliciet aan Israel gegeven (met verwijzing naar de verlossing van Israel uit Egypte). Ik vraag me af of wij ons de Tien Geboden dus wel zomaar mogen toeeigenen. Van joodse contacten hoor ik dat wij als niet-joden ons alleen maar hoeven te houden aan de zogenaamde Noachidische geboden, deze worden ook aangehaald in Handelingen 15 als richtlijn voor christenen uit de heidenvolken. In deze Noachidische geboden wordt de sjabbat niet genoemd. Dus ik vraag me af of we ons alleen aan deze Noachidische geboden hoeven te houden, dan hoeven we ons dus niet aan de sjabbat te houden. Al kan ik dat dan weer niet helemaal rijmen met het feit dat God bij de schepping de zevende dag al zegende en apart zette, dan lijkt het toch alsof dat voor de hele schepping (dus alle mensen) zou zijn. Tja, het blijft een moeilijke kwestie  |
Hallo Jac Ik moet je zeggen dat ik nog niet eerder van de Noachidische wetten gehoord had . Maar ik vier wel de Sjabat omdat ik lees in de bijbel dat die door GOD belangrijk gevonden word maar ik ga niet de mensen verbieden om om de zondag te gebruiken want we zijn 1 in de ogen van onze HEER . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als JIJ deze wandeling organiseerd dan gelden de regels van JOUW voorwaarden en niet die van een ander.
Wie niet aan de voorwaarden kan voldoen blijft maar thuis. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:06
|
|
|
|
|
up
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:22
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Oh,
Lees je alle forums? Dan maar beter niet alle forums opschonen  |
Ach waarom zouden ze Die oudjes doen het nog best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:23
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | mondje op slot he  |
Ssst...zal het niet aan de redaktie van Story vermelden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zojuist na een uur in de wachtkamer bij de dierenarts.... Een van de 2 tamme ratten van dochterlief in laten slapen....
Ik hield niet van ratten, maar toch wel triest een meid van 20 en een vreselijke dierenvriend...te zien huilen... Maar wat zijn ze daar ontzettend lief zeg!!!! Ze namen alle tijd voor ons....geweldig!!!! |
Ik wil niet rot doen Zeeland....maar dan gaat die tweede binnenkort ook hemelen, zo goed als zeker...ratten zijn gezelschapsdieren....net als mijn twee caviaatjes.....de één stierf van ouderdom, de tweede ging wegkwijnen van gemis....echt waar! Na een maand was ook de tweede dood....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:28
|
|
|
|
Zomaar even wat surfen/lezen op het Forum .....lees dit topic.....
Als iemand mij in het voorbijgaan vraagt.....
Hoe is het ??.....Gaatiegoed !!!
Reageer ik meestal met breedbek glimlach.....
"NIET GOED ", HEB JE EEN HALF UURTJE !!!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op zaterdag 7 januari 2012, 01:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:29
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | staat je geweldig moet ik zeggen  |
Volgens mij zijn dit niet Hermans benen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:29
|
|
|
|
| LIEKE000 schreef: | Zomaar even wat surfen/lezen op het Forum .....lees dit topic.....
Als iemand mij in het voorbijgaan vraagt.....
Hoe is het ??.....Gaatiegoed !!!
Reageer ik meestal met breedbek glimlach.....
"NIET GOED ", HEB JE EEN HALF UURTJE !!! |
Een half uurtje maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:51
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | En al die formurieren en de sacramenten zijn in hun beschrijvingen volledig vanuit de bijbel beschreven en staan daarom ook bol van de bijbelverwijzingen. | O ja, maar uiteindelijk heeft men wel overwegingen gemaakt om het huwelijk niet als sacrament te zie en de besprenkeling wel. Een redenatie die ik absoluut niet kan volgen.
| HARALD940 schreef: | Jezus heeft de doop wel ingesteld, zie Matt 28:16-20 Onderdompeling word nergens in de bijbel letterlijk genoemd voor de doop. Besprenkeling wel, al in het oude testament, als teken van het verbond met God, gelijk met de doop door besprenkeling. zie bv. Ex 24:8 daar besprenkeld Mozes het hele volk als teken van het verbond met God en in dit geval met bloed. | Het Griekse woord baptismo betekent onderdompeling. Dus als de bijbel het over doop heeft, heeft men het over onderdompeling. Als Jezus wilde dat mensen besprenkeld werden, zou hij ongetwijfeld de nadruk gelegd hebben op het ritueel wat jij beschreven hebt, Het feit dat Hij juist verwees naar de doop van Johannes, betekent dat Hij besprenkeling niet afdoende achtte.
| HARALD940 schreef: | Om weer terug te keren naar het onderwerp erfzonde. Zonde doen wij allemaal nog steeds sinds Adam en Eva, maar Jezus is gekomen om de zonde van de wereld te dragen, gelovige en ongelovige. Dit heeft Hij gedaan om ons op de jongste dag, niet eerder, niet later, voor God onze zonden kwijt te kunnen schelden wanneer wij ons overgegeven hebben aan hem, maar ook om de ongelovigen te kunnen veroordelen voor hun zonden, en hen de straf van die zonden te geven. Matt 10:34,35 | Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping, het oude is voorbij, zie het nieuwe is gekomen.... Hoe zie jij deze tekst dan? Hier staat duidelijk dat we in Christus al een nieuwe schepping zijn, niet zullen worden....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 6 januari 2012, 22:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCEL188
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:57
|
|
|
|
| NICO576 schreef: | Hallo Nathanja, het lijkt me heerlijk om mee te gaan uitwaaien.! Tot dan, Groet, Nico576 |
Ik vind het ook leuk om mee tedoen. marcel188.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 22:59
|
|
|
|
Eerlijkheidshalve......(wat een woord)..... moet ik toegeven, dat... als ik in-log, gelijk naar het Forum ga om het te lezen.
'k Vind het heel leuk, te zien hoe droog sommige van jullie uit de hoek komen. Soms even minder als er geen respect is naar elkaar toe.
Maar dat zegt meer over de persoon.....!!!
Want wat je schrijft en hoe je reageerd>>>dat ben jezelf>>> Toch !!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op zaterdag 7 januari 2012, 00:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 23:28
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | blijven maar drie over toch?? Of we dan moeten gaan wandelen, kunnen ook ergens bak koffie doen. |
Met een wandeling inbegrepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 23:33
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik wil niet rot doen Zeeland....maar dan gaat die tweede binnenkort ook hemelen, zo goed als zeker...ratten zijn gezelschapsdieren....net als mijn twee caviaatjes.....de één stierf van ouderdom, de tweede ging wegkwijnen van gemis....echt waar! Na een maand was ook de tweede dood....  |
Daar houden we ook rekening mee.... Ze leven maar 2 jaar... We hebben de levende nog op aanraden van de arts even bij de dode gelaten....zodat hij kon snuffelen. We zien wel hoe het verder gaat... Doordat mijn dochter de dode rat daar heeft gelaten...staat ze achter haar beslissing zodat hij niet verder hoefde te lijden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 23:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daar houden we ook rekening mee.... Ze leven maar 2 jaar... We hebben de levende nog op aanraden van de arts even bij de dode gelaten....zodat hij kon snuffelen. We zien wel hoe het verder gaat... Doordat mijn dochter de dode rat daar heeft gelaten...staat ze achter haar beslissing zodat hij niet verder hoefde te lijden... |
Nou...dat was heftig Zeeland! Ik wens jullie beiden sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 23:50
|
|
|
|
Ik ben al behoorlijk op leeftijd..... en heb het idee dat we ons constant moeten aanpassen>>>>>NIETS MIS MEE !! Heb al een groot hek om mijn huis en camera's geplaatst, sloten steviger gemaakt, extra verzekering geregeld, alarm in handtas en verborgen chip in portefeuille.
Geintje !!!!
Stel >>>>We krijgen een Bijbel in straattaal, moet ik me dan voorstellen dat de stad SODOM EN GOMORRA als TUIGDORP wordt beschreven?? En OCCUPYERS bij de Tempel >>De LUSTBABY van David>>>Zijn er BEDRIJFSPOEDELS en een WEIGERAMBTENAAR>>>>
Ik ga soggen, denk ik. 
Blond *
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op zaterdag 7 januari 2012, 01:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 00:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping, het oude is voorbij, zie het nieuwe is gekomen.... Hoe zie jij deze tekst dan? Hier staat duidelijk dat we in Christus al een nieuwe schepping zijn, niet zullen worden.... |
Als jij ervan uitgaat dat de nieuwe schepping zich al op deze aarde bevind is dat in tegenspraak met 2 Kor 5 als geheel hoofdstuk.
In het begin van het hoofdstuk (vers 1 t/m 5) spreekt Paulus daar over dat wij nog zuchten in onze aardse tent, want wij kunnen pas onze hemelse tent ontvangen wanneer onze aardse tent word afgebroken. En wij willen juist graag dat de nieuwe tent over de oude tent word aangetrokken, maar dat kan niet, want dan hebben wij nog steeds onze aardse tent aan. Wij kunnen pas onze nieuwe hemelse tent aan doen wanneer onze aardse tent door de dood word afgebroken. Zo ook vers 6: wij leven nog in ons aardse lichaam en kunnen daardoor niet tot God komen. En in vers 10 dat de jongste dag nog moet komen, want wij moeten nog voor Christus rechterstoel verschijnen om daar berecht te worden over wat ieder van ons gedaan heeft in zijn leven. Niet nu al, want wij maken de zonde nog dagelijks groter.
En de tekst die jij aanhaalt, vers 17, doelt erop dat God ons nu door Christus heen ziet, dus omdat Christus nu tussen God en ons instaat, ziet God ons door Christus zonder zonde, omdat Christus zonder zonde is. Maakt dat wij dan zonder zonde zijn? Nee, absoluut niet. Maar God ziet ons zo, omdat Christus zonder zonde is.
Zo ook in vers 21 en 22, word er een beroep gedaan op jou en mij om ons met God te verzoenen, en Jezus met ons een laten maken zodat wij ondanks onze zonde dat God ons toch door Christus zonder zonde ziet, en rechtvaardig voor God kunnen zijn. Niet dat wij al zonder zonde zouden zijn als wij onszelf voor God verzoenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 00:37
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Als jij ervan uitgaat dat de nieuwe schepping zich al op deze aarde bevind is dat in tegenspraak met 2 Kor 5 als geheel hoofdstuk.
In het begin van het hoofdstuk (vers 1 t/m 5) spreekt Paulus daar over dat wij nog zuchten in onze aardse tent, want wij kunnen pas onze hemelse tent ontvangen wanneer onze aardse tent word afgebroken. En wij willen juist graag dat de nieuwe tent over de oude tent word aangetrokken, maar dat kan niet, want dan hebben wij nog steeds onze aardse tent aan. Wij kunnen pas onze nieuwe hemelse tent aan doen wanneer onze aardse tent door de dood word afgebroken. Zo ook vers 6: wij leven nog in ons aardse lichaam en kunnen daardoor niet tot God komen. En in vers 10 dat de jongste dag nog moet komen, want wij moeten nog voor Christus rechterstoel verschijnen om daar berecht te worden over wat ieder van ons gedaan heeft in zijn leven. Niet nu al, want wij maken de zonde nog dagelijks groter.
En de tekst die jij aanhaalt, vers 17, doelt erop dat God ons nu door Christus heen ziet, dus omdat Christus nu tussen God en ons instaat, ziet God ons door Christus zonder zonde, omdat Christus zonder zonde is. Maakt dat wij dan zonder zonde zijn? Nee, absoluut niet. Maar God ziet ons zo, omdat Christus zonder zonde is.
Zo ook in vers 21 en 22, word er een beroep gedaan op jou en mij om ons met God te verzoenen, en Jezus met ons een laten maken zodat wij ondanks onze zonde dat God ons toch door Christus zonder zonde ziet, en rechtvaardig voor God kunnen zijn. Niet dat wij al zonder zonde zouden zijn als wij onszelf voor God verzoenen. | Je gelooft dus niet in wedergeboorte? Ik geloof namelijk dat als Iemnad voor God kiest, hij een nieuwe schepping is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 03:00
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik wil niet rot doen Zeeland....maar dan gaat die tweede binnenkort ook hemelen, zo goed als zeker...ratten zijn gezelschapsdieren....net als mijn twee caviaatjes.....de één stierf van ouderdom, de tweede ging wegkwijnen van gemis....echt waar! Na een maand was ook de tweede dood....  | Misschien een berichtje op prikbord plaatsten? wie weet is er nog wel een cm-er met een eenzame rat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 07:32
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | Misschien een berichtje op prikbord plaatsten? wie weet is er nog wel een cm-er met een eenzame rat... |
ik denk dat ik maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 07:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als JIJ deze wandeling organiseerd dan gelden de regels van JOUW voorwaarden en niet die van een ander.
Wie niet aan de voorwaarden kan voldoen blijft maar thuis. |
Yep ..anders stikt het van de muizen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 08:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik denk dat ik maar  | en Floske dan....???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:17
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | en Floske dan....???  |
Floshke heeft het nog niet gelezen...zal ik straks laten doen...
het is wel met een 'h'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je gelooft dus niet in wedergeboorte? Ik geloof namelijk dat als Iemnad voor God kiest, hij een nieuwe schepping is. |
Dan heb je mijn reactie of niet goed gelezen, of niet begrepen. Ik heb namelijk in mijn reactie duidelijk de wedergeboorte uitgelegd volgens 2 Kor 5.
Er staat alleen nergens dat wij nu al volledig wedergeboren kunnen worden op deze aarde. Zou dat zo zijn geweest, dan hadden wij het nieuwe hemelse lichaam over ons oude aardse lichaam aangetrokken, en dat is niet wat God wil, God wil volledig van ons oude aardse lichaam af, en dat wij uiteindelijk alleen een nieuw hemels lichaam hebben. Wij zien nu alleen het begin van de wedergeboorte, maar straks wanneer wij door de aardse dood ons oude aardse lichaam hebben afgedaan, en dan van God ons nieuwe hemelse lichaam hebben gekregen en aangetrokken, dan zijn wij volledig wedergeboren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:47
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Yep ..anders stikt het van de muizen  |
...of van de kinderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 09:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | vanuit de privé-contacten die ik met de mensen heb, die lollige bijdrages leveren, weet ik dat er wel degelijk diepgang is, chatuliem. ik denk dus dat je opmerking, dat mensen geen diepgang hebben, zeer onterecht is. wanneer je de moeite zou nemen een stukje terug te bladeren in dit forum, kom je ook zeer duidelijk onderbouwde bijdragen tegen van de personen die ik nu bedoel.
ik denk dat de ene mens ook wat meer sociale contacten in het dagelijks leven heeft, dan de ander. ook zijn er mensen die de hele dag door omstandigheden thuis zijn, en zo via christianmatch wat aanspraak zoeken. dit heeft niet te maken met het missen van diepgang, maar met een stuk verveling of behoefte aan contact.
zelf vind ik het best wel wat tijd kosten om een goed onderbouwde, zinnige bijdrage te leveren op bijvoorbeeld een bijbels onderwerp, en die tijd ontbreekt me op dit moment gewoon. wanneer die bijdrage dan slechts half gelezen lijkt te worden, en je om de paar pagina's de bijdrage opnieuw geplaatst dient te worden, om duidelijk te krijgen wat je geschreven en bedoeld hebt, dan ontbreekt mij daarin wel eens de moed.
dat neemt niet weg, dat ook ik soms denk; "pffff........kan men dit niet op een andere manier doen? privé-chatten wellicht?" nadeel in deze is dat men beide dan online dient te zijn en chats dient te willen ontvangen; wellicht is dat de reden dat het forum als chat wordt gebruikt?
mijn ergernis bestaat vooral in het plaatsen van geirriteerde of confronterende reacties die mensen kwetsen en werkelijk kant nog wal raken. zoals wanneer iemand de moeite neemt om een gezellige activiteit te organiseren, (wat naar mijn ervaring toch best heel tijdrovend kan zijn,) en voorts alleen bakken commentaar over zich krijgt heengestort.
wellicht kan het helpen wanneer de redactie van christianmatch wat duidelijker merkbaar meekijkt? dat leek in het verleden toch wel goed te werken. |
Mooie reactie, Hannah, ik had het niet beter kunnen verwoorden!
|
|
| Naar boven |
|
|