| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:17
|
|
|
|
| EVIE747 schreef: | Paniek en depressie heeft een luisterend oor nodig niet het wegsturen ervan dan keert het idd alleen maar even hard terug zo niet harder.  |
Hoi Evie,
ik begrijp je niet zo goed.
Heb ik ergens geschreven dat paniek en/of depressie geen luisterend oor nodig zou hebben?? Mijn stelling is juist, als iemand last heeft van paniek(aanvallen) of depressief is, zijn verhaal kwijt kan, het van zich af kan praten, komt er ruimte voor rust in zijn of haar denken (niet altijd). Volgens mij heb ik dit in andere topics ook altijd zo geschreven .... Het wegsturen van die gevoelens/gedachten, ik volgens mij net zo iets als het ontkennen dat het er is, dan mag het er niet zijn, en dus is er geen mogelijkheid tot aanvaarding/acceptatie. Op de momenten dat het dan weer terug komt, komt het vaak dubbel zo hard terug. Omdat het er niet mag zijn weet de persoon ook niet hoe hij of zij er mee om moet gaan.
Dus je begrijp ik niet goed ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | wat heeft mijn achtergrond nu te maken met mn referentie? Of vind je dat ik onbijbelse uitleg geef?
Op het gebied van de boodschap van Jezus over de doop, die sluit naadloos aan op de boodschap van de geloofsdopers. |
De boodschap van Jezus over de doop is deze : "Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.
Jezus zegt hier dat het geloof het belangrijkst is..als antwoord op de verkondiging..het vertellen/verbreiden van de blijde boodschap..het Evangelie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:41
|
|
|
|
Een toepasselijke vraag voor mijzelf momenteel. Tot voor een jaar geleden was ik het volkomen met Chat eens, zei het om een andere reden. Mijn eerste huwelijk was gelukkig heb ik 10 jaar lang gedacht, en ik wist niet beter of ik had een gezegend huwelijk. Totdat mijn ex zijn dubbelleven openbaar kwam en er weinig meer overbleef van die zegen die ik dacht te hebben. Mijn standpunt werd in deze: als ik ooit nog eens trouw is God niet aan kerk of plaats gebonden en zal ik zeker ook niet meer in de kerk trouwen. In de hoek waar ik uit kom zijn alle trouwdiensten overigens enorm sober en naar mijn idee redelijk onpersoonlijk, ongeacht of je maagd bent of niet.
Maar nu ik voor de beslissing sta, trouw ik in de kerk of niet komt het ineens dichterbij. Aangezien mijn aanstaande ega dit eigenlijk wel een vereiste vind. Dan ga je toch eens beter nadenken of je standpunten wel kloppen etc.
Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord inzegening(alsof de voorganger dat bepaald) en noem ik het liever een zegen vragen aan God over je huwelijk.
Inmiddels zijn we een paar gesprekken verder, en onder andere ook met de dominee waarvan ik graag zag dat hij ons zou trouwen. Nu blijkt het dat de meeste kerken er echt niet op zitten te wachten om een gescheiden vrouw in het huwelijk te verbinden . Zelfs al kan je ze vertellen dat je gescheiden bent na tig keer proberen en doorlopend overspel. Ze zijn er gewoon huiverig voor lijkt het wel.
Toch gaat het kerkelijk huwelijk nu als het goed is door. Wel in een kerk waar ik persoonlijk nooit voor zou kiezen, en waar ik mezelf ook niet bij zal aansluiten. ik vind dit heel lastig omdat je het dan meer voor de ander doet. Toch kon ik zo toch weer op mijn oude standpunt terugvallen, dat God niet aan tijd of plaats gebonden is....dus ook niet aan de dominee of voorganger. Ik wil mijn tekst niet voorzeggen aan de predikant en niets weten over wat hij zegt tijdens de dienst. Ik geloof zeker dat God ieder mens de woorden kan geven, die Hij wil dat ze spreken zullen, Ik hoop het aan Hem over te laten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:43
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | En laat ik nou goede ervaringen hebben met profetische avonden ...  |
Momo, dat is eindelijk een wat positiever bericht hier
Momo, heb zelf gisterenavond een mooi bericht ontvangen.
Ga het hier niet meer delen, ga ik geen moeite meer voor doen na al die aanvallen hier.
Ben er wel een beetje klaar mee, met cm.
Gelukkig heeft God zelf een beeld van mij, wie kent mij tenslotte beter dan hij.
Momo, aan jou durf ik wel te zeggen waarom ik Love Jezus als naam heb.
Jezus,
He died for me
I live for him
2012 wordt een jaar met Jezus
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:51
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | | tis 3e exlöermond... |
Da's zeker onder een steen of zo dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 22:55
|
|
|
|
verkeerd draadje
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 12 januari 2012, 23:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:04
|
|
|
|
Toen ik jouw verhaal las...Jolan...dacht ik...voelde ik... JA...zo zou het ook kunnen...zo zou ik het OOK wel willen.... Want ik weet dat er buitenom mijn eigen kerkgenootschap...toch een dominee zou zijn...een gemeenschap zou zijn...die mijn huwelijk in zou willen zegenen...
Dan heb je toch het gevoel...dat je wel Gods zegen hebt gevraagd.... Per slot van rekening dacht ik ook... Als je samen(en daar is dan die voorbereidingstijd zo mooi voor) er over hebt gesproken...als het goed is samen...als het goed is...op je knieen...als het goed is SAMEN...met gevouwen handen... Dan geloof ik ook dat het Gods zegen ZAL hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben... |
Of een pan met goede anti-aanbaklaag kopen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben... |
Frank je hoeft het ook niet zwart te laten worden hoor.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:36
|
|
|
|
Om in ieder geval hoofdpijn van te krijgen Ik stond vanmorgen vroeg op, liep naar de keuken voor een bakkie leut. Stond daar een beetje vaat, ik de kraan open gedraaid om af te wassen. Liep effe naar de huiskamer, voor het nieuws, geen nieuws, toen effe naar internet en de krant door gespit. Toen weer terug naar de keuken, koffie zal wel klaar zijn, en wat schertste mijn verbazing het lege kopje kwam me al tegemoet kraan vergete dicht te draaien, overloopje verstopt, me hele keuken drijfnat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT364
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:48
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Nieuwe poging om met elkaar gezellig een wandeling te gaan maken. Start is vanaf mijn huis. We gaan lekker het veld in, stuk oude spoorbaan volgen en dan terug over de Hondsrug. Na de wandeling is er koffie. Ik ga er vanuit dat iemand anders wel wat lekkers mee neemt voor bij de koffie. Tijd voor een borrel is er ook voor wie dat graag wil.
En ja hoor, kinderen zijn van harte welkom.
Dit is bedoeld als een gezellig uitje, niet als speeddate-wandeling.
Wie gaat er mee?
Momo
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT364
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:52
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Nieuwe poging om met elkaar gezellig een wandeling te gaan maken. Start is vanaf mijn huis. We gaan lekker het veld in, stuk oude spoorbaan volgen en dan terug over de Hondsrug. Na de wandeling is er koffie. Ik ga er vanuit dat iemand anders wel wat lekkers mee neemt voor bij de koffie. Tijd voor een borrel is er ook voor wie dat graag wil.
En ja hoor, kinderen zijn van harte welkom.
Dit is bedoeld als een gezellig uitje, niet als speeddate-wandeling.
Wie gaat er mee?
Momo
|
aangezien het voor mij het de eerste keer is hier neem ik wel iets lekkers mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:01
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Toen ik jouw verhaal las...Jolan...dacht ik...voelde ik... JA...zo zou het ook kunnen...zo zou ik het OOK wel willen.... Want ik weet dat er buitenom mijn eigen kerkgenootschap...toch een dominee zou zijn...een gemeenschap zou zijn...die mijn huwelijk in zou willen zegenen...
Dan heb je toch het gevoel...dat je wel Gods zegen hebt gevraagd.... Per slot van rekening dacht ik ook... Als je samen(en daar is dan die voorbereidingstijd zo mooi voor) er over hebt gesproken...als het goed is samen...als het goed is...op je knieen...als het goed is SAMEN...met gevouwen handen... Dan geloof ik ook dat het Gods zegen ZAL hebben... | Gelukkig zijn er mensen die wat nuchterder zijn in die dingen Zeeland...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Toen ik jouw verhaal las...Jolan...dacht ik...voelde ik... JA...zo zou het ook kunnen...zo zou ik het OOK wel willen.... Want ik weet dat er buitenom mijn eigen kerkgenootschap...toch een dominee zou zijn...een gemeenschap zou zijn...die mijn huwelijk in zou willen zegenen...
Dan heb je toch het gevoel...dat je wel Gods zegen hebt gevraagd.... Per slot van rekening dacht ik ook... Als je samen(en daar is dan die voorbereidingstijd zo mooi voor) er over hebt gesproken...als het goed is samen...als het goed is...op je knieen...als het goed is SAMEN...met gevouwen handen... Dan geloof ik ook dat het Gods zegen ZAL hebben... |
dat weet ik wel zeker zeeland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dat weet ik wel zeker zeeland. |
Ik weet dat zo zeker helemaal niet. samen, op je knieën etc. In mijn vorige huwelijk was dit zeker het geval. Ik kon mijn trouwtekst toen niet kiezen en kreeg er een die ik toen de dominee zeer kwalijk nam, zo dat ik tijdens mijn eigen trouwdienst dacht...pardon, moet dit nou? Maar de tekst is van voor tot achter uitgekomen als ik terug kijk. Geen zegen...hij trok het vrije leven in zonder God, en ik niet, precies zoals de dominee het in de dienst erover sprak al noemde hij daarbij onze namen niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE847
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:13
|
|
|
|
Als mijn gezondheid het toelaat ben ik van de partij. Misschien gaan er meer mensen met openbaar vervoer? Ik ben er zelf afhankelijk van dus zou het erg fijn vinden als iemand een mogelijkheid ziet om mij van het station op te halen of af te zetten?
We kunnen ook afspreken bij het station in A'foort. Mooie centrale plek. (is maar een optie ofcourse) heb er nu al zin in!
Laatst aangepast door
|
VISJE847
|
op dinsdag 10 januari 2012, 00:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik weet dat zo zeker helemaal niet. samen, op je knieën etc. In mijn vorige huwelijk was dit zeker het geval. Ik kon mijn trouwtekst toen niet kiezen en kreeg er een die ik toen de dominee zeer kwalijk nam, zo dat ik tijdens mijn eigen trouwdienst dacht...pardon, moet dit nou? Maar de tekst is van voor tot achter uitgekomen als ik terug kijk. Geen zegen...hij trok het vrije leven in zonder God, en ik niet, precies zoals de dominee het in de dienst erover sprak al noemde hij daarbij onze namen niet. |
Houd ik me vast aan een trouwtekst?? Ik heb het er juist nu nog zo moeilijk mee... Ik denk nog steeds...wat heb ik veel zonder God gedaan!!!!!!!!! IK...maar ook mijn ex...
Mijn trouwtekst was.... DE VERBORGENHEDEN DES HEREN ZIJN VOOR DEGENEN DIE HEM VREZEN!!!
Ik hoop ook dat het waarheid kan en mag worden.... Maar neen daar is vergeving... Altijd bij U geweest!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:25
|
|
|
|
De nieuwe lijst:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Frank Josina (o.v) Erika (o.v) Bert Cootje Momo Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg (ov) Tink (ov) Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Mariska (o.v.) Iesje369 ov Romy721 saskia (haas141) en aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov)
Inschrijving gesloten
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 10 januari 2012, 01:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 01:21
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Momo, dat is eindelijk een wat positiever bericht hier
Momo, heb zelf gisterenavond een mooi bericht ontvangen.
Ga het hier niet meer delen, ga ik geen moeite meer voor doen na al die aanvallen hier.
Ben er wel een beetje klaar mee, met cm.
Gelukkig heeft God zelf een beeld van mij, wie kent mij tenslotte beter dan hij.
Momo, aan jou durf ik wel te zeggen waarom ik Love Jezus als naam heb.
Jezus,
He died for me
I live for him
2012 wordt een jaar met Jezus
Amen |
Je naam is jouw identiteit in Christus Your identity in Christ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 05:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Inschrijving gesloten |
Mooi...scheelt mij weer een hoop gezeur aan m'n kop van Willemijn of ik maar assieblief mee wil gaan. Wat dan overigens wel contraprincipieel zou zijn geweest.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 10 januari 2012, 05:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:25
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Frank je hoeft het ook niet zwart te laten worden hoor..... |
Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met kaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:26
|
|
|
|
Hey Cootje,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag nog vele goede, mooie en gezonde jaren gewenst!
Groetjes Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Om in ieder geval hoofdpijn van te krijgen Ik stond vanmorgen vroeg op, liep naar de keuken voor een bakkie leut. Stond daar een beetje vaat, ik de kraan open gedraaid om af te wassen. Liep effe naar de huiskamer, voor het nieuws, geen nieuws, toen effe naar internet en de krant door gespit. Toen weer terug naar de keuken, koffie zal wel klaar zijn, en wat schertste mijn verbazing het lege kopje kwam me al tegemoet kraan vergete dicht te draaien, overloopje verstopt, me hele keuken drijfnat  |
Was misschien de voorzienigheid die je ook nog eens wilde laten dweilen omdat het nodig was...hoe was het ook alweer: 'elk nadeel hep sijn voordeel...'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met kaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen... |
Lekkere brompot ben je soms toch
Vandaag veeeeeeeeeel fruit eten en water drinken en dan vanavond lekker roerbakken kip met veel groente en rijst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:29
|
|
|
|
Ik ben vergeten te zien welk weer het gisteren was.
Nu is het wel droog en nog donker. Wel een beetje fris maar niet koud genoeg om de verwarming aan te doen...het is een goedkope winter...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:30
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Om in ieder geval hoofdpijn van te krijgen Ik stond vanmorgen vroeg op, liep naar de keuken voor een bakkie leut. Stond daar een beetje vaat, ik de kraan open gedraaid om af te wassen. Liep effe naar de huiskamer, voor het nieuws, geen nieuws, toen effe naar internet en de krant door gespit. Toen weer terug naar de keuken, koffie zal wel klaar zijn, en wat schertste mijn verbazing het lege kopje kwam me al tegemoet kraan vergete dicht te draaien, overloopje verstopt, me hele keuken drijfnat  |
Mannen en huishouden he Kijk alleen daarvoor willen ze al een vrouw tja daaron zijn wij natuurlijk goed En juist ja dit is weer een inkoppertje voor de mannen wat mij een slecht moment gaat bezorgen ben ik bang voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:31
|
|
|
|
Zo vroeg is het in iedergeval hier nog droog Wel koud de ramen zijn beslagen maar hehe mag het koud zijn ze noemen dit de winter en geen herfst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:48
|
|
|
|
Hoi Cootje...ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag. Een heel mooi nieuw levensjaar wens ik je van harte toe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 07:33
|
|
|
|
Cootje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|