| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik veroordeel mensen niet, ik veroordeel een kerkleer. En vooral de veroordelende houding naar anderen toe. |
Wie zegt dat het een kerkleer is. Het zijn vaak de ouders die bepaalde regels opleggen van wat op zondag kan en niet kan.
En idd je hebt kerken die zich er mee bemoeien. Laat die kerken toch.
Ik weet dat binnen de gemeente waar ik kerk mensen geen tv in huis hebben. Het is de keus van de mensen zelf om er geen aan te schaffen.
Zijn die mensen bekrompen van geest? Nee die mensen willen geen bagger zien voor tv.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:55
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.
En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag. Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft. |
Maar hoe zie jij dan: 6 dagen zal je al je werk doen en de 7de dag rusten? Is dat geen duidelijke verplichting dan? Werken en rusten gaat namelijk niet gelijk.
GIJ ZULT( oftewel je MOET) is dat geen verplichting dan? Het staat toch niet nutteloos in de bijbel? Je MOET klinkt nu bepaald niet als een goede raad, maar als een gebod, ofwel: verplichting
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De wedergeboorte waar Jezus op duidt is iets wat plaatsvindt bij ons mensen als we Hem als verlosser aannemen en als we ons laten dopen. |
zie je de doop als voorwaarde dan, chatuliem?
mijns inziens is het kennen van Jezus Christus als verlosser voldoende namelijk. de doop is hier de bezegeling van. (net als de huwelijksvoltrekking de verzegeling van de liefde is, bijvoorbeeld.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:12
|
|
|
|
|
ik zou dat ter zijner tijd wel willen, maar binnen het kerkgenootschap waar ik lid ben is dat geen optie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja een lekker gebakken visje van de visboer die wordt door een lekker papje gehaald en dat is echt geen dikmaker hoor
T'was wel een mooie droom |
Erika, lees alles eens, meid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:32
|
|
|
|
Mijn eerste huwelijk was...met een gescheiden man.... Dat heeft best veel stof doen opwaaien... MAAR...we mochten gewoon trouwen.... Om reden dat het huwelijk van mijn ex is geeindigd...wegens overspel... Ik ben 2 jaar geleden niet gescheiden vanwege overspel... Van beide zijden was er GEEN ander....
Ik weet nu...dat als ik OOIT zou willen trouwen,dit niet kerkelijk zal kunnen... Althans niet bij het kerkgenootschap waar ik nu ben aangesloten. Sinds ik een vriend had speelde dit ook heel erg mee.... Want ook deze man was gescheiden....maar zijn vrouw pleegde WEL overspel...
Maar ik weet zeker...hoe erg dat ook zou wezen...als ik wilde trouwen...dat zou ik toch trouwen en dan alleen in het stadhuis en niet in de kerk!!!! De scheiding heeft kerkelijk ook heel wat teweeg gebracht... En toch??? God veranderd niet...Nooit, maar dan ook nooit heb ik me verlaten gevoeld van God...wel van mensen. En als ik met mijn vriend zou geloven in God...ook samen met hem zou kunnen en mogen bidden....Kan ik ook daarin al die zorgen en noden bij God brengen... We zouden dan beiden gescheiden zijn...maar een verbinding hebben met God waar we alles neer kunnen leggen...Ook die zorgen..
Nogmaals als de kerk dat huwelijk niet in wil zegenen...zou ik wel zoeken naar een ander kerkgenootschap...waar het wel zou mogen...kunnen... En zo niet...dat trouwde ik alleen voor de wet... Ik zou er sowieso niet veel ruchtbaarheid aan geven....maar samen met de kinderen er een fijne dag van maken!!!. Ik hoop dan die dag biddend met God te mogen beginnen...(uiteraard zoals elke dag...maar deze speciaal) en hem ook te mogen eindigen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor... |
Ik bak mijn vissies zellef in de grillpan....heerlijke kruiden eroverheen...nix calorietjes ....en lekker joh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Mijn eerste huwelijk was...met een gescheiden man.... Dat heeft best veel stof doen opwaaien... MAAR...we mochten gewoon trouwen.... Om reden dat het huwelijk van mijn ex is geeindigd...wegens overspel... Ik ben 2 jaar geleden niet gescheiden vanwege overspel... Van beide zijden was er GEEN ander....
Ik weet nu...dat als ik OOIT zou willen trouwen,dit niet kerkelijk zal kunnen... Althans niet bij het kerkgenootschap waar ik nu ben aangesloten. Sinds ik een vriend had speelde dit ook heel erg mee.... Want ook deze man was gescheiden....maar zijn vrouw pleegde WEL overspel...
Maar ik weet zeker...hoe erg dat ook zou wezen...als ik wilde trouwen...dat zou ik toch trouwen en dan alleen in het stadhuis en niet in de kerk!!!! De scheiding heeft kerkelijk ook heel wat teweeg gebracht... En toch??? God veranderd niet...Nooit, maar dan ook nooit heb ik me verlaten gevoeld van God...wel van mensen. En als ik met mijn vriend zou geloven in God...ook samen met hem zou kunnen en mogen bidden....Kan ik ook daarin al die zorgen en noden bij God brengen... We zouden dan beiden gescheiden zijn...maar een verbinding hebben met God waar we alles neer kunnen leggen...Ook die zorgen..
Nogmaals als de kerk dat huwelijk niet in wil zegenen...zou ik wel zoeken naar een ander kerkgenootschap...waar het wel zou mogen...kunnen... En zo niet...dat trouwde ik alleen voor de wet... Ik zou er sowieso niet veel ruchtbaarheid aan geven....maar samen met de kinderen er een fijne dag van maken!!!. Ik hoop dan die dag biddend met God te mogen beginnen...(uiteraard zoals elke dag...maar deze speciaal) en hem ook te mogen eindigen..... |
Ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt Zeeland....ik mocht de tweede keer ook niet in de kerk trouwen...je wil nie weten hoe verdrietig ik was....ik kan immers niet zonder God!....Maar iemand gaf me opwekking 599 door: en vooral het volgende couplet: En wat je nu ook doet, Zijn liefde blijft bestaan, Ook niets wat jij ooit deed, verandert daar iets aan.... en wat er verder volgt, je kent het vast wel.... Sindsdien is dit mijn lijflied, samen met opwekking 642: de Rivier... Luister ze nog maar eens....en sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:52
|
|
|
|
Hieronder vindt je het laatste deel van de lofprijzing samen. Hoop dat U proeft van wat er allemaal mogelijk is in een gebedsroom.
Herman
Jezus is Heer
Uw koninkrijk zal komen wat zal de wereld mooi zijn op die dag! Uw huis zal schitteren dan mogen we drinken van het Hemelse water Wat zal de wereld mooi zijn op die dag dat wij Hem verwachten elke knie zal buigen dan mogen we drinken van het Hemelse water reukwerk zal opstijgen zeggende Jezus is heer jubelend voor God's troon Ere zij GOD we zien de tekenen en bidden verwachtend samen Amen Opwekking - Ooit komt er een dag http://youtu.be/ohcorwOXAkw Hartelijk,
ANNA, BETTIE, MARRY, VANDAMME, VOGUE, RODJER, HERMAN
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 9 januari 2012, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:57
|
|
|
|
Mijn 1e huwelijk is gesloten in Mauritius, lekker rustig met zn tweeen, een maand later hebben we dat in laten zegenen in de RK kerk van het dorp waar we toen woonden.
Het tweede huwelijk is op zn hollands gegaan, in de woonplaats waar mn vrouw woonde voordat we gingen samenwonen en in de kerk waar zij kerkte voor ze naar Duitsland kwam.
Volgens de daar geldende regels was het schijnbaar geen probleem om ons huwelijk in te zegenen. Zelf heb ik er ook geen probleem in gezien, bij God is vergeving, ook voor echtscheiding. Het simpele feit dat mijn eerste huwelijk ontbonden werd had weinig te maken met de nieuwe relatie die mn vrouw aanging. Maar meer met het nutteloze en levenloze huwelijk waar wij in zaten. En ook ik had mijn aandeel daarin, schuldloos gescheiden bestaat in mijn ogen niet.
Daarbij vind ik dat er in kerken, zowel traditioneel als charismatisch, wel erg bescheten word omgegaan met overtreding van het 7e gebod. En voor zover dat de juiste benadering zou zijn, word er veuls te makkelijk omgegaan met overtreding van die overige 9 geboden....
Pieter, waarom moet een a.s. echtpaar dat voor het huwelijk zwanger word wel voor de kerkeraad schuldbelijdenis doen en iemand die roddelt of steelt niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Mijn 1e huwelijk is gesloten in Mauritius, lekker rustig met zn tweeen, een maand later hebben we dat in laten zegenen in de RK kerk van het dorp waar we toen woonden.
Het tweede huwelijk is op zn hollands gegaan, in de woonplaats waar mn vrouw woonde voordat we gingen samenwonen en in de kerk waar zij kerkte voor ze naar Duitsland kwam.
Volgens de daar geldende regels was het schijnbaar geen probleem om ons huwelijk in te zegenen. Zelf heb ik er ook geen probleem in gezien, bij God is vergeving, ook voor echtscheiding. Het simpele feit dat mijn eerste huwelijk ontbonden werd had weinig te maken met de nieuwe relatie die mn vrouw aanging. Maar meer met het nutteloze en levenloze huwelijk waar wij in zaten. En ook ik had mijn aandeel daarin, schuldloos gescheiden bestaat in mijn ogen niet.
Daarbij vind ik dat er in kerken, zowel traditioneel als charismatisch, wel erg bescheten word omgegaan met overtreding van het 7e gebod. En voor zover dat de juiste benadering zou zijn, word er veuls te makkelijk omgegaan met overtreding van die overige 9 geboden....
Pieter, waarom moet een a.s. echtpaar dat voor het huwelijk zwanger word wel voor de kerkeraad schuldbelijdenis doen en iemand die roddelt of steelt niet??? |
Inderdaad Pietje....helemaal mee eens....maar t dee wel zeer hoor.... (Achteraf gezien was het beter, mijn tweede was er binnen 3 jaar met mijn spaarcentjes en een andere vrouw vandoor....blij dat God dat niet ingezegend heeft...maar dat wist ik toen niet en het deed verrekte pijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:06
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Hieronder vindt je het laatste deel van de lofprijzing samen. Hoop dat U proeft van wat er allemaal mogelijk is in een gebedsroom.
Herman
Jezus is Heer
Uw koninkrijk zal komen wat zal de wereld mooi zijn op die dag! Uw huis zal schitteren dan mogen we drinken van het Hemelse water Wat zal de wereld mooi zijn op die dag dat wij Hem verwachten elke knie zal buigen dan mogen we drinken van het Hemelse water reukwerk zal opstijgen zeggende Jezus is heer jubelend voor God's troon Ere zij GOD we zien de tekenen en bidden verwachtend samen Amen Opwekking - Ooit komt er een dag http://youtu.be/ohcorwOXAkw Hartelijk,
ANNA, BETTIE, MARRY, VANDAMME, VOGUE, RODJER, HERMAN |
Mooi samengevat Herman!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:19
|
|
|
|
vet?? wij (kinderen aten alweer hiero) aten lekkere vette speklappie's en verse worst, plus spruitjestamp met kaasblokjes erdoor.......hoezo vet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Erika, lees alles eens, meid... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:32
|
|
|
|
Zelf vind ik dat één huwelijksinzegening in de kerk voldoende is. Bij de tweede wordt het ongeloofwaardig naar mijn idee.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 9 januari 2012, 19:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zie je de doop als voorwaarde dan, chatuliem?
mijns inziens is het kennen van Jezus Christus als verlosser voldoende namelijk. de doop is hier de bezegeling van. (net als de huwelijksvoltrekking de verzegeling van de liefde is, bijvoorbeeld.) | Dit is een heel lastige vraag. In Titus lezen we dus dat de doop het bad van wedergeboorte genoemd wordt. Daar zou je uit kunnen concluderen dat het wel een voorwaarde is. Aan de andere kant denk ik dat bekering en doop eigenlijk zo bij elkaar hoort als liefde en huwelijk. In mijn ogen kan je ze niet los van elkaar zien. De doop is immers de bevestiging van de bekering. Uiteindelijk is het proces van wedergeboorte iets tussen God en mens. En daar kan en wil ik geen oordeel over geven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 9 januari 2012, 19:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vind ik dat één huwelijksinzegening in de kerk voldoende is. Bij de tweede wordt het ongeloofwaardig is mijn idee. |
wat zou er ongeloofwaardig zijn chatuliem?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:48
|
|
|
|
jongens,geweldig,het heeft mede door jullie,vorm,een hele mooie ,getuigenis.ook,ja laten,we,god prijzen. super, vriendelijke,groet,vandam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:56
|
|
|
|
|
inderdaad,marry,mooi,samen gevat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wat zou er ongeloofwaardig zijn chatuliem? | Je hebt eeuwige trouw beloofd aan de ander, als je dat een tweede keer doet op dezelfde manier, denk je ook, hoe geloofwaardig is dat eigenlijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vind ik dat één huwelijksinzegening in de kerk voldoende is. Bij de tweede wordt het ongeloofwaardig naar mijn idee. |
Maar waarom trouw je dan vraag ik me af? Het huwelijk voor de burgelijke stand heeft voor mij totaal geen waarde, het is een noodzakelijk stukje papier om kerkelijk te kunnen trouwen. Zonder kerkelijk huwelijk was ik waarschijnlijk niet getrouwd, elkaar trouw beloven heb ik geen ambtenaar bij nodig, voor mij ging het juist om het stukje trouw beloven aan elkaar voor God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:15
|
|
|
|
Je belooft elkaar trouw totdat de dood elkaar scheidt. Helaas niemand is volmaakt. Die belofte is eigenlijk niets waard.
Maar je vraagt in de kerk een zegen over je huwelijk. Geen enkel huwelijk is volmaakt. Ook door de zegen die je vraagt, wil nog niet zeggen dat je een perfect huwelijk krijgt.
Wat houd die zegen eigenlijk in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:19
|
|
|
|
Bei uns ist alles großer und beßer..
Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve. Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!
Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!
1. Annette 2. Pieter 3. Erika 4. Mariska 5. Martin 6. Chatuliem 7. Bert 8. Willie 9. Jolan 10. Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt eeuwige trouw beloofd aan de ander, als je dat een tweede keer doet op dezelfde manier, denk je ook, hoe geloofwaardig is dat eigenlijk? |
net zo geloofwaardig als mijn eerste trouwbelofte, misschien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt eeuwige trouw beloofd aan de ander, als je dat een tweede keer doet op dezelfde manier, denk je ook, hoe geloofwaardig is dat eigenlijk? |
Maar die eeuwige trouw beloofde je de eerste keer ook voor de wet, waar zit het verschil dan in dat je dat nog wel een keer wilt doen, maar niet nog een keer voor God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:34
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 11 januari 2012, 10:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit is een heel lastige vraag. In Titus lezen we dus dat de doop het bad van wedergeboorte genoemd wordt. Daar zou je uit kunnen concluderen dat het wel een voorwaarde is. Aan de andere kant denk ik dat bekering en doop eigenlijk zo bij elkaar hoort als liefde en huwelijk. In mijn ogen kan je ze niet los van elkaar zien. De doop is immers de bevestiging van de bekering. Uiteindelijk is het proces van wedergeboorte iets tussen God en mens. En daar kan en wil ik geen oordeel over geven. |
Titus 3:5b
| Quote: | | Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest | Lees je Titus hier dan wel goed?
Paulus omschrijft hier de wedergeboorte als een bad waarin je je schoonwast, en niet specifiek als de doop van de wedergeboorte. Want Paulus noemt hier de wedergeboorte een bad. Als de doop daar wel bij had gehoord, had Paulus dat als zodanig zeer zeker en duidelijk neergezet, hem kennende uit zijn brieven als een persoon die zeer rechtlijnig en streng (maar rechtvaardig) in de leer is. Het is met de wedergeboorte, en je keus voor God die je vrijmaakt en schoonwast van de zonde. Je doop is daar, zoals Hannah al aangaf, een bezegeling van. Dat is wat Paulus hier aan Titus meedeelt, en het dan dus niet als voorwaarde maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf vind ik dat één huwelijksinzegening in de kerk voldoende is. Bij de tweede wordt het ongeloofwaardig naar mijn idee. |
Ook die tweede keer Chat...kon en kan ik niet zonder God....bij alles wat ik doe....God weet en wist alles van mij...doorlopend contact.... God was ook genood aan mijn "feesttafel" zoals ik aan Zijn avondmaal elke keer weer gevraagd word.....Wat te doen zonder God chat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:40
|
|
|
|
| VANDAM845 schreef: | | inderdaad,marry,mooi,samen gevat. |
Ik kijk al weer uit naar donderdag vandam! jij ook he
Samen in de naam van Jezus....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 20:48
|
|
|
|
|
Ik vergelijk het ook wel met een samenwonend stel dat met twee kinderen opeens wil trouwen. Daar hoeft de kerk zich niet voor te laten lenen.
|
|
| Naar boven |
|
|